Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 13:19
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Het verhaal dat Jonathan citeert zegt alleen in het eerste gedeelte hetzelfde als ik. Daarna gaat het verhaal naar mijn idee een andere kant uit. Daarom heb ik mijn reactie toegevoegd. |
dan heb ik niets gezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 13:20
|
|
|
Dank je Susannah, Communicatie is zoal ik al eerder schreef zeker belangrijk in een relatie ..... Bijvoorbeeld als jij zegt dat je van zingen houdt , zeg je nog niet wat je graag zingt , waar en hoe, met viool , solo , of met piano .... Dat soort dingen valt enorm uit te diepen en met taal kun je zoveel De een denkt bij zingen aan zingen in de kerk , terwijl de ander juist aan de douche denkt en dan heb je het niet over hetzelfde .... wat is communicatie soms gebrekkig waarom ook duidelijk is waarom relaties stranden en mensen tegenover elkaar komen te staan.
Even een vraag .... Blijf jij alleen omdat de aanvulling ontbreekt of ontbreekt de aanvulling omdat je alleen blijft ???? Misschien een doordenkertje ......
Je schrijft over verlegen , maar waarom zou iemand niet voorzichtig mogen zijn op zijn pad ? Kijk eens naar mozes en de profeten hoe die naar de koningen gingen om het slechte nieuws te vertellen en hoe het Jona verging ...... Angst voor dingen heeft iedereen wel . Waarom dan niet voor een nieuwe partner om die te ontmoeten ? We hebben niet voor niets gevoel gekregen om dingen aan te voelen , intuitief, dan wel dat ons gevoel ons maant voorzichtig te zijn.
En Marijan , als jij het hebt over iemand op je pad die aan al je verwachtingen voldoet, hoe groot zijn dan je verwachtingen ? En kijk eens naar Annet , die iemand trof die helemaal niet aan haar verwachtingen voldeed, ..... Misschien moet daaruit geconcludeerd worden dat je niet iemand op het eerste gezicht moet beoordelen maar op het derde !!! Hoe of die werkelijk is in het geloof kun je niet in een kwartiertje bepalen !
SUSANNAH475 schreef: | Mooie vraag Jos... Ikzelf merk dat ik het belangrijk vind om met de persoon in kwestie over het geloof te kunnen praten, niet oppervlakkig maar elkaar daar door en door in kennen, vind dat zelf 1 van de belangrijkste dingen. Samen je geloof beleven... mmmm Verder houdt ik ook van diepgang... vanavond was ik gezellig uit met iemand, maar veel te oppervlakkig, heb het gevoel dat alles uit mij moet komen en dat ik iets mis; een relatie is voor mij een aanvulling en als ik merk dat die aanvulling ontbreekt is het voor mij duidelijk, kan beter alleen blijven dan met zo iemand waarbij ik dingen mis. Diepgang in gesprekken is voor mij belangrijk. Maar zal ik vooral laten zien als ik iemand vertrouw en me op m'n gemak voel. Vind het erg prettig als een man lekker kan kletsen... en humor vind ik daarbij van tijd tot tijd ook belangrijk...
Ik lijk in eerste instantie een verlegen meisje denk ik haha, maar je zal nog wel verbaasd staan dan... Ik ben zelf erg een gevoelsmens en veel van mijn gedachten zitten van binnen, probeer de laatste tijd daarin meer en meer van mezelf te laten zien. Ik kan erg genieten van dingen ...en kan het ene moment me verwonderen om een ster in de nacht en Gods aanwezigheid daarbij voelen ... aan de andere kant ben ik ook erg gevoelig, en kan ik zo een traantje wegpinken bij een gevoelige lovesong. Een man die weinig zegt past daar niet bij... merk dan dat 't me weinig doet... maar een man die zowel lekker kan praten als kan luisteren en zelf wel een rust over zich heen uitstraalt, denk dat dat goed bij me past. Ik ben zelf ook wel een typ dat rust uitstraalt... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 14:36
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik las het topic Zelfbeeld deel 5
daarin stond het volgende stukje:
Tegenwoordig heb je van die datingsites en datingorganisaties die je helpen om iemand te vinden die helemaal bij je past en met wie je dan een date kunt maken. Hebben jullie die in Nederland ook? Weet je wat zij in hoofdzaak zeggen? Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is. Nou, dat is een wat beangstigende gedachte! Je kunt iemand vinden die houdt waarvan jij houdt. Jij houdt van pizza, zij houdt ook van pizza. Jij haat katten, zij haat katten. Je kunt iemand vinden net als jij.
Maar dat is niet de wil van God! Heel zelden geeft God je iemand die precies bij je past. Waarom? Omdat Hij je haat en eigenlijk niet wil dat jij gelukkig bent? Nee. Hij heeft een hoger doel. De Heere brengt vaak twee mensen bij elkaar die niet helemaal bij elkaar passen. En vaak zorgt Hij ervoor dat ze dat niet helemaal beseffen tot ze getrouwd zijn. Het lijkt wel of Hij hen verblindt. En als je eenmaal bent getrouwd, trekt Hij de blinddoeken weg. En dan roep je uit: ‘Wat heb ik gedaan!’ God verlangt ernaar dat jij meer op Zijn Zoon Jezus gaat lijken.
Wat maakt Jezus zo uniek? Over welke dingen zingen wij? We zingen over Zijn genade, Zijn barmhartigheid en Zijn onvoorwaardelijke liefde. Hier is iets heel belangrijk: Wil jij zijn zoals Jezus? Dan moet ook jij vol van genade zijn, vol van barmhartigheid en vol van onvoorwaardelijke liefde. Barmhartigheid is dat je iemand niet geeft wat hij verdient. Iemand behandelt je vervelend, maar je doet het niet terug. Genade is dat je een ander geeft wat hij niet verdient. Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet. |
Mijn zus heeft iemand via Parship gevonden... ben blij voor haar, maar mijn site is het niet... ik was er een korte tijd proeflid (anders is het voor mij ook onbetaalbaar), maar ik vind dat niks... als je van precies dezelfde dingen houdt wordt het m.i. snel saai, je wilt toch niet met jezelf getrouwd zijn ? Maar goed, paar gemeenschappelijke dingen is juist weer niet erg volgens mij...
Mijn stukje gaat ook niet altijd op denk ik... je kan het in theorie mooi verzinnen, maar in de praktijk leer je elkaar pas echt kennen... Maar stel he... dat je niet verliefd op iemand bent.... moet je dan maar een relatie aangaan omdat God het wil ? En hoe weet je dat, hoe weet je dat God 2 mensen bij elkaar wilt brengen ? En 't kan toch ook van 1 kant komen ? Hoe zie je dan Gods leiding daarin ? Bij elkaar vind ik het nog best lastig om Gods leiding daarin te zien. Heb zelf daarin ook weinig ervaring, daar ik nooit getrouwd ben. Ik geloof zelf dat liefde voor een ander toch een basis is. Belangrijk is wel denk ik dat je hierin God betrekt... maar vind het zelf soms moeilijk om te weten of het door God gegeven is zeg maar, heb me daar in het verleden ook wel eens enorm in vergist. Maar ik blijf er voor bidden, God kent mij als geen ander en vertrouw er dan ook op dat Hij weet wie bij mij past, ook al kan dat idd. betekenen dat er een wezenlijk verschil is.
Verder kan ik me niet goed vinden in bovenstaand verhaal... maar discussie is mogelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 14:47
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud ).
Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had. Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op. Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.
Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden! |
Weet je Annette, ik vind het nog best lastig 'daten' via zo'n site. Je ontmoet elkaar ... en dan ? ik denk zelf dat het maar weinig voorkomt dat er dan gelijk de 1e keer al een klik is...
Ik ben echt voorstander van vriendschap en zien wat er van komt, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan... ik heb zelf geen auto, dus als iemand niet dichtbij woont, ben je aangewezen op het O.V., geen probleem op zich, de tijd die ik in de trein doorbreng maakt me niet veel uit, maar wel het prijskaartje dat eraan vast zit... Een vriendschap moet (net als een relatie) ook van 2 kanten komen... en ik mis het wel ... want ik zou graag ook in een vriendschap willen zien dat je elkaar af en toe ook in real life ziet, maar ik ervaar dat dat nog niet zo gemakkelijk is.
Ik vraag me ook wel eens af hoe groot de kans is om via een datingsite een toekomstige partner te ontmoeten... voor mij is die kans kleiner geworden, dan ik dacht toen ik hier net lid was... toen stond ik er ook minder voorzichtig tegenover...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 1 mei 2010, 15:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 14:59
|
|
|
JOS689 schreef: | Dank je Susannah, Communicatie is zoal ik al eerder schreef zeker belangrijk in een relatie ..... Bijvoorbeeld als jij zegt dat je van zingen houdt , zeg je nog niet wat je graag zingt , waar en hoe, met viool , solo , of met piano .... Dat soort dingen valt enorm uit te diepen en met taal kun je zoveel De een denkt bij zingen aan zingen in de kerk , terwijl de ander juist aan de douche denkt en dan heb je het niet over hetzelfde .... wat is communicatie soms gebrekkig waarom ook duidelijk is waarom relaties stranden en mensen tegenover elkaar komen te staan.
Even een vraag .... Blijf jij alleen omdat de aanvulling ontbreekt of ontbreekt de aanvulling omdat je alleen blijft ???? Misschien een doordenkertje ......
Je schrijft over verlegen , maar waarom zou iemand niet voorzichtig mogen zijn op zijn pad ? Kijk eens naar mozes en de profeten hoe die naar de koningen gingen om het slechte nieuws te vertellen en hoe het Jona verging ...... Angst voor dingen heeft iedereen wel . Waarom dan niet voor een nieuwe partner om die te ontmoeten ? We hebben niet voor niets gevoel gekregen om dingen aan te voelen , intuitief, dan wel dat ons gevoel ons maant voorzichtig te zijn.
En Marijan , als jij het hebt over iemand op je pad die aan al je verwachtingen voldoet, hoe groot zijn dan je verwachtingen ? En kijk eens naar Annet , die iemand trof die helemaal niet aan haar verwachtingen voldeed, ..... Misschien moet daaruit geconcludeerd worden dat je niet iemand op het eerste gezicht moet beoordelen maar op het derde !!! Hoe of die werkelijk is in het geloof kun je niet in een kwartiertje bepalen ! |
Communicatie is idd. erg belangrijk Jos. Merk ook dat ik daar zelf nog heel veel in kan leren. Maar wat moet je met een man aan de telefoon die amper iets zegt ? "Hallo" vraag ik... "ben je er nog ?" Dat heb ik dus ook een keer meegemaakt... iemand die weinig zelfvertrouwen had... (het spijt mij als degene het leest), maar ik ben een vrouw, niet iemands moeder...
En over verlegen schreef ik omdat ik dat wel eens hoor over mij... maar dat is op zich geen verlegenheid maar gevoeligheid (als je er een hokje aan vast wil plakken: HSP), waardoor ik zeg maar ff op gang moet komen denk ik. Als ik nieuwe dingen ervaar moet ik veel indrukken verwerken, waardoor ik soms niet goed uit de verf kom zeg maar ... en ja, zal ook zo zijn dat ik ergens nog in ontwikkeling ben omdat ik een tijdlang uit het 'echte leven' ben geweest zeg maar... (wat een foute psych had ik die laatste jaren).
"Blijf jij alleen omdat de aanvulling ontbreekt of ontbreekt de aanvulling omdat je alleen blijft ?" Mijn antwoord: van 't 1ste... daar was geen sprake van... en volgens mij heb ik tot nu toe leuke kontakten opgedaan, dus die 2e dat klopt ook niet volgens mij. Nu heb ik erge twijfels of ik ooit nog wel ga "daten" ... zit veel meer te denken gewoon leuke mensen te ontmoeten (zowel man en vrouw) en mocht er dan wat komen mooi meegenomen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:25
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Nu heb ik erge twijfels of ik ooit nog wel ga "daten" ... zit veel meer te denken gewoon leuke mensen te ontmoeten (zowel man en vrouw) en mocht er dan wat komen mooi meegenomen.... |
Dat is nou precies wat ik bedoel Sus, dat "daten" wat jij bedoelt heb ik dus bewust nooit aan willen beginnen. Ik heb nooit willen daten, met Pieter heb ik een paar weken heel veel gemaild en heel veel gechat en de enige reden dat we een keer afgesproken hebben was dat hij een schattig pupje kocht en ik dol op honden ben....en hij moest net ff bij me in de buurt zijn . Maar buiten die ontmoeting om heb ik nooit met iemand af willen spreken, vooral omdat ik bij de meeste heren merkte dat er ondanks de zin: gewoon als vrienden aanvoelde dat ze eigenlijk op zoek naar meer waren. Wel ging ik naar uitjes met meerdere cm leden.
Maar echt op een site gaan zoeken naar een relatie, nee, daar geloof ik niet in. Ik zie een site als deze meer als mooie manier vele mensen te leren kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 17:47
|
|
|
Daarom date ik ook niet ..... een gezellig afspraakje om wat leuks een keer te doen en meer niet . Waarom moet alles perse om die relatie . Dat gestressde gedoe doe ik niet aan . Het gaat mij om de persoon om het daarmee gezellig te hebben en ja , wat is er dan erg aan als het toevallig heel erg bij elkaar past . Wie durft dat risico te lopen ?
SUSANNAH475 schreef: | Communicatie is idd. erg belangrijk Jos. Merk ook dat ik daar zelf nog heel veel in kan leren. Maar wat moet je met een man aan de telefoon die amper iets zegt ? "Hallo" vraag ik... "ben je er nog ?" Dat heb ik dus ook een keer meegemaakt... iemand die weinig zelfvertrouwen had... (het spijt mij als degene het leest), maar ik ben een vrouw, niet iemands moeder...
En over verlegen schreef ik omdat ik dat wel eens hoor over mij... maar dat is op zich geen verlegenheid maar gevoeligheid (als je er een hokje aan vast wil plakken: HSP), waardoor ik zeg maar ff op gang moet komen denk ik. Als ik nieuwe dingen ervaar moet ik veel indrukken verwerken, waardoor ik soms niet goed uit de verf kom zeg maar ... en ja, zal ook zo zijn dat ik ergens nog in ontwikkeling ben omdat ik een tijdlang uit het 'echte leven' ben geweest zeg maar... (wat een foute psych had ik die laatste jaren).
"Blijf jij alleen omdat de aanvulling ontbreekt of ontbreekt de aanvulling omdat je alleen blijft ?" Mijn antwoord: van 't 1ste... daar was geen sprake van... en volgens mij heb ik tot nu toe leuke kontakten opgedaan, dus die 2e dat klopt ook niet volgens mij. Nu heb ik erge twijfels of ik ooit nog wel ga "daten" ... zit veel meer te denken gewoon leuke mensen te ontmoeten (zowel man en vrouw) en mocht er dan wat komen mooi meegenomen.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:10
|
|
|
voor mij was het criterium geen 2012 of in gewoon nederlands iemand die gewoon lief is en dat is prima gelukt. in september al weer 3 jaar getrouwd en in november alweer 4 jaar samen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:16
|
|
|
JOS689 schreef: | Daarom date ik ook niet ..... een gezellig afspraakje om wat leuks een keer te doen en meer niet . Waarom moet alles perse om die relatie . Dat gestressde gedoe doe ik niet aan . Het gaat mij om de persoon om het daarmee gezellig te hebben en ja , wat is er dan erg aan als het toevallig heel erg bij elkaar past . Wie durft dat risico te lopen ? |
Je date niet, maar je maakt wel een gezellig afspraakje... Dat is toch hetzelfde? Ik date wel, maar ga daar heel ontspannen mee om... Ik ga daar echt heen met de gedachte: we hebben leuk contact gehad via mail en/of chat en ik zou graag hem wel eens in real-life willen ontmoeten... We gaan er een gezellige ontmoeting van maken en we zien wel waar dat op den duur toe leiden zal... Mijn verwachtingen zijn dus zeker niet hooggespannen...
Tja, ik zit niet voor niets op een datingsite... Dat is toch een plek waar veel vrijgezelle mensen te vinden zijn, en dat kan ik van mijn directe leefomgeving niet zeggen... Ik ga echter niet alleen contacten aan met potentiële kandidaat-partners...
Iemand schreef het al... het is een mooie manier om veel mensen te leren kennen en het liefst doe ik dat zo ongedwongen mogelijk!
Wat past nou bij elkaar? Daar is geen pasklaar antwoord op te geven... Voor mij zijn twee vragen heel belangrijk: wat heb ik te geven aan mijn partner en wat heb ik nodig in een relatie? Als dat matcht bij beiden, dan ben je al een eind in de goede richting denk ik, ervan uitgaand dat ook de nodige wederzijdse gevoelens aanwezig zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:20
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | voor mij was het criterium geen 2012 of in gewoon nederlands iemand die gewoon lief is en dat is prima gelukt. in september al weer 3 jaar getrouwd en in november alweer 4 jaar samen. |
en nog steeds gelukkig ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:40
|
|
|
Bij mij is dat wel degelijk verschillend .... Ik wil niet daten en de volgende dag gelijk trouwen . Ik wil iemand wel eerst leren kennen ; dat jij gelijk de volgende dag een relatie wilt ...... Ik wil rustig aan opbouwen hoor Liesbeth !
Nou ja , er zijn genoeg singles in nederland hoor .....
Maar vertel eens , is relatie bij jou dan een optelsom van componenten die bij elkaar moeten passen ? Jij hebt dit en ik heb dat , dan moeten we daarmee uit de voeten komen ...... Vertel me eens hoe je die dan meet ? En wat telt voor jou het meeste ? De componenten die beiden aandragen of de gevoelens die je voor elkaar hebt ? Voor mij zijn dat echt wel de gevoelens en niet hoeveel poen je beiden op de bankrekening zet.
LIESBETH326 schreef: | Je date niet, maar je maakt wel een gezellig afspraakje... Dat is toch hetzelfde? Ik date wel, maar ga daar heel ontspannen mee om... Ik ga daar echt heen met de gedachte: we hebben leuk contact gehad via mail en/of chat en ik zou graag hem wel eens in real-life willen ontmoeten... We gaan er een gezellige ontmoeting van maken en we zien wel waar dat op den duur toe leiden zal... Mijn verwachtingen zijn dus zeker niet hooggespannen...
Tja, ik zit niet voor niets op een datingsite... Dat is toch een plek waar veel vrijgezelle mensen te vinden zijn, en dat kan ik van mijn directe leefomgeving niet zeggen... Ik ga echter niet alleen contacten aan met potentiële kandidaat-partners...
Iemand schreef het al... het is een mooie manier om veel mensen te leren kennen en het liefst doe ik dat zo ongedwongen mogelijk!
Wat past nou bij elkaar? Daar is geen pasklaar antwoord op te geven... Voor mij zijn twee vragen heel belangrijk: wat heb ik te geven aan mijn partner en wat heb ik nodig in een relatie? Als dat matcht bij beiden, dan ben je al een eind in de goede richting denk ik, ervan uitgaand dat ook de nodige wederzijdse gevoelens aanwezig zijn... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:54
|
|
|
JOS689 schreef: | Bij mij is dat wel degelijk verschillend .... Ik wil niet daten en de volgende dag gelijk trouwen . Ik wil iemand wel eerst leren kennen ; dat jij gelijk de volgende dag een relatie wilt ...... Ik wil rustig aan opbouwen hoor Liesbeth !
Maar vertel eens , is relatie bij jou dan een optelsom van componenten die bij elkaar moeten passen ? Jij hebt dit en ik heb dat , dan moeten we daarmee uit de voeten komen ...... Vertel me eens hoe je die dan meet ? En wat telt voor jou het meeste ? De componenten die beiden aandragen of de gevoelens die je voor elkaar hebt ? Voor mij zijn dat echt wel de gevoelens en niet hoeveel poen je beiden op de bankrekening zet. |
Ja , hier kan ik mij volledig in vinden .... het gaat volledig over het gevoel ... en dat laat zich nooit dwingen ..... al de rest is bijkomstig ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:55
|
|
|
JOS689 schreef: | Bij mij is dat wel degelijk verschillend .... Ik wil niet daten en de volgende dag gelijk trouwen . Ik wil iemand wel eerst leren kennen ; dat jij gelijk de volgende dag een relatie wilt ...... Ik wil rustig aan opbouwen hoor Liesbeth !
Maar vertel eens , is relatie bij jou dan een optelsom van componenten die bij elkaar moeten passen ? Jij hebt dit en ik heb dat , dan moeten we daarmee uit de voeten komen ...... Vertel me eens hoe je die dan meet ? En wat telt voor jou het meeste ? De componenten die beiden aandragen of de gevoelens die je voor elkaar hebt ? Voor mij zijn dat echt wel de gevoelens en niet hoeveel poen je beiden op de bankrekening zet. |
Pardon? Ik vind het jammer dat je op deze manier reageert... Ik vind dat je onterechte conclusies trekt uit datgene wat ik schreef... Ten eerste, ik wil niet vandaag daten, morgen een relatie en overmorgen trouwen... Misschien las je over mijn woorden op den duur heen?
Ten tweede, als jij in het woordenboek opzoekt het woord date, dan vind je als synoniem afspraakje. Tja, dat het woord date gevoelsmatig anders klinkt, dat is een ander verhaal... Maar objectief gezien is het hetzelfde...
Ten derde, ik weet niet wat het meest telt, ik vind het gewoon allebei belangrijk. Met de vragen wat heb ik te geven en wat heb ik nodig doelde ik absoluut niet op geld of andere materiële dingen. Dan gaat het mij echt om diepere waarden, waardoor je als persoon nog meer tot je recht kunt komen... Men zegt wel eens: in een goede relatie is één en één geen twee, maar drie... Je haalt het beste in elkaar naar boven.. dat kan door bepaalde karaktereigenschappen en door de manier waarop je elkaar aanvult.
Ik hoop dat je nu beter begrijpt wat ik bedoel...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zaterdag 1 mei 2010, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 19:28
|
|
|
Leuk topic, of kan ik het beter interessant noemen
Mijn lidmaatschap loopt over een paar dagen af, en dan ga je jezelf de vraag stellen of je wel lid wil blijven van een datingsite waar 'matches' gemaakt worden op basis van overeenkomsten?
Dat is dus ook niet de reden waarom ik wel lid blijf . Ten eerste vind ik het heerlijk om met 'gelijkgezinden' op een forum/chat te zijn (uit welk hokje dan ook)
Ten tweede natuurlijk de picknick op de hei bij Ede (ja hannah, hier ook even reclame ) De ultieme kans om nieuwe vriendschappen te starten, de mensen achter de profielen irl te ontmoeten!
Ten derde ben ik niet zozeer op zoek naar de liefde van mijn leven...natuurlijk hoop ik die persoon wel tegen te komen, maar echt op zoek? Nee. Ik ga liever voor vriendschappen en dan blijkt vanzelf wel of mr. right daar tussen zit hetzij op een wit paard of in een rode auto, of uit de lucht op de trampoline stuitert
Voor mijn persoontje geldt niet alleen dat het liefde zou moeten zijn tussen mij en de partner, maar er zijn ook nog eens kinderen in het spel..wat juist extra uitnodigd tot voorzichtigheid juist uit respect naar hen toe.
Wie droomt er niet van om de prins tegen te komen? Ik ben er van overtuigd dat het niet de bedoeling is om je leven alleen te leven. Ik geloof dat de mens liefde nodig heeft, om te nemen maar zeker ook liefde bezit om te geven! Daarnaast hebben we allemaal een verleden, een rugzakje (zo genoemd omdat het wel de bedoeling is dat je vooruit kijkt) en zijn daardoor misschien voorzichtiger geworden.
Voor mij geldt trouwens ook dat ik een HSPer ben, dat maakt het er al niet makkelijker op omdat je vaak zo boordevol indrukken bent dat je niet overkomt zoals je eigenlijk bent de eerste keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 11:49
|
|
|
JOS689 schreef: | Daarom date ik ook niet ..... een gezellig afspraakje om wat leuks een keer te doen en meer niet . Waarom moet alles perse om die relatie . Dat gestressde gedoe doe ik niet aan . Het gaat mij om de persoon om het daarmee gezellig te hebben en ja , wat is er dan erg aan als het toevallig heel erg bij elkaar past . Wie durft dat risico te lopen ? |
Sorry Jos maar ben je zo naief of zou je zelf graag willen dat het zo zou verlopen?Toeval? Ik heb hier gemerkt dat mensen met "ik zoek een serieuze relatie" in hun profiel het vaak niet zo precies nemen........lang leve de lol en als dat lolletje in je straatje past wil je er wel moeite voor doen........hou jezelf niet voor de gek met de bewering dat je niets verwacht,daar doe je jezelf tekort mee(klinkt hard maar de bedoeling is goed hoor)
Ik vind daten een serieuze zaak,misschien ben ik wel een rare(nou jaaaaa misschien??? ),cm is geen boodschappenlijstje dat je afwerkt........ik krijg er altijd een beetje vervelende gevoelens bij als iemand die mij totaal niet kent wil daten,zo ben ik nou eenmaal,ieder zn ding he Wie wil er graag horen dat hij/zij date nr. 23 is???
Ik wil niet beweren dat jij zo bent,ik ken jou niet.
Om terug te komen op je beginvraag:Er zijn 3 dingen waar ik voor val;openheid,eerlijkheid en trouw.Openheid daar moet je aan werken maar de laatste 2 moeten aanwezig zijn,voor de volle 100% anders haak ik af........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 14:56
|
|
|
Ik denk niet dat dat met naief te maken heeft, iedereen heeft nu eenmaal een andere beleving bij het woordje daten.
De een chat ook het liefst heel lang voor er een date komt, vaak om de persoon beter te leren kennen, terwijl een ander er juist voor kiest elkaar heel snel te ontmoeten om niet te sterk een beeld van iemand te maken gebaseerd op een chatgesprek, mensen blijken in het echt toch vaak anders te zijn. Dat maakt het beeld van date nummer 23 te zijn ook weer verschillend, is het de 23ste relatiekandidaat of gewoon nummer 23 waar een keer een kop koffie mee gedronken word? Iedereen denkt daar anders over, ik denk ook niet dat er 1 juiste manier van daten is, die zal voor iedereen anders zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:13
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Er zijn 3 dingen waar ik voor val;openheid,eerlijkheid en trouw.Openheid daar moet je aan werken maar de laatste 2 moeten aanwezig zijn,voor de volle 100% anders haak ik af........ |
Hier kan ik mij goed in vinden. Openheid is inderdaad iets waar aan gewerkt hoort te worden. Eigenlijks al voordat iemand naar een serieuse relatie opzoek gaat.
Ik ervaar in heel veel contacten dat er om de openheid allerlei muren zijn en/of anders opgebouwd worden vooral als het er op aankomt. Dat gaat gepaart met leugen en ontrouw. Daarom gebeurd het ook dat de persoon bij een date anders blijkt te zijn dan de voorstelling bij een afstand contact.
Openheid kent ook zijn valkuilen. Deze kunnen door anderen gebruikt of misbruikt worden waardoor een "schuldgevoel" van uit de "rugzak" aangetast wordt waardoor het gevoel van eenzaamheid alleen maar groter gaat worden en er verbittering uit ontstaat.
Een "ware klik" kan alleen ontstaan door openheid met daaraan vast, eerlijkheid, trouw en loyaliteit. Is dat niet aanwezig dan wordt er een relatie "op het zand gebouwd".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:35
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik ervaar in heel veel contacten dat er om de openheid allerlei muren zijn en/of anders opgebouwd worden vooral als het er op aankomt. Dat gaat gepaart met leugen en ontrouw. Daarom gebeurd het ook dat de persoon bij een date anders blijkt te zijn dan de voorstelling bij een afstand contact.
|
Misschien is het goed om de ander te vergeven zodra blijkt waar de leugen(s) vandaan komt / komen. t Zal niet eenvoudig zijn als het om ernstige leugens gaat, maar ik kan me echt wel voorstellen dat men zich bij de eerste ontmoetingen (of bij chatten en mailen) eerst groot houdt en daarna - als men denkt de ander te kunnen vertrouwen - met het echte verhaal naar voren komt. Soms kunnen mensen zó beschadigd zijn dat ze de waarheid liever eerst vóór zich houden...... het is niet altijd onwil (of erger nog: egoïsme) wanneer mensen zich anders voordoen dan ze zijn.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:44
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Misschien is het goed om de ander te vergeven zodra blijkt waar de leugen(s) vandaan komt / komen. t Zal niet eenvoudig zijn als het om ernstige leugens gaat, maar ik kan me echt wel voorstellen dat men zich bij de eerste ontmoetingen (of bij chatten en mailen) eerst groot houdt en daarna - als men denkt de ander te kunnen vertrouwen - met het echte verhaal naar voren komt. Soms kunnen mensen zó beschadigd zijn dat ze de waarheid liever eerst vóór zich houden...... het is niet altijd onwil (of erger nog: egoïsme) wanneer mensen zich anders voordoen dan ze zijn......... |
Ik denk dat er wel degelijk verschil is in "iets" achterhouden uit een beschadigd zijn of een regel rechte leugen ophangen... Tijdens een eerste date kan en hoef je mijn inziens niet alles meteen op tafel te gooien, kan denk ik ook niet, zijn er dingen die je moeilijk vind om over te praten geef dat dan aan ga er niet om liegen, Sorry maar een leugen is een leugen vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:47
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Sorry Jos maar ben je zo naief of zou je zelf graag willen dat het zo zou verlopen?Toeval? Ik heb hier gemerkt dat mensen met "ik zoek een serieuze relatie" in hun profiel het vaak niet zo precies nemen........lang leve de lol en als dat lolletje in je straatje past wil je er wel moeite voor doen........hou jezelf niet voor de gek met de bewering dat je niets verwacht,daar doe je jezelf tekort mee(klinkt hard maar de bedoeling is goed hoor)
Ik vind daten een serieuze zaak,misschien ben ik wel een rare(nou jaaaaa misschien??? ),cm is geen boodschappenlijstje dat je afwerkt........ik krijg er altijd een beetje vervelende gevoelens bij als iemand die mij totaal niet kent wil daten,zo ben ik nou eenmaal,ieder zn ding he Wie wil er graag horen dat hij/zij date nr. 23 is???
Ik wil niet beweren dat jij zo bent,ik ken jou niet.
Om terug te komen op je beginvraag:Er zijn 3 dingen waar ik voor val;openheid,eerlijkheid en trouw.Openheid daar moet je aan werken maar de laatste 2 moeten aanwezig zijn,voor de volle 100% anders haak ik af........ |
Hier ben ik het helemaal mee eens, Leanne!
En je vervelende gevoelens bij mannen die met 'jan (jannie) en alleman (vrouw)' op stap willen, begrijp ik ook helemaal. Daar heb ik ook helemaal niks mee. Het moet wel om jou als persoon te doen zijn en iemand moet al iets bijzonders in je zien, anders heeft daten (gericht op een relatie, maar ook op een vriendschap) totaal geen zin. En mailen/chatten is een prima middel, om te bekijken of je iemand wilt ontmoeten. Anders komt het op mij meer over als een wanhopige zoektocht, een soort tijdverdrijf misschien? Daar zou ik me niet voor willen lenen. Ik denk trouwens dat niemand zonder verwachtingen op deze site staat, ergens is daar toch het verlangen om een partner te ontmoeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:53
|
|
|
MAATJES468 schreef: | Ik denk dat er wel degelijk verschil is in "iets" achterhouden uit een beschadigd zijn of een regel rechte leugen ophangen... Tijdens een eerste date kan en hoef je mijn inziens niet alles meteen op tafel te gooien, kan denk ik ook niet, zijn er dingen die je moeilijk vind om over te praten geef dat dan aan ga er niet om liegen, Sorry maar een leugen is een leugen vind ik. |
Hmmm.... weet je.... misschien is het liegen wel een overlevingsmechanisme geworden en weet zo iemand even geen andere methoden meer om de waarheid even achter te houden zonder dat de ander iets in de gaten krijgt.
Het wordt wat anders als iemand uit gemakzucht of uit egoïsme met leugens komt. Die mensen zijn er ook, en dan vind ik dat de leugen zo iemand zwaar aangerekend mag worden. Tenslotte moet men in vriendschap of relatie van de ander op aan kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:00
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Hmmm.... weet je.... misschien is het liegen wel een overlevingsmechanisme geworden en weet zo iemand even geen andere methoden meer om de waarheid even achter te houden zonder dat de ander iets in de gaten krijgt.
Het wordt wat anders als iemand uit gemakzucht of uit egoïsme met leugens komt. Die mensen zijn er ook, en dan vind ik dat de leugen zo iemand zwaar aangerekend mag worden. Tenslotte moet men in vriendschap of relatie van de ander op aan kunnen. |
Allereerst bedankt voor je reactie.... Maar ik denk dat liegen als overlevingsmechanisme ook niet goed is...A;s dat wel aan de hand is , Denk ik dat het tijd is om hulp te zoeken... Aan mijn kinderen leer ik dan ook...Ik heb liever dat je iets "fouts"doet en het eerlijk zegt dan er over te liegen... Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel..... En als ik er achter kom dat er gelogen is zal de straf dubbel zijn... Liegen kan in mijn ogen nooit goed zijn, met leugens kun je iemand verschrikkelijk beschadigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:08
|
|
|
Wat een leuke topic is dit!
Het antwoord is eigenijk heel eenvoudig:
Met de persoon die voor jou bestemd is. Hoe en wanneer, doet er niet toe.
Ik heb evn over dat doordenkertje zitten nadenken:
Het alleen blijven, dat woordje vond ik moeilijk. Het alleen zijn... dat zou ik er van willen maken. Ik ga dan voor het laatste. De aanvulling ontbreekt,omdat je alleen bent.
Wat Mar, omschreef over de klik, vond ik erg mooi. Dan ishet ook zo, dat die klik steeds terugkomt op het moment als je elkaar weer ziet.
En inderdaad een contactsite als deze en nog anderen kun je beter zien als een ongedwongen kennismaking met anderen. Daaruit voort kan dan een relatie voorkomen. Ik heb ook altijd iets anders gedacht. Want ik ging niet in op een profiel zonder foto. Maar door een toezegging van mail in de chatbox heb ik uiteindelijk toch die ene mail gestuurd...Het kan dus toch. Klein beetje dezelfde interesses vind ik wel belangrijk. Anders krijg je misschien irritaties op den duur.
Lieve mensen, stel je een beetje open, zorg dat je je doel niet voorbij streeft, als je zoekende bent...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:35
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Hmmm.... weet je.... misschien is het liegen wel een overlevingsmechanisme geworden en weet zo iemand even geen andere methoden meer om de waarheid even achter te houden zonder dat de ander iets in de gaten krijgt.
Het wordt wat anders als iemand uit gemakzucht of uit egoïsme met leugens komt. Die mensen zijn er ook, en dan vind ik dat de leugen zo iemand zwaar aangerekend mag worden. Tenslotte moet men in vriendschap of relatie van de ander op aan kunnen. |
Sorry, maar daar kan ik niet veel mee als het om een relatie en/of een date gaat. Er valt in een relatie/date geen exuses te bedenken om een leugen (om good will) te gebruiken en/of toe te passen. Dat levert al "tenenloperij", onzekerheidsgevoel, en spanningen op.
De eerste "date" is het belangrijkste stap om verder te kunnen. Juist dan hoort het vetrouwen afgetast te worden, niet door dit te toetsen bij de ander maar bij jezelf. Zolang er openheid, eerlijheid en vertrouw gevoel er is dan pas kan je verder.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 mei 2010, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:48
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:13
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik denk niet dat dat met naief te maken heeft, iedereen heeft nu eenmaal een andere beleving bij het woordje daten.
De een chat ook het liefst heel lang voor er een date komt, vaak om de persoon beter te leren kennen, terwijl een ander er juist voor kiest elkaar heel snel te ontmoeten om niet te sterk een beeld van iemand te maken gebaseerd op een chatgesprek, mensen blijken in het echt toch vaak anders te zijn. Dat maakt het beeld van date nummer 23 te zijn ook weer verschillend, is het de 23ste relatiekandidaat of gewoon nummer 23 waar een keer een kop koffie mee gedronken word? Iedereen denkt daar anders over, ik denk ook niet dat er 1 juiste manier van daten is, die zal voor iedereen anders zijn. |
Ik ken iemand met een boekje, daar stonden geloof ik 998 dates in, met nr. 999 is tie getrouwd (en nog steeds gelukkig). Dus dan valt het met 23 dates nog wel mee toch ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:17
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ken iemand met een boekje, daar stonden geloof ik 998 dates in, met nr. 999 is tie getrouwd (en nog steeds gelukkig). Dus dan valt het met 23 dates nog wel mee toch ?? | Daten kan ook verslavend werken...Is hij na die tijd nog doorgegaan met daten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Daten kan ook verslavend werken...Is hij na die tijd nog doorgegaan met daten? |
Lijkt me niet, er staat, gelukkig getrouwd (en nog steeds) dan lijkt het me niet toe dat je dan nog gaat daten. Dus je vraag snap ik niet helemaal, hij heeft gezocht en gevonden .... Of hebben ze elkaar gevonden, lijkt me nog veel logischer .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:25
|
|
|
ANITA324 schreef: | Wie jij ook bent in welke omstandigheden je ook zit stel al je Vertrouwen op God de Vader als we meer en meer onze ogen gericht houden op Hem. Zullen we juiste meer die innerlijke rust vinden door Hem alleen. Wees als een klein Lichtje in deze donkere duisternis.
Ook jij bent uniek en mooi een prachtige parel in God hand.
Shalom,
Een zuster |
Precies Anita, dat is het aller belangrijkste.
Om even vanuit mijn "rugzakje/verleden" te reageren. Mijn relatie met mijn vrouw heeft 20 jaar geduurt, waarvan 18 jaar een gezonde huwelijk (open, eerlijk en trouw). Des ondanks is die relatie inelkaar gezakt doordat er iets was, dat mijn vrouw mij nooit verteld heeft (al voor de relatie begon) en dat bewust meegenomen heeft in haar graf (totdat de dood ons scheid, "zelfmoord").
Dus iets achter houden en niet zeggen is een "huis bouwen op het zand".
Dat is wat ik terdege ervaren heb met de gevolgen van dien, Arjan.
Het blijkt dat wanneer je dingen verbergt, er zelf door getroffen wordt en fataal gaat worden.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 mei 2010, 18:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 19:42
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ken iemand met een boekje, daar stonden geloof ik 998 dates in, met nr. 999 is tie getrouwd (en nog steeds gelukkig). Dus dan valt het met 23 dates nog wel mee toch ?? |
Als je mn echtgenoot bedoelt: ik was zijn 29ste gewoon-kopje-koffie-date geloof ik en na mij zijn er nog een stuk of 30 van dat zelfde soort koffiedates geweest voor we er achter kwamen dat we misschien toch wel eens bij elkaar konden passen. Er waren zelfs 2 van die koffiedates getuige op ons huwelijk, 2 hele goede vriendinnen van ons beiden die we nog steeds heel vaak zien.
T is dus maar net wat je onder een date verstaat he, een afspraak om te kijken of er een relatie kan komen of gewoon gezellig mensen leren kennen zonder verdere bedoelingen, en ja, dat laatste kan dus echt.
@ chat: Toen die relatie er kwam is hij natuurlijk gestopt met daten hoor, en hij is nu braaf shoarma voor zn zwangere vrouwtje aan het halen dus zit wel goed hoor
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|