Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 09:39
|
|
|
een visje in een vissekom....
een vogeltje in een kooitje....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 12:49
|
|
|
MARISKA601 schreef: | een visje in een vissekom....
een vogeltje in een kooitje.... |
Een hond in een huis .......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 12:56
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Een hond in een huis ....... |
een visje in een kommetje vind ik zielig een vogeltje in een kooitje ook.
mijn hond is niet zielig. en mijn katten zijn ook niet zielig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 12:56
|
|
|
Beter dan een muis in huis....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:13
|
|
|
IMRE695 schreef: | Beter dan een muis in huis.... |
Als het geen tamme muis is wel, dan heeft die muis zijn eigen keuze gemaakt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | een visje in een kommetje vind ik zielig een vogeltje in een kooitje ook.
mijn hond is niet zielig. en mijn katten zijn ook niet zielig. |
Jij bent honden/kattenfluisteraar?? Geef een pup of kitten de keuze tussen leven in de vrije natuur of tussen 4 muren te "mogen" leven ..... Nu zijn ze afhankelijk van "hoeveel zin vrouwtje heeft om me uit te laten" (Jippii ik ben al 20 minuten in de vrije natuur geweest )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 13:19
|
|
|
MARISKA601 schreef: | een visje in een kommetje vind ik zielig een vogeltje in een kooitje ook.
mijn hond is niet zielig. en mijn katten zijn ook niet zielig. |
Ik had zojuist twee musjes in huis... Niet in een kooitje, maar dat was ongetwijfeld beter geweest... Nu vlogen ze in paniek van het voor- tegen het achterraam en weer terug. En ondertussen was er één die het in z'n broek (had 'ie maar een broek..) deed van stress en angst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 17:02
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Jij bent honden/kattenfluisteraar?? Geef een pup of kitten de keuze tussen leven in de vrije natuur of tussen 4 muren te "mogen" leven ..... Nu zijn ze afhankelijk van "hoeveel zin vrouwtje heeft om me uit te laten" (Jippii ik ben al 20 minuten in de vrije natuur geweest ) |
Ze heten niet voor niets HUIS-dieren. Omdat ze gewend zijn in en bij een huis te horen en te leven. Zet een pup in de vrije natuur en hij gaat op den duur schapen verscheuren. Fijn voor de boer. Of wou je alle schapen in Nederland ook fijn de Veluwe opjagen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 17:39
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ze heten niet voor niets HUIS-dieren. Omdat ze gewend zijn in en bij een huis te horen en te leven. Zet een pup in de vrije natuur en hij gaat op den duur schapen verscheuren. Fijn voor de boer. Of wou je alle schapen in Nederland ook fijn de Veluwe opjagen? |
HUIS-dieren zoals jij ze noemt, zijn niet de oorspronkelijke soort natuurlijk. Maar ik denk dat ook een HUIS-dier liever vrij is dan opgesloten te zijn binnen de 4 muren van een HUIS. Het gaat mij om de minimale beweginsvrijheid die die dieren nodig hebben, maar meestal niet krijgen. Als jij schapen als HUIS-dier wilt houden, be my guest ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:08
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | HUIS-dieren zoals jij ze noemt, zijn niet de oorspronkelijke soort natuurlijk. Maar ik denk dat ook een HUIS-dier liever vrij is dan opgesloten te zijn binnen de 4 muren van een HUIS. Het gaat mij om de minimale beweginsvrijheid die die dieren nodig hebben, maar meestal niet krijgen. Als jij schapen als HUIS-dier wilt houden, be my guest .... |
Zo is dat...... huisdieren hebben weinig of niets te zeggen over hun eigen leven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:30
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Zo is dat...... huisdieren hebben weinig of niets te zeggen over hun eigen leven...... |
Terug in je hok jij!
Of wou je dieren ook stemrecht geven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:35
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | HUIS-dieren zoals jij ze noemt, zijn niet de oorspronkelijke soort natuurlijk. Maar ik denk dat ook een HUIS-dier liever vrij is dan opgesloten te zijn binnen de 4 muren van een HUIS. Het gaat mij om de minimale beweginsvrijheid die die dieren nodig hebben, maar meestal niet krijgen. Als jij schapen als HUIS-dier wilt houden, be my guest .... |
Het juiste woord is: gedomesticeerd. Domesticatie: het tot huisdier maken van wilde dieren (ook de koe, de kip, het paard en de ezel). Eh.... mag dat niet meer anno 2010? Is dat onbijbels wellicht? De meeste huisdieren zijn wellicht wat klein behuist. Maar aandacht vergoedt veel.
Mijn kat is nooit depri of neurotisch. Sterker nog: hij zoekt kleine en benauwde ruimtes op om rustig te dutten. Suggereren dat dieren ongelukkig zijn binnen vier muren, is klinkklare lariekoek. Bewijs het maar! (en nu niet beginnen over bio-industie, maar gewoon dicht bij huis blijven: poezen, honden, konijnen en duiven).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:38
|
|
|
WILMA729 schreef: | straks lekker relaxxen aan de slootkant met een hengel in mijn hand echte vissen vangen. Kan natuurlijk ook gaan vissen op FF
Vissen Weet je wel hoe gemeen dat is, Jonathan??? Zo'n lief, onschuldig klein visje een hapje voorhouden, en dan opeens voelt hij een grote haak met weerhaken door zijn lieve kleine bekje geboord. Dan hangt hij opeens in de lucht te spartelen, zich afvragend waar het water nou toch opeens gebleven is, en vervolgens wordt hij door twee van die onbekende dingen die handen heten vastgepakt, gelukkig bevrijd van dat akelige pijnlijke haakje en in een emmer gestopt. Vrijheidsbeperking, terwijl dat lieve kleine visje nog nooit iemand kwaad heeft gedaan. Ga maar naar FF, daar zwem je onschuldig rond en schijn je opeens te worden aangevallen. Goh wat ben ik blij dat ik geen vis ben |
ja ik ben wezen vissen, en dat ga ik binnenkort weer doen !!! Is het gemeen?? ik weet t niet, boeit me ook niet zo, ik trap de hele dag door mieren, en ander kruipsel op de vloer dood, als ik met de auto rijdt, sneuvelen er 1000den vliegen. Kleding die de wasmachine ingaat , gaat er gelijk in met 10000den ander beesten, bacterieen, stofmijt etc, allemaal de dood tegemoet. tja...zo kan ik nog wel tijdje doorgaan. Maar dat doe ik niet. Visje gaat niet in emmer maar gewoon terug.
Andere hobby zoeken?? ach voetballen kost 100den kruipende beestjes in het gras hun leven.
Denk dat ik me maar afzonder in een huis, geheel dichtgeplakt, dan blijven beesten buiten, en kan ik ze niet doden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:39
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 26 april 2010, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:58
|
|
|
.. = i
--. --- -.. .... --- ..- -.. ...- .- -. .--- . = God houd van je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 19:19
|
|
|
IMRE695 schreef: | Misschien moeten we meer haaien uitzetten in de binnenwateren... |
lijkt me gaaf..... iets dikker lijntje op mijn molen in de buurt van een boom me aanlijnen, hengel ook weer aanlijnen aan een gordel. Mega stuk vlees aan de haak....en dan een haai pakken mega gevecht mee voeren en dan een haai van 3mtr of zo uit t water halen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 19:31
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Jij bent honden/kattenfluisteraar?? Geef een pup of kitten de keuze tussen leven in de vrije natuur of tussen 4 muren te "mogen" leven ..... Nu zijn ze afhankelijk van "hoeveel zin vrouwtje heeft om me uit te laten" (Jippii ik ben al 20 minuten in de vrije natuur geweest ) |
als ik mijn kleintje in de natuur zet wordt ze opgevreten door een havik of buizerd die denkt dat ze een konijntje is,ze heet al niet voor niets een kaninchen. en mijn hondjes mogen iedere dag mee naar buiten voor meer dan 20 min. weer of geen weer. en ook in de tuin wanneer ze maar willen.maar toen t winter was lagen ze liever in hun mandjes tegen de verwarming aan en steeds op tijd voldoende eten drinken en lekkernijen en heel veel knuffeltjes en als ze ziek zijn hebben ze hun eigen dokter,ze worden zoooo goed verzorgd,ze zouden niet anders meer willen anders zouden ze niet steeds naar hun baasjes komen heb ik nu genoeg gezeurd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 19:48
|
|
|
GRACE585 schreef: | als ik mijn kleintje in de natuur zet wordt ze opgevreten door een havik of buizerd die denkt dat ze een konijntje is,ze heet al niet voor niets een kaninchen. en mijn hondjes mogen iedere dag mee naar buiten voor meer dan 20 min. weer of geen weer. en ook in de tuin wanneer ze maar willen.maar toen t winter was lagen ze liever in hun mandjes tegen de verwarming aan en steeds op tijd voldoende eten drinken en lekkernijen en heel veel knuffeltjes en als ze ziek zijn hebben ze hun eigen dokter,ze worden zoooo goed verzorgd,ze zouden niet anders meer willen anders zouden ze niet steeds naar hun baasjes komen heb ik nu genoeg gezeurd |
Vinnik ook. Geen beter leven dan een hondenleven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 20:40
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | lijkt me gaaf..... iets dikker lijntje op mijn molen in de buurt van een boom me aanlijnen, hengel ook weer aanlijnen aan een gordel. Mega stuk vlees aan de haak....en dan een haai pakken mega gevecht mee voeren en dan een haai van 3mtr of zo uit t water halen.
|
HAP.. weg Jonathan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 20:54
|
|
|
Waar gaat dit topic eigenlijk over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:03
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | nou ik heb geen zon meer gezien, t was geen dun sluiertje meer, helemaal afgeschermde zon. |
idd. in 't midden (uuuh buitenland) was 't ook al zo... jammer hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:05
|
|
|
hahaha die Crossie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:07
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik had zojuist twee musjes in huis... Niet in een kooitje, maar dat was ongetwijfeld beter geweest... Nu vlogen ze in paniek van het voor- tegen het achterraam en weer terug. En ondertussen was er één die het in z'n broek (had 'ie maar een broek..) deed van stress en angst... |
haha Liesbeth... je schreef dat ik een of ander talent voor schrijven had... maar ken er nog 1 ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:08
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | lijkt me gaaf..... iets dikker lijntje op mijn molen in de buurt van een boom me aanlijnen, hengel ook weer aanlijnen aan een gordel. Mega stuk vlees aan de haak....en dan een haai pakken mega gevecht mee voeren en dan een haai van 3mtr of zo uit t water halen.
|
Hier aan de kust zijn ze te vangen hoor Jonathan. Vorig jaar had ik er 1 bij de boulevard van Vlissingen. Daar werden er vorig jaar regelmatig gevangen, geen van 3 meter maar toch van 5o tot 120 cm. Dus, ik zou zeggen , kom van de zomer naar Zeeland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:10
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ja ik ben wezen vissen, en dat ga ik binnenkort weer doen !!! Is het gemeen?? ik weet t niet, boeit me ook niet zo, ik trap de hele dag door mieren, en ander kruipsel op de vloer dood, als ik met de auto rijdt, sneuvelen er 1000den vliegen. Kleding die de wasmachine ingaat , gaat er gelijk in met 10000den ander beesten, bacterieen, stofmijt etc, allemaal de dood tegemoet. tja...zo kan ik nog wel tijdje doorgaan. Maar dat doe ik niet. Visje gaat niet in emmer maar gewoon terug.
Andere hobby zoeken?? ach voetballen kost 100den kruipende beestjes in het gras hun leven.
Denk dat ik me maar afzonder in een huis, geheel dichtgeplakt, dan blijven beesten buiten, en kan ik ze niet doden. |
whahahahaha... ik lig dubbel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:12
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Waar gaat dit topic eigenlijk over |
''ff lachen" volgens mij ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:19
|
|
|
INEZ910 schreef: | HAP.. weg Jonathan |
rare opname
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:25
|
|
|
Kan iemand dat toilet ook even doorspoelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:36
|
|
|
HENK710 schreef: | Kan iemand dat toilet ook even doorspoelen? |
Mèt of zonder goudvis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:37
|
|
|
IMRE695 schreef: | Mèt of zonder goudvis? |
Die kun je ook op MP zetten... ...of in de sloot/vijver bij je om de hoek uitzetten
|
|
Naar boven |
|
|