Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 18:39
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dankjewel! Alleen: ik geloof niet in de ware vrouw (of de ware man voor een vrouw). Dat komt op mij over als een vorm van magisch denken. Ik geloof dat het complexer is dan dat. |
Ja dat geloof ik ook zeer zeker Imre!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 18:45
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dankjewel! Alleen: ik geloof niet in de ware vrouw (of de ware man voor een vrouw). Dat komt op mij over als een vorm van magisch denken. Ik geloof dat het complexer is dan dat. |
helemaal mee eens imre maar als er een deur gesloten wordt opend God een raam aan ons om door dat raam te klimmen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 00:46
|
|
|
NISHA834 schreef: | ...Het gaat er ook niet om of wij God snappen, maar:
Ken Hem in al uw wegen...
Maar ik lees ook verheugd, dat je inziet waar je wieg stond! |
ja idd. ... maar snapt van God soms écht niets ... terwijl het in ons menselijk denken zóó voor de hand liggend was ... jij snap? ... nou ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:02
|
|
|
GRACE585 schreef: | het is een tijdje pijn,verdriet ,het steekt ,het scheurt ff je zieleleven maar ik houd me altijd vast aan t volgende motto ; als dit het niet was dan heeft mijn hemelse Vader nog iets beters in petto voor mij dus dan kan ik weer verder in vertrouwen in Hem dus blijf uitzien naar t nieuwe wat God voor je bereidt |
Toch beurt dat mij voor geen meter op Grace... En bovendien bedenk ik me dan ook nog eens... ben geen twintiger meer he' Ik heb persoonlijk meer iets aan een luisterend oor dan iemand die zegt, ach gaat wel weer over en "God heeft iets beters in petto"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:12
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Toch beurt dat mij voor geen meter op Grace... En bovendien bedenk ik me dan ook nog eens... ben geen twintiger meer he' Ik heb persoonlijk meer iets aan een luisterend oor dan iemand die zegt, ach gaat wel weer over en "God heeft iets beters in petto"... |
en nu ik dit geplaatst heb, denk ik opeens... Jezus gaf ons toch een heel ander voorbeeld ? Neem nu Lazarus, Jezus had tegen Maria kunnen zeggen, ach joh, heb vertrouwen, Ik wek hem weer op... Nee, Jezus weent met Maria (en Martha) mee... dat vind ik nog eens bij een ander staan... compassie met een ander.... denken jullie niet dat die houding ons veel beter zou passen ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 20 april 2010, 20:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 21:59
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Toch beurt dat mij voor geen meter op Grace... En bovendien bedenk ik me dan ook nog eens... ben geen twintiger meer he' Ik heb persoonlijk meer iets aan een luisterend oor dan iemand die zegt, ach gaat wel weer over en "God heeft iets beters in petto"... |
je hoort mij niet zeggen van het gaat wel weer over als een dooddoener sus,ik heb enkel meegedeeld waar ik mij aan vastklamp als zo'n situatie zich voordoet. en dat was mijns inziens ook imre's vraag nl hij vroeg hoe gaan jullie met zoiets om . nou dit is dus mijn manier die hoeft niet voor een ander zo te gelden maar zou evt. wel kunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 06:51
|
|
|
GRACE585 schreef: | je hoort mij niet zeggen van het gaat wel weer over als een dooddoener sus,ik heb enkel meegedeeld waar ik mij aan vastklamp als zo'n situatie zich voordoet. en dat was mijns inziens ook imre's vraag nl hij vroeg hoe gaan jullie met zoiets om . nou dit is dus mijn manier die hoeft niet voor een ander zo te gelden maar zou evt. wel kunnen |
Oke, als dat jouw manier is dan is dat zo. Had niet begrepen dat je het voor jezelf zei.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 12:59
|
|
|
tja susannah is heel herkenbaar op het moment dat je er middenin zit is het vaak moeilijk om er positief naar te kunnen kijken een luisterend oor heb je dan zeker nodig maar als ik terugkijk kan ik wel zeggen: het heeft blijkbaar zo moeten zijn na regen komt zonneschijn maar dat neemt niet weg dat sommige dingen heel moeilijk kunnen blijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 16:00
|
|
|
RENSKE067 schreef: | tja susannah is heel herkenbaar op het moment dat je er middenin zit is het vaak moeilijk om er positief naar te kunnen kijken een luisterend oor heb je dan zeker nodig maar als ik terugkijk kan ik wel zeggen: het heeft blijkbaar zo moeten zijn na regen komt zonneschijn maar dat neemt niet weg dat sommige dingen heel moeilijk kunnen blijven |
"Na regen komt zonneschijn"... ja persoonlijk vind ik dat weer gemakkelijk gezegd, juist omdat het in mijn leven niet alleen over liefdesverdriet gaat, maar omdat zoveel dingen zich maar lijken op te stapelen ... en juist als ik zou terugkijken zou ik er helemaal geen bal meer van snappen waarom het zo ging zoals het ging... Ik snap je in die zin dat ik ook 1 ervaring heb met een man, dat ik achteraf kijk, hij paste niet bij me, maar in de meeste gevallen zie ik het niet zo en probeer ik maar te vertrouwen want begrijpen doe ik het niet.
Ik vertrouw op God, maar terugkijken en het snappen van het waarom ? nee, denk dat het vaak ook de verkeerde keuze van mensen was... t'is dat ik een doorzetter, een volhouder en een realist ben, en mijn geloof in God speelt daar zeker een hele cruciale rol in, anders was ik echt niet zover gekomen...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 22 april 2010, 16:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 16:04
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | na regen komt zonneschijn... ja persoonlijk vind ik dat weer gemakkelijk gezegd, juist omdat het in mijn leven niet alleen over liefdesverdriet gaat, maar omdat zoveel dingen zich maar lijken op te stapelen ... en juist als ik zou terugkijken zou ik er helemaal geen bal meer van snappen waarom het zo ging zoals het ging... ik snap je in die zin dat ik ook 1 ervaring heb met een man, dat ik achteraf kijk, hij paste niet bij me, maar in de meeste gevallen vertrouw ik op God, maar terugkijken en het snappen van het waarom ? nee, denk dat het vaak ook de verkeerde keuze van mensen was... t'is dat ik een doorzetter, een volhouder en een realist ben, anders was ik echt niet zover gekomen... |
Geloof me ook hier veel meer dan enkel liefdesverdriet... En ja idd na regen komt zonneschijn alleen is die niet altijd te zien omdat er dan ook geregeld nog donkere wolken voor hangen... Maar... Elke wolk heeft een zilveren rand probeer die wel te blijven zien...En achter die wolken schijnt de zon En ja het klinkt nu even heel makkelijk... Ik weet een ook ik zie die zon niet altijd schijnen... Was het maar waar, Maar achterom kijken is denk ik nooit goed, Ook ik snap zo mega veel dingen uit het verleden niet, Probeer er wel van te leren, Maar de dingen die ik niet snap daar kan ik helaas ook geen lering uittrekken sterkte meis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 16:16
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Geloof me ook hier veel meer dan enkel liefdesverdriet... En ja idd na regen komt zonneschijn alleen is die niet altijd te zien omdat er dan ook geregeld nog donkere wolken voor hangen... Maar... Elke wolk heeft een zilveren rand probeer die wel te blijven zien...En achter die wolken schijnt de zon En ja het klinkt nu even heel makkelijk... Ik weet een ook ik zie die zon niet altijd schijnen... Was het maar waar, Maar achterom kijken is denk ik nooit goed, Ook ik snap zo mega veel dingen uit het verleden niet, Probeer er wel van te leren, Maar de dingen die ik niet snap daar kan ik helaas ook geen lering uittrekken sterkte meis |
Weet je robbedoes... wat mij sterkt is het bijvoorbeeld hetgeen Jezus doormaakte... volgens mij zag Hij in de Hof van Getsemane (toen Zijn zweet als bloeddruppels op de aarde vielen) ff helemaal geen zilveren randje... zo zie ik het althans... maar Hij vertrouwde wel helemaal op God Zijn Vader...
Enne... ik ben gericht op de toekomst hoor, mocht dat onduidelijk zijn... alleen zei Renske dat je achteraf naar je verleden zou kunnen kijken en dan e.e.a. in zou zien, natuurlijk dat kan, maar ik heb meestal een heel andere ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:30
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Weet je robbedoes... wat mij sterkt is het bijvoorbeeld hetgeen Jezus doormaakte... volgens mij zag Hij in de Hof van Getsemane (toen Zijn zweet als bloeddruppels op de aarde vielen) ff helemaal geen zilveren randje... zo zie ik het althans... maar Hij vertrouwde wel helemaal op God Zijn Vader... Ik snap wat je bedoeld Sus alleen denk ik niet dat wij het ooit zo zwaar zullen krijgen als Jezus het had in de Hof..Wat hij moest doormaken is voor geen mens te behapstukken...en tuurlijk ook is het voor ons wel eens zo dat we die zilveren rand niet zien...Ook ik heb daar wel eens last van, Maar probeer het toch
Enne... ik ben gericht op de toekomst hoor, mocht dat onduidelijk zijn... alleen zei Renske dat je achteraf naar je verleden zou kunnen kijken en dan e.e.a. in zou zien, natuurlijk dat kan, maar ik heb meestal een heel andere ervaring. |
Iedereen beleeft het anders niet iedereen heeft er iets aan om achterom te kijken, dat probeerde ik dus ook te zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 09:13
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Weet je robbedoes... wat mij sterkt is het bijvoorbeeld hetgeen Jezus doormaakte... volgens mij zag Hij in de Hof van Getsemane (toen Zijn zweet als bloeddruppels op de aarde vielen) ff helemaal geen zilveren randje... zo zie ik het althans... maar Hij vertrouwde wel helemaal op God Zijn Vader...
Enne... ik ben gericht op de toekomst hoor, mocht dat onduidelijk zijn... alleen zei Renske dat je achteraf naar je verleden zou kunnen kijken en dan e.e.a. in zou zien, natuurlijk dat kan, maar ik heb meestal een heel andere ervaring. |
klopt sus maar er zijn ook dingen geweest in m'n leven waarvan ik achteraf zelf ook niet begreep waarom het zo heeft moeten zijn en sommige dingen doen nogsteeds pijn maar toch vertrouw ik erop dat er niets voor niks gebeurt ook al zie ik lang niet altijd het waarom ervan ik ben door hele diepe dalen gegaan en er steeds weer uitgekomen daar hou ik me ook aan vast en tja ik ben maar een gewoon mens en snap Gods bedoeling dus ook lang niet altijd ik heb gisteren net het verhaal van Job uitgelezen in de kinderbijbel heel mooi om te lezen dat ie ondanks alles het toch steeds van God bleef verwachten dat vind ik persoonlijk nog wel eens moeilijk als ik in de shit zit toch weet ik dat Hij me niet loslaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:46
|
|
|
...ik zie dat je je antwoord gevonden hebt, super!!!...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:42
|
|
|
Poor me poetry:
Zoals ik eenmaal beminde, Zo minde er op aarde nooit een. Maar ’k vond, tot wie ik mij wendde, Slechts harten van ijs en steen. Toen stierf mijn geloof van vriendschap, Mijn hoop en mijn liefde verdween. En, zoals mijn hart toen haatte, Zo haatte er op aarde nooit een. En sombere, bittere liedren Zijn aan mijn lippen ontglêen. Zo somber en bitter als ik zong, Zo zong er op aarde nooit een. Verveeld heeft mij eindelijk dat haten, Dat eeuwig gezang en geween. Ik zweeg, en zoals ik nu zwijg, Zo zweeg er op aarde nooit een.
Uit: Immortellen, 1850-1852.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 16:30
|
|
|
een knuffel voor degene die liefdesverdriet heeft.
(een knuffel hoort eigenlijk gegeven te worden in het knuffelhoekje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 19:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | een knuffel voor degene die liefdesverdriet heeft.
Tòch heel lief van jou. Want in dat hoekje kom ik bijna nooit. Dankjewel!
(een knuffel hoort eigenlijk gegeven te worden in het knuffelhoekje) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|