ChristianMatch

Forum

Jezus kruisiging
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 00:31

JONATHAN890 schreef:
dat naar de hel gaan , na de dood, komt door de staten vertaling die dus de woorden dodenrijk en hel , neit onderscheid, maar met het woord hel vertaald.

De mensen nemen dat dan over

Dat ben ik 100% met je eens.
Dat is met de zondag ook zo.
Nergens in de bijbel vind ik hetzij: door God, de Here Jezus of door de apostellen, dat de 7e dag veranderd is in de 1e dag van de week.
Zij hebben altijd de sabbath in ere gehouden, zelfs zegt de Here Jezus "ik ben Heer van de sabbath (7e dag).
Tevens denk ik ook aan wat de Heer in oppenbarringen zegt dat het merkteken van het beest geeft dat je niet kunt kopen en verkopen.
Wat kun je niet op zondag? kopen en verkopen. Wie hamert daarop? dat is de paus.
Het catolisme heeft altijd vanuit de geschiedenis de zondag aanbidding gehad, dat is hun merk, zeggen ze zelf.
Het protestantisme kwam daaruit voort maar zijn dat niet meer.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 4 april 2010, 00:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 00:46

JONATHAN890 schreef:
Ja, voor mij helemaal duidelijk, maar voor Jezus dood aan t kruis waren de gelovigen (mensen als abraham, izak, jacob etc) volgens mij in t dodenrijk. Waar Jezus hen heeft weggehaald. Als wij, van na Jezus, dood en opstanding, komen te overlijden, gaan wij verder, levend, maar nog niet op een nieuwe aarde. Dus ergens zullen wij zijn, wachtende op die nieuwe hemel.

Jezus maakte aan Zijn leerlingen bekend, dat Abraham, Isaac en Jacob levenden waren voor God, want zo zei Hij...God is niet een God van doden, maar van levenden....

Dan kunnen ze m.i. nooit in het dodenrijk geweest zijn...., want ze waren niet dood, maar levenden voor God. Ik denk, dat die bijbelstudie over de Hemel dat ook wel behandeld en daar iets over zegt.

Ik zal het eens nalezen..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 00:53

SOLAFIDE630 schreef:
Jezus maakte aan Zijn leerlingen bekend, dat Abraham, Isaac en Jacob levenden waren voor God, want zo zei Hij...God is niet een God van doden, maar van levenden....

Dan kunnen ze m.i. nooit in het dodenrijk geweest zijn...., want ze waren niet dood, maar levenden voor God. Ik denk, dat die bijbelstudie over de Hemel dat ook wel behandeld en daar iets over zegt.

Ik zal het eens nalezen..... Knipoog smiley

niemands ziel gaat dood...
Jezus getuigde daarvan tegen de saduceen die helemaal niet geloofde in een hiernamaals.

Tegenwoordig zijn er ook gelovigen die dat denken, Jezus niet opgestaan, etc.
Vraag me echt af waarom ik dan nog zou geloven??.... zijn dan leukerder dingen te bedenken.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 02:22

JONATHAN890 schreef:
Jezus getuigde daarvan tegen de saduceen die helemaal niet geloofde in een hiernamaals.

Vraag me echt af waarom ik dan nog zou geloven??.... zijn dan leukerder dingen te bedenken.

Wat bedoel je precies Jonathan?

Voor God liggen de zaken anders dan voor ons mensen. Jezus zei, dat wie niet in Hem gelooft, dood is voor God ook al ben je levend...en als je in Jezus Christus gelooft dan ben je levend of dan leef je...ook al ben je gestorven.

Ik geloof inderdaad, dat ook diegenen, die niet geloven, en dus dood zijn ook al in dit aardse leven dus...tenminste voor God dan, dat die een bewustzijn houden, maar ik moet dat nog eens goed nagaan...het is al een tijd geleden, dat ik mij er mee heb beziggehouden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 12:51

Gen 2:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.

Zolang de adem des levens in de mens is, leefd een ziel, zodra de levens adem verdwijnt, is het een dode ziel.

De ziel blijft, deze wordt begraven. Vandaar dat de Joden eerbied hebben voor hun doden en mogen niet verbrand worden.

Het verschil is dat de èèn geloofd in, je hebt een ziel en de ander, je bent een ziel.

Iedereen sterft en staat weer op alleen voor de gelovigen heeft de tweede dood geen kracht en blijft dan leven.
De ogngelovigen sterft voor de tweede keer in het poel des vuur voor eeuwig.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 4 april 2010, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 13:02

SOLAFIDE630 schreef:
Wat bedoel je precies Jonathan?

Voor God liggen de zaken anders dan voor ons mensen. Jezus zei, dat wie niet in Hem gelooft, dood is voor God ook al ben je levend...en als je in Jezus Christus gelooft dan ben je levend of dan leef je...ook al ben je gestorven.

Ik geloof inderdaad, dat ook diegenen, die niet geloven, en dus dood zijn ook al in dit aardse leven dus...tenminste voor God dan, dat die een bewustzijn houden, maar ik moet dat nog eens goed nagaan...het is al een tijd geleden, dat ik mij er mee heb beziggehouden. Knipoog smiley

Ik heb het nagekeken. Ab Klein-Haneveld zegt in zijn bijbelstudieWat is de hemel", dat de Oudtestamentische gelovigen in het dodenrijk zouden zijn. (blz 50).
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 13:22

JONATHAN890 schreef:
En...wat wil je hiermee zeggen?
Dat Johannes zijn eigen ideeen hier opschreef
Of dat hij opgeschreven heeft wat God hem zelf geopenbaard heeft?

Jezus zelf verteld ook een stukje over deze zaken... de rijke man en de arme Lazarus.

Zou God naar ons toekomen met een wereldbeeld die we niet kennen, of met een wereldbeeld wat we wel kennen, zo ook met Johannes en de visioenen die hij door God kreeg geopenbaard.

Mijn punt voornamelijk was om aan te geven wat het wereldbeeld toen was, en dat die totaal anders is van wat wij nu weten en wat wij als wereldbeeld hebben. Een onderaards dodenrijk was toen normaal, net als dat de zon en de maan om de aarde draaien, tegenwoordig weten we dat dat wereldbeeld niet klopt met de werkelijkheid. Maar het geeft wel inzicht in bepaalde bijbelteksten, en hoe men tegen bepaalde zaken aankeek.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 13:30

De Here Jezus zegt.....

Joh 3:13 En niemand is opgevaren in den hemel,

Job 17:13.
Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt."
Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.

God legt ons eenvoudig in bed, om Jobs woorden te gebruiken, en daar slapen we in het graf, wachtend op de wederkomst van Jezus. Van het moment van de dood tot het moment van de opstanding, zijn we ons volkomen onbewust van alles wat er in de wereld gebeurt.

Prediker 9:10 want er is geen werk, noch verzinning,
noch wetenschap, noch wijsheid in het graf,
daar gij heengaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 18:16

MAR907 schreef:
De Here Jezus zegt.....

Joh 3:13 En niemand is opgevaren in den hemel,

Job 17:13.
Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt."
Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.

God legt ons eenvoudig in bed, om Jobs woorden te gebruiken, en daar slapen we in het graf, wachtend op de wederkomst van Jezus. Van het moment van de dood tot het moment van de opstanding, zijn we ons volkomen onbewust van alles wat er in de wereld gebeurt.

Prediker 9:10 want er is geen werk, noch verzinning,
noch wetenschap, noch wijsheid in het graf,
daar gij heengaat.

Om even een zijweggetje in te slaan, het "vagevuur" zoals in de RK wordt genoemd is dus niet eens zo'n gekke gedachte Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 4 april 2010, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 18:24

CROSSROAD317 schreef:
Om even een zijweggetje in te slaan, het "vagevuur" zoals in de RK wordt genoemd is dus niet eens zo'n gekke gedachte Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

pfff cross dat meen je toch niet ,daar word toch wel ook wat anders mee bedoeld en als ex rk kan ik daar echt niet in meer in mee. Geschokte, onthutste smiley
in het vagevuur heeft men volgens de rk leer nog de kans dat je ziel daar alsnog door t vuur gereinigd wordt om tot redding te komen.
daarmee wordt mijns inziens toch wel afbreuk gedaan aan de kruisdood ,het reddingswerk van Jezus. Geschokte, onthutste smiley
dank God dat ik me gered mag weten door Jezus liefde die voor mij aan het kruis gestorven is en opgestaan ten eeuwige leven Engeltje smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 4 april 2010, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 20:08

JONATHAN890 schreef:

Ik geloof ook dat je ziel niet dood gaat... !! ... maar blijft bestaan.
Ik geloof ook dat je (dode) lichaam straks weer opgewekt wordt en ergens in de bijbel staat dat dit lichaam gelijkvormig zal worden aan Jezus... denk dat daarmee bedoeld wordt dat het ieders unieke kenmerken zal hebben, maar gaaf zal zijn... geen pijn of handicap... ook al weten we niet precies hoe het zal zijn.

Ik geloof ook dat het eeuwige leven hier en nu al begint... niet straks pas als je dood bent... super vind ik dat !!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:15

SUSANNAH475 schreef:

Ik geloof ook dat het eeuwige leven hier en nu al begint... niet straks pas als je dood bent... super vind ik dat !!

Jonathan, ons leven met Christus is al begonnen en het is al een mooi begin om in het voortijdig licht te staan. Hoewel ik denk dat Jezus wel is opgestaan etc. zou ik in het andere geval nog gelovig willen zijn. Ik ben er van overtuigd dat een ieder die voor Hem gekozen heeft, en dat oprecht geprobeerd heeft na te leven, behouden zal zijn. Maar ook op aarde nu al een beter leven heeft.

Het lijkt er op dat je dan alleen gelovig bent omdat je dan weet het na de dood goed te hebben en dat je anders niet de moeite zou nemen gelovig te zijn omdat je wel leukere dingen kunt bedenken.

Thomas, die hoopt dat het anders is dan wat hij meent te lezen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 april 2010, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:03

THOMAS968 schreef:

Jonathan, ons leven met Christus is al begonnen en het is al een mooi begin om in het voortijdig licht te staan. Hoewel ik denk dat Jezus wel is opgestaan etc. zou ik in het andere geval nog gelovig willen zijn. Ik ben er van overtuigd dat een ieder die voor Hem gekozen heeft, en dat oprecht geprobeerd heeft na te leven, behouden zal zijn. Maar ook op aarde nu al een beter leven heeft.

Het lijkt er op dat je dan alleen gelovig bent omdat je dan weet het na de dood goed te hebben en dat je anders niet de moeite zou nemen gelovig te zijn omdat je wel leukere dingen kunt bedenken.

Thomas, die hoopt dat het anders is dan wat hij meent te lezen.

Natuurlijk geloof ik nu al voor het nu, maar als er geen hierna zou zijn, zou ik geen nut in het geloof zien.

1 Kor 15,14 en als Christus niet is opgewekt, is onze verkondiging zonder inhoud en uw geloof zinloos.

hou niet zo van zinloos gedoe namelijk.

Waar is het nut, geloven in iets wat niet is, is nogal dom vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:10

JONATHAN890 schreef:
Natuurlijk geloof ik nu al voor het nu, maar als er geen hierna zou zijn, zou ik geen nut in het geloof zien.

1 Kor 15,14 en als Christus niet is opgewekt, is onze verkondiging zonder inhoud en uw geloof zinloos.

hou niet zo van zinloos gedoe namelijk.

Waar is het nut, geloven in iets wat niet is, is nogal dom vind ik.

Ben ik wel met je eens, maar ik denk toch dat het bij de christelijke levenswandel blijven op zich toch ook zijn vruchten afwerpt.Ik vind het goed voor een mens om te leven uit liefde en vergeving. Of het in de tekst van Corinthe alleen om die verkondiging gaat van een hiernamaals weet ik niet.
Overigens ben ik wel blij met een hemels perspectief, maar dan nog kan liefde en vergeving geen kwaad.

Thomas, die denkt dat het in het Christendom niet alleen om het eigen behoud mag gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:38

THOMAS968 schreef:
Ben ik wel met je eens, maar ik denk toch dat het bij de christelijke levenswandel blijven op zich toch ook zijn vruchten afwerpt.Ik vind het goed voor een mens om te leven uit liefde en vergeving. Of het in de tekst van Corinthe alleen om die verkondiging gaat van een hiernamaals weet ik niet.
Overigens ben ik wel blij met een hemels perspectief, maar dan nog kan liefde en vergeving geen kwaad.

Thomas, die denkt dat het in het Christendom niet alleen om het eigen behoud mag gaan.

Als Christus niet zou zijn opgewekt, zou de dood de heerschappij zijn en onze enige realiteit, waar we op af gaan.

Als Christus niet zou zijn opgewekt, zouden wij die vruchten niet kunnen laten zien, of doen. Dat zou immers betekenen dat het volgen van de wet een kans van een goede samenleving zou zijn.
Wet of Genade. Het is allemaal zo afhankelijk van mekaar. Alleen echte genade, God's Geest die in ons woont, kan ons als gehele maatschappij, een echt doel van leven geven. Die ene individueel die goed doet, voor een groot gedeelte dan, zal nooit een algehele verandering kunnen bewerkstelligen. Alleen Jezus dood, zijn volledige onvoorwaardelijke overgave, vol van liefde voor ons, kon dat doen. Maar alleen omdat hij overwon door de opstanding. Anders zou het een groot verlies zijn geweest, slechts een opstandeling, in een andere betekenis van het woord. Een zoveelste die zei de messias te zijn, die het volk zou bevrijden. Maar Jezus was ECHT de Messias, omdat Hij opstond uit de dood, overwinnaar !
Zonder die overwinning, zou er geen goed doen mogelijk zijn. Dus leven volgens een christelijke norm is niet waar het omgaat. God zelf zijn wil in je hart laten leggen, daar gaat het om.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:46

JONATHAN890 schreef:
Als Christus niet zou zijn opgewekt, zou de dood de heerschappij zijn en onze enige realiteit, waar we op af gaan.

Als Christus niet zou zijn opgewekt, zouden wij die vruchten niet kunnen laten zien, of doen. Dat zou immers betekenen dat het volgen van de wet een kans van een goede samenleving zou zijn.
Wet of Genade. Het is allemaal zo afhankelijk van mekaar. Alleen echte genade, God's Geest die in ons woont, kan ons als gehele maatschappij, een echt doel van leven geven. Die ene individueel die goed doet, voor een groot gedeelte dan, zal nooit een algehele verandering kunnen bewerkstelligen. Alleen Jezus dood, zijn volledige onvoorwaardelijke overgave, vol van liefde voor ons, kon dat doen. Maar alleen omdat hij overwon door de opstanding. Anders zou het een groot verlies zijn geweest, slechts een opstandeling, in een andere betekenis van het woord. Een zoveelste die zei de messias te zijn, die het volk zou bevrijden. Maar Jezus was ECHT de Messias, omdat Hij opstond uit de dood, overwinnaar !
Zonder die overwinning, zou er geen goed doen mogelijk zijn. Dus leven volgens een christelijke norm is niet waar het omgaat. God zelf zijn wil in je hart laten leggen, daar gaat het om.

Volgens mij gaat het om de Liefde ...
Natuurlijk is Jezus' offer onmisbaar en is alleen door Jezus de kloof opgeheven tussen God en mens, die was ontstaan door de zondeval.
Maar ik zie dat sommige christenen soms iets lijken te vergeten... er ligt nog een lijntje terug... voor Jezus' kruisdood en opstanding.... namelijk in de schepping van God. Het was Gods liefde allereerst die mensen schiep en ik vind dat wij als christenen die grondlijn nooit uit mogen wissen... tegelijkertijd besef ik dat de kloof die was ontstaan tussen God en mens alleen door Jezus opgeheven is... maar ook dit is vanuit de liefde van God.
Daar gaat het m.i. om.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:50

SUSANNAH475 schreef:
Maar ik zie dat sommige christenen soms iets lijken te vergeten... er ligt nog een lijntje terug... voor Jezus' kruisdood en opstanding.... namelijk in de schepping van God. Het was Gods liefde allereerst die mensen schiep en ik vind dat wij als christenen die grondlijn nooit uit mogen wissen...

Mooi gesproken, Susannah. Gods liefde begint inderdaad niet pas met Jezus' menswording, maar al bij de schepping! Juist in die schepping lag direct de liefde die God ertoe gebracht heeft Zelf mens te worden....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 23:06

HENK710 schreef:
Mooi gesproken, Susannah. Gods liefde begint inderdaad niet pas met Jezus' menswording, maar al bij de schepping! Juist in die schepping lag direct de liefde die God ertoe gebracht heeft Zelf mens te worden....

Toch ligt bij mij daar juist ergens een heel lastige vraag, waar ik niet doorheen kom, waar ik op vast loop, waar ik niet mee bezig moet gaan.

Wat is die liefde, als God wist dat t fout zou gaan?? Waarom is het nodig dat Jezus moest komen, waarom moest dat lijden zijn, waarom moet ons lijden zijn, waarom een wereld waarop ook t kwaad heerst? Waar is die liefde?

Was er geen andere weg? Waarom alleen verlossing en een weg 'terug' naar God op deze manier? Waarom zo moeilijk?

Ik denk dat t is om ons afhankelijkheid van God te leren, tezamen met onze eigen wil. Tezamen met de vrijheid van keuze, uiteindelijk te leren kiezen voor t goede.
Maar nog steeds kom ik er niet uit.

Wat God mij dan leert?.....altijd t zelfde antwoord..Mijn genade is u genoeg. En dan kijk ik graag naar t kruis, en ben daar dan graag, op mijn knieën, biddend. Wetend dat Jezus daar mij liefheeft gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 23:32

God maakte ons mensen naar Zijn beeld, en dus ook met echte verstandelijke vermogens om te kiezen tussen goed en kwaad, te kiezen voor of tegen God. God wil namelijk graag dat wij kiezen voor Hem, en niet dat we het als een automatisme doen, als een robot. Daarom deze moeilijke weg langs het kruis, alleen langs die weg kunnen wij voor God kiezen, want God wil juist dat wij volmondig ja zeggen tegen Hem, dat wij Zijn kinderen zijn en Hij onze Vader. En zo wil Hij ook met ons omgaan, niet als een tirannieke God, maar als een bewogen Vader die omziet naar Zijn kinderen. En dankzij Jezus en zijn offer kunnen wij tegen Hem Vader zeggen, zoals Jezus ons geleerd heeft bij het geven van het gebed; onze Vader die in de hemelen zijt…

Dat maakte het nodig dat God die weg ging met ons, want het was de enigste weg die gegaan kon worden, en God was zich daarvan bewust voor de vorming van zijn schepping. Dat maakt Zijn liefde er in ook zo groot, ondanks dat er maar een weg mogelijk was, Hij ging die weg wel, voor ons, omdat Hij ons liefheeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 23:33

HARALD285 schreef:
God maakte ons mensen naar Zijn beeld, en dus ook met echte verstandelijke vermogens om te kiezen tussen goed en kwaad, te kiezen voor of tegen God. God wil namelijk graag dat wij kiezen voor Hem, en niet dat we het als een automatisme doen, als een robot. Daarom deze moeilijke weg langs het kruis, alleen langs die weg kunnen wij voor God kiezen, want God wil juist dat wij volmondig ja zeggen tegen Hem, dat wij Zijn kinderen zijn en Hij onze Vader. En zo wil Hij ook met ons omgaan, niet als een tirannieke God, maar als een bewogen Vader die omziet naar Zijn kinderen. En dankzij Jezus en zijn offer kunnen wij tegen Hem Vader zeggen, zoals Jezus ons geleerd heeft bij het geven van het gebed; onze Vader die in de hemelen zijt…

Dat maakte het nodig dat God die weg ging met ons, want het was de enigste weg die gegaan kon worden, en God was zich daarvan bewust voor de vorming van zijn schepping. Dat maakt Zijn liefde er in ook zo groot, ondanks dat er maar een weg mogelijk was, Hij ging die weg wel, voor ons, omdat Hij ons liefheeft.

Mooi gezegd Harald ...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 00:15

JONATHAN890 schreef:
Toch ligt bij mij daar juist ergens een heel lastige vraag, waar ik niet doorheen kom, waar ik op vast loop, waar ik niet mee bezig moet gaan.

Wat is die liefde, als God wist dat t fout zou gaan?? Waarom is het nodig dat Jezus moest komen, waarom moest dat lijden zijn, waarom moet ons lijden zijn, waarom een wereld waarop ook t kwaad heerst? Waar is die liefde?

Was er geen andere weg? Waarom alleen verlossing en een weg 'terug' naar God op deze manier? Waarom zo moeilijk?

Ik denk dat t is om ons afhankelijkheid van God te leren, tezamen met onze eigen wil. Tezamen met de vrijheid van keuze, uiteindelijk te leren kiezen voor t goede.
Maar nog steeds kom ik er niet uit.

Wat God mij dan leert?.....altijd t zelfde antwoord..Mijn genade is u genoeg. En dan kijk ik graag naar t kruis, en ben daar dan graag, op mijn knieën, biddend. Wetend dat Jezus daar mij liefheeft gehad.

Misschien kun je er juist wel mee bezig gaan... ook al weten wij mensen ook zo veel niet.
Ik denk dat als je iets moeilijk vindt om te begrijpen je God altijd mag vragen om wijsheid en inzicht.
Merk zelf ook dat ik er samen eerder uitkom, dan om er alleen over na te zitten denken.
Wens je er sterkte in Jonathan, in de vragen en dingen die jou persoonlijk bezighouden... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 5 april 2010, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 09:37

SUSANNAH475 schreef:
Misschien kun je er juist wel mee bezig gaan... ook al weten wij mensen ook zo veel niet.
Ik denk dat als je iets moeilijk vindt om te begrijpen je God altijd mag vragen om wijsheid en inzicht.
Merk zelf ook dat ik er samen eerder uitkom, dan om er alleen over na te zitten denken.
Wens je er sterkte in Jonathan, in de vragen en dingen die jou persoonlijk bezighouden... Knipoog smiley

Ik weet eigenlijk wel zeker dat niemand hier een antwoord op heeft.

Alleen de antwoorden , die geen antwoord zijn, zoals Harald al schreef. Natuurlijk geeft t iets weer , maar t is geen antwoord.

Stel er was helemaal geen kwaad geweest, dan hadden wij niet hoeven kiezen, was t niet fout gegaan, etc etc.
Maar er was wel kwaad, waar komt t vandaan? Ja hierover staan de antwoorden in de Bijbel, maar waarom t er was, staat er niet.
Ja en toen het er was, had God zijn redding al voorzien. Daar geloof ik helemaal in.
Waarom? Omdat ik weet dat God in mij leeft. En ik weet wel dat de vragen van mij aan de Almachtige, nog niet t zelfde zijn als een kind van 2 vraagt aan zijn vader, hoe precies gedetailleerd uitgelegd, oma aan de andere kant van een mobiele telefoon kan gehoord worden.

En ik weet dat t goed is, dat wij een vrije wil hebben, ik weet dat God ons mooi, gaaf, geschapen heeft.
Wij aan t kruis moeten komen, ons leven aan Hem geven, God vragen of Hij ons wil leiden in dit leven en dan heeft God zijn belofte voor ons.
Het eeuwige Jerusalem, de nieuwe wereld. Voor eeuwig, Zijn liefde, in een wereld zonder verdriet, tranen, pijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 12:24

JONATHAN890 schreef:
Ik weet eigenlijk wel zeker dat niemand hier een antwoord op heeft.

Alleen de antwoorden , die geen antwoord zijn, zoals Harald al schreef. Natuurlijk geeft t iets weer , maar t is geen antwoord.

Stel er was helemaal geen kwaad geweest, dan hadden wij niet hoeven kiezen, was t niet fout gegaan, etc etc.
Maar er was wel kwaad, waar komt t vandaan? Ja hierover staan de antwoorden in de Bijbel, maar waarom t er was, staat er niet.
Ja en toen het er was, had God zijn redding al voorzien. Daar geloof ik helemaal in.
Waarom? Omdat ik weet dat God in mij leeft. En ik weet wel dat de vragen van mij aan de Almachtige, nog niet t zelfde zijn als een kind van 2 vraagt aan zijn vader, hoe precies gedetailleerd uitgelegd, oma aan de andere kant van een mobiele telefoon kan gehoord worden.

En ik weet dat t goed is, dat wij een vrije wil hebben, ik weet dat God ons mooi, gaaf, geschapen heeft.
Wij aan t kruis moeten komen, ons leven aan Hem geven, God vragen of Hij ons wil leiden in dit leven en dan heeft God zijn belofte voor ons.
Het eeuwige Jerusalem, de nieuwe wereld. Voor eeuwig, Zijn liefde, in een wereld zonder verdriet, tranen, pijn.

We zullen als mens idd. nooit te weten komen waarom die gevallen satan (het kwaad) daar was en negatieve invloed uit kon oefenen op de mens.
Toch vind ik het persoonlijk juist ook van liefde getuigen dat God ons die keuze gaf... Ik vind daarmee wel het BEWIJS dat God ons die vrije keus liet maken en ook al koos de mens daarin de verkeerde weg, daarna zie je nog eens GODS LIEFDE en het bewijs: JEZUS CHRISTUS...
God gaf in die (verkeerde) keuze herstel door Zijn eigen Zoon te geven.
En nog is daar die vrije keuze... voor of tegen God.

Voor mij is dat allemaal heel belangrijk, mede gezien de omgeving waarin ik ben opgegroeid... daar was geen ruimte voor keuze, daar was nauwelijks liefde en veel te weinig ruimte voor mijn eigen identiteit...
Juist die angst die ik jaren met me meedroeg, kwamen daar vandaan ... ik was niet bang voor Gods oordeel, zoals ik van sommige CM-ers wel eens een mail kreeg, die dachten mijn angst te kennen .... Maar ik was bang voor een opgelegde wil.
(Ik was juist bang dat God Zijn wil in mij zou leggen... omdat ik daarmee dacht dat ikzelf niet meer belangrijk was... ik zag daarmee mijn eigen identiteit (en mijn vrije wil) verdwijnen).
Ik geloof nu dat God zoveel van de mens houdt dat Hij er een relatie mee wil ... en die relatie bestaat dus uit God en mens ... dat betekent dat er van beide kanten die wil moet zijn omdat het anders geen liefde is denk ik.
Juist liefde is de ander zoveel willen geven, maar altijd op basis van een vrije wil ... God wil alleen zo graag denk ik, dat wij het beseffen hoe goed en hoe trouw Hij is.

Ik besef dat ik me met dit persoonlijke verhaal kwetsbaar opstel... en ik denk ook niet dat het helemaal een antwoord is op je vragen Jonathan ... maar hoop toch dat je hier iets mee kan.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 21:28

JONATHAN890 schreef:

Is het liefde naar een kind/vriend toe als je hem/haar zelf dingen laat ondervinden nadat je wel eerst hebt uitgelegd wat het meest verstandig is? Want dat is in mijn ogen hetzelfde als wat God gedaan heeft bij de schepping. En ja, in mijn ogen heet dat liefde. Hij geeft ons immers eigen bewegingsruimte, waarbij Hij wel het kader gesteld heeft om goed te kunnen leven. In mijn ogen is de andere keus die God had robots neerzetten...maar of je daar nu gelukkiger van wordt als je juist op zoekt bent naar relatie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 21:47

ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of het nu 3 dagen was of 3 uur dat Jezus in hel /dodenrijk was?
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 21:54

MARISKA601 schreef:
ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of het nu 3 dagen was of 3 uur dat Jezus in hel /dodenrijk was?

Volgens Mat. 12 is Jezus 3 dagen en 3 nachten in de aarde geweest, het dodenrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 22:07

HENK710 schreef:
Is het liefde naar een kind/vriend toe als je hem/haar zelf dingen laat ondervinden nadat je wel eerst hebt uitgelegd wat het meest verstandig is? Want dat is in mijn ogen hetzelfde als wat God gedaan heeft bij de schepping. En ja, in mijn ogen heet dat liefde. Hij geeft ons immers eigen bewegingsruimte, waarbij Hij wel het kader gesteld heeft om goed te kunnen leven. In mijn ogen is de andere keus die God had robots neerzetten...maar of je daar nu gelukkiger van wordt als je juist op zoekt bent naar relatie... Knipoog smiley

Dank je wel Henk710 voor je mooie bijdrage.
En Jonathan... begrijp jou denk ik ook goed ... zal eens een voorbeeld geven.... soms voel ik me zooo verdrietig, of soms heb je zo'n moment dat het leven je gewoon pijn doet... Dat lijkt dan in contrast te staan met de liefde van God, waarin oorspronkelijk helemaal geen plaats was voor moeiten, pijn en tranen van verdriet.
Ik weet ook wel dat dit allemaal het gevolg is van wat er is gebeurd in het paradijs... en de ene zal de moeiten van deze wereld meer treffen dan de ander...
Denk soms wel eens dat het sleutelwoord, behalve die Liefde van God, "vertrouwen" is... vertrouwen dat het goed is geweest wat God heeft gedaan. En vertrouwen dat God met je is, waar je ook heen gaat...

"En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld".
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 22:28

HENK710 schreef:

Dat is ook t mooiste wat ik voel in mijn leven, God die mijn vader is, die mij nooit loslaat, maar altijd zal zoeken, als ik even loslaat.
Ik weet dat ik niet moet wijzen naar de zondeval, want mijn zondeval was ook groot genoeg, dat ik gefaald heb in de relatie met God.
Maar God is goed, Hij heeft mij gezocht, Jezus heeft mij geraakt, daar aan t kruis, en mij heeft vergeven toen ik Zijn hand pakte.
Met Hem, mag ik gaan en weet ik dat als ik volg, Zijn weg, dat niemand mij meer kan scheiden van Zijn liefde. Dat is een levende relatie hebben met mijn Hemelse Vader !! Dank U !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 22:37

JONATHAN890 schreef:
Dat is ook t mooiste wat ik voel in mijn leven, God die mijn vader is, die mij nooit loslaat, maar altijd zal zoeken, als ik even loslaat.
Ik weet dat ik niet moet wijzen naar de zondeval, want mijn zondeval was ook groot genoeg, dat ik gefaald heb in de relatie met God.
Maar God is goed, Hij heeft mij gezocht, Jezus heeft mij geraakt, daar aan t kruis, en mij heeft vergeven toen ik Zijn hand pakte.
Met Hem, mag ik gaan en weet ik dat als ik volg, Zijn weg, dat niemand mij meer kan scheiden van Zijn liefde. Dat is een levende relatie hebben met mijn Hemelse Vader !! Dank U !!

Heb er niks meer aan toe te voegen... ben er ff stil van... zo mooi !!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2