Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 15:01
|
|
|
[quote=ALFAROMEO918]In het Terdege Refo Magazine,las ik dat.
Hij gaf eerlijk toe,dat zijn genen ook meespeelde,wat onder die schaarse keding verlokkend was. Gewoon die Hormonen,tot verleiding,speelden op,in seksuele uitdaging.
Wanneer mijn huisarts mij verteld dat hij last krijgt van zijn hormonen wanneer hij mij (of een andere vrouw) in wat minder bedekkende kleding ziet, dan zou ik echt onmiddellijk op zoek gaan naar een andere huisarts. Hoeveel last krijgt deze man van zijn hormonen bij onderzoeken. (alleen al de elke vijf jaar terugkerende uitstrijkjes) Dat moet voor deze man een kwelling zijn.
Ik zou de huisarts waarschijnlijk adviseren een ander vak te kiezen.
Over de kleding keuze: is dat niet een taak van een ouder om daar op te letten, als mijn zoons (ik heb geen dochters) naar buiten gaan met hun broek op hun heupen zodat je nog net (of iets minder net) het randje van hun onderbroek er boven uitziet dan zeg ik daar ook iets van.
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op maandag 29 maart 2010, 15:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | waar bemoeit die arts zich mee van hoe dat meisje zich kleedde. |
Ik vind die arts een zwijn Maar...als je soms ziet hoe die meisjes er uitdagend bijlopen....dan vragen ze er m.i. ook om.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:02
|
|
|
hmmm ze vragen erom???? erg kort door de bocht zeker als het om hele jonge meisjes gaat die niets anders als voorbeeld gehad hebben Lijkt me erg snel oordelen en daar hebben we iemand anders voor Sommigen hebben niet het geluk in het juiste huisje groot te worden en is dat dan maar vrijbrief voor mannen met probleem om zich in te houden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:13
|
|
|
EVA685 schreef: | Ik vind die arts een zwijn Maar...als je soms ziet hoe die meisjes er uitdagend bijlopen....dan vragen ze er m.i. ook om. |
misschien heeft de arts een gesprek gevoerd om haar de evt gevolgen van haar manier van kleden te laten zien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:18
|
|
|
"....dan vragen ze er m.i. ook om"
Wáár vragen ze dan om??? Bedoel je om een waarschuwing van een man die zijn hormonen voelt opspelen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:52
|
|
|
Hmm lastig onderwerp dit... Aan de ene kant kunnen vrouwen door zich uitdagend te kleden makkelijk erotische gevoelens bij mannen opwekken. Aan de andere kant geloof ik dat burka's echt niet helpen. Die erotische gevoelens zijn daarmee echt niet weg. Ook is het niet zo simpel als hoe meer bloot hoe uitdagender. Of anders gezegd, ik voel mij in een zwembad echt niet ineens meer 'uitgedaagd'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 01:11
|
|
|
ERIC483 schreef: | Hmm lastig onderwerp dit... Aan de ene kant kunnen vrouwen door zich uitdagend te kleden makkelijk erotische gevoelens bij mannen opwekken. Aan de andere kant geloof ik dat burka's echt niet helpen. Die erotische gevoelens zijn daarmee echt niet weg. Ook is het niet zo simpel als hoe meer bloot hoe uitdagender. Of anders gezegd, ik voel mij in een zwembad echt niet ineens meer 'uitgedaagd'. |
nee maar een pubertje van 18 wel ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:34
|
|
|
EVA685 schreef: | Ik vind die arts een zwijn Maar...als je soms ziet hoe die meisjes er uitdagend bijlopen....dan vragen ze er m.i. ook om. |
Beste Eva, volgens mij sla je hier de spijker op zn kop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:37
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Beste Eva, volgens mij sla je hier de spijker op zn kop! |
WILMA729 schreef: | "....dan vragen ze er m.i. ook om"
Wáár vragen ze dan om??? Bedoel je om een waarschuwing van een man die zijn hormonen voelt opspelen ?? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:19
|
|
|
WILMA729 schreef: | "....dan vragen ze er m.i. ook om"
Wáár vragen ze dan om??? Bedoel je om een waarschuwing van een man die zijn hormonen voelt opspelen ?? |
Hoeveel jonge meisjes worden verkracht Wilma.....in deze tijd denk ik dat daar zeker de uitdagende kleding aan bijdraagt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:22
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Beste Eva, volgens mij sla je hier de spijker op zn kop! |
Denk het wel Arjan, maar..... die arts heeft haar ook willen waarschuwen, door er zo uitdagend bij te lopen. Evengoed blijf ik het een zwijn vinden.
Hoop nu toch maar dat er meer vrouwelijke artsen komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:40
|
|
|
EVA685 schreef: | Hoeveel jonge meisjes worden verkracht Wilma.....in deze tijd denk ik dat daar zeker de uitdagende kleding aan bijdraagt. |
Bij de verkrachtingen die in het nieuws komen, heb ik niet het idee dat het ook maar iets met uitdagende kleding van de slachtoffers te maken heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:43
|
|
|
ERIC483 schreef: | Bij de verkrachtingen die in het nieuws komen, heb ik niet het idee dat het ook maar iets met uitdagende kleding van de slachtoffers te maken heeft... |
Nou, laat ik het anders zeggen......zoals je jonge meisjes tegenwoordig gekleed ziet gaan....ze vragen erom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:47
|
|
|
ERIC483 schreef: | Bij de verkrachtingen die in het nieuws komen, heb ik niet het idee dat het ook maar iets met uitdagende kleding van de slachtoffers te maken heeft... |
Hoe kun jij dat nou weten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:49
|
|
|
Helemaal niks? Hmm.....dat betwijfel ik, waarmee ik overigens niet wil beweren dat het hun eigen schuld is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:05
|
|
|
Bij nader inzien heb ik toch maar de tekst vervangen door een heleboel wit-regels.......
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op woensdag 31 maart 2010, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:18
|
|
|
EVA685 schreef: | Nou, laat ik het anders zeggen......zoals je jonge meisjes tegenwoordig gekleed ziet gaan....ze vragen erom |
Sja... er zijn af en toe ook mannen die (wellicht zonder dat ze dat nou expliciet bedoelen) uitdagend gekleed gaan. Zoals de man die in een soort legging of fietsbroek langs de openbare weg liep. Ik kan het me goed voorstellen als zo'n man de aandacht van vrouwen trekt.... m.i. vraagt hij er gewoon om, of hij dat nou bedoeld heeft of niet..... Zoals ik al vaker zei: kleding is niet altijd neutraal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:27
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Sja... er zijn af en toe ook mannen die (wellicht zonder dat ze dat nou expliciet bedoelen) uitdagend gekleed gaan. Zoals de man die in een soort legging of fietsbroek langs de openbare weg liep. Ik kan het me goed voorstellen als zo'n man de aandacht van vrouwen trekt.... m.i. vraagt hij er gewoon om, of hij dat nou bedoeld heeft of niet..... Zoals ik al vaker zei: kleding is niet altijd neutraal. |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 31 maart 2010, 09:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:28
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Sja... er zijn af en toe ook mannen die (wellicht zonder dat ze dat nou expliciet bedoelen) uitdagend gekleed gaan. Zoals de man die in een soort legging of fietsbroek langs de openbare weg liep. Ik kan het me goed voorstellen als zo'n man de aandacht van vrouwen trekt.... m.i. vraagt hij er gewoon om, of hij dat nou bedoeld heeft of niet..... Zoals ik al vaker zei: kleding is niet altijd neutraal. |
zonder fietsbroek is ook zo wat, joh.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 10:02
|
|
|
EVA685 schreef: | Hoeveel jonge meisjes worden verkracht Wilma.....in deze tijd denk ik dat daar zeker de uitdagende kleding aan bijdraagt. |
Eva, Het is m.i de (on)zuiverheid van de geest die het gedrag of de gedachten bepaald, NIET die ander...., niet dat meisje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 10:27
|
|
|
Het zou heel goed kunnen dat deze huisarts met de beste bedoelingen het meisje aangesproken heeft. Zolang het tegendeel niet is bewezen, ga ik daarvan uit...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op woensdag 31 maart 2010, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 10:46
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Eva, Het is m.i de (on)zuiverheid van de geest die het gedrag of de gedachten bepaald, NIET die ander...., niet dat meisje |
Ik word van dit soort discussies altijd een beetje moedeloos. Alsof kleding een soort rechtvaardiging zou voor verkrachting. Ik zie ook wel meiden lopen, waarvan ik denk nou, kan dat nou wel zo? Mijn zoon ziet dat anders, het is leuk, ik mag er graag naar kijken zegt ie. Tja. Ik vind, ongeacht wat iemand aanheeft, het mag voor NIEMAND, maar dan ook niemand, een aanleiding zijn om aan een ander te zitten, zonder diens toestemming. En dan zal je je moeten beheersen, nou en? Goed voor je karakter denk ik dan maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:08
|
|
|
GRACE015 schreef: | Ik word van dit soort discussies altijd een beetje moedeloos. Alsof kleding een soort rechtvaardiging zou voor verkrachting. Ik zie ook wel meiden lopen, waarvan ik denk nou, kan dat nou wel zo? Mijn zoon ziet dat anders, het is leuk, ik mag er graag naar kijken zegt ie. Tja. Ik vind, ongeacht wat iemand aanheeft, het mag voor NIEMAND, maar dan ook niemand, een aanleiding zijn om aan een ander te zitten, zonder diens toestemming. En dan zal je je moeten beheersen, nou en? Goed voor je karakter denk ik dan maar. |
Grace, jij zegt precies wat ik bedoel! thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:14
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op woensdag 31 maart 2010, 11:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:20
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Voor de zekerheid heb ik het bewuste stukje maar weggehaald. Dus nu staat het er niet meer
Ja, ik wilde met dat stukje mee zeggen dat we inderdaad van de beste bedoelingen moeten uitgaan, zolang het tegendeel niet is bewezen. Het valt niet mee om het allemaal zo nauwkeurig mogelijk op te schrijven. Uit voorzorg heb ik het stukje nu dus maar weggehaald. |
Dank je wel... Rest mij niet anders dan hetzelfde te doen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 12:45
|
|
|
Alleen....een man hoeft niet zo bang te zijn, dat hij door een vrouw verkracht wordt.....Je hoort niet echt zo vaak, dat een man is verkracht door een vrouw
Ik zou niet weten hoe een vrouw DAT voor elkaar zou kunnen krijgen.....ze is zo wie zo al fysiek de mindere van de man, terwijl dat andersom wel een zeer belangrijke factor is.
Wel kan een man verkracht worden door een andere man en m.i. gebeurt dat ook wel........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:12
|
|
|
Ik denk dat het voor een meisje van 16 jaar een onschuldige manier van aandacht trekken is. Het is juist de vaderrol waar het aanschort hoe deze met hun kinderen vooral hun dochters omgaan en/of bijbrengen.
Hoeveel vaders halen hun eigen dochter weg wanneer ze zien of weten dat hun dochters op de verkeerde tijd en plek zijn???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 31 maart 2010, 13:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:38
|
|
|
Bij deze, voordat er nog meer onduidelijkheid onstaat over het onderwerp zoals alfa het plaatste, het hele onderwerp, zoals dit in Terdege heeft gestaan.
Kort van stof
In een recente Terdege ging het over seksualiteit, normen enzovoort bij jongeren. Dat deed me denken aan vele voorbeelden in de praktijk. De biologische kant kennen veel jongeren (en ouderen). De psychologische ook?
tekst xxxxxxxxxx, huisarts
Zestien jaar oud en toch veel levenservaring. Opgegroeid in een gebroken gezin, gescheiden ouders, geen contact meer met vader, moeder ligt vaak op bed door rugpijn en een hernia. De enige die zich om het gezinnetje bekommert, is oma, weduwe. Op het spreekuur is ze voor problemen met de menstruatie, ontstaan na het plegen van een abortus. Blijkbaar had ze de eenzaamheid willen oplossen door het vertrouwen en de bijstand bij een vriendje. ’k Heb alleen maar een brief gekregen van de abortuskliniek... Haar moeder en oma weten van niks. Ze zit voor me in een alles onthullend truitje.Iemand zei eens: „Kort van stof en diep van inzicht.” Als ik eerlijk ben, voel ik me ongemakkelijk met een mooie jonge vrouw die op deze manier voor me zit. Dit wil ik niet en dit wil ik wel. Plots neem ik het besluit om maar eens als een ‘vader’ met haar te praten. Eerst praten we even over wat de afgelopen maanden is gebeurd. Of ze iets geleerd heeft? „Het was per ongeluk gebeurd, het komt over je heen.” Ja, dat zijn mooie zinnetjes, maar zo werk het niet. „Eh, Manon, luister eens. Als ik zeg dat mannen en vrouwen verschillend zijn, zeg ik niks vreemds, dat snap jij ook wel. Maar een vraag: Hoe denk jij dat ik, een man, jou nu zie?” Verbaasde ogen. „Nee... ik weet het niet?” „Bloot.” „Wat? Bloot? Eh, ik ben toch gewoon aangekleed?” „Ja natuurlijk, je hebt gelijk. Als je aan je vriendin vraagt: ‘Hoe vind je dit truitje’, dan zegt ze: ‘Leuk.’ Maar ik wil je iets zeggen over mannen. Mannen zijn en kijken anders. Mannen zijn visueel ingesteld. Doordat jij delen van je lichaam laat zien, vullen de hersenen van mannen de rest aan. Misschien denk je: ‘Ligt dat niet aan het soort man? Dat doen toch alleen bepaalde mannen?’ Nee, dat is een eigenschap die bij mannen hoort. De vraag is of je dat wilt. Wil jij dat mannen jou zo zien? Als je dat niet wilt, dan moet je bepaalde delen van je lichaam bedekken. Dat is niet truttig of zo, maar zo bescherm je jezelf.” Een maand later kwam ze weer, in hetzelfde truitje, bedekt door een vest. Zou ze toch iets geleerd hebben?
Visueel ingesteld. Het boek ‘Wat vrouwen moeten weten over de gedachtewereld van mannen’ gaat in op dit onderwerp. Wat betekent het dat mannen visueel ingesteld zijn? (Vrouwen niet.) In de eerste plaats zijn vrouwen een magneet voor de ogen van mannen. Dit is een automatisme, een eigenschap. Het heeft niets te maken met gedrag of betrouwbaarheid. In de tweede plaats hebben mannen een mentale kaartenbak vol met beelden die in hun gedachten kunnen dringen of opgeroepen kunnen worden. Als je weet dat dit een eigenschap is, dan moeten we (mannen) extra kritisch zijn op wat onze ogen mogen zien (Psalm 119). Uit onderzoek blijkt dat vrijwel alle mannen (98%) voorspellen dat het voor hen ónmogelijk is níet aangetrokken te worden door een mooie vrouw. Een man kan niet niet willen kijken. Vrouwen, en met name tieners, moeten leren (door opvoeders!) dat mannen zo zijn. Dat is niet goed of slecht maar een eigenschap. Goed of slecht is wat een man ermee doet. Iedere man is daarin anders. Voor de een is het vervelend, voor de ander een struikelblok of een verzoeking. Voor veel mannen geldt: als ze konden, zouden ze de verleiding, die automatische knop, direct blokkeren. Ze hebben een hekel aan deze verleiding.
Zijn mannen heiligen? Nee. Maar mijn ervaring is dat veel meisjes/vrouwen niet weten dat het zo werkt bij mannen. Regelmatig merk ik dat vrouwen deze eigenschap uitleggen als ‘ik ben niet aantrekkelijk (genoeg)’. Daar heeft het niet mee te maken. Het is een eigenschap die, als mannen geen ‘wacht’ voor hun ogen stellen, gemakkelijk leidt tot zonde (7e gebod). Vrouwen moeten door hun kleding geen aanleiding geven tot ‘kijken’. Dus geen spaghetti bandjes-kleding, geen inkijk, geen grote delen van hun benen laten zien. ‘Daar moeten die mannen maar tegen kunnen...’ Nee, ze ‘kunnen’ er niet tegen en vrouwen moeten ‘eerbaar’ zijn, niet visueel uitkleedbaar. Wil je dat bijvoorbeeld je leraar je zo ziet?
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 31 maart 2010, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:31
|
|
|
Cross,ik heb zelden een artikel gelezen waarin nog meer cliches stonden.
De conclusie.......trek een kort truitje aan en je ouders gaan scheiden,je oma wordt weduwe,je moeder wordt ziek,je vader verdwijnt,je hebt onbeschermde seks,je neemt een abortus .......vervolgens kom je terecht bij je huisarts die zich nooit om je bekommerd heeft(!!!!!!) .....en die verteld je dat mannen er nou eenmaal niets aan kunnen doen dat ze hitsig worden van vrouwen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:44