Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 21:24
|
|
|
Wij wonen in duitsland, de kinderen zijn tweetalig. Normaal spreken ze nederlands zonder duits accent en duits zonder nederlands accent. Mijn dochter zit nu in groep 3 en leert lezen, in het duits dus. Vanavond wilde ze zelf het bijbelverhaal voorlezen uit de kinderbijbel, dat mocht. Maar tot mijn grote verbazing leest ze dus nederlands maar spreekt het dan op zn duits uit, het was net of we Prins Berhard aan tafel hadden zitten: en toen ze sefen keer rund de stad kekaan warn begonnen ze allemaal te sjeeuwen. Koste veel moeite om niet een vreselijke lachbui te krijgen en ben erg blij dat ze inmiddels ook naar nederlandse les gaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 21:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hahaha die is goed, jolan!!
zo zei mijn meisje vanavond met een heel ernstig gezichtje;
mama, weet je..... ik ben geliefd, echt waar! ik; zo ben je zo geliefd joh! zij; jahaaaa, én ik ben geloofd, ook nog!! ik; oke dan; ben je echt heel geloofd? of een klein beetje geloofd..... zij; nee, ik ben heel geliefd, heel geloofd en dan moet je gaan trouwen, want dat zegt de juf. heftig knikkend; dus ik gaat met jóú trouwe, als ik geliefd en geloofd op jou ben!!
wijs zo'n huwelijks aanzoek nou eens netjes af; dat kan niet toch? dus sorry, heren; mn pleegdochtertje heeft mn hart gestolen!! en ik mag er maar op één tegelijk geliefd en geloofd zijn, zegt ze, dus helaas!! |
Hannah, dit doet me denken aan een jaar of 14 geleden,
Ik sta mijn zoon (van nu 18) in de badkamer af te drogen, zegt hij met een stalen gezicht Mama, als ik later groot ben, dan ga ik met jou trouwen ik antwoord dus: Jochie dat kan toch niet, mama is toch al met papa getrouwd? hij zet zijn handen in de zij, kijkt me heel erntstig aan en antwoordt: Tja, mama, dan heeft papa een probleem.
Probeer daar maar een serieus bij te blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 08:31
|
|
|
leuk!!!! al die verhalen... toen mijn oudste dochter 4 was stond haar vader eens te douchen, en had een handdoek klaar gelegd. Mijn dochter gaat naar hem toe en vraagt hem hoe oud hij is. 29 ben ik, zegt mijn ex.
ow....(denk, denk) als je 29 bent mag je deze handdoek niet gebruiken. (en ze ruimde hem weer op)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 08:37
|
|
|
Mijn andere dochter, (toen4)had er eens de balen van dat iedereen een vader had en zij niet. ze vroeg me...
Mam wanneer gaan we naar de rommelmarkt? Ik begreep niet waarom ze iedere week zo zeurde om naar een rommelmarkt te gaan, en vroeg haar waarom ze zo graag wilde. Ze zei: dan gaan we een nieuwe vader kopen. Toen ik lachte zei ze verontwaardigd:....Ja, die kosten maar 20 cent hoor!! Ze meende het zo serieus dat ze werkelijk teleurgesteld was dat ze er geen gevonden had toen we werkelijk een rommelmarkt bezochten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 09:39
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Mijn andere dochter, (toen4)had er eens de balen van dat iedereen een vader had en zij niet. ze vroeg me...
Mam wanneer gaan we naar de rommelmarkt? Ik begreep niet waarom ze iedere week zo zeurde om naar een rommelmarkt te gaan, en vroeg haar waarom ze zo graag wilde. Ze zei: dan gaan we een nieuwe vader kopen. Toen ik lachte zei ze verontwaardigd:....Ja, die kosten maar 20 cent hoor!! Ze meende het zo serieus dat ze werkelijk teleurgesteld was dat ze er geen gevonden had toen we werkelijk een rommelmarkt bezochten. |
hahaha heel herkenbaar jolan,mijn kids vroegen of ik er een op marktplaats wilde gaan halen ,want ja daaaaaar kun je toch allessssssssss krijgen
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 1 juni 2010, 09:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 07:23
|
|
|
Dit hoort eigenlijk niet in dit topic thuis maar weet ook niet zo gauw waar wel!
Gisteren vertelde mijn assistent bedrijfsleidster mij het volgende leuke verhaal;
Haar broer had op het nachtkastje van de slaapkamer een stronk witlof gelegd waardoor zijn vrouw behoorlijk pittig reageerde; waarom leg je nou witlof op mijn nachtkastje? Waarop hij zeer relaxed en langzaam zei; wiiiit loooof ( spreek uit; with love)
Laatst aangepast door
|
CARIN303
|
op woensdag 2 juni 2010, 14:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 10:31
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dit hoort eigenlijk niet in dit topic thuis maar weet ook niet zo gauw waar wel!
Gisteren vertelde mijn assistent bedrijfsleidster mij het volgende leuke verhaal;
Haar broer had op het nachtkastje van de slaapkamer een stronk witlof gelegd waardoor zijn vrouw behoorlijk pittig reageerde; waarom leg je nou witlof op mijn nachtkastje? Waarop hij zeer relaxed en langzaam zei; wit lof ( spreek uit; with love) |
Hahaha... 'k Ben bang, dat ik nu geen witlof meer kan eten zonder deze associatie...
Ik liet pas één van m'n cliënten naar buiten. De lucht zag wat grijs, dus ze zwaaide met haar paraplu en zei: 'ik neem voor de zekerheid maar dit als voorbehoedsmiddel mee'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 14:36
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Hahaha... 'k Ben bang, dat ik nu geen witlof meer kan eten zonder deze associatie...
Ik liet pas één van m'n cliënten naar buiten. De lucht zag wat grijs, dus ze zwaaide met haar paraplu en zei: 'ik neem voor de zekerheid maar dit als voorbehoedsmiddel mee' |
Fehlleistung, Liesbeth?
Thomas, die zich probeert te behoeden voor Fehlleistungen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 18:23
|
|
|
GRACE585 schreef: | hahaha heel herkenbaar jolan,mijn kids vroegen of ik er een op marktplaats wilde gaan halen ,want ja daaaaaar kun je toch allessssssssss krijgen |
Haha zo heeft mijn oudste heel lang gedacht dat sinterklaas wel een broertje of zusje zou brengen Hij vroeg een aantal malen aan sinterklaas of die er aub 1 wou brengen, broertje of zusje maakte niet uit...Toen ik hem vertelde dat sinterklaas dat niet kon doen, dat je een papa nodig had vroeg ie een papa aan sinterklaas Vervolgens verteld dat de goede sint ook dat niet regelde...Kwam hij met de oplossing.... Dan moest zijn vader maar even komen...En als der dan een baby was kon ie wel weer gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 18:26
|
|
|
Nog een mooie van men oudste... Hij was 2 jaar toen hij in de achterkamer zat te spelen met het buurmeisje, Ik zelf was druk bezig kerstversiering neer te parkeren en aangezien we een vrij grote kerststal hadden, leek de brede vensterbank de oplossing, de stal moest echter wel op luciferdoosjes staan want er zat een ophoging langs het raam.
Vervolgens zegt men zoontje tussen het spelen door tegen het buurmeisje, Wij hebben God in de Hemel in de vensterbank staan!! Maar de Hemel staat op lucifers doosjes anders wiebelt het daar zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 18:28
|
|
|
Toen men oudste een jaar of 2 a 3 was, Was hij helemaal gek van de film Babe ( het lieve rose biggetje) Toen we een keer naar de kinderboerderij waren, Zag hij daar een inmens groot varken...Hij schoot er op af pakte het varken bij de beide oren drukte een zoen volop de neus van het varken en sprak neus tegen neus tegen het grote beest He Babe ik ken jou van de film
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:51
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Fehlleistung, Liesbeth?
Thomas, die zich probeert te behoeden voor Fehlleistungen.... |
In eerste instantie was het gewoon domheid... Mijn uitleg dat ze het woord voorzorgsmaatregel bedoelde, wees ze echter lachend van de hand... de Fehlleistung beviel haar wel...
(zowel zij als ik nu hebben weer een woord geleerd... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:14
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | In eerste instantie was het gewoon domheid... Mijn uitleg dat ze het woord voorzorgsmaatregel bedoelde, wees ze echter lachend van de hand... de Fehlleistung beviel haar wel...
(zowel zij als ik nu hebben weer een woord geleerd... ) |
Margootje is drie.
Oom Thomas? Ja? Hoe heet jij? Nou, dat weet je toch, Oom Thomas natuurlijk. Nee hoor, jij heet niet oom Thomas. Mama zegt tegen jou: Thomas. Tsja.
Oom Thomas? Ja? Waarom heet jij wel Oom Thomas en ik niet Tante Margootje?
Thomas, die het ook even niet meer wist.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 3 juni 2010, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:14
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:26
|
|
|
[quote=HANNAH810]soms hebben kinderen van die uitspraken, die je op zou willen schrijven voor later; heb jij dat ook? schrijf ze hier, dan genieten wij mee!!
Toen mijn oudste neefje een jaar of 3 was, was ik bij mijn zus op bezoek. Wij stonden in de keuken bezig toen mijn neefje die aan tafel zat te kleuren ineens opkijkt en roept: Oh mama, mijn billen lieten een boertje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:31
|
|
|
Een aantal jaren geleden was ik bij mijn moeder op haar verjaardag waar de hele familie was met een lading kinderen. Op een gegeven moment zat mijn neefje van 3 op schoot die ineens riep; Tante Carin, hoe komt u aan die tennisballen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:35
|
|
|
CARIN303 schreef: | Een aantal jaren geleden was ik bij mijn moeder op haar verjaardag waar de hele familie was met een lading kinderen. Op een gegeven moment zat mijn neefje van 3 op schoot die ineens riep; Tante Carin, hoe komt u aan die tennisballen |
je weet toch dat je die bij de tennisbaan weer moet inleveren ?!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:36
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:37
|
|
|
Haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 23:13
|
|
|
GERALD265 schreef: | Hahahaha! leuk gevonden! |
wees blij dat t geen voetbalvereniging is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:42
|
|
|
haha
Laatst aangepast door
|
CARIN303
|
op zaterdag 5 juni 2010, 22:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 22:29
|
|
|
[quote=HANNAH810]soms hebben kinderen van die uitspraken, die je op zou willen schrijven voor later; heb jij dat ook? schrijf ze hier, dan genieten wij mee!!
Met het prachtige weer van afgelopen zaterdag, bedacht ik me weer een opmerking van mijn zoon toen hij een jaar of 4 was.
We waren op ook zo'n stralende dag samen de hond aan het uitlaten, toen we een prachtige cabrio (merk weet ik niet meer) zagen staan. Mijn zoon kijkt eens naar die auto, komt naar mij en zegt:
Zielig he mama, die mensen hadden geen geld meer over voor een dak.
Zo'n schat gun je toch een fanta?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 23:02
|
|
|
Vandaag schoolreis: mijn 8 jarige zoon gaat op stap. Het regent pijpestelen als wij de voordeur achter ons dichttrekken. Zegt hij, heerlijk droog: gelukkig heeft de bus geen open dak!! Duidelijk een geval van een halfvol glas
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op maandag 7 juni 2010, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:43
|
|
|
Aan de bbq bij mijn zus afgelopen Zaterdag kwam zoonlief tot de conclusie dat oma toch wel een paar kiezen mist "Jaahaa"...zegt oma, "die moesten eruit want ze hadden geen huur betaald" Waarop Opa vervolgens zegt "Ik heb daar geen last van want die van mij zijn afbetaald" en steekt het onderste gedeelte van zen gebit naar buiten... Zoon gaat de hele rij af om te zien of anderen dat ook kunnen...En ja, zo goed als iedereen(!) kan zen tanden naar buiten steken... Vervolgens probeert hij het bij zichzelf, wat natuurlijk niet lukt...Ik stel hem gerust door te laten zien dat ik het zelf ook niet kan waarop hij geschokt roept "Mamah! Je moet juh tandeh wel snel gaan betalen anders vallen ze uit je montt!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:20
|
|
|
Jaren geleden werkte ik op een kinderboerderij. Op een dag toen ik door de geitenwei liep, waarook kippen en hanen liepen, vroeg een jochie van een jaar of 3 aan mij: Mevrouw waarom heeft die kip pantoffels aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 13:57
|
|
|
Vanmorgen op de peuterspeelzaal vroeg de leidster aan een kind toen ze het kind een stukje fruit gaf... en wat zeg je dan als je dat krijgt ? Het kind antwoordde nietsvermoedend: "Goeiemorgen"... hihi, ik moest zo lachen hè ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 13:20
|
|
|
Ik bedenk me weer een hele leuke verspreking, dit keer één van mijn broers (overigens jaaaaaren geleden, hij zat nog op de basisschool, klas ?? 3 of 4 of zo) Wat kunnen een paar letters meer of minder voor verschil maken??
We zaten in de kamer naar een concert op tv te kijken (vraag me niet meer van wie, ik zou het echt niet weten), mijn moeder was in de keuken. Roept mijn broer ineens: Mam moet je komen kijken, die man op tv krijgt een staande ovulatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 16:13
|
|
|
Mijn neefje ooit eens door de bocht toen hij hoorde dat Opa de ziekte van Alzheimer had;
"Papa...wat is de ziekte van Eigenheimer?"
En later toen mijn broer hem eens bij een vriendje was wezen ophalen en de kinderen hem vroegen waarom zijn papa een dikke buik had zei hij heel serieus...
"mijn papa heeft de ziekte van heineken"....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANID014
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 23:53
|
|
|
Vanavond mocht mijn jongste kleinzoon van 3,6 jaar bij mij op de ds – xl een spel doen – super Mario bros. Hij speelde een paar levels en vroeg toen of ik ook een level wilde doen –hij zocht hem op in wereld 2. Oké, ik heb de ds nog niet zo lang en zit nu in wereld 5 – dus moest lukken. Als een level gehaald wordt juicht hij altijd alsof er een voetbalwedstrijd is gewonnen en krijg ik er een dikke knuffel bij. Nu lukte het me niet zo. Elke keer sprong ik niet ver genoeg ofwel ik nam de sprong te vroeg. Dus reageerde ik bij de derde mislukking met “dit lukt me nooit zo goed’ waarop mijn kleinzoontje zei‘ OMA DAAR BEN JE TE OUD VOOR ‘!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:35
|
|
|
Mijn nichtje spant de kroon in rare uitspraken.
Toen we in de kerk ooit zongen: U wil ik danken, grote Levensvorst; Gij hebt gestild mijn honger en mijn dorst. Vroeg ze: Waarom zingen jullie over een leverworst?
Mijn zus trekt een BH aan... vraagt mijn nichtje "Mama waarom pak jij je borstjes in? Voor papa zeker!
Of na een bezoekje aan de schaapskooi waar ze getuige waren van een geboorte van een lammetje kan mijn nichtje er niet over uit... Uit de billen he mama.. ze komen uit de billen... Waarop ze verschrikt uitroept.. ik kom toch niet uit jouw billen Gelukkig is zij via een keizersnee geboren... dat was nog uit te leggen dus...
Laatst aangepast door
|
RIANNE544
|
op maandag 21 juni 2010, 19:35
|
|
Naar boven |
|
|