ChristianMatch

Forum

sterke persoonlijkheid
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:55

MIEKE364 schreef:
Sommigen zie ik ook aangevallen worden, ik begrijp wat je bedoelt. Meestal heeft het te maken met macht en invloed. Als een sterke persoonlijkheid aanzien krijgt of macht en invloed door zijn/haar kwaliteiten kan het zijn dat uit jaloezie mensen proberen hem/haar uit het evenwicht te brengen, hem/haar naar de kroon te steken.
Niet iedereen kan het succes van de ander verdragen en wil dat vernietigen omdat ze dat zelf niet kunnen behalen. Vaak proberen zij dan met medestanders de succesvolle, sterke persoonlijkheid uit het evenwicht te brengen, wat de goede zaak niet dient maar chaos veroorzaakt.

Ik denk juist dat het de kunst van iemand met een sterke persoonlijkheid is zich dienstbaar te houden, niet ten koste van anderen te handelen.
iets wat Jezus ons ook steeds voorhoudt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:15

met je eens jonathan,
vaak zie je dat wat minder sociaal begaafde mensen, die zichzelf als sterk (willen) zien, juist beginnen met de ander naar beneden te halen, of zelfs te vernederen en sneren uit te delen.
Dat is voor mij dan een teken, dat deze persoon zich ten diepste klein en kwetsbaar voelt, en met een air van zich groot en sterk voordoen probeert te bereiken dat hij of zij als een (sterke en indrukwekkende) persoonlijkheid wordt gezien.
veel grote woorden, om een groot ego te willen zijn, maar ten diepste nog een kwetsbaar kind in zich hebben, dat uit pijn reageert, en niet uit heelheid en liefde.
ik probeer me dan voor te stellen dat ik met een kwetsbaar kind spreek, ipv op gevoelsnivo terug te reageren;
een soort van; erger u niet, verwonder u slechts........
maar t blijft lastig soms...........
t is zoveel natuurlijker om de ander even te zeggen hoe t werkelijk zit, dan om uit liefde en mededogen te handelen.....juist omdat de manier waarop dingen verwoord worden zo kwetsend kan zijn!!
ik probeer me dan voor te houden dat iemand zich wel heel solo moet voelen...... dat helpt me (meestal) om vriendelijk te blijven
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:59

HANNAH810 schreef:
met je eens jonathan,

Goh....zijn we t weer eens...... t is wat?!?!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:05

JONATHAN890 schreef:
Goh....zijn we t weer eens...... t is wat?!?!

-------------------------------------------------------------------------------------

je lijkt wel een papegaai.

of c-m heeft jullie 2 samen gebracht. (2 manke zielen.)
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:10

ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

Ach Jacob werd ook mank gemaakt, voordat God hem echt tot de vader van t volk maakte

dus ben graag mank.....nu nog een andere manke Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 00:43

ROELTJE813 schreef:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Ben je jaloers Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2