Auteur |
Bericht |
|
GERALD965
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 20:34
|
|
|
ANTA961 schreef: | Ik denk dat ik een ander beeld heb bij de woorden relatie en verkering dan jij... Als ik verkering heb met iemand, heb ik een relatie met hem. En in die relatie valt een heleboel te ontdekken over de ander en over het 'samen'.
Wanneer verandert voor jou de verkering in een relatie? |
Eigenlijk denk ik daar hetzelfde over. Als ik de betekenis van het woord verkering op zoek, vind ik o.a. "relatie". Naar mijn mening hebben de woorden dezelfde betekenis. Verkering is misschien meer een woord dat vroeger veel gebruikt werd. Tegenwoordig hebben mensen het vaak over een relatie hebben.
Verder vraag ik mij af wat de insteek is? Puur voor vriendschap of toch vriendschap met de gedachte erachter, dat er misschien een relatie uit voort zou kunnen volgen. Kan het zijn, dat je door het laatste misschien iemand al niet anders gaat bekijken of beoordelen? Gebruiken we ons eisenlijstje misschien dan toch al weer?
Ik heb zelf hier iemand mogen leren kennen, waar ik een leuk contact mee heb opgebouwd ondanks dat we heel verschillend zijn en waar een relatie vanaf het begin niet aan de orde was. Nog steeds heb ik contact met haar. Inmiddels heeft ze een relatie. Ik ben super blij voor haar. Ik speek haar minder, maar het contact is er nog steeds.
Een eerste gesprek is altijd spannend. Wederzijde belangstelling en respect maakt het echter al gauw gezellig is mijn ervaring. Alleen is mijn gedachte niet in een gesprek, dat ik op een relatie uit ben, maar dat ik de ander zo graag eens wat beter wil leren kennen en waar misschien dan een leuke vriendschap uit voort zou kunnen groeien. En dat kan misschien een goede basis zijn naar .... Iemand leren kennen kost tijd. Naar mijn mening is het belangrijk die tijd te nemen. Persoonlijk vind ik het jammer, dat mensen als doel hebben "weer een relatie te willen hebben". Ik vraag me dan af waarom wil men dat zo snel????
Graag hoor ik jullie mening/gedachten hierover?
Laatst aangepast door
|
GERALD965
|
op zondag 10 mei 2015, 09:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 21:06
|
|
|
waarom niet "weer een relatie willen hebben"
sommigen zijn al langer alleen, dus waarom niet duidelijk zijn over wat je uiteindelijke doelstelling is.
als je aangeeft op je profiel dat je op zoek bent naar een relatie, zegt het nog niet dat je bij de eerste date al wat hebt ofzo.
Ik ben op zoek naar een relatie, niet naar extra vrienden ofzo. Maar ik ga er echt niet vanuit als ik met iemand mail, of een date heb, dat we al wat hebben of moeten hebben. Dat groeit vanzelf wel als het zo moet zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 08:33
|
|
|
Voor mij gevoel. is vriendschap, gewoon vriendschap, hoef ik niks meer te verwachten, verkering,ben ik verliefd, ga anders met een vriend om dan, maar weet nog niet of wel een relatie met die persoon wil, omdat ik die persoon nog niet echt ken. Bij een relatie ken ik die persoon beter en kies ik bewust voor die persoon om eventueel mee verder te gaan in de toekomst.
Tenminste voor mijn gevoel als iemand zegt ik heb een relatie, klinkt het al heel serieus..
En weet ik ook duidelijk waar ik aan toe ben met die persoon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 15:01
|
|
|
Wanneer ik zo alle reacties bij elkaar neem,komt er eigenlijk al meer de gedachte bij mij op; het is idd de vraag hoe wij persoonlijk tegen de woorden verkering,klik,vriendschap,relatie aan kijken? Geen wonder is dan ook,dat het gesprek met elkaar, zo ondertussen zijn vruchten af zal werpen;) Ik neem heel even de aandacht voor het woordje KLIK Want..die KLIK is vaak wat mij mee neemt..naar het gevoel,wat zich dan toch wil gaan uiten. En dan is de vraag,waar ben ik gebracht,en,waar heeft het die ander gebracht? Klopt..dan zijn we er nog niet helemaal uit;) Wel, dat wij dan samen weten van elkaar,hoe ik en zij verder willen..vanuit die KLIK. Heb ik het hierdoor wat eenvoudiger gemaakt?;))
Ik hoor het graag..
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 10 mei 2015, 15:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 15:53
|
|
|
Interessant onderwerp: Ga niet op iedereen persoonlijk reageren. Ik heb de reacties van jullie allen gelezen, mooi hoe iedereen denkt vanuit zijn/haar beleving. Of het nu date heet relatie/vriendschap of verkering. Het gaat erom dat indien je toe bent aan een relatie/date/vriendschap/verkering je gelukkig bent met jezelf. De ander kan je niet gelukkig maken zou betekenen dat je afhankelijk bent van iemand die je gelukkig maakt. Persoonlijk zie ik een relatie als aanvulling en verrijking in mijn leven, nooit als invulling. Ik ben van mening dat indien je gaat daten geen verwachtingen moet hebben. Voor mij was het een moment van ontmoeting met de ander. Boeiend om uiteindelijk de persoon te ontmoeten waar mee ik chat/mail contact had. Ik ben niet uitgegaan van een relatie of vriendschap.
Voor mij was het meer, ik hoop op een leuke middag/avond. Valt het tegen als je de ander ontmoet jammer, geld voor beiden. Dit van te voren ook aangegeven. Overigens heb ik hele leuke vriendschappen overgehouden met twee mannen van CM. Wij weten van elkaar dat wij nooit een relatie krijgen. Vriendschap is erg kostbaar en waardevol. Gelijk wil ik er aan toevoegen dat ik veel commentaar kreeg toen ik vertelde dat ik twee goede vrienden heb. Vriendschap met mannen is onmogelijk als een vrouw. Dit kan niet volgens een hoop mensen. Heb hierover nagedacht, zij hebben een punt.
Mannen en vrouwen verschillen dat is duidelijk. Met deze vrienden heb ik een platonische verhouding. Wij knuffelen elkaar bij de ontmoeting/ het weggaan, daar blijft het bij. Er kan wel fysieke aantrekkingskracht zijn ook dit geld voor beiden. Dat is het punt wat ik bedoelde. Belangrijk om dit open en eerlijk naar elkaar uit te spreken. Essentieel voor mij is ten allen tijde dat fysiek en geestelijk de aantrekkingskracht in balans moet zijn, anders wordt het voor mij nooit een relatie. Klik/chemie is er of is er niet. Indien je iemand ontmoet weet je dit na meerdere ontmoetingen. Verliefd en vlinders in je buik. Verbinding emotioneel of door gezamenlijke overeenkomsten, het gesprek de manier van reageren. Humor en samen lachen. Vandaar uit kun je samen verder groeien in de relatie. Even de stel vraag. Waarom wordt Dirk verliefd op Pieternel en niet op Kathinka. En Marietje verliefd op Klaas en niet op Dirk. Heeft te maken met chemie, aantrekkingskracht, reuk, hormonen en gevoel. Hele theorieën zijn hierover geschreven.
Ik hoop voor jullie allen dat er iemand komt op je pad. Ik ben ervan overtuigd dat je pad gaat zoals het is voorbestemd. Wat je doet of laat. Uiteraard hierin ook eigen verantwoording. Het begint al bij de schepping. God zei bij iedere dag alles is goed. Maar hij zei ook het is niet goed dat de mens alleen is. Ieder mens heeft liefde, warmte, genegenheid en tederheid nodig.
Dit wilde ik even delen! Gr v. Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 19:06
|
|
|
Bedankt voor de mooie uitgebreide reactie Marenth
En goed verwoord.
Ik ga niet op alles in wat je hebt geschreven, Maar wil het een en ander er over kwijt.
Ik hoop dat ik ook via het lid zijn een paar vrouwen leer kennen,waar ik alleen mee behoeft te knuffelen(geintje tussendoor)
Het mooie van contacten zo jij schrijft is wel dat je als mens tot mens dit ook zeker nodig hebt. Zeker is dat het geluk niet afhangt van een ander alleen. Een mens die gelukkig is in het leven weet daarover mee te praten. Dit is een mooie start in jou reactie hier.
Verder,ben ik iemand die mijn gevoelens kan uiten..naar mensen,vrouw of man... Niet omdat mijn vader ook zo iemand was..maar ook hij was zo iemand. Ik heb ooit een innig contact beleefd tussen mijn vader en een man die hier was gekomen in Nederland..werkelijk kropen die 2 bijna in elkaar. Het ontroerde mij enorm.
Ook de laatste regels in je reactie..het is zo je het hebt op geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 19:37
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Bedankt voor de mooie uitgebreide reactie Marenth
En goed verwoord.
Ik ga niet op alles in wat je hebt geschreven, Maar wil het een en ander er over kwijt.
Ik hoop dat ik ook via het lid zijn een paar vrouwen leer kennen,waar ik alleen mee behoeft te knuffelen(geintje tussendoor)
Het mooie van contacten zo jij schrijft is wel dat je als mens tot mens dit ook zeker nodig hebt. Zeker is dat het geluk niet afhangt van een ander alleen. Een mens die gelukkig is in het leven weet daarover mee te praten. Dit is een mooie start in jou reactie hier.
Verder,ben ik iemand die mijn gevoelens kan uiten..naar mensen,vrouw of man... Niet omdat mijn vader ook zo iemand was..maar ook hij was zo iemand. Ik heb ooit een innig contact beleefd tussen mijn vader en een man die hier was gekomen in Nederland..werkelijk kropen die 2 bijna in elkaar. Het ontroerde mij enorm.
Ook de laatste regels in je reactie..het is zo je het hebt op geschreven. |
Graag gedaan, dank je wel Heide. Begrijp je, hoop voor je dat je enkele vrouwen mag ontmoeten waarmee je kan knuffelen (lol) Absoluut een mens kan niet zonder andere mensen. Prachtig dat mensen van elkaar kunnen houden op welke manier dan ook! Belangrijk dat ieder mens zijn eigenheid koestert en nastreeft!
Gr v Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 20:00
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Graag gedaan, dank je wel Heide. Begrijp je, hoop voor je dat je enkele vrouwen mag ontmoeten waarmee je kan knuffelen (lol) Absoluut een mens kan niet zonder andere mensen. Prachtig dat mensen van elkaar kunnen houden op welke manier dan ook! Belangrijk dat ieder mens zijn eigenheid koestert en nastreeft!
Gr v Marenth. |
Ik ga ook jou niet weer bedanken..anders kan je beter even een topic openen met de titel; Elkaar even bedanken..of dat ik die maakt;))
Ja,wie ben ik om te zeggen dat mannen of vrouwen niet met elkaar mogen knuffelen?.. Ik ben er dus ook niet helemaal mee eens..dat men wel hoort over hartsvriendinnen..en niet iets over hartsvrienden.
Ik heb vrienden die kussen mij maar al te graag even. Nou,ik doe gezellig mee....druk maken,kan ik me altijd nog;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 10 mei 2015, 20:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 21:28
|
|
|
Ik wil even mijn gedachten kwijt over "de klik". Ik vind dat ook zo'n woord waar de meningen over kunnen verschillen. Meestal hoor ik zo om me heen dat mensen met klik bedoelen dat je elkaar leuk vindt en je voor kunt stellen van hem/haar wel vlinders te kunnen gaan voelen. Ik voor mij denk bij een klik meer aan iemand sympathiek vinden, er goed mee door één deur kunnen, veelal de zelfde meningen/doelen hebben. En dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat ik daar "verkering" bij denk. Voor gewone vriendschap moet er ook een klik zijn. Als je dat niet hebt -denk ik- kun je je niet helemaal openstellen voor de ander en blijf je kennissen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELSKE594
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 23:04
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ik wil even mijn gedachten kwijt over "de klik". Ik vind dat ook zo'n woord waar de meningen over kunnen verschillen. Meestal hoor ik zo om me heen dat mensen met klik bedoelen dat je elkaar leuk vindt en je voor kunt stellen van hem/haar wel vlinders te kunnen gaan voelen. Ik voor mij denk bij een klik meer aan iemand sympathiek vinden, er goed mee door één deur kunnen, veelal de zelfde meningen/doelen hebben. En dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat ik daar "verkering" bij denk. Voor gewone vriendschap moet er ook een klik zijn. Als je dat niet hebt -denk ik- kun je je niet helemaal openstellen voor de ander en blijf je kennissen. |
Helemaal mee eens Mamy!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD965
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 10:28
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ik wil even mijn gedachten kwijt over "de klik". Ik vind dat ook zo'n woord waar de meningen over kunnen verschillen. Meestal hoor ik zo om me heen dat mensen met klik bedoelen dat je elkaar leuk vindt en je voor kunt stellen van hem/haar wel vlinders te kunnen gaan voelen. Ik voor mij denk bij een klik meer aan iemand sympathiek vinden, er goed mee door één deur kunnen, veelal de zelfde meningen/doelen hebben. En dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat ik daar "verkering" bij denk. Voor gewone vriendschap moet er ook een klik zijn. Als je dat niet hebt -denk ik- kun je je niet helemaal openstellen voor de ander en blijf je kennissen. |
Correct!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 11:03
|
|
|
Mooi gezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 17 mei 2015, 23:24
|
|
|
Zijn we er al uit wat we willen;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD965
|
|
Geplaatst: maandag 18 mei 2015, 07:08
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Zijn we er al uit wat we willen;) |
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben hier vandaag voor het laatst. Ik kom ook niet meer terug.
Alle goeds toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: maandag 18 mei 2015, 08:51
|
|
|
GERALD965 schreef: | Bedankt voor jullie reacties. Ik ben hier vandaag voor het laatst. Ik kom ook niet meer terug.
Alle goeds toegewenst. |
en heb je er een vriendschap of relatie aan overgehouden???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 18 mei 2015, 12:33
|
|
|
Het beste Gerald..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: maandag 25 mei 2015, 10:59
|
|
|
Ik ben het met je eens Mamy, Bij vrienden/vriendschappen is er een klik omdat de ander je laat zijn wie je wil zijn. Wij voelen ons aangetrokken tot mensen die ons leuk vinden. Authentiek zijn en je kwetsbaar durven opstellen is waardevol. Je krijgt vaak meer terug van de ander. Het is zoals je het benoemt met iemand sympathiek vinden. Denk je sympathiek over de ander laat de ander ook iets van zichzelf zien. Het gedrag is minder afstandelijk. Hoe meer overeenkomsten hoe groter de klik/aantrekkingskracht.
Gr. Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op maandag 25 mei 2015, 11:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 00:40
|
|
|
Het blijft een boeiend onderwerp..
Alleen.. had ik vroeger voor mijn gevoel verkering? Maar,bleek het achteraf toch een relatie te zijn? Ja,ondanks dat mensen dachten dat we jong getrouwd waren? Noemde velen het gelukkig een verloving! Er was een klik of een gevoel! Wat het dan was. Het had een doel.
Hoe anderen ook naar ons hebben gekeken! Wat ik of zij er ook bij bedacht? We zijn nog steeds die vrienden, Ja,vrienden met een lach!
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 31 mei 2015, 01:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 21:04
|
|
|
allemaal zo moeilijk al die woorden: vriendschap, relatie, verkering, date
Van de een krijg ik vlinders in de buik en van de ander niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 22 juni 2015, 20:16
|
|
|
leuk Topic!
''Ook voor de nieuwkomers:)''......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN976
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 juni 2015, 23:06
|
|
|
HEIDE062 schreef: | leuk Topic!
''Ook voor de nieuwkomers:)''...... |
en terug komers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 juni 2015, 23:31
|
|
|
MARTIN976 schreef: | en terug komers
|
Ai!!...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSJE734
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juni 2015, 23:10
|
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSJE734
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juni 2015, 23:12
|
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juni 2015, 23:19
|
|
|
JOSJE734 schreef: | |
solly Josje;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 10:14
|
|
|
Heb inmiddels met een paar mensen gewoon vriendschappelijk mailcontact. Dat is ook leuk... Gewoon af en toe ff vragen hoe het gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EDY877
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 20:16
|
|
|
GERALD965 schreef: | Beste mensen,
Al enige tijd heb ik een lidmaatschap op Christian Match. Wat mij opvalt bij profielen, is dat toch veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe relatie. Nu is dit natuurlijk een datingsite, waar je dit misschien ook kan verwachten.
Wat mij echter bezighoudt is, waarom mensen niet eerst kiezen om een leuke vriendschap op te bouwen met iemand? Vriendschap lijkt mij een heel mooi uitgangspunt om te zien wat er eventueel uit voort kan groeien.
In mijn profiel heb ik geschreven, dat ik op zoek ben naar vriendschap. Natuurlijk zou ik het ook leuk vinden om een leuke nieuwe partner te vinden, maar voor mij zou dat niet werken zonder eerst een leuk vriendschappelijk contact met iemand op te bouwen. Zelf heb ik gemerkt, dat het contact daardoor meer ontspannen is.
Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Gerald |
kben het helemaal met je eens. Alhoewel men vroeger uitgehuwelijkt werd door pa en/of ma of je had een verstandshuwelijk en de liefde kwam later wel (of niet). Ik ken wel een paar verhalen van liefde op het eerste gezicht en zelfs daarop na paar dagen al meteen getrouwd, maar ik ben ook zeker voorstander elkaar eerst maar ns heel goed leren kennen. Voor mannen is dat meestal geen probleem - sommige vrouwen hebben vaak wel een tijdsdruk als ze kinderen willen, maar ja, die vrouwen moeten dan ook maar wat meer initiatief nemen, denk ik dan. Van de andere kant ... tot in hoeverre kun je iemand goed genoeg kennen .... sommige mensen veranderen ook in de tijd door ervaringen. Al met al geeft de florerende luxemogelijkheden van deze tijd niet altijd de beste keuzes .... Uiteindelijk blijft het hoe dan ook toch een avontuurlijke en spannende tijd tussen 2 mensen met hun keuzes en reacties op elkaar ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 23:00
|
|
|
Tzal denk ik altijd een verrassing blijven wat die ander precies wil;)))
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|