Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 09:00
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Hoi Jol,
Denk dat het een zegen is dat Abba vader alles verstaat.
Wij als mens zijn daar veel te veel me bezig, om alles te begrijpen , te verstaan.
Iemand die kiest voor een afhankelijk leven in de heilige geest laat de heilige geest het werk doen.
Mensen, de wereld verstoren de leiding van de heilige geest.
We maken te weinig ruimte om echt gods leiding te volgen
Jezus wandelde continue in de leiding van de heilige geest
Alles we jezus echt willen volgen zullen beter moeten luisteren naar de stem van de heilige geest.
Als we niet luisteren kunnen we ook niet volgen.
Veel ellende in deze wereld is ontstaan door niet te luisteren naar de stem van de heilige geest.
Het begon al bij adam en eva, en ook king david is een slecht voorbeeld voor mij.
David dwaalde af door verleiding ipv te luisteren, david betaalde een hoge prijs door niet te luisteren naar de stem van de heilige geest.
Kan wel zeggen dat ikzelf ook een hoge prijs heb betaald door niet te luisteren naar de stem van de heilige geest.
Door mijn keuze voor een afhankelijk leven in de heilige geest heeft mijn leven die juiste richting gekregen.
Een leven voorbij de woestijn, uw koninkrijk kome
Zijn maar weinig mensen in deze wereld die echt kunnen luisteren.
Luisteren is geen eenvoudige zaak |
Nee en ik denk dan ook dat je daar slechte ervaringen mee hebt gehad. Maar in de woestijn van het leven is er ook een rustplek, een bron, een schuilplaats. Elia werd gevoed door de raven en kon en mocht weer verder. Israël werd geleid in de woestijn door een wolkkolom en verlicht in de nacht met vuur en kwam uiteindelijk in het beloofde land. Het leven is ook bedoeld om te wandelen met God door Zijn Geest waar behalve kracht om vol te houden ook juist daarvoor vreugde en vrede is te vinden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 19 juni 2014, 09:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 09:02
|
|
|
King David???
Klopt....maar hoe fijn...HET WAS EEN MAN NAAR GODS HART!!!!
God had een plan met hem...
En weet je....een mens naar Gods Hart...blijft nog steeds fouten maken he???
(Wij struikelen dagelijks in VELEN...(fouten)
Maar nee...er is vergeving... Altijd bij U geweest... Soms...uit zwakheid...kunnen we terugvallen... Dat is niet erg...als we maar niet BLIJVEN LIGGEN!!! Ook niet twijfelen aan Zijn Genade...
Ik dacht ook even aan die woestijnreis...(das echt je leven!!)
Zolang je naar de grond kijkt...zie je ook alleen maar dat gloeiend hete woestijnzand...wat brandt aan je voeten.. Links en rechts de bergen waar je niet heen kan vluchten... Voor je het water waar je niet door kan...en achter je??? Een Farao met zijn leger wat je wil vermoorden...
KIJK NAAR BOVEN!!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 19 juni 2014, 09:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 09:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | King David???
Klopt....maar hoe fijn...HET WAS EEN MAN NAAR GODS HART!!!!
God had een plan met hem...
En weet je....een mens naar Gods Hart...blijft nog steeds fouten maken he???
(Wij struikelen dagelijks in VELEN...(fouten)
Maar nee...er is vergeving... Altijd bij U geweest... Soms...uit zwakheid...kunnen we terugvallen... Dat is niet erg...als we maar niet BLIJVEN LIGGEN!!! Ook niet twijfelen aan Zijn Genade... |
Miss Zeeland,
Gods genade is heel groot.
Maar geloof wel dat gods genade zich niet zal uitwerken als we niet naar de stem van de heilige geest gaan luisteren.
Vrucht dragen in de heilige geest kan niet zonder luisteren.
Luisteren is een continue proces in het leven van alledag.
Abba vader heeft het beste met ons voor.
Zo kunnen we dagelijks vruchten van de heilige geest ontvangen.
Wat een Zegen.
Dank u Abba Vader
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 09:38
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Miss Zeeland,
Gods genade is heel groot.
Maar geloof wel dat gods genade zich niet zal uitwerken als we niet naar de stem van de heilige geest gaan luisteren.
Vrucht dragen in de heilige geest kan niet zonder luisteren.
Luisteren is een continue proces in het leven van alledag.
Abba vader heeft het beste met ons voor.
Zo kunnen we dagelijks vruchten van de heilige geest ontvangen.
Wat een Zegen.
Dank u Abba Vader |
De vrucht van de geest ontwikkelt zich niet alleen door luisteren maar ook door het in de praktijk te brengen. Het is geen passief proces maar een actief proces van samenwerking met Hem. Gods genade is niet afhankelijk van ons luisteren en werkt sowieso. "Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 10:07
|
|
|
Ik zou willen zeggen; welkom Thuis pelgrims! Of na een lange omweg weer de weg gevonden, ik wordt blij van de gedachte dat wij gegrepen willen zijn door de Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 10:40
|
|
|
JOL252 schreef: | De vrucht van de geest ontwikkelt zich niet alleen door luisteren maar ook door het in de praktijk te brengen. Het is geen passief proces maar een actief proces van samenwerking met Hem. Gods genade is niet afhankelijk van ons luisteren en werkt sowieso. "Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen". |
Gods genade, gods liefde, gods leiding
Werk in uitvoering
Voorbij alle discussies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 11:33
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Werk in uitvoering
|
Wil je delen hoe jij het een en ander in de praktijk brengt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 15:48
|
|
|
ROADY558 schreef: | Wil je delen hoe jij het een en ander in de praktijk brengt? |
Roady,
Heel kort gezegt
Mijn leven in de praktijk is getuige van mijn relatie met Abba Vader, Jezus Christus, Heilige Geest.
Zo kwam ik in gods leiding het boekje: hoe vind ik Gods wil ? tegen.
Hierin beschrijft zac poonen over een afhankelijk leven in de heilige geest.
Deze woorden raaktje mij:
Hoewel het grootste voorrecht van ieder kind van God is dat hij of zij Gods stem mag verstaan (hebr 8:11) blijkt het voor velen moeilijk om in alle dingen van het leven Gods wil te (leren) kennen. Toch is dit onderwerp van zulk een enorm belang !. Aan het einde van onze weg hier op aarde, eens als we voor Gods troon staan, zal zijn vraag niet zijn hoeveel we voor Hem gedaan hebben......niet wat we allemaal bereikt hebben - maar er zal slechts één vraag van belang zijn: hebben wij Zijn wil gedaan en alleen het werk volbracht wat Hij ons te doen heeft gegeven (in zijn wil) hier op aarde (vgl. joh 17:4) Dit boekje wil daarin een hulp zijn.
Roady, deze keuze was voor mij een belangrijke stap in geloof
Door deze keuze kon ik beter afstemmen met de stem van God
Zou elke gelovige dit boekje willen aanraken.
Tot zover even
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER678
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 17:48
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Zou elke gelovige dit boekje willen aanraken. |
Zucht, konden we gehoorzaamheid maar uit een boekje leren.
Ik heb vandaag net een stuk gelezen van Thomas a Kempis. De navolging van Christus. Ook een aanrader.
Leren luisteren, ja, zo belangrijk. Betekent discipline en ruimte creeren in mijn gedachtenstroom. Hmm, en voor ik het weet zit ik midden in esotherie, het ontdekken van een waarheid die ver boven mij uitstijgt, een waarheid die mij een maakt met Christus.
Wat ik daarin ook ontdek is dat dit leven de ultieme leerschool is, en dat geen enkele ontmoeting, ook hier op deze site, toevallig is. Iedere ontmoeting draagt ergens de stem van Hem in zich mee. Soms zonder dat een persoon christen is. God spreekt door Zijn schepping, op zo veel manieren. Wow, adembenemend! Dat is ook thuiskomen in deze schepping, in het nu. Juist in het nu, in Zijn Koninkrijk.
Laatst aangepast door
|
ZOEKER678
|
op donderdag 19 juni 2014, 18:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 17:50
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Ben net nieuw hier
Home again
Voor mij is Home Again echt thuiskomen.
Jezus zei, ben in deze wereld maar niet van deze wereld
Ben nog in deze wereld maar ben nu wel geroepen om naar huis te gaan.
Eindelijk, mijn echte thuis, verbonden met mijn heilige jezus christus.
Heilige Jezus die het volbracht, de geestelijke verbinding herstelde voor mij.
Weer een heilig kind zijn van Abba vader
Holy holy holy
Wat is jou Home Again ? |
Nav een bericht van Redactie ChristianMatch
Dit topic is een puur geestelijke beleving, ben niet ernstig ziek of zo.
Het is mijn weg nu zo kort en bondig mogelijk beschreven
Verlang gewoon om naar huis te gaan.
Mijn geestelijke thuis
Voorbij deze wereld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER678
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 17:57
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Zijn maar weinig mensen in deze wereld die echt kunnen luisteren. Luisteren is geen eenvoudige zaak |
O ja, HomeAgain,
Leren luisteren naar Hem (en dan ook DOEN wat Hij vraagt) is net de essentie van dit leven. Daar is opnieuw moeten worden geboorten.
En dat pad gaat God met ieder van Zijn kinderen op eigen wijze.
Oordeel niet over anderen (balk/splinter). Dit is wat bij mij wel erg aanmatigend overkwam in jouw reacties.
Ik heb ook 45 jaar (ok, 28 jaar vanaf mijn 17e) lang gedacht dat ik Gods stem al verstond, voordat Hij rechtstreeks tegen me ging praten. En dan is het nog zo fragiel (was dit wel van Hem, of toch van mezelf?). En ik weet dat er nog veel meer mogelijk is. Dat is leven, dat is groeien in geloof. Gelukkig is God geduldig! Wow.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 18:17
|
|
|
ZOEKER678 schreef: | O ja, HomeAgain,
Leren luisteren naar Hem (en dan ook DOEN wat Hij vraagt) is net de essentie van dit leven. Daar is opnieuw moeten worden geboorten.
En dat pad gaat God met ieder van Zijn kinderen op eigen wijze.
Oordeel niet over anderen (balk/splinter). Dit is wat bij mij wel erg aanmatigend overkwam in jouw reacties.
Ik heb ook 45 jaar (ok, 28 jaar vanaf mijn 17e) lang gedacht dat ik Gods stem al verstond, voordat Hij rechtstreeks tegen me ging praten. En dan is het nog zo fragiel (was dit wel van Hem, of toch van mezelf?). En ik weet dat er nog veel meer mogelijk is. Dat is leven, dat is groeien in geloof. Gelukkig is God geduldig! Wow. |
Dank je zoeker voor jou reacties
Waardeer jou openheid, geloof dat openheid ons uiteindelijk meer vrijmaakt
We mogen geloven dat Abba vader ons beschermd zoals een ouder zijn of haar kinderen beschermd.
Het is niet altijd makkelijk om open te zijn omdat niet iedereen er mee kan omgaan.
Oprecht delen waardeerd onze vader
Een ieder heeft zijn eigen weg te gaan, in jezus heilige naam
Jezus maakte mij vrij
Door alles heen
Dank u vader dat u jezus zond om mij vrij te maken
Laatst aangepast door
|
HOMEAGAIN970
|
op donderdag 19 juni 2014, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 18:54
|
|
|
Wij zelf kunnen helemaal niets bewerkstelligen in onze Zaligmaking, echt niets. Ook het doen van Zijn Wil op zich niet. Het enige wat Jezus graag wil vinden op aarde is geloof! Dat is wat Hij Zich afvraagt, zal Hij geloof vinden als Hij terugkomt. Geloof waarin? In de Kracht van het Offer van Jezus Christus. Daaruit komt een persoonlijke relatie met Jezus voort.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 19 juni 2014, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 19:30
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Nav een bericht van Redactie ChristianMatch
Dit topic is een puur geestelijke beleving, ben niet ernstig ziek of zo.
Het is mijn weg nu zo kort en bondig mogelijk beschreven
Verlang gewoon om naar huis te gaan.
Mijn geestelijke thuis
Voorbij deze wereld |
Heel even concreet. Misschien mis ik gewoon het invoelen hierin maar je wekt de suggestie dat je klaar bent met dit leven en je richting het leven na dit leven wilt gaan met of zonder daadwerkelijke actie. Dat is voor mij in ieder geval onduidelijk, je blijft vaag in je beschrijving waardoor (laat ik voor mezelf spreken) ik niet goed weet of je nu met naar huis gaan een thuiskomen bij God hier op aarde bedoelt of een thuiskomen in de eeuwigheid voorbij deze aardse horizon. Dat maakt dat ik het idee heb dat we zo'n beetje langs elkaar heen praten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 19 juni 2014, 19:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 19:42
|
|
|
Homeagain, ik heb weinig met datgene wat je hier neerschrijft, ik sta liever met twee benen op de grond. Daarentegen vind ik plaatje van de duif op je profiel weer erg mooi! Dat zegt mij meer dan je woorden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 23:07
|
|
|
JOL252 schreef: | Heel even concreet. Misschien mis ik gewoon het invoelen hierin maar je wekt de suggestie dat je klaar bent met dit leven en je richting het leven na dit leven wilt gaan met of zonder daadwerkelijke actie. Dat is voor mij in ieder geval onduidelijk, je blijft vaag in je beschrijving waardoor (laat ik voor mezelf spreken) ik niet goed weet of je nu met naar huis gaan een thuiskomen bij God hier op aarde bedoelt of een thuiskomen in de eeuwigheid voorbij deze aardse horizon. Dat maakt dat ik het idee heb dat we zo'n beetje langs elkaar heen praten. |
Jol, voor jou is het misschien vaag allemaal, voor mij is het helder nu.
Maar even concreet dan zover dat mogelijk is.
Mijn echte leven is een geestelijke beleving.
Zoals jezus zei , ben in deze wereld maar niet van deze wereld.
Dat is nu precies mijn gevoel.
Uw koninkrijk kome is afstemming met mijn oorspronkelijke wereld voordat ik naar deze wereld kwam.
Heel simpel, ga gewoon naar huis, daar waar ik ooit vandaan kwam.
Verlang weer terug naar mijn oorspronkelijke thuis, familie te zijn.
Eigenlijk een heel normaal menselijk gevoel, naar huis gaan.
Mijn verblijf deze aarde is maar tijdelijk geweest, er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Voel mij ook niet vrij in deze wereld, Abba vader weet dat.
Overal die discussies, strijd, gedoe, etc
Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, en Abba vader ook.
Jezus bevrijdde mij uit deze afscheiding, en thuis is er helemaal geen afscheiding. Daar is echte vrijheid voor mij.
Jezus hoeft mij niet meer te redden dat heeft die al gedaan.
Jezus komt voor mij ook niet terug, ga wel naar hem toe.
Voor mijn hemelse vader is het een zegen dat ik eindelijk weer thuiskom
Dus kan niet zeggen hoelang nog hier, Abba vader knows.
Het is nu de kunst om klaar te zijn om echt te gaan.
Fly like an Eagle
Laatst aangepast door
|
HOMEAGAIN970
|
op donderdag 19 juni 2014, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 23:18
|
|
|
JOL252 schreef: | Heel even concreet. Misschien mis ik gewoon het invoelen hierin maar je wekt de suggestie dat je klaar bent met dit leven en je richting het leven na dit leven wilt gaan met of zonder daadwerkelijke actie. Dat is voor mij in ieder geval onduidelijk, je blijft vaag in je beschrijving waardoor (laat ik voor mezelf spreken) ik niet goed weet of je nu met naar huis gaan een thuiskomen bij God hier op aarde bedoelt of een thuiskomen in de eeuwigheid voorbij deze aardse horizon. Dat maakt dat ik het idee heb dat we zo'n beetje langs elkaar heen praten. |
Jol,
In een virtuele wereld als cm blijft het lastig om echt af te stemmen.
In woorden vindt vaak niet de juiste geestelijk afstemming plaats, dat is mijn inmiddels wel duidelijk.
Een ieder interpreteerd alles vanuit zijn eigen kader, bril, proces
Het is meer afstemming waar staat iemand geestelijk en leest hij of zij geestelijk mijn woorden.
Een aantal mannen hebben er blijkbaar wel meer feeling mee
Kan niet teveel afzakken naar een ieder om het begrijpelijk te maken
Begrijpen is iets van het denken niet van de geest
De kracht van luisteren draagt meer vrucht in de geest
Laatst aangepast door
|
HOMEAGAIN970
|
op donderdag 19 juni 2014, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER678
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 00:21
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Voel mij ook niet vrij in deze wereld, Abba vader weet dat.
Overal die discussies, strijd, gedoe, etc
Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, en Abba vader ook.
|
Kijk HomeAgain, ik kijk hier och iets anders tegen aan. Ik denk dat Abba vader helemaal niet klaar is met deze wereld.
Hij is juist Zijn kinderen in de vrijheid aan het zetten. Niet voor de toekomst, maar juist voor nu. Ik begrijp dat het juist Zijn opdracht is om aan de wereld te laten zien dat ik nu vrij kan zijn, en dat Zijn licht door mij mag stralen. Dat ik niet mee hoef te doen aan discussies, strijd en gedoe. de velden zijn rijp om te oogsten.
Ik proef in jouw woorden dat je jouw wedergeboorte beschrijft. Wedergeboren worden is thuiskomen. Een nieuw leven, nieuw perspectief. De volgende stap is nu om in dat nieuwe leven in Zijn Koninkrijk hier op aarde te leven. Dat geeft mensen perspectief.
Ik proef teleurstelling. Bij Hem is er geen teleurstelling. Ook niet in de dagelijkse keuzes in dit leven. als we Zijn plan volgen en niet ons eigen plan.
Ik bid je nieuwe moed toe. Die kamers in de hemel staan al klaar, maar hier is het grote werk te doen. Samen met Hem. Hij is nog niet klaar met deze wereld, gelukkig niet. er is nog tijd voor mijn kinderen, en zoveel andere geliefden ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 00:39
|
|
|
ZOEKER678 schreef: | Kijk HomeAgain, ik kijk hier och iets anders tegen aan. Ik denk dat Abba vader helemaal niet klaar is met deze wereld.
Hij is juist Zijn kinderen in de vrijheid aan het zetten. Niet voor de toekomst, maar juist voor nu. Ik begrijp dat het juist Zijn opdracht is om aan de wereld te laten zien dat ik nu vrij kan zijn, en dat Zijn licht door mij mag stralen. Dat ik niet mee hoef te doen aan discussies, strijd en gedoe. de velden zijn rijp om te oogsten.
Ik proef in jouw woorden dat je jouw wedergeboorte beschrijft. Wedergeboren worden is thuiskomen. Een nieuw leven, nieuw perspectief. De volgende stap is nu om in dat nieuwe leven in Zijn Koninkrijk hier op aarde te leven. Dat geeft mensen perspectief.
Ik proef teleurstelling. Bij Hem is er geen teleurstelling. Ook niet in de dagelijkse keuzes in dit leven. als we Zijn plan volgen en niet ons eigen plan.
Ik bid je nieuwe moed toe. Die kamers in de hemel staan al klaar, maar hier is het grote werk te doen. Samen met Hem. Hij is nog niet klaar met deze wereld, gelukkig niet. er is nog tijd voor mijn kinderen, en zoveel andere geliefden ... |
MOOI!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 06:20
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Jol, In een virtuele wereld als cm blijft het lastig om echt af te stemmen. In woorden vindt vaak niet de juiste geestelijk afstemming plaats, dat is mijn inmiddels wel duidelijk. Een ieder interpreteerd alles vanuit zijn eigen kader, bril, proces Het is meer afstemming waar staat iemand geestelijk en leest hij of zij geestelijk mijn woorden. Een aantal mannen hebben er blijkbaar wel meer feeling mee Kan niet teveel afzakken naar een ieder om het begrijpelijk te maken Begrijpen is iets van het denken niet van de geest. De kracht van luisteren draagt meer vrucht in de geest |
Ik meen in jouw woorden te lezen dat jij je hoog verheven voelt boven andere mensen, mensen die jou woorden niet geestelijk lezen of er weinig feeling mee hebben. Jezus wou`afzakken` om het voor iedereen begrijpelijk te maken hoe God is. God werd zichtbaar in Jezus. En God inspireert mensen door zijn geest. Jezus probeerde het hier op aarde begrijpelijk te maken door ook veel voorbeelden uit het dagelijks leven (ja, hier op aarde) te gebruiken, gelijkenissen, zodat de mensen zijn woorden konden begrijpen. God wil in elk geval geen God zijn, hoog verheven in de hemel. God woont hier op de aarde, God woont in ons. Het koninkrijk van God is nu al, hier op deze aarde, totdat uiteindelijk God alles zal zijn in allen. En vergis je niet: geen feeling hebben met jouw woorden, is gelukkig heel wat anders dan geen feeling hebben met de woorden van God.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 20 juni 2014, 17:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 07:36
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Jol,
In een virtuele wereld als cm blijft het lastig om echt af te stemmen.
In woorden vindt vaak niet de juiste geestelijk afstemming plaats, dat is mijn inmiddels wel duidelijk.
Een ieder interpreteerd alles vanuit zijn eigen kader, bril, proces
Het is meer afstemming waar staat iemand geestelijk en leest hij of zij geestelijk mijn woorden.
Een aantal mannen hebben er blijkbaar wel meer feeling mee
Kan niet teveel afzakken naar een ieder om het begrijpelijk te maken
Begrijpen is iets van het denken niet van de geest
De kracht van luisteren draagt meer vrucht in de geest |
Beste HomeAgain, ik voel zelfs boosheid in je woorden aan.. tja... je bent het zat om jezelf maar steeds te moeten verduidelijken en af te dalen naar het level van degenen die het niet begrijpen (lees: niet zo geestelijk zijn als jij?). Maar als ik vraag om verduidelijking omdat ik de woorden van de zender daarvan niet goed kan plaatsen en het wazig blijft is dat juist een trachten contact met je te maken op "jouw niveau" en blijft degene die de woorden gebruikt verantwoordelijk om dit over te brengen bij degene die ze hoort en tracht te verstaan. Het is een willen begrijpen wat jij bedoelt om het gesprek helder te houden, zonder ruis, juist omdat het een virtuele wereld is. Maar bedankt voor jouw uitleg.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 20 juni 2014, 07:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:06
|
|
|
ZOEKER678 schreef: | Kijk HomeAgain, ik kijk hier och iets anders tegen aan. Ik denk dat Abba vader helemaal niet klaar is met deze wereld.
Ik bid je nieuwe moed toe. Die kamers in de hemel staan al klaar, maar hier is het grote werk te doen. Samen met Hem. Hij is nog niet klaar met deze wereld, gelukkig niet. er is nog tijd voor mijn kinderen, en zoveel andere geliefden ... |
Hier ben ik het zo mee eens Het is niet zo van we gaan geloven en dan maar wachten tot we in de hemel zijn waar alles goed is. nee we gaan geloven, en horen nu bij het koninkrijk van God en ja ooit als het onze tijd is, in de hemel ondertussen hier op aarde geeft Jezus ons duidelijk d e opdracht om een licht voor anderen mensen te zijn, anderen mensen t e helpen die nog in de duisternis leven Waarom? omdat God van ons met een onvoorwaardelijke liefde houd, ook van de zondaren in deze wereld. Dus ik ben nog lang niet klaar om na de hemel te gaan, leef in de wereld onder een open hemel als kind van God en vind het een leuke uitdaging om aan zijn opdracht gehoor te geven, al is het maar een klein lief gebaar na iemand in nood. En wanneer je die dingen doet, dan komt de heilige geest je vanzelf helpen, nee ik ben nog lang niet klaar om na de hemel te gaan en God is ook nog lang niet klaar met deze wereld. En ik houd van mijn leven, want wanneer je samen met God door het leven gaat, maak je wonderbaarlijke mooie dingen mee, ondanks alle ellende in de wereld.
gelukkig dacht Jozef niet toen hij in de put zat: God stuur me nu maar na de hemel, ik ben klaar met deze wereld... nee in die put ( putten... later kwam hij in de gevangenis)was God heel dicht bij hem, leefde hij onder een open hemel en leerde daar heel veel lessen die hem vormde om te kunnen worden zoals hij later werd. Een licht voor mensen om hem heen. Tot de dag dat het zijn tijd was om na de hemel te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:29
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Ben net nieuw hier
Home again
Voor mij is Home Again echt thuiskomen.
Jezus zei, ben in deze wereld maar niet van deze wereld
Ben nog in deze wereld maar ben nu wel geroepen om naar huis te gaan.
Eindelijk, mijn echte thuis, verbonden met mijn heilige jezus christus.
Heilige Jezus die het volbracht, de geestelijke verbinding herstelde voor mij.
Weer een heilig kind zijn van Abba vader
Holy holy holy
Wat is jou Home Again ? |
Dank voor al jullie reacties
Geloof dat mijn werkelijke boodschap versnipperd aan het raken is.
Geloof dat dit soort forums niet mijn ding is
Geloof dat ik mijzelf in een andere richting geplaatst heb tov velen van hier
Mijn richting staat vast
Abba vader kent mijn leven tot nu toe
Abba vader kent mijn dieptes van beleving hier op deze aarde, het is in woorden niet uit te leggen. Ben vrijgezet om nu mijn weg te gaan.
Mijn weg is mijn weg.
Zo heeft een ieder zijn eigen weg te gaan
Heb rust en vrede over mijn weg nu
Kan een ieder alleen maar ruimte geven je eigen koers te varen met Abba vader, Jezus Christus, de Heilige geest.
Respecteer ieder zijn keuze hier
Het is zoals het is nu
Niet meer niet minder
Laatst aangepast door
|
HOMEAGAIN970
|
op vrijdag 20 juni 2014, 09:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:38
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Zoals jezus zei , ben in deze wereld maar niet van deze wereld.
Dat is nu precies mijn gevoel.
Uw koninkrijk kome is afstemming met mijn oorspronkelijke wereld voordat ik naar deze wereld kwam.
Heel simpel, ga gewoon naar huis, daar waar ik ooit vandaan kwam.
Verlang weer terug naar mijn oorspronkelijke thuis, familie te zijn.
Het is nu de kunst om klaar te zijn om echt te gaan.
|
Mooi man. Ik interpreteer dit als volgt: De ogen zijn je geopend. Wat je eerst als "werkelijkheid" ervaarde, dat is nu volledig overspoeld door de nieuwe geestelijke werkelijkheid die je in Christus hebt ontvangen. Je oude werkelijkheid was de werkelijkheid van een leven in gebrokenheid, in zonde en van God buitengesloten. De aanwezigheid van de Heilige Geest maakt immens verschil. Je bent al Thuis gekomen in Hem (dat is ook in jezelf). De werkelijkheid is vanaf dat moment wel volledig anders geworden en zal nooit meer hetzelfde zijn. Je ziet nu dingen en ervaart nu dingen die je eerst niet kon zien en ervaren. Je wandelt in de Geest, zoals Jezus het opgedragen heeft en dat is wandelen in een compleet nieuw leven. Een leven dat de wereld niet kent en ook niet verstaat. De wereld zal denken dat je gek of gestoord bent, of dat je vol zoete wijn zit.... Zelfs de duivel moet luisteren naar je, aangezien je bedekt bent met het Bloed van het Lam....
Toch is dit wel de realiteit zoals God het ons aanreikt en opdraagt: wandelen in Zijn Geest. Zo zullen we grotere dingen doen dan dat Jezus zelf gedaan heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:42
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik meen in jouw woorden te lezen dat jij je hoog verheven voelt boven andere mensen, mensen die jou woorden niet geestelijk lezen of er weinig feeling mee hebben. |
Ik proef eerder een verlangen naar begrepen worden en verbondenheid met mensen die hetzelfde ervaren hebben. We willen tenslotte allemaal gekend zijn op alle niveau's van ons leven.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zaterdag 21 juni 2014, 00:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:47
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Dank voor al jullie reacties
Geloof dat mijn werkelijke boodschap versnipperd aan het raken is.
Geloof dat dit soort forums niet mijn ding is
Geloof dat ik mijzelf in een andere richting geplaatst heb tov velen van hier
Mijn richting staat vast
Abba vader kent mijn leven tot nu toe
Abba vader kent mijn dieptes van beleving hier op deze aarde, het is in woorden niet uit te leggen. Ben vrijgezet om nu mijn weg te gaan.
Mijn weg is mijn weg.
Zo heeft een ieder zijn eigen weg te gaan
Heb rust en vrede over mijn weg nu
Kan een ieder alleen maar ruimte geven je eigen koers te varen met Abba vader, Jezus Christus, de Heilige geest.
Respecteer ieder zijn keuze hier
Het is zoals het is nu
Niet meer niet minder |
Hou vast aan wat je ontvangen hebt beste HomeAgain. Laat je niet van de wijs brengen als mensen niet begrijpen wat jij ervaart en met God beleeft. Ik hoop wel voor je dat je een aantal mensen in je directe omgeving zult treffen die jou wel begrijpen en hetzelfde hebben ervaren. Als je God erom vraagt, dan zal Hij voorzien.
Schrijven op een forum kan veel ruis en ellende veroorzaken is mijn ervaring. Soms is het beter om niet anoniem te schrijven maar een gesprek te hebben van face to face bij een goed glas wijn of bak koffie. Zowieso is "echt" contact beter dan "virtueel" contact.
Ga met God, Hij zal voorzien in alles wat je nodig hebt. Shalom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 12:01
|
|
|
ROADY558 schreef: | Hou vast aan wat je ontvangen hebt beste HomeAgain. Laat je niet van de wijs brengen als mensen niet begrijpen wat jij ervaart en met God beleeft. Ik hoop wel voor je dat je een aantal mensen in je directe omgeving zult treffen die jou wel begrijpen en hetzelfde hebben ervaren. Als je God erom vraagt, dan zal Hij voorzien.
Schrijven op een forum kan veel ruis en ellende veroorzaken is mijn ervaring. Soms is het beter om niet anoniem te schrijven maar een gesprek te hebben van face to face bij een goed glas wijn of bak koffie. Zowieso is "echt" contact beter dan "virtueel" contact.
Ga met God, Hij zal voorzien in alles wat je nodig hebt. Shalom! |
Ja, Home Again, ik wilde net zo iets schrijven. Geniet van de intimiteit tussen God en jou en dat Hij je dichter naar Zich toehaalt en waardeer de gelijkgestemde partner die God je gegeven heeft.
- Reactie verwijderd -
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 20 juni 2014, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
|