Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 17:21
|
|
|
MARRY942 schreef: | Gaaaaaf Annette, kun je nie effe een foto plaatsen, dan kunnen wij meegenieten | morgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 18:11
|
|
|
COOTJE711 schreef: | morgen? | hihi...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 18:29
|
|
|
COOTJE711 schreef: | morgen? |
Ben jij effe on-topic zeg. Dus morgen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 18:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die wijzen waren niet zo verstandig Inktvis, ze waren astrologen... |
En juist zij mochten het teken zien en als een van de eersten bij Jezus komen(als nakomelingen van Abraham) De teksten worden weer flink uit hun verband gerukt...........nu is ineens het kerstverhaal occult
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 19:43
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En juist zij mochten het teken zien en als een van de eersten bij Jezus komen(als nakomelingen van Abraham) De teksten worden weer flink uit hun verband gerukt...........nu is ineens het kerstverhaal occult |
Als je zo kijkt best raar eigenlijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 20:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die wijzen waren niet zo verstandig Inktvis, ze waren astrologen... |
Dat is speculeren... Wat ik er over kan vinden is:
gelezen: schreef: | De Perzen en Meden werden zo genoemd; het waren aak geleerden in allerlei wetenschappen, en voornamelijk in de sterrekunde. Wat bij hen in groot aanzien was; maar dat zij koningen zouden geweest zijn, is niet waarschijnlijk. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 20:16
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Dat is speculeren... Wat ik er over kan vinden is: | Hoezo speculeren?? In de grondtekst worden ze ook gewoon zo genoemd. magioi, ons woord magiers... ze lazen in de sterren en interpreteerden vanuit bepaalde stand van de sterren..dus geen gewone astronomie, maar astrologie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 20:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoezo speculeren?? In de grondtekst worden ze ook gewoon zo genoemd. magioi, ons woord magiers... ze lazen in de sterren en interpreteerden vanuit bepaalde stand van de sterren..dus geen gewone astronomie, maar astrologie... |
Zelfs daar is Jezus voor geboren en later gestorven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 20:24
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zelfs daar is Jezus voor geboren en later gestorven |
En opgestaan ... Jezus LEEFT !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 december 2011, 20:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoezo speculeren?? In de grondtekst worden ze ook gewoon zo genoemd. magioi, ons woord magiers... ze lazen in de sterren en interpreteerden vanuit bepaalde stand van de sterren..dus geen gewone astronomie, maar astrologie... |
De grondtekst Grieks heet het inderdaad magi. Ik denk alleen dat je dit anders moet zien dan de huidige wetenschap/ geleerden/ astrologie.
Maar het doet er eigenlijk niet toe wat ze precies waren, de boodschap is meer dat het bijzonder was dat ze kwamen om Jezus te aanbidden.
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op vrijdag 23 december 2011, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 december 2011, 17:12
|
|
|
Als God tegen astrologie is, waarom kwamen de wijzen dan toch aan bij de stal?
Ik geloof er niet zo zeer in dat het magiers waren maar koningen die aan aan astrologie deden. Zij zagen een bijzondere ster,en die ster leidde hun naar de stal waar Jozef en Maria waren. Goud, wierrook en mirre waren in die tijd hele kostbare geschenken. Was het niet zo dat koningen dat kado gaven als er een nieuwe koning werd geboren?
Als het echte magiers waren zoals jij denkt, dan hadden ze de droom niet nodig gehad om op de terug weg een andere route te nemen.
Want magiers kunnen de toekomst voorspellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 december 2011, 17:32
|
|
|
Ehhhhhhhh......... Gaan we nu het kerstverhaal in twijfel trekken?? Wat gaan we dan morgen vieren De wijzen waren WIJZEN en ze kwamen uit het oosten en ja misschien waren ze wel astrologen of wat dan ook maar de Heere wees hen de weg doormiddel van de ster. Waarom namen ze goud, wierook en mirre mee als ze alleen maar een ster volgden? Nee ze wisten dat er een koning was geboren en daarom namen ze die geschenken mee. Nu lijk ik wel een voorganger geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:10
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhhh......... Gaan we nu het kerstverhaal in twijfel trekken?? Wat gaan we dan morgen vieren De wijzen waren WIJZEN en ze kwamen uit het oosten en ja misschien waren ze wel astrologen of wat dan ook maar de Heere wees hen de weg doormiddel van de ster. Waarom namen ze goud, wierook en mirre mee als ze alleen maar een ster volgden? Nee ze wisten dat er een koning was geboren en daarom namen ze die geschenken mee. Nu lijk ik wel een voorganger geloof ik |
Daarom hou ik het bij intellectuelen zoals ik het eerder vermeld had... Veel wordt verbouwd naar de maatstaven van nu... Straks wordt er ook nog gezegd dat iemand aan Wikka deed....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhhh......... Gaan we nu het kerstverhaal in twijfel trekken?? Wat gaan we dan morgen vieren De wijzen waren WIJZEN en ze kwamen uit het oosten en ja misschien waren ze wel astrologen of wat dan ook maar de Heere wees hen de weg doormiddel van de ster. Waarom namen ze goud, wierook en mirre mee als ze alleen maar een ster volgden? Nee ze wisten dat er een koning was geboren en daarom namen ze die geschenken mee. Nu lijk ik wel een voorganger geloof ik |
Helemaal geen voorganger....gewoon iemand die het kerstverhaal NIET in twijfel trekt...de zuiver waarheid wil horen...en geen sprookje!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal geen voorganger....gewoon iemand die het kerstverhaal NIET in twijfel trekt...de zuiver waarheid wil horen...en geen sprookje!!! | Amen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:40
|
|
|
INKTVIS960 schreef: | Als ik er morgen niet meer ben, vertel het aan de bomen, vertel het tegen de wind, maar vertel het niet tegen hen.
Als ik er morgen niet meer ben, vertel het aan de stromen, vertel het een klein kind, maar vertel het niet tegen hen.
Vertel het de stad, hoe lief ik je had, maar vertel het niet tegen hen, ze zouden het nooit geloven, dat een man, en een vrouw, elkaar zo lief hadden, als ik jou. |
Is al een heel oud gedicht van Hans Andreus uit 1959 maar blijft nog oh zo aktueel.....en prachtig.....
|
|
Naar boven |
|
|