ChristianMatch

Forum

Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:33

CHRISTEN307 schreef:
Hoe genas Jezus de blindgeboorne, Hij nam slijk(modder) en spuugde in de ogen van de blindgeboorne en hij werd ziende, niet zo fris, maar wel verhelderend ,het werkt, Hij werkt..
En wat te denken van Ezechiél, die moest koeienstront eten om de goddeloosheid van Israél uit te beelden en te bestraffen als God's Profeet en Paulus die alle religieuze geleerdheid als stront op de mestvaalt deponeerde, gewoon nuchter vertaald, niks mis mee, dus Hij heeft ook een vette maaltijd aangericht, staat ook in de Schriften, jullie maken God heiliger, dan dat Hij Zelf Zich vernederd heeft, ja tot afval is Hij geworden om ons te redden of wil je zeggen, dat Golgotha een nette en opgeruimde executieplaats was...nee toch?

wat wil je hier nu mee zeggen christen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 09:54

THIRZA120 schreef:
Ik hoop dan wel dat jij je Bijbel gebruikt om dichter tot God te komen.

En de vraag of ik wel of niet wedergeboren ben vind ik hier niet passend! Dit gaat mij te ver. Zoiets hoort in een persoonlijk gesprek thuis en niet op een openbaar forum.

Volkomen mee eens.
Ik wil niet aan iedereen laten zien wie ik ben als een gelovige.
We zijn allemaal mensen met dezelfde bewegingen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:08

MARY052 schreef:
Ik zit niet op de kast door de bijdragen van Christen!
Ik word er alleen maar kriebelig en verdrietig van.
Wie is Christen????
Christen: oordeel alsjeblieft niet zo! Wat wil je daar nu mee bereiken??

Mary

Sluit me volledig bij jou aan Mary!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:12

CHRISTEN307 schreef:
Hoe genas Jezus de blindgeborene, Hij nam slijk(modder) en spuugde in de ogen van de blindgeborene en hij werd ziende, niet zo fris, maar wel verhelderend ,het werkt, Hij werkt..
En wat te denken van Ezechiél, die moest koeienstront eten om de goddeloosheid van Israél uit te beelden en te bestraffen als God's Profeet en Paulus die alle religieuze geleerdheid als stront op de mestvaalt deponeerde, gewoon nuchter vertaald, niks mis mee, dus Hij heeft ook een vette maaltijd aangericht, staat ook in de Schriften, jullie maken God heiliger, dan dat Hij Zelf Zich vernederd heeft, ja tot afval is Hij geworden om ons te redden of wil je zeggen, dat Golgotha een nette en opgeruimde executieplaats was...nee toch?

ik zou de Heere Jezus niet willen betitelen als "afval", christen.
het lijkt me dat je Hem daarmee tekort zou doen, niet waar?

daarnaast staat er nergens in de bijbel dat ezechiel koeienvlaaien moest éten, wel dat hij eten moest bereiden op een vuur, dat brandde op koeienvlaaien.

je zegt; jullie maken God heiliger dan Hijzelf zich vernedert heeft.
maar is het niet zo dat Hij het toppunt van heiligheid is?
"wees dan volmaakt, zoals uw Vader in de hemelen volmaakt is...."
volmaakt schijnt me toch wel redelijk heilig toe.....
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:33

CHATULIEM619 schreef:
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.

Ach op de kast zitten heeft ook zijn voordelen: je hebt er een prima uitzicht. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:35

LISA610 schreef:
Ach op de kast zitten heeft ook zijn voordelen: je hebt er een prima uitzicht. Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Als ik mijn vitrage dan eerst open doe wel kijk ik de speeltuin in Clown smiley Lachende smiley

en weerontopic Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 17:18

HANNAH810 schreef:

daarnaast staat er nergens in de bijbel dat ezechiel koeienvlaaien moest éten, wel dat hij eten moest bereiden op een vuur, dat brandde op koeienvlaaien.

Voor de wereld en de wereldleiders in Zijn dagen, moest Hij gedood worden en dat is nog minder dan afval, nl. een Onschuldige ter dood brengen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 17:19

HANNAH810 schreef:

Voor de wereld en de wereldleiders in Zijn dagen, moest Hij gedood worden en dat is nog minder dan afval, nl. een Onschuldige ter dood brengen...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 12:53

CHRISTEN307 schreef:

op welk bijbelgedeelte baseer je deze mening, christen? nog minder dan afval klinkt voor mij niet zo, snap je?

ik zou zelf liever zeggen; Hij is de schat in de aarde, (ook heel nederig, zo diep in de modder, maar evenwel heel waardevol!!).
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 12:55

we gaan alle reacties in tweevoud plaatsen, christen.......haha.......... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 31 juli 2011, 12:57
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:05

HANNAH810 schreef:
op welk bijbelgedeelte baseer je deze mening, christen? nog minder dan afval klinkt voor mij niet zo, snap je?

ik zou zelf liever zeggen; Hij is de schat in de aarde, (ook heel nederig, zo diep in de modder, maar evenwel heel waardevol!!).

Ja, het is de kéuze van de Heere Jezus zélf geweest om zich zo diep te vernederen in onze plaats...Hij heeft gekózen om Zijn Goddelijke natuur af te leggen...Hij was geen slachtoffer, maar werd dat in ónze plaats!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:33

Namens mijzelf sprekende ben ik van mening dat het niet aan mij is om te bepalen wie Christen is en wie niet.

Niettemin is het wel belangrijk om te toetsen wat er in de Bijbel staat en of uit iemands levenswandel duidelijk is dat hij of zij Christen is.
Wanneer dat niet het geval is, is het wel mijn taak om te vragen wat diegene er zelf van denkt en om te waarschuwen voor de gevolgen.
Zeker wanneer iemand steeds weer in die verkeerde levenswandel vervalt is het belangrijk om diegene een spiegel voor te houden.

En nog het belangrijkste is op die persoon dan bij God te brengen en om het dan aan Hem over te laten.

Ik bid en hoop, dat wanneer ik in iets dergelijks verval, dat God mij duidelijk zal maken dat ik verkeerd bezig ben en dat Hij mij zo een spiegel voorzet.

Voor de rest is het meest belangrijke: hoe is het met iemands hart gesteld en dat is iets dat alleen die persoon en God weten en Hij is ook Degene aan wie verantwoording moet worden afgelegd.

Uiteindelijk moeten we het allemaal van Zijn genade hebben en wat ben ik dankbaar om te weten dat we die niet meer hoeven te verdienen!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:38

ANNETTE050 schreef:
Ja, het is de kéuze van de Heere Jezus zélf geweest om zich zo diep te vernederen in onze plaats...Hij heeft gekózen om Zijn Goddelijke natuur af te leggen...Hij was geen slachtoffer, maar werd dat in ónze plaats!

Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alleswas , door alles te ondergaan wat wij als mens kunnen ondergaan, ja tot de dood toe, vrijwillig, maar wat heeft Hij gestreden of die beker aan Hem mocht voorbijgaan, als mens bloed en tranen gezweten en niet zo maar even geboren, gestorven en begraven, daar zit 33 jaar zwaar chronisch lijden in... en dat allemaal voor ons en onze zonden...
Zullen wij dan nog in die zonden blijven doorgaan, roddel, laster, egoïsme, haat en jaloezie, waarvoor Hij heeft willen("moeten") sterven, neen toch, dan verergeren wij het lijden van Christus en zetten het voort en daarom roept de Schrift op; "Weest heilg. want Ik ben heilig!"En dat wil de Heilige Geest werken in onze harten, meer en meer Hem gelijkvormig te worden en het oude doen en laten, afleggen..
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:05

CHRISTEN307 schreef:
Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alles was

ik denk zelf niet dat de Heere Jezus hoefde te leren de wil van Zijn Vader te doen; hij zegt al voor de grondlegging der wereld (de schepping dus) "Zie hier ben Ik om Uw wil te doen......"

welke leerpunten zie jij verder nog in het leven van de Heere Jezus, dan, christen?
ik zou er zo snel geen kunnen noemen, namelijk.

(en waarschijnlijk heb je een vraag uit mijn bovenstaande bijdrage nog gemist om te beantwoorden?)
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:14

CHRISTEN307 schreef:
Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alleswas , door alles te ondergaan wat wij als mens kunnen ondergaan, ja tot de dood toe, vrijwillig, maar wat heeft Hij gestreden of die beker aan Hem mocht voorbijgaan, als mens bloed en tranen gezweten en niet zo maar even geboren, gestorven en begraven, daar zit 33 jaar zwaar chronisch lijden in... en dat allemaal voor ons en onze zonden...
Zullen wij dan nog in die zonden blijven doorgaan, roddel, laster, egoïsme, haat en jaloezie, waarvoor Hij heeft willen("moeten") sterven, neen toch, dan verergeren wij het lijden van Christus en zetten het voort en daarom roept de Schrift op; "Weest heilg. want Ik ben heilig!"En dat wil de Heilige Geest werken in onze harten, meer en meer Hem gelijkvormig te worden en het oude doen en laten, afleggen..

Geloof niet dat we zijn lijden verergeren, Christus heeft al voor al onze zonden geleden, dus kunnen de zonden die we nu doen, niet het lijden verergeren. Hij heeft ten volle geleden, dus ook voor alles wat we nu doen, anders zou Zijn offer niet voldoende zijn geweest en dat was het wel.
Voor ons is alleen de opdracht om te leven zoals God dat van ons wil, maar God weet evengoed dat we zondige mensen zijn en elk moment weer zondigen. Maar we moeten strijden tegen de verkeerde dingen, en de ene keer lukt dat en de andere keer niet.
Als we zondigen, dan zondigen we niet goedkoop er is zwaar voor betaald.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 16:24

CHRISTEN307 schreef:
Twee gevoelens roep je op, die naar mijn idee juist niet passen. Het eerste wat je oproept, is medelijden hebben met Jezus. En ik geloof nooit dat God van ons vraagt medelijden met Hem te hebben. Jezus is nl. nooit zielig geweest. Als je Hem als slachtoffer afschildert, doe je Hem tekort. Want alles wat er gebeurde heeft Hij voor gekozen en tot en met het einde van de wereld heeft Hij alles in Zijn hand.
De tweede emotie is schuldgevoel. En dat vind ik ook niet juist. Het is in mijn ogen nl. een emotionele oproep tot algemeen schuldgevoel en eerlijk gezegd krijg ik daar de kriebels van. Mij krijg je in elk geval niet mee met deze oproep, want ik geloof dat God van me houdt zoals ik ben. Ik mag in vreugde met Hem leven, ook al doe ik soms dingen verkeerd. Dat is nl. hetgeen we niet kunnen bevatten: God houdt van de mens, ook al leeft hij nog in zonde.
Ken je Hem werkelijk, vraag ik me dan af? Want als je Hem kent, weet je dat Hij je geen dingen verwijt en dat Hij ons niet wil opzadelen met een schuldgevoel. Hij is als een Vader, die bereid is, Zijn kind weer aan te nemen...Heb je Hem waarlijk lief? Als je Hem liefhad, zou je geen vrees voor Hem kennen, want liefde drijft alle vrees uit...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 31 juli 2011, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 18:16

CHATULIEM619 schreef:
Twee gevoelens roep je op, die naar mijn idee juist niet passen. Het eerste wat je oproept, is medelijden hebben met Jezus. En ik geloof nooit dat God van ons vraagt medelijden met Hem te hebben. Jezus is nl. nooit zielig geweest. Als je Hem als slachtoffer afschildert, doe je Hem tekort. Want alles wat er gebeurde heeft Hij voor gekozen en tot en met het einde van de wereld heeft Hij alles in Zijn hand.
De tweede emotie is schuldgevoel. En dat vind ik ook niet juist. Het is in mijn ogen nl. een emotionele oproep tot algemeen schuldgevoel en eerlijk gezegd krijg ik daar de kriebels van. Mij krijg je in elk geval niet mee met deze oproep, want ik geloof dat God van me houdt zoals ik ben. Ik mag in vreugde met Hem leven, ook al doe ik soms dingen verkeerd. Dat is nl. hetgeen we niet kunnen bevatten: God houdt van de mens, ook al leeft hij nog in zonde.

Ben het met je eens Chat..God houdt van ons mensen zoals we zijn...
HIj kent ons..en heeft ons wonderlijk mooi gemaakt.
.Psalm 139 ..
En een Christen in Bijbelse zin is iemand die Christus volgt...volgeling wil zijn van Hem..dienen.....met al onze zonden en tekortkomingen naar Hem gaan..en zeggen: "HIer ben ik Heere..wat wilt u dat ik doe?".
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:41

CHATULIEM619 schreef:
Als je Hem liefhad, zou je geen vrees voor Hem kennen, want liefde drijft alle (de) vrees uit...

in de bijbel staat het nét iets anders; die vreest is niet volmaakt in de liefde;
het is dus zeer wel mogelijk om God wel lief te hebben, en toch nog angsten te kennen; alleen betekend dit dan dus wel dat je de volmaakte liefde nog niet bereikt hebt.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 31 juli 2011, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:54

CHATULIEM619 schreef:
Ken je Hem werkelijk, vraag ik me dan af? Want als je Hem kent, weet je dat Hij je geen dingen verwijt en dat Hij ons niet wil opzadelen met een schuldgevoel. Hij is als een Vader, die bereid is, Zijn kind weer aan te nemen...Heb je Hem waarlijk lief? Als je Hem liefhad, zou je geen vrees voor Hem kennen, want liefde drijft alle vrees uit...
Het begrip Slachtoffer wordt in onze taal met een andere betekenis gebruikt, want in de bijbel gaat het wel degelijk over een offer dat geslacht(is)wordt en Jezus wordt ook beschreven als het Lam, Dat geslacht is..
9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;
10 En Gij hebt ons onzen God gemaakt tot koningen en priesteren; en wij zullen als koningen heersen op de aarde.
11 En ik zag, en ik hoorde een stem veler engelen rondom den troon, en de dieren, en de ouderlingen; en hun getal was tien duizendmaal tien duizenden, en duizendmaal duizenden;
12 Zeggende met een grote stem: Het Lam, Dat geslacht is, is waardig te ontvangen de kracht, en rijkdom, en wijsheid, en sterkte, en eer, en heerlijkheid, en dankzegging.
Dus letterlijk is Hij geslacht als Zoenoffer voor onze zonden en dat is genade en heeft totaal niets met medelijden uitstaande...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:58

HANNAH810 schreef:
in de bijbel staat het nét iets anders; die vreest is niet volmaakt in de liefde;
het is dus zeer wel mogelijk om God wel lief te hebben, en toch nog angsten te kennen; alleen betekend dit dan dus wel dat je de volmaakte liefde nog niet bereikt hebt.

. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

1 Joh. 4 vers 18
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:04

CHRISTEN307 schreef:
Het begrip Slachtoffer wordt in onze taal met een andere betekenis gebruikt, want in de bijbel gaat het wel degelijk over een offer dat geslacht(is)wordt en Jezus wordt ook beschreven als het Lam, Dat geslacht is..
9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;
10 En Gij hebt ons onzen God gemaakt tot koningen en priesteren; en wij zullen als koningen heersen op de aarde.
11 En ik zag, en ik hoorde een stem veler engelen rondom den troon, en de dieren, en de ouderlingen; en hun getal was tien duizendmaal tien duizenden, en duizendmaal duizenden;
12 Zeggende met een grote stem: Het Lam, Dat geslacht is, is waardig te ontvangen de kracht, en rijkdom, en wijsheid, en sterkte, en eer, en heerlijkheid, en dankzegging.
Dus letterlijk is Hij geslacht als Zoenoffer voor onze zonden en dat is genade en heeft totaal niets met medelijden uitstaande...
Jezus is vermoord zoals een lam geslacht is. Het verschil is, het lam kon er niks aan doen, Jezus echter koos er bewust voor. Een slachtoffer kan er niks aan doen, ondergaat het. Jezus echter koos er bewust voor en hield zelfs op het kruis nog de regie. Zelfs koos Hij het moment om te sterven. Jezus is als offer op het kruis gestorven, maar Hij is geen slachtoffer van de verdrukking.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:14

MARIAN519 schreef:
. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

1 Joh. 4 vers 18

als je de statenvertaling ernaast pakt, lees je;

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:26

HANNAH810 schreef:
als je de statenvertaling ernaast pakt, lees je;

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde. Knipoog smiley

Het gaat idd om de volmaakte liefde..die drijft angst uit... Knipoog smiley
ik heb de Herziene Statenvertaling aangehaald.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:40

MARIAN519 schreef:
Het gaat idd om de volmaakte liefde..die drijft angst uit... Knipoog smiley
ik heb de Herziene Statenvertaling aangehaald.
Ik heb dus maar eens naar de Griekse grondtekst gekeken. Het woord volmaakt is in de grondtekst tetele'otai. Dat komt van het werkwoord tele'o'o. En daar zien we het verschil dus terug. Terwijl de SV het vertaalt met een status, nl. volmaakt zijn, wijst de Griekse grondtekst op een werkwoord: bereiken, vervolmaken. Dus de meest letterlijke vertaling zou zijn: wie vreest heeft de volmaaktheid in de liefde nog niet bereikt.In de NBV zie je dat proces terug: is nog geen werkelijkheid geworden....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 31 juli 2011, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 22:43

wanneer ben je een christen....

ik denk dat een christen zich uit in praat, daad en gewaad.

een christen is duidelijk onderscheiden van de 'wereld' omdat God zelf hen apart heeft gezet als 'vreemdelingen op aarde'.
ze zijn matig, zachtmoedig, nederig, en volgzaam aan hun God.(en nog veel meer zoals je in de bijbel kunt lezen.

Het is niet aan ons om te beoordelen wat voor christen iemand is. Wel is er een groot onderscheid tussen christenen met het hart en christenen in naam.
met name het laatste soort mist veel van de eigenschappen die de bijbel aangeeft voor een oprecht christen. ze kunnen iedere zondag netjes naar de kerk gaan, maar het raakt hun hart niet waardoor ze Jezus niet oprecht kunnen volgen zoals de christenen dit doen die Jezus met hun hart en ziel en verstand en al hun krachten volgen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 11:24

JOLAN931 schreef:
wanneer ben je een christen....

ik denk dat een christen zich uit in praat, daad en gewaad.

een christen is duidelijk onderscheiden van de 'wereld' omdat God zelf hen apart heeft gezet als 'vreemdelingen op aarde'.
ze zijn matig, zachtmoedig, nederig, en volgzaam aan hun God.(en nog veel meer zoals je in de bijbel kunt lezen.

Het is niet aan ons om te beoordelen wat voor christen iemand is. Wel is er een groot onderscheid tussen christenen met het hart en christenen in naam.
met name het laatste soort mist veel van de eigenschappen die de bijbel aangeeft voor een oprecht christen. ze kunnen iedere zondag netjes naar de kerk gaan, maar het raakt hun hart niet waardoor ze Jezus niet oprecht kunnen volgen zoals de christenen dit doen die Jezus met hun hart en ziel en verstand en al hun krachten volgen.

MEE EENS JOLAN!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 05:07

ZEELAND736 schreef:
MEE EENS JOLAN!!!
Kennelijk was er ook al in Paulus´ dagen een onderscheid in doen en laten van christenen, of je naar het vlees leeft of naar de Geest, en de werken(daden) van het vlees(ons eigen zondige oude ik) worden vermeld maar ook het middel om deze werken in en door ons te bestrijden nl door het laten werken van de GEEST IN EN DOOR ONS, DE GEEST DE OUDE WERKEN VAN HET VLEES LATEN DODEN, ZODAT CHRISTUS MEER EN MEER GESTALTE KRIJGT IN ONS VOELEN EN DENKEN...EN DOEN...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:02

CHRISTEN307 schreef:
Kennelijk was er ook al in Paulus´ dagen een onderscheid in doen en laten van christenen, of je naar het vlees leeft of naar de Geest, en de werken(daden) van het vlees(ons eigen zondige oude ik) worden vermeld maar ook het middel om deze werken in en door ons te bestrijden nl door het laten werken van de GEEST IN EN DOOR ONS, DE GEEST DE OUDE WERKEN VAN HET VLEES LATEN DODEN, ZODAT CHRISTUS MEER EN MEER GESTALTE KRIJGT IN ONS VOELEN EN DENKEN...EN DOEN...

Je leeft nog steeds als "eigen" ik
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:54

HERMAN388 schreef:
Je leeft nog steeds als "eigen" ik
Leef jij dan een andere ik? En zo ja, welke?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:19

Iedereen leven voor "eigen" ik, dus jij en ik ook

Wil je dit erkennen?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 7 Volgende
Pagina 2 van 7