ChristianMatch

Forum

Japan
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:58

CHATULIEM619 schreef:
Wat je hier schrijft, ben ik het pertinent mee oneens. Onze straf is door Christus gedragen, dus waarom zou God ons dan nog eens willen straffen. Met deze overtuiging laat je weinig over van de verlossing van Christus.

go go go Chat... Clown smiley In dit topic alweer de 2e reactie van jouw kant waar ik helemaal achter sta... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:02

CHATULIEM619 schreef:
Er zit een groot verschil tussen tuchtiging en onder het Oordeel vallen. Tuchtiging is een leerproces, waarbij God je helpt om bepaalde zondes te overwinnen. Maar in dat proces ervaar je juist veel meer Gods liefde, dan daarbuiten. God geeft ons de mogelijkheid om in onze moeilijkheden naar Hem te kijken. Tuchtiging is geen straf, God straft ons niet omdat we zo slecht zijn, maar Hij helpt ons de moeilijkheden te doorstaan.
Kijk, toen mijn dochter overleed, wie zijn schuld was dat? Had zij gezondigd, had ik gezondigd, had de vrachtwagenchauffeur gezondigd?? Als God dit toegelaten had, omdat Hij ons wilde straffen, dan werden we ahw dubbel gepakt. Ten eerste ons kind kwijt, ten tweede ook nog een wrede God, die dit zo gewild had.
Maar in dit grote strijd heb ik juist God ervaren als iemand die troost, waar je naar toe kan om je verdriet te uiten. Dit was geen straf van God. Hij liet het echter toe, en gaf ons de kracht en de zegen dit te verwerken.

Mooi Chat, dat je het op deze manier mocht beleven, temidden van het diepe verlies van je dochter.
Temidden van onze nood is Hij daar, een God die er voor ons wil zijn !!
Mooie bijdrage. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:13

[quote=DAVID923]anette en mariska:

en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners

Verraste, verbaasde smiley Bah! Wat een verschrikkelijke uitspraak... Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te vinden, laat staan te zeggen... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:22

...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 19 maart 2011, 00:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:57

[quote=LISA610]

ja zeg wel,
ik heb dit onderwerp nog eens nagelezen om te zien of het er wel degelijk staat! maar jawel..........niet te geloven!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 01:04

[quote=MARYLIEN613]

Hij schreef er wel iets meer bij Marylien ...maar wie zijn wij hé, om daarover te oordelen
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:15

HAHA! nu oordelen jullie over mij! terwijl ik alleen mijn mening gaf.
en idd leonard ze plukken het uit de context.
kan ik aardig boos om worden.
Lijkt wel of we niet in dezelfde Bijbel lezen.

de jappaners, 99% heeft het shinto geloof, een soort mix tussen een falalistisch natuurgeloof en waar verering van de doden(voorouders) bij komt kijken.

http://nos.nl/artikel/226564-japanners-collectief-tot-na-de-dood.html

zie deut 18 en de reden waarom God die landen met de ban sloeg.
God is hier dus direct of indirect verantwoordelijk voor.

deut 32:

39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben,
daar is geen God, behalve Mij.
Ik dood en doe herleven,
Ik verbrijzel en Ik genees,
en niemand is er die redt uit mijn macht.

*

en elk mens verdiend een oordeel over de zonde!

rom 3:

9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat:
Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden;
er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.

*
Dit telt voor een ieder, ook de nederlander.
dus ik zeg het niet alsof ik kan oordelen dat is aan God, en dat weten jullie best. Ik zelf leef ook alleen door genade en wat Jezus plaatsvervangend aan het kruis heeft gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:23

DAVID923 schreef:

de jappaners, 99% heeft het shinto geloof, een soort mix tussen een falalistisch natuurgeloof en waar verering van de doden(voorouders) bij komt kijken.

deut 32:

Ik dood en doe herleven,

*

rom 3:

9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat:
Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden;

*
dus ik zeg het niet alsof ik kan oordelen dat is aan God, en dat weten jullie best. Ik zelf leef ook alleen door genade en wat Jezus plaatsvervangend aan het kruis heeft gedaan.

Hoi David, mag k je wat vragen?
Hoe zie jij dan de opdracht van Jezus uit mat. 28, om een getuige te zijn van Jezus als de gekruisigde? Hebben de christenen daaraan goed gehoor gegeven?
Hebben alle Japanners kennis van de inhoud van naam van Jezus als de gekruisigde en hebben ze Hem daarna afgewezen??

En hoe zie je de tekst dat het oordeel begint bij het huis van God, met name bij die éne groep die Jezus verooreeld (zie mijn eerdere reactie)
Beetje rhetorische vragen dat wel, maar misschien kun je er 'es over nadenken...

De japanse regering heeft een fout gemaakt door een kerncentrale in een gebied te bouwen, waaronder een breuklijn ligt.
Er is een tektonische plaat aan het zakken, met vier breuklijnen, op al deze breuklijnen vinden momenteel aardbevingen plaats. De vierde punt van de tektonische plaat ligt tegen de kust van de Verenigde Staten.
Een natuurramp, een hele erge, David, waar erg veel ellende uit voort komt en waarin God meer dan graag wil troosten.
Deze hele ellende met de kerncentrales zijn de gevolgen van een menselijke beoordelingsfout. Oorzaak-gevolg.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 maart 2011, 09:35
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:28

denk je dat God het niet had kunnen tegen houden? negeer je dan alle teksten zoals die uit amos en uit deut 32?
uit jouw reactie lijkt het net of God er maar hulpeloos bijstond en nu een trooster is, zo onbijbels, zo fout...

en de jappaners hebben het evangelie wel gehoord:

NAGASAKI (ANP) – In een honkbalstadion in de Japanse stad Nagasaki zijn maandag 188 Japanse christenen zalig verklaard. Zij werden ongeveer 400 jaar geleden vermoord, toen de Japanse elite probeerde om het christendom met geweld te verdrijven uit het eilandenrijk. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo maandag.

en vandaag de dag via media en de 1% christenen in dat land weten ze het echt wel, en ook al niet..dan:

rom 1:

18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart.

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 19 maart 2011, 10:29
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:04

DAVID923 schreef:
denk je dat God het niet had kunnen tegen houden? negeer je dan alle teksten zoals die uit amos en uit deut 32?
uit jouw reactie lijkt het net of God er maar hulpeloos bijstond en nu een trooster is, zo onbijbels, zo fout...

en de jappaners hebben het evangelie wel gehoord:

NAGASAKI (ANP) – In een honkbalstadion in de Japanse stad Nagasaki zijn maandag 188 Japanse christenen zalig verklaard. Zij werden ongeveer 400 jaar geleden vermoord, toen de Japanse elite probeerde om het christendom met geweld te verdrijven uit het eilandenrijk. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo maandag.

en vandaag de dag via media en de 1% christenen in dat land weten ze het echt wel, en ook al niet..dan:

rom 1:

18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart.

Je conclusie van hoe ik Gods almacht zie (heb ik al eerder uiteengezet) is verder jouw interpretatie. De japanse regering is meerdere malen gewaarschuwd dat de centrales niet aardbevingbestendig waren...
Zoals ik al eerder heb aangegeven, het oordeel van God is het buitensluiten van het zijn in Zijn Nabijheid, het niet meer kunnen schuilen onder Zijn Vleugels...een discussie zoals deze over de rug van zoveel leed ......komt wel erg liefdeloos over.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 maart 2011, 11:20
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:35

[quote=DAVID923]HAHA! nu oordelen jullie over mij!

Even voor alle duidelijkheid: ik oordeel niet over jou. Ik wijs je er alleen op dat je een uitspraak hebt gedaan die je in mijn ogen niet kunt maken. Dat zegt niet iets over jou als persoon, maar alleen over wat je hebt gezegd. Het is een manier van denken die ik niet begrijp en waar ik eigenlijk heel verdrietig van wordt. Want juist als jij zegt dat de Japanners het verdienen, spreek je zelf in feite een veroordeling uit over een heel volk.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:36

[quote=LEONARD480]

Idd.. niet oordelen, maar wel terecht wijzen...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:45

Je hebt een punt op het moment dat je zegt dat God niets heeft gedaan om de aardbeving te voorkomen. Ik ben er (net als jij) van overtuigd dat God dat wel degelijk had gekund. Als Hij in staat is om de hemel en aarde te maken met alles wat daarop leeft, dan is het voorkomen van een aardbeving een peuleschil voor Hem.

Ik heb echter wel heel erg veel moeite met het feit dat jij een heel volk lijkt te veroordelen door te stellen dat zij het leed en de ellende die de aardbeving heeft veroorzaakt hebben verdiend. Hoe zit het dan in jou ogen met andere natuurrampen die in de geschiedenis zijn voorgekomen? En hoe zit het dan met andere rampen? Denk bijv. aan 11/9/2011? Of aan de persoonlijke rampen die in het leven van een mens voorkomen? Is alle leed wat ons mensen overkomt op voorhand een straf van God in jou ogen?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:27

DAVID923 schreef:

deut 32:

Ik dood en doe herleven,

*

rom 3:

*

Vind het jammer dat je het aan de hand van bijbelteksten wilt aantonen dat God hiervoor direct/indirect verantwoordelijk zou zijn.
De kruistochten en later de Jodenvervolgingen werden door mensen ook bijbels onderbouwd en goedgekeurd. Zelfs Hitler citeerde uit de bijbel om maar navolging te krijgen voor zijn wandaden tegen de Joden.
Dus hoever wil je gaan om, door het plaatsen van, volgens jou steekhoudende, bijbelse argumenten, aan te tonen dat het bijbels juist is.

En om maar even terug te komen op "uit de context halen" van bijbelteksten, jouw bijbeltekst/gedeelte aangaande dit topic is dus uit de context gerukt ..... Om over "angst" geloof nog maar te zwijgen .... Juist met dit soort uitlatingen zet je de Almachtige Liefdevolle God neer als een veroordelende God Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:37

@ cross dat stukje uit deuteronomium is een tijdloos algemeen principe.

Er gebeurd niks wat God niet kan tegenhouden, dus direct of indirect bepaalt God alles.

zondag 10 slaat de spijker op de kop en is ook woord voor woord Bijbels onderbouwt:

Zondag 10
Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?

Antwoord:
De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.

1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.

Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?

Antwoord:
Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.

1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:41

Ik wacht met oprechte en gemeende belangstelling op het antwoord op de volgende vragen David:

Hoe zit het dan in jou ogen met andere natuurrampen die in de geschiedenis zijn voorgekomen? En hoe zit het dan met andere rampen? Denk bijv. aan 11/9/2011? Of aan de persoonlijke rampen die in het leven van een mens voorkomen? Is alle leed wat ons mensen overkomt op voorhand een straf van God in jou ogen?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:42

zie zondag 10. lees het eens rustig door, en check de Bijbelse onderbouwing die er bij staat. dat kan je nooit hebben gedaan in die paar minuten verschil per post....

succes.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:52

DAVID923 schreef:
zie zondag 10. lees het eens rustig door, en check de Bijbelse onderbouwing die er bij staat. dat kan je nooit hebben gedaan in die paar minuten verschil per post....

succes.

Onderschat mijn leessnelheid niet David. Heb inderdaad die Bijbelteksten niet allemaal opgezocht, maar wel degelijk gelezen wat er staat. Ik zou echter graag een rechtstreeks antwoord van jou willen. Geloof jij dat alle rampen die mensen overkomen een straf van God zijn?

Ik moet nu weg en ben vanavond pas laat thuis, maar zal dan zeker nog een keer inloggen om jou antwoord te bekijken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:05

Quote:
Geloof jij dat alle rampen die mensen overkomen een straf van God zijn?

nee, niet per defenitie, zie bijvoorbeeld een geval als job. ik zou dan zijn als zijn vrienden en zeggen dat het door een (verborgen) zonde komt. terwijl het een test/beproeving was.

maar in vele Bijbelse gevallen is het God die het als straf uitvoert of toelaat, dus indirect.

verder onderschrijf ik van harte zondag 10.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:50

Zondag 10

Deze zondag hoort bij hoofdstuk 3: Van God den Vader en onze schepping.
Er zijn 2 vragen en antwoorden in zondag 10: vraag 27 en vraag 28.

Vraag 27
Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods , door welke Hijhemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met zijn hand nogonderhoudt, en alzo regeert , dat loof en gras, regen en droogte ,vruchtbare en onvruchtbare jaren,spijze en drank, gezondheid en krankheid,rijkdom en armoede , en alle dingen, niet bij geval, maar van zijn vaderlijkehand ons toekomen.

Vraag 28
Waartoe dient ons dat wij weten, dat God alles geschapenheeft en nog door zijn voorzienigheid onderhoudt?
Dat wij in allen tegenspoed geduldig , in voorspoed dankbaarzijn mogen , en in alles, dat ons nog toekomen kan, een goed toevoorzichthebben op onzen getrouwen God en Vader , dat ons geen schepsel van zijnliefde scheiden zal , aangezien alle schepselen alzo in zijn hand zijn, datzij tegen zijn wil zich noch roeren, noch bewegen kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:01

onderstaande tekst heb ik op internet gevonden, gepost door een zekere Steven, en ik vond het goed hem hier eens neer te plakken:

"Het spreekt vanzelf dat de ramp in Japan veel vragen oproept over de voorzienigheid van God. Vragen zoals: Is dit de wil van God? Hoe is zo'n ramp te rijmen met de liefde van God? Als God liefde is waarom laat hij dit alles dan toe?" Dat schrijft voorganger Jan Pool zich af op zijn website. "Dit soort grote natuurrampen zijn voor sommige mensen een reden om niet, of niet meer, in God te geloven. ‘Als God bestaat, dan zou hij dit niet doen’, zeggen ze dan. Anderen zien in dergelijke rampen juist de slaande hand van God, die de zonden oordeelt. Ik geloof dat we heel erg moeten oppassen met het zoeken van een verklaring in termen als Gods vloek of oordeel. In de Bijbel staan inderdaad voorbeelden van hoe God de natuur, of natuurkrachten, gebruikt als instrumenten om zijn oordeel te voltrekken. Maar daarvan mogen wij geen dogma maken om huidige rampen te verklaren. We mogen niet zomaar veronderstellen dat elke natuurramp een oordeel van God is over mensen die zondigen."

Pool: "Het is één ding om te beweren dat er misschien aspecten van Gods oordeel aan het werk zijn in de natuur vanwege de slechtheid van mensen. Maar zeggen dat de mensen die door een natuurramp worden getroffen, dat oordeel rechtstreeks verdiend hebben, is iets heel anders. In Lukas 13:4-5 wordt een voorval beschreven van een toren die instort, waardoor achttien mensen sterven. Jezus vraagt dan of uit deze gebeurtenis blijkt dat de gestorvenen grotere zondaars waren dan de anderen. 'Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel - denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen?’ Hier leren we een belangrijke les: als mensen door een ramp getroffen worden, mag je niet denken dat die mensen grotere zondaars waren dan degenen die ervoor gespaard bleven. Als we dat wel doen, sluiten we ons aan bij de kring van de vrienden van Job met hun verklaringen voor het lijden dat Job overkwam."

"In de bijbel wordt er voor dergelijke natuurrampen geen goede verklaring gegeven. Wel klinken er protesten tegen zulke rampen. Protesten van hen die God kennen en die worstelen met vragen die om een antwoord schreeuwen," vindt Jan Pool. "We moeten onszelf steeds weer realiseren dat we sinds de zondeval in een gebroken wereld leven. Net zoals God toestaat dat slechte mensen slechte daden doen, zo staat God ook toe dat de aarde de negatieve gevolgen ondervindt van het effect dat de zonde op de schepping heeft. De zondeval is de oorspronkelijke oorzaak van natuurrampen, net zoals de zondeval de oorzaak is van dood, ziekte en lijden."

Te midden van rampen en in het verdriet en lijden wil God met Zijn genade, kracht, vrede en troost aanwezig zijn, stelt Jan Pool verder. "En dat is de boodschap die wij voor deze wereld hebben. Wij mogen de boodschap van het kruis brengen. En dat is een boodschap van redding en niet van oordeel. Jezus stierf aan het kruis om het oordeel op zich te nemen, zodat wij gered kunnen worden. Het kruis is het bewijs van Gods liefde. Het kruis legt niet precies uit waarom God lijden toelaat. Maar het kruis maakt één ding wel heel duidelijk: God is geen kille God die lijden maar laat gebeuren, omdat hij niet om ons geeft. Want onze God voelt juist heel diep met ons mee!" [www.cip.nl]
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:06

Als God niet de hand heeft gehad in de aarbeving, dan heeft Hij waarschijnlijk machteloos toegekeken.

Mag het geen wonder heten dat God zijn straf nog niet uitstort vanwege ons land wat zich uitleeft in zonde?

God haat de zonde en als zijn lankmoedigheid op is dan zal Hij straffen.
Lees alle boodschappen van de profeten nog maar eens na. Als Israel God diende kreeg het als land voorspoed, verlieten ze GOd kregen ze tegenspoed.

Ondanks dat ik van mening ben dat God de had heeft gehad in Japan, zoals ook in thailand, Haiti en pas geleden nog Christchurch(Christelijke kerk!) in nieuw zeeland.

Was de aardbeving die de hele wereld over ging toen Jezus stierf dan ook een toevallig natuurverschijnsel?

God heeft de macht over de natuur!
Lees psalm 29 en 104 maar eens.

Als God de wereld niet bestuurd dan is de wereld overgeleverd aan toeval. En wie gelooft er nu in toeval?

Mischien past ons het gebed van Daniel die de zonden van zijn volk ervaarde als zijn eigen zonden en daarmee met God worstelde in gebed.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:49

JAN786 schreef:
Als God niet de hand heeft gehad in de aarbeving, dan heeft Hij waarschijnlijk machteloos toegekeken.

Mag het geen wonder heten dat God zijn straf nog niet uitstort vanwege ons land wat zich uitleeft in zonde?

Lees alle boodschappen van de profeten nog maar eens na. Als Israel God diende kreeg het als land voorspoed, verlieten ze GOd kregen ze tegenspoed.

Ondanks dat ik van mening ben dat God de had heeft gehad in Japan, zoals ook in thailand, Haiti en pas geleden nog Christchurch(Christelijke kerk!) in nieuw zeeland.

Was de aardbeving die de hele wereld over ging toen Jezus stierf dan ook een toevallig natuurverschijnsel?

Als God de wereld niet bestuurd dan is de wereld overgeleverd aan toeval. En wie gelooft er nu in toeval?

Mischien past ons het gebed van Daniel die de zonden van zijn volk ervaarde als zijn eigen zonden en daarmee met God worstelde in gebed.

Het is misschien niet zo'n vergelijkbaar voorbeeld, maar de vrienden van Job dachten ook dat ze van alles wisten...

Ik vind dat je hiermee voorzichtig moet zijn... Gods oordeel is sinds de opstanding van Jezus niet meer voor de gelovigen en daarom kun je volgens mij niet zeggen dat de gebeurtenissen in Japan onder Gods oordeel vallen.

Ik denk niet dat het aan ons mensen is om de rampen in deze wereld te verklaren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:07

JAN786 schreef:
God kijkt nooit machteloos toe, niet als je in een Almachtig God gelooft.

God bepaalt zelf hoe en wanneer Hij straft, niet wij doen dat.
Israël was Gods uitverkoren volk en ik geloof niet dat wij dat nu zijn.

Dit is zeker waar, het staat in de Bijbel en God heeft alle macht.
God bestuurt de wereld, geloof me, anders was dit leven nu al lang voor iedereen de hel.
God staat dingen toe, dat is echt iets anders.

Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:37

Math24:
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentiën, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

Lukas21
8 En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en de tijd is nabij gekomen, gaat dan hen niet na.
9 En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze dingen moeten eerst geschieden; maar nog is terstond het einde niet.
10 Toen zeide Hij tot hen: Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk.
11 En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden, en pestilentiën; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel geschieden.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:42

aanvulling:

Am 3,6
Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:02

JAN786 schreef:
Math24:
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentiën, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

Lukas21
8 En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en de tijd is nabij gekomen, gaat dan hen niet na.
9 En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze dingen moeten eerst geschieden; maar nog is terstond het einde niet.
10 Toen zeide Hij tot hen: Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk.
11 En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden, en pestilentiën; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel geschieden.

Dat staat er zeker allemaal, maar waar staat dat het de straf is?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:03

DAVID923 schreef:
aanvulling:

Am 3,6
Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?

Dit gaat over de straf voor Israël en Juda.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:12

Stuk van Jan Pool vind ik erg goed!

Marian

Laatst aangepast door
MARY052
op zaterdag 19 maart 2011, 22:14
Naar boven