Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:21
|
|
|
ik denk dat je me niet goed begrijpt, misschien moet ik wat uitgebreider zijn in de uitleg van wat ik bedoel; ik zie wel een bijbelse lijn in het "nieuwe hallelujah" wanneer je dat intepreteerd als "een nieuw lied om de HEERE te loven"
hallelujah, uit het hebreeuws vertaald betekend namelijk; hallel=loflied jah =jaweh, (of zoals jij zou schrijven JHWH, de joodse vorm van aangeven, zodat je Zijn naam niet ijdel gebruiken kunt) hallelujah betekend dus; loflied voor JHWH, en wat ik michael w smith hoor zeggen; een nieuw hallelujah=een nieuw loflied voor de HEERE.
om wat bijbelteksten te noemen; psalm 33 vers 3 Zingt Hem een nieuw lied; speelt wel met vrolijk geschal.
psalm 40 vers 4 En Hij heeft een nieuw lied in mijn mond gegeven, een lofzang onzen Gode
psalm 96 vers 1 Zingt den HEERE een nieuw lied; zingt den HEERE, gij ganse aarde!
psalm 98 vers 1; Zingt den HEERE een nieuw lied; want Hij heeft wonderen gedaan
psalm 144 vers 9 O God! ik zal U een nieuw lied zingen; met de luit en het tiensnarig instrument zal ik U psalmzingen.
psalm149 vers 1 Hallelujah! Zingt den HEERE een nieuw lied; Zijn lof zij in de Gemeente Zijner gunstgenoten.
jesaja 42 vers 10 Zingt den HEERE een nieuw lied, Zijn lof van het einde der aarde; gij, die ter zee vaart, en al wat daarin is, gij eilanden en hun inwoners.
openbaringen 5 vers 9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;
volg je me nog, of wordt ik nu te omslachtig, misschien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:25
|
|
|
Oef zal nog eens iets plaatsen zeg Ik vind het gewoon een giga goeie zanger met giga mooie teksten!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMANDV978
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik vind het geweldig mooie muziek, herman; dus ehhh......... als je ze niet meer luisteren wilt............. laat maar weten!! |
ik luister gewoon door... echt geweldige muziek maar ga je zoeken op dit soort dingen kan je altijd wat vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:41
|
|
|
HERMANDV978 schreef: | ik luister gewoon door... echt geweldige muziek maar ga je zoeken op dit soort dingen kan je altijd wat vinden |
Is het niet altijd zo dat wanneer je een hond wilt slaan je altijd wel een stok kunt vinden???
Ik blijf gewoon luisteren en genieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:41
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zo zijn er zoveel "anti" sites Chat, of het nu gaat om "opwekkings liedjes", "nieuwe berijming op de psalmen", een spreker als bijv. "Willem Ouweneel" of een "anti" site over "sabbatisten kerk, pinkstergemeente of refo-kerken" tis allemaal wel te vinden. En het is maar net waar je je door wilt laten beinvloeden ...... |
En weet je wie hier het meest van geniet? Juist, de duivel oftewel Satan. Het is maar waar je je door wilt laten beïnvloeden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:42
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Is het niet altijd zo dat wanneer je een hond wilt slaan je altijd wel een stok kunt vinden???
Ik blijf gewoon luisteren en genieten |
Gelijk heb je, Robbedoes. Doe ik ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee, maar het is heel duidelijk dat we net zo goed liederen voor de Heer kunnen componeren als vroeger. |
Dat kan de satan ook... Hij was de aanbiddings leider voor YHWH... Daardoor weet hij heel goed waar de mens gevoelig voor is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:56
|
|
|
Voor Eva en alle anderen de NL-vertaling (made by me )
Geheime ambitie
Jongeman op de heuvelrug, nieuwe wegen lerend. Elk woord wint hen, over elk hart een ontstoken vlam. De oudsten kijken van buiten, hun gebed bewakend, bedreigd door de stem van het toonbeeld die hun lammeren wegleidt, die hun ver weg leidt.
Refrein: Niemand kent Zijn geheime ambitie. Niemand kent zijn claim op roem. Hij brak de oude regels doortrokken van traditie. Hij trok het heilige voorhangsel weg, degenen in hoge posities bevragend, rennend naar degenen die Zijn Naam riepen. (Maar) niemand wist van Zijn geheime ambitie Zijn leven te geven.
Zijn woede die de tempel schudden deed, Zijn woorden voor de wijzen, Zijn Hand die op Sabbat genas, Zijn liefde zonder vermomming. Sommigen zeggen 'Dood aan de radicale, Hij gaat zijn boekje ver te buiten'. Sommigen zeggen 'Geprezen zij het wonder, God zendt een zegenend teken, een zegenend teken voor moeilijke tijden.
Refrein
Nee, nee! Nee, nee! Ik vertel je niemand wist het, tot Hij zijn leven gaf!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 25 januari 2011, 20:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:57
|
|
|
[quote=HANNAH810]een nieuw hallelujah=een nieuw loflied voor de HEERE.
Dat is niet wat Michael zingt....... Een nieuw halleluja voor deze wereld, met als overste, de regeerder van deze wereld...Opw 633 (agnus dei)... regeerd onze God nu dan over deze wereld??? En wie is de overste....van deze wereld....???
Als men het omdraaid klopt het lied....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 25 januari 2011, 20:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:02
|
|
|
@Mar
Teaching new ways...meteen occult? Wat dan te denken (Hannah heeft er geloof ik ook al iets over gezegd) van de oproep om NIEUWE liederen te zingen (lees de Psalmen eens door)? En wat te denken van het NIEUWE gebod dat Johannes geeft (1 Joh 2)?
En Chatuliem heeft je al een link gegeven over de genezing op de sabbat door Jezus, wat een zeer bewuste actie was van Hem.
Want ja, het lied gaat over Jezus, voor ons de (ver)nieuw(d)e Weg naar God, Die Zijn leven voor ons gegeven heeft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:03
|
|
|
Tekst Agnus Dei:
Alleluia Alleluia For the Lord God Almighty reigns
Alleluia Holy Holy are You Lord God Almighty Worthy is the Lamb Worthy is the Lamb
You are holy Holy are you Lord God Almighty Worthy is the Lamb Worthy is the Lamb
Amen
(Opb. 4:8)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:04
|
|
|
MAR907 schreef: | Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die zijn achtergrond kent... |
Eens een dief altijd een dief ...waar blijft dan de vergevingsgezindheid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:04
|
|
|
Google een beetje rond dan kom je er achter dat zijn muziek oorspronkelijk gefundeerd is op "satannisme". Ook de outlook van zijn cd's (raamwerk, symbolische ruinen enz) geven het aan.... Zelfs heeft hij op een cd zijn naam omgekeerd geplaatst...
Ziende niet zien, horende niet horen (willen).....
Bid God (YHWH) om geopende ogen en oren. Rock muziek in de kerken is hetgeen dat "het geloof" doet dwalen.... Je zegt toch ook niet " schreeuwend en/of ruige sfeer tegen diegene welke je lief hebt" "ik hou van jou"....!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 25 januari 2011, 21:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:05
|
|
|
[quote=MAR907]
Maar Hij, die in ons is, is sterker!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:06
|
|
|
MAR907 schreef: | Google een beetje rond dan kom je er achter dat zijn muziek oorspronkelijk gefundeerd is op "satannisme". Ook de outlook van zijn cd's (raamwerk, symbolische ruinen enz) geven het aan.... Zelfs heeft hij op een cd zijn naam omgekeerd geplaatst...
Ziende niet zien, horende niet horen (willen)..... | Toch vreemd een satanist die mensen oproept God te aanbidden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tekst Agnus Dei:
Alleluia Holy Holy are You Lord God Almighty Worthy is the Lamb Worthy is the Lamb
You are holy Holy are you Lord God Almighty Worthy is the Lamb Worthy is the Lamb
Amen
(Opb. 4:8) |
(toch voor aantal mensen even een vertaling) Halleluja Halleluja Want God almachtig regeert
Halleluja Halleluja Want God almachtig regeert
Halleluja Heilig Heilig bent U God almachtig Waardig is het Lam Waardig is het Lam
U bent heilig Heilig bent u God almachtig Waardig is het Lam Waardig is het Lam
Amen
Toch benieuwd waar de aanbidding van Satan staat in dit lied, want dat is toch wat Mar aangeeft????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch vreemd een satanist die mensen oproept God te aanbidden... |
Was Paulus niet welke zegde: de antichrist is reeds onder jullie???? Dat waren toen de christenen waar hij het tegen zegde..... Zou het nu anders zijn???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 25 januari 2011, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:15
|
|
|
MAR907 schreef: | Was Paulus niet welke zegde: de antichrist is reeds onder jullie???? Dat waren toen de christenen waar hij het tegen zegde..... Zou het nu anders zijn??? | Een satanist zou tot taak moeten hebben mensen van God af te houden, maar zijn liederen leiden ons juist naar God toe. Zelf zei je kijk naar de vrucht, en als vrucht zie ik dat mensen God gaan aanbidden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:18
|
|
|
MAR907 schreef: | Was Paulus niet welke zegde: de antichrist is reeds onder jullie???? Dat waren toen de christenen waar hij het tegen zegde..... Zou het nu anders zijn??? |
Maar wijs dan nog eens precies in de tekst van de twee liederen aan waar je satanisme in herkent? Want tot nu toe is dat nog niet gelukt. De argumenten over "de nieuwe weg" en de genezing op de sabbat zijn wel ontkracht, lijkt me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst vraag ik me af waar je bij die bewering komt dat Micheal W. Smith bij New Age hoort...Ten tweede was de boodschap van Jezus wel degelijk vernieuwend omdat hij de nadruk legde op bekering en wedergeboorte dit in tegenstelling tot het onderwijs van de Farizeeers. Ten derde de gevraagd bijbeltekst: |
Aha, toch een tekst waar de Here Jezus genas op de "zevende dag"!!! Waarom niet op zondag (de eerste dag)????
Dat is voor ons toch zo cruciaal? Athans voor de kerken? Waarom in dit lied specefiek "the seventh day" en niet first day(zondag) ???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 25 januari 2011, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:27
|
|
|
MAR907 schreef: | Aha, toch een tekst waar de Here Jezus genas op de "zevende dag"!!! Waarom niet op zondag (de eerste dag)????
Dat is voor ons toch zo cruciaal? Athans voor de kerken? Waarom in dit lied specefiek "the seventh day" en niet first day(zondag) ??? |
Omdat Jezus samen met de anderen de Sabbat hield misschien En waar staat dat Hij niet heeft genezen op zondag? Niet elke genezing heeft een dagduiding...
Maar goed, je bent alweer een stukje dichterbij de rest, want je erkent in elk geval al dat het lied over Jezus gaat.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 25 januari 2011, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:31
|
|
|
HENK710 schreef: | @Mar
Teaching new ways...meteen occult? Wat dan te denken (Hannah heeft er geloof ik ook al iets over gezegd) van de oproep om NIEUWE liederen te zingen (lees de Psalmen eens door)? En wat te denken van het NIEUWE gebod dat Johannes geeft (1 Joh 2)?
En Chatuliem heeft je al een link gegeven over de genezing op de sabbat door Jezus, wat een zeer bewuste actie was van Hem.
Want ja, het lied gaat over Jezus, voor ons de (ver)nieuw(d)e Weg naar God, Die Zijn leven voor ons gegeven heeft! |
Zegt hij dan in het lied dat het om onze Here gaat??? Nee dus.... Het staat wereldwijd open en iedereen kan zijn eigen "god" daarvoor invullen....zelfs de Islam....
Ik heb het niet over occult, want dan weet jij niet wat occult is...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 25 januari 2011, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:34
|
|
|
HENK710 schreef: | Maar wijs dan nog eens precies in de tekst van de twee liederen aan waar je satanisme in herkent? Want tot nu toe is dat nog niet gelukt. De argumenten over "de nieuwe weg" en de genezing op de sabbat zijn wel ontkracht, lijkt me. |
Dat is wat jij wilt...zoekt en ge zult vinden...... Wees eens een kerel en doe dat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:35
|
|
|
HENK710 schreef: | Omdat Jezus samen met de anderen de Sabbat hield misschien En waar staat dat Hij niet heeft genezen op zondag? Niet elke genezing heeft een dagduiding...
Maar goed, je bent alweer een stukje dichterbij de rest, want je erkent in elk geval al dat het lied over Jezus gaat. |
Dat maak jij ervan...niet mijn woorden gaan intrepeteren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:36
|
|
|
MAR907 schreef: | Zegt hij dan in het lied dat het om onze Here gaat??? Nee dus....
|
Het is toch wel heel duidelijk dat het ene lied gewoon een verhaal vanuit de Bijbel is en het andere een letterlijke Bijbeltekst!
Maar als je toch volgens deze systematiek wilt argumenteren: waar staat dat hij het over zichzelf heeft in het lied?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:37
|
|
|
MAR907 schreef: | Dat maak jij ervan...niet mijn woorden gaan intrepeteren... |
Misschien moet jij dat ook niet doen met die van Michael W
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:38
|
|
|
HENK710 schreef: | (toch voor aantal mensen even een vertaling) Halleluja Halleluja Want God almachtig regeert Halleluja Halleluja Want God almachtig regeert
Halleluja Heilig Heilig bent U God almachtig Waardig is het Lam Waardig is het Lam
U bent heilig Heilig bent u God almachtig Waardig is het Lam Waardig is het Lam
Amen
Toch benieuwd waar de aanbidding van Satan staat in dit lied, want dat is toch wat Mar aangeeft???? |
Het rode is hetgeen dat het zegt welke god regeerd nu....vul zelf maar in waarin je geloofd....
De tekst waarop het gebaasd zou zijn: en hebben geen rust dag en nacht, zeggende: Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal.
Deze tekst spreek over de toekomst inplaats van heden....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 25 januari 2011, 21:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:39
|
|
|
MAR907 schreef: | Dat is wat jij wilt...zoekt en ge zult vinden...... Wees eens een kerel en doe dat.... |
Er zijn hier al vele dames en heren geweest die je op de kolder van je argumenten gewezen hebben. Het tekent je wel weer als je dan vervolgens gewoon gaat schelden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:40
|
|
|
MAR907 schreef: | Het rode is hetgeen dat het zegt welke god regeerd nu....vul zelf maar in waarin je geloofd.... |
Dan roept volgens jouw interpretatie dus de Bijbel zelf op om gewoon maar in te vullen, want het is een letterlijke bijbeltekst uit Opb 4.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:42
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik heb het niet over occult, want dan weet jij niet wat occult is... |
Toch is elke uitdrukking met het woord 'nieuw' voor jou meteen New Age...en volgens mij vind je die beweging niet goed
|
|
Naar boven |
|
|