Auteur |
Bericht |
|
SILVER916
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:56
|
|
|
Quote: | Niet kán ....en...niet gepást. Is heel verschillend. |
vind ik het zelfde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:58
|
|
|
SILVER916 schreef: | vind ik het zelfde |
Ik ook, want het is weer vertellen wat een ander wel en niet mag doen op deze site. Als je je er niet mee bezig wilt houden, reageer dan gewoon niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:59
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:00
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:01
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SILVER916
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:01
|
|
|
Quote: | Da's voor jou rekening dan. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:04
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 24 januari 2011, 00:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:04
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SILVER916
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:05
|
|
|
ik denk zo reageer normaal op deze topic of reageer niet op deze topic
je bent niet verplicht om te reageren , je mag als je wilt reageren
Laatst aangepast door
|
SILVER916
|
op woensdag 19 januari 2011, 22:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:06
|
|
|
SILVER916 schreef: | ik denk zo reageer normaal op deze topic of reageer niet op deze topic |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:08
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SILVER916
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:13
|
|
|
nee ik heb geen twijvels maar sommige hebben wel zo schuldgevoel en dat is niet goed , je bent toch een mens van vlees en bloed .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 11:22
|
|
|
SILVER916 schreef: | nee ik heb geen twijvels maar sommige hebben wel zo schuldgevoel en dat is niet goed , je bent toch een mens van vlees en bloed . |
Schuldgevoel ?? Generatiekloof ?? of glijden we af in onze normen en waarden ....ben het met o.a. Chat en Gibby eens en we moeten stoppen, want soort dingen horen niet op CM. Als je vragen hebt kun je ze ook op het refoweb stellen....
Leonard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:20
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Schuldgevoel ?? Generatiekloof ?? of glijden we af in onze normen en waarden ....ben het met o.a. Chat en Gibby eens en we moeten stoppen, want soort dingen horen niet op CM. Als je vragen hebt kun je ze ook op het refoweb stellen....
Leonard |
Het staat je toch vrij om dingen op het forum te zetten??? Ik zie wel andere onderwerpen die ik ook niets vind......dan reageer je toch niet? Je kan niet voor een ander bepalen wat hij wel of niet op het forum mag zetten vind ik.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:27
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Schuldgevoel ?? Generatiekloof ?? of glijden we af in onze normen en waarden ....ben het met o.a. Chat en Gibby eens en we moeten stoppen, want soort dingen horen niet op CM. Als je vragen hebt kun je ze ook op het refoweb stellen....
Leonard |
Wat is er dan mis mee???? Want dat is de vraag.... Of horen wij als christenen de schijn hoog te houden
Zelf heb ik iemand leren kennen op cm, welke plotseling met een boek van kamasutra aan kwam zetten, waar ik niet van wist wat ik er mee moest. Vroeg aan mij welke standje ik niet prettig vond. Dat van een christen vrouw..
Op seksueel gebied zou ik man nummer vijf zijn geweest....
Wat is dan beter? Dat zijn ook dingen waar men op CM mee te maken heeft....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 20 januari 2011, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:32
|
|
|
Leonard |
Waarom eigenlijk niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:37
|
|
|
Ik denk dat je bij sommige zaken toch op je gevoel/geweten af moet gaan.
Je weet zelf het beste wat kan en niet kan en zelfs als een ander anders zou zeggen, ga je toch je eigen gang. De Bijbel geeft niet altijd overal een duidelijk antwoord op.
Ik geloof ook dat ieder mens uniek is en in zijn behoeftes en verlangens ook anders is dan de ander.
Zolang je je hart er niet op zet, is dan mijn maatstaf, met andere woorden, er niet afhankelijk van wordt..een verslaving, dan ben je te ver gegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:42
|
|
|
Wat ik mij regelmatig opmerk onder christen vind ik soms overal schijnheilig over doen wel braaf in de kerk zitten op zondag maar ondertussen door de weeks gekke dingen doen dat je denkt phoehee. We mogen graag bij een ander de splinter zoeken en met wijzend vingertje reiken dat mag niet terwijl we inwezen allemaal verkeerde dingen doen. De ene heeft die strijd de andere weer een andere strijd. We zitten allemaal op die ruwe zee alleen de ene heeft meer last van golven dan de ander minder golven heeft tot rustig vaarwater. Ieder bootje zoekt de juiste koers als je dit door de Stuurman het bootje laar varen komt dat tot de juiste besteming van de haven. Want doe je dit op eigen kracht om het bootje te laten varen kom je inwezen geen kant op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 21:00
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 21:00
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 24 januari 2011, 00:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SILVER916
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 21:23
|
|
|
af en toe moet dat kunnen van je eigen lichaam genieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 21:43
|
|
|
Het topic stoort mij niet, praat er gerust over als je die behoefte hebt... nen zwijg als je hier niets mee hebt. Iedere discussie heeft zn deelnemers, voel je je bij deze discussie niet geroepen als deelnemer, doe dan niet mee. Zo moeilijk is dat toch niet??
Wel vraag ik mij af waar de redactie de grens stelt...
Er word best veel over *sex voor het huwelijk* gesproken op dit forum...
Maar.... en nu komtie.... (overdrachtelijk gezien dan, he )
Uitgaande van het feit dat masturbatie een sextechniek is, gaat dit een weg in die dit forum nog niet heeft bewandeld..
What is next?? -Alleen anale sex gehad, dus toch nog maagd? - Orale sex, is dat ook sex? ( ivm sex voor t huwelijk)
Kweenie.. maar enige duidelijkheid van de redactie is wel gewenst in deze
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op donderdag 20 januari 2011, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:03
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
JEFFREY984
|
op zaterdag 25 februari 2012, 18:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het topic stoort mij niet, praat er gerust over als je die behoefte hebt... nen zwijg als je hier niets mee hebt. Iedere discussie heeft zn deelnemers, voel je je bij deze discussie niet geroepen als deelnemer, doe dan niet mee. Zo moeilijk is dat toch niet??
Uitgaande van het feit dat masturbatie een sextechniek is, gaat dit een weg in die dit forum nog niet heeft bewandeld..
What is next?? -Alleen anale sex gehad, dus toch nog maagd? - Orale sex, is dat ook sex? ( ivm sex voor t huwelijk)
Kweenie.. maar enige duidelijkheid van de redactie is wel gewenst in deze |
Even een schepje boven op Piet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:29
|
|
|
Dus als het niet hoeft dan doe je het ook niet want je lichaam is wel een tempel dat je op goede wijze je geest en lichaam vult met Gods Wijsheid alleen dat jezelf focust op jezelf behoeftes te vullen kan ook ego strelen alleen denken aan jezelf terwijl je inwezen als je er minder bezig aan zou houden en je meer focust op God zal dit masturberen ook minder worden.
Bidden om kracht en of God je wil helpen daar minder te gaan denken en je meer de Bijbel te gaan lezen is dat je geestelijk meer gaat groeien. je hoeft niet je vlees te voeden maar voed je geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:33
|
|
|
MAR907 schreef: | Even een schepje boven op Piet.... |
ff de boel op scherp zetten he... ( de discussie bedoel ik )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 23:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | ff de boel op scherp zetten he... ( de discussie bedoel ik ) |
het neigt mij ook om scherp te stellen.....laat het over aan een ander.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 20 januari 2011, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 23:35
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het topic stoort mij niet, praat er gerust over als je die behoefte hebt... nen zwijg als je hier niets mee hebt. Iedere discussie heeft zn deelnemers, voel je je bij deze discussie niet geroepen als deelnemer, doe dan niet mee. Zo moeilijk is dat toch niet??
Kweenie.. maar enige duidelijkheid van de redactie is wel gewenst in deze |
Ben een beetje misselijk...zou ik wat verkeerds gegeten hebben???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 23:47
|
|
|
ELKAAR SCHERP HOUDEN KAN ECHT GEEN KWAAD IS SOMS NODIG OP ZIJN TIJD
ZIE EENS SPREUKEN 27 VERS 17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 07:57
|
|
|
Gaan we nu doen alsof we heiliger dan heilig zijn? Seks is ons gegeven om van te genieten,het is niet vies.........
Allereerst:ik vind seks in een relatie iets dat privé gehouden moet worden gehouden tussen partners,ook je seksuele relatie groeit,daar moet je samen een weg in vinden,in wat je doet en hoe je het doet. Gooi zulke dingen niet te grabbel op een forum,je partner moet vertrouwen in je kunnen blijven houden.
En ten tweede........het ontdekken van je lichaam is nodig voor je ontwikkeling,het leven is al zwaar genoeg,niet genieten van de mooie dingen die God je heeft gegeven vind ik net zo verkeerd als het op de verkeerde wijze gebruiken.Wat de verkeerde wijze is is voor iedereen verschillend,de Bijbel geeft daar(gelukkig )weinig richtlijnen voor maar gebruik je gezond verstand. Je eigen lichaam ontdekken geeft je zelfvertrouwen en dat komt goed van pas als je een relatie krijgt,alleen als je er zelf een gezonde kijk op hebt kun je dat op een juiste wijze in je relatie beleven en overdragen aan je kinderen. Er zijn trouwens hele fijne boeken over geschreven,speciaal gericht op pubers maar ook zeer geschikt voor de zoekenden onder ons (ook heel geschikt voor ouders die moeite hebben met het vertellen van bepaalde details )
Eigenlijk vind ik het heel triest dat mensen zulke vragen op een forum moeten stellen,het hoort bij je opvoeding,ouders horen hun kinderen voor te lichten zodat ze hun grenzen leren kennen voor het fout gaat!
|
|
Naar boven |
|
|