Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:02
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik ben het niet met je eens Henk. Mijn ervaring is dat juist je boosheid extra verwijdering brengt tussen God en jezelf, juist op het moment dat je Hem juist wel nodig hebt. Opkroppen is fout, maar ongeremd boos zijn is naar mijn idee niet de beste optie. Eerder hulp zoeken om te verwerken, dat lijkt mij achteraf het verstandigste |
deze keer ben ik het niet met je eens, jolan, allereerst is er verschil tussen opstandigheid en boosheid; dat even voor de duidelijkheid......
boosheid lijkt afstand te creeren, maar komt juist voort uit betrokkenheid. persoonlijk is het bij mij wel voorgekomen dat ik mijn kussen uit frustratie en boosheid in elkaar gestompt heb, tijdens mijn bidden. ik ben ervan overtuigt, dat dat ook mag van onze God. Hij zegt immers; vertel mij Uw redenen........ geef Mij uw hart (vol boosheid en frustraties) maar gij wilt tot mij niet komen......opdat Ik u geneze.... (ik citeer even uit mijn hoofd, dus weet niet of ik het juist weergeef......) essentie is wel, dat je met alles, ALLES naar Hem toe mag gaan.......
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 13 januari 2011, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | deze keer ben ik het niet met je eens, jolan, allereerst is er verschil tussen opstandigheid en boosheid; dat even voor de duidelijkheid......
boosheid lijkt afstand te creeren, maar komt juist voort uit betrokkenheid. persoonlijk is heb bij mij wel voorgekomen dat ik mijn kussen uit frustratie en boosheid in elkaar gestompt heb, tijdens mijn bidden. ik ben ervan overtuigt, dat dat ook mag van onze God. Hij zegt immers; vertel mij Uw redenen........ geef Mij uw hart (vol boosheid en frustraties) maar gij wilt tot mij niet komen......opdat Ik u geneze.... (ik citeer even uit mijn hoofd, dus weet niet of ik het juist weergeef......) essentie is wel, dat je met alles, ALLES naar Hem toe mag gaan.......
. |
wat moet ik hierop zeggen.....
Maar dat zijn wel de ware emotie's welke erbij horen die het echt maken voor God. Het komt vanuit het hart van iemand, laat het gaan, ook voor God, want Hij is rechtvaardig, wees het zelf ook.... Dat is wat ik erin ervaar, want daarmee worden de tranen gewist, en is iemand een "parel" voor God geworden.... God heeft ons geen "kalme reis beloofd, maar we een behouden aankomst" in ons leven.....
Er Is Een God Die Hoort
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:24
|
|
|
Waarom zou ik niet boos mogen zijn? Innerlijk ben je immers op dat moment al boos en God weet dat dus al. Wel is het zo dat ik het bij Hem neerleg en niet opeens alles zelf ga oplossen. Uit pure emotie kan je nu eenmaal wel eens onnadenkend passievol reageren. Echtheid is vlgs mij voor God heel belangrijk. Dingen ontkennen en maar doorgaan net alsof je niets voelt werkt als een langzaam gif, dan kun je beter even goed uit je slof schieten en daarna alles weer in juiste perspectief zien. Maar goed dat is mijn mening
Gr. Willie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:54
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:02
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Ik ben ook soms boos op God,
Ik heb een hele tijd lang een probleem gehad, ik had hierdoor ook verdriet, en heb alles bij God gebracht, mijn wanhoop, mijn twijfels, mijn opstandigheid, mijn vragen waarom Hij het toeliet, of waar Hij was, mij koppigheid, mijn goede wil, mijn verlangen dat alles goed kwam, dat ik mij weer veilig bij God kon voelen,
maar eigenlijk voelde ik mij gans die tijd heel veilig bij God, want anders kon ik nooit met al die emoties tegenover Hem staan in alle eerlijkheid. en weet je, Hij heeft mij echt geleid naar een oplossing, en het probleem en het verdriet is volledig verdwenen.
Ik denk dat ik mag boos zijn op God van God, zo mag ik mezelf zijn tegenover God, Hij accepteert mij zoals ik ben, Hij respecteert het dat ik over alles eerlijk spreek, en Hij laat mij gewoon niet in de steek! Zo ervaar ik onze relatie, en ik heb er een goed gevoel bij!
Moest ik God niet hebben om alles aan te zeggen, tegen wie zou ik het allemaal zeggen? mijn leven zou een leugen zijn, want door mijn gesprekken met God weet ik dat er mij na dit leven nog een ander leven te wachten staat in Zijn Rijk van Liefde. |
De Heer is onze vriend die ons nimmer meer verlaat...
http://www.youtube.com/watch?v=ld_LghTfwtE&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:26
|
|
|
HANNAH810 schreef: | deze keer ben ik het niet met je eens, jolan, allereerst is er verschil tussen opstandigheid en boosheid; dat even voor de duidelijkheid......
boosheid lijkt afstand te creeren, maar komt juist voort uit betrokkenheid. persoonlijk is heb bij mij wel voorgekomen dat ik mijn kussen uit frustratie en boosheid in elkaar gestompt heb, tijdens mijn bidden. ik ben ervan overtuigt, dat dat ook mag van onze God. Hij zegt immers; vertel mij Uw redenen........ geef Mij uw hart (vol boosheid en frustraties) maar gij wilt tot mij niet komen......opdat Ik u geneze.... (ik citeer even uit mijn hoofd, dus weet niet of ik het juist weergeef......) essentie is wel, dat je met alles, ALLES naar Hem toe mag gaan.......
. |
Ik ben het dan maar ff wel met jou eens, zoals je dit stuk weergeeft. mijn vraagteken is alleen wel: komt boosheid op God niet voort uit opstand tegen Zijn weg met je? In mijn geval zeker wel, en in die zin is boosheid niet goed lijkt me, en brengt het wel degelijk verwijdering tussen jou en God. Als de opstand breekt, verdwijnt uiteindelijk ook de boosheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:31
|
|
|
Twee dingen wil ik zeggen: God heeft ons gemaakt met emoties, en het lijkt wel alsof je als christen geen emoties mag hebben. Je mag niet bang zijn, je mag niet trots zijn, je mag niet verdrietig zijn,je mag niet verlangen naar, je mag dus ook niet boos zijn...Naar mijn idee heeft God ons gemaakt met emoties, die we ook ten volle mogen beleven en daar hoort boosheid bij.
En ik vind dat sommigen ook een goede reden hebben om boos te zijn. Vragen als: waar was U toen ik mishandeld werd...waarom liet U toe dat me dat overkomen is....waarom heeft U mij nu die handicap gegeven....waarom heb ik mn partner verloren............waarom ben ik ziek........
Allemaal hele essentiële vragen, die heel veel met je bestaan te maken hebben. Job heeft ook een hele tirade tegen God...
Boosheid is nodig voor verwerking...verwerking van verdriet, trauma en verlies. En boosheid maakt je echt tegenover God. Het geheim echter is, dat God dan ook de ruimte krijgt je te troosten....en als je echt naar Hem luistert, geneest Hij je ook van de pijn.
Ik heb een levensmotto, beter of bitter. Of je wordt van alle tegenslag bitter en dan slaat die boosheid om in verbittering, of je wordt er beter van en dan brengt het je dichter bij God.
Tenslotte las ik in een aantal bijdragen dat mensen wel eens boos zijn als God geen gebeden verhoort. Allereerst ben ik dankbaar dat God dat bij mij niet heeft gedaan, want je wilt niet weten waar ik allemaal voor gebeden heb. Ten tweede heb ik de laatste tijd gemerkt dat mijn vertrouwen groter is dan mn gebeden. Ik vertrouw er gewoon op, dat God mijn leven leidt, en als ik ergens voor bid en het gaat niet door, dan is mijn vertrouwen in God niet beschaamd, want door alles heen heeft Hij laten zien hoeveel Hij van me houdt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:37
|
|
|
Op de rouwkaart bijna twee jaar geleden schreef ik Aangeslagen ...maar niet .....Verslagen
dat was mijn vast beraden keus Zelfs in mijn boosheid verdriet machteloosheid kwam dit als eerste in mij op Natuurlijk hield ik mijn vragen mijn waaroms waartoe, s Elke dag gold voor mij waar kies ik voor de putjesclub [degene die blijven hagen in hun verdriet boosheid ] of..... kies ik voor een Weg die verder omhoog voert
En ben ik bereid om Gods troost te ontvangen Gods Aanwezigheid die ik toelaat geneest En als iemand Gods troost heeft ervaren is hij in staat ook om anderen te troosten Dat is voor ons allemaal weggelegd zie 2 korintieers 1 vers 3 en 4 De Amplified bible spreekt over bemoedigen en opbeuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:52
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Ik ben ook soms boos op God,
Ik heb een hele tijd lang een probleem gehad, ik had hierdoor ook verdriet, en heb alles bij God gebracht, mijn wanhoop, mijn twijfels, mijn opstandigheid, mijn vragen waarom Hij het toeliet, of waar Hij was, mij koppigheid, mijn goede wil, mijn verlangen dat alles goed kwam, dat ik mij weer veilig bij God kon voelen,
maar eigenlijk voelde ik mij gans die tijd heel veilig bij God, want anders kon ik nooit met al die emoties tegenover Hem staan in alle eerlijkheid. en weet je, Hij heeft mij echt geleid naar een oplossing, en het probleem en het verdriet is volledig verdwenen.
Ik denk dat ik mag boos zijn op God van God, zo mag ik mezelf zijn tegenover God, Hij accepteert mij zoals ik ben, Hij respecteert het dat ik over alles eerlijk spreek, en Hij laat mij gewoon niet in de steek! Zo ervaar ik onze relatie, en ik heb er een goed gevoel bij!
Moest ik God niet hebben om alles aan te zeggen, tegen wie zou ik het allemaal zeggen? mijn leven zou een leugen zijn, want door mijn gesprekken met God weet ik dat er mij na dit leven nog een ander leven te wachten staat in Zijn Rijk van Liefde. |
heel mooi, marylien, ik ben er even stil van!!
het klinkt mij een beetje in de oren als psalm 73; wie heb ik, naast "U in de Hemel"? naast U trekt mij ook niets op deze aarde... en al bezwijkt mijn lichaam en mijn hart dan nog is God de Rotssteen van mijn hart, en mijn (aan)deel in eeuwigheid. maar wat mij betreft; het is goed voor mij, om dicht bij God te zijn, ik zet mijn vertrouwen op de Heere HEERE.....!!
(even vrij vertaald)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:12
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik ben het dan maar ff wel met jou eens, zoals je dit stuk weergeeft. mijn vraagteken is alleen wel: komt boosheid op God niet voort uit opstand tegen Zijn weg met je? In mijn geval zeker wel, en in die zin is boosheid niet goed lijkt me, en brengt het wel degelijk verwijdering tussen jou en God. Als de opstand breekt, verdwijnt uiteindelijk ook de boosheid. |
ik denk dat boosheid voortkomt uit een overdosis verdriet, frustratie, en dan vaak in combi met machteloosheid; ook vanuit het onrecht dat je door mede-mensen wordt aangedaan. ik ben er van overtuigd, dat de emotie "boosheid" ook niet verkeerd hoeft te zijn. zelfs God zelf kan erg boos worden, vooral wanneer Zijn liefde keer op keer geweld wordt aangedaan. God vergelijkt het in de bijbel zelfs met overspel; Zijn kinderen ziet Hij als Zijn bruid, en zij volgen dan andere goden na. lees bijvoorbeeld maar eens in ezechiel 23 vers 37; (een heel confronterend hoofdstuk!!)
want zij hebben overspel gedaan, en er is bloed in haar handen; en zij hebben met haar drekgoden overspel gedaan; daartoe hebben zij ook haar kinderen, die zij Mij gebaard hadden, voor hen door het vuur laten doorgaan tot spijze. Nog hebben zij Mij dit gedaan; zij hebben Mijn heiligdom ten zelve dage verontreinigd, en Mijn sabbatten ontheiligd. ez 24 vers13; ik zal Mijn grimmigheid (grote boosheid) op u doen rusten; Ik de Heere heb het gesproken; het zal komen, en Ik zal het doen; ik zal er niet van afwijken, en Ik zal geen medelijden hebben, geen berouw hebben; naar uw wegen, en naar uw handelen zullen zij u terecht stellen, spreekt de Heere HEERE
vrij felle bewoordingen, die ook nog eens in verschillende versies worden herhaald. en dat door een zo liefdevolle God. wellicht komt dit voort uit het feit dat Zijn liefde zo vertrapt is?
opstand is anders, denk ik; in dat geval is het moeilijk om te accepteren dat God een bepaalde weg met je gaat, of dat er situaties op je weg komen, die zo enorm onrechtvaardig kunnen zijn, dat je je niet voor kunt stellen dat God dat toelaat. toch, zoals jij al aangeeft; God is vrij om je leven te vormen zoals Hem dat goeddunkt, en uiteindelijk werken alle dingen mee ten goede, wanneer je naar Zijn voornemen geroepen bent/Zjn kind bent. dat neemt denk ik niet weg, dat er een rouw proces is, waarin je je heel verlaten kunt vóéen, door God en door mensen. hoewel dat in werkelijkheid niet zo hoeft te zijn.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 13 januari 2011, 12:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:18
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 10:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:32
|
|
|
GIBBY159 schreef: | God laat niéts toe...naar mijn bescheiden mening. Ik zei al eerder: De vraag is beter dat WAARTOE Gods plan leidt | Ik denk juist dat God veel dingen toelaat, maar alles ombuigt naar Zijn plan. ps 34 schreef: | Al blijft de rechtvaardige niets bespaard, de HEER zal hem steeds weer bevrijden. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:39
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:36
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 10:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:37
|
|
|
boos op God zijn, komt voort uit machteloosheid, onmacht, dat voort komt uit de waaroms, dat kunnen allerlei oorzaken zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:51
|
|
|
MAR907 schreef: | het gaat om boos zijn op God.... |
Daar geldt mijns inziens nog steeds hetzelfde voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:06
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik ben het dan maar ff wel met jou eens, zoals je dit stuk weergeeft. mijn vraagteken is alleen wel: komt boosheid op God niet voort uit opstand tegen Zijn weg met je? In mijn geval zeker wel, en in die zin is boosheid niet goed lijkt me, en brengt het wel degelijk verwijdering tussen jou en God. Als de opstand breekt, verdwijnt uiteindelijk ook de boosheid. |
Ik denk dat boosheid veel meer is. Boosheid is iets volgens mij wat hoort bij het mens zijn. Volgens mij was Jezus ook van tijd op tijd boos, boos op Farizeeers en Saduceeen en mensen die kinderen verhinderden om bij Jezus te komen.
Ik geloof dat je als christen zijnde een relatie mag hebben met God, als je dan bijv. boos bent om bijv. de onrechtvaardigheid in deze wereld, of wat ik me bijv, heel goed in kan denken is dat je boos bent als je vanwege een misdrijf levenslang in een rolstoel belandt. Boosheid is ook contact met God zoeken, op die manier is het, ook al ben je boos op God ook relatie. Ik denk dat je God je diepste innerlijk mag laten zien en daar hoort ook wel eens boosheid bij.
Iets anders is verbittering, ik denk dat dat geen gezonde emotie is en dat je dan tever erin bent doorgegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:15
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat boosheid voortkomt uit een overdosis verdriet, frustratie, en dan vaak in combi met machteloosheid; ook vanuit het onrecht dat je door mede-mensen wordt aangedaan. ik ben er van overtuigd, dat de emotie "boosheid" ook niet verkeerd hoeft te zijn. zelfs God zelf kan erg boos worden, vooral wanneer Zijn liefde keer op keer geweld wordt aangedaan. God vergelijkt het in de bijbel zelfs met overspel; Zijn kinderen ziet Hij als Zijn bruid, en zij volgen dan andere goden na. lees bijvoorbeeld maar eens in ezechiel 23 vers 37; (een heel confronterend hoofdstuk!!)
want zij hebben overspel gedaan, en er is bloed in haar handen; en zij hebben met haar drekgoden overspel gedaan; daartoe hebben zij ook haar kinderen, die zij Mij gebaard hadden, voor hen door het vuur laten doorgaan tot spijze. Nog hebben zij Mij dit gedaan; zij hebben Mijn heiligdom ten zelve dage verontreinigd, en Mijn sabbatten ontheiligd. ez 24 vers13; ik zal Mijn grimmigheid (grote boosheid) op u doen rusten; Ik de Heere heb het gesproken; het zal komen, en Ik zal het doen; ik zal er niet van afwijken, en Ik zal geen medelijden hebben, geen berouw hebben; naar uw wegen, en naar uw handelen zullen zij u terecht stellen, spreekt de Heere HEERE
vrij felle bewoordingen, die ook nog eens in verschillende versies worden herhaald. en dat door een zo liefdevolle God. wellicht komt dit voort uit het feit dat Zijn liefde zo vertrapt is?
opstand is anders, denk ik; in dat geval is het moeilijk om te accepteren dat God een bepaalde weg met je gaat, of dat er situaties op je weg komen, die zo enorm onrechtvaardig kunnen zijn, dat je je niet voor kunt stellen dat God dat toelaat. toch, zoals jij al aangeeft; God is vrij om je leven te vormen zoals Hem dat goeddunkt, en uiteindelijk werken alle dingen mee ten goede, wanneer je naar Zijn voornemen geroepen bent/Zjn kind bent. dat neemt denk ik niet weg, dat er een rouw proces is, waarin je je heel verlaten kunt vóéen, door God en door mensen. hoewel dat in werkelijkheid niet zo hoeft te zijn. |
God is een rechtvaardige God, ook wanneer hij de boosheid en verdriet in iemand ziet, zorgt Hij nog steeds voor zijn kinderen.... Dat is het Vaderhart van God, Hij heeft zijn enig geboren Zoon aan ons gegeven ook in onze boosheid.....verdriet ....onbegrip...vragen....en hoe nu verder....enz
Een ding weet ik voor mezelf, met Hem ben ik meer dan overwinnaaar, en met Hem spring ik over de muren/bergen heen...... Hij doet mij grazen aan grazige wijden....ondanks alles......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:38
|
|
|
Hoi mary,
Boos op God dat ben ik eigenlijk sinds mijn bekering nooit geweest,wel teleurgesteld omdat alles soms tegen lijkt te zitten.Het leven niet zo verloopt als dat ik graag zou willen..Als ik dan eens zo'n moment heb dat ik het voor mn gevoel ff niet meer aankan helpt het om dit in gebed te brengen bij Hem vertel dat je boos op Hem bent en vertel ook waarom.God wil als een vader/vriend voor ons zijn,dus vertel Hem wat je dwarszit,schreeuw het desnoods uit.tuurlijk God weet precies hoe je je voelt.Alleen vindt Hij het ook fijn als je je gevoelens van op dit moment boosheid uit naar Hem toe.vergeet Hem alleen ook niet te danken voor al die dingen die wel goed en fijn zijn en vertel dat ook aan Hem..kijk om je heen naar alles wat wel positief,leuk en fijn is op dit moment ...dag aan dag draagt Hij ons...
heel veel sterkte meid..
ps zal voor je bidden..
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op donderdag 13 januari 2011, 21:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 23:58
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 14:24
|
|
|
Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.
Ik heb ook geen reden daartoe, ALLE vervelende dingen die mij zijn overkomen, kan ik terugdraaien op een eigen stomme beslissing. Moet ik God daar dan de schuld voor geven??
Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf. Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 14:50
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 10:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:32
|
|
|
MARY052 schreef: | De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop. Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken. Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??
Mary |
Ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt Mary. Echt boos ben ik nooit geweest.....maar snappen deed/doe ik het ook niet. Ik voelde meer een soort teleurstelling van; God.....wat heb ik ver- keerd gedaan, waarom ik? Ik ben altijd wel blijven bidden....God.. laat me niet alleen help me.... Door de jaren heen merk ik wel dat mijn band met God wel dieper daardoor is geworden! En dat gun ik jou ook Mary!.......Gods zegen...... Veel sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:41
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Het is een kettig reactie die al meer dan 2000 jaar duurt, Pieter. En blijft door gaan...door gaan...door gaan...door gaan tot jij aan de beurt bent. |
dat iets al 2000 jaar duurt, is geen reden om het eens anders te benaderen... we lopen inmiddels ook niet meer in beestenvellen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:35
|
|
|
PIETER649 schreef: | Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.
Ik heb ook geen reden daartoe, ALLE vervelende dingen die mij zijn overkomen, kan ik terugdraaien op een eigen stomme beslissing. Moet ik God daar dan de schuld voor geven??
Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf. Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ?? |
He Pieter ik begrijp wat je schrijft, maar niet iedereen is in de gelukkige omstandigheden dat de dingen die je overkomen gevolg zijn van eigen stomme beslissingen. Soms gebeuren er dingen van buitenaf waar je totaal geen invloed op hebt maar waar je wel mee moet dealen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:50
|
|
|
MARY052 schreef: | He Pieter ik begrijp wat je schrijft, maar niet iedereen is in de gelukkige omstandigheden dat de dingen die je overkomen gevolg zijn van eigen stomme beslissingen. Soms gebeuren er dingen van buitenaf waar je totaal geen invloed op hebt maar waar je wel mee moet dealen. | Idd Mary snap je boosheid volkomen...zit zelf momenteel ook vol boosheid en verdriet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.
Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf. Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ?? |
Dat kan bij jou zo zijn nu.
Probeer je eens in te leven in iemand, die al zijn hele leven ergens voorinzet "ZOALS JIJ NU" in geloof samen en plotseling kwijt bent en het bestaat niet meer?????
Ik weet zeker je zult gaan schreeuwen tot God... waarom ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:20
|
|
|
MAR907 schreef: | Dat kan bij jou zo zijn nu.
Probeer je eens in te leven in iemand, die al zijn hele leven ergens voorinzet "ZOALS JIJ NU" in geloof samen en plotseling kwijt bent en het bestaat niet meer?????
Ik weet zeker je zult gaan schreeuwen tot God... waarom ik.... |
jij denkt echt dat jij de enige bent met het ultieme verdriet he? jij kunt je niet voorstellen dat er mensen zijn die ook heel verdrietige dingen hebben meegemaakt?
verder ga ik op deze zaken niet in op dit forum, ik hoef niet te koop te lopen met de scheuren in mn ziel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:02
|
|
|
PIETER649 schreef: | jij denkt echt dat jij de enige bent met het ultieme verdriet he? jij kunt je niet voorstellen dat er mensen zijn die ook heel verdrietige dingen hebben meegemaakt?
verder ga ik op deze zaken niet in op dit forum, ik hoef niet te koop te lopen met de scheuren in mn ziel... |
Daar gaat het niet om maar heb wel begrip voor diegene die wel het kennen en het zo beleven. Het is geen theorie of een praktische oplossing.....
Lees even zelf terug wat je zegt.... "ik heb geen ervaring met"....dus??????? een ander is een mietje????? Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.
Quote: | Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf. Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ??
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:06
|
|
|
ik loop niet te koop met mijn verleden, maar snapt van God soms echt hélemaal niets. hoeft ook niet hoor, God is almachtig ... zó groot, daar snappen wij toch niets van ... geloven is toch niets anders dan vetrouwen? ... plat gezegd, vertrouwen op de goede afloop? en ja, dan word je wel eens boos ja ... en achteraf denk je dan wel eens idd, het was mijn eigen keuze of domme schuld. ik ben blij dat God zijn zoon Jezus naar ons toe zond, dat verzacht voor mij heel veel ... Jezus kent álle vormen van emotie, zo óók boosheid, hij kent onze emotie, en zeker ook ons verdriet. oke ... ik moet mij daar bij neerleggen ... dus eigenlijk, punt uit ... ja toch? ondanks dat ik dit allemaal snapt, heeft God mij wél met een vraag achter gelaten die tot op heden onbeantwoord bleef, en ook wel zo zou blijven ... we kunnen nou eenmaal niét in Gods brein kijken hé ... er word gezegd dat God ons al kent, vóór dat wij geboren werden ... onze haren zijn stuk voor stuk geteld, en God heeft met ieder van ons een plan. maar nu komt het ... oke ... ik weet dat ziekte niét iets is van God ... maar mijn vrouw wérd het ... en is overleden. nu wil ik niet gaan klagen hoor, ondanks dat het verschrikkelijk is , maar omdat wij weten dat gelóven niets meer is dan vertrouwen, hebben wij als gezin WEL moeten ervaren, dat God ons zéér nabij was ... sterker nog ... in augustus moest ik samen met mijn kinderen afscheid nemen van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... in die nacht was ik getuige van een écht wonder, en kon mijn kinderen de andere morgen wakker maken met de woorden ... mamma ís er weer ... mamma lééft, en jullie moesten eens weten wat voor een inpact dit heeft voor jonge kids een twééde afscheid volgde op kerstavond ... en wéér mochten wij getuigen zijn van een wonder ... dit is menselijk gezien niet normáál ... en já wat denken jullie ... het vertrouwen in onze Heer was toch énorm? en dan gebeurt het tóch ... op oudejaarsdag, 2002 overleed onze moeder ... en leg dít nou maar eens uit aan je kids ... ikzelf snapt dat het lichaam van mijn vrouw overladen was met gif ... dmv chemokuren het lichaam óp was ... maar was dit Gods wil? ... ik denk van niet ... maar ben na 3 keer afscheid genomen te hebben toch wel verschrikkelijk blijven zitten met onbegrip ... boos ... snapte van God hélemaal niets meer ... had het met de kerk toen ook héélemaal gehad ... niémand kon mij troosten ... met álle heilige praatjes en het smijten met bijbelteksten ... vol goéde bedoelingen ... nuuuh ... daar ben ik véél te veel mens voor ... en ben blij dat God dit ook snapt. 2 van mijn 4 kids hebben het hélemaal gehad met het geloof ... gek hé ... zijn dus boos ... snáppen het niet ... ik vind dit écht erg ... want God heeft hun iets laten zién van zijn almacht ... thats it ...
ik wil nog iets kwijt ... ik kan wel janken om wat mij en mijn gezin is overkomen ... er word mij wel eens gewezen op die mooie kaart die ik wel 5 keer kreeg ... voetstappen in het zand ... ik vind dit idd een héél mooie kaart ... maar in ons geval? ... zóóó achteraf gepraat hé ... ja, idd mooi ... ik ben ik ... ik moet verder met mijn gezin ... met kids die heel erg boos zijn op God ... ik vertrouw op Gods woorden ... van dat alles wat zijn hand begon ... nooit iemand loslaat ...
lieve mensen die dit lezen ... dit is een verhaal dat ik kwijt wilde ... misschien té veel offtopic ... het is voor mij iets van mij afschrijven ... en hoop op jullie begrip.
liefs inka
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|