ChristianMatch

Forum

WAAROM
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:06

CHATULIEM619 schreef:
Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren.
In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde.
Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen..
Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen.

Wow, dat ik dat nog mee mag maken: ik ben het voor de verandering eens met je eens Lachende smiley

Ik denk ook dat jij je dochter niet 5x in een kwartier Toes noemt, en dat je je vrouw ook niet bij iedere zin schat noemde.
Als Pieter dat zou doen zou ik me vreselijk gaan irriteren aan het woord schat, precies om de reden die jij noemt: het word onecht en heeft geen waarde meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:16

ANGELIQUE327 schreef:
okay meis...houd jij het maar op 100....hoop dat je dit kan verantwoorden...er is er Een die alles kent en weet van je he...ps.139
...lees em nog es voor je slapen gaat...welterusten jolan..vergeet niet voor gibby te bidden!

Hee Angel... lees ik dit nu goed ? Verraste, verbaasde smiley
Als je het over "verantwoorden" hebt, dan geldt dat voor ons allemaal he'...
Psalm 139 is er om ons te bemoedigen, ga er niet mee 'gooien' alsjeblieft Twijfelende smiley ... ik vind dit echt niet netjes van je...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:20

ANGELIQUE327 schreef:
Ik begrijp hieruit Chat, dat JIJ degene bent die bepaalt of de gevoelens die tussen Gibby en mij zijn, echt zijn???? Hele bewering hoor!
Hoe een vader voelt voor zn kind is niet te vergelijken me de gevoelens voor Gibby tegenover jou. En hoe jij voor Gibby voelt is niet te vergelijken met de gevoelens van een kind voor haar vader. En om dat wel zo te benoemen is zowel pijnlijk voor een kind dat haar vader verloren heeft als een vader die zijn dochter verloren heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:27

CHATULIEM619 schreef:
Hoe een vader voelt voor zn kind is niet te vergelijken me de gevoelens voor Gibby tegenover jou. En hoe jij voor Gibby voelt is niet te vergelijken met de gevoelens van een kind voor haar vader. En om dat wel zo te benoemen is zowel pijnlijk voor een kind dat haar vader verloren heeft als een vader die zijn dochter verloren heeft...

Aangezien jij die gevoelens tussen Gibby en mij niet kent Chat, kun je ze ook niet vergelijken he?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:28

lief engeltje,
begrijp me niet verkeerd.
lief engeltje ,
waarom word je boos als we iets zeggen over jouw woord gebruik?
lief engeltje,
waarom er meteen een topic er aan wijden?
lief engeltje.
je komt bij mij over als iemand die gelijk wilt hebben.
lief engeltje,
je zoekt bevestinging in je gevoelens.
lief engeltje,
het komt allemaal zo kinderachtig over.
lief engeltje,
jouw houding is als die van een klein kind met heel veel verdriet.
lief engeltje,
je zoekt bescherming tegen de boze buitenwereld.
lief engeltje.
ook zonder jouw woorden van dat lieve paps begrijpen we jouw.
lief engeltje,
dit is wat ik je wilde zeggen.

Angelique ik heb expres hier 10x lief engeltje staan.
Is 1 x lief engeltje niet voldoende?
Waarom dan jij 2,3x in een zin van lieve paps?
Het lijkt mij dat 1x voldoende is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:14

ANGELIQUE327 schreef:
Aangezien jij die gevoelens tussen Gibby en mij niet kent Chat, kun je ze ook niet vergelijken he?
Die vergelijking durf ik wel aan, vooral omdat je in het verleden ook lieve woordjes naar andere mensen geuit hebt en wat is daar nu van over???

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 11 januari 2011, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:23

CHATULIEM619 schreef:
Die vergelijking durf ik wel aan, vooral omdat je in het verleden ook lieve woordjes naar andere mensen geuit hebt en wat is daar nu van over???

euh meestal lees ik dan: ...
(letterlijk 3 puntjes dus)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:26

PIETER649 schreef:
euh meestal lees ik dan: ...
(letterlijk 3 puntjes dus)

LOL Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:50

CHATULIEM619 schreef:

Ik weet niet met welk van mijn kalveren jij geploegd hebt Chat...de roddel is snel...maar de waarheid achterhaalt haar wel!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:59

ANGELIQUE327 schreef:
Ik weet niet met welk van mijn kalveren jij geploegd hebt Chat...de roddel is snel...maar de waarheid achterhaalt haar wel!!!!

Angelique, dat gaat niet over een roddel die er rond zou gaan.

We hebben deze zomer in de chatroom allemaal kunnen meelezen hoe een groepje dames overdreven klef met elkaar omging, en ja, ook dat kon knap irritant zijn op zn tijd.
Vervolgens kunnen we nu vrijwel elke avond meelezen hoe met name 2 dames nu op elkaar reageren.
Wat er gebeurt is weet ik niet, wil ik ook niet weten en geef ik jou de schuld niet van, net zo min als ik een ander ergens van beschuldig.
Maar chat heeft weldegelijk een punt hier.
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:00

ANGELIQUE327 schreef:

denk is over je eigen woorden na ang
begrijp me goed val niemand aan
maar wees is lief voor elkander
ja weet het ben het zelf ook niet altijd
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:06

ANGELIQUE327 schreef:

Nog een verschil tussen België en Nederland ... hier is het .. al loopt de leugen nog zo snel , de waarheid achterhaalt hem wel ....... voor roddel ... tja geldt hier het spreekwoord ... Men moet zo leven dat men zich niet zou schamen de familiepapegaai aan de ergste roddelaar in de stad verkopen.

En dat van kalveren geploegd ... tja hoorde ik nog nooit en snap het ook niet Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:11

kalveren is meervoud, sofie,
en het spreekwoord is "met iemands kalf ploegen"
wat ongeveer betekend; bij wie heb je je info gehaald
(meestal iemand die tot je intieme vriendenkring/familie behoort)
in dit geval is er wellicht dus keuze uit meerdere kalveren. dat zou je angelique zelf even moeten vragen.

@ annette; geen punt; drie punten begreep ik
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:13

SOFIE807 schreef:
Nog een verschil tussen België en Nederland ... hier is het .. al loopt de leugen nog zo snel , de waarheid achterhaalt hem wel ....... voor roddel ... tja geldt hier het spreekwoord ... Men moet zo leven dat men zich niet zou schamen de familiepapegaai aan de ergste roddelaar in de stad verkopen.

En dat van kalveren geploegd ... tja hoorde ik nog nooit en snap het ook niet Geschokte, onthutste smiley

Is een bijbelse uitspraak soof...De dochter van koning Herodes vraagt als beloning voor haar dansen het hoofd van Johannes de doper, omdat haar moeder zijn dood wilde...Dan zegt Herodes tegen haar..gij hebt met mijn kalf geploegd.......vraag me niet waar het staat....maar daar kan Crossy je wel bij helpen zoeken....(toch Cross? thx)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:40

ANGELIQUE327 schreef:
Is een bijbelse uitspraak soof...De dochter van koning Herodes vraagt als beloning voor haar dansen het hoofd van Johannes de doper, omdat haar moeder zijn dood wilde...Dan zegt Herodes tegen haar..gij hebt met mijn kalf geploegd.......vraag me niet waar het staat....maar daar kan Crossy je wel bij helpen zoeken....(toch Cross? thx)
Richt.14 schreef:
Ja ja,’ zei Simson. ‘Jullie hebben met mijn vaars geploegd, anders waren jullie er nooit achter gekomen.’
Het verhaal van Simson. De oplossing van het raadsel wat hij opgaf werd doorverteld..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 11 januari 2011, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:46

ANNETTE792 schreef:
Angelique, dat gaat niet over een roddel die er rond zou gaan.

We hebben deze zomer in de chatroom allemaal kunnen meelezen hoe een groepje dames overdreven klef met elkaar omging, en ja, ook dat kon knap irritant zijn op zn tijd.
Vervolgens kunnen we nu vrijwel elke avond meelezen hoe met name 2 dames nu op elkaar reageren.
Wat er gebeurt is weet ik niet, wil ik ook niet weten en geef ik jou de schuld niet van, net zo min als ik een ander ergens van beschuldig.
Maar chat heeft weldegelijk een punt hier.
Dank je Annette voor deze uitleg..Hoef ik mij niet meer in de discussie te begeven verder.(Rom 12:18-21)
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 19:31

ANGELIQUE327 schreef:

Ok, welke godin, vraagt nu dan om het hoofd van de "volgelingen van Johannes" welke nu danst? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 11 januari 2011, 19:32
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 20:37

je vraag is me niet duidelijk, mar......
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 21:37

Mensen op een bepaalde manier aanspreken vanuit een bepaalde band die je met iemand hebt opgebouwd moet kunnen. En ja, dat kan bij anderen soms wat gemengde gevoelens opleveren. Maar waar ligt dan de grens? Want hoeveel mensen hebben niet bepaalde gevoelens bij bepaalde begrippen? Ik denk dat dat een lastige blijft. Betekent dit dat je dan maar niet meer die bepaalde begrippen moet gebruiken? Dan wordt het in de chat een stilte vanwege het continu wegen van woorden en dat kan niet de bedoeling zijn toch?

Hoe lullig het ergens misschien ook klinkt, als je bepaalde gevoelsuitingen niet verdraagt op een gegeven moment, kun je deze gaan negeren door (zoals Hannah al aangeeft) even weg te gaan of een ander gesprek op gang brengen/blijven volgen in de lobby.

Verder is het denk ik niet handig om over dergelijke zaken enorm te gaan kissebissen, zoals nog wel eens gebeurt in de chat en nu dus ook op het forum. Op die manier breng je elkaar mijns inziens onnodig naar een kookpunt toe. Ga dus niet zo'n discussie aan, want dan sleep je ook nog eens anderen mee in een negatieve stroom...
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 22:03

[quote=CHATULIEM619)Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. ]

hele leuke namen chatuliem...die IPPIE en OEPPIE,ik zal ze onthouden als ik nog eens een keer een paar konijntjes wil hebben ofzo..haha Clown smiley Lachende smiley

Bert
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:32

BERT168 schreef:
hele leuke namen chatuliem...die IPPIE en OEPPIE,ik zal ze onthouden als ik nog eens een keer een paar konijntjes wil hebben ofzo..haha Clown smiley Lachende smiley

Bert

Zo leer je nog eens wat. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:37

MARIJAN072 schreef:
Zo leer je nog eens wat. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
ik wil spontaan twee konijnen
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:39

MAR907 schreef:
Ok, welke godin, vraagt nu dan om het hoofd van de "volgelingen van Johannes" welke nu danst? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ook ik kan het effe nie vatten Mar....maar t is al laat op de avond he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:41

HENDUK927 schreef:
denk is over je eigen woorden na ang
begrijp me goed val niemand aan
maar wees is lief voor elkander
ja weet het ben het zelf ook niet altijd

Ik wou inderdaad net zeggen Ducky...je ziet wel de splinter in andermans oog...maar niet de balk in je eigen oog....denk daar maar es over na Ducky

Laatst aangepast door
ANGELIQUE327
op dinsdag 11 januari 2011, 23:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:43

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:45

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:48

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:49

MARYLIEN613 schreef:
volledig akkoord chat,
maar in mijn vorige reactie ging het om uitspraken van vrienden dacht ik (angy en haar paps) en ging het niet over "liefde"

AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:50

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:31
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 23:52

MARYLIEN613 schreef:
hé Sofie,
kgeloof dat ik als belg zo zwaar niet til aan sommige dingen.........kan dat een verschil zijn tussen Belgen en Nederlanders?

Een héél groot verschil Marylien .......... die roze bril hé Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4