ChristianMatch

Forum

Christelijke Mop van de dag....
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:12

CHATULIEM619 schreef:
Humor is er ook voldoende vind ik. Maar met moppen tappen gaat het snel de verkeerde kant op. Vooral geintjes maken over God vind ik veel tever gaan.

Mag het over Hollanders ? Verlegen lachende smiley

Een vliegtuig kan 120 passagiers dragen en vertrekt met 120 hollanders en 1 belg . Boven in de lucht verliest het vliegtuig haar bodem en met gevolg hangt iedereen met de handen vastgegrepen aan de opberg kastjes . De piloot spreekt tot zijn passagiers " er is overgewicht er zal 1 iemand het vliegtuig moeten verlaten " De Belg antwoord hier op ,( sociaal als we zijn natuurlijk ) " aangezien ik als enigste Belg hier ben , zal ik gaan " ..... Al de Hollanders klapten in hun handen

't is maar om te zeggen hoe lief we toch zijn Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:15

CHATULIEM619 schreef:
Humor is er ook voldoende vind ik. Maar met moppen tappen gaat het snel de verkeerde kant op. Vooral geintjes maken over God vind ik veel tever gaan.

Beetje relativeren kan geen kwaad Chatuliem...... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:12

Ik geloof zeker dat onze God veel humor heeft
je hoeft maar naar zijn schepping te kijken beginnende bij de dieren bv streepje voor streepje beschilderd,vlekjes dik en dun groot en klein
en kijk dan eens naar de mens wat lachen we veel af ,kijk naar vrolijke kinderen en hun onschuldige scherpe opmerkingen
Zei God niet weest als de kinderen die nemen alles zomaar aan en lachen ook heel wat af.ik denk zeker dat God ook lacht als wij plezier maken zolang we idd daar geen afbreuk doen aan Hemzelf en Zijn schepping
maar zoals zoveel wordt veel humor hier weer te zwaar opgenomen.

hier dan dus ff een paar (christelijke)grapjes met een doordenkertje

- voor de kerk op de stoep zit een man God te loven en te prijzen hoe groot en geweldig god is dat Hij zijn volk redde door de rode zee.
komt een theoloog voorbij die dat maar erg raar vind en die spreekt de man aan en legt aan de man zeer theologisch uit dat de rode zee niet zo diep was en dat er door bepaalde wind de wateren 2 zeiden opgeblazen werdt waardoor men dus makkelijk te voet er door kon lopen
de theoloog loopt verder maar de man begint de Here nog harder te loven en te prijzen dan voor heen de theoloog loopt terug en vraagdt waarom ie dat nou dus toch doet
antwoordt nou is het dan niet een heel groot wonder nog groter dan ik wist dat God man en paard voor mozes in 10 cm water kon laten verdrinken??!!!!!

- zit de duvel op de treden voor de kerk te huilen
komt iemand voorbij die vraagt waarom ie daar nou zo zit te janken.
antwoord: doe ik het eindelijk eens niets en krijg ik toch nog de schuld
als het verkeerd gaat omdat ze de verkeerde keuzes maken

als jullie dit niet door de beugel vinden kunnen????
dan moesten jullie eens naar onze vroegere theologie leeraar van de bijbelschool kunnen luisteren die vol vuur en humor over het leven van Jezus kon vertellen van Zijn jeugdjaren.het leven nl van Jezus en zijn broertjes die jozef en maria nog kregen,
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:09

HERMAN388 schreef:
Mop of grap over God kan hier niet.
Het past gewoon niet.

Geeft Zijn Naan de eer

Helemaal mee eens Herman, het past niet!
Ik denk dat ik een andere opvoeding heb gehad van mijn ouders.

Mij is geleerd van;

Spreek vrijmoedig over GOD,
maar misbruik Zijn naam nooit.

Zouden mijn paps en mams het zo verkeerd hebben gedaan met de opvoeding?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:16

CARIEN982 schreef:
Helemaal mee eens Herman, het past niet!
Ik denk dat ik een andere opvoeding heb gehad van mijn ouders.

Mij is geleerd van;

Spreek vrijmoedig over GOD,
maar misbruik Zijn naam nooit.

Zouden mijn paps en mams het zo verkeerd hebben gedaan met de opvoeding?

Niks mis met je opvoeding Carien, een "christelijke mop" hoeft ook niet te betekenen dat God's naam wordt misbruikt:

Oke, komt er één waarvan ik denk dat ie door de beugel kan:

Het is 7 meter lang en ruikt naar pepermunt?

Laatst aangepast door
MARIANNE129
op maandag 3 januari 2011, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:49

THOMAS968 schreef:
Wel een mop en niet mopperen?

Thomas

Lachende smiley haha humor!!!!! Lachende smiley (is toch ontopic dus.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:30

MARIANNE129 schreef:
Niks mis met je opvoeding Carien, een "christelijke mop" hoeft ook niet te betekenen dat God's naam wordt misbruikt:

Oke, komt er één waarvan ik denk dat ie door de beugel kan:

Het is 7 meter lang en ruikt naar pepermunt?

Een kerkelijke ring van zelfvertrouwen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:29

THOMAS968 schreef:
Een kerkelijke ring van zelfvertrouwen?

Nee Thomas, het is simpeler, een bus vol gereformeerden. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:34

MARIANNE129 schreef:
Nee Thomas, het is simpeler, een bus vol gereformeerden. Smiley met dichtgeplakte mond

schitterend!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 14:51

GIBBY159 schreef:
Tijdens een kerkdienst wordt de collecte gehouden en speelt de organist een muzikale omlijsting tijdens de collecte. Nog voordat de organist begint te spelen zegt de voorganger tot de gemeente: "Gemeente..als u mooie orgelspel wilt horen en er van genieten dan kunt u veel beter papier geld in de collecte buidel doen; munten maken té veel herrie! Smiley die vol vragen zit

Dat vind ik een slimme zet van die voorganger. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 15:03

GIBBY159 schreef:
Nu eens geen Christelijke mop maar een verhaal over een zwerver.....

Een zwerver zit op een bank in een prachtig plantsoen nabij een kerk.
Hij overdenkt z'n levensverloop en komt op de gedachte een kerk te bezoeken. Want, zo denkt hij...er is toch een betere weg te bewandelen dan elke dag doelloos rond te dolen? Op een Zondagochtend gaat de man naar de kerk. Op het moment dat hj naar binnen wil gaan wordt de zwerver staande gehouden door de koster die bij de ingang staat. "Ho ho"! zegt de koster, "zo kunt u niet niet naar binnen, hoor zoals u er uit ziet!" De zwerver kijkt verbaasd en zegt: "Ehm, waarom niet?" vraagt de man. "Nou," antwoordt de koster..."U moet zich eerst maar eens even wassen en scheren!" "Ow" zegt de zwerver en loopt weemoedig weer weg en loopt terug naar z'n zitbankje om na te denken.

Hij gaat zich bij Het Leger des Heils een heerlijke douche nemen en wacht de volgende Zondag af. Inmiddels is het weer Zondag geworden en dus loopt de zwerver weer naar de kerk. Weer staat de koster bij de ingang.
En opnieuw wordt de zwerver staande gehouden en de koster zegt: "Maar mijnheer, u kunt zo niet naar binnen met die vuile gehavende kleren, hoor!" De zwerver kijkt verbaast en gaat vervolgens weer naar z'n bankje in het plantsoen. "Tsjonge jonge" denkt de zwerver "wat moeilijk allemaal. Nou moet ik ook nog andere en schone kleren aan doen?"
Na enig zoeken bij een Kringloopwinkel koopt de zwerver nette kleren.

De derde Zondag komt de zwerver weer bij de kerk alwaar de koster hem al ziet aan komen. Wéér houdt de koster hem staande en zegt: "U kunt zo niet naar binnen gaan, hoor! Want u heeft helemaal geen Bijbel bij!" Wederom kijkt de zwerver de koster aan en met verwondering draait de zwerver zich om en loopt weer naar zijn zitbankje in het plantsoen.
"Wat is dit toch allemaal!" vraagt de zwerver zich af. Verdrietig en teleurgesteld zit hij daar...

Van z'n láátste paar centen koopt de zwerver een Bijbel bij de Evangelie winkel. Trots als hij is loopt de zwerver op de vierde Zondag weer naar de kerk. Net dat de zwerver z'n Bijbel aan de koster wil laten zien zegt de koster..."Dat is mooi, maar heeft u nu ook wel centen voor de collecte"?
"Sorry koster" antwoordt de zwerver, "daar heb ik een Bijbel van gekocht!" Zegt de koster: "Ja, dat is mooi maar u moet wél centen hebben voor de collecte, hoor!" De zwerver wordt verdrietig en loopt maar weer naar z'n bankje.

En terwijl de zwerver alle gebeurtenissen huilend overdenkt komt er een man aan lopen. De man staat stil en vraagt aan de zwerver waarom hij zo zit te treuren. De zwerver verteld z'n bevindingen aan de man en kijkt met tranen over zijn wangen naar de man op. "Maar maar wie bent U dan?" vraagt de zwerver. "Nou mijn zoon" zegt de man "IK ben JEZUS!"
"Ooooh...U bent echt JEZUS???!!!" reageert de zwerver stamelend, "Maar
...maar...maar dan bent U toch in de kerk aanwezig"!?" En Jezus antwoordt: "Já, mijn zoon...IK kom er ook niet in want de ménsen LUISTEREN TOCH NIET NAAR MIJ!" En zo gaat de zwerver samen met JEZUS toch naar de kerk om Hem te eren en te leren van Zijn Woord om zo de smalle weg te gaan bewandelen op zijn verdere levensloop. En de zwerver leefde nog lang en GELUKKIG.

Note: Soms midden in de nacht als er iets mij weer iets te binnen schiet; dat kan een melodie zijn, maar ook een heel lang geleden gehoord verhaal. Zo ook nu in deze nacht. Met een heerlijke mok koffie en een shaggie er bij zit ik weer eens aan m'n bureau achter de desktop te typen.... Om straks weer onder de wol te kruipen en stilletjes de HEER danken voor m'n ingeving boven staand verhaal aan het Forum toe te voegen.....

Nou nachtbraker....van mij mag je nog es nachtbraken!
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:56

Voorganger vertelt het verhaal over de verloren zoon..

En toen de zoon weer terugkeerde was de vader zo blij dat hij een feest organiseerde...
De voorganger vertelt over het eten en het feest maar wil eigenlijk de oudste broer wat nader bespreken dus vraagt hij:

Bijna iedereen was erg blij dat de zoon weer thuis was maar 1 niet..,,,wie denken jullie dat dat was.......

een 10 jarig jongetje steekt stralend zijn vinger op en zegt:
...........het gemeste kalf dominee........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:09

GIBBY159 schreef:
Nu eens geen Christelijke mop maar een verhaal over een zwerver.....

Een zwerver zit op een bank in een prachtig plantsoen nabij een kerk.
Hij overdenkt z'n levensverloop en komt op de gedachte een kerk te bezoeken. Want, zo denkt hij...er is toch een betere weg te bewandelen dan elke dag doelloos rond te dolen? Op een Zondagochtend gaat de man naar de kerk. Op het moment dat hj naar binnen wil gaan wordt de zwerver staande gehouden door de koster die bij de ingang staat. "Ho ho"! zegt de koster, "zo kunt u niet niet naar binnen, hoor zoals u er uit ziet!" De zwerver kijkt verbaasd en zegt: "Ehm, waarom niet?" vraagt de man. "Nou," antwoordt de koster..."U moet zich eerst maar eens even wassen en scheren!" "Ow" zegt de zwerver en loopt weemoedig weer weg en loopt terug naar z'n zitbankje om na te denken.

Hij gaat zich bij Het Leger des Heils een heerlijke douche nemen en wacht de volgende Zondag af. Inmiddels is het weer Zondag geworden en dus loopt de zwerver weer naar de kerk. Weer staat de koster bij de ingang.
En opnieuw wordt de zwerver staande gehouden en de koster zegt: "Maar mijnheer, u kunt zo niet naar binnen met die vuile gehavende kleren, hoor!" De zwerver kijkt verbaast en gaat vervolgens weer naar z'n bankje in het plantsoen. "Tsjonge jonge" denkt de zwerver "wat moeilijk allemaal. Nou moet ik ook nog andere en schone kleren aan doen?"
Na enig zoeken bij een Kringloopwinkel koopt de zwerver nette kleren.

De derde Zondag komt de zwerver weer bij de kerk alwaar de koster hem al ziet aan komen. Wéér houdt de koster hem staande en zegt: "U kunt zo niet naar binnen gaan, hoor! Want u heeft helemaal geen Bijbel bij!" Wederom kijkt de zwerver de koster aan en met verwondering draait de zwerver zich om en loopt weer naar zijn zitbankje in het plantsoen.
"Wat is dit toch allemaal!" vraagt de zwerver zich af. Verdrietig en teleurgesteld zit hij daar...

Van z'n láátste paar centen koopt de zwerver een Bijbel bij de Evangelie winkel. Trots als hij is loopt de zwerver op de vierde Zondag weer naar de kerk. Net dat de zwerver z'n Bijbel aan de koster wil laten zien zegt de koster..."Dat is mooi, maar heeft u nu ook wel centen voor de collecte"?
"Sorry koster" antwoordt de zwerver, "daar heb ik een Bijbel van gekocht!" Zegt de koster: "Ja, dat is mooi maar u moet wél centen hebben voor de collecte, hoor!" De zwerver wordt verdrietig en loopt maar weer naar z'n bankje.

En terwijl de zwerver alle gebeurtenissen huilend overdenkt komt er een man aan lopen. De man staat stil en vraagt aan de zwerver waarom hij zo zit te treuren. De zwerver verteld z'n bevindingen aan de man en kijkt met tranen over zijn wangen naar de man op. "Maar maar wie bent U dan?" vraagt de zwerver. "Nou mijn zoon" zegt de man "IK ben JEZUS!"
"Ooooh...U bent echt JEZUS???!!!" reageert de zwerver stamelend, "Maar
...maar...maar dan bent U toch in de kerk aanwezig"!?" En Jezus antwoordt: "Já, mijn zoon...IK kom er ook niet in want de ménsen LUISTEREN TOCH NIET NAAR MIJ!" En zo gaat de zwerver samen met JEZUS toch naar de kerk om Hem te eren en te leren van Zijn Woord om zo de smalle weg te gaan bewandelen op zijn verdere levensloop. En de zwerver leefde nog lang en GELUKKIG.

Note: Soms midden in de nacht als er iets mij weer iets te binnen schiet; dat kan een melodie zijn, maar ook een heel lang geleden gehoord verhaal. Zo ook nu in deze nacht. Met een heerlijke mok koffie en een shaggie er bij zit ik weer eens aan m'n bureau achter de desktop te typen.... Om straks weer onder de wol te kruipen en stilletjes de HEER danken voor m'n ingeving boven staand verhaal aan het Forum toe te voegen.....

Mooi verhaal en ook een beetje triest..
Het is nl. ook een realiteit, wij houden de kerkdeuren met al onze vastgeroeste gewoontes en onze "tale Kanaäns' gesloten voor ongelovigen..
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 09:17

Doordenkertje .........

Een oude dame stuurt haar familiebijbel via de post , aangetekend, naar haar broer......

de postbeambte vraagt:

"Zit er nog iets breekbaars in?? "

" Alleen de 10 geboden ",

antwoordt de dame......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2