Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:03
|
|
|
MAR907 schreef: | Precies zo is ZINGA door het moraal verbannen op CM???? Ik ken haar anders.... |
Als je wat van me moet stuur je maar een mail... Dit gaat zo nergens over!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:07
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Als je wat van me moet stuur je maar een mail... Dit gaat zo nergens over! |
Ik weet het, maar ben wel eerlijk ook op het forum... Tevens moet ik niks...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:15
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik weet het, maar ben wel eerlijk ook op het forum... Tevens moet ik niks... |
Ik zeg nergens dat je niet eerlijk bent en nee je moet niets ook dat zeg ik niet, Of wou je impliceren dat ik niet eerlijk ben???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:45
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik zeg nergens dat je niet eerlijk bent en nee je moet niets ook dat zeg ik niet, Of wou je impliceren dat ik niet eerlijk ben??? |
Ik geef alleen aan hoe het bij mij overkomt... Niks meer en niet minder.... Gevoelens en emotie's liggen veel dieper dan hetgeen dat deze topic verwoordt.... Ook al is het als humor bedoeld, ik zie de humor er niet van in, op een christelijke datingsite..... Het kwetst andermans gevoelens....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:49
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik geef alleen aan hoe het bij mij overkomt... Niks meer en niet minder.... Gevoelens en emotie's liggen veel dieper dan hetgeen dat deze topic verwoordt.... ook al is het als humor bedoeld, ik zie de humor er niet van in op een christelijke datingsite..... Het kwetst andermans gevoelens.... |
Humor is iets ongrijpbaars...het is en blijft iets subjectiefs. Maar het moet (als het al totaal humoristisch bedoeld is, wat hier ook nog de vraag is) zeker nooit gelezen worden alsof er iemand mee aangevallen wordt als er in het verhaal enkel een deel van het geheel wordt beschreven...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 2 januari 2011, 21:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:53
|
|
|
HENK710 schreef: | Humor is iets ongrijpbaars...het is en blijft iets subjectiefs. Maar het moet zeker nooit gelezen worden alsof er iemand mee aangevallen wordt als er in het verhaal enkel een deel van het geheel wordt beschreven... |
Henk alsejeblieft, denk niet alleen aan jezelf, probeer het te zien zoals bij een ander het kan overkomen.... Ik kan het wel aan, maar ben niet de enigste...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:55
|
|
|
MAR907 schreef: | Henk alsejeblieft, denk niet alleen aan jezelf, probeer het te zien zoals het bij een ander kan het over kan komen.... Ik kan het wel aan, maar ben niet de enigste... |
Waar staat dat ik aan mezelf denk (het gaat niet eens over mij)? Nogmaals, het verhaal zoals het geplaatst is, is geen schets van een totaalplaatje, dus het ontkent nergens de man in eenzelfde positie. Jammer dat je dat er toch van wilt blijven maken...anders snap ik je reacties al helemaal niet...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 2 januari 2011, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:02
|
|
|
HENK710 schreef: | Waar staat dat ik aan mezelf denk (het gaat niet eens over mij)? Nogmaals, het verhaal zoals het geplaatst is, is geen schets van een totaalplaatje, dus het ontkent nergens de man in eenzelfde positie. Jammer dat je dat er toch van wilt blijven maken...anders snap ik je reacties al helemaal niet... |
CM bestaat niet alleen uit vrouwen, maar ook uit mannen... Het verhaal in welke opzicht ook, kwetst mij als man en als vader voor mijn kinderen...... Het zegt zoveel hoe het christelijke moraal van vrouwen tegen mannen aankijken.... Terwijl deze topic vanuit een man op poten gezet is......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 22:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:08
|
|
|
MAR907 schreef: | CM bestaat niet alleen uit vrouwen, maar ook uit mannen... Het verhaal in welke opzicht ook, kwetst mij als man en als vader voor mijn kinderen...... Het zegt zoveel hoe het christelijke moraal van vrouwen tegen mannen aankijken.... Terwijl deze topic door een man op poten gezet is...... |
Het verhaal is enkel ter illustratie, Mar. Begrijpend lezen heet zoiets. Voel je toch niet meteen aangevallen als er enkel vrouw staat... Hoe moeten vrouwen zich dan bijvoorbeeld voelen als ze in de Bijbel steeds horen dat er steeds tot de mannen gesproken wordt alsof de vrouwen niet in tel zijn? Het topic is overigens ook gewoon door een vrouw opgezet...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 2 januari 2011, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Het verhaal is enkel ter illustratie, Mar. Begrijpend lezen heet zoiets. Voel je toch niet meteen aangevallen als er enkel vrouw staat... Hoe moeten vrouwen zich dan bijvoorbeeld voelen als ze in de Bijbel steeds horen dat er steeds tot de mannen gesproken wordt alsof de vrouwen niet in tel zijn? Het topic is overigens ook gewoon door een vrouw opgezet... |
De topic is geschreven vanuit een vrouw als reactie op die van een man...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:16
|
|
|
MAR907 schreef: | De topic is geschreven vanuit een vrouw als reactie op die van een man... |
Dan nog is het niet direct een aanval op een man, zoals jij het ergens wel oppakt. Dat is gewoon jammer, want je legt een veel zwaardere lading op het hele topic dan nodig is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:28
|
|
|
MAR907 schreef: | De topic is geschreven vanuit een vrouw als reactie op die van een man... |
Halloooooooooooooooo met 3000 knipogen. Mag een mens dan geen humor meer hebben hier? Bovendien was dat trouwens ook een topic met een knipoog, dat mag dus wel, pfffffff vrouwen kunnen nog zo lekker achter gesteld worden door sommige mannen wat een in en in triest topic is dit geworden zeg. Laat ieder nou gewoon verder gaan met zijn eigen leven en de ander de ruimte laten zonder dat er meningen opgedrongen worden. Wat een ontzettend kinderachtig gebeuren hier. Bah.
Laatst aangepast door
|
MAJARO438
|
op zondag 2 januari 2011, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:40
|
|
|
HENK710 schreef: | Dan nog is het niet direct een aanval op een man, zoals jij het ergens wel oppakt. Dat is gewoon jammer, want je legt een veel zwaardere lading op het hele topic dan nodig is. |
Dat zou kunnen maar kom dan niet met een serieus reacie waar de man achtergesteld wordt....
Ik zag de humor er ook wel in....behalve de reactie van robbedoes die ging mij te ver...
Maar ondanks dat, veel reactie's op deze topic.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 08:46
|
|
|
Spreken is zilver, zwijgen is goud!
Het gaat hier om een grappige knipoog. Daar hoeft men niet zo serieus mee om te gaan lijkt mij. Iedereen heeft zijn levenservaringen opgedaan, waardoor moeites zijn ontstaan. Helaas! Dus probeer zaken niet persoonlijk op te vatten alsjeblieft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:13
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Spreken is zilver, zwijgen is goud!
Het gaat hier om een grappige knipoog. Daar hoeft men niet zo serieus mee om te gaan lijkt mij. Iedereen heeft zijn levenservaringen opgedaan, waardoor moeites zijn ontstaan. Helaas! Dus probeer zaken niet persoonlijk op te vatten alsjeblieft. | Idd, Jasmijn, het was geschreven met een knipoog, maar deze reactie ging me te ver:
Marianne129 schreef: | Helaas is het echter zo (ga maar op de spec. scholen kijken) dat het heel vaak de moeders zijn die achter blijven met één of vaak meer kinderen met een ass stoornis. Ass is een stoornis die helaas vaak van vader op zoon wordt doorgegeven. Ja ik weet het ook vrouwen kunnen het hebben, maar dat komt echt veel minder vaak voor.
Begrijp me ajb niet verkeerd, het is inderdaad wat moeilijker om een kind met een psychische stoornis op te voeden, maar je krijgt er ook veel voor terug. De tranen zijn lang niet altijd van verdriet hoor.
Maar voor de goede orde, God heeft natuurlijk niet een speciale moeder geschapen voor een kind met een handicap. God wil de handicap namelijk helemaal niet, ik denk wel dat ouders van een kind met een handicap (of dat nu geestelijk, psychisch, of lichaamlijk is) meer kracht krijgen voor een inderdaad best zware taak. | Het sfeertje wat hier aan ontstaan is, staat me al lang niet meer aan. Iedere vrouw die je spreekt denkt minachtend over de man. Dit is een anti man site aan het worden en met dit stukje ook een anti vader. Ik was van plan een paar vrouwen beter te leren kennen de komende tijd, maar eerlijk gezegd heb ik mijn buik er nu even goed vol van. Uiteraard probeert ze nog de goede mannen in hun waarde te laten maar met deze uiting laat ze toch wel duidelijk zien over hoe ze over het algemeen over mannen denkt: Ze trekken zich niets aan van de opvoeding, en ze zijn de grootste oorzaak van autisme..
Ik denk dat ik de bijbel maar eens ga opvolgen: spr.21 schreef: | Je kunt beter in de woestijn wonen dan samenleven met een humeurige vrouw die ruzie zoekt. | lang leve het vrijgezellenbestaan!!!!!
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 3 januari 2011, 15:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Idd, Jasmijn, het was geschreven met een knipoog, maar deze reactie ging me te ver:
Het sfeertje wat hier aan ontstaan is, staat me al lang niet meer aan. Iedere vrouw die je spreekt denkt minachtend over de man. Dit is een anti man site aan het worden en met dit stukje ook een anti vader. Ik was van plan een paar vrouwen beter te leren kennen de komende tijd, maar eerlijk gezegd heb ik mijn buik er nu even goed vol van. Uiteraard probeert ze nog de goede mannen in hun waarde te laten maar met deze uiting laat ze toch wel duidelijk zien over hoe ze over het algemeen over mannen denkt. Ze trekken zich niets aan van de opvoeding, en ze zijn de grootste oorzaak van autisme.. |
Chat, denk dat je nu beetje overdrijft. Voor mij persoonlijk valt ook het gedicht van de moeder van een autistisch kind onder de afdeling kwijlgedichten waar ik niet van hou, ook ik zie de knipoog in beiden gedichten niet, maar das persoonlijk he. Beide gedichten kom ik regelmatig als spam tegen in mn hyvesmailbox...misschien is dat de oorzaak van mn aversie ertegen en mis ik daardoor de knipoog. Met alle respect voor alle vaders, moeders en niet te vergeten broertjes en zusjes binnen zo'n gezin die allemaal dagelijk daarmee moeten leven. Ik zou niet graag in hun schoenen staan.
Maar om vrouwen, moeders, nu de oorzaak van autisme te gaan noemen gaat me een beetje te ver hoor. Het is een aandoening die je nu eenmaal hebt of niet, niemand geeft je de aandoening.
maarre....als ik jou uitspraken over vrouwen zo lees, hier op forum, in de chatbox.......heb jij dan ook niet een heel raar beeld van vrouwen in je hoofd? Ik krijg bij jou uitspraken ook vaak het idee dat je een werkster zoekt die verder braaf luistert en pootjes geeft als je het vraagt. Gelukkig ken ik je ook buiten de site om en ga ik er vanuit dat het beeld dat ik door je uitspraken krijg niet klopt. Zou jij van vrouwen die je eigenlijk helemaal niet kent niet precies dezelfde foute indruk kunnen hebben? Misschien zijn het in het echte leven wel hele lieve dames ( die ook nog eens met liefde je huis willen soppen en je overhemden willen strijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:46
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Chat, denk dat je nu beetje overdrijft. Voor mij persoonlijk valt ook het gedicht van de moeder van een autistisch kind onder de afdeling kwijlgedichten waar ik niet van hou, ook ik zie de knipoog in beiden gedichten niet, maar das persoonlijk he. Beide gedichten kom ik regelmatig als spam tegen in mn hyvesmailbox...misschien is dat de oorzaak van mn aversie ertegen en mis ik daardoor de knipoog. Met alle respect voor alle vaders, moeders en niet te vergeten broertjes en zusjes binnen zo'n gezin die allemaal dagelijk daarmee moeten leven. Ik zou niet graag in hun schoenen staan.
Maar om vrouwen, moeders, nu de oorzaak van autisme te gaan noemen gaat me een beetje te ver hoor. Het is een aandoening die je nu eenmaal hebt of niet, niemand geeft je de aandoening.
maarre....als ik jou uitspraken over vrouwen zo lees, hier op forum, in de chatbox.......heb jij dan ook niet een heel raar beeld van vrouwen in je hoofd? Ik krijg bij jou uitspraken ook vaak het idee dat je een werkster zoekt die verder braaf luistert en pootjes geeft als je het vraagt. Gelukkig ken ik je ook buiten de site om en ga ik er vanuit dat het beeld dat ik door je uitspraken krijg niet klopt. Zou jij van vrouwen die je eigenlijk helemaal niet kent niet precies dezelfde foute indruk kunnen hebben? Misschien zijn het in het echte leven wel hele lieve dames ( die ook nog eens met liefde je huis willen soppen en je overhemden willen strijken |
Annette,
hetgeen wat chat neerzet, zegt terdegelijk iets over autisme bij kinderen... Ik weet daar ook van omdat ik zelf ook een autistische zoon heb.
Ik ga zelf even een stap verder... Toen mijn zoon ca. twee maanden oud was zegde de moeder "ik wilde dat ik deze kind nooit gehad had"... Ik ben ervan geschrokken toen ik dat hoorde en begreep er niks van.... dat een moeder dat zou kunnen zeggen..... Zij heeft alles er aan gedaan om aan te tonen dat hij niet deugde. Terwijl ik daar mijn twijvels over had.
Sinds zijn moeder er niet is zie ik een ander persoon ontwikkelen in hem waar ik trots op kan zijn. Autisme heeft zeker zijn invloed tussen de relatie van ouders onderling....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:54
|
|
|
MAR907 schreef: | Annette,
hetgeen wat chat neerzet, zegt terdegelijk iets over autisme bij kinderen... Ik weet daar ook van omdat ik zelf ook een autistische zoon heb.
Ik ga zelf even een stap verder... Toen mijn zoon ca. twee maanden oud was zegde de moeder "ik wilde dat ik deze kind nooit gehad had"... Ik ben ervan geschrokken toen ik dat hoorde en begreep er niks van.... dat een moeder dat zou kunnen zeggen..... Zij heeft alles er aan gedaan om aan te tonen dat hij niet deugde. Terwijl ik daar mijn twijvels over had.
Sinds zijn moeder er niet is zie ik een ander persoon ontwikkelen in hem waar ik trots op kan zijn. Autisme heeft zeker zijn invloed tussen de relatie van ouders onderling.... |
Heeft dat zozeer met autisme te maken? Ik denk dat je elk kind, gezond of met stoornis, op zo'n manier kapot kan maken. Maar dat neemt niet weg dat het kind al autisme had, dat krijgt het er niet door. Natuurlijk kan je dat positief en negatief beinvloeden, maar chat noemde het als oorzaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:55
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Chat, denk dat je nu beetje overdrijft. Voor mij persoonlijk valt ook het gedicht van de moeder van een autistisch kind onder de afdeling kwijlgedichten waar ik niet van hou, ook ik zie de knipoog in beiden gedichten niet, maar das persoonlijk he. Beide gedichten kom ik regelmatig als spam tegen in mn hyvesmailbox...misschien is dat de oorzaak van mn aversie ertegen en mis ik daardoor de knipoog. Met alle respect voor alle vaders, moeders en niet te vergeten broertjes en zusjes binnen zo'n gezin die allemaal dagelijk daarmee moeten leven. Ik zou niet graag in hun schoenen staan.
maarre....als ik jou uitspraken over vrouwen zo lees, hier op forum, in de chatbox.......heb jij dan ook niet een heel raar beeld van vrouwen in je hoofd? Ik krijg bij jou uitspraken ook vaak het idee dat je een werkster zoekt die verder braaf luistert en pootjes geeft als je het vraagt. Gelukkig ken ik je ook buiten de site om en ga ik er vanuit dat het beeld dat ik door je uitspraken krijg niet klopt. Zou jij van vrouwen die je eigenlijk helemaal niet kent niet precies dezelfde foute indruk kunnen hebben? Misschien zijn het in het echte leven wel hele lieve dames ( die ook nog eens met liefde je huis willen soppen en je overhemden willen strijken | Een paar dingetjes..ik geef vrouwen niet de schuld van autisme, in dit stukje krijgt de man de schuld. En als hij het niet meer ziet zitten, dan laat ie de vrouw ook nog in de steek...dan is het geen knipoog meer in mijn ogen.
Leg mij eens het volgende uit dan: waarom worden alle mannen in een kwaad daglicht gesteld op de site. Ze worden beschuldigd van oversekst gedrag, ze worden gezien als de grote boosdoeners van de echtscheiding, ze worden beticht van mishandeling en overheersing. Nooit heb ik een vrouw hier positief over een man horen praten...... En als ik ook nog een relatie met een vrouw krijg, die dit gedrag vertoont, word ik de hele tijd beoordeeld over het verleden van haar. Ik heb gewoon geen zin aan al dat kneusjesgeklets hier op het forum. Dat een man een vrouw iets aangedaan heeft, wil niet zeggen dat alle mannen zo zijn.
We nemen de woorden respect en elkaar in je waarde laten snel in de mond, maar hoeveel respect wordt hier voor mannen getoond?
Tenslotte je opmerking over schoonmaakster. Een vrouw die haar verleden verwerkt heeft, zal geen moeite hebben voor haar man te zorgen. Een vrouw die nog midden in de crisis zit, zal dat als vernederend ervaren.....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 3 januari 2011, 14:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een paar dingetjes..ik geef vrouwen niet de schuld van autisme, in dit stukje krijgt de man de schuld. En als hij het niet meer ziet zitten, dan laat ie de vrouw ook nog in de steek...dan is het geen knipoog meer in mijn ogen.
Leg mij eens het volgende uit dan: waarom worden alle mannen in een kwaad daglicht gesteld op de site. Ze worden beschuldigd van oversekst gedrag, ze worden gezien als de grote boosdoeners van de echtscheiding, ze worden beticht van mishandeling en overheersing. Nooit heb ik een vrouw hier positief over een man horen praten...... En als ik ook nog een relatie met een vrouw krijg, die dit gedrag vertoont, word ik de hele tijd beoordeeld over het verleden van haar. Ik heb gewoon geen zin aan al dat kneusjesgeklets hier op het forum. Dat een man een vrouw iets aangedaan heeft, wil niet zeggen dat alle mannen zo zijn.
We nemen de woorden respect en elkaar in je waarde laten snel in de mond, maar hoeveel respect wordt hier voor mannen getoond? |
Jij schreef:
Ze trekken zich niets aan van de opvoeding, en ze zijn de grootste oorzaak van autisme..
Goed voorbeeld dat je je woorden wel eens beetje verkeerd kiest. Gelukkig denk je anders dan je hier opscheef
Heb jij mij nog nooit positief over mn echtgenoot horen praten? Dan toch eens beter opletten. Maar je zet meteen weer een stereotyp beeld neer van hoe jij blijkbaar over ALLE vrouwen denkt omdat er inderdaad een paar zo zijn. Maar dat is nou net waar je vrouwen zelf van beschuldigt: omdat er 1 man je iets aangedaan hebt wil het niet zeggen dat alle mannen zo zijn. Verrassing chat: ook niet alle vrouwen zijn zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:06
|
|
|
Tenslotte je opmerking over schoonmaakster. Een vrouw die haar verleden verwerkt heeft, zal geen moeite hebben voor haar man te zorgen. Een vrouw die nog midden in de crisis zit, zal dat als vernederend ervaren.....
Laatst aangepast door CHATULIEM619
Misschien zoekt iedereen naar iets wat net even anders ligt, wat genuanceerder. Als je van elkaar houdt zorg je graag voor elkaar, dan denk je er niet eens bij na maar doe je dat om de ander te plezieren en dat doet jou dan weer plezier. Ook ik heb me niet altijd positief uit gedrukt over mijn ex, maar ik denk zeker niet alleen negatief over mannen, waarom zou ik anders nog op deze site zitten?
gr majaro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:11
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heeft dat zozeer met autisme te maken? Ik denk dat je elk kind, gezond of met stoornis, op zo'n manier kapot kan maken. Maar dat neemt niet weg dat het kind al autisme had, dat krijgt het er niet door. Natuurlijk kan je dat positief en negatief beinvloeden, maar chat noemde het als oorzaak. |
Het is niet de oorzaak, daar geef je ik volledig gelijk in. Wat juist heel belangrijk is hoe ga je dan als ouders ermee om... Voor zo'n kind is het juist belangrijk dat er positieve inpulsen gegeven worden zodat er begrip voor is....het is al erg genoeg dat een moeder dat vroegtijdig het ziet......
Wij mannen zijn te beredenerend om het te kunnen begrijpen welke emotie's er spelen.... Voor mijzelf was dat een leer proces...
Het doet me nog steeds zeer hetgeen dat Robbedoes geplaatst heeft, want ik zie in mijn zoon een parel waar veel tranen voor gevallen zijn.... en dan zeggen dat God ze niet gemaakt heeft????
En Robbedoes de zware lading die ik er aan geef, heb ik alle redenen toe...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 15:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tenslotte je opmerking over schoonmaakster. Een vrouw die haar verleden verwerkt heeft, zal geen moeite hebben voor haar man te zorgen. Een vrouw die nog midden in de crisis zit, zal dat als vernederend ervaren..... |
Ik dacht nou net dat ik van mn eerste huwelijk geleerd had dat je voor elkaar moet zorgen, en niet de een enkel voor de ander. Ik denk bij zorgen voor ook niet meteen aan huishoudelijke zaken, jij wel geloof ik. En ik zei dat met een vette knipoog chat, doelend op het beeld dat jij me vaak geeft waarvan ik het idee hebt dat het niet klopt......al ga ik nu ff twijfelen of dat beeld niet klopt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:23
|
|
|
MAR907 schreef: | Het doet me nog steeds zeer hetgeen dat Robbedoes geplaatst heeft, want ik zie in mijn zoon een parel waar veel tranen voor gevallen zijn.... en dan zeggen dat God ze niet gemaakt heeft???? |
Dat is net hoe je het bekijkt denk ik. Ik haal er nergens uit dat een vader niet belangrijk is of het niet zou kunnen. Een kind, gezond of met aandoening, heeft een vader net zo hard nodig als een moeder. Er bestaat geen betere ouderhelft. Bekijk het eens wat positiever: jij moet helaas vader en moeder tegelijk zijn voor je kinderen, je mag jezelf er zeker ook onder rekenen!
Wat ik me dan wel weer voor kan stellen is dat je als je er als vrouw alleen voor komt te staan met zo'n kind, net als jij als man er alleen voorstaat, je misschien bemoedigt voelt door zo'n gedicht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:26
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is net hoe je het bekijkt denk ik. Ik haal er nergens uit dat een vader niet belangrijk is of het niet zou kunnen. Een kind, gezond of met aandoening, heeft een vader net zo hard nodig als een moeder. Er bestaat geen betere ouderhelft. Bekijk het eens wat positiever: jij moet helaas vader en moeder tegelijk zijn voor je kinderen, je mag jezelf er zeker ook onder rekenen!
Wat ik me dan wel weer voor kan stellen is dat je als je er als vrouw alleen voor komt te staan met zo'n kind, net als jij als man er alleen voorstaat, je misschien bemoedigt voelt door zo'n gedicht? |
Annet,
je begrijpt het niet... Een kind komt uit het moederschoot. Mijn vrouw wist daardoor dat er iets met hem was... Dat kon ik als man niet weten... Het achterligende achtergrond bij mijn vrouw, heeft verre gevolgen gehad. een kind die geen liefde van zijn moeder ontvangt vanwege dat die ongewenst is, veroorzaakt autisme bij het kind.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 15:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:36
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Jij schreef:
Ze trekken zich niets aan van de opvoeding, en ze zijn de grootste oorzaak van autisme..
Goed voorbeeld dat je je woorden wel eens beetje verkeerd kiest. Gelukkig denk je anders dan je hier opscheef
Heb jij mij nog nooit positief over mn echtgenoot horen praten? Dan toch eens beter opletten. Maar je zet meteen weer een stereotyp beeld neer van hoe jij blijkbaar over ALLE vrouwen denkt omdat er inderdaad een paar zo zijn. Maar dat is nou net waar je vrouwen zelf van beschuldigt: omdat er 1 man je iets aangedaan hebt wil het niet zeggen dat alle mannen zo zijn. Verrassing chat: ook niet alle vrouwen zijn zo | Het gaat me niet om vrouwen individueel, het gaat om het algemene sfeertje hier onder vrouwen..En geloof me, dat zit veel dieper dan je denkt. En ik heb er geen zin aan voortdurend vergeleken te worden met een lapzwans of een dictator. Toevallig kan ik wel van een vrouw houden en mezelf wegcijferen... Het verraderlijke van dit stukje is, dat het er zo terloops staat. Maar zo praten vrouwen voortdurend hier over mannen. Ze voelen zich eigenlijk beter....en een sneer af en toe en een laatdunkende opmerking wordt eigenlijk als heel normaal beschouwd.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 3 januari 2011, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:45
|
|
|
MAR907 schreef: | Annet,
je begrijpt het niet... Een kind komt uit het moederschoot. Mijn vrouw wist daardoor dat er iets met hem was... Dat kon ik als man niet weten... Het achterligende achtergrond bij mijn vrouw, heeft verre gevolgen gehad. een kind die geen liefde van zijn moeder ontvangt vanwege dat die ongewenst is, veroorzaakt autisme bij het kind. |
In het eerste deel van deze bijdrage bevestig je nu juist was Does probeerde aan te geven met dat gedicht: een vrouw heeft een speciale gave.
In het 2e deel spreek je jezelf helemaal tegen:
[quote=MAR907]Het is niet de oorzaak, daar geef je ik volledig gelijk in.
Maar weet je, ieder mag het het zijne van vinden. Ik vind het een beetje gaan lijken op de discussie: wiens situatie is erger, en daar hou ik me graag verre van. Er bestaat namelijk geen erger, het is voor iedereen die ermee geconfronteerd word vreselijk.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 3 januari 2011, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:27
|
|
|
[quote=ANNETTE792]In het eerste deel van deze bijdrage bevestig je nu juist was Does probeerde aan te geven met dat gedicht: een vrouw heeft een speciale gave.
In het 2e deel spreek je jezelf helemaal tegen:
Klopt, je hebt het goed gezien. Wat ik ermee aangeven wil is dat liefdeloosheid, zowel van de vader en/of van de moeder autisme bij een kind versterkt... Want uiteindelijk hebben we allemaal ons gebreken...
Zowel de man als de vrouw hebben speciale gave's van God meegekregen in zijn schepping...ook in een relatie welke hij samen brengt.... Wat de een niet kan, kan de ander weer wel.... De een slingerd heen en weer de ander is stabiel, zo voegt God alles bijelkaar... Een anekdote plaatsen over autisme gaat mij te ver...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Idd, Jasmijn, het was geschreven met een knipoog, maar deze reactie ging me te ver:
Het sfeertje wat hier aan ontstaan is, staat me al lang niet meer aan. Iedere vrouw die je spreekt denkt minachtend over de man. Dit is een anti man site aan het worden en met dit stukje ook een anti vader. Ik was van plan een paar vrouwen beter te leren kennen de komende tijd, maar eerlijk gezegd heb ik mijn buik er nu even goed vol van. Uiteraard probeert ze nog de goede mannen in hun waarde te laten maar met deze uiting laat ze toch wel duidelijk zien over hoe ze over het algemeen over mannen denkt: Ze trekken zich niets aan van de opvoeding, en ze zijn de grootste oorzaak van autisme..
Ik denk dat ik de bijbel maar eens ga opvolgen: lang leve het vrijgezellenbestaan!!!!! |
Chat,
Ik weet nu niets meer te zeggen, wat kan jij vals schoppen zeg. Ik kan er dus echt niets aan doen dat er nu eenmaal bepaalde stoornissen zijn die erfelijk zijn. Dat heeft NIETS te maken met schuld geven, en nog minder met minachtend over een man praten.
Echt, je trapt me hier zo keihard mee op mijn ziel, dat het letterlijk pijn doet. En jij wilde je een goeie vriend noemen?
Ik WIL niet minachtend over mannen denken en ook niet over vaders. Maar hoe moet ik mijn kinderen uitleggen dat vaders ook van hun kinderen kunnen houden ook al hebben ze een handicap?
In het bijzijn van mijn kinderen heeft hun vader tegen mij gezegd: Of zij er uit of ik. Maar goed, ik probeer te blijven denken dat niet alle mannen zo zijn, misschien begrijp je me als dat niet altijd zo voelt. Maar het is een keuze die ik heb gemaakt.
Al moet ik toegeven dat hoe meer ik hier lees, hoe meer ik toch minimaal een aantal mannen graag terug zou zien gaan naar Mars.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:41
|
|
|
nou nou, t wordt steeds romantischer hier!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|