ChristianMatch

Forum

Bindingsangst
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:09

Zoals al is aangegeven kan bindingsangst ontstaan door diverse dingen.
Het zou al heel prettig zijn als menesen die van zichzelf eten dat ze geen vaste relatie willen of zeer twijfelen of ze dat willen voorlopig in hun profiel op datingsites willen zetten dat ze op zoek zijn nara vriendschap o.i.d. en niet eirn zetten dat z eop zoek zijn naar ene relatie.

Verder vind ik persoonlijk LAT en BOB relaties niet echt thuis horen in mijn christelijke denkwereld maar goed dat is mijn eigen mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:19

LEANNE226 schreef:
Ben ik met je eens maar ik denk dat het merendeel van de mensen juist wél iemand zoekt om zijn/haar leven mee te delen en het niet als bijzaak ziet,een LATrelatie kan ook een overbrugging zijn naar iets definitiefs.

(Trouwens,een LATrelatie is een vrije relatie,met mogelijkheid tot het daten van andere mensen,ik vind dat hier eigenlijk niet passen.......)
Helaas Leanne, regelmatig duiden signalen de andere kant op. Veel vrouwen roepen: nooit meer een vent, nooit meer trouwen....Als zij nooit willen trouwen, dan wil ik er niet eens aan beginnen....
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:23

EGGIE989 schreef:
Het zou al heel prettig zijn als menesen die van zichzelf eten dat ze geen vaste relatie willen of zeer twijfelen of ze dat willen voorlopig in hun profiel op datingsites willen zetten dat ze op zoek zijn nara vriendschap o.i.d. en niet eirn zetten dat z eop zoek zijn naar ene relatie

Gelukkig mogen mensen dat zelf bepalen......een relatie word je niet op een gouden bordje aangereikt en dat schijnen veel mannen op cm wel te denken........je zoekt eerst op leeftijd,zoekt dan een leuk fotootje uit,praat een beetje.....en hoppa,tis voor de bakker,kost weinig abonnementsgeld,lekker handig.........of die vrouw wel een partner wil die 20 jaar ouder is of zit te wachten op "jou" is hier soms niet van belang,ze moet zich willen binden,niet zeuren,zich aanpassen en dankbaar zijn voor de aandacht(sorry,ik gooi er even wat frustraties uit Clown smiley )

Je zou het ook kunnen vragen als het zo belangrijk voor je is;wat zoek je?wat hoop je te vinden?hoe denk je over trouwen?etc etc etc.......is niet raar hoor,om zulke dingen op een datingsite te vragen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:32

CHATULIEM619 schreef:
Het is mij niet helemaal duidelijk waar je het niet mee eens bent. In feite constateer je hetzelfde, nl. dat er sprake is van bindingsangst bij vrouwen die alleen maar willen LATTEN en geen vaste relatie aan willen gaan. En ik ga ervan uit dat de starter van dit topic daarvan baalt en geen zin heeft om met zulke vrouwen een relatie aan te gaan.
De oorzaak van die bindingsangst kan aan veel dingen liggen, maar daar heb ik geen enkel oordeel over geuit. Mijn advies was heel simpel: een vrouw die bindingsangst heeft wil alleen maar Latten en geen vaste relatie.

Het klopt chat....
Hoeveel vrouwen beseffen het, dat zij "verlating's" angst hebben???
Heb daar geduld mee, misschien dat het "LATTEN" overgaat in een relatie....
Als het naar Gods wil is, veranderd het.....
Je kunt daar ook voor bidden en/of God er om vragen...
Hij geeft antwoord.....
Ik heb zelf een dochter die het heeft...

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 december 2010, 18:33
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:33

Wat er wel voor nodig is, is een goede basis van vertrouwen onderling, en dat is (vooral voor de ouderen) niet voor iedereen weggelegd[/quote

Jolan, deze zin heeft wat mij betreft wel enige uitleg nodig???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:38

CHATULIEM619 schreef:
omdat liefde impliceert dat je bij de ander wil zijn.....

Je hebt in ieder geval wel je geloof in de liefde behouden Chatuliem.......
Maar je hebt ook de praktische kant van een relatie, kan je van iemand verwachten dat iemand zijn hele ziel en zaligheid opzij zet om bij de ander te wonen? Je hebt vaak een leeftijd dat het niet makkelijk is om te switchen van baan, je hebt je sociale leven.......je hebt nogal wat om op te geven op onze leeftijden.......
En wat is er dan mis met een weekendhuwelijk of zoals je wilt een LAT relatie.......
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:41

Ik ben zo'n geval van "bindingsangst"!
Maar toch wil ik, wanneer het zich aandient, graag een vaste relatie met alles erop en eraan...
Het enige dat ik niét wil is in 7 sloten tegelijk lopen en iets moeten doen waar ik nog niet aan toe ben! Ofwel; ik vraag geduld en een beetje begrip! Is dat te veel gevraagd dan? Ben ik dan bij voorbaat al afgeschreven Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 6 december 2010, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:43

TESSYBEAR731 schreef:
Maar toch wil ik, wanneer het zich aandient, graag een vaste relatie met alles erop en eraan...
Het enige dat ik niét wil is in 7 sloten tegelijk lopen en iets moeten doen waar ik nog niet aan toe ben! Ofwel; ik vraag geduld en een beetje begrip! Is dat te veel gevraagd dan? Ben ik dan bij voorbaat al afgeschreven Smiley die vol vragen zit

Ik weet er niet zoveel van maar misschien heb je bindingsangst ook in soorten??????
En niemand is toch ooit afgeschreven?
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:47

Ik denk niet dat je afgeschreven bent dat is ook niet de doelstrekking van het topic. Meer hoe we met zijn allen er mee om kunnen gaan zodat het voor iedereen een positieve uitwerking heeft en begrip voor elkaar kunnen opbrengen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:48

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt in ieder geval wel je geloof in de liefde behouden Chatuliem.......
Maar je hebt ook de praktische kant van een relatie, kan je van iemand verwachten dat iemand zijn hele ziel en zaligheid opzij zet om bij de ander te wonen? Je hebt vaak een leeftijd dat het niet makkelijk is om te switchen van baan, je hebt je sociale leven.......je hebt nogal wat om op te geven op onze leeftijden.......
En wat is er dan mis met een weekendhuwelijk of zoals je wilt een LAT relatie.......

Met geduld gaat een LAT relatie over in een dagelijks bij elkaar zijn, wanneer er ware liefde in spel is!!!!.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 december 2010, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:53

LEANNE226 schreef:
Gelukkig mogen mensen dat zelf bepalen......een relatie word je niet op een gouden bordje aangereikt en dat schijnen veel mannen op cm wel te denken........je zoekt eerst op leeftijd,zoekt dan een leuk fotootje uit,praat een beetje.....en hoppa,tis voor de bakker,kost weinig abonnementsgeld,lekker handig.........of die vrouw wel een partner wil die 20 jaar ouder is of zit te wachten op "jou" is hier soms niet van belang,ze moet zich willen binden,niet zeuren,zich aanpassen en dankbaar zijn voor de aandacht(sorry,ik gooi er even wat frustraties uit Clown smiley )

Je zou het ook kunnen vragen als het zo belangrijk voor je is;wat zoek je?wat hoop je te vinden?hoe denk je over trouwen?etc etc etc.......is niet raar hoor,om zulke dingen op een datingsite te vragen Knipoog smiley

Hmmm, ik denk dat er best wel mannen zijn die zo denken maar net zoveel als vrouwen.

Ik zit trouwens niet te wachten op vrouwen die 20 jaar ouder zijn dan mij dus reageer ik ook niet op vrouwen die 10-20 jaar jonger zijn dan mij. Jammer dat sommigen daar niet bij stil staan (snap je punt). Tja, en ik denk dat iedereen (zowel mannen + vrouwen) blij mogen zijn met wat aandacht. Er zijn mensen die het fijn vinden wat aandacht te geven aan een ander en dan is het ook fijn als een ander aandacht aan jou geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:55

TESSYBEAR731 schreef:

Och Tess,ik heb geen bindingsangst maar ik denk er net zo over hoor,beter nu rustig aan en de relatie goed opbouwen dan een valkuil in te duiken omdat je niet alleen wilt zijn.......zelfs ik heb alle tijdKnipoog smiley
(en volgens mij heb je een flinke dosis eigenwaarde als je zo kunt denken)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:04

EGGIE989 schreef:
Tja, en ik denk dat iedereen (zowel mannen + vrouwen) blij mogen zijn met wat aandacht. Er zijn mensen die het fijn vinden wat aandacht te geven aan een ander en dan is het ook fijn als een ander aandacht aan jou geeft.

Ik denk dat we verschillende soorten aandacht bedoelen,jij bedoeld de ware,het schenken van aandacht vanuit je hart.
Ik bedoel het dat je soms op je knietjes mag van mannen(in mijn geval)omdat ze je enige aandacht geven("mens,wees dankbaar dat ik je uberhaupt mail!" Boze smiley )Ach ja,sommigen kunnen slecht tegen afwijzing Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:08

LEANNE226 schreef:
Ik denk dat we verschillende soorten aandacht bedoelen,jij bedoeld de ware,het schenken van aandacht vanuit je hart.
Ik bedoel het dat je soms op je knietjes mag van mannen(in mijn geval)omdat ze je enige aandacht geven("mens,wees dankbaar dat ik je uberhaupt mail!" Boze smiley )Ach ja,sommigen kunnen slecht tegen afwijzing Engeltje smiley

oeps!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:32

LEANNE226 schreef:
Och Tess,ik heb geen bindingsangst maar ik denk er net zo over hoor,beter nu rustig aan en de relatie goed opbouwen dan een valkuil in te duiken omdat je niet alleen wilt zijn.......zelfs ik heb alle tijdKnipoog smiley
(en volgens mij heb je een flinke dosis eigenwaarde als je zo kunt denken)

Dank je Verlegen lachende smiley

Blij te weten dat k toch niet de enige ben die er zo over denkt..
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:36

LEANNE226 schreef:

off topic

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 6 december 2010, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:43

SUSANNAH475 schreef:
hahaha Leanne... Lachende smiley ik kreeg gister nog een privechat met een jongen (eh... man) van 22 jaar... pfff... wat moet ik daar nou mee ? Clown smiley

Wat heeft dat nu met het onderwerp te maken????
We hebben het toch over bindingsangst?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:45

WILLEMIJN232 schreef:

Ik reageer op Leanne haar stukje, mag dat niet ?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:46

WILLEMIJN232 schreef:

Dat betekent dat Sus geen bindingsangst heeft, maar 22 jaar verschil gewoon nét iets te veel vind Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:58

TESSYBEAR731 schreef:
Dat betekent dat Sus geen bindingsangst heeft, maar 22 jaar verschil gewoon nét iets te veel vind Knipoog smiley

Je bent geweldig Tessybear... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 19:58

TESSYBEAR731 schreef:

Dat begrijp ik nog net Knipoog smiley Maar we hebben het toch over bindingsangst?????
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:06

WILLEMIJN232 schreef:
Wat er wel voor nodig is, is een goede basis van vertrouwen onderling, en dat is (vooral voor de ouderen) niet voor iedereen weggelegd[/quote

Jolan, deze zin heeft wat mij betreft wel enige uitleg nodig???? Verraste, verbaasde smiley

hoe ouder je bent, hoe groter de kans dat je het vetrouwen in een relatie of medemens verloren bent.
als je dan enkel een weekend huwelijk hebt(mooi woord) dan moet je wel voldoende vetrouwen in elkaar hebben dat je elkaar ook trouw bent, omdat de kans dat je een ander tegen het lijf loopt simpelweg groter kan zijn als dat je samen woont. Met name als het ff niet lekker gaat in je LATrelatie ben ik bang dat je elkaar sneller ff vergeet als dat je bij elkaar woont.

al zie ik wel in dat dat voor iemand die beduveld is, moeilijker ligt als voor (misschien) een weduwe/naar of de bewust langdurige single.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:08

SUSANNAH475 schreef:
hahaha Leanne... Lachende smiley ik kreeg gister nog een privechat met een jongen (eh... man) van 22 jaar... pfff... wat moet ik daar nou mee ? Clown smiley

suusje, je bent in één ding een kei!
en dat is in offtopic gaan
Kussende smiley Jolan, die vast ook wel ergens goed in is
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:11

WILLEMIJN232 schreef:
Dat begrijp ik nog net Knipoog smiley Maar we hebben het toch over bindingsangst?????

Klopt helemaal Lachende smiley

Hierbij even een korte tussenstand (graag correctie indien onjuist geformuleerd)

- Bindingsangst kan door veel verschillende dingen komen. Bijv. door een mislukte relatie of bang zijn een veilige vertrouwde wereld te moeten verlaten en dan maar af te wachten of het nieuwe avontuur zich positief ontwikkelt.

- Veel mensen willen te snel een relatie of hebben te weinig geduld, dus probeer rust en tijd aan een ander te besteden en goed naar elkaar te luisteren. Zodoende is er kans om dichter bij elkaar te komen en kan de angst zich omdraaien naar vertrouwen.

- Als je reageert op een profiel van iemand die bijv. 20 jaar ouder of jonger is dan moet je ook begrijpen dat die persoon liever geen contact wil omdat het leeftijdsverschil wat te groot is en dit niets met angst te maken heeft.

Laatst aangepast door
EGGIE989
op maandag 6 december 2010, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:16

Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 6 december 2010, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:18

EGGIE989 schreef:
Klopt helemaal Lachende smiley

Hierbij even een korte tussenstand (graag correctie indien onjuist geformuleerd)

- Bindingsangst kan door veel verschillende dingen komen. Bijv. door een mislukte relatie of bang zijn een veilige vertrouwde wereld te moeten verlaten en dan maar af te wachten of het nieuwe avontuur zich positief ontwikkelt.

- Veel mensen willen te snel een relatie of hebben te weinig geduld, dus probeer rust en tijd aan een ander te besteden en goed naar elkaar te luisteren. Zodoende is er kans om dichter bij elkaar te komen en kan de angst zich omdraaien naar vertrouwen.

- Als je reageert op een profiel van iemand die bijv. 20 jaar ouder of jonger is dan moet je ook begrijpen dat die persoon liever geen contact wil omdat het leeftijdsverschil wat te groot is en dit niets met angst te maken heeft.

Vergeet niet dat er ook mensen zijn die seksueel misbruikt zijn in hun jeugd!!!! Ben die ook tegen gekomen op CM.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 december 2010, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:20

Een ander punt waar ik ook nog aan moet denken. Iemand die bindingsangst heeft vanwege een onverwerkte relatie heeft altijd de neiging je te zien als de ex. Iedere keer moet je bewijzen dat je niet zo bent als haar vorige relatie om uiteindelijk tot de ontdekking te komen, dat ze je toch niet gelooft en vertrouwt. Dan kan ze zeggen dat ze je liefheeft en dat ze niet zonder je kan, maar uiteindelijk zal het je nooit lukken de wonden van het verleden te doen vergeten en zul je altijd afgerekend worden op de zonde van de vorige relatie...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:20

SUSANNAH475 schreef:
Ik reageer op Leanne haar stukje, mag dat niet ?

Jawel maar het is een beetje off topic.......
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:21

CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???

Hoera Lachende smiley , de opmerking waar ik op wachtte.

Hele lastige ja, ik heb er weleens wakker van gelegen en ben er nog steeds niet uit. Want als je dan het contact verbreekt of op een lager pitje zet voel ik mezelf ook weer schuldig.

Iemand een idee?
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:23

MAR907 schreef:
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die seksueel misbruikt zijn in hun jeugd!!!! Ben die ook tegen gekomen op CM.

Yep, die nemen we ook mee en ook de mensen die fysiek en mentaal mishandeld zijn in hun jeugd (door wie dan ook)..
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
Pagina 2 van 10