ChristianMatch

Forum

Onbegrijpelijke - koranverbranding
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 19:30

THOMAS968 schreef:
Gert, ik verdedig de Islam nergens en wijs het als je goed leest nadrukkelijk af. Ik vind alleen boekverbranden, zeker van boeken die voor meer dan een miljard mensen heilig zijn, geen goed middel.

Thomas

Thomas die de geschiedenis kent....
Blijkbaar ben je de franse revolutie vergeten....
Daarna is de hele evangelie van God, letterlijk en figuurlijk verbrand op straat ten aanschouwen van de hele wereld en is er drie dagen lang feest geweest.

De oude en het nieuwe testament , de twee getuigen, dood op straat, waar drie dagen voor gefeest is....

Een stukje geschiedenis.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:06

Boekverbrandingen louter om te shockeren of om te onderstrepen dat je 'tegen' een bepaalde religie bent lijkt me niet direct een christelijke opdracht. k Maak me sterk dat je hierdoor geen mensen voor Christus wint.

Het feit dat bijbels en christelijke documenten op grote schaal worden vernietigd is natuurlijk geen reden om dit dan 'terug' te doen. Wij mogen ons niet laten leiden door wrok.

Wat ik wel waardevol vind en van een hele andere orde, zijn mensen die, nadat ze tot geloof in Jezus Christus komen, uit eigen initiatief hun eigen afgodische bezittingen verbranden. Het letterlijk je 'schepen achter je verbranden' en radicaal voor Jezus kiezen.

Hoewel ik boeken een fantastische uitvinding vind zijn ze voor mij niet dermate 'heilig' dat ze per definitie onschendbaar zijn.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:18

Als we zouden nagaan nadat in het verhaal van mozes die bij God was voor de 10 geboden waren er mensen achter die een afgodsbeeld bouwen en daar gingen feesten en voor buigen. Met grote toorn verbrande mozes de beeld en werd in stukken geslagen tot gruzelmenten.
Want God dient niet dat er een andere afgod is dus ook geen alla de baalisme en andere goden die door mensen handen zijn gemaakt.
Ook die zullen gegeven moment de ban krijgen en het is als gelovige in Christus is dus ook je plicht om andere afgodsbeelden of boeken te verbranden. Alleen wij christenen naar deze tijd zijn angst hazen die in hun broek doen bang voor de dood als één of ander moslim of boedist of welke afgoddienaar hun kop afslaat of hun vermoord daarom blijven de meesten mensen rustig en zitten te knuffelen met iedereen.
Sjonge wat een helden hebben we hier in NL in die zin mag je als NL wel schamen in hoe je in alles voor open staat en dat dit dan ook kan. Gefrustreerde smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:44

ANITA324 schreef:
Als we zouden nagaan nadat in het verhaal van mozes die bij God was voor de 10 geboden waren er mensen achter die een afgodsbeeld bouwen en daar gingen feesten en voor buigen. Met grote toorn verbrande mozes de beeld en werd in stukken geslagen tot gruzelmenten.
Want God dient niet dat er een andere afgod is dus ook geen alla de baalisme en andere goden die door mensen handen zijn gemaakt.
Ook die zullen gegeven moment de ban krijgen en het is als gelovige in Christus is dus ook je plicht om andere afgodsbeelden of boeken te verbranden. Alleen wij christenen naar deze tijd zijn angst hazen die in hun broek doen bang voor de dood als één of ander moslim of boedist of welke afgoddienaar hun kop afslaat of hun vermoord daarom blijven de meesten mensen rustig en zitten te knuffelen met iedereen.
Sjonge wat een helden hebben we hier in NL in die zin mag je als NL wel schamen in hoe je in alles voor open staat en dat dit dan ook kan. Gefrustreerde smiley

Shalom,

Anita

Ten eerste wil ik zeggen dat je gelijk hebt... de moderne christen is inderdaad onder het motto van LIEFDE een inwoner van Laodicea geworden.
toch wil ik ook even kwijt dat Boedhisten over t algemeen vrij geweldloos zijn, het grootste risico van deze groep is dat zij yoga beoefenen, en das hartstikke occult.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:12

ANITA324 schreef:

Shalom,

Anita

Anita; ik weet niet welke "andere afgodsbeelden of boeken" jij bedoelt, maar ik geloof niet dat wij bezittingen van andere mensen mogen afpakken en vernielen. Er staat geschreven dat God degenen oordeelt die 'buiten' zijn. Wij zijn verantwoordelijk voor onszelf en degenen die God aan onze zorg toevertrouwt. Maar de mensen die niet in Jezus geloven mogen wij niet onderdrukken door hen bijv. van hun religieuze bezittingen te beroven.

Over heldenmoed gesproken; ik denk dat je pas een echte held bent als je "blijmoedig de roof van je bezittingen aanvaart, wetende dat je in God een beter en blijvend bezit hebt". Daarnaast je vijand kunt liefhebben, je onder vervolging het karakter van Jezus mag laten zien en je het lijden vanwege Jezus Christus als een eer mag ervaren. Dit alles zonder ook maar een tittel of jota van je getuigenis af te doen.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:27

ZINGA672 schreef:
Anita; ik weet niet welke "andere afgodsbeelden of boeken" jij bedoelt, maar ik geloof niet dat wij bezittingen van andere mensen mogen afpakken en vernielen. Er staat geschreven dat God degenen oordeelt die 'buiten' zijn. Wij zijn verantwoordelijk voor onszelf en degenen die God aan onze zorg toevertrouwt. Maar de mensen die niet in Jezus geloven mogen wij niet onderdrukken door hen bijv. van hun religieuze bezittingen te beroven.

Over heldenmoed gesproken; ik denk dat je pas een echte held bent als je "blijmoedig de roof van je bezittingen aanvaart, wetende dat je in God een beter en blijvend bezit hebt". Daarnaast je vijand kunt liefhebben, je onder vervolging het karakter van Jezus mag laten zien en je het lijden vanwege Jezus Christus als een eer mag ervaren. Dit alles zonder ook maar een tittel of jota van je getuigenis af te doen.

allemaal een eigen druk, Smiley die vol vragen zit en allemaal een eigen beleving Slapende smiley en allemaal een eigen kerkie Engeltje smiley

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 13:02

ZINGA672 schreef:

GrZ!

Andere afgoden zoals: Boeda met zijn dikke buik of de vrouw met de zoveel armen mooi van gestalte uitgebeeld van steen waar velen voor buigen en wierook voor af steken. Wat Gods Toorn is Boze smiley Hij dult niet van die afgoden. Zoals alla de koran, mormonenbijbel, jehovabijbel allemaal boeken die door mensen handen zijn gemaakt overal een vleugje uit de Bijbel hebben gehaald en de rest naar eigen draai de heleboel mensen zitten te verzieken wat die mensen doen zijn valse leraars. Daar spreekt de Bijbel ook over en er zullen vele valse leraars de mensen meenemen naar hun god als de enige echte wat huigelaarij is.
Laten we ons daarin niet in meegaan met de liefde of dat men in hun waarde laten want evenzo doen hun dat ook niet en nemen je mee de afgrond in. Gaat weg van hun en open je deur niet voor hun open wat de occultisme sluipend bij je binnen gaat en je gevangen houd in een web die de spin heeft gemaakt. Juist door alles te bedekken met de liefde is ook dat vele gemeentes binnen de kerk zich erin meelaten en daarom alles ook verziekt is zoals de pinksterkerken hult met iedereen onder nom van de liefde bedekt alles. Hun mogen wel oppassen dat ze niet ten afgronde gaan dat Jezus zegt Gaat Weg Van Mij Ik ken u niet!!
Wees in die zin dicht bij Gods Woord en laat alle het andere achterwege en ja het is goed om de dingen die niet van God zijn dat daadwerkelijk te verbranden of de afgodentempels te platgooien wat God dient geen andere afgoden naast zich. Ja er komt echt een tijd dat God slaat alles met de monds des Zwaards en diegene Hem niet lief hebben komen de afgrond in in de poel des vuurs. Wat we allemaal kunnen lezen in Opb.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 11:46

koranverbranding is bankschroef. het is niet goed te keuren natuurlijk,maar als wij straks in nederland net als in iran moeten leven zou ook niet goed zijn. de moslimgodsdienst vind ik wel dominant,en dat is gevaarlijk. op een normale manier bidden in de moskee enzo is prima natuurlijk, iedereen moet gelijke kansen hebben en nederland was een christelijke natie. dus of nederland vooral christelijk en beetje moslim en iran moslim en beetje christelijk of beide landen gemixed en vrij.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:04

IMKE917 schreef:
Blijven volharden Gert....dan komt die dag dat jij de hele moslim gemeenschap om je nek hebt hangen voor een knuffel Knipoog smiley

Dat lijkt me wel een beetje naief. In de koran staat duidelijk omschreven hoe de moslims christenen zien...
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:08

ANNETTE050 schreef:
Dat lijkt me wel een beetje naief. In de koran staat duidelijk omschreven hoe de moslims christenen zien...

@Annette, even terug lezen in welke context dit is geschreven......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:16

IMKE917 schreef:
@Annette, even terug lezen in welke context dit is geschreven......

Ja, weet ik wel...je naaste liefhebben als jezelf en het kwade overwinnen door het goede....
Je naaste is m.i. degene die arm is en zich niet kleden kan, degene die hongert en om een brood vraagt, degene die in de gevangenis van de eenzaamheid zit....enz.

In de bijbelstaat ook dat we niet mogen meedoen aan de werken der duisternis, maar ze moeten ontmaskeren....dat hele geknuffel van bepaalde bevolkingsgroepen terwijl nederlandse joden in amsterdam uitgejouwd worden en de stad moeten ontvluchten....ik heb er mijn vraagtekens bij...
Leerkrachten die opgelegd wordt dat ze naast een bijbelverhaal ook een gedeelte uit de koran moeten voorlezen....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 19 september 2010, 12:30
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:20

ANNETTE050 schreef:
Ja, weet ik wel...je naaste liefhebben als jezelf en het kwade overwinnen door het goede....
maar k heb een beetje te veel gezien van het hart van een moslim....
je naaste is m.i. degene die arm is en zich niet kleden kan, degene die hongert en om een brood vraagt, degene die in de gevangenis van de eenzaamheid zit....enz.

Ik weet niet beter dan dat je naaste degene is die je tegenkomt op je levenspad, en dat kan variëren van je buurman, collega tot partner .
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:59

ANNETTE050 schreef:
Je naaste is m.i. degene die arm is en zich niet kleden kan, degene die hongert en om een brood vraagt, degene die in de gevangenis van de eenzaamheid zit....enz.

In de bijbelstaat ook dat we niet mogen meedoen aan de werken der duisternis, maar ze moeten ontmaskeren....dat hele geknuffel van bepaalde bevolkingsgroepen terwijl nederlandse joden in amsterdam uitgejouwd worden en de stad moeten ontvluchten....ik heb er mijn vraagtekens bij...
Leerkrachten die opgelegd wordt dat ze naast een bijbelverhaal ook een gedeelte uit de koran moeten voorlezen....

Je naaste is iedereen die op je levenspad komt. En dat kan dus ook de moslim zijn. Ik weet heel goed dat de meeste moslims christenen haten, maar dan nog blijft het onze naaste.
Daarom is het zo vreselijk belangrijk voor iedere christen om kennis te vergaren uit de bijbel, heel dicht bij het Woord te leven, zodat we sterk staan en kunnen strijden. Zodat we de duisternis herkennen!
Wanneer Jezus in je woont, jou leven leidt, kan een leerkracht de druk weerstaan om te weigeren uit de koran te lezen. Door die zelfde kracht kunnen tot christen bekeerde moslims hun leven aan, onder alle verdrukkingen die zij hebben te doorstaan.

en van dat knuffelen gewoon ff geinen.....omdat er wordt gesproken over knuffel christenen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 13:08

[quote=IMKE917]Je naaste is iedereen die op je levenspad komt. En dat kan dus ook de moslim zijn. Ik weet heel goed dat de meeste moslims christenen haten, maar dan nog blijft het onze naaste.
Daarom is het zo vreselijk belangrijk voor iedere christen om kennis te vergaren uit de bijbel, heel dicht bij het Woord te leven, zodat we sterk staan en kunnen strijden. Zodat we de duisternis herkennen!

...en ontmaskeren...
is Liefde een excuus geworden, om de confrontatie uit de weg te gaan?
Wat is dan uberhaupt Liefde...Agapé Liefde...(rhetorische vraag)

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 19 september 2010, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 13:32

[quote=ANNETTE050]...en ontmaskeren...
is Liefde een excuus geworden, om de confrontatie uit de weg te gaan?
Wat is dan uberhaupt Liefde...Agapé Liefde??

Nee liefde is geen excuus om confrontatie uit de weg te gaan.
Juist de liefde van Jezus maakt dat we de confrontatie aan durven gaan. Dat we de duisternis herkennen EN ontmaskeren.
Er zijn verschillende soorten liefde, daar is Agapé er een van.
Dat is de liefde die God voor ons heeft, die is onvoorwaardelijk. God houd van ons, maar laat ons niet zoals we zijn. In die liefde die hij voor ons heeft wijst hij ons op dingen die niet goed zijn, Hij confronteert ons dus ook. Maar Hij kraakt ons nooit af. Dat is Liefde!!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:05

ANNETTE050 schreef:

Volgens mij moet je de naaste liefhebben...Maar de moslim voorzeker niet
Geen ene andere gode of andere aanverwante artikelen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:36

GERT856 schreef:

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:48

GERT856 schreef:

In welk opzicht zijn wij nu beter dan moslims?? Van oorsprong waren wij ook heidenen en werden hier allerlei Germaanse en Griekse afgoden aanbeden. Als de apostelen ongehoorzaam waren geweest aan Gods opdracht om ons lief te hebben en ons het Evangelie te verkondigen, dan deden we dat nog.

Iemand liefhebben is niet hetzelfde als het met iemand eens zijn of iemand gelijk geven.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:51

ZINGA672 schreef:
In welk opzicht zijn wij nu beter dan moslims?? Van oorsprong waren wij ook heidenen en werden hier allerlei Germaanse en Griekse afgoden aanbeden. Als de apostelen ongehoorzaam waren geweest aan Gods opdracht om ons lief te hebben en ons het Evangelie te verkondigen, dan deden we dat nog.

Iemand liefhebben is niet hetzelfde als het met iemand eens zijn of iemand gelijk geven.

GrZing!

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 16:12

ZINGA672 schreef:

GrZing!

Hehe je begint het een beedje te snappen Knipoog smiley de mens oke maar zijn beleving nee, en daarom hoeven we zeker ook niet op een voetstuk te plaatsen, zoals in de pkn gezegd wordt, onze moslimbroeders, dat kan ik niet rijmen laatstaan dichten
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 17:04

GERT856 schreef:
Hehe je begint het een beedje te snappen Knipoog smiley de mens oke maar zijn beleving nee, en daarom hoeven we zeker ook niet op een voetstuk te plaatsen, zoals in de pkn gezegd wordt, onze moslimbroeders, dat kan ik niet rijmen laatstaan dichten

Hoe serieus kun je iemand als ds Plaisier nog nemen als hij namens de PKN in Egypte zn excuses aanbied voor Wilders film Fitna?? Kotsende smiley

Nee, de koran hoeft niet demonstratief verbrand te worden, zonde van de moeite.

Wat echter wel mag, en ook moet, is de islam benoemen als wat het is:
een godslasterlijke, barbaarse, achterlijke en levensgevaarlijke ideologie.

Persoonlijk heb ik totaal geen respect voor de islam en dat mag genoteerd worden.
Een mohammedaan word door mij beoordeeld op het mens-zijn en sommigen die ik ken hebben als zodanig mijn respect en zelfs vriendschap verdiend.

Het ware te wensen dat de christelijke wereld het beestje bij de naam noemt.
De naam is ongedierte.
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 21:30

daarom bankschroef=koranverbranding. geen halve maatregelen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 21:59

we hebben het hier over mensen, dus niet over gedierte!!
mensen die ook een ziel en emoties hebben,
een gezin ed..........

shame
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:27

HANNAH810 schreef:
een gezin ed..........

shame

Mensen van wie Jezus net zoveel houdt als van ons. Hij stierf tenslotte "toen wij nog zondaren waren". Zijn plaatsvervangende dood en opstanding is bestemd voor alle zondaren. Voor een ieder die Hem aanneemt.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 00:25

HANNAH810 schreef:
een gezin ed..........

shame

Dat zei ik dus, wel de heks maar niet de bezem Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 08:59

HANNAH810 schreef:
een gezin ed..........

shame

Kweet niet of je het weet we zijn voor de moslims Honden en de joden worden varkens genoemd zo zien hun dat. Er zullen heus mensen zijn die emotie`s hebben maar de moslims hebben geen ziel in die Jezus Christus niet kennen.
Die zin leeft zowel de moslim als andere niet gelovigen zonder ziel en leven dus heel erg arm ook al maakt men er een mooi rijk leven van zovan je leeft maar 1x.
Gewoon dagelijks naar mensen kijken en je ziet de leegheid in hun ogen staan.
Natuurlijk zie je dergelijk verschil van een christen als niet christen.
Aan de Vruchten zie je of het vruchtbaar is of dat er distels tussen zitten.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 09:41

GERT856 schreef:
Dat zei ik dus, wel de heks maar niet de bezem Engeltje smiley

begrijp ik goed, dat je me graag wilt kwetsen, gert?

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 20 september 2010, 10:53
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 11:50

verwijderd, niet meer van toepassing

Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 20 september 2010, 12:01
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 11:56

HANNAH810 schreef:
begrijp ik goed, dat je me graag wilt kwetsen, gert?

Nee natuurlijk niet, maar je snapt me niet, maar goed dat je het zegt, ik dacht het alleen simpel uit te leggen, voorbeeld misschien!!
(mens= heks) bezem koran)
Het is niet zo dat ik de mens veroordeel(eigen balk splinter zat aan) maar een beleving wel buiten het Christendom
En voorzeker staat er ook geschreven dat als iemand niet mee gaat in uw beleving dat je ze beter de rug toe kan draaien, het staat er niet letterlijk zo, maar wordt er wel mee bedoeld.
Maar das een heel verhaal dat kan je beter zelf opzoeken

.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 12:02

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Verliefde smiley Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

Laatst aangepast door
GERT856
op maandag 20 september 2010, 12:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5