Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:19
|
|
|
ASANTI087 schreef: | 1. Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.
Voor veel therapien is toch wel een lichamelijke basis. Ook in de reguliere geneeskunde komt medicijnvergiftiging voor.
2. Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed.
Van genoemde verschijnselen is te zeggen, dat zij gewone natuurkundige oorzaken kunnen hebben. Zie daarvoor mijn eerdere reactie. Maar ook geldt, dat gewone dingen, indien in verkeerde handen óók van verkeerde invloed kunnen zijn. Hangt van de mens af, die er wat mee doet.
3. Nu had ik door stress en spanning rugklachten, nekklachten en schouderklachten. Erg logisch en fysiotherapie had niet veel baat.
Als de oorzaak en aanleiding 'stress' is... dan is alles slechts symptoombestrijding, tenzij je de bron van stress zelf weghaalt. Stress leidt namelijk tot een zogeheten 'flight or fight' respons. Door stress komen er allerlei stresshormonen in je bloed. Het gevolg is, dat je de neiging krijgt om snel weg te rennen. In een oerwoud, een juiste reactie. Echter, in een samenleving met stoelen en kantoren, lukt dat niet zo. De stress hormonen hopen zich op. Alleen door actief bewegen, raak je die stress hormonen weer kwijt. Zo lang het lichaam in de 'flight of figtht' respons verkeert, zo lang blijft je lichaam de neiging hebben om weg te rennen, om te vechten. Gedurende die tijd wordt voeding in de maag minder goed opgenomen. Ook stijgt de bloeddruk, omdat het bloed snel naar de spieren geleid wordt, om te kunnen wegrennen. Als die bloeddruk langere tijd hoog blijft, dan kunnen bloedaderen breken, met herseninfarct, hartinfarct als gevolg. Hoge bloeddruk geeft druk op de bloedaderen, die daardoor uitrekken en zich willen versterken. Zeker als de voeding slecht wordt opgenomen, dat dat dus leiden tot plak en verstoppingen. Notabene, tijdelijke hoge bloeddruk is niet erg, als je dan maar lekker gaat sporten en bewegen. Zo niet, dat leidt tot allerlei ziektes in het hele lichaam. Dus, de stress wegnemen, is eerste voorwaarde voor een blijvend goed resultaat. Zie dan hier het occulte:
als je de bron van stress niet wegneemt... en je jezelf wel elke keer prettig voelt bij de therapeut dan kan je gaan geloven, dat die therapeut meer waard is dan jij. Je kan immers dan niet leven, zónder die therapeut? als dat het geval is, maak je jezelf emotioneel en geestelijk afhankelijk. Dat is bij het christendom juist niet de bedoeling. Gij zijt immers 'vrijgekocht' 'en bevrijd van slavernij'.
4. Via vrienden kwam ik bij de voetreflex therapeut om me door massage lekker te kunnen ontspannen. Dit werkt echt. Even helemaal niets, alles loslaten en ik altijd het gevoel dat de bloedcirculatie goed op gang komt en de boel lekker ontspannen word. De boel komt weer los en pijn verdwijnt.
Massage van de voeten, dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. De huid is het grootste orgaan van de mens en is heel gevoelig. En verdient dus liefkozing, het orgaan is immers een Gave Gods. De Bijbel spreekt er over, dat hand en voet elkaar tot steun moeten zijn. De handen, die de voeten masseren, kan prima passen binnen de opdracht, dat hand en voet elkaar tot steun moeten zijn. Een gevoelig orgaan positief stimuleren, geeft een goed gevoel. Dat is ontspannend en neemt de gevolgen van stress dus tijdelijk weg. Tijdelijk, omdat je óók wat aan de oorzaken moet veranderen! Hopenlijk kan je dat... dat hangt van je eigen leefsituatie af en de keuzes die je daarin wel - niet kunt maken. Hangt ook weer van geld, vrije tijd af. enz. enz.
Echter er zijn ook situaties, waar de mens een opdracht heeft om rentmeesterschap te betonen. bijvoorbeeld de opvoeding van kinderen, kan stress geven. Kinderen wegdoen is geen optie. Hoe durf ik het te schrijven. In dat geval, kan liefkozing een gave Gods zijn, om het leven te veraangenamen.
5. Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.
Klopt. De mens heeft een geest. De eigen geest is geneigd tot zonde, we leven in een gebroken wereld, dus de verleiding tot zonde is er elke seconde. Als mensen de energie van hun eigen geest gaan gebruiken, dan kunnen zij dus bij wijze van spreken, hun eigen zonden overbrengen op de ander. Dat werkt niet bevrijdend, dat werkt verslavend. Bovendien spreekt de Bijbel ervan, dat er naast de eigen geest, ook nog demonen kunnen wonen in een mens. Dat klinkt eng. Vind ik ook. Maar, als ik er in de bijbel over lees en aan denk... dan werden al die demonen, het waren er Legio, gewoon per direct uitgedreven. In Naam van Christus en de Heilige Geest. Dan hoef ik dus niet bang te zijn. Dan niet. Echter, wie zijn eigen lichaam verwaarloost en zich dan afhankelijk maakt van anderen, stelt zich ook bloot aan de geest van die ander. Ik gebruik hier het woord 'verwaarlozen' omdat het oplossen van stress, beweging en gezonde voeding de eerste voorwaarden zijn voor een gezond leven. Misschien, of juist, hoort het vragen om vergeving van zonden ook wel bij het wegnemen van stress. Voor die vergeving, kan je alleen volkomen terecht, bij Hem die vergeving gaf aan degenen die Hem wilden doden. Omdat Hij wist, dat Hij opgewekt zou worden... en zij niet wisten wat zij deden...
6. Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.
6a. Wat is bijgeloof, en wat niet? In het algemeen wordt door de wetenschap erkent, dat iets verklaarbaar is, als er een duidelijke oorzaak en een duidelijk gevolg is. Zie bijvoorbeeld dit, als de spanning in jouw lichaam, de opbouw van hormonen en dus ook de opstapeling van lichamelijke reacties... dat kan allemaal het gevolg zijn, van iets in je leven dat spanning geeft. Probeer dus die spanning, de oorzaak, weg te halen. Om die oorzaak te ontdekken, misschien 'moet' je dan wel met iemand praten. Soms weet je als mens zelf niet wat de oorzaak is van je eigen spanning. Soms weet je dat als mens echter ook maar al te goed. Veel van de alternatieve geneeswijzen, besteden dan ook extra aandacht aan zo'n 'anamnese', het deftige woord voor 'intake gesprek'.
6b. Wat is de werking van de Heilige Geest? Aan de boom, herkent men de vruchten: liefde, trouw, genade, vergevingsgezindheid. Als je intypt op Google 'vruchten van de geest' dan zie je die eigenschappen zo naar voren komen.
6c. Verder als het gaat om het vertrouwen in therapeuten: 'Al wie niet erkennen, dat Jezus de Christus is, dat wil zeggen, dat Jezus gezalfd is door God de Vader, die is de anti-christ. ' De energie van de mensen van de anti christ wil je niet hebben... Hoe ver gaat dat? Er zijn christen artsen die bidden met hun patienten en in gebed méér genezing krijgen, dan met pillen. Toch gaan mensen ook naar 'onchristelijke artsen' en worden ook daar genezen, omdat de arts gewoon zijn werk goed doet. Datzelfde kan ook het geval zijn, bij alternatieve therapie, als het een goede therapie is. Dat klinkt vaag. er zijn echter te veel verschillende therapieen, zie internet.
7. Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.
Ik zelf probeer met alles wat ik lees, te begrijpen of het verklaarbaar is. Echter, wat enkele jaren geleden onverklaaarbaar is, bijvoorbeeld 'mobiele telefoons' is nu ineens de gewoonste zaak van de wereld. Onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede. Een onderzoek betekent, dat je eerst kijkt en leest en je zelf niet direct onderwerpt aan de mening of activiteiten van de ander. Het betekent dat je eerst afstand behoud tot het kwaad. Onderzoeken van (hard én soft) drugs kun je doen door er over te lezen, niet door het te gebruiken. Tijdens zo'n onderzoek, kan ik er op vertrouwen: Alles zal ten goede keren.
8. Ik twijfel nu heel erg door mijn nuchtere verstand en mijn wil om alles los te laten waar God niet achter staat. Ik kom er niet uit.
De christelijke artikelen over voetreflex geven een niet-eenduidig antwoord. Lees: 'Het is de slechtst onderbouwde therapie', 'als het werkt is het placebo' 'of het occult is, hangt van de therepeut af'. Dat maakt niet enthousiast...
Anderzijds, voetreflex therapie is óók gewoon een aanraking van de huid. Dat is gezond. Wetenschappers hebben ontdekt, dat babies die niet door hun ouders worden aangeraakt (het was een vreselijke proef) dood gaan. Omgekeerd, aanraking, ook bij volwassenen, kan dus heilzaam zijn. Puur naar de Bijbel kijkend, uit hygiene oogpunt waste men elkaars voeten bij het binnenkomen van een huis. Dat is chemisch, voor de reiniging. Het is ook een gepaste liefkozende begroeting. Dat is onder christenen niet vreemd. Men kreeg vroeger de opdracht: begroet elkander met de heilige kus. Ook hier, aanraking was onderdeel van de praktische beleving van de heilsbelofte.
9. Hoe kan ik nu echt weten of ik hier beter mee kan stoppen of niet.
Wat je echt moet weten... dat is allereerst of je de oorzaak van stress kunt wegnemen uit je leven. Zelf heb ik hiervoor een ander beroep moeten kiezen. Nou ja, kiezen. Dat kan dus heel ingrijpend zijn, ook financieel, met je hyptheek, of huurhuis enz. enz.
Als je dan toch in de stress komt... dan zeggen alle medische studies, rapporten enz. enz. dat je lichaam behoefte heeft aan beweging, sporten. Daarmee haal je de stress hormonen uit je lichaam. bovendien maakt je lichaam dan endorfine aan, dat is een hormoon waardoor je jezelf weer gelukkiger voelt. Eén voordeel: je ziet, voelt, dat je zelf sterker wordt. Door te bewegen groei je in spierkracht. Door te bewegen worden zelfs nieuwe hersencellen aangemaakt. De stress in je lichaam kan jou er dus toe aanzetten, om niet afhankelijk te worden van je medemens. Het kan je juist sterker maken. Persoonlijk weet je dan ook zeker, dat je niet afhankelijk bent van een medemens, die net zo zondig is als elkander, daarvan wil je niet afhankelijk zijn. Je voelt jezelf sterker worden, en beseft dat je gebouwd, geschapen, onderhouden en liefgehad wordt, door een Levende God.
10 Wie kan me een wijs advies geven, hopenlijk op concrete ervaringen en niet op geruchten en algemeenheden.
Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met genoemde alternatieve therapien. Ben gelukkig gezonder dan ik dacht. Wel heb ik ooit eens een cursus besteld via de LOI om meer inzicht te krijgen in gezonde levenswijzen. Plus dat ik ontdek, dat steeds meer wetenschappers ontdekken, dat over de grenzen van onze kennis heen, er nog veel meer , ja eindeloze verwondering mogelijk is over Schepping. Verwondering, over de grootsheid die ons mensen te boven gaat, met die zéker vertrouwen oproept. |
Hoop dat het zo punt voor punt toch een statement neerzet
en dat het ondanks mijn serieus spreken niet overkomt als betweterig, of betuttelend.
Ik heb gewoon geschreven hoe ik daar zelf mee omga maar dan wel in een uitleg aan de vraagsteller.
Enne, zo lang schrijven... dat kost tijd, heeel veel tijd... Dus als ik veeeeel te lang schrijf... dan straf ik mezelf... daar houd ik vanzelf een keer mee op...
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op woensdag 25 augustus 2010, 23:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ASANTI087
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:44
|
|
|
thank you voor deze concrete puntsgewijze uiteenzetting! helder.
Ik zal het laten bezinken. Wat die stress betreft, Mijn leven heeft ontzettend op zijn gat gelegen door iets waar ik niets aan kon doen maar ik krabbel er al aardig weer boven op. Hoe zeggen ze dat? luctor et emergo??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:53
|
|
|
ASANTI087 schreef: | thank you voor deze concrete puntsgewijze uiteenzetting! helder.
Ik zal het laten bezinken. Wat die stress betreft, Mijn leven heeft ontzettend op zijn gat gelegen door iets waar ik niets aan kon doen maar ik krabbel er al aardig weer boven op. Hoe zeggen ze dat? luctor et emergo?? |
He, wat leuk! Je reageert! Zat net te denken... het is alsof ik alleen in Word type... maar dat is niet zo, dit is echt. er zijn mensen die meelezen!
Grappig he!
P.S. Dat paard... leuk, geeft ook ontspanning,,, houd van paarden... geven heeel veel rust... !!!
enne, eerste oogopslag,. je kan het goed zie ik,
dat kan ik je direct
nageven !
Net je profiel bekeken, snap wat je bedoelt.
Daar kan een mens niets aan veranderen alleen de zekerheid, dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, geeft troost.
Als die wonderen dan maar een teken zijn, van hemelse troost, ... en dus ook van samen zijn... dan is het goed.
Dat geeft een verheugende herinnering die je door alle ongeloof en veel van het alleen zijn heen helpt.
Ook dat geeft vertrouwen en haalt ondanks de schok, en naschok, de stress weg.
Op de foto heb je overigens heel veel plezier met je paard, met je kind. Intens geluk.
Een knabbel van de lippen van een paard op je gezicht op je trui, op je hand, is soms een risico, die tanden! maar is ook zo ontspannend! de paardentong is zacht... nu mag hij , nu is het ineens een tong van zachtheid:
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op woensdag 25 augustus 2010, 23:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 23:14
|
|
|
ASANTI087 schreef: | Heb jij het idee dat de werking van middeltjes als van dokter vogel en bijv de werking van voetreflex therapie kwakzalverij is? |
nou nee... ik geloof dat in de natuur veel genezingsmiddelen te halen zijn, God heeft die er zelf ingedaan. de mens is helaas teveel op de chemie gaan vertrouwen omdat de kennis van de natuur minder groot en algemeen werd. Aspirine is bijvoorbeeld niets meer dan de chemische variant van wilgenbast.
Zoals ook door anderen aangehaald, is het lichaam een heel complex iets waar veel mogelijkheden in zitten. Masseer je slapen maar eens als je hoofdpijn hebt. Het lichaam bestaat voor 80% uit water, water reageerd op de stand van de maan, dus waarom zou je lichaam er niet op reageren? Het aspirientje haalt n stuk van zn werking uit het glaasje water dat er bij word gedronken, hoeveel nut zou dat water op zichzelf al hebben....? Voetreflex bestaat, punt uit. Of het echter voor jou het gewenste resultaat zal hebben, das vers 2. Als ik met mn handen masseer, haal ik bij dieren en ook bij mensen, de pijn weg... echter alleen het symptoom, niet de oorzaak. De pijn komt dus weer terug helaas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 00:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | Nee, duidelijk... Zal ik OOK ff duidelijk zijn:
Die Zijlstra is in mijn optiek een geldhongerig eng mannetje die mensen valse hoop verkoopt voor n berg geld. Van alle wonderbaarlijke bekeringen is er ooit 1 in de krant gekomen, ene Janneke Vlot, meen ik, en zelfs daar zetten de artsen nog vraagtekens bij. Verder is het allemaal net zo wazig als jouw gemiddelde bijdrage. (En ja, ik ben er live aanwezig geweest) |
IK VIND DEZE EVANGELIST JUIST WEL BETROUWBAAR.
PRAKTISCH ALLES WAT HIJ HEEFT GEDAAN EN GEZEGD,
STAAT OP SCHRIFT EN OP DVD OF KOMT OP TV.
DAT IS EEN KENMERK VAN BETROUWBAARHEID,
WANT ZO KAN ELK MENS, EN ELKE JOURNALIST,
HET OBJECTIEF EN VERANTWOORD CONTROLEREN.
en ik wil dit graag serieus nader uitzoeken en wil zijn boeken lezen. ik heb veel van zijn boeken al gekocht.
in de media is nog meer informatie te vinden, dus lezers kunnen ook gratis, gewoon mee helpen dit uit te zoeken.
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op donderdag 26 augustus 2010, 00:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 00:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | nou nee... ik geloof dat in de natuur veel genezingsmiddelen te halen zijn, God heeft die er zelf ingedaan. de mens is helaas teveel op de chemie gaan vertrouwen omdat de kennis van de natuur minder groot en algemeen werd. Aspirine is bijvoorbeeld niets meer dan de chemische variant van wilgenbast.
Zoals ook door anderen aangehaald, is het lichaam een heel complex iets waar veel mogelijkheden in zitten. Masseer je slapen maar eens als je hoofdpijn hebt. Het lichaam bestaat voor 80% uit water, water reageerd op de stand van de maan, dus waarom zou je lichaam er niet op reageren? Het aspirientje haalt n stuk van zn werking uit het glaasje water dat er bij word gedronken, hoeveel nut zou dat water op zichzelf al hebben....? Voetreflex bestaat, punt uit. Of het echter voor jou het gewenste resultaat zal hebben, das vers 2. Als ik met mn handen masseer, haal ik bij dieren en ook bij mensen, de pijn weg... echter alleen het symptoom, niet de oorzaak. De pijn komt dus weer terug helaas. |
Pieter: complimenten goed stuk tekst
1 klein minpuntje:
WAARSCHUWING: NIET TE HARD MASSEREN, BIJ DIE SLAPEN !
p.s. is dit wazig of duidelijk? Moet ik hierbij echt nog als extra zeggen, dat je met een klap op je slaap, dood bent?
Als ik je wel complimenten geef maar die waarschuwing vergeet ... dat zou dood door schuld kunnen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 07:35
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | IK VIND DEZE EVANGELIST JUIST WEL BETROUWBAAR.
WANT ZO KAN ELK MENS, EN ELKE JOURNALIST,
HET OBJECTIEF EN VERANTWOORD CONTROLEREN.
en ik wil dit graag serieus nader uitzoeken en wil zijn boeken lezen. ik heb veel van zijn boeken al gekocht.
in de media is nog meer informatie te vinden, dus lezers kunnen ook gratis, gewoon mee helpen dit uit te zoeken. |
Nee, Behappy...dat is niet bepaald een teken dat iemand betrouwbaar is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:38
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nee, Behappy...dat is niet bepaald een teken dat iemand betrouwbaar is |
Hoezo niet???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:48
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Hoezo niet??? |
Omdat juist via de media de boel enorm goed in de maling genomen kan worden! Ik denk nu aan een bepaalde Amerikaanse tv-dominee (ben even zen naam kwijt) die een aantal jaar geleden enorm populair was maar verschrikkelijk door de mand is gevallen...
Om op tv te kunnen komen hoef je enkel zendtijd te "kopen"...dat zegt niets over de betrouwbaarheid van een persoon of instelling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:13
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Omdat juist via de media de boel enorm goed in de maling genomen kan worden! Ik denk nu aan een bepaalde Amerikaanse tv-dominee (ben even zen naam kwijt) die een aantal jaar geleden enorm populair was maar verschrikkelijk door de mand is gevallen...
Om op tv te kunnen komen hoef je enkel zendtijd te "kopen"...dat zegt niets over de betrouwbaarheid van een persoon of instelling. |
Daarom wil behappy graag een keer in het programma opsporing verzocht, wegmisbruikers. Allemaal gratis zendtijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 13:11
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Omdat juist via de media de boel enorm goed in de maling genomen kan worden! Ik denk nu aan een bepaalde Amerikaanse tv-dominee (ben even zen naam kwijt) die een aantal jaar geleden enorm populair was maar verschrikkelijk door de mand is gevallen...
Om op tv te kunnen komen hoef je enkel zendtijd te "kopen"...dat zegt niets over de betrouwbaarheid van een persoon of instelling. |
Oh bedoel je het zo. Ja dan snap ik je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 13:45
|
|
|
Dus omdat het daar is gebeurd ......
Waarom ga je er vanuit dat Jan Zijlstra dan ook maar "fout" is ..... Ik denk dat hij wel degelijk de gave van genezing heeft gekregen....... Maar nee, in Amerika is het ooit eens gebeurd dat ..... dus .....
Als je de man niet vertrouwd, ga eens persoonlijk met hem praten, en toets dan zijn woorden aan de bijbel, maar ga niet op voorhand er van uit dat hij "fout" is. En ja dat maatpak zal hij echt wel kopen ...... En die mooie auto zal er ook wel komen...... en dat grote gebouw ook wel ...... Maar er komen ook duizenden mensen af op de boodschap die gesproken wordt, en al zou er maar 1 mens zich daardoor bekeren tot Jezus Christus als zijn verlosser en zaligmaker, wie zijn wij dan om daarover een oordeel te hebben. Als het zaad gezaaid is, op welke manier dan ook, is het niet meer aan ons mensen, maar aan de Heilige Geest die het zal uitwerken ...... De één heeft als roeping om het evangelie te brengen bij de buren en in de straat, de ander heeft de roeping en de mogelijkheden om het evangelie te brengen aan duizenden gelijktijdig. En weer anderen houden zich liever stil en hebben liever niet dat iemand, buiten hun eigen geloofsgemeenschap, ook maar weet dat ze christen zijn ......
OOPS, sorry Assanti ga ik weeeeer off-topic
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 26 augustus 2010, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 13:51
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dus omdat het daar is gebeurd ......
Waarom ga je er vanuit dat Jan Zijlstra dan ook maar "fout" is ..... Ik denk dat hij wel degelijk de gave van genezing heeft gekregen....... Maar nee, in Amerika is het ooit eens gebeurd dat ..... dus .....
Als je de man niet vertrouwd, ga eens persoonlijk met hem praten, en toets dan zijn woorden aan de bijbel, maar ga niet op voorhand er van uit dat hij "fout" is. En ja dat maatpak zal hij echt wel kopen ...... En die mooie auto zal er ook wel komen...... en dat grote gebouw ook wel ...... Maar er komen ook duizenden mensen af op de boodschap die gesproken wordt, en al zou er maar 1 mens zich daardoor bekeren tot Jezus Christus als zijn verlosser en zaligmaker, wie zijn wij dan om daarover een oordeel te hebben. Als het zaad gezaaid is, op welke manier dan ook, is het niet meer aan ons mensen, maar aan de Heilige Geest die het zal uitwerken ...... De één heeft als roeping om het evangelie te brengen bij de buren en in de straat, de ander heeft de roeping en de mogelijkheden om het evangelie te brengen aan duizenden gelijktijdig. En weer anderen houden zich liever stil en hebben liever niet dat iemand, buiten hun eigen geloofsgemeenschap, ook maar weet dat ze christen zijn ......
.. |
Eh...waarom is dit aan mij gericht Je hebt mij nooit horen beweren dat Jan Zijlstra onbetrouwbaar is, ken de man niet eens! Heb enkel gesteld dat het feit dat iemand bekend is door de media niet een garantie is dát het te vertrouwen is! Toets alles! Dus ook "Tv-dominee's"...zoals Jan Zijlstra niet per definitie onbetrouwbaar is omdat die tv-dominee dat was, zo is ook niet iedere gebedsgenezer die op tv komt betrouwbaar omdat Jan Zijlstra dat wel zou zijn. Zoals gezegd, het is een kwestie van zendtijd kopen en dat zegt niet over betrouwbaarheid..
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 26 augustus 2010, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 14:01
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Eh...waarom is dit aan mij gericht Je hebt mij nooit horen beweren dat Jan Zijlstra onbetrouwbaar is, ken de man niet eens! Heb enkel gesteld dat het feit dat iemand bekend is door de media niet een garantie is dát het te vertrouwen is! Toets alles! Dus ook "Tv-dominee's"...zoals Jan Zijlstra niet per definitie onbetrouwbaar is omdat die tv-dominee dat was, zo is ook niet iedere gebedsgenezer die op tv komt betrouwbaar omdat Jan Zijlstra dat wel zou zijn. Zoals gezegd, het is een kwestie van zendtijd kopen en dat zegt niet over betrouwbaarheid.. |
Je hebt wel een beetje lange tenen Tess Crossroad is het niet met je eens en dat mag toch???? Hoef je je niet gelijk zo aangevallen te voelen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 26 augustus 2010, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 14:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt wel een beetje lange tenen Tess Crossroad is het niet met je eens en dat mag toch???? Hoef je je niet gelijk zo aangevallen te voelen........ |
Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor Willemijn, daar is wel wat meer voor nodig Wijs Cross er enkel op ik dus niet beweerd heb dat iedere dominee of gebedsgenezer die op tv komt onbetrouwbaar is, maar ook niet dat het een garantie is dat het wel zo is...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 26 augustus 2010, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 14:13
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor Willemijn, daar is wel wat meer voor nodig Wijs Cross er enkel op dat ik dus niet beweerd heb dat iedere dominee of gebedsgenezer die op tv komt onbetrouwbaar is, maar ook niet dat het een garantie is dat het wel zo is... |
Dat is met alles natuurlijk zo Tess, dat weet iedereen wel........mag ik hopen Dus dat hoef je dan toch niet uit te leggen? En dan kan niemand meer wat vinden van iets........want alles heeft twee kanten......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 26 augustus 2010, 14:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 14:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is met alles natuurlijk zo Tess, dat weet iedereen wel........mag ik hopen Dus dat hoef je dan toch niet uit te leggen? En dan kan niemand meer wat vinden van iets........want alles heeft twee kanten...... |
Quote: | BEHAPPY332 schreef: IK VIND DEZE EVANGELIST JUIST WEL BETROUWBAAR.
|
Blijkbaar weet dus toch niet iedereen dat Willemijn, vandaar mijn reactie hierop. Een naar mijn mening volkomen logische reactie... Dat het na te lezen (te controleren) is zegt niet dat alles even betrouwbaar is...
Waar doen we eigenlijk moeilijk over? Cross heeft de conclusie getrokken dat ik Jan Zijlstra onbetrouwbaar vind en ik heb uitgelegd dat ik dat niet bedoelde...dan is het toch gewoon klaar
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 26 augustus 2010, 14:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 21:48
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dus omdat het daar is gebeurd ......
.. |
...Al zou zich maar 1 mens bekeren..... mooi verhaal cross... ik vrees echter dat er veel mensen zijn die na een optreden van circus zijlstra definitief besluiten dat geloof niets voor hen is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 22:45
|
|
|
PIETER649 schreef: | ...Al zou zich maar 1 mens bekeren..... mooi verhaal cross... ik vrees echter dat er veel mensen zijn die na een optreden van circus zijlstra definitief besluiten dat geloof niets voor hen is |
Ik ben zelf ook naar het mediacircus Jan Zijlstra geweest Pieter, maar de kern van de boodschap was en is nog steeds, Jezus Christus ..... En dat mensen daardoor besluiten dat het geloof definitief niet voor hun is, tja keuzes maken doe je nog steeds zelf. Die keuze maakt Jan Zijlstra, dominee, tv dominee, evangelist of voorganger niet voor jou......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 06:09
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat jij boeken van Jan Zijlstra leest... verklaart veel, heel veel
Waar je mee omgaat, word je mee besmet... ook al een spreekwoord |
HET VOLGENDE IS ON TOPIC, WANT MENSEN KREGEN EEN TINTELEND GEVOEL VAN HUN HOOFD TOT HUN VOETZOOL ,
Goed jij steekt je tong uit...
De tong staat in de Bijbel bekend als... De Bijbel schrijft, dat als je een klap op de wang krijgt, dat je dan ook de andere wang moet toekeren.
Ah, dus jij steekt je tong uit, d.d. 25-08-10 Hij ook. d.d. 22-08-10 Dus goede timing.
Dus uit wederzijds respect, kijken we naar jouw tong en naar die van eh...
http://gemeente.levensstroom.nl/bekijk-tv-uitzendingen
Week 34 (22-08-2010) Tijdens deze uitzending ziet u een dienst van de Levensstroom in Oude Tonge . Daar vertelt Agnes van de Bovenkamp hoe God haar scheefstaande nekwervel weer rechtzette, MET FOTO'S Janine Zwalua vertelt hoe haar zonen genazen van ADHD, PDDNos en astma en Annelies van de Graaf vertelt hoe God haar genas van fybromyalgie. Het onderwerp van de prediking van evangelist Jan Zijlstra is Ook u staat in het testament
JA, JE HAD GELIJK, HIJ PREEKT OVER GELD!
DAT
JE KRIJGT, ALS JE IN HET TESTAMENT STAAT.
"Het moet toch kunnen, in Oude Tonge , dat men Amen zegt?"
citaat van het moment dat ik dit hier in plak...
De man die opstaat tijdens de dienst is al 2 jaar genezen van hartproblemen, dat is Daniel Peulen. De vrouw die zit is Marijke, Zij is geinterviewd bij Family 7 en schreef een eigen boek. Zij kan gewoon lopen hoor. Zij zat in een rolstoel. Soms wil ze ook gewoon ff zitten. Wil je haar toch zien lopen? Kijk :
zie links voor tv uitzendingen: http://www.vergadering.nu/links-genezing.htm
zie links voor het boek van Marijke en zie getuigenis Daniel Peulen http://www.godheefteenbeterplan.nl/site/index.php?option=com_weblinks&catid=13&Itemid=31
zie 4 pagina' s you tube filmpjes met getuigenissen: http://www.google.nl/search?q=levensstroom+jan+zijlstra+getuigenissen&hl=nl&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&tbs=vid:1&prmd=vo&ei=Mzh3TI60LIqBOJ767PYP&start=0&sa=N
P.S. ik ben het eens met Tessbear. Beroemdheid etc. is geen bewijs van kwaliteit en integerheid. Wat ik bedoelde is, dat het werk van deze Evangelist goed gedocumenteerd is. Dus voor journalisten e.d. goed uit te zoeken.
Notabene: toen ik de posters zag, geloofde ik het zelf ook niet
maar...
nu ik de sfeer in adem, de boeken lees, getuigenissen zie, en dit beschouw met spirituliteit, historie, theologie, biologie ja, dan is 't best wel goed uit te leggen aan een huisarts.
Oh ja, die besmetting heb ik niets op tegen!
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 06:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ASANTI087
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 14:38
|
|
|
hallo allemaal,
even naar het begin onderwerp: Ben vandaag naar therapeut geweest en heb voor mezelf verhelderende ontdekking gedaan. Denk dat ik nu wel standpunt heb maar heb dit weekend andere dingen aan mn hoofd en wil het even laten bezinken. Vandaar dat ik hier graag later op terug wil komen.
Wat het off topic betreft. De discussie van alternatieve terapien als zijlstra, dat vind ik wel redelijk hier bij horen.
Zo lang toespelingen op man/vrouw gebeuren buiten beschouwing blijven vind ik het mooi jullie reacties te lezen.
groetjes en tot later
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 19:11
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | HET VOLGENDE IS ON TOPIC, WANT MENSEN KREGEN EEN TINTELEND GEVOEL VAN HUN HOOFD TOT HUN VOETZOOL ,
Goed jij steekt je tong uit...
De tong staat in de Bijbel bekend als... De Bijbel schrijft, dat als je een klap op de wang krijgt, dat je dan ook de andere wang moet toekeren.
Ah, dus jij steekt je tong uit, d.d. 25-08-10 Hij ook. d.d. 22-08-10 Dus goede timing.
Dus uit wederzijds respect, kijken we naar jouw tong en naar die van eh...
http://gemeente.levensstroom.nl/bekijk-tv-uitzendingen
Week 34 (22-08-2010) Tijdens deze uitzending ziet u een dienst van de Levensstroom in Oude Tonge . Daar vertelt Agnes van de Bovenkamp hoe God haar scheefstaande nekwervel weer rechtzette, MET FOTO'S Janine Zwalua vertelt hoe haar zonen genazen van ADHD, PDDNos en astma en Annelies van de Graaf vertelt hoe God haar genas van fybromyalgie. Het onderwerp van de prediking van evangelist Jan Zijlstra is Ook u staat in het testament
JA, JE HAD GELIJK, HIJ PREEKT OVER GELD!
DAT
JE KRIJGT, ALS JE IN HET TESTAMENT STAAT.
"Het moet toch kunnen, in Oude Tonge , dat men Amen zegt?"
citaat van het moment dat ik dit hier in plak...
De man die opstaat tijdens de dienst is al 2 jaar genezen van hartproblemen, dat is Daniel Peulen. De vrouw die zit is Marijke, Zij is geinterviewd bij Family 7 en schreef een eigen boek. Zij kan gewoon lopen hoor. Zij zat in een rolstoel. Soms wil ze ook gewoon ff zitten. Wil je haar toch zien lopen? Kijk :
zie links voor tv uitzendingen: http://www.vergadering.nu/links-genezing.htm
zie links voor het boek van Marijke en zie getuigenis Daniel Peulen http://www.godheefteenbeterplan.nl/site/index.php?option=com_weblinks&catid=13&Itemid=31
zie 4 pagina' s you tube filmpjes met getuigenissen: http://www.google.nl/search?q=levensstroom+jan+zijlstra+getuigenissen&hl=nl&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&tbs=vid:1&prmd=vo&ei=Mzh3TI60LIqBOJ767PYP&start=0&sa=N
P.S. ik ben het eens met Tessbear. Beroemdheid etc. is geen bewijs van kwaliteit en integerheid. Wat ik bedoelde is, dat het werk van deze Evangelist goed gedocumenteerd is. Dus voor journalisten e.d. goed uit te zoeken.
Notabene: toen ik de posters zag, geloofde ik het zelf ook niet
maar...
nu ik de sfeer in adem, de boeken lees, getuigenissen zie, en dit beschouw met spirituliteit, historie, theologie, biologie ja, dan is 't best wel goed uit te leggen aan een huisarts.
Oh ja, die besmetting heb ik niets op tegen!
|
Tuurlijk... astma, bronchitus, pdd-nos, adhd.. noem maar op... Wanneer krijgt iemand met een geamputeerd been er nou es een been bij? Of voor mijn part een geamputeerde teen die teruggroeit?
Al die onzin over voor t oog onzichtbare "ziektes" heb ik nu al wel gehoord.
Ik ben er geweest, ik vond het een circus met een bedelende spreekstalmeester. Opzwepende muziek om mensen in een trance te brengen en dan genezen te worden is inderdaad fantastisch... tot de volgende morgen de pijn weer terug is.
Maar ook daar is weer een perfecte reden voor: je geloof was niet groot genoeg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 23:26
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tuurlijk... astma, bronchitus, pdd-nos, adhd.. noem maar op... Wanneer krijgt iemand met een geamputeerd been er nou es een been bij? Of voor mijn part een geamputeerde teen die teruggroeit?
Ik ben er geweest, ik vond het een circus met een bedelende spreekstalmeester. Opzwepende muziek om mensen in een trance te brengen en dan genezen te worden is inderdaad fantastisch... tot de volgende morgen de pijn weer terug is.
Maar ook daar is weer een perfecte reden voor: je geloof was niet groot genoeg.... |
Geloof je niet in genezing op gebed Pieter ? Of geloof je alleen niet in Jan Zijlstra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 09:49
|
|
|
[quote=PIETER649]Tuurlijk... astma, bronchitus, pdd-nos, adhd.. noem maar op... Wanneer krijgt iemand met een geamputeerd been er nou es een been bij? Of voor mijn part een geamputeerde teen die teruggroeit? Al die onzin over voor t oog onzichtbare "ziektes" heb ik nu al wel gehoord.
Maar ook daar is weer een perfecte reden voor: je geloof was niet groot genoeg....[/quote]
Wanneer krijgt iemand er nu eens een been bij...
Ja, dat is een goede vraag. Salamanders, daarbij groeit de staart weer aan, nadat hij een staart was kwijtgeraakt. Kirlian fotografie laat zien, dat mensen aura's rond hun lichaam hebben. Kirlian fotografie is een erkende fotografie, waarbij 'foto', dat is licht 'fotonen = energie rijke lichtdeeltjes van de zon l' gemaakt worden van de uitstraling die een levend lichaam geeft. Als de staart bij de salamander weg is, dan nog steeds 'in de straling' intact. Dus als tastbaar object is het verdwenen, de staart zit niet meer aan het lichaam, maar als lichtvorm is het nog steeds in de juiste vorm zichtbaar.
Dit heb ik een keer in een tijdschrift gelezen. Dat tijdschrift heb ik bewaard, maar weet de titel niet uit mijn hoofd. Via google moet het ook op te zoeken zijn. Al zul je dan waarschijnlijk wel het Engelse woord voor 'salamander' moeten weten... en daar op zoeken. Van Kirlian fotografie moeten snel wel zinvolle links te vinden zijn.
Dit verschijnsel is - zo men in goed gedocumenteerde media beschrijft - uniek voor salamanders. Het vergt natuurlijk een enorme hoeveelheid kracht en voeding om die staart weer te laten aangroeien. Heel interessant om dat nog eens uit te zoeken.
Maar goed, als een Salamander het wel kan, waarom een mens niet? In theorie zou dan het 'aura' rondom het lichaam in tact moeten zijn en niet verstoort... wat bij een mens door allerlei gewetensvragen etc. etc. natuurlijk wel heel snel verstoord is... En ten tweede, er zou een enorme hoeveelheid hoogwaardige voeding nodig moeten zijn. Ook dit is niet het geval. Mensen eten vaak 'lege' calorien, dat zijn voedingsstoffen, zoals suikers, die per saldo zo veel verwerking vragen in het menselijk lichaam, dat zij er dus voor zorgen, dat het menselijk lichaam meer vitaminen, mineralen en sporen elementen kwijt raakt... het lichaam raakt er meer door kwijt, dan er door opgebouwd wordt. hetgeen leidt,tot een verder 'verval' c.q. veroudering van het lichaam. Omgekeerd, het lichaam, alle lichaamscellen vernieuwen zich elke dag. Bij die vernieuwing zijn dus ook elke dag hoogwaardige voedingsstoffen nodig. Omdat de mens zich blootstelt aan allerlei 'exogene' lichaamsverstorende stoffen: chloorverbindingen (zoals die beruchte glorix... ) die leiden tot dioxines, dat zijn zware metalen die zich verbinden aan lichaamsvetten en kunnen leiden tot kanker. Bijvoorbeeld... Dat het menselijk lichaam in het algemeen 'in verval' is en niet 'in opbouw' ontstaat voor een groot deel dus doordat de mens zelf niet optimaal gezond leeft, eet, drinkt en temidden van schadelijke stoffen leeft.
Kortom: 1. als een mens zijn geestelijk leven zou zorgen voor een intact aura... 2. en als die mens dan óók nog eens optimaal gezond eet... zodat hij - zij alle nodige bouwstoffen binnenkrijgt... 3. en als die mens dan óók nog eens zou leven in een natuurlijke omgeving zonder afbrekende stoffen...
Dan zou het menselijk lichaam er best nog wel eens toe in staat zijn, om een geamputeerd been opnieuw te laten aangroeien... in theorie zou het moeten kunnen...
tenminste, als dat verhaal van die Salamander echt waar is.... dus, speciaal voor jou, moet ik dat nog ff uitzoeken.
Of doe jij dat voor me?
... en als het niet gelukt, dan was je geloof niet groot genoeg...
waarom eh... schrijf je het niet zo:
GROOT GENOEG?
OF
GROOT GENOEG ???
Of is je geloof daarvoor te klein?
Soooooooorry hoor, hij lag te veel voor de hand, om hem niet ff in te koppen. Heb namelijk inderdaad nog last van, dat 'we' in 1974 niet gewonnen hebben...
Schot voor open doel mag je natuurlijk niet missen, dat zou zonde zijn.
Maar ik snap je punt: sommige dingen gelden als een zogenaamde 'self fulfilling prophecy', dat zijn beloften die gedaan worden en als zij NIET in vervulling gaan, dan zorgen zij er middels een a. of slimme truc van de bedenker b. of domme denkfout van degene die erin gelooft toch voor, dat mensen blijven geloven in hetgeen klaarblijkelijk onjuist is.
Andersom geldt echter ook, dat mensen er allerlei redenen op na houden, waarom zij liever niet geloven in het Evangelie. Ook daarbij geldt hetzelfde mechanisme.
Maar eh... als kind heb ik nooit geleerd om Salamanders te vangen en ondanks een zware generatiekloof...
ga ik nu dus toch weer even terug in de tijd, om dat in te halen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 10:48
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tuurlijk... astma, bronchitus, pdd-nos, adhd.. noem maar op... Wanneer krijgt iemand met een geamputeerd been er nou es een been bij? Of voor mijn part een geamputeerde teen die teruggroeit?
Maar ook daar is weer een perfecte reden voor: je geloof was niet groot genoeg.... |
Ik herken je 'verzuchting'. Toch gebeuren er wel wonderen. In christelijk Nederland misschien niet zo veel als we zouden willen, maar ze gebeuren wel en ik heb er zelf iig 1 meegemaakt.
Op het zendingsveld gebeuren veel meer wonderen. In landen met extreme armoede en onderdrukking waar onder moeilijke omstandigheden het evangelie wordt gebracht. Toegegeven; deze wonderen zijn moeilijker te onderzoeken, maar de bronnen een stuk betrouwbaarder. Omdat dit vaak mensen zijn die helemaal niet op geld of roem uitzijn. Vaak zijn ze zelfs nagenoeg onbekend. Zij dienen Jezus en niet zichzelf.
Ik vind het wel een interessante discussie om, althans te proberen, te achterhalen waarom wonderen wel of niet plaatsvinden. En dan aansluitend nog de vraag: hoe herken je of een wonder wel of niet van God komt? Want in de bijbel wordt voorspeld dat er veel valse profeten zullen opstaan die wonderen en tekenen zullen verrichten om de mensen te misleiden. Gebeurde in het OT trouwens ook al: de tovenaars die Mozes weerstonden bij de Farao konden een aantal van de wonderen van Mozes nadoen! Hoe weet je nu wie wie is?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 11:17
|
|
|
Hier de link over 'regeneratie = een verloren lichaamsdeel groeit weer aan. Dit is slechts het geval bij bepaalde diersoorten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Regeneratie_(biologie)
Hier link over Kirlian fotografie. http://www.youtube.com/watch?v=qDOi1BLoN3U
In dit filmpje * engelstalig, staat in de 9e minuut exact ook een foto van een boomblad, dat is afgebroken. Toch zou het energie veld nog gedeeltelijk in tact zijn. Dat wordt in de engelse literatuur genoemd het 'phantom leaf effect'. Stichting Skepsis, die onderzoek doet naar 'para-normale' verschijnselen en dit stelselmatig terugbrengt tot normale proporties, gelooft dit echter niet en geeft een heel andere verklaring:
CITAAT Populaire boeken over aura's, waaronder de eerder genoemde, halen meestal het phantom leaf effect van stal. Dit effect kan worden gedemonstreerd door een Kirlianfoto te maken van een plantenblad waarvan een klein deel is weggesneden. Je zult dan zien dat er ook rond het ontbrekende deel nog een zwakke uitstraling zichtbaar is. Dit spectaculaire verschijnsel zou iedere Kirlianfotograaf graag willen waarnemen, maar helaas is vrijwel niemand daar ooit in geslaagd. Vermoedelijk lukt het alleen als er op het fotopapier een vochtige afdruk is achtergebleven van het complete blad, waar het incomplete blad overheen wordt gelegd. BRON [url] http://www.skepsis.nl/aura.html [/url]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kirlianfotografie
Kijkend op Wikipedia: als er een 'gat' is, dan stromen er daar ter plekke zweet, lucht, waterdamp enz. enz uit een organisme, dus dat is via Kirklian fotografie te zien als een soort 'fontein'.
... dit bericht wordt nog aangevuld...
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op zaterdag 28 augustus 2010, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 15:57
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Hier de link over 'regeneratie = een verloren lichaamsdeel groeit weer aan. Dit is slechts het geval bij bepaalde diersoorten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Regeneratie_(biologie)
Hier link over Kirlian fotografie. http://www.youtube.com/watch?v=qDOi1BLoN3U
In dit filmpje * engelstalig, staat in de 9e minuut exact ook een foto van een boomblad, dat is afgebroken. Toch zou het energie veld nog gedeeltelijk in tact zijn. Dat wordt in de engelse literatuur genoemd het 'phantom leaf effect'. Stichting Skepsis, die onderzoek doet naar 'para-normale' verschijnselen en dit stelselmatig terugbrengt tot normale proporties, gelooft dit echter niet en geeft een heel andere verklaring:
CITAAT Populaire boeken over aura's, waaronder de eerder genoemde, halen meestal het phantom leaf effect van stal. Dit effect kan worden gedemonstreerd door een Kirlianfoto te maken van een plantenblad waarvan een klein deel is weggesneden. Je zult dan zien dat er ook rond het ontbrekende deel nog een zwakke uitstraling zichtbaar is. Dit spectaculaire verschijnsel zou iedere Kirlianfotograaf graag willen waarnemen, maar helaas is vrijwel niemand daar ooit in geslaagd. Vermoedelijk lukt het alleen als er op het fotopapier een vochtige afdruk is achtergebleven van het complete blad, waar het incomplete blad overheen wordt gelegd. BRON [url] http://www.skepsis.nl/aura.html [/url]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kirlianfotografie
Kijkend op Wikipedia: als er een 'gat' is, dan stromen er daar ter plekke zweet, lucht, waterdamp enz. enz uit een organisme, dus dat is via Kirklian fotografie te zien als een soort 'fontein'.
... dit bericht wordt nog aangevuld... |
mooi uitstapje naar de fascinerende dierenwereld, behippie, maar je beschrijft hier een natuurlijke eigenschap van een reptiel. een eigenschap die God er persoonlijk in heeft gedaan.
heeft niet echt veel te maken met "wonderen" van Rasta Rostelli, Jomanda of Jan Zijlstra. ik moet jouw bijdrage dan ook qualificeren als interessant maar ook off-topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 16:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | mooi uitstapje naar de fascinerende dierenwereld, behippie, maar je beschrijft hier een natuurlijke eigenschap van een reptiel. een eigenschap die God er persoonlijk in heeft gedaan.
heeft niet echt veel te maken met "wonderen" van Rasta Rostelli, Jomanda of Jan Zijlstra. ik moet jouw bijdrage dan ook qualificeren als interessant maar ook off-topic |
Rasta Rostelli...
Kunt u mij meer vertellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 17:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | mooi uitstapje naar de fascinerende dierenwereld, behippie, maar je beschrijft hier een natuurlijke eigenschap van een reptiel. een eigenschap die God er persoonlijk in heeft gedaan. heeft niet echt veel te maken met "wonderen" van Rasta Rostelli, Jomanda of Jan Zijlstra. ik moet jouw bijdrage dan ook qualificeren als interessant maar ook off-topic |
Jouw vraag was even, of het ook mogelijk was, dat door gebedsgenezing een been of teen zou aangroeien. Ik denk dat bij gebedsgenezing het menselijk lichaam in ieder geval weer de 'normale' herstelkrachten krijgt. En misschien wel veel meer. Daarom ben ik eerst gaan zoeken, wat de normale herstelkrachten zijn. Verwijderde lichaamsdelen laten terug groeien heet in de biologie 'regeneratie' en in het engels 'regeneration'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 19:16
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik herken je 'verzuchting'. Toch gebeuren er wel wonderen. In christelijk Nederland misschien niet zo veel als we zouden willen, maar ze gebeuren wel en ik heb er zelf iig 1 meegemaakt.
Op het zendingsveld gebeuren veel meer wonderen. In landen met extreme armoede en onderdrukking waar onder moeilijke omstandigheden het evangelie wordt gebracht. Toegegeven; deze wonderen zijn moeilijker te onderzoeken, maar de bronnen een stuk betrouwbaarder. Omdat dit vaak mensen zijn die helemaal niet op geld of roem uitzijn. Vaak zijn ze zelfs nagenoeg onbekend. Zij dienen Jezus en niet zichzelf.
Ik vind het wel een interessante discussie om, althans te proberen, te achterhalen waarom wonderen wel of niet plaatsvinden. En dan aansluitend nog de vraag: hoe herken je of een wonder wel of niet van God komt? Want in de bijbel wordt voorspeld dat er veel valse profeten zullen opstaan die wonderen en tekenen zullen verrichten om de mensen te misleiden. Gebeurde in het OT trouwens ook al: de tovenaars die Mozes weerstonden bij de Farao konden een aantal van de wonderen van Mozes nadoen! Hoe weet je nu wie wie is?
GrZing! |
Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en mijn ervaring is deze: Gelovige mensen ervaren genezing vaak als een wonder, juist als de prognose somber was.... Niet gelovigen denken gewoon dat ze mazzel hebben en dat het achteraf gezien toch allemaal wel meeviel.........
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|