Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vind je? Misschien je eens verdiepen in de inhoud????? |
Heb ik gedaan. Meer dan me lief is. Hekserij en satanisme komen rechtstreeks uit het rijk van de duisternis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:06
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Heb ik gedaan. Meer dan me lief is. Hekserij en satanisme komen rechtstreeks uit het rijk van de duisternis. |
Gelukkig hebben ze dan nog de zon.......... Een beetje flauwe reactie ik weet het..... Maar ik kan er slecht tegen als andersdenkenden afgeschilderd worden als occult.... Het is occult in jouw ogen maar er zijn ook mensen die er heel veel vreugde en zingeving uithalen net zoals jij dat uit jouw geloof haalt......... En gelukkig leven we in een land waar ieder de keuze kan maken wat hij wil en kan geloven en dat dat ook kan..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig hebben ze dan nog de zon.......... Een beetje flauwe reactie ik weet het..... Maar ik kan er slecht tegen als andersdenkenden afgeschilderd worden als occult.... Het is occult in jouw ogen maar er zijn ook mensen die er heel veel vreugde en zingeving uithalen net zoals jij dat uit jouw geloof haalt......... En gelukkig leven we in een land waar ieder de keuze kan maken wat hij wil en kan geloven en dat dat ook kan.......... |
Vreugde en zingeving??!! Volgens mij ben jij degene die niet weet waarover je praat. Alleen de benaming 'satanisme' geeft al overduidelijk aan uit welke hoek de wind waait. Het DOEL van de satanskerk is God en de christenen te verslaan en de satan op de troon te helpen. Wil ik het niet eens hebben over de lugubere en criminele activiteiten van beide genoemde stromingen.
En jij durft dit christelijk te noemen???
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:42
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Vreugde en zingeving??!! Volgens mij ben jij degene die niet weet waarover je praat. Alleen de benaming 'satanisme' geeft al overduidelijk aan uit welke hoek de wind waait. Het DOEL van de satanskerk is God en de christenen te verslaan en de satan op de troon te helpen. Wil ik het niet eens hebben over de lugubere en criminele activiteiten van beide genoemde stromingen.
En jij durft dit christelijk te noemen??? |
Ik noem het niet christelijk, ik noem het andersdenkend.......... Niet met elkaar te vergelijken........en ik weet gelukkig best waarover ik praat...... Denk je dat de christelijke kerk geen criminele en lugubere activiteiten heeft? Zou zeggen, lees de krant er maar eens op na.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 19:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik noem het niet christelijk, ik noem het andersdenkend.......... Niet met elkaar te vergelijken........en ik weet gelukkig best waarover ik praat...... Denk je dat de christelijke kerk geen criminele en lugubere activiteiten heeft? Zou zeggen, lees de krant er maar eens op na......... |
Je hebt gelijk. Omdat mensen die zich (vermoedelijk onterecht) christen noemden lugubere slechte dingen hebben gedaan is het geoorloofd. Vanaf nu noemen we iedereen die steelt, liegt, rooft, martelt en moordt "andersdenkend". We leven tenslotte in een vrij land.... Hoogstaande theologie à la Willemijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 19:51
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Je hebt gelijk. Omdat mensen die zich (vermoedelijk onterecht) christen noemden lugubere slechte dingen hebben gedaan is het geoorloofd. Vanaf nu noemen we iedereen die steelt, liegt, rooft, martelt en moordt "andersdenkend". We leven tenslotte in een vrij land.... Hoogstaande theologie à la Willemijn. |
Onzin en dat weet je best......Je gaat nu flauw doen, moet je zelf ook weten..... Waar ik op doelde waren de kerken en het sexueel misbruik,,,,,,,,
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 19:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 19:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Onzin en dat weet je best......Je gaat nu flauw doen, moet je zelf ook weten..... |
Nee Willemijn; het is jouw eigen logica. Die heb je hierboven zelf neergezet dus nu niet terugkrabbelen. Het is een argument van NIETS.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:02
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Nee Willemijn; het is jouw eigen logica. Die heb je hierboven zelf neergezet dus nu niet terugkrabbelen. Het is een argument van NIETS. |
Prima hoor, lig er niet wakker van....... Ben blij dat ik niet zo'n beperkte blik van kijken heb........... Enne, ik krabbel niet terug, heb het alleen niet zo op mensen die niet eens de bereidheid hebben zich voor te stellen dat mensen er ook een andere mening op na kunnen houden en dat die niet de jouwe hoeft te zijn maar zeker niet minder waardevol...... Nergens is het pais en vree,lees de bijbel er maar op na, maar doe dan niet of dat wel zo is...... En veroordeel maar lekker verder........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik noem het niet christelijk, ik noem het andersdenkend.......... Niet met elkaar te vergelijken........en ik weet gelukkig best waarover ik praat...... Denk je dat de christelijke kerk geen criminele en lugubere activiteiten heeft? Zou zeggen, lees de krant er maar eens op na......... |
Je bent trouwens de 1e theologe die ik tegenkom die satanisme, hekserij en zware criminaliteit probeert goed te praten. Ik weet van theologen die na hun studie het bestaan van God ontkenden, maar dit vind ik buitengewoon boeiend. Ik vind het onbegrijpelijk dat je door het bestuderen van de bijbel, ik neem tenminste aan dat je dat gedaan hebt, uitkomt juíst op datgene dat God mss nog wel het meest van alles verboden heeft. Uitkomen in het kamp van de satan; hoe verblind moet je dan wel zijn?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:09
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Je bent trouwens de 1e theologe die ik tegenkom die satanisme, hekserij en zware criminaliteit probeert goed te praten. Ik weet van theologen die na hun studie het bestaan van God ontkenden, maar dit vind ik buitengewoon boeiend. Ik vind het onbegrijpelijk dat je door het bestuderen van de bijbel, ik neem tenminste aan dat je dat gedaan hebt, uitkomt juíst op datgene dat God mss nog wel het meest van alles verboden heeft. Uitkomen in het kamp van de satan; hoe verblind moet je dan wel zijn?! |
Kijk, je veroordeelt gewoon verder.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Prima hoor, lig er niet wakker van....... Ben blij dat ik niet zo'n beperkte blik van kijken heb........... Enne, ik krabbel niet terug, heb het alleen niet zo op mensen die niet eens de bereidheid hebben zich voor te stellen dat mensen er ook een andere mening op na kunnen houden en dat die niet de jouwe hoeft te zijn maar zeker niet minder waardevol...... Nergens is het pais en vree,lees de bijbel er maar op na, maar doe dan niet of dat wel zo is...... En veroordeel maar lekker verder........ |
Ik denk dat je me nu toch verkeerd hebt begrepen Willemijn. Ik doe helemaal niet of het pais en vree is. Integendeel; het is oorlog. Oorlog tussen het Koninkrijk van God en het koninkrijk van satan. Laatstgenoemde doet er alles aan om mensen van God te vervreemden en ze mee te sleuren naar de hel. Ik heb daar al veel van gezien, en ja: ik ben onverdraagzaam naar alles wat uit de koker van de duivel komt. En jij kunt wel net doen alsof het mijn onverdraagzaamheid is, maar jij weet ook heel goed dat deze zaken in de bijbel glashard worden verboden. En waar tovenaars e.a. uiteindelijk zullen eindigen.
Jezus is gekomen om ons te bevrijden uit de handen van de duivel. Het is dus ongeoorloofd en ongehoord om, nadat je bevrijd bent door zo'n groot offer dat Hij voor ons heeft gebracht, je doodleuk met duistere praktijken in te laten. Met de nadruk op DOOD.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:16
|
|
|
Missen jullie Chatuliem nou zo erg dat jullie als vervangende bezigheid met elkaar gaan bekvechten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kijk, je veroordeelt gewoon verder....... |
Ja, dat is bijbels:
1 Kor.5: 11 Maar nu heb ik u geschreven, dat gij u niet zult vermengen, namelijk indien iemand, een broeder genaamd zijnde, een hoereerder is, of een gierigaard, of een afgodendienaar, of een lasteraar, of een dronkaard, of een rover; dat gij met zodanig een ook niet zult eten. Want wat heb ik ook die buiten zijn te oordelen? Oordeelt gijlieden niet die binnen zijn? Maar die buiten zijn oordeelt God. En doet gij dezen boze uit ulieden weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:41
|
|
|
ZINGA672 schreef: Heb ik gedaan. Meer dan me lief is. Hekserij en satanisme komen rechtstreeks uit het rijk van de duisternis.
WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig hebben ze dan nog de zon.......... Een beetje flauwe reactie ik weet het..... Maar ik kan er slecht tegen als andersdenkenden afgeschilderd worden als occult.... Het is occult in jouw ogen maar er zijn ook mensen die er heel veel vreugde en zingeving uithalen net zoals jij dat uit jouw geloof haalt......... En gelukkig leven we in een land waar ieder de keuze kan maken wat hij wil en kan geloven en dat dat ook kan.......... |
Kom op zeg, sinds wanneer is satanisme en hekserij niet occult ?? Het is afkomstig van satan, de leugenaar van de beginne. Dus in deze ga ik niet met je mee, om deze andersdenkenden maar "in bescherming" te nemen.
We hadden het over de zon en de Zoon, en net zoals de Zoon het licht der wereld is, zo is satan overste van de duisternis. Hij was de engel die God naar de macht wou steken, en werd daardoor veroordeeld tot de duisternis, in satan is niets, maar dan ook echt, niets goeds.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 21:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | Missen jullie Chatuliem nou zo erg dat jullie als vervangende bezigheid met elkaar gaan bekvechten??? |
Hij is gewoon onmisbaar voor CM, je ziet wat er gebeurt als hij er niet is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 21:53
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | ZINGA672 schreef: Heb ik gedaan. Meer dan me lief is. Hekserij en satanisme komen rechtstreeks uit het rijk van de duisternis.
[b]
Kom op zeg, sinds wanneer is satanisme en hekserij niet occult ?? Het is afkomstig van satan, de leugenaar van de beginne. Dus in deze ga ik niet met je mee, om deze andersdenkenden maar "in bescherming" te nemen.
We hadden het over de zon en de Zoon, en net zoals de Zoon het licht der wereld is, zo is satan overste van de duisternis. Hij was de engel die God naar de macht wou steken, en werd daardoor veroordeeld tot de duisternis, in satan is niets, maar dan ook echt, niets goeds. |
Ik denk nu eenmaal wat milder over een aantal dingen dan jij doet crossroad, en ik wil zeker niet iemand uithangen die het allemaal wel beter weet en alles maar goed vind, dat is ook niet zo. Wel ben ik er van overtuigd dat we niet moeten denken dat wij het als christenen altijd maar bij het rechte eind hebben......Voor mij houdt christen zijn ook in dat ik mild en met liefde naar anderen kijk, niet dat veroordelende geloof........ Hekserij is ook niet mijn ding en zal het ook nooit worden, maar om er zo veroordelend over te spreken? Toon uit je leven dat je christen bent en de christelijke kerk heeft ook genoeg zaken om zich over te schamen.......kijk maar even naar het sexueel misbruik binnen de kerk en alle mensen die nog trauma's hebben over hun strenge christelijke opvoeding die hun alleen maar verder van het geloof heeft gebracht.....en dat zijn er meer dan jij en ik weten..... Christen zijn is voor mij niet op een agressieve toon alles wat je niet zint veroordelen maar probeer er eens vriendelijk naar tekijken en dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn.......
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk nu eenmaal wat milder over een aantal dingen dan jij doet crossroad, en ik wil zeker niet iemand uithangen die het allemaal wel beter weet en alles maar goed vind, dat is ook niet zo. Wel ben ik er van overtuigd dat we niet moeten denken dat wij het als christenen altijd maar bij het rechte eind hebben......Voor mij houdt christen zijn ook in dat ik mild en met liefde naar anderen kijk, niet dat veroordelende geloof........ Hekserij is ook niet mijn ding en zal het ook nooit worden, maar om er zo veroordelend over te spreken? Toon uit je leven dat je christen bent en de christelijke kerk heeft ook genoeg zaken om zich over te schamen.......kijk maar even naar het sexueel misbruik binnen de kerk en alle mensen die nog trauma's hebben over hun strenge christelijke opvoeding die hun alleen maar verder van het geloof heeft gebracht.....en dat zijn er meer dan jij en ik weten..... Christen zijn is voor mij niet op een agressieve toon alles wat je niet zint veroordelen maar probeer er eens vriendelijk naar tekijken en dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn.......
Willemijn |
Sommige dingen hoef je niet vriendelijk naar te kijken, ook niet naar de misstanden binnen het christelijk geloof. Ontucht, manipulatie, misbruik enz. enz. zijn geen dingen waar je als christen trots op kunt zijn. Maar dat zegt niets over het persoonlijke geloof, vanuit een persoonlijke (geloofs)beleving kun je best wel een mening hebben over iets. En uitgaande van dat standpunt denk ik dat je zeker de Liefde kunt laten spreken, maar de Liefde hoeft niet alles te bedekken.
Jezus was duidelijk, Mar 8:33 Maar hij draaide zich om, keek zijn leerlingen aan en wees Petrus streng terecht met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’ Jezus wees Petrus streng terecht, hij was duidelijk, maar zijn woorden waren vol Liefde toen duidelijk werd waarom .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 23:12
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Sommige dingen hoef je niet vriendelijk naar te kijken, ook niet naar de misstanden binnen het christelijk geloof. Ontucht, manipulatie, misbruik enz. enz. zijn geen dingen waar je als christen trots op kunt zijn. Maar dat zegt niets over het persoonlijke geloof, vanuit een persoonlijke (geloofs)beleving kun je best wel een mening hebben over iets. En uitgaande van dat standpunt denk ik dat je zeker de Liefde kunt laten spreken, maar de Liefde hoeft niet alles te bedekken.
Jezus was duidelijk, Mar 8:33 Maar hij draaide zich om, keek zijn leerlingen aan en wees Petrus streng terecht met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’ Jezus wees Petrus streng terecht, hij was duidelijk, maar zijn woorden waren vol Liefde toen duidelijk werd waarom ..... |
Maar wij moeten ons niet gaan verbeelden dat wij zo als Jezus kunnen spreken...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 23:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wij moeten ons niet gaan verbeelden dat wij zo als Jezus kunnen spreken........... |
Geef dan ook aan waarom niet ..... hier kan ik in elk geval, niets mee
Jezus zag dat satan door Petrus zijn werk wou doen. Wij hebben de gave van "onderscheiding der geesten" gekregen, juist om dit soort dingen te doorzien. Maar goed dat is mijn idee, wil graag die van jou horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 23:23
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Geef dan ook aan waarom niet ..... hier kan ik in elk geval, niets mee
Jezus zag dat satan door Petrus zijn werk wou doen. Wij hebben de gave van "onderscheiding der geesten" gekregen, juist om dit soort dingen te doorzien. Maar goed dat is mijn idee, wil graag die van jou horen. |
Ik bedoel ermee dat ik me niet ga vergelijken met Jezus......en zeker niet denk dat ik de dingen ga zeggen die hij ook zegt....... ik lees in de bijbel over de dingen die hij zegt en doet, een bijbel die vanuit de joodse traditie geschreven is en die we moeten vertalen naar de huidige tijd..... en dat is waaruit ik probeer te leven....... Is het niet een vorm van hoogmoedigheid om in de schoenen van Jezus te gaan staan?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 28 augustus 2010, 00:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 10:14
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Geef dan ook aan waarom niet ..... hier kan ik in elk geval, niets mee
Jezus zag dat satan door Petrus zijn werk wou doen. Wij hebben de gave van "onderscheiding der geesten" gekregen, juist om dit soort dingen te doorzien. Maar goed dat is mijn idee, wil graag die van jou horen. |
Onderscheiding van geesten is inderdaad een gave van God die we kunnen hebben/ontwikkelen. Dit is echter niet 100% puur in ons aanwezig, dus is het niet zomaar te zeggen dat ons onderscheidingsvermogen het bij het rechte eind heeft. Ik heb het idee dat dit is wat Willemijn probeert duidelijk te maken en waarom zij, in mijn ogen terecht, voorzichtiger omgaat met het doen van bepaalde uitlatingen dan anderen. Wij ZIJN tenslotte Jezus niet, maar mogen ons wel laten vullen met (meer van) Zijn Geest om zo beter te leren onderscheiden. Daarbij hoort denk ik ook dat we te allen tijde bereid zijn om te bedenken dat wij het niet altijd bij het rechte eind hebben...
If Nobody's perfect, Jesus is Nobody and I am not!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 12:07
|
|
|
HENK710 schreef: | Onderscheiding van geesten is inderdaad een gave van God die we kunnen hebben/ontwikkelen. Dit is echter niet 100% puur in ons aanwezig, dus is het niet zomaar te zeggen dat ons onderscheidingsvermogen het bij het rechte eind heeft. Ik heb het idee dat dit is wat Willemijn probeert duidelijk te maken en waarom zij, in mijn ogen terecht, voorzichtiger omgaat met het doen van bepaalde uitlatingen dan anderen. Wij ZIJN tenslotte Jezus niet, maar mogen ons wel laten vullen met (meer van) Zijn Geest om zo beter te leren onderscheiden. Daarbij hoort denk ik ook dat we te allen tijde bereid zijn om te bedenken dat wij het niet altijd bij het rechte eind hebben...
If Nobody's perfect, Jesus is Nobody and I am not! |
Hallo allemaal
Ik weet niet of ik het goed begrijp lees ook in de bijbel , maar iedereen is verschillend ook in het begrijpen er van en probeert naar zijn dunken goed t leven En een leven na dat jezus mij heeft bevrijd is machtig mooi maar o zo moeillijk wel weet ik dat al deze dingen waar jullie het over hebben oordelen is laat een ander eens in de waarde dat is wat GOS wil zien HIJ is de regiseur van ons persoonlijk toch en zal ook de mensen met oculte dingen ter verantwoording roepen je weet niet waarom mensen het doen en er in belanden ook We kunnen enkel bidden voor alle dingen waarvan wij denken dat ze niet goed zijn ze bij GOD brengen en vragen om deze mensen te bevrijden niet te vertellen wat wel en niet goed is maar handelen in geloof er voor gaan GOD is degene die red niet wij we zijn een mier zo nietig als je dat beseft ben je niets hier laat de HEER het werk verrichten Ga tot HEM biddend knielend voor deze wereld die we allemaal kapot hebben gemaakt niet alleen de oculten maar een ieder mens is vol van zonden en kan genezing en vergeving ontvangen zo ook een ieder die steelt hoert oculte dingen doet sorry moest er even uit
GODS ZEGEN GEWENST VOOR EEN IEDER DIE DIT LEEST
Sorry t komt uit mijn hart dat elek dag gevormd word door mijn GOD en wil dat ik word zoals HIJ mij bedoelt heeft
En daar komt ook de Satan bij kijken t is maar wat een ieder er mee doet aanmemen dat GOD je redder is of geloven dat je het zelf kunt sorry niets is van ons zelf
lieve groeten anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 12:52
|
|
|
ANITA637 schreef: | Hallo allemaal
Ik weet niet of ik het goed begrijp lees ook in de bijbel , maar iedereen is verschillend ook in het begrijpen er van en probeert naar zijn dunken goed t leven En een leven na dat jezus mij heeft bevrijd is machtig mooi maar o zo moeillijk wel weet ik dat al deze dingen waar jullie het over hebben oordelen is laat een ander eens in de waarde dat is wat GOS wil zien HIJ is de regiseur van ons persoonlijk toch en zal ook de mensen met oculte dingen ter verantwoording roepen je weet niet waarom mensen het doen en er in belanden ook We kunnen enkel bidden voor alle dingen waarvan wij denken dat ze niet goed zijn ze bij GOD brengen en vragen om deze mensen te bevrijden niet te vertellen wat wel en niet goed is maar handelen in geloof er voor gaan GOD is degene die red niet wij we zijn een mier zo nietig als je dat beseft ben je niets hier laat de HEER het werk verrichten Ga tot HEM biddend knielend voor deze wereld die we allemaal kapot hebben gemaakt niet alleen de oculten maar een ieder mens is vol van zonden en kan genezing en vergeving ontvangen zo ook een ieder die steelt hoert oculte dingen doet sorry moest er even uit
GODS ZEGEN GEWENST VOOR EEN IEDER DIE DIT LEEST
Sorry t komt uit mijn hart dat elek dag gevormd word door mijn GOD en wil dat ik word zoals HIJ mij bedoelt heeft
En daar komt ook de Satan bij kijken t is maar wat een ieder er mee doet aanmemen dat GOD je redder is of geloven dat je het zelf kunt sorry niets is van ons zelf
lieve groeten anita |
natuurlijk is gebed een eerste vereiste maar ik geloof zeker dat je de ander ook mag en zelfs moet waarschuwen als ze op een verkeerde weg wandelen zoals in dit geval in het oculte. niet een spreken in betweterij maar in de liefde die Christus ons voorgeleeft heeft om het evangelie van verlossing te brengen. wat de ander daar dan mee doet het al dan niet aannemen is zijn/haar zaak en dat laatste moet je dan accepteren als zijnde hun keuze. als je in de liefde van Jezus wandeld heb je bewogenheid en wil je niet dat je naaste verloren gaat,Jezus spreekt door Zijn woord en door zijn volgelingen ,dat is de opdracht ,gaat heen en verkondigt het evangelie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 19:11
|
|
|
HENK710 schreef: | Onderscheiding van geesten is inderdaad een gave van God die we kunnen hebben/ontwikkelen. Dit is echter niet 100% puur in ons aanwezig, dus is het niet zomaar te zeggen dat ons onderscheidingsvermogen het bij het rechte eind heeft. Ik heb het idee dat dit is wat Willemijn probeert duidelijk te maken en waarom zij, in mijn ogen terecht, voorzichtiger omgaat met het doen van bepaalde uitlatingen dan anderen. Wij ZIJN tenslotte Jezus niet, maar mogen ons wel laten vullen met (meer van) Zijn Geest om zo beter te leren onderscheiden. Daarbij hoort denk ik ook dat we te allen tijde bereid zijn om te bedenken dat wij het niet altijd bij het rechte eind hebben...
If Nobody's perfect, Jesus is Nobody and I am not! |
Jij snapt het Henk, dat bedoel ik inderdaad...... En wat voor mij altijd een mooi stuk uit de bijbel is, is dit uit het boek van Jezus Sirach:
Wat je doet mijn kind, doe dat met zachtheid en je zult meer bemind worden dan iemand die geschenken geeft. hoe hoger je staat, des te kleiner moet je je maken, en je zult genade vinden bij de Heer. Want groot is de barmhartigheid van de Heer en aan nederigen toont Hij zijn geheimen. Zoek niet wat te moeilijk voor je is en jaag niet na wat je krachten te boven gaat Geef de aandacht aan de dingen die je zijn opgedragen, want wat verborgen is brengt niets op. Maak je geen zorgen over dingen die niet tot je taak behoren, want er is toch al meer getoond dan mensen kunnen bevatten. Want zelfoverschatting heeft veel mensen op een dwaalspoor gebracht en ongezonde inbeelding heeft hun gedachten ontwricht.
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 28 augustus 2010, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 19:53
|
|
|
Jezus, Gods zoon wordt ook wel de zon genoemd..zie mal.4:2
Ulieden daarentegen, die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder Zijn vleugelen;
Zo is de Zoon de Zon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 21:21
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Jezus, Gods zoon wordt ook wel de zon genoemd..zie mal.4:2
Ulieden daarentegen, die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder Zijn vleugelen;
Zo is de Zoon de Zon. |
Dit is het mooiste wat ik heb gehoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 00:52
|
|
|
GRACE585 schreef: | natuurlijk is gebed een eerste vereiste maar ik geloof zeker dat je de ander ook mag en zelfs moet waarschuwen als ze op een verkeerde weg wandelen zoals in dit geval in het oculte. niet een spreken in betweterij maar in de liefde die Christus ons voorgeleeft heeft om het evangelie van verlossing te brengen. wat de ander daar dan mee doet het al dan niet aannemen is zijn/haar zaak en dat laatste moet je dan accepteren als zijnde hun keuze. als je in de liefde van Jezus wandeld heb je bewogenheid en wil je niet dat je naaste verloren gaat,Jezus spreekt door Zijn woord en door zijn volgelingen ,dat is de opdracht ,gaat heen en verkondigt het evangelie. |
Mee eens Grace. Dat is ook de reden waarom ik deze discussie voer; ik wil niet dat er nog meer mensen verstrikt raken in het occulte.
Ik ken mensen die uit de hekserij of het satanisme zijn gekomen. Deze mensen zijn heel ernstig beschadigd. Moeten opnieuw 'normaal' leren leven. Zij kunnen vaak niet meer genieten van het leven omdat ze zo stuk zijn.
Ik ken ook mensen die er nog in zitten. En hoewel ze zich aan vreselijke dingen schuldig maken heb ik toch met ze te doen. Ze zijn doodongelukkig. Ze zullen het niet toegeven; hebben het vaak ook niet door, maar echte vreugde kennen ze niet. De stromen van levend water waar Jezus het over heeft; de blijdschap en vreugde van de Heilige Geest. Velen van hen zijn dood van binnen. Zij kennen vermaak, of leedvermaak maar geen blijdschap en geen echt leven. Je kunt het soms aan hun ogen zien hoe doods het er van binnen bij hen uitziet. Deze mensen worden ernstig misleid. Zij geloven, hoewel ze weten dat de satan een leugenaar is, dat hij de oorlog gaat winnen en dat hij hen gaat belonen. Ze zijn zo gehersenspoeld dat ze niet doorzien dat hij hen ook misleidt en dat hij hen zal misbruiken net zoals hij (en zij) dat met anderen doet.
Deze mensen zijn niet alleen nu ongelukkig; er staat hun ook een verschrikkelijk lot te wachten als zij zich niet op tijd bekeren. Zij zien niet dat de Heilige Geest vele malen sterker is dan zij. Dat het bloed van Jezus reinigt van alle zonden en dus geen enkel houvast biedt voor aanklachten tegen de gelovigen. Dit ondanks het feit dat zij hiertegen steeds de nederlaag lijden. In de bijbel staat dat liefde sterker is dan de dood. En de Liefde van Jezus heeft de dood overwonnen. De satan is reeds verslagen.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 00:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef:Ik bedoel ermee dat ik me niet ga vergelijken met Jezus......
Dat is nu net wel de bedoeling. Jezus is ons voorbeeld en het is de bedoeling dat wij steeds meer op Hem gaan lijken.
Matt 10: Een discipel staat niet boven zijn meester, of een slaaf boven zijn heer. Het is genoeg voor de discipel te worden als zijn meester, en voor de slaaf als zijn heer. Indien men aan de heer des huizes de naam Beelzebul heeft gegeven, hoeveel te meer aan zijn huisgenoten! Vreest hen dan niet, want er is niets bedekt, of het zal geopenbaard worden en verborgen, of het zal bekend worden. Wat Ik u zeg in het donker, zegt het in het licht; wat gij u in het oor hoort fluisteren, predikt het van de daken. En weest niet bevreesd voor hen, die wel het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan verderven in de hel.
en zeker niet denk dat ik de dingen ga zeggen die hij ook zegt.......
En dat is nu precies de opdracht die Hij ons heeft gegeven. Niet alleen de dingen zeggen die Hij zegt, maar zelfs de dingen doen die Hij doet. En dit alles maakt Hij mogelijk omdat Hij degene die in Hem gelooft doopt met de Heilige Geest en het is de Geest die het doet. Uit onszelf kunnen wij niets doen dat goed genoeg is voor God.
Lees maar eens na in:
Lucas 3: 16, waar Johannes over Jezus zegt: “Ik doop u met water, doch Hij komt, die sterker is dan ik, wiens schoenriem ik niet waardig ben los te maken; die zal u dopen met de Heilige Geest en met vuur.”
Joh. 20: 21 Jezus dan zeide nogmaals tot hen: Vrede zij u! Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zend Ik ook u. En na dit gezegd te hebben, blies Hij op hen en zeide tot hen: Ontvangt de Heilige Geest. Wie gij hun zonden kwijtscheldt, die zijn ze kwijtgescholden; wie gij ze toerekent, die zijn ze toegerekend.
Marcus 16: 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuw tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
ik lees in de bijbel over de dingen die hij zegt en doet, een bijbel die vanuit de joodse traditie geschreven is
Toch botste het leven en het werk van Jezus Christus enorm met de Joodse tradities. Omdat Hij niet paste binnen de gangbare geloofsopvattingen. Als Hij zich had geconformeerd aan de actuele denkpatronen van die tijd dan was Hij niet vermoord. Maar het was nu juist de bedoeling dat Hij door zondige mensen zou worden omgebracht, zodat deze en andere zondige mensen voor eeuwig kwijtschelding zouden kunnen verkrijgen van hun schuld. Hij werd het Lam, het volmaakte offer voor de zonde van heel de wereld. Je doet Hem ernstig tekort als je dit offer wilt reduceren tot ‘joodse traditie’.
1 Petrus 1: 18 wetende, dat gij niet met vergankelijke dingen, zilver of goud, zijt vrijgekocht van uw ijdele wandel, die u van de vaderen overgeleverd is, maar met het kostbare bloed van Christus, als van een onberispelijk en vlekkeloos lam.
Hebreeen 9: 14 hoeveel te meer zal het bloed van Christus, die door de eeuwige Geest Zichzelf als een smetteloos offer aan God gebracht heeft, ons bewustzijn reinigen van dode werken, om de levende God te dienen?
en die we moeten vertalen naar de huidige tijd.....
Hoe kom je erbij dat we de bijbel moeten vertalen naar de huidige tijd? De bijbel zelf zegt het tegenovergestelde!!
Kol. 2: 8 Ziet toe, dat niemand u medeslepe door zijn wijsbegeerte en door ijdel bedrog in overeenstemming met de overlevering der mensen, met de wereldgeesten en niet met Christus,
en dat is waaruit ik probeer te leven.......
Ja, dan leef jij inderdaad vanuit een heel ander geloof dan ik. Maar dat was allang duidelijk. Dat waaruit ik probeer te leven staat kort samengevat in Galaten 2: 20 Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, dat is, niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu nog in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven.
Zolang niemand mij met bijbelse argumenten kan overtuigen dat dit niet de goede manier is blijf ik leven door het geloof in de Zoon van God. Ook omdat ik graag behouden wil zijn en blijven, want in 1 Johannes 5 staat dat degene die de Zoon niet heeft, ook geen eeuwig leven heeft.
In Handelingen 4 staat het ook: 12 En de behoudenis is in niemand anders, want er is ook onder de hemel geen andere naam aan de mensen gegeven, waardoor wij moeten behouden worden.
Overigens; als jij met jouw opmerking ook bedoelt dat jij vanuit de Joodse traditie probeert te leven dan is je dat in deze discussie niet gelukt. Joden staan bekend om hun voorliefde voor inhoudelijke discussies, op zoek naar waarheid. Jij hebt in deze hele discussie geen enkel inhoudelijk argument aangedragen, maar uitsluitend op de persoon gespeeld. Ik geef even een kleine bloemlezing:
Ben blij dat ik niet zo'n beperkte blik van kijken heb...........
De bijbel is naar mijn idee alles behalve beperkt. Jij legt niet uit waarom jij dat wel vindt.
Enne, ik krabbel niet terug, heb het alleen niet zo op mensen die niet eens de bereidheid hebben zich voor te stellen dat mensen er ook een andere mening op na kunnen houden en dat die niet de jouwe hoeft te zijn maar zeker niet minder waardevol......
Je bedoelt gewoon dat je niet tegen kritiek kunt.
Is het niet een vorm van hoogmoedigheid om in de schoenen van Jezus te gaan staan?</td></tr></table>
Ik vind het hoogmoedig om te denken dat je het beter weet dan Hem. In plaats van gewoon te doen wat Hij zegt, pas je zijn woorden en zijn werk aan, aan de huidige tijd. Dit ondanks de uitdrukkelijke waarschuwingen dit niet te doen. Het is de mens die het weer beter weet dan God. Jezus heeft gesproken, maar dat was 2000 jaar geleden en ‘de mens’ is sinds die tijd enorm ‘vooruitgegaan’. Jezus is achterhaald en wij hebben het inzicht en de wijsheid om dit aan te passen.
En dit vind jij natuurlijk weer “eng” en “beperkt” dus ik zal even motiveren waar ik dit vandaan haal:
1 Kor 1: 19 Want er staat geschreven: Verderven zal Ik de wijsheid der wijzen, en het verstand der verstandigen zal Ik verdoen. Waar blijft de wijze? Waar de schriftgeleerde? Waar de redetwister van deze tijd? Heeft God niet de wijsheid der wereld tot dwaasheid gemaakt? Want daar de wereld in de wijsheid Gods door haar wijsheid God niet gekend heeft, heeft het Gode behaagd door de dwaasheid der prediking te redden hen die geloven.
2 Petrus 1: 20 Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de Heilige Geest gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken. Toch zijn er ook valse profeten onder het volk geweest, zoals ook onder u valse leraars zullen komen, die verderfelijke ketterijen zullen doen binnensluipen, zelfs de Heerser, die hen gekocht heeft, verloochenende en een schielijk verderf over zichzelf brengend. 1 Kor 3: 18 Laat niemand zichzelf misleiden! Indien iemand onder u meent wijs te zijn in deze tijd, hij worde dwaas, om wijs te worden. Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God.
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 29 augustus 2010, 01:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 01:06
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Jij snapt het Henk, dat bedoel ik inderdaad...... En wat voor mij altijd een mooi stuk uit de bijbel is, is dit uit het boek van Jezus Sirach:
Sja... ik geloof in Jezus van Nazareth. En die zegt heel andere dingen....
Geen valse bescheidenheid, maar juist de dingen zoeken die “boven” zijn, de woorden spreken die Jezus sprak, de tekenen doen die Hij deed en mensen tot Zijn discipelen te maken. Geleid en toegerust door de Heilige Geest en Zijn Woord. Alles gewoon in het licht want wij hebben niets te verbergen.
1 Petrus 1: 13 Omgordt dus de lendenen van uw verstand, weest nuchter, en vestigt uw hoop volkomen op de genade, die u gebracht wordt door de openbaring van Jezus Christus.
Joh. 14: 12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.
Lucas 12: 2 Er is niets bedekt, of het zal geopenbaard worden, en verborgen, of het zal bekend worden. Daarom, al wat gij in het donker gesproken hebt, zal in het licht gehoord worden en wat gij aan het oor gezegd hebt, in de binnenkamer, zal van de daken gepredikt worden. Ik zeg u, mijn vrienden, vreest hen niet, die het lichaam doden en daarna niets meer kunnen doen. Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen. Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem!
Koll 3: 1 Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God.
2 Tim. 3: 13 Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger komen; zij verleiden en worden verleid. Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is, wel bewust van wie gij het hebt geleerd, en dat gij van kindsbeen af de heilige schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus. Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 29 augustus 2010, 01:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 05:02
|
|
|
[quote=ZINGA672][color=00008B]
Je hebt in ieder geval je hart gelucht..........en heerlijk onderuit gehaald wat ik als waarheid zie en waar ik wat milder naar kijk...... Weet je Zinga,ik weet me nog steeds geinspireerd door het Woord van God, probeer me open te stellen voor de leiding van de Heilige Geest en zo een echte navolger van Jezus Christus te zijn. Als de liefde van Christus ons drijft (2.Cor5 vers 14) dan gaat er pas echt wat ons uit.........
En voor mij is eigenlijk deze dicussie nu gesloten........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 29 augustus 2010, 05:06
|
|
Naar boven |
|
|
|
|