Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:29
|
|
|
DAVID923 schreef: | zoals je weet, geef ik altijd zelf mijn mening met Bijbelverzen als ondersteuning, nu copypaste ik dit stuke even, omdat ik dat wel passend vond. de Schrift blijft de maatstaaf, en alle '''profetien'' die niet te toetsen zijn moeten ook zo gebracht en behandeld worden. Verder kom ik zelf uit een pinksterkerk en vind ik dat bakker de spijker op zn kop slaat. |
Eerlijk gezegd denk ik bij Henk Bakker c.s. meer aan de tekst in 2 Timotheus 3:5 "die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben..."
Wat is een evangelie waard als er niemand meer tot geloof komt, er geen redding, genezing, tongen, profetieën en dromen en visioenen meer plaatsvinden? Deze dingen zijn onlosmakelijk met het Koninkrijk van Jezus verbonden. Zoals jij weet staat er in o.a. Marcus: "Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuw tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden."
Kennelijk zit er bij Henk Bakker e.a. een forse blokkade die werkelijk geestelijk inzicht tegenhoudt. Ik hoop dat God hem er z.s.m. van verlost.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:00
|
|
|
die teken zijn om het evangelie kracht bij te zetten bij evangelisatie, prijs de heer dat er nog wonderen gebeuren! maar ze zijn een middel nooit een doel, zie ook:
mat 7:
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
*
Verder nu val je Bakker aan als persoon, ad hominem! drogreden. in Zijn boek gaat hij zeer uitgebreid op zaken in, kerkhistotisch, Bijbels, en qua goede argumenten. Bakker ontken ook helemaal de kracht en werken van de geest niet, maar is waakzaam voor excessen, net als ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:18
|
|
|
DAVID923 schreef: | die teken zijn om het evangelie kracht bij te zetten bij evangelisatie, prijs de heer dat er nog wonderen gebeuren! maar ze zijn een middel nooit een doel, zie ook:
mat 7:
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Verder nu val je Bakker aan als persoon, ad hominem! drogreden. in Zijn boek gaat hij zeer uitgebreid op zaken in, kerkhistotisch, Bijbels, en qua goede argumenten. Bakker ontken ook helemaal de kracht en werken van de geest niet, maar is waakzaam voor excessen, net als ik. |
Ben het helemaal met je eens. Daarom is het ook zo belangrijk dat het geestelijk onderscheidingsvermogen van christenen gaat groeien / ontwikkelen. Juist in de eindtijd. Maar juist ook dan hebben we de kracht van God bijzonder nodig.
Laten we het maar niet meer over hr Bakker c.s. hebben. Mijn hoofdhaar gaat bij hem recht overeind staan. En da's bij lang haar een griezelig gezicht
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 8 augustus 2010, 16:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:14
|
|
|
dat onderscheidsvermogen is een geestelijk gave, zie 1cor 12, maar een ieder die de Geest heeft die word door Hem geleid idd.
ja laten we maar ophouden over meneer Bakker.
over onderscheidingsvermogen gesproken; ken je dit boek?
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-oorlog-tegen-de-heiligen-druk-1/1001004002717238/index.html
het staat als 4de ofzo op mijn studieboeken lijst, maar heb al wat gescanned en het lijkt me een zwaar boek (geestelijk gezien)
ken je het en wat vond je ervan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:59
|
|
|
Als je gezondigd hebt tegen de Heilige Geest kom je dan ook per definitie in de hel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:22
|
|
|
volgens de Bijbel wel:
5. Mar 3,29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.
*
al staat er zover ik weet maar 1 voorbeeld in en dat is in handelingen 5
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:01
|
|
|
DAVID923 schreef: | dat onderscheidsvermogen is een geestelijk gave, zie 1cor 12, maar een ieder die de Geest heeft die word door Hem geleid idd.
ja laten we maar ophouden over meneer Bakker.
over onderscheidingsvermogen gesproken; ken je dit boek?
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-oorlog-tegen-de-heiligen-druk-1/1001004002717238/index.html
het staat als 4de ofzo op mijn studieboeken lijst, maar heb al wat gescanned en het lijkt me een zwaar boek (geestelijk gezien)
ken je het en wat vond je ervan? |
Ik heb het zelf niet gelezen maar heb wel van anderen gehoord dat het een goed boek is.
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:17
|
|
|
DAVID923 schreef: | volgens de Bijbel wel:
5. Mar 3,29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.
*
al staat er zover ik weet maar 1 voorbeeld in en dat is in handelingen 5 |
Dat is dan leuk. 70 maal 70 maal vergeef ik een ander zijn schuld gaat dan niet op. Lijkt wat tegenstrijdig. Laat ik maar hopen dat ik niet gezondigd heb tegen de Heilige Geest. Als dat zo is kan ik wel stoppen met mijn werk carrière misschien nog wat mensen bekeren tot het geloof en goede dingen doen maar dan is alles ZINLOOS! Dan kun je wel zwaar depressief worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:20
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Dat is dan leuk. 70 maal 70 maal vergeef ik een ander zijn schuld gaat dan niet op. Lijkt wat tegenstrijdig. Laat ik maar hopen dat ik niet gezondigd heb tegen de Heilige Geest. Als dat zo is kan ik wel stoppen met mijn werk carrière misschien nog wat mensen bekeren tot het geloof en goede dingen doen maar dan is alles ZINLOOS! Dan kun je wel zwaar depressief worden. |
mm ik heb wel eens horen prediken dat wie zich afvraagt of hij gezondigd heeft tegen de Heilige Geest dat niet gedaan heeft.dan zou je je het niet afvragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:25
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Dat is dan leuk. 70 maal 70 maal vergeef ik een ander zijn schuld gaat dan niet op. Lijkt wat tegenstrijdig. Laat ik maar hopen dat ik niet gezondigd heb tegen de Heilige Geest. Als dat zo is kan ik wel stoppen met mijn werk carrière misschien nog wat mensen bekeren tot het geloof en goede dingen doen maar dan is alles ZINLOOS! Dan kun je wel zwaar depressief worden. |
Ik dacht eigenlijk dat mensen die zondigen tegen de Heilige Geest, hetzelfde doen als de farizeërs tegen wie Jezus het heeft. Deze farizeërs weerstaan het werk van de Heilige Geest; zij willen God niet echt dienen. Dit zijn mensen die er waarschijnlijk ook nooit spijt van zullen krijgen omdat zij tegen God kiezen.
Je kunt er idd zwaar depressief van worden als je niet precies weet wat de zonde tegen de Heilige Geest inhoudt. Algehele stelregel is volgens mij; mensen die bang zijn dat ze deze zonde hebben gedaan, hebben dit sowieso niet op hun geweten. Zij hebben, blijkens hun angst, ontzag voor God.
Maar dit is wel een beetje off-topic...
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:29
|
|
|
Ik heb helaas angsten voor de hel. Mensen kunnen zoveel tegen me vertellen en ik begrijp het ook en lees de Bijbel. Ik snap het maar toch blijft die angst. Angst kan toch niet van God zijn? Ik heb gewerkt in de zorg. Mensen die uit de Gereformeerde Gemeente kwamen waren vooral bang voor de hel. Een oudere mevrouw riep help me, help me! Ik ga naar de hel. Hoewel ik op haar in praatte met positieve Bijbelteksten bleek dat maar tijdelijk te helpen. Eigenlijk heb ik het zelfde. Ik heb ook wel tot Satan gesproken dat hij een verliezer is en dat Jezus de waarheid is. Hem bekeren zal er wel niet in zitten. Satan lees maar mee: Jij bent de vader van de leugens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:30
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Ik heb helaas angsten voor de hel. Mensen kunnen zoveel tegen me vertellen en ik begrijp het ook en lees de Bijbel. Ik snap het maar toch blijft die angst. Angst kan toch niet van God zijn? Ik heb gewerkt in de zorg. Mensen die uit de Gereformeerde Gemeente kwamen waren vooral bang voor de hel. Een oudere mevrouw riep help me, help me! Ik ga naar de hel. Hoewel ik op haar in praatte met positieve Bijbelteksten bleek dat maar tijdelijk te helpen. Eigenlijk heb ik het zelfde. Ik heb ook wel tot Satan gesproken dat hij een verliezer is en dat Jezus de waarheid is. Hem bekeren zal er wel niet in zitten. Satan lees maar mee: Jij bent de vader van de leugens. |
er is er ook maar Een die sterker is dan de satan, richard; dus pas wanneer je schuilt onder Zijn vleugels ben je veilig. en hoef je geen angst meer te hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 21:27
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Ik heb helaas angsten voor de hel. Mensen kunnen zoveel tegen me vertellen en ik begrijp het ook en lees de Bijbel. Ik snap het maar toch blijft die angst. Angst kan toch niet van God zijn? Ik heb gewerkt in de zorg. Mensen die uit de Gereformeerde Gemeente kwamen waren vooral bang voor de hel. Een oudere mevrouw riep help me, help me! Ik ga naar de hel. Hoewel ik op haar in praatte met positieve Bijbelteksten bleek dat maar tijdelijk te helpen. Eigenlijk heb ik het zelfde. Ik heb ook wel tot Satan gesproken dat hij een verliezer is en dat Jezus de waarheid is. Hem bekeren zal er wel niet in zitten. Satan lees maar mee: Jij bent de vader van de leugens. |
Psalm 116 is er zo duidelijk in: De angsten der hel, de banden des doods, ze omringden mij , oftewel ze hadden mij in de greep. Maar........ en dan komt het , Ik riep den HEERE aan zeggende , Heere, bevrijd mijn ziel.En dan het allermooiste: En onze God ontfermde zich op het gebed.
Ik heb een keer een ds. horen zeggen bij een intrede: Over de hel preek ik niet. Dat heb ik van dichtbij gezien en dat was het allerverschrikkelijkste. Maar God heeft me gered. En om nu over het allerergste te gaan preken, dat kan ik niet .
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 8 augustus 2010, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 00:13
|
|
|
Mooie tekst! Alleen banden der hel, zie ik terug in banden der dood. In het O.T. wisten ze nog niet van bestaan van de hel toch wel van het dodenrijk.
Psalmen van David mag ik graag lezen. Zeker als ik me wat depressief voel.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|