Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 13:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...en moet je daarom lachen??? Dat vieze spul en dan glijden en botsen... |
Tis hollandse sneeuw Frank en die is niet vies die is helder zuiver en glansrijk wit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 14:04
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, overdrijven is ook een vak hoor! |
Overdrijven.... je ziet maar, alle verkeer is al van de leg..... Enne Cootje mag vanavond om 23.45 nog door de sneeeuwww
(als de deur tenminste nog open kan naar huis....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 14:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...en moet je daarom lachen??? Dat vieze spul en dan glijden en botsen... |
Ik weet het...er zullen helaas weer de nodige ongelukken gebeuren, maar als ik die mooie smetteloos witte wereld zie...maakt dat me klein....zo mooi.... Nee Frank sneeuw is niet vies...
Zeeland...waar inmiddels ook de vlokken naar beneden komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 15:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik weet het...er zullen helaas weer de nodige ongelukken gebeuren, maar als ik die mooie smetteloos witte wereld zie...maakt dat me klein....zo mooi.... Nee Frank sneeuw is niet vies...
Zeeland...waar inmiddels ook de vlokken naar beneden komen... |
Het is hier ondertussen ook al enkele uren aan het sneeuwen...het is wel mooi maar ik was met de wagen onderweg en het was wel schuiven hier en daar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 15:38
|
|
|
Let it snow, let it snow, let it snow.......... Hier is het een wit wereldje...... Lekker hoor! (voorals als je vrij bent vandaag )
Maar wie er wel uit moet: doe voorzichtig!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 15:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Let it snow, let it snow, let it snow.......... Hier is het een wit wereldje...... Lekker hoor! (voorals als je vrij bent vandaag )
Maar wie er wel uit moet: doe voorzichtig!!! |
Vind het heerlijk en schitterend ligt ondertussen al 10 cm en het sneeuwt nog steeds.
Tja en er moeten helaas mensen door wees voorzichtig allemaal!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 16:07
|
|
|
Ik blijf het even herhalen:
Het kan vriezen, het kan dooien. Maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 17:42
|
|
|
Wat een pak sneeuw he! Ik mocht even eerder naar huis zodat ik niet 50km door het donker hoefde te glibberen,heel lief maar wel onbetaald
Onze gemeente moet een pak op zn donder hebben,er is geen klap gedaan aan die troep!Dat het anders kan heb ik onderweg gezien,daar goed berijdbare wegen en hier is het verschil tussen de weg en de sloot niet eens te zien......stelletje.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 17:56
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat een pak sneeuw he! Ik mocht even eerder naar huis zodat ik niet 50km door het donker hoefde te glibberen,heel lief maar wel onbetaald
Onze gemeente moet een pak op zn donder hebben,er is geen klap gedaan aan die troep!Dat het anders kan heb ik onderweg gezien,daar goed berijdbare wegen en hier is het verschil tussen de weg en de sloot niet eens te zien......stelletje....... |
Ja het strooien in Nl valt vies tegen. Het milieu gaat voor alles. En het pekel wat ze gebruiken is niet zo goed voor ons asfalt.
Alsof het wegtakelen van auto's geen geld kost. Blikschade bij kleine aanrijdingen. Nee men zegt : blijf maar thuis. Ja of iedere baas zit te springen dat zijn personeel een dagje uitslaapt, want dat is weer slecht voor de economie.
De burger zelf moet aan den lijve ondervinden, wat de gevolgen zijn van sneeuwval, dat bespaart de gemeente een hele hoop geld: De auto aan gruzelementen en gebroken botten. Zelfs als fietser en voetganger ondervind je de hinder van niet strooien.
Zelfs de NS ligt op zijn gat: hoezo met ov naar je werk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 18:30
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat een pak sneeuw he! Ik mocht even eerder naar huis zodat ik niet 50km door het donker hoefde te glibberen,heel lief maar wel onbetaald
Onze gemeente moet een pak op zn donder hebben,er is geen klap gedaan aan die troep!Dat het anders kan heb ik onderweg gezien,daar goed berijdbare wegen en hier is het verschil tussen de weg en de sloot niet eens te zien......stelletje....... |
Daar kan de gemeente toch niets aan doen als je het verschil niet ziet tussen de weg en de sloot moet je naar de opticien voor beter sien
tipje sloten en greppels liggen iets lager dan de stoep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 18:42
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik blijf het even herhalen:
Het kan vriezen, het kan dooien. Maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien. |
Of je was zèlf te laat met strooien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 19:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ja het strooien in Nl valt vies tegen. Het milieu gaat voor alles. En het pekel wat ze gebruiken is niet zo goed voor ons asfalt.
Alsof het wegtakelen van auto's geen geld kost. Blikschade bij kleine aanrijdingen. Nee men zegt : blijf maar thuis. Ja of iedere baas zit te springen dat zijn personeel een dagje uitslaapt, want dat is weer slecht voor de economie.
De burger zelf moet aan den lijve ondervinden, wat de gevolgen zijn van sneeuwval, dat bespaart de gemeente een hele hoop geld: De auto aan gruzelementen en gebroken botten. Zelfs als fietser en voetganger ondervind je de hinder van niet strooien.
Zelfs de NS ligt op zijn gat: hoezo met ov naar je werk? |
Maris...niet zo mopperen hoor!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 10:18
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Maris...niet zo mopperen hoor!!!! |
Ach Zeeland als die oudjes zich geen weg meer kunnen banen, vanwege de gladheid mossen ze maar ouwe sokken over hun schoentjes trekken. Een tipje van me grootmoe en die was heeeeel veeeeel ouder en nooit wat gebroken in de winter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 11:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach Zeeland als die oudjes zich geen weg meer kunnen banen, vanwege de gladheid mossen ze maar ouwe sokken over hun schoentjes trekken. Een tipje van me grootmoe en die was heeeeel veeeeel ouder en nooit wat gebroken in de winter |
Weet je wat je ook kunt doen??? Iedereen weet vast wel een adresje van moeder...vader...of een andere hoogbejaarde.. Bel even op...(wij kunnen namelijk nog wel even naar de super) Vraag even of ze jouw hulp nog nodig hebben... Denk dan juist even aan die man...die vrouw...waarvan je weet...daar komt vast niemand... Ze zullen je zo dankbaar zijn. Als we dat allemaal proberen... Wees zelf uiteraard ook voorzichtig. Je hoeft geen 70 te zijn om iets te breken!!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 4 februari 2012, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 11:51
|
|
|
Veel te koud om boodschappen te doen het was -13 graden Had ik in Egypte moeten blijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:41
|
|
|
Het was hier vannacht -18 graden ach valt mee Had bijna binnen een ijsbaan gehad wel een luxe positie Verwarmde ijsbaan maar ja dan had ik mn huis kunnen ontruimen! Dus lekker de vrieskou buiten en ik lekker binnen de bomen hadden vanmorgen schitterend witte rijp en alles was mooi wit Maar kkkkoooouuuuddddddddddd is het wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 15:33
|
|
|
Het is al hele dag vriezelijk koud, brrrrff het is wel zonnig maar geen warmte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 15:34
|
|
|
Het is al hele dag vriezelijk koud, brrrrff het is wel zonnig maar geen warmte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 15:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het was hier vannacht -18 graden ach valt mee Had bijna binnen een ijsbaan gehad wel een luxe positie Verwarmde ijsbaan maar ja dan had ik mn huis kunnen ontruimen! Dus lekker de vrieskou buiten en ik lekker binnen de bomen hadden vanmorgen schitterend witte rijp en alles was mooi wit Maar kkkkoooouuuuddddddddddd is het wel! |
Ik hoorde Erika, dat zelfs morgen veel kerkdiensten korter gaan duren..........dit omdat die gebouwen niet te verwarmen zijn.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 16:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik hoorde Erika, dat zelfs morgen veel kerkdiensten korter gaan duren..........dit omdat die gebouwen niet te verwarmen zijn....... |
Het kan...ik heb niets gehoord... En maandag dan...? Alle grote gebouwen maar niet open...de mensen maar thuis laten....omdat het zo koud is...en het niet te verwarmen zou zijn??? Kan het me niet indenken...maar ach.... Alles is toch warm te krijgen???
(Je hebt gelijk...ik lees het nu net ook....zou om oude gebouwen gaan) Maar blijft mijn stelling....EN MAANDAG DAN???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 4 februari 2012, 16:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 17:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik hoorde Erika, dat zelfs morgen veel kerkdiensten korter gaan duren..........dit omdat die gebouwen niet te verwarmen zijn....... |
Dat zullen dan zeker de erg oude en grote kerken zijn Hier hebben we zeeeeeeeer veel kerken maar heb niet vernomen dat er kerken zijn die diensten aanpassen, denk dat er hier dus goede verwarmingen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 17:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat zullen dan zeker de erg oude en grote kerken zijn Hier hebben we zeeeeeeeer veel kerken maar heb niet vernomen dat er kerken zijn die diensten aanpassen, denk dat er hier dus goede verwarmingen zijn |
ik denk dat veel kerken in de bible belt hun gasrekening goed kunnen betalen, ik weet dat dat in de wat kleinere gemeenten zoals waar ik ga, ver buiten de bible belt, wat lastiger ligt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:11
|
|
|
Ja, en als het nog langer blijft vriezen, gaan zeker alle predikanten in de vorstverlet het mot niet gekker worden Of met oorwarmers en mutsen de kansel op
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 4 februari 2012, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja, en als het nog langer blijft vriezen, gaan zeker alle predikanten in de vorstverlet het mot niet gekker worden Of met oorwarmers en mutsen de kansel op |
oogkleppen en borden voor de kop, kunnen het hele jaar door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 09:14
|
|
|
De zon schijnt en een mooie heldere lucht...laat het zomaar blijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 10:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | De zon schijnt en een mooie heldere lucht...laat het zomaar blijven |
maar berekoud volgens mij....een dagje verwarmingkleven, denk ik maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 10:45
|
|
|
TINK100 schreef: | maar berekoud volgens mij....een dagje verwarmingkleven, denk ik maar |
...je hebt toch een nieuwe jas gekocht. Hupsakee, jas aan en naar buiten de longetjes vullen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 16:29
|
|
|
Ken iemand mij vertellen waarom het hier sneeuwt Wordt helemaal niet voorspelt en het sneeuwt hard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIEN621
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 16:35
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ken iemand mij vertellen waarom het hier sneeuwt Wordt helemaal niet voorspelt en het sneeuwt hard |
Je tv is kapot...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 16:35
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ken iemand mij vertellen waarom het hier sneeuwt Wordt helemaal niet voorspelt en het sneeuwt hard |
T' is altijd wat daar bij jullie
|
|
Naar boven |
|
|