ChristianMatch

Forum

ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 09:51

wat ik mis, is hoe moeder tegenover je rol in de opvoeding staat; het is niet alleen iets tussen (stief-) vader en kinderen, maar de houding van de moeder is ook wel degelijk van belang; laat ze je toe om de vaderrol op je te nemen, en hoe gaat ze er mee om als ze protesteren bij t eten en slapen? vind ze t moeilijk als je de kinderen corrigeert?

ik voed zelf ook de kinderen van anderen op; en wat ik tegenkom is dat je de natuurlijke band met de kinderen mist; het genetische zeg maar....
sommige karaktertrekken ken je minder, en het "oergevoel" van t vaderschap heb je niet bij deze kinderen; wat annet al aangeeft; vader zijn is niet inwisselbaar, al kun je soms als stiefvader meer voor ze beteken dan de biologische vader!!!
het oergevoel missen is niet onoverkomelijk, maar t speelt op onbewust nivo wel een rol, denk ik...
bovendien heb je een aantal jaren van hun levensloop gemist.

heb je wel eens overwogen om een boek te lezen over samengestelde gezinnen? dat kan heel verhelderend zijn, misschien..
om bepaalde inzichten te krijgen in de knelpunten, of om herkenning in te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 10:16

HAAS141 schreef:
als inka niet komt ... komen wij wel hoor ... klinkt lekker allemaal Kwijlende smiley

Goed hoor Sas, maarre.......hoe goed ben jij in het opbouwen van een antieke schouw? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 10:27

JILL658 schreef:
Bij mensen kun je dat ook doen. Als jouw zonden vergeven worden door Jezus door Zijn genade. Misschien kun je dan ook deze genade toe passen aan je medemensen.
Dat is ook mijn gedachte. Juist daarom vind ik het bijzonder om te lezen hoe iemand het hele schuldverhaal als tegengesteld aan liefde en genade neerzet. Het is juist aanvullend, lijkt mij. Genade krijgt pas echt vorm als er schuld cq. verantwoordelijkheid is! En ja verantwoordelijkheid hebben we naar God en mensen, juist vanuit Zijn genade!

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 5 januari 2010, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARGRIET993

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 11:00

Beste Paulus,
Ik doe hetzelfde. Werkt geweldig. Maar; je krijgt ten allen tijde 300 gratis belminuten per week. Daarnaast kun je opwaarderen voor de 10, - (12,50 incl.) daar krijg je dan drie maand gratis bellen voor. Die 12,50 kun je gebruiken om mobiele nummers te bereiken en als je over je 300 belminuten heenzit. Ze hopen verwarring te kweken zodat iedereen elke 3 maanden 12,50 stort, maar dat is niet nodig als je maar binnen de 300 minuten in de week blijft.

Groeten, Margriet
PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik bel sinds kort vrij goedkoop via het internet, om precies te zijn met Voipbuster. Hier betaal je voor 120 dagen bellen via het internet, Voipbuster 10 Euro. Hiermee kun je 120 dagen gratis naar alle vaste aansluiting telefoneren in Nederland en soms zelfs ook in het buitenland. Je mag maximaal 300 minuten per week gratis naar vaste nummers bellen. Als je wekelijkse 300 minuten voorbij zijn dan betaal je 0,15 p.m. Als de ander ook Voipbuster heeft kun je zelfs altijd, hoe lang het ook is, gratis bellen met deze persoon. Je moet dan wel een headset met microfoon thuis hebben. Ik vind zelf persoonlijk dit bellen via het internet, met Voipbuster ideaal.
Wat vinden jullie van telefoneren via het internet? Kennen jullie Voipbuster? Wat is je telefoon maatschappij via welke jullie bellen?

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 12:04

CARIEN982 schreef:
Rel.... die boxbal had je 3 weekjes geleden moeten hebben. Geschokte, onthutste smiley
Had ik mn frustraties zo beter kunnen uiten .Gefrustreerde smiley
Tis maar goed dat ik stevig in mn klompen sta, ik zou dr een trauma van overhouden. Twijfelende smiley

enne heb je nou groene thee in je koffieshop, het zal wel iets anders zijn dat groen is...haha.. Coole smiley met zonnebril
groene thee heb ik ook hoor tis een koffieshop en een theehuis in een met een boxbal
Naar boven

Auteur Bericht
AKA910

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 12:38

JENNY524 schreef:
Ha, Ik dacht.. wat heeft iemand hier te zeggen over onze waterschappen?
Oproep tot dichtdraaien hoofdkraan! alleen levend water drinken.. nee grapje, maar ik dacht echt dat dit misschien daarmee te maken had. Vandaar dat ik toch even dit topic ging bekijken.

Het blijkt gewoon een israelisch liedje te zijn.. zonder bewegende beelden.

Je bent niet de enige............ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 13:04

ANNETTE792 schreef:
Goed hoor Sas, maarre.......hoe goed ben jij in het opbouwen van een antieke schouw? Geschokte, onthutste smiley

euh niet ... maar ik check de hartslag van pieter wel ... das mijn vak Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 13:08

kom ff meppen in het rond ... iedereen oppassen!

zo dat lucht op Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 14:14

Prachtig als zielen worden toegevoegt aan Gods koninkrijk, dan is het feest in de hemel!
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 14:19

woooow ging net goed zeg pfffff was bijna de koffie om en de thee maar ging net goe
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 14:56

DANIEL777 schreef:
Hoi Chatuliem
Ik had je bijdrage zelf gelezen en ben niet door anderen van te voren getipt.
Je vraagt of het beter was om een ruzie te laten ontstaan.
Hierin ben ik het met je eens om dat niet te laten gebeuren.
Maar het geeft mij wel een indicatie van hoe dus mensen in de werkelijkheid zijn en om dan nog vriendschappen cq relaties aan te gaan?
Ik denk dat dit wel een van de oorzaken is waardoor er zoveel mensen een relatie danwel vriendschappen verbreken.
En dat kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn.
Boos zijn is een normale emotie. Zelfs in goede relaties komen die momenten wel voor. Het zegt m.i. weinig over relaties. Het wordt pas een probleem als men boos blijft en niet naar mogelijkheden zoekt om de boosheid niet om te laten slaan in verbittering. Troost je, dat is wat mij betreft niet aan de hand.
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 15:20

RELLOK036 schreef:
woooow ging net goed zeg pfffff was bijna de koffie om en de thee maar ging net goe

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 15:22

De doop van Jezus
13 Toen kwam Jezus uit Galilea naar de Jordaan tot Johannes, om Zich door hem te laten dopen.
14 Maar deze trachtte Hem daarvan terug te houden en zeide: Ik heb nodig door U gedoopt te worden en komt Gij tot mij?
15 Jezus echter antwoordde en zeide tot hem: Laat Mij thans geworden, want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij Hem geworden.
16 Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen.
17 En zie, een stem uit de hemelen zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb.

nbg 1951

Als de doop een teken is van afwassing van de zonden,
waarom werd Jezus dan gedoopt?
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 15:33

DANIEL777 schreef:
Hoi Chatuliem
Ik had je bijdrage zelf gelezen en ben niet door anderen van te voren getipt.
Je vraagt of het beter was om een ruzie te laten ontstaan.
Hierin ben ik het met je eens om dat niet te laten gebeuren.
Maar het geeft mij wel een indicatie van hoe dus mensen in de werkelijkheid zijn en om dan nog vriendschappen cq relaties aan te gaan?
Ik denk dat dit wel een van de oorzaken is waardoor er zoveel mensen een relatie danwel vriendschappen verbreken.
En dat kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn.

Als ik het allemaal zo lees, krijg ik de indruk om met een vomaakt mens van doen te hebben. Eng hoor ! Lijkt me n.l. onmogelijk. Iemand die kennelijk nooit iets verkeerd doet ...in eigen ogen dan, met erg veel kritiek naar anderen toe. Doodeng !!! Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
METTIE852

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 16:17

ik vind t fantastisch om ergens op tijd aan te komen! maar dat komt waarschijnlijk door dat ik normaal te laat kom. En dat komt niet doordat ik me nog moet optutten voor ik weg ga, ik doe dat meestal in de metro of trein ^^
Ik bel wel altijd ff als ik weet dat ik laat ben. Maar ik heb t op mijn profiel gezegt om mensen voor te bereiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bovendien is het een handig iets om een gesprek over te beginnen toch XD
Naar boven

Auteur Bericht
ELLY361

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 16:54

HAAS141 schreef:
Verlegen lachende smiley

zo denk kom ook maar eens kijken in de koffiesjop,,
hebbie ook cappucino he met slagroom,, ennne heeel veel suiker

enne rel die boksbal ken je beter in een andere ruimte hangen vrees ik of heb je koppies teveel
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:10

Zieke smiley Dat groen hoef ik nie...

Maar als je een lekkere bak sjokomel met slagrooooooooommmmmmm en een stukkie dudok hebt Kwijlende smiley

enneh...mag ik meteen de rekening? Moet gaan koken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:30

RELLOK036 schreef:
ik weet alleen dat die cd toen van tom was meer weet ik ook niet meer

Toch niet weer te veel gedronken heh? Clown smiley
Dan vergeet je echt alles. Smiley met dichtgeplakte mond haha
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:39

SOLAFIDE630 schreef:
Als ik het allemaal zo lees, krijg ik de indruk om met een vomaakt mens van doen te hebben. Eng hoor ! Lijkt me n.l. onmogelijk. Iemand die kennelijk nooit iets verkeerd doet ...in eigen ogen dan, met erg veel kritiek naar anderen toe. Doodeng !!! Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.... Coole smiley met zonnebril
Heb ik nooit beweert dat ik volmaakt ben dat zeg jij
over eng gesproken
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:40

DANIEL777 schreef:
Heb ik nooit beweert dat ik volmaakt ben dat zeg jij
over eng gesproken
en bovendien reageer ik normaal op chatuliem dus wat loop je te mekkeren solafide
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:55

DANIEL777 schreef:
en bovendien reageer ik normaal op chatuliem dus wat loop je te mekkeren solafide

Nou als er iemand loopt te mekkeren hier......... Clown smiley Heeft nog geen eens aan de eindbeoordeling van CM genoeg...moet nog zo nodig ertegen in gaan......... Als dat geen gemekker is....dan weet ik het niet meer

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 5 januari 2010, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:59

MARISKA601 schreef:
De doop van Jezus
13 Toen kwam Jezus uit Galilea naar de Jordaan tot Johannes, om Zich door hem te laten dopen.
14 Maar deze trachtte Hem daarvan terug te houden en zeide: Ik heb nodig door U gedoopt te worden en komt Gij tot mij?
15 Jezus echter antwoordde en zeide tot hem: Laat Mij thans geworden, want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij Hem geworden.
16 Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen.
17 En zie, een stem uit de hemelen zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb.

nbg 1951

Als de doop een teken is van afwassing van de zonden,
waarom werd Jezus dan gedoopt?
Jezus wilde ondanks Die zonder zonden was gedoopt worden om de zonden van de wereld te kunnen dragen en de wil van Zijn Vader te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 18:08

SOLAFIDE630 schreef:
Nou als er iemand loopt te mekkeren hier......... Clown smiley Heeft nog geen eens aan de eindbeoordeling van CM genoeg...moet nog zo nodig ertegen in gaan......... Als dat geen gemekker is....dan weet ik het niet meer
Als het dan een eindbeoordeling van chris was waarom gooit hij er dan geen slot op?
Terwijl er al zat gevraagd is om een slotje op dit onderwerp?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 18:42

DANIEL777 schreef:
Als het dan een eindbeoordeling van chris was waarom gooit hij er dan geen slot op?
Terwijl er al zat gevraagd is om een slotje op dit onderwerp?

Volgens mij heeft Chris de conclusie getrokken, om er geen slot op te doen. En ze hebben dit ook duidelijk toegelicht, vind ik. Er zullen vaker mensen vragen om een slotje op een bepaald onderwerp, maar dan moet Chris er zelf wel van overtuigd zijn dat het nodig is. Vragen staat vrij, maar ze hoeven er niet altijd naar te luisteren. Dat vind ik professioneel een site beheren. Ik vermoed dat Chris vaak mail krijgt van een zeer beperkte groep mensen, maar er staan hier veel meer mensen (2000 of nog meer?) ingeschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 18:47

MARIJAN072 schreef:
Volgens mij heeft Chris de conclusie getrokken, om er geen slot op te doen. En ze hebben dit ook duidelijk toegelicht, vind ik. Er zullen vaker mensen vragen om een slotje op een bepaald onderwerp, maar dan moet Chris er zelf wel van overtuigd zijn dat het nodig is. Vragen staat vrij, maar ze hoeven er niet altijd naar te luisteren. Dat vind ik professioneel een site beheren. Ik vermoed dat Chris vaak mail krijgt van een zeer beperkte groep mensen, maar er staan hier veel meer mensen (2000 of nog meer?) ingeschreven.
goh heb je de mensen geteld? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 18:51

CARIEN982 schreef:
Toch niet weer te veel gedronken heh? Clown smiley
Dan vergeet je echt alles. Smiley met dichtgeplakte mond haha
nee maar is een jaar geleden he... ik kan niet alles onthouden wat een jaar geleden gebeurd is?Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 18:56

euhm denk is een beetje off topic nu gaat om christen en moslim de verschillen er tussen en of het de zelfde godsdienst is... maar ts nu gestrand op ene slotjes dicussie en of men alle mensen geteld heeft ja of te nee.... mennnnnn.... ff wakker worre pak ow koffie drink des noods in in mijn koffieshop ene kopke koffie hangt ook een boksbal om te boxen....dus ga graag uuw gang
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 19:23

RELLOK036 schreef:
nee maar is een jaar geleden he... ik kan niet alles onthouden wat een jaar geleden gebeurd is?Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

das raar... ik weet nog wat jij 2 jaar geleden deed.... Duiveltje smiley zal ik het vertellen?? Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 19:32

PIETER649 schreef:
das raar... ik weet nog wat jij 2 jaar geleden deed.... Duiveltje smiley zal ik het vertellen?? Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley
neeeeeej laat maar is niet voor herhaling vat baar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 19:34

RELLOK036 schreef:
neeeeeej laat maar is niet voor herhaling vat baar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha ......vertel is fff Clown smiley ben benieuwd
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 6194 Volgende
Pagina 94 van 6194