ChristianMatch

Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 11:00

In een van mijn vorige bijdrages had ik vermeld dat ik 2 documentaires gezien had. De tweede docu had de naam: Deliver us from Evil. Het ging over het misbruik van de kath. kerk.
Heel aangrijpend, omdat je de betrokkenen aan het woord kreeg, zowel de daders als wel de kerkelijke bestuurders en uiteraard ook de slachtoffers. Wat me opviel in deze docu was, het gesprek met de priester, die zich vergrepen had aan tientallen kinderen. Ze vroegen hem naar zijn eigen verleden. Het bleek, dat hij misbruikt was door zijn broer, dat hij zijn zusje misbruikt had, dat hij op een semniarie door een priester misbruikt was. voor hem was het de enige manier geweest, waarmee hij in contact gekomen was met seks. In zijn reactie kwam hij eigenlijk tot de ontdekking, dat voor hem het eigenlijk vanzelfsprekend was geweest, wat hij gedaan had. Hij had immers niks anders geleerd. Hij voelde zich ook niet misbruikt, hij had ook niet het idee dat hij anderen had misbruikt.
In mijn ogen weer een voorbeeld, dat homoseksualiteit niet alleen een kwestie van aanleg is. Als kinderen in een bepaalde periode van hun leven op zoek zijn naar hun identiteit en ze worden geconfronteerd met seksualiteit, dat niks te maken heeft met liefde, maar met macht en misbruik, kan het gebeuren dat ze dat hun leven lang vasthouden.
Wat gebeurt er als we dit misbruik gaan ontkennen en maar tegen iedere homo zeggen, ach het is aanleg, je kunt er niks aan doen. Krijgt deze dan nog wel de hulp die hij/zij nodig heeft? Want dan gaan we voorbij aan datgene wat er echt gebeurd is, dan praten we indirect het misbruik goed.
Als we homoseksualiteit goedkeuren, keuren we ook promiscuiteit goed. En keuren we ook misbruik goed. Er bestaat nl. geen vrijwillige homoseksualiteit. En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet. Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 11:08

QUOTE:

Er bestaat nl. geen vrijwillige homoseksualiteit. En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet. Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.

Ik ben het hier Niet mee eens.
Ik ken iemand die homoseksueel is en ja helaas ook praktiseerd.
Is gelukkig met zijn partner.

En van seksueel misbruik is in hun beider leven geen sprake van geweest.
Ik geloof dus dan homoseksualiteit aangeboren is.
En aangeleerd gedrag???.. zou kunnen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 9 april 2010, 11:11
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 11:29

MARISKA601 schreef:
QUOTE:

Er bestaat nl. geen vrijwillige homoseksualiteit. En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet. Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.

Ik ben het hier Niet mee eens.
Ik ken iemand die homoseksueel is en ja helaas ook praktiseerd.
Is gelukkig met zijn partner.

En van seksueel misbruik is in hun beider leven geen sprake van geweest.
Ik geloof dus dan homoseksualiteit aangeboren is.
En aangeleerd gedrag???.. zou kunnen.
Dus omdat je een homostelletje kent waarbij dit volgens jou niet opgaat, is dat meteen de norm? Er zijn genoeg voorbeelden waarbij mijn stelling wel opgaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 11:52

CHATULIEM619 schreef:
Dus omdat je een homostelletje kent waarbij dit volgens jou niet opgaat, is dat meteen de norm? Er zijn genoeg voorbeelden waarbij mijn stelling wel opgaat.

Chatuliem, je begeeft je op "wetenschappelijk" heel glad ijs, pas maar op dat je niet hard onderuit gaat.

En ik vind, persoonlijk, dat je de laatste tijd, zowel op het forum als in de chatbox, wel heel erg geobsedeerd bent door alles wat met "sexualiteit" en "misbruik" te maken heeft.... !!!! Boze smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 9 april 2010, 11:53
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 11:54

CHATULIEM619 schreef:

Neem Josbrink en Frank Sanders.
Albert Verlinde en zijn partner.

En zo zijn er meer stelletjes die gewoon geboren zijn
met homoseksuele geaardheid.

Kinderen die seksueel misbruikt zijn, kunnen homo gedrag gaan vertonen.
maar hun geaardheid is in de war geschopt door het misbruik.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 12:03

Ik persoonlijk denk, dat er een gebrek is geweest aan bevestiging van de vader in de kindertijd, waardoor mensen o.a. homosexueel (KUNNEN) worden.

Leanne Payne, een Amerikaanse psychotherapeute heeft hier een zeer goed boek over geschreven, waarvan ik hieronder de bespreking zal posten.

Zij heeft ervaring ermee, dat door haar therapie mannen van homosexualiteit zijn genezen.

Maar mijn persoonlijke visie t.a.v. het probleem homosexualiteit als man oif als vrouw is......, dat ook al zou je die homosexuele gevoelen BLIJVEN HOUDEN t.o.v. je eigen geslacht, dan kun je toch om Jezus´ wil ervoor kiezen om niet meer je homosexualiteit in praktijk te brengen.

Net zo goed geldt dat ook voor een HETEROSEXUEEL, die ook aangesproken wordt om geen sexuele gemeenschap te hebben vóór het huwelijk en geldt voor hem of haar om uit EIGEN VRIJE WIL JE ZONDEN TE LATEN uit liefde voor de Heer.

Je kiest dan ervoor om toch dat offer voor de Heer te willen brengen......ook al betekent dat lijden en strijd.......misschien wel je hele leven lang. Het gaat om JE WIL......wil je de Heer blijven volgen of niet, wil je je zonden opgeven voor Hem of niet. Het gaat dus om een bewuste keuze voor het volgen van Jezus.

En nogmaals....niemand zal OOIT KUNNEN BEWIJZEN, dat mensen als een homosexueel worden geboren.....dat is in mijn visie klinkklare en zeer hoogmoedige onzin........en ik houd nu eenmaal niet van onzin.....

Ik persoonlijk vind de vraag of je als homosexueel geboren wordt eigenlijk dan niet belangrijk, want het gaat erom....wil je voor de Heer datgene, wat de bijbel zonde noemt opgeven of niet.......

Als iemand ziijn of haar zondige leven niet wil opgeven....dan vraag ik mij af, waar hij/zij dan terechtkomt....in welk kamp kom je dan terecht en waar blijft je geloofwaardigheid in het volgen van de Heer en in het belijden van je geloof?

Jezus heeft behartenswaardige woorden gesproken........zoals IK VEROORDEEL U NIET, maar ZONDIG VOORTAAN NIET MEER.

Ook heeft Hij eens tegen iemand gezegd: ZONDIG voortaan niet meer, opdat u niet iets ergers overkome.......

Ook heeft Jezus gezegd: HOEDT U VOOR DE MENSEN.....

Dat mensen als homosexueel geboren zijn kan nooit worden bewezen en is niet te bewijzen.

Hieronder de boekbespreking van Leanne Payne: CRISIS IN MANNELIJKHEID.

www.coconut.nu

Crisis in mannelijkheid
Herstel en evenwicht van de mannelijke en de vrouwelijke polen in je persoonlijkheid
Leanne Payne

Prijs: € 14,90

ISBN nummer: 9789072698124
Uitgave: Coconut, 2009 (vernieuwde uitgave)
Oorspronkelijke titel: Crisis in Masculinity

De mannelijke en de vrouwelijke kant in man en vrouw zoeken erkenning, bevestiging en het juiste evenwicht. Veel van wat tegenwoordig emotionele, relationele of seksuele problemen worden genoemd is in wezen de mannelijke en/of de vrouwelijke kant die onbevestigd en gedesoriënteerd is binnen de persoonlijkheid. Dit heeft rampzalige gevolgen voor het individu, voor een samenleving of voor een totale beschaving.

Mannen en vrouwen die niet bevestigd zijn, kunnen hun eigen kinderen niet bevestigen. Hun persoonlijkheid is scheefgegroeid. Het zijn incapabele echtgenoten, ze hebben het te druk om tijd aan hun gezin te besteden, ze vinden in relaties, op hun werk of thuis geen vervulling. Veel mannen en vrouwen zijn tegenwoordig volkomen verward over hun identiteit.

‘Crisis in mannelijkheid legt de vinger op een pijnlijke plek die het hart van onze cultuur raakt: zoons en dochters die zich in de steek gelaten en onbevestigd voelen. Leanne’s oplossing is grondig en eenvoudig: ze roept vaders op hun kinderen te bevestigen. Maar hoe kunnen vaders hun kinderen bevestigen als ze zelf nooit bevestigd zijn? Leanne laat zien hoe een andere Vader genade bewerkt in het leven van aardse vaders en ze deelt vanuit haar brede ervaring hoe deze specifieke beschadiging wordt herstelt door genezend gebed.’
Mario Bergner

Leanne Payne definieert op een heldere manier dit probleem en zijn wortels. Met een schat aan voorbeelden uit haar eigen bediening als hulpverlener toont ze hoe mannen en vrouwen hun identiteit opnieuw kunnen ontdekken en herstel kunnen vinden. Dit boek gaat dus over de genezing van mannen én vrouwen, want in iedere persoonlijkheid vullen het vrouwelijke en het mannelijke elkaar aan.

Leanne Payne is al meer dan dertig jaar actief in de bediening van genezend gebed. Zij schreef ook Gods Tegenwoordigheid geneest, Luisterend bidden, Herstel van identiteit, Aslans adem en Het gebroken beeld. In haar autobiografie U riep en ik antwoordde vertelt zij hoe zij tot de diepe inzichten kwam

Leanne Payne schrijft in de introductie:
Ik ontdekte dat er een groot aantal mannen is dat op de een of andere manier onzeker is in zijn mannelijkheid. In Het gebroken Beeld schreef ik over de verdrongen of onbevestigde mannelijkheid zoals deze naar voren komt in de homoseksuele neurose. Maar de homoseksuele neurose is slechts één van de manieren waarop dit wijdverbreide probleem in de mannelijke identiteit, dat veel facetten heeft, zich openbaart. Mijn doel is om in dit boek andere vormen van het probleem te laten zien en te laten zien hoe degenen die eronder lijden kunnen worden genezen in een context van gebed voor persoonlijke heelheid. Dat is het belangrijkste accent van dit boek, want de behoefte om voor dit soort genezing te leren bidden is overweldigend en de positieve resultaten van dit gebed zijn erg groot.
Daarnaast zal ik enkele van de (psychologische, historische en filosofische) oorzaken aanwijzen van deze toenemende culturele ziekte, die nu al epidemische vormen aanneemt, en die ik de crisis in mannelijkheid ben gaan noemen. Tenslotte zal ik het wezen van het mannelijke zelf bekijken, in tenminste enkele van zijn psychologische, filosofische en theologische wortels. Natuurlijk zal ik ook het vrouwelijke bekijken, want het is onmogelijk om het één zonder het ander te bezien. Zoals terecht vermeld wordt in de mythe van Plato's Symposium waren het mannelijke en het vrouwelijke oorspronkelijk met elkaar verbonden en ten diepste onafscheidelijk.
Veel van wat tegenwoordig emotionele ziekte of onevenwichtigheid genoemd wordt is slechts het mannelijke of vrouwelijke dat binnen de persoonlijkheid niet bevestigd en uit balans is.
Het geval van een man die ernstig van zijn mannelijke kant en identiteit was vervreemd was ooit een pathologische zeldzaamheid, een toestand die maar zo nu en dan voorkwam. Mannen waren, door hun vaders en de mannen in de samenleving als man bevestigd, voor het grootste deel vrij om uit te groeien tot echtgenoten, vaders en leiders. In het zekere bezit van hun gender-identiteit handelde de overgrote meerderheid van de mannen als het ware vanuit een hart dat was bevrijd van het legalisme uit de kindertijd, het narcisme van de adolescentie of het perfectionisme van een volwassenheid die tevergeefs naar zelfacceptatie (of zelfs naar bevestiging van ouders) zoekt. Ongelukkigerwijs is dat, wat ooit de uitzonderlijke psychogene factor was, nu geworden tot een hoofdkenmerk van de cultuur als geheel. Vandaag de dag zijn er inderdaad erg weinig mannen als man bevestigd en velen zijn pathologisch in alle opzichten van hun mannelijke kant vervreemd.
Hoewel het grootste deel van dit boek over de genezing van mannen gaat, wil ik de vrouwelijke lezer verzekeren dat ze er niet buiten wordt gehouden. De belangrijkste crisis heerst vandaag de dag echter onder mannen. Wanneer mannen worden genezen zal de genezing van vrouwen op natuurlijke wijze volgen. Hier is een belangrijke reden voor. Het is de vader (of zijn vervanger) die zonen en dochters in hun seksuele identiteit bevestigt en daardoor (omdat gender-identiteit een essentieel onderdeel van de persoonlijkheid is) bevestigt als persoon. Mannelijkheid is, zoals we zullen zien, uiteindelijk niet iets wat geleerd moet worden, maar veeleer een kwaliteit die geproefd of ervaren moet worden. Het mannelijke binnenin moet te voorschijn geroepen en gezegend worden door het mannelijke van buitenaf. Zo ontvangt het de opdracht om te zijn, om te groeien en om volwassen te worden. In het algemeen gesproken zien we nu een generatie zonen van wie de vader, al enkele generaties lang, niet bevestigd is als man. De vader die niet bevestigd is in zijn eigen mannelijkheid kan de zoon niet voldoende bevestigen in de zijne.
Als een man bevestiging in zijn mannelijkheid gemist heeft, is het automatische en ernstige gevolg dat hij zal lijden aan een laag zelfbeeld. Hij zal niet in staat zijn zichzelf te accepteren. Mannen die niet in staat zijn om zichzelf volledig te aanvaarden verliezen in bepaalde mate het vermogen om als vader, als echtgenoot en als leider te handelen. Kortom: in tenminste een deel van hun persoonlijkheid blijven ze onvolwassen en worden ze in toenemende mate passief en zijn ze niet in staat om op een creatieve manier de veranderingen te initiëren die nodig zijn om henzelf en hun gezin op te trekken uit de onvermijdelijke moerassen van het leven. Het vermogen om dit te doen zit in hen. De mannelijke kwaliteiten en gaven zijn er, maar ze zijn niet 'bevestigd' tot leven.
Hoewel de liefde en bevestiging van de moeder voor een zoon of dochter op duizend manieren belangrijk zijn, kan ze haar zoon uiteindelijk niet vertellen dat hij een man is, noch haar dochter dat ze inderdaad een vrouw is. Er zijn een aantal redenen waarom dit zo is en waarom het de vader (of zijn vervanger) is die zijn zonen en dochters in hun seksuele identiteit en daardoor als persoon bevestigt. De belangrijkste is dat we in de puberteit en adolescentie luisteren naar de mannelijke stem. Het is de krachtige, mannelijke liefde en bevestiging die ons er door deze stem van overtuigt dat we echt en definitief gescheiden zijn van onze moeder. Toen we geboren werden kenden we onszelf niet als van haar gescheiden. Als we ooit tot een besef van wel-zijn of überhaupt van zijn waren gekomen, was dit door haar liefde - of die van een goede vervanger van haar. Haar ogen werden, terwijl we ons in haar armen nestelden, de navelstreng, het levengevende kanaal van liefde waardoor ons besef van zijn werd bevestigd en we gingen begrijpen dat we aparte en waardevolle wezens waren met onze eigen rechten. Met andere woorden, we begonnen langzamerhand aan de moeilijke taak om onze identiteit van die van haar te scheiden.
De crisis in mannelijkheid bestaat uit het feit dat deze scheiding en bevestiging van identiteit vandaag de dag niet plaatsvindt. Als we uit de puberteit en adolescentie komen staat onze persoonlijkheid nog niet vast. Psychologen hebben er allang op gewezen dat de voortgang van kindertijd naar volwassenheid een aantal stappen van psychosociale ontwikkeling inhoudt, en wanneer we één hiervan missen krijgen we problemen. De stap van zelfacceptatie komt in de ideale situatie direct na de puberteit. De sleutel tot het zetten van deze stap ligt in de liefde en bevestiging door een gezonde vader. Net zoals de moeder heel belangrijk is in de eerste levensmaanden, is de vader dat in deze latere periode. Het doet er niet toe hoe gezond de moeder psychologisch en geestelijk gezien is; zij kan de kloof die de ontbrekende vader achterlaat niet overbruggen.
De vader hoeft niet letterlijk afwezig te zijn om in het leven van het kind te ontbreken. We kennen allemaal de vader die teveel betrokken is bij zijn werk en geen tijd heeft om bij zijn kinderen te zijn. Er zijn anderen die, hoewel ze aanwezig zijn, liefdeloos en afstandelijk zijn, of zwak en zelf onbevestigd - en daardoor niet in staat zijn hun kroost te bevestigen. Men moet er echter op wijzen dat deze breuk tussen ouders en het kind niet altijd iets is waar zij verantwoordelijk voor zijn. Er zijn veel gezonde vaders of moeders die voor hun tiener graag aanwezig willen zijn, maar die hem of haar zijn kwijtgeraakt aan een cultuur die haar jongeren aanmoedigt om voor bevestiging en aanvaarding uitsluitend naar hun leeftijdgenoten te kijken.
We kunnen niet aan de volgende generatie doorgeven wat we zelf niet bezitten. Onbevestigde mannen zijn niet in staat om hun eigen zoons en dochters voldoende als mannelijk en vrouwelijk en daardoor als persoon te bevestigen. Totdat mannen opnieuw gaan functioneren in deze essentiële bekwaamheid zullen vrouwen tevergeefs proberen deze leemte te vullen en zullen zij hun pijn en verwarring blijven verwoorden.
Kort samengevat: er bestaat tegenwoordig bij een groot aantal mannen een overweldigend grote gender-verwarring. Wanneer mannen worden genezen zal de weg geopend worden tot de heelheid van vrouwen. Wanneer mannen zich echter niet terug zullen gaan vinden als mannen zal dezelfde gender-verwarring op dezelfde schaal binnenkort ook het diepe wezen van vrouwen gaan verduisteren.
Ik begin dit boek met het verhaal van Richard, één van de meer gecompliceerde en ernstige voorbeelden die de pijn illustreren die een begaafde jongeman ervaart wanneer hij van een essentieel onderdeel van zichzelf is vervreemd. Zijn verhaal illustreert tevens de ongelooflijke vreugde van het ervaren van een transcendente mannelijkheid, die hem in contact brengt met die van hemzelf.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 12:23

MAR907 schreef:
Laat ik in eerste instansie even terug gaan wat God wil zeggen of bedoeld heeft. Clown smiley Clown smiley Clown smiley

God (de eeuwige) zegt zelf "het is niet goed dat de mens Adam (man) alleen zij.
Vervolgens formeerd Hij (de eeuwige) een andermens uit de rib van Adam.
En zegt dat dit zijn hulp is. En die twee zijn èèn.
Èèn en toch verschillend!!!!

Zocht Adam naar een vrouw of stelde God een vrouw (man) aan Adam voor???
Is het zo dat God een man aan de vrouw voorsteld word of is het andesom???
Wat leert God ons in de bijbel?
Ben benieuwd dat er in de bijbel een man aan een vrouw gepresenteerd wordt.

Ach het is tegenwoordig meer een ontmoeting geloof ik..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 12:37

CHATULIEM619 schreef:
In een van mijn vorige bijdrages had ik vermeld dat ik 2 documentaires gezien had. De tweede docu had de naam: Deliver us from Evil. Het ging over het misbruik van de kath. kerk.
Heel aangrijpend, omdat je de betrokkenen aan het woord kreeg, zowel de daders als wel de kerkelijke bestuurders en uiteraard ook de slachtoffers. Wat me opviel in deze docu was, het gesprek met de priester, die zich vergrepen had aan tientallen kinderen. Ze vroegen hem naar zijn eigen verleden. Het bleek, dat hij misbruikt was door zijn broer, dat hij zijn zusje misbruikt had, dat hij op een semniarie door een priester misbruikt was. voor hem was het de enige manier geweest, waarmee hij in contact gekomen was met seks. In zijn reactie kwam hij eigenlijk tot de ontdekking, dat voor hem het eigenlijk vanzelfsprekend was geweest, wat hij gedaan had. Hij had immers niks anders geleerd. Hij voelde zich ook niet misbruikt, hij had ook niet het idee dat hij anderen had misbruikt.
In mijn ogen weer een voorbeeld, dat homoseksualiteit niet alleen een kwestie van aanleg is. Als kinderen in een bepaalde periode van hun leven op zoek zijn naar hun identiteit en ze worden geconfronteerd met seksualiteit, dat niks te maken heeft met liefde, maar met macht en misbruik, kan het gebeuren dat ze dat hun leven lang vasthouden.
Wat gebeurt er als we dit misbruik gaan ontkennen en maar tegen iedere homo zeggen, ach het is aanleg, je kunt er niks aan doen. Krijgt deze dan nog wel de hulp die hij/zij nodig heeft? Want dan gaan we voorbij aan datgene wat er echt gebeurd is, dan praten we indirect het misbruik goed.
Als we homoseksualiteit goedkeuren, keuren we ook promiscuiteit goed. En keuren we ook misbruik goed. Er bestaat nl. geen vrijwillige homoseksualiteit. En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet. Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.

Ben ik absoluut niet met je eens Chat.......Ik heb wel degelijk in mijn leven gekend, dat seks een uiting was van mijn liefde, intimiteit en geborgenheid t.a.v. een man en dat ik mijn leven lang met die persoon getrouwd zou willen zijn en dus voor hem volledig te gaan, zoals jij het omschrijft. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 12:46

CHATULIEM619 schreef:

Toch is de maat die je Maris nu aanmeet dezelfde als die je zelf hanteert, Chatuliem. Want jij kent wel voorbeelden van jouw stelling en stelt die meteen tot norm dat dat voor iedereen zou gelden.

CHATULIEM619 schreef:
En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet. Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.

Wederom een niet-wetenschappelijke constatering van jouw kant die je wel als maat neemt voor de ander... Want er zijn genoeg homostellen die net als heterostellen wel om reden van liefde, intimiteit en geborgenheid sexualiteit beleven. Dat jij er net weer een paar kent bij wie dit niet zo is, betekent niet dat dat ineens de norm zou moeten zijn voor alle homostellen!

(@Sola: volgens mij gaat die zin die jij aanhaalt niet over jou...tenzij je iets hebt gehad met een vrouw Knipoog smiley )

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 9 april 2010, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 13:08

HENK710 schreef:
Toch is de maat die je Maris nu aanmeet dezelfde als die je zelf hanteert, Chatuliem. Want jij kent wel voorbeelden van jouw stelling en stelt die meteen tot norm dat dat voor iedereen zou gelden.

Wederom een niet-wetenschappelijke constatering van jouw kant die je wel als maat neemt voor de ander... Want er zijn genoeg homostellen die net als heterostellen wel om reden van liefde, intimiteit en geborgenheid sexualiteit beleven. Dat jij er net weer een paar kent bij wie dit niet zo is, betekent niet dat dat ineens de norm zou moeten zijn voor alle homostellen!

(@Sola: volgens mij gaat die zin die jij aanhaalt niet over jou...tenzij je iets hebt gehad met een vrouw Knipoog smiley )

Ik heb noooooit iets gehad met een vrouw Henk, alhoewel er wel vrouwen waren, die interesse in mij hadden....nog onlangs hier op CM overigens.....maar goed dat is een ander verhaal....

Maar die zin van Chat, waarop ik reageerde, formuleerde Chat als een zin van algemene strekking m.i.. Lees nog maar eens goed na...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 13:28

CROSSROAD317 schreef:
Chatuliem, je begeeft je op "wetenschappelijk" heel glad ijs, pas maar op dat je niet hard onderuit gaat.

En ik vind, persoonlijk, dat je de laatste tijd, zowel op het forum als in de chatbox, wel heel erg geobsedeerd bent door alles wat met "sexualiteit" en "misbruik" te maken heeft.... !!!! Boze smiley

Wat zijn dit nou weer voor suggestieve opmerkingen. Ik dacht dat we met een onderwerp bezig waren die daar over ging. In mijn ogen wordt er te gemakkelijk over gedacht en mag een tegengeluid best wel gehoord worden. Maar als je suggereert dat dat komt uit persoonlijke fixatie vind ik dat toch wel erg ver gaan.
Ik geloof dat Gods principes hier onder druk staan. Onder druk van de maatschappij, mensen willen graag dat we onze principes maar aan de kant moeten gooien. En door deze invloeden worden we ook meegesleurd in wereldse denkprocessen. Dat dat met name tot uitdrukking komt in onderwerpen als huwelijk en homoseksualiteit, kan ik weinig aan doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 14:06

Clown smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 9 april 2010, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 15:19

-----------

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 9 april 2010, 15:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 15:19

CROSSROAD317 schreef:

valt mij ook op cross.

ik wacht nog op het item genderdysforie.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 9 april 2010, 15:26
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 16:09

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 9 april 2010, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 16:16

CHATULIEM619 schreef:
Wat zijn dit nou weer voor suggestieve opmerkingen. Ik dacht dat we met een onderwerp bezig waren die daar over ging. In mijn ogen wordt er te gemakkelijk over gedacht en mag een tegengeluid best wel gehoord worden. Maar als je suggereert dat dat komt uit persoonlijke fixatie vind ik dat toch wel erg ver gaan.
Ik geloof dat Gods principes hier onder druk staan. Onder druk van de maatschappij, mensen willen graag dat we onze principes maar aan de kant moeten gooien. En door deze invloeden worden we ook meegesleurd in wereldse denkprocessen. Dat dat met name tot uitdrukking komt in onderwerpen als huwelijk en homoseksualiteit, kan ik weinig aan doen.

Ik zie in mijn opmerking naar jou toe geen enkele suggestieve opmerking.
Je begeeft je op "wetenschappelijk" zeer glad ijs, je geeft geen enkele onderbouwing. Als dat suggestief is, zie ik graag je onderbouwing hier op het forum verschijnen.
En de opmerking dat ik zou suggeren dat je uit eigen fixatie hier dingen over sexualiteit en misbruik zou neerzetten, sorry, maar het enige suggestieve in die opmerking vind ik jouw eigen opmerking...!!!

In mijn ogen weer een voorbeeld, dat homoseksualiteit niet alleen een kwestie van aanleg is. Als kinderen in een bepaalde periode van hun leven op zoek zijn naar hun identiteit en ze worden geconfronteerd met seksualiteit, dat niks te maken heeft met liefde, maar met macht en misbruik, kan het gebeurendat ze dat hun leven lang vasthouden.

Je schrijft "kan het gebeuren" en dan ga je door met het "ontkennen" van misbruik bij de slachtoffers, en dan koppel je dat gelijk maar aan homo zijn. En dan doe je er nog een schepje bovenop, vrijwillige homosexualiteit bestaat niet, net zo min als dat seks een uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is. Wat je dan even later wilt afzwakken door te zeggen, voor de persoon waar ik mijn leven lang mee wil gaan.
Ik vraag me af in welke hoek je de mensen wilt plaatsen die seks hebben (gehad) voor het huwelijk Smiley die vol vragen zit
Ik vind je posting een hoog onzin gehalte heeft. Ik denk dat je van 98 % van de homo's niet eens weet wat hun achtergrond/verleden is. Doe daar eerst eens gedegen onderzoek naar, voordat je weer iets plaatst wat heel veel mensen in een "verdoem" hoekje drukt of zet. Zeker gezien het feit dat je voorganger bent, verwacht ik van jou wel iets met meer inhoud dan alleen maar een "gevoelsmatige" stellingname.

En met onderzoek, denk ik niet alleen aan bijbels onderzoek, maar ook wetenschappelijk onderzoek. Anders kun je je stellingname volgens mij nooit hard maken.
Het is geen persoonlijke aanval op jou Chat, zie het maar als een verhit discussiepunt, waarin we lijnrecht tegenover elkaar staan.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 16:27

Ik vraag mij af, of God iets in de moederschout zou creëren wat een gruwel in Zijn ogen is??? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 9 april 2010, 16:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 16:46

MAR907 schreef:
Ik vraag mij af, of God iets in de moederschout zou creëren wat een gruwel in Zijn ogen is??? Smiley die vol vragen zit

goeie vraag..

er worden kinderen geboren die later crimineel zijn.
er worden kinderen geboren met het het genderdysfoor.
er worden kinderen geboren met een bepaalde geaardheid.
er worden kinderen geboren met een verstandelijke handicap.
er worden kinderen geboren met een lichamelijke handicap.
er worden kinderen geboren die later grote genieën zijn.
en er worden kinderen geboren zoals jij en ik.

dat zijn allemaal creaties van God.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 17:14

MARISKA601 schreef:
goeie vraag..

er worden kinderen geboren die later crimineel zijn.

Dus weer de schuld bij God neerleggen!!! Smiley die vol vragen zit

Heb je weleens gelezen dat God verzoeking doet tot aan de zevende geslacht om een reden?
Het licht niet bij God maar bij de mens zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 17:23

inderdaad mariska; allemaal creaties van God zelf; dus waarom zou dat een gruwel in Zijn ogen zijn?
ze zijn zo ze zijn, en naar mijn idee is daar geen gruwel bij.....

voor ons mensen zijn handicaps hindernissen, maar voor God is er ergens een reden, een motivatie, waarom Hij ieder mens maakt zo Hij ze maakt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 17:30

MAR907 schreef:
Dus weer de schuld bij God neerleggen!!! Smiley die vol vragen zit

Heb je weleens gelezen dat God verzoeking doet tot aan de zevende geslacht om een reden?
Het licht niet bij God maar bij de mens zelf.

Ik zie het zo:

De mens is zondig van aard, en doet dus zonde.
Ook de geboorte van kinderen met een of andere afwijking is een gevolg van de zonde.
En God vraagt ons om er voor te zorgen, dat het kind opgroeit in liefde en geborgenheid.
Helaas zijn er ouders die hier in falen,
waardoor het kind van het rechte pad afwijkt.
Kinderen die met het genderdysforie rondlopen, komt niet door aangeleerd gedrag, maar is er mee geboren waardoor ze later in een crisis komen.
Ze zijn van buiten gezien een jongen, maar ze voelen zich een meisje.

Ik heb 2 nichtjes die geboren zijn met het downsyndroom, ligt de schuld daarvan bij de ouders?
Nee die kinderen zijn zo geboren, omdat God er een bedoeling mee heeft.
En zo heeft God met ieder mens een bedoeling.
homo, hetero, bi...
genderdysfoor.. downsyndroom enz...

aanvulling:

Interseksuelen zijn mensen van wie de uiterlijke geslachtskenmerken bij de geboorte onduidelijk waren. Ze worden vaak gedwongen om zich als meisje, soms als jongen, te ontwikkelen. Meestal heeft dus de omgeving, vanuit de overtuiging dat iemand óf man óf vrouw kan zijn, een keus gemaakt hoe ze zich zouden moeten ontwikkelen. Interseksuelen kunnen op latere leeftijd daar erg mee in de knoop komen. De meesten beschouwen interseksualiteit als een medisch probleem en wijzen de coalitie resoluut af.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 9 april 2010, 17:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 19:19

THOMAS968 schreef:
Hier heb ik ernstig bezwaar tegen Marijan. Dit is echt heel wat anders dan ik aandraag. Het opleggen van schuldgevoelens over wat in de schepping ingebouwd is en een verplicht celibaat met alle gevolgen van dien, veroorzaken pas zonde. Ik vind dat je me nu dingen in de mond legt, je zou beter moeten weten. Gods Woord is echt niet minder belangrijk voor mensen als ze oog hebben voor en behoefte hebben aan dingen zoals ik ze boven beschreef.
Christendom en het verlangen naar een (niet beestachtige) lichamelijke liefde zijn niet tegengesteld. En bij het lezen van Gods Woord is er altijd interpretatie. Het hoogste gebod is de liefde voor God en medemens. Althans zo lees en interpreteer ik het.

Thomas, die jouw reactie niet bij mijn tekst en ook niet bij jouw persoon vindt passen.

Thomas,

Mijn reactie is niet bedoeld als een persoonlijke aanval, dus bij deze mijn excuses als dit zo is overgekomen.

Mailen mag altijd, maar wat betreft het forum laat ik het hier liever bij.

Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 19:29

CHATULIEM619 schreef:

Ik vind nu eigenlijk dat je een beetje doordraaft! En ik heb een heel ander beeld over de principes van God.....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 20:10

SOLAFIDE630 schreef:
Ik persoonlijk denk, dat er een gebrek is geweest aan bevestiging van de vader in de kindertijd, waardoor mensen o.a. homosexueel (KUNNEN) worden.

Leanne Payne, een Amerikaanse psychotherapeute heeft hier een zeer goed boek over geschreven, waarvan ik hieronder de bespreking zal posten.

Zij heeft ervaring ermee, dat door haar therapie mannen van homosexualiteit zijn genezen.

Maar mijn persoonlijke visie t.a.v. het probleem homosexualiteit als man oif als vrouw is......, dat ook al zou je die homosexuele gevoelen BLIJVEN HOUDEN t.o.v. je eigen geslacht, dan kun je toch om Jezus´ wil ervoor kiezen om niet meer je homosexualiteit in praktijk te brengen.

Net zo goed geldt dat ook voor een HETEROSEXUEEL, die ook aangesproken wordt om geen sexuele gemeenschap te hebben vóór het huwelijk en geldt voor hem of haar om uit EIGEN VRIJE WIL JE ZONDEN TE LATEN uit liefde voor de Heer.

Je kiest dan ervoor om toch dat offer voor de Heer te willen brengen......ook al betekent dat lijden en strijd.......misschien wel je hele leven lang. Het gaat om JE WIL......wil je de Heer blijven volgen of niet, wil je je zonden opgeven voor Hem of niet. Het gaat dus om een bewuste keuze voor het volgen van Jezus.

En nogmaals....niemand zal OOIT KUNNEN BEWIJZEN, dat mensen als een homosexueel worden geboren.....dat is in mijn visie klinkklare en zeer hoogmoedige onzin........en ik houd nu eenmaal niet van onzin.....

Ik persoonlijk vind de vraag of je als homosexueel geboren wordt eigenlijk dan niet belangrijk, want het gaat erom....wil je voor de Heer datgene, wat de bijbel zonde noemt opgeven of niet.......

Als iemand ziijn of haar zondige leven niet wil opgeven....dan vraag ik mij af, waar hij/zij dan terechtkomt....in welk kamp kom je dan terecht en waar blijft je geloofwaardigheid in het volgen van de Heer en in het belijden van je geloof?

Jezus heeft behartenswaardige woorden gesproken........zoals IK VEROORDEEL U NIET, maar ZONDIG VOORTAAN NIET MEER.

Ook heeft Hij eens tegen iemand gezegd: ZONDIG voortaan niet meer, opdat u niet iets ergers overkome.......

Ook heeft Jezus gezegd: HOEDT U VOOR DE MENSEN.....

Dat mensen als homosexueel geboren zijn kan nooit worden bewezen en is niet te bewijzen.

Hieronder de boekbespreking van Leanne Payne: CRISIS IN MANNELIJKHEID.

www.coconut.nu

Crisis in mannelijkheid
Herstel en evenwicht van de mannelijke en de vrouwelijke polen in je persoonlijkheid
Leanne Payne

Prijs: € 14,90

ISBN nummer: 9789072698124
Uitgave: Coconut, 2009 (vernieuwde uitgave)
Oorspronkelijke titel: Crisis in Masculinity

De mannelijke en de vrouwelijke kant in man en vrouw zoeken erkenning, bevestiging en het juiste evenwicht. Veel van wat tegenwoordig emotionele, relationele of seksuele problemen worden genoemd is in wezen de mannelijke en/of de vrouwelijke kant die onbevestigd en gedesoriënteerd is binnen de persoonlijkheid. Dit heeft rampzalige gevolgen voor het individu, voor een samenleving of voor een totale beschaving.

Mannen en vrouwen die niet bevestigd zijn, kunnen hun eigen kinderen niet bevestigen. Hun persoonlijkheid is scheefgegroeid. Het zijn incapabele echtgenoten, ze hebben het te druk om tijd aan hun gezin te besteden, ze vinden in relaties, op hun werk of thuis geen vervulling. Veel mannen en vrouwen zijn tegenwoordig volkomen verward over hun identiteit.

‘Crisis in mannelijkheid legt de vinger op een pijnlijke plek die het hart van onze cultuur raakt: zoons en dochters die zich in de steek gelaten en onbevestigd voelen. Leanne’s oplossing is grondig en eenvoudig: ze roept vaders op hun kinderen te bevestigen. Maar hoe kunnen vaders hun kinderen bevestigen als ze zelf nooit bevestigd zijn? Leanne laat zien hoe een andere Vader genade bewerkt in het leven van aardse vaders en ze deelt vanuit haar brede ervaring hoe deze specifieke beschadiging wordt herstelt door genezend gebed.’
Mario Bergner

Leanne Payne definieert op een heldere manier dit probleem en zijn wortels. Met een schat aan voorbeelden uit haar eigen bediening als hulpverlener toont ze hoe mannen en vrouwen hun identiteit opnieuw kunnen ontdekken en herstel kunnen vinden. Dit boek gaat dus over de genezing van mannen én vrouwen, want in iedere persoonlijkheid vullen het vrouwelijke en het mannelijke elkaar aan.

Leanne Payne is al meer dan dertig jaar actief in de bediening van genezend gebed. Zij schreef ook Gods Tegenwoordigheid geneest, Luisterend bidden, Herstel van identiteit, Aslans adem en Het gebroken beeld. In haar autobiografie U riep en ik antwoordde vertelt zij hoe zij tot de diepe inzichten kwam

Leanne Payne schrijft in de introductie:
Ik ontdekte dat er een groot aantal mannen is dat op de een of andere manier onzeker is in zijn mannelijkheid. In Het gebroken Beeld schreef ik over de verdrongen of onbevestigde mannelijkheid zoals deze naar voren komt in de homoseksuele neurose. Maar de homoseksuele neurose is slechts één van de manieren waarop dit wijdverbreide probleem in de mannelijke identiteit, dat veel facetten heeft, zich openbaart. Mijn doel is om in dit boek andere vormen van het probleem te laten zien en te laten zien hoe degenen die eronder lijden kunnen worden genezen in een context van gebed voor persoonlijke heelheid. Dat is het belangrijkste accent van dit boek, want de behoefte om voor dit soort genezing te leren bidden is overweldigend en de positieve resultaten van dit gebed zijn erg groot.
Daarnaast zal ik enkele van de (psychologische, historische en filosofische) oorzaken aanwijzen van deze toenemende culturele ziekte, die nu al epidemische vormen aanneemt, en die ik de crisis in mannelijkheid ben gaan noemen. Tenslotte zal ik het wezen van het mannelijke zelf bekijken, in tenminste enkele van zijn psychologische, filosofische en theologische wortels. Natuurlijk zal ik ook het vrouwelijke bekijken, want het is onmogelijk om het één zonder het ander te bezien. Zoals terecht vermeld wordt in de mythe van Plato's Symposium waren het mannelijke en het vrouwelijke oorspronkelijk met elkaar verbonden en ten diepste onafscheidelijk.
Veel van wat tegenwoordig emotionele ziekte of onevenwichtigheid genoemd wordt is slechts het mannelijke of vrouwelijke dat binnen de persoonlijkheid niet bevestigd en uit balans is.
Het geval van een man die ernstig van zijn mannelijke kant en identiteit was vervreemd was ooit een pathologische zeldzaamheid, een toestand die maar zo nu en dan voorkwam. Mannen waren, door hun vaders en de mannen in de samenleving als man bevestigd, voor het grootste deel vrij om uit te groeien tot echtgenoten, vaders en leiders. In het zekere bezit van hun gender-identiteit handelde de overgrote meerderheid van de mannen als het ware vanuit een hart dat was bevrijd van het legalisme uit de kindertijd, het narcisme van de adolescentie of het perfectionisme van een volwassenheid die tevergeefs naar zelfacceptatie (of zelfs naar bevestiging van ouders) zoekt. Ongelukkigerwijs is dat, wat ooit de uitzonderlijke psychogene factor was, nu geworden tot een hoofdkenmerk van de cultuur als geheel. Vandaag de dag zijn er inderdaad erg weinig mannen als man bevestigd en velen zijn pathologisch in alle opzichten van hun mannelijke kant vervreemd.
Hoewel het grootste deel van dit boek over de genezing van mannen gaat, wil ik de vrouwelijke lezer verzekeren dat ze er niet buiten wordt gehouden. De belangrijkste crisis heerst vandaag de dag echter onder mannen. Wanneer mannen worden genezen zal de genezing van vrouwen op natuurlijke wijze volgen. Hier is een belangrijke reden voor. Het is de vader (of zijn vervanger) die zonen en dochters in hun seksuele identiteit bevestigt en daardoor (omdat gender-identiteit een essentieel onderdeel van de persoonlijkheid is) bevestigt als persoon. Mannelijkheid is, zoals we zullen zien, uiteindelijk niet iets wat geleerd moet worden, maar veeleer een kwaliteit die geproefd of ervaren moet worden. Het mannelijke binnenin moet te voorschijn geroepen en gezegend worden door het mannelijke van buitenaf. Zo ontvangt het de opdracht om te zijn, om te groeien en om volwassen te worden. In het algemeen gesproken zien we nu een generatie zonen van wie de vader, al enkele generaties lang, niet bevestigd is als man. De vader die niet bevestigd is in zijn eigen mannelijkheid kan de zoon niet voldoende bevestigen in de zijne.
Als een man bevestiging in zijn mannelijkheid gemist heeft, is het automatische en ernstige gevolg dat hij zal lijden aan een laag zelfbeeld. Hij zal niet in staat zijn zichzelf te accepteren. Mannen die niet in staat zijn om zichzelf volledig te aanvaarden verliezen in bepaalde mate het vermogen om als vader, als echtgenoot en als leider te handelen. Kortom: in tenminste een deel van hun persoonlijkheid blijven ze onvolwassen en worden ze in toenemende mate passief en zijn ze niet in staat om op een creatieve manier de veranderingen te initiëren die nodig zijn om henzelf en hun gezin op te trekken uit de onvermijdelijke moerassen van het leven. Het vermogen om dit te doen zit in hen. De mannelijke kwaliteiten en gaven zijn er, maar ze zijn niet 'bevestigd' tot leven.
Hoewel de liefde en bevestiging van de moeder voor een zoon of dochter op duizend manieren belangrijk zijn, kan ze haar zoon uiteindelijk niet vertellen dat hij een man is, noch haar dochter dat ze inderdaad een vrouw is. Er zijn een aantal redenen waarom dit zo is en waarom het de vader (of zijn vervanger) is die zijn zonen en dochters in hun seksuele identiteit en daardoor als persoon bevestigt. De belangrijkste is dat we in de puberteit en adolescentie luisteren naar de mannelijke stem. Het is de krachtige, mannelijke liefde en bevestiging die ons er door deze stem van overtuigt dat we echt en definitief gescheiden zijn van onze moeder. Toen we geboren werden kenden we onszelf niet als van haar gescheiden. Als we ooit tot een besef van wel-zijn of überhaupt van zijn waren gekomen, was dit door haar liefde - of die van een goede vervanger van haar. Haar ogen werden, terwijl we ons in haar armen nestelden, de navelstreng, het levengevende kanaal van liefde waardoor ons besef van zijn werd bevestigd en we gingen begrijpen dat we aparte en waardevolle wezens waren met onze eigen rechten. Met andere woorden, we begonnen langzamerhand aan de moeilijke taak om onze identiteit van die van haar te scheiden.
De crisis in mannelijkheid bestaat uit het feit dat deze scheiding en bevestiging van identiteit vandaag de dag niet plaatsvindt. Als we uit de puberteit en adolescentie komen staat onze persoonlijkheid nog niet vast. Psychologen hebben er allang op gewezen dat de voortgang van kindertijd naar volwassenheid een aantal stappen van psychosociale ontwikkeling inhoudt, en wanneer we één hiervan missen krijgen we problemen. De stap van zelfacceptatie komt in de ideale situatie direct na de puberteit. De sleutel tot het zetten van deze stap ligt in de liefde en bevestiging door een gezonde vader. Net zoals de moeder heel belangrijk is in de eerste levensmaanden, is de vader dat in deze latere periode. Het doet er niet toe hoe gezond de moeder psychologisch en geestelijk gezien is; zij kan de kloof die de ontbrekende vader achterlaat niet overbruggen.
De vader hoeft niet letterlijk afwezig te zijn om in het leven van het kind te ontbreken. We kennen allemaal de vader die teveel betrokken is bij zijn werk en geen tijd heeft om bij zijn kinderen te zijn. Er zijn anderen die, hoewel ze aanwezig zijn, liefdeloos en afstandelijk zijn, of zwak en zelf onbevestigd - en daardoor niet in staat zijn hun kroost te bevestigen. Men moet er echter op wijzen dat deze breuk tussen ouders en het kind niet altijd iets is waar zij verantwoordelijk voor zijn. Er zijn veel gezonde vaders of moeders die voor hun tiener graag aanwezig willen zijn, maar die hem of haar zijn kwijtgeraakt aan een cultuur die haar jongeren aanmoedigt om voor bevestiging en aanvaarding uitsluitend naar hun leeftijdgenoten te kijken.
We kunnen niet aan de volgende generatie doorgeven wat we zelf niet bezitten. Onbevestigde mannen zijn niet in staat om hun eigen zoons en dochters voldoende als mannelijk en vrouwelijk en daardoor als persoon te bevestigen. Totdat mannen opnieuw gaan functioneren in deze essentiële bekwaamheid zullen vrouwen tevergeefs proberen deze leemte te vullen en zullen zij hun pijn en verwarring blijven verwoorden.
Kort samengevat: er bestaat tegenwoordig bij een groot aantal mannen een overweldigend grote gender-verwarring. Wanneer mannen worden genezen zal de weg geopend worden tot de heelheid van vrouwen. Wanneer mannen zich echter niet terug zullen gaan vinden als mannen zal dezelfde gender-verwarring op dezelfde schaal binnenkort ook het diepe wezen van vrouwen gaan verduisteren.
Ik begin dit boek met het verhaal van Richard, één van de meer gecompliceerde en ernstige voorbeelden die de pijn illustreren die een begaafde jongeman ervaart wanneer hij van een essentieel onderdeel van zichzelf is vervreemd. Zijn verhaal illustreert tevens de ongelooflijke vreugde van het ervaren van een transcendente mannelijkheid, die hem in contact brengt met die van hemzelf.

QUOTE:

Maar hoe gaan we om als familie van een homofiel?
Er zijn ouders die hun kind verstoten.
Er zijn ouders die denken dat het de straf van God is dat hun kind zo is.
Die ouders gaan bij zichzelf te rade welke zonde ze gedaan hebben, dat ze een kind hebben die homo is.
Waarom durven jongeren er niet mee naar hun ouders te gaan?
Ouders hebben vaak een beeld dat hun zoon met een meisje thuiskomt, en niet met een jongen.
Of hun dochter met een jongen en niet met een meisje?

Ontstaan van homoseksualiteit:

Er bestaan allerlei theorieën over het ontstaan van homoseksualiteit. Veel van die theorieën worden fel bestreden. Is homoseksualiteit aangeboren of tijdens de jeugd verworven? Is homoseksuele geaardheid iets van de laatste paar eeuwen, of is zij er altijd al geweest? Hebben alle homoseksuelen iets gemeenschappelijks, afgezien van hun seksuele aanleg? Is het ontstaan van een homoseksuele aanleg bij mannen vergelijkbaar met het ontstaan van een lesbische geaardheid bij vrouwen? Over deze en verwante vraagstukken werd en wordt veel gediscussieerd. Er is nog geen verklaring op tafel gekomen die aanspraak kan maken op algemene geldigheid.

Eén van de biologische theorieën is de volgende. De ontwikkeling van neuronen en dendrieten in de amygdala en delen van de hypothalamus zijn per sekse verschillend. Dat komt doordat deze hersendelen tijdens de ontwikkeling van de foetus bij de aanwezigheid van testosteron anders ontwikkelen dan bij de afwezigheid ervan.

Het betreft overigens niet de gehele hypothalamus of amygdala, maar slechts bepaalde kernen ervan. Deze kernen noemt men seksueel-dimorfe kernen. Zo is in de hypothalamus de area praeoptica medialis bij mannen over het algemeen groter dan bij vrouwen. In de amygdala is de corticomediale kern ook groter bij mannen. Deze kern is verbonden met de area praeoptica medialis van de hypothalamus.

Het lijkt erop dat dit verschil in ontwikkeling zorgt voor de geslachtsgerelateerde verschillen in het denken, seksuele oriëntatie, agressie en cognitieve functies. Sommige onderzoekers denken dat homoseksualiteit ontstaat doordat tijdens de embryonale ontwikkeling er wèl testosteron vrijkomt maar bij de foetale ontwikkeling niet.

zie verder :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 20:16

ik noemde al eerder genderdysforie.
hier een uitleg wat het is.

Een geslachtsidentiteitsstoornis of genderdysforie is een psychische aandoening waarbij iemand zich enerzijds ongemakkelijk voelt bij de geldende normen voor zijn of haar sekse en zich anderzijds aanhoudend identificeert met het andere geslacht. De symptomen zijn vaak al op jongere leeftijd waar te nemen.

Jongens ontwikkelen bijvoorbeeld het idee dat het beter is geen penis en testes te hebben. Soms menen ze dat deze lichaamsdelen wel zullen verdwijnen of krijgen er een hekel aan. Ze hebben een afkeer van ruwe jongensspelletjes en spelen liever met meisjes.

Meisjes hebben het verlangen of de overtuiging een penis te krijgen. Ze willen geen borsten krijgen of menstrueren. Er kan een aversie tegen zittend urineren ontstaan. Het komt ook voor dat ze zich verzetten tegen het dragen van typische meisjeskleding. Ze zijn minder geïnteresseerd in typische meisjesspelletjes en spelen bij voorkeur met jongens. Zowel jongens als meisjes experimenteren meer dan normaal met kleding die traditioneel bij de andere sekse past.

Bij adolescenten en volwassenen ontstaan verdergaande symptomen, zoals pogingen om primaire en secundaire geslachtskenmerken te verwijderen, dan wel te verkrijgen (bijvoorbeeld met hormoonkuren). Ook ontwikkelt zich vaak het gevoel in een 'verkeerd' lichaam te zitten. Als iemand daadwerkelijk lichamelijk wil overgaan tot de andere sekse door middel van een operatieve ingreep, spreekt men van transseksualiteit. Als iemand ernaar streeft kenmerken van beide geslachten te hebben, spreekt men van transgenderisme. Naast de geslachtsidentiteitsstoornis kunnen ook andere aandoeningen ontstaan, zoals depressie, angststoornissen of psychosomatische verschijnselen.

De diagnose is niet eenvoudig. Ten eerste wordt onderzocht of er sprake is van interseksualiteit of een psychische aandoening, bijvoorbeeld een stoornis van de lichaamsbeleving of schizofrenie. Ook moet worden uitgesloten dat de persoon alleen streeft naar de maatschappelijke voordelen die een andere sekse zou kunnen bieden, of een schijnoplossing voor niet-aanvaarde homoseksualiteit. Verder moet er sprake zijn van ernstig lijden en sociale problemen tussen de persoon en de omgeving. Aangezien het om een samenhangend pakket van problemen gaat, spreekt men in dit geval van een syndroom. Het hebben van een andere identiteit dan conventioneel wordt verwacht, is op zich niet voldoende om van een stoornis te spreken.

Uit hersenonderzoeken verricht door dr. Dick Swaab blijkt dat er in de hersenen in de hypothalamus een gedeelte is dat seksebepaald is en bij transseksuelen precies tegengesteld aan het biologische geslacht ontwikkeld is. Tegen deze uitleg wordt tegengeworpen dat er hersenen onderzocht zijn van transseksuelen die een hormoontherapie ondergaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 20:40

CROSSROAD317 schreef:

Misschien vind je mij naief, maar ik heb nooit de illusie gehad dat we hier wetenschappelijk bezig zijn. Dat is ook niet mijn intentie. Ik geloof ook niet dat dat de weg is. Mijn geloof is mijn richtsnoer. Het diepgaande geloof, dat God bevrijdt van alle zonden en ongerechtigheid. En dat de weg ook uit homoseksualiteit bestaat. En deze weg wil ik niet dichttimmeren.
Wat betreft suggestief, je laatste opmerking vind ik enorm suggestief, want dan zet je me neer als iemand die alleen maar op één ding gefixeerd is. En die opmerking vind ik niet bij je passen. Ik dacht dat je me wat dat betreft wat beter kende.

http://www.chris.nl/index.php?pagina_id=5342

http://www.home60515.com/3.html
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 20:47

CHATULIEM619 schreef:
Misschien vind je mij naief, maar ik heb nooit de illusie gehad dat we hier wetenschappelijk bezig zijn. Dat is ook niet mijn intentie. Ik geloof ook niet dat dat de weg is. Mijn geloof is mijn richtsnoer. Het diepgaande geloof, dat God bevrijdt van alle zonden en ongerechtigheid. En dat de weg ook uit homoseksualiteit bestaat. En deze weg wil ik niet dichttimmeren.
Wat betreft suggestief, je laatste opmerking vind ik enorm suggestief, want dan zet je me neer als iemand die alleen maar op één ding gefixeerd is. En die opmerking vind ik niet bij je passen. Ik dacht dat je me wat dat betreft wat beter kende.

ik denk dat we homoseksualitiet ook onder de loep van de wetenschap moeten kijken.
dan pas snappen we hoe het in elkaar zit.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 21:10

MARIJAN072 schreef:
Thomas,

Mijn reactie is niet bedoeld als een persoonlijke aanval, dus bij deze mijn excuses als dit zo is overgekomen.

Mailen mag altijd, maar wat betreft het forum laat ik het hier liever bij.

Marijan

Ik was inderdaad wat bozig over je interpretatie van mijn woorden maar mijn reactie is toch wat harder aangekomen dan ik wilde, denk ik. Dat gun ik je niet en daar vind ik je ook te aardig voor. Ik had wat minder ijzig kunnen en moeten reageren. Sorry dat je je ontdaan voelde en we handelen het verder maar per mail af.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 april 2010, 23:22
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 00:07

MAR907 schreef:

Adoe....zo zielig voor Ruud, ja....... Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 00:14

CHATULIEM619 schreef:
Het is dus niet suggestief, het valt me gewoon op dat je de laatste tijd erg veel over onderwerpen als sexualiteit en misbruik praat. Gewoon een constatering, van mijn kant.

Leuke pagina, maar dit is slechts één voorbeeld, van wat mogelijkerwijs zou kunnen gebeuren.

De Nederlandse versie van de link die je gaf. Let wel op het vraagteken.....
Seksueel misbruik: een belangrijke oorzaak van homoseksualiteit?
Het is een goed gedocumenteerd feit dat heel veel homo's seksueel werden misbruikt op jonge leeftijd. (Dit document wordt afgesloten met een lijst van enkele boeken die deze verklaring te ondersteunen.)
Met andere woorden, er is een overvloed aan bewijs dat heel veel homo's zijn hetero geboren, maar waren gedesoriënteerd door seksueel misbruik.

Inderdaad, er zijn veel meer gevallen van seksueel misbruik is dan zijn er gevallen van homoseksualiteit. Als een grote studie besproken in 1997 een kwestie van de Publicatieblad van de American Medical Association gevonden, gemiddeld 12,8% van de vrouwen en 4,3% van de mannen terugroepen seksueel misbruikt zijn.1 (Hoeveel niet te roepen?)

Volgens dr. James E. Soukup, auteur van een boek dat handelt over verschillende onderwerpen met inbegrip van seksueel misbruik te voorkomen: "In een nationale studie in 1985, 27 procent van de ondervraagde vrouwen en 16 procent van de mannen naar verluidt seksueel zijn misbruikt als kind . Andere studies wijzen uit dat deze cijfers te laag zijn. Gesuggereerd wordt dat tachtig procent van alle seksuele misbruik niet wordt gemeld. "2

De Associated Press opgemerkt in eind 1998 dat, volgens een analyse van 166 studies over de jaren 1985-97: "Zoals velen als een op de vijf jongens seksueel misbruikt is .... Het is [ook] tot de conclusie dat seksueel misbruik van jongens is onderrapportage en onderbehandeld .... Eerdere studies hebben aangetoond dat 25 procent tot 35 procent van de meisjes seksueel misbruikt zijn. "3

(Volgens een JAMA review van de literatuur opnieuw het seksueel misbruik van jongens, slechts 10% -33% van de mannelijke slachtoffers van mishandeling nooit iemand vertellen over dat misbruik.4 Het onderzoek is ook gebleken dat: "misbruikt [mannelijke] adolescenten, met name die slachtoffer zijn van mannen, waren tot 7 keer meer kans om zichzelf identificeren als homo of bi dan leeftijdgenoten die niet misbruikt was."5 En wat betreft vrouwelijke slachtoffers van mishandeling, een studie is gebleken dat 38% van de volwassen vrouwen die seksueel leeftijden 18-31 werden misbruikt als jonge [tussen de leeftijd van 10 maanden tot 12 jaar] kon zich niet herinneren dat ze seksueel misbruikt werden als ze jong.6)

Ongeacht de werkelijke percentages van mannelijke en vrouwelijke slachtoffers van seksueel misbruik, gelet op hoe hoog de voorgestelde / gerapporteerde cijfers worden vergeleken met het percentage van de bevolking dat is homoseksueel (slechts 1% -2%), kunnen we dat seksueel misbruik kan zien theoretisch account voor iedere geval van homoseksualiteit.

Ook is er momenteel nog geen definitief bewijs dat iemand homoseksueel is geboren. Verschillende studies van homoseksuele onderzoekers voerden enkele mogelijke biologische basis van homoseksualiteit te vinden. Maar andere wetenschappers gemakkelijk gewezen op de tekortkomingen in deze studies, en de resultaten van deze studies moeten nog worden gekopieerd door anderen. In de woorden van pro-homoseksuele Newsweek magazine: "In het begin van de jaren '90, drie studies met veel publiciteit leek te suggereren dat homoseksualiteit de roots van genetische waren .... Meer dan vijf jaar later de gegevens zijn nooit gerepliceerd."7 (Dit feit is bijna volledig genegeerd door de partijdige, onbetrouwbare, dominante liberale media.) En in de mei / juni 2008 nummer van Psychology Today hebben we dit: "Niemand heeft nog niet geïdentificeerd een bepaald gen gay .... Er is geen all-inclusive verklaring voor de variatie in seksuele geaardheid, in ieder geval geen met bewijsmateriaal ....[ T] hier zijn veel verschillende mechanismen [waarbij zowel de natuur en op te voeden], niet tot een enkele, voor het produceren van homoseksualiteit. "8

(En zelfs als er ooit een 'homoseksuele gen, "aangezien de meeste zo niet alle homoseksuelen niet vader nakomelingen, zou je denken dat homoseksuele genen zou verdwijnen of sterven uit.)

Dus hoe kan iemand beweren, in goed geweten, dat homoseksuelen op die manier geboren en hebben geen andere keuze? Als iemand zegt dat hij homoseksueel bent, moet onze eerste reactie om te proberen en te zien of hij / zij was seksueel misbruikt en, zo ja, om vervolgens de dader te straffen. Onze volgende reactie moet zijn om de therapie te bieden aan homoseksuelen om hen te helpen omgaan met hun problemen.

Degenen die druk op de Born-line homoseksuele daadwerkelijk negeren van het seksueel misbruik van kinderen. Wat voor soort "mensen" willen laten pedofielen wegkomen met seksueel misbruik van kleine kinderen?

(Als seksueel misbruik gebeurt er met een jaar of twee jaar oud kind, kan hij of zij niet herinneren dat er later in het leven omdat het gebeurde op zo'n jonge leeftijd. Echter, het trauma kan de rest van het leven van het slachtoffer te regelen. Sommige homoseksuelen zullen zweren dat ze nooit seksueel misbruikt, maar ze hebben geen manier om te weten zeker.)

Ervaren psychologen en psychiaters, zoals Masters en Johnson, Charles Socarides, Joseph Nicolosi, Benjamin Kaufman, Elizabeth Moberly, Jeffrey Satinover, en Gerard van den Aardweg, hebben veel succes in de veranderende homoseksuelen hetero's. (Ze zijn succesvol omdat de meeste, zo niet alle homoseksuelen waren waarschijnlijk heteroseksuele geboren.)

Dr Reuben Fine, directeur van de New York Centrum voor Psychoanalyse Opleiding: "Het is paradoxaal dat, hoewel de politiek actieve homoseksuele groep [s] ontkent de mogelijkheid van verandering, alle onderzoeken uit Schrenk-Notzing op positieve effecten hebben, vond vrijwel ongeacht van de soort behandeling gebruikt .... Als de homoseksuele patiënten werden gemotiveerd, welke procedure [dat wil zeggen, de behandeling] is vastgesteld, kan een groot percentage zal geven hun homoseksualiteit. "9

Degenen die zich verzetten tegen gebruik van therapie om homoseksuelen te veranderen in hetero zijn, in feite, in een poging om homoseksuelen opgesloten in homoseksualiteit te houden. Degenen die zich verzetten tegen een dergelijke therapie niet wilt dat homoseksuelen tot een keuze, een uitweg van homoseksualiteit hebben. Dat is on-Amerikaans, onmenselijk, onverdraagzaam, en gemeen drukkend.

Bovendien, gelet op alle solide wetenschappelijk bewijs dat homoseksuelen geestelijk gestoord zijn om een diploma of een ander als gevolg van seksueel misbruik (of disfunctionele ouders of andere negatieve invloeden ontwikkelingsstoornissen veel homoseksuelen ervaren), is het duidelijk dat die psychiaters en psychologen die zeggen dat homoseksualiteit moet NIET op de officieel goedgekeurde lijst van geestesziekten zijn schijnbaar malpractitioners incompetent. Ze lijken meer geïnteresseerd in het 'politiek correct' dan in de waarheid. Incompetente malpractitioners moeten hun vergunningen ingetrokken van hun beroepen ply.

(Een boek geschreven door Dr Ronald Bayer, een pro-homoseksuele psychiater, getiteld Homoseksualiteit en de Amerikaanse Psychiatrie: The Politics of Diagnose, Legt uit hoe de beslissing om homoseksualiteit uit de officieel goedgekeurde lijst van geestesziekten was gebaseerd op machtspolitiek en intimidatie door groepen homoseksuele geen wetenschap.)

Een laatste opmerking: Homoseksuelen niet wil dat je weet dat veel van hen seksueel werden misbruikt als jonge, omdat veel mensen die zo werden misbruikt door naar anderen molesteer. En homoseksuelen niet wil dat je weet dat ze meer kans om molesteer kinderen dan heteroseksuelen zijn.10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 15 Volgende
Pagina 10 van 15