Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 12:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het is hoor de wind waait door mn jasje Je zou van de straat woeien |
Ik woei niet van de straat, mn vuilcontainer helaas wel Net klaar met alle plastic zakjes an de overkant uit de heg trekken, en nu heb ik het koud!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 12:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik woei niet van de straat, mn vuilcontainer helaas wel Net klaar met alle plastic zakjes an de overkant uit de heg trekken, en nu heb ik het koud! |
kan Pieter je dan niet even omhelzen zodat je warm krijgt...enne vergeet de foto niet
Hier waait het ook al uren aan een stuk...het is echt een hevige wind, gelukkig geen regen nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 13:53
|
|
|
Het is echt niet normaal de kliko's vliegen je om de oren Stomme mensen die die dingen ook leeg nog aan de weg laten staan terwijl dit weer is voorspeld JA oke ik weet dat de weermannen er wel vaker naastzitten maar nu dus echt niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 13:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het is echt niet normaal de kliko's vliegen je om de oren Stomme mensen die die dingen ook leeg nog aan de weg laten staan terwijl dit weer is voorspeld JA oke ik weet dat de weermannen er wel vaker naastzitten maar nu dus echt niet |
Ik heb me er ook wel eens aan geergerd......."stomme buurman,laat dat ding dagenlang staan" tot ik wat weg wilde gooien en mijn container niet kon vinden........
Het is hier spooky buiten,de teakhouten tuintafel schoof ineens richting de tuindeuren(waar ik zit)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 14:01
|
|
|
FRANKT627 schreef: | kan Pieter je dan niet even omhelzen zodat je warm krijgt...enne vergeet de foto niet
Hier waait het ook al uren aan een stuk...het is echt een hevige wind, gelukkig geen regen nu. |
Die heeft het niet koud, die is hard aan het werk Ik ga de vuilcontainer nog maar ff vullen.....nou is de klep weer opengewaaid en de helft ligt er weer naast, waar blijft die vuilnisman!!! En dan te bedenken dat mn andere container loodzwaar is omdat de vuilniswagen opeens wel om half 8 voorbij reed toen mijn container nog niet aan de straat stond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 14:06
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het is echt niet normaal de kliko's vliegen je om de oren Stomme mensen die die dingen ook leeg nog aan de weg laten staan terwijl dit weer is voorspeld JA oke ik weet dat de weermannen er wel vaker naastzitten maar nu dus echt niet |
Die van mij gaan vol aan de wandel, t is vandaag de container met verpakkingsmateriaal, die weeg niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 16:56
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Die van mij gaan vol aan de wandel, t is vandaag de container met verpakkingsmateriaal, die weeg niks. |
MAar goed dat hier het plastic niet aan de weg moest want die zitten in plastic zakken zal me een feest gegeven hebben De krantencontainers waren vol wel blijven staan maar ja leeg wegen ze niks nie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 16:56
|
|
|
Het is spruitjes weer.
Lijkt mij wel een lekker om er spekjes doorheen te doen en stukjes ui...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 16:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het is spruitjes weer.
Lijkt mij wel een lekker om er spekjes doorheen te doen en stukjes ui... |
Die doe ik zo samen met de champignons door de sperziebonen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 17:12
|
|
|
Kippen in de nacht...met de Hawaiversie....(vanavond)
En voor morgen staat weer een winterse pot te sudderen.. Heerlijk die lucht van de kruidnagelen en de laurier!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 17:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kippen in de nacht...met de Hawaiversie....(vanavond)
En voor morgen staat weer een winterse pot te sudderen.. Heerlijk die lucht van de kruidnagelen en de laurier!!! |
Laat me raden....rodekool?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 17:20
|
|
|
MARRY942 schreef: | Laat me raden....rodekool? |
Nee...winterse pot is... Runderlappen bakken....water erbij laten sudderen... Uurtje later groente erbij...(wortels...prei....) Laurier met kruidnagel en 2 grote bouillontabletten. Paar aardappels in blokjes erbij ....(kun je later prakken en zodoende binden) Later de vlees in stukjes snijden...en ZIEDAAR.....winterpot!!! Eigenlijk rommel ik met hoeveelheden...het is een grote pan vol en verdwijnt weer groot deel in de diepvries!!
Stond op de achterkant van een Aldifolder...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 17:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...winterse pot is... Runderlappen bakken....water erbij laten sudderen... Uurtje later groente erbij...(wortels...prei....) Laurier met kruidnagel en 2 grote bouillontabletten. Paar aardappels in blokjes erbij ....(kun je later prakken en zodoende binden) Later de vlees in stukjes snijden...en ZIEDAAR.....winterpot!!! Eigenlijk rommel ik met hoeveelheden...het is een grote pan vol en verdwijnt weer groot deel in de diepvries!!
Stond op de achterkant van een Aldifolder... |
Klinkt verrukkelijk Zeeland!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 13:22
|
|
|
Geen regen, een beetje wind...dus dadelijk op de fiets naar de winkel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 13:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Geen regen, een beetje wind...dus dadelijk op de fiets naar de winkel... |
valt je niet om? neem je driewieler maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 13:43
|
|
|
Vanochtend een héérlijk zonnetje! Nu zitten er een paar flinke wolken voor datzelfde zonnetje Ach........ zolang het maar droog is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 13:45
|
|
|
Vanochtend een héérlijk zonnetje! Nu zitten er een paar flinke wolken voor datzelfde zonnetje Ach........ zolang het maar droog is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 15:47
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Vanochtend een héérlijk zonnetje! Nu zitten er een paar flinke wolken voor datzelfde zonnetje Ach........ zolang het maar droog is |
tweeling steentjes?
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 4 januari 2012, 15:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 17:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Geen regen, een beetje wind...dus dadelijk op de fiets naar de winkel... |
En droog aangekomen en terug Frank Hier was het de hele dag droog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 23:30
|
|
|
begon goed vanmorgen om tien uur, de zon scheen, maar al gauw kwamen de grijze regenwolken en nu................................... plensregens storten naar beneden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 00:05
|
|
|
Net na middernacht.... Het giert rond huis..... Gewoon beetje angstig.... Maar goed...straks weer warm en blij onder een dekbedje....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 00:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Net na middernacht.... Het giert rond huis..... Gewoon beetje angstig.... Maar goed...straks weer warm en blij onder een dekbedje.... |
Weet je, vroeger met die huizen van toen, was het veel gezelliger, niks geen dubbele beglazing, en gewoon een schoorsteen waar jje de wind doorheen hoorde jakkeren. Lekker voor de kachel met een mok warme melk, en daarna te bedde, je harses onder de dekens.
Tegenwoordig, is er niets meer aan, het enige wat je nu van een stormpje mee krijgt, is smorgens als je de deur uitgaat, een enkele afgewaaide dak pan. En in huis hoor je de wind bekant niet meer, en bomen zie je maar mondjes maat heen en weer gaan, als je ze al ziet, tussen al dat beton.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 00:48
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Weet je, vroeger met die huizen van toen, was het veel gezelliger, niks geen dubbele beglazing, en gewoon een schoorsteen waar jje de wind doorheen hoorde jakkeren. Lekker voor de kachel met een mok warme melk, en daarna te bedde, je harses onder de dekens.
Tegenwoordig, is er niets meer aan, het enige wat je nu van een stormpje mee krijgt, is smorgens als je de deur uitgaat, een enkele afgewaaide dak pan. En in huis hoor je de wind bekant niet meer, en bomen zie je maar mondjes maat heen en weer gaan, als je ze al ziet, tussen al dat beton. | Maar onderweg kwam ik nog genoeg wind tegen hoor!!!! Als slingerend als een dronkeman reed ik huiswaarts....
Overdrijven is ook een vak....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 07:55
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Maar onderweg kwam ik nog genoeg wind tegen hoor!!!! Als slingerend als een dronkeman reed ik huiswaarts....
Overdrijven is ook een vak.... |
wat deed je nog op straat zo laat? Slingerde door de wind of was er iets in je dat je deed slingeren?
Hier waait enorm sinds gisterenavond. Volgens het Belgisch weerbericht zou het nog tot de middag duren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 08:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Weet je, vroeger met die huizen van toen, was het veel gezelliger, niks geen dubbele beglazing, en gewoon een schoorsteen waar jje de wind doorheen hoorde jakkeren. Lekker voor de kachel met een mok warme melk, en daarna te bedde, je harses onder de dekens.
Tegenwoordig, is er niets meer aan, het enige wat je nu van een stormpje mee krijgt, is smorgens als je de deur uitgaat, een enkele afgewaaide dak pan. En in huis hoor je de wind bekant niet meer, en bomen zie je maar mondjes maat heen en weer gaan, als je ze al ziet, tussen al dat beton. |
Dan woon jij verkeerd hoor, hier is het nog heel 'gezelllig'. De wind fluit rondom mn huis en door de ventilatieroosters, de regen en hagel beukt op mn 3 dubbel beglazing en dat hoor je echt prima. Daarbij nog 2 in pyama gehulde kinderen op de bank die bang zijn voor de onweersbui die ook nog ff voorbijkomt. Het enige dat mist aan dit schattige tafereeltje is de beker warme chocolademelk maar ze laten me niet opstaan om die te gaan maken. Storm is enkel leuk als je er lekker onder de dekens van je warme bed naar kan luisteren, storm als je s morgens dat lekkere warme bed moet verlaten is geen bal aan!! Al heb ik heerlijk geslapen met die herfstgeluiden op de achtergrond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 08:22
|
|
|
....en toen vloog de trampoline over de schutting
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 08:24
|
|
|
Das waar hoor...!!!
Ook ik kan nog genieten....vooral savonds als ik me hoog en droog voel zitten in mijn huisje.. Geen wind en regen die me meer kan raken...de natte kleding even op de (inmiddels omhoog gedraaide) verwarming... Handen om een warme mok met melk... Dan waan ik me toch ook in deze eeuw...gewoon in tijden van vroeger ??? Inderdaad ik hoef geen kolen meer te halen, maar de sfeer is even gezellig en ouderwets!!! En die wind??? Die loeit net zo als vroeger!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 08:29
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ....en toen vloog de trampoline over de schutting |
Ooit zag ik deze happening bij mijn zusje...dat was echt erg!!!!
Die hebben ook een bungalow midden in de zeeuwse polder...en kunnen rond om huis niets hebben staan!!!!!!
Dochterlief belt me net (huilend!!!!!) Ze heeft er een uur over gedaan om fietsend op haar werk te komen... Dat is net even te veel van het goede voor mijn kanjer!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 09:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ooit zag ik deze happening bij mijn zusje...dat was echt erg!!!!
Die hebben ook een bungalow midden in de zeeuwse polder...en kunnen rond om huis niets hebben staan!!!!!!
Dochterlief belt me net (huilend!!!!!) Ze heeft er een uur over gedaan om fietsend op haar werk te komen... Dat is net even te veel van het goede voor mijn kanjer!!!! |
Nee, dat hebben wij dus ook geleerd vandaag. T was de eerste storm in dit huis, voortaan even bepaalde dingen vastzetten bij harde wind.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 10:22
|
|
|
Het is hier in de buurt bar en boos Campings staan blank(voor sommige mensen is dat hun vaste woonverblijf,die stacaravan die nu naar de sloop kan) en ze zijn nu bezig huizen te ontruimen vanwege verwachtte dijkdoorbraak........ik zit hier hoog en droog en buiten de lager gelegen waterbergingsgebieden maar familie is bezig hun paarden hogerop te zetten en hun huizen voor te bereiden,ze verwachten dat het water er een meter hoog komt te staan........ Het zal je maar gebeuren
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 5 januari 2012, 10:25
|
|
Naar boven |
|
|