Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:33
|
|
|
Quote: | God in Jezus Christus zegt, dat je niet mag doden en wil dat niet.... |
Was het niet God door Mozes die zegt; Je mag een ander niet doden En daarbij dus de al eerder gestelde vraag hoe dat zit, omdat Mozes en zijn volk vervolgens zelf in de strijd anderen doodden?
Het was God door de dood van Jezus die ons vrijmaakte van de wet van Mozes. Een discussie hier ook al vaker gevoerd, want moeten we ons dan nog wel aan de wet houden of niet? Natuurlijk zijn we het er allemaal over eens dat dat wel het geval is...enkel door het bloed van Jezus zijn we nu gered van de zonde!
Dus de wet bestond al lang voor Jezus bestond...en geld m.i. voor alle bevolkingsgroepen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOOGLIE741
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:34
|
|
|
Ik sprak vorige week nog met Anne van der Bijl die veel in moslim landen spreekt met moslims zoals Jihad strijders, Taliban en Hezbollah. Hij zegt dat je ze alleen als vriend kan zien om ze met de liefde van Jezus te kunnen benaderen. Hoe geef je die liefde dan ? Net als Jezus die Maria van Magdela benaderde. Jezus accepteerde de keuzes die ze in haar leven heeft gemaakt en toch sprak Hij de Waarheid. Deze Waarheid maakt je vrij en veroordeeld je niet. Zo kan je best tegen moslims de Waarheid spreken dat ze in een stomme cultuur vast zitten met allerlei rituelen.
In de koran staat heel duidelijk het verhaal van Jezus en zij bevestigen dat Hij is geboren uit de maagd Maria en dat de volgelingen van Jezus zullen worden verheerlijkt door God. Maar de REDDING in het KRUIS word uiteraard door satan niet gesproken in de Koran.
Ik ben ervan overtuigd dat als God een Saul in een Paulus kan veranderen, Hij ook nog veel grotere dingen gaat doet en ik weet zeker dat de moslims Jezus willen leren kennen in de volle Waarheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:37
|
|
|
Quote: | ik blijf bij mijn conclusie, Mohammed heeft zijn eigen god gemaakt. |
Ik geloof ook niet dat er iemand is die dit tegenspreekt, Chat... Mohammed heeft een eigen beeld gecreeerd van een God die aanvankelijk beiden Moslims en Christenen behoorden! Hij heeft zijn eigen draai aan het hele verhaal gegeven...(hij en vele anderen) waardoor er nu zo'n groot verschil bestaat tussen de Islam en het Christendom. Maar om nu te roepen dat de Moslims een hele andere God hebben Ik weet zeker dat ook een moslim enkel hoeft terug te keren naar zijn ware Godom gered te zijn
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 2 januari 2010, 10:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:45
|
|
|
Allereerst Frans, Van harte gefeliciteerd met je huwelijk...ik hoop dat jullie heel gelukkig mogen worden
Stiefvader zijn is zeker niet een makkelijke taak...De kinderen van de partner krijgen met een heleboel (ongewenste) veranderingen te maken en niet allemaal zullen ze dat zomaar nemen! Mijn advies is om het de tijd te geven, zodat ze aan je kunnen wennen en je beter leren kennen. Laat zien dat je niet van plan bent de plek van hun vader in te nemen, maar er wel voor ze bent wanneer dat nodig is. In hun ogen is vooral de moeder een "ouder" en ze zullen (aanvankelijk) toch meer van haar aannemen... Probeer hun vertrouwen stukje voor stukje te winnen en verwacht niet van ze dat ze je meteen helemaal zullen accepteren. Je kunt wat "quality time" met de kinderen doorbrengen zonder je vrouw, om te laten zien dat je een goede vent bent en het oke is als ze je aardig vinden...
Succes ermee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 11:14
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Maar om nu te roepen dat de Moslims een hele andere God hebben | Ja,dat hebben ze. Anders is God cynisch en sarcastisch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 11:17
|
|
|
MOOGLIE741 schreef: | In de koran staat heel duidelijk het verhaal van Jezus en zij bevestigen dat Hij is geboren uit de maagd Maria | Maar ze zeggen ook dat Gabriel (de engel) de vader is. En dus dat Jezus niet uit God is. En daar draait het wel om.
Laatst aangepast door
|
HDBAS635
|
op zaterdag 2 januari 2010, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 11:24
|
|
|
JILL658 schreef: | Ja Pieter dat bestaat echt iemand vervloeken, maar je kan je zelf ook een vloek op leggen. Door bijvoorbeeld te zeggen Nee hoor dat kan ik nooit leren enz Of je hebt een keer een negatief besluit genomen. Daar word ik nooit beter van.
Je vraagt hoe kan je dat verbreken? In het kort: Door te erkennen wat je zelf hebt of de ander uitgesproken heeft, over jou. Daar vergeving voor vragen bij de Vader en de ander te zegenen. Dan zeg je In de naam van Jezus verbreek ik deze vloek over mij en ik snij mij daarzelf van los. Jezus wilt U mij schoon wassen hiervan door Uw kostbaar bloed, reinig mij. Beter is als je dat door een ander laat doen. Dit kan een diepe bevrijding zijn. Jill |
Ik vind dat je wel een hele vreemde definitie erop nahoudt wat betreft vloek. Ik vind daar ook geen enkele bijbelse grond in. Elke vorm van kritiek is in jouw ogen dan een vloek en dat vind ik te ver gaan.
Vervloeking is een middel dat in de Bijbel regelmatig voorkomt. Paulus spreekt zelfs vervloeking uit over eenieder die een ander evangelie verkondigt. Elisa spreekt een vervloeking uit over een aantal kinderen die hem beledigen. Hij spreekt zelfs een vervloeking uit over zijn knecht Baruch.
Vervloeking heeft alles te maken met het oordeel van God. Het probleem is echter, dat dit vaak verkeerd gebruikt wordt. En daarom is het niet echt aan te raden het te gebruiken als je niet geleid wordt door de Heilige Geest.
De vervloeking die over jou is uitgesproken komt voort uit de frustratie en de pijn van iemand. En dan is het geen vervloeking namens God. Hij ziet dit als laatste redmiddel om jullie nog onder druk te zetten. En deze druk heeft hij vaker op jullie willen uitoefenen. Daarom zou ik me er maar niet druk om maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 11:30
|
|
|
Allereerst van harte gefeliciteerd met je huwelijk.
Het eerste dat me opvalt in jou stukje is dat ze je papa noemen. Persoonlijk heb ik daar altijd een beetje moeite mee. Wat voor een sukkel het misschien ook wel kan zijn, ze hebben een papa. Voor mij is dat iets dat je iemand niet af kan nemen. Het lijkt me voor een kind ook niet niks op opeens iemand die je net leert kennen papa te moeten noemen. Wij hebben de kinderen altijd verteld: papa is papa en Pieter is Pieter. Kinderen zijn van nature heel loyaal naar hun ouders toe, als je dat probeert te verbreken zal dat alleen maar in je nadeel werken. Als kinderen echter uit zichzelf papa willen zeggen moet je dat ook niet verbieden vind ik, leg die keuze bij henzelf neer. Je moet zeker niet gaan proberen om met je nieuwe partner het oude gezinnetje te willen gaan spelen, je bent namelijk een nieuw, samengestelt gezin en dat zal best even duren voordat iedereen aan die nieuwe situatie gewent is. In het dagelijks leven ben je echter wel mede-opvoeder, en dat lijkt me inderdaad niet altijd makkelijk. Ik kreeg de kans om langzaam te wennen aan het moederschap, in het begin houd dat weinig meer in dan voeden en luiers verschonen , het echte werk komt pas later en daar groei je langzaam in. Een stiefouder word meteen in het diepe gegooit. Ik denk dat je eerst samen duidelijk zijn hoe je ze op wilt voeden. Wat van de een mag moet de ander niet gaan verbieden en andersom. Kinderen hebben duidelijkheid nodig en zeker in het begin gaan ze je gigantisch uitproberen, je komt er pas echter wat de grenzen zijn als je ze opzoekt he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:01
|
|
|
FRANS528 schreef: | nu ben ik gelukig getrouwdt met m,n vrouw al 4 maanden via hier,maar zo als julie meschrien lezen aan de aan hef.hebben haar zoontjes van 5 en 8 jaar soms moete met me.de ene keer zeggen ze papa we houden vanje ,en andere kant gooien ze de kop in de windt.voor namelijk aan tafel en naar bedgaan en zo ...wie heeft er nutigge tips voor me |
Van harte gefeliciteerd.
Zoals je wel hebt gelezen hier boven vind ik dat ook goede tips. Misschien kun je ook iets anders doen. Gewoon aan de kinderen vragen hoe zij willen omgaan met jou. Als ze de regels overtreden wat voor een straf er dan op zit. Kinderen zijn hier heel duidelijk in. Maak een lijst voor alle twee en ga een beloning systeem inzetten. Bijv als ze gewoon naar bed gaan krijgen ze een plusje en anders een min. Na zoveel plusjes gehaald te hebben ga jij iets leuks met ze doen. Wees daar heel concequent in. Begin niet de ladder heel hoog te zetten, maar bijv na 5 plusjes al in het begin. Dan later uit bouwen na bijv 7, 10 enz. Dat is een possitief beloning systeem. Zorg dat jullie dat alletwee doen, zodat ze geen wig tussen jullie kunnen drijven. Bij een eigen gezin proberen de kinderen dat uit door als het van de een niet mag het toch maar even vragen aan de ander om te kijken of ze het toch voor elkaar kunnen krijgen wat ze willen. Zorg dat jullie communicatie heel duidelijk is, vraag wat heeft mama gezegt. Val elkaar nooit af waar de kinderen bij zijn doen dat altijd later. Je kan daar met de kinderen altijd weer op terug komen. Forseer niets. Maar wees jezelf!!!! Ik wens jullie veel Wijsheid toe. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:06
|
|
|
MOOGLIE741 schreef: | God spreekt altijd in het NU. Niet in het heden en ook niet in het verleden. De beloften die in Zijn Woord staan, zeggen altijd iets over het NU. God is vastberaden maar loopt nooit haastig, want Hij draagt de tijd in Zijn hand. Zijn denken is niet tijdgebonden en daarom zullen al Zijn zegeningen voor NU zijn.
Ik wil je vandaag zeggen, het maakt niet uit hoelang je in een bepaalde situatie zit waar je onder lijd, God zal het veranderen en kan het binnen een fractie van een seconde. 1 aanraking van Gods kracht kan je lichaam genezen. 1 aanraking van Zijn genade kan je promotie geven. 1 aanraking van Zijn goedheid kan het probleem oplossen waar je al zo lang mee loopt te vechten. 1 aanraking van de Almachtige God van Israël kan jou leven in een ogenblik veranderen.
Ik moedig je vandaag aan, blijf geloven, blijf staan, blijf hopen. Laat het niet toe dat de duivel je naar beneden probeert te halen met zijn leugens, omdat God achter de schermen voor jou aan het werk is. Jou tijd komt en ik proclameer voor de doorbraak dat onze lieve Vader geeft, in een ogenblik, plotseling nog voor jij het zelf ziet !!
God zegt niet, Ik zal of Ik was, maar Hij zegt IK BEN, NU. Maar waarom doet God in onze ogen vaak morgen pas iets? Soms gaat God met jou een proces in waar je veel sterker uit zal komen, terwijl in Gods ogen het al is volbracht. Of vaak willen en kunnen mensen NU niet luisteren, handelen of gehoorzamen, vandaar dat Hij nog steeds vandaag de dag profeten stuurt die gaan zeggen wat God morgen gaat doen !! Het enige wat je nodig hebt is de verheerlijkte IK BEN. Hij zegt: “IK BEN alles wat je nodig hebt, IK BEN jou vrede, IK BEN jou voldoening, IK BEN jou bevrijding en redding en IK BEN de weg naar overwinning tot Ik wederkom op de wolken van Glorie !! Dan zal jij voor eeuwig met Mij feest vieren omdat IK BEN.”
Vader in de hemel, ik kies om U te vertrouwen. Dat U achter de schermen aan het werk bent voor mij. Ik kies ervoor om te staan in geloof en dat mijn seizoen van doorbraak eraan zit te komen. Vader dat U mij kracht en vrede geeft zodat ik geduldig wacht op U. In Jezus naam, Amen !! |
AMEN!!! Halleluja!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:23
|
|
|
euhm sja euhmm waar dees profiel foto? euhm A vond hem wel grappig en cool weet daar zijn de meiningen over verdeelsd maar det gef nie ben gewoon lekker me zelf sooow
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:27
|
|
|
Ik vind dat je wel een hele vreemde definitie erop nahoudt wat betreft vloek. Ik vind daar ook geen enkele bijbelse grond in. Elke vorm van kritiek is in jouw ogen dan een vloek en dat vind ik te ver gaan.
Misschien kun je Jacobus lezen. Zegen en vloek van Derk Prins. Er zijn wel meer boeken geschreven over bijv " de Tong".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:32
|
|
|
tis wit 4 kant en het stuiterd?
pingpong blokje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:32
|
|
|
tis wit en je kan het niet zien?
Fles melk om de hoek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:36
|
|
|
MOOGLIE741 schreef: | God spreekt altijd in het NU. Niet in het heden en ook niet in het verleden. De beloften die in Zijn Woord staan, zeggen altijd iets over het NU. God is vastberaden maar loopt nooit haastig, want Hij draagt de tijd in Zijn hand. Zijn denken is niet tijdgebonden en daarom zullen al Zijn zegeningen voor NU zijn.
Ik wil je vandaag zeggen, het maakt niet uit hoelang je in een bepaalde situatie zit waar je onder lijd, God zal het veranderen en kan het binnen een fractie van een seconde. 1 aanraking van Gods kracht kan je lichaam genezen. 1 aanraking van Zijn genade kan je promotie geven. 1 aanraking van Zijn goedheid kan het probleem oplossen waar je al zo lang mee loopt te vechten. 1 aanraking van de Almachtige God van Israël kan jou leven in een ogenblik veranderen.
Ik moedig je vandaag aan, blijf geloven, blijf staan, blijf hopen. Laat het niet toe dat de duivel je naar beneden probeert te halen met zijn leugens, omdat God achter de schermen voor jou aan het werk is. Jou tijd komt en ik proclameer voor de doorbraak dat onze lieve Vader geeft, in een ogenblik, plotseling nog voor jij het zelf ziet !!
God zegt niet, Ik zal of Ik was, maar Hij zegt IK BEN, NU. Maar waarom doet God in onze ogen vaak morgen pas iets? Soms gaat God met jou een proces in waar je veel sterker uit zal komen, terwijl in Gods ogen het al is volbracht. Of vaak willen en kunnen mensen NU niet luisteren, handelen of gehoorzamen, vandaar dat Hij nog steeds vandaag de dag profeten stuurt die gaan zeggen wat God morgen gaat doen !! Het enige wat je nodig hebt is de verheerlijkte IK BEN. Hij zegt: “IK BEN alles wat je nodig hebt, IK BEN jou vrede, IK BEN jou voldoening, IK BEN jou bevrijding en redding en IK BEN de weg naar overwinning tot Ik wederkom op de wolken van Glorie !! Dan zal jij voor eeuwig met Mij feest vieren omdat IK BEN.”
Vader in de hemel, ik kies om U te vertrouwen. Dat U achter de schermen aan het werk bent voor mij. Ik kies ervoor om te staan in geloof en dat mijn seizoen van doorbraak eraan zit te komen. Vader dat U mij kracht en vrede geeft zodat ik geduldig wacht op U. In Jezus naam, Amen !! |
Amen . De Vader is voor je, naast je, achter je en rondom je heen. Hij is een schaduw aan je rechterhand. Hij is jou Schild en jou Panser. Hij heft Zijn Banier boven je.
Heerlijk dat je zo vol er van bent. Ga je ook preken........ Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:19
|
|
|
Dat vind ik toch wel zielig dat er mensen zijn die zo hopeloos op zoek zijn naar, en zich dan gaan verlagen tot het stalken. Ben je dan als kind zo verwend geweest, ben je zo hopeloos dat je je eigen waarde verliest. Best triest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:20
|
|
|
JILL658 schreef: | Ik vind dat je wel een hele vreemde definitie erop nahoudt wat betreft vloek. Ik vind daar ook geen enkele bijbelse grond in. Elke vorm van kritiek is in jouw ogen dan een vloek en dat vind ik te ver gaan.
Misschien kun je Jacobus lezen. Zegen en vloek van Derk Prins. Er zijn wel meer boeken geschreven over bijv " de Tong". |
Hoewel Dereck Prince een kind van de Heer was, ben ik het wat dat betreft niet met hem eens. Teveel Rafael achtig vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:42
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | [i] Sorry voor dit lange stuk, want het is niet mijn gewoonte om veel te knippen en te plakken. Toch kan ik het even niet laten en ach, een goed advies is nooit weg hè. Wie heeft dit, in meer of mindere mate, wel eens meegemaakt? Het valt me in het artikel trouwens op, dat het vooral over vrouwen gaan. Zouden zij kwetsbaarder zijn hierin?
|
Ik denk dat de meeste vrouwen hier het wel meegemaakt hebben? Ik ben enorm voorzichtig,geef zelfs mijn woonplaats niet en toch weten ze je te vinden Ik en mijn kinderen zijn regelmatig bedreigd met geweld door iemand met wie ik geen contact wilde,hij weet me zo nu en dan nog online te vinden,dan krijg ik een lading "lieve" mailtjes. Het vervelendst vind ik de mannen die je zwakke punt vinden,vervolgens gesprekken daarover aangaan en er ineens een andere draai aan geven.....over euh....laten we maar zeggen:intiem lichamelijk contact Dan voel je je flink bedonderd. Het is zo jammer dat je na zulke ervaringen constant op je hoede bent en moeilijk iemand kunt vertrouwen. Gekken zijn er overal,nuchter en voorzichtig blijven is mijn advies.Zulke kerels daar staan wij toch boven Marijan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:47
|
|
|
Hoi Frans,
Heel hartelijk gefeliciteerd....
Eigenlijk heb ik heel weinig toe te voegen aan de stukjes van Annet en Jill... Je kunt hun vader niet vervangen.. Nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat mijn kids, wel papa zeggen tegen Henk, Maar dat is hun eigen keuze, dit is niet opgelegd en het heeft ook zeker een tijdje geduurt voor ze dat zeiden, De jongste is er mee begonnen en uit eindelijk is de oudste ook gevolgd... Maar de jongste heeft nog een heity dus voor hem is er wel degelijk verschil... Ook weten ze beiden dat Henk hun zorgpapa is en niet hun echte vader. Verder kan ik nogmaals alleen het geen geschreven door Annet en Jill beamen succes verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:49
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Ja,dat hebben ze. Anders is God cynisch en sarcastisch. |
Aldus...ze hebben zelf een andere God gecreeerd. zoals al uitvoerig besproken in deze discussie! Maar de oorsprong ligt toch echt nog steeds bij één en dezelfde...
Overigens is het makkelijker wanneer je een quote gebruikt om niet alleen dat stukje eruit te plukken wat het verhaal weer een hele andere dimentie (kan) geven...als je goed kijkt namelijk zie je dat het stukje erboven duidelijk uitlegt wat er met deze uitspraak bedoeld word! Over selectief lezen gesproken
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 2 januari 2010, 13:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:50
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Aldus...ze hebben zelf een andere God gecreeerd. zoals al uitvoerig besproken in deze discussie! Maar de oorsprong ligt toch echt nog steeds bij één en dezelfde... |
Idd tess...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:54
|
|
|
Ahum! Spreekt voor zich lijkt me zo....grrrroommmmm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 15:20
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik denk dat de meeste vrouwen hier het wel meegemaakt hebben? Ik ben enorm voorzichtig,geef zelfs mijn woonplaats niet en toch weten ze je te vinden Ik en mijn kinderen zijn regelmatig bedreigd met geweld door iemand met wie ik geen contact wilde,hij weet me zo nu en dan nog online te vinden,dan krijg ik een lading "lieve" mailtjes. Het vervelendst vind ik de mannen die je zwakke punt vinden,vervolgens gesprekken daarover aangaan en er ineens een andere draai aan geven.....over euh....laten we maar zeggen:intiem lichamelijk contact Dan voel je je flink bedonderd. Het is zo jammer dat je na zulke ervaringen constant op je hoede bent en moeilijk iemand kunt vertrouwen. Gekken zijn er overal,nuchter en voorzichtig blijven is mijn advies.Zulke kerels daar staan wij toch boven Marijan? |
Tuurlijk staan wij dat, Leanne. Maar klinkt best heftig zeg, je verhaal. Heel begrijpelijk, dat je voorzichtig bent (geworden) met het geven van persoonlijke gegevens. En dan zij wij nog 40-tigers. Lopen jongeren, 'k zie soms zelfs meiden van 18 (snap ik toch al niet zo, die hebben toch genoeg andere mogelijkheden?), niet een nog groter risico? Of zijn zij wijzer, dan wij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 15:30
|
|
|
FRANS528 schreef: | nu ben ik gelukig getrouwdt met m,n vrouw al 4 maanden via hier,maar zo als julie meschrien lezen aan de aan hef.hebben haar zoontjes van 5 en 8 jaar soms moete met me.de ene keer zeggen ze papa we houden vanje ,en andere kant gooien ze de kop in de windt.voor namelijk aan tafel en naar bedgaan en zo ...wie heeft er nutigge tips voor me |
IK denk dat je eerst alleen maar liefde moet geven.......veel liefde en aandacht. Het opvoeden komt later..
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 15:34
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik heb het over Jezus Christus Henk en heb het dus over de God van NU, weet je wel....wij zitten niet meer in het O.T.. Kennelijk ben je een ietsie pietsie in de war. Laten we het maar houden op onze Verlosser en Heiland Jezus Christus, Die gekomen is om mensen te redden en niet om te veroordelen.... Hij alleen heeft ons de Vader kunnen openbaren zoals Hij is, n.l. pure liefde en Licht en Jezus Christus leert nu eenmaal andere dingen....Hij heeft de wet vervuld weet je wel. Hij leert andere dingen dan mensen om zeep te helpen. Nergens lees ik dat Hij zoiets leert, anders hou ik me aanbevolen om daarover een tekst uit het N.T. van je te lezen.
Je bent misschien te veel met de O.T. God bezig vrees ik. We hebben nu de genadetijd van de Here Jezus Christus, Gods Zoon. Daar moeten wij en iedereen het op deze wereld van hebben. Daar moeten we mee bezig zijn. Dat is Gode welgevallig!
Mattheus 5 : 21 Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het volk is gezegd: “Pleeg geen moord. Wie moordt, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.” 22 En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan. 23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt. | Beste Solafide Als God alleen maar in het oude testament een God van oordeel was dan was God toch oerdom om de twee mensen in het nieuwe testament Annanias en Safirea te geest te ontnemen toen ze door een leugen dood aan te voeten van de discipelen vielen. Dus oordeling door de HG alleen maar oud testamentisch dacht in dit geval niet helemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 15:43
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En dan zij wij nog 40-tigers. Lopen jongeren, 'k zie soms zelfs meiden van 18 (snap ik toch al niet zo, die hebben toch genoeg andere mogelijkheden?), niet een nog groter risico? Of zijn zij wijzer, dan wij? |
Ik denk dat de jongeren een minder groot risico lopen?Die hebben een iets grotere mond,ik probeer altijd beleefd te blijven......tikje naief wellicht(en blonT) maar ik ben niet goed in schelden,moet ik nog leren haha En die meisjes van 18 zoeken,denk ik,hetzelfde als wij?Jij krijgt vast ook vaak te horen "oh,jij hebt zo een leuke vent".......yeah right.....makkie joh Het zal met die van 18 niet heel anders gaan,of met die van 30.....40.....50......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOOGLIE741
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 16:08
|
|
|
Heey Jill,
Thanks voor je bemoediging wat God weer bevestigd haha. Het staat tevens in de psalmen en is mijn dooptekst (sinds aug dit jaar gedoopt). Hij heeft Zijn hand op mijn schouder !!
Ja morgen als gast spreker bij een gemeente. Het is altijd weer 1 groot avontuur vol met uitdagingen. Gelukkig neemt God mij bij de hand en gooit Hij me niet in het diepe maar gaat alles geleidelijk aan :-D
veel zegen, Freek John.
JILL658 schreef: | Amen . De Vader is voor je, naast je, achter je en rondom je heen. Hij is een schaduw aan je rechterhand. Hij is jou Schild en jou Panser. Hij heft Zijn Banier boven je.
Heerlijk dat je zo vol er van bent. Ga je ook preken........ Jill |
Laatst aangepast door
|
MOOGLIE741
|
op zaterdag 2 januari 2010, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 16:12
|
|
|
MOOGLIE741 schreef: | Ik sprak vorige week nog met Anne van der Bijl die veel in moslim landen spreekt met moslims zoals Jihad strijders, Taliban en Hezbollah. Hij zegt dat je ze alleen als vriend kan zien om ze met de liefde van Jezus te kunnen benaderen. Hoe geef je die liefde dan ? Net als Jezus die Maria van Magdela benaderde. Jezus accepteerde de keuzes die ze in haar leven heeft gemaakt en toch sprak Hij de Waarheid. Deze Waarheid maakt je vrij en veroordeeld je niet. Zo kan je best tegen moslims de Waarheid spreken dat ze in een stomme cultuur vast zitten met allerlei rituelen.
In de koran staat heel duidelijk het verhaal van Jezus en zij bevestigen dat Hij is geboren uit de maagd Maria en dat de volgelingen van Jezus zullen worden verheerlijkt door God. Maar de REDDING in het KRUIS word uiteraard door satan niet gesproken in de Koran.
Ik ben ervan overtuigd dat als God een Saul in een Paulus kan veranderen, Hij ook nog veel grotere dingen gaat doet en ik weet zeker dat de moslims Jezus willen leren kennen in de volle Waarheid |
Heel goede opmerkingen Mooglie
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 2 januari 2010, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 16:28
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Beste Solafide Als God alleen maar in het oude testament een God van oordeel was dan was God toch oerdom om de twee mensen in het nieuwe testament Annanias en Safirea te geest te ontnemen toen ze door een leugen dood aan te voeten van de discipelen vielen. Dus oordeling door de HG alleen maar oud testamentisch dacht in dit geval niet helemaal. |
Jezus heeft Zelf gezegd, dat Hij niet is gekomen om te veroordelen, maar om te redden.
Wijs mij in het N.T. 1 tekst aan, waar Jezus het zou billijken dat mensen zouden mogen doden!
Wat er destijds is gebeurd met die Ananias en Safira weet ik niet.
Wel heeft Jezus gezegd, dat er een onvergeeflijke zonde is en wel de zonde tegen de Heilige Geest. Misschien hebben zij deze zonde begaan, misschien niet. En wie zegt mij dat God hen veroordeeld heeft....misschien hebben ze zichzelf wel veroordeeld, dat kan n.l. ook. Net als Judas. Wie weet, als Judas naar de Heer was gegaan om VERGEVING te vragen, had hij die misschien wel gekregen. Judas is echter niet naar de Heer gegaan om vergeving te vragen.
Ik ben God niet en kan niet beoordelen wat zich daar geestelijk heeft afgespeeld. Ik hou er niet van om boven mijn voegen te gaan. Ik ben maar een beperkt mens en ik hou me dus aan dat wat er in de bijbel geschreven staat en de woorden, die Jezus gesproken heeft. Daar waar ik te weinig inzicht in heb, daar houd ik mij niet mee bezig om daar precies de vinger op te leggen.
1 Ding weet ik echter wel, want dat staat opgetekend in de bijbel, dat Jezus als Redder en Heiland is gekomen en NIET ALS RECHTER, dat zal pas veel later komen.
HET IS NU NOG VOLOP GENADETIJD EN GEEN OORDEELSTIJD. Lees het maar eens goed na in de bijbel.
Maar hoe dan ook.....nergens kan ik lezen, nogmaals, dat God wil en kan billijken dat wij zullen doden of daartoe oproept. Nergens in het N.T..
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 2 januari 2010, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 16:48
|
|
|
www.bijbelsdagboek.nl
2 januari
„Niemand, die de hand aan de ploeg slaat en ziet naar hetgeen achter hem ligt, is geschikt voor het Koninkrijk Gods.” Luc.9:62
Lezen: Lucas 5:33-39 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 2 januari Lezen: Lucas 5: 33-39
Vertaling 1951
33 Doch zij zeiden tot Hem: De discipelen van Johannes vasten dikwijls en doen hun gebeden, en zo ook die der Farizeeën, maar die van U eten en drinken. 34 Jezus zeide tot hen: Kunt gij soms de bruiloftsgasten laten vasten, terwijl de bruidegom bij hen is? 35 Doch er zullen (andere) dagen komen, en wanneer de bruidegom van hen weggenomen is, dan zullen zij vasten, in die dagen. 36 Hij sprak ook een gelijkenis tot hen: Niemand scheurt een lap van een nieuw kledingstuk af om die op een oud kledingstuk te zetten. Anders zal hij niet alleen het nieuwe scheuren, maar de lap van het nieuwe zal ook niet passen bij het oude. 37 En niemand doet jonge wijn in oude zakken; anders zal de jonge wijn de zakken scheuren en weglopen en de zakken gaan verloren; 38 maar jonge wijn moet men in nieuwe zakken doen. 39 En niemand, die oude gedronken heeft, wil jonge, want hij zegt: De oude is voortreffelijk. De Nieuwe Bijbelvertaling
33 Ze zeiden tegen hem: ‘De leerlingen van Johannes vasten dikwijls en zeggen hun gebeden, zoals ook de leerlingen van de Farizeeën doen, maar die van u eten en drinken maar.’ 34 Jezus zei: ‘U kunt toch niet verlangen dat de bruiloftsgasten vasten zolang de bruidegom bij hen is? 35 Maar er komt een dag dat de bruidegom bij hen wordt weggehaald, en dan is het hun tijd om te vasten.’ 36 Hij vertelde hun ook een gelijkenis: ‘Niemand scheurt een lap van een nieuwe mantel om daarmee een oude mantel te verstellen, want dan scheurt hij de nieuwe, terwijl de lap niet bij de oude past. 37 En niemand giet jonge wijn in oude leren zakken, want dan scheuren de zakken door de jonge wijn en wordt de wijn verspild, terwijl de zakken verloren gaan. 38 Jonge wijn moet in nieuwe zakken worden gedaan. 39 Maar niemand die oude wijn gedronken heeft, wil jonge; hij zegt immers: “De oude wijn is goed!”’
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
De bekeringsgeschiedenis van Levi zat de vrome broeders, die de wet zo goed kenden, behoorlijk dwars. Verbeeld je toch: dat noemen ze een bekering! In plaats van zich nu ijverig te gaan verdiepen in de wet, richt deze man een groot feestmaal aan! En moet je zien wie hij uitnodigde! Nee, Jezus kon de Messias niet zijn. Zijn discipelen eten en drinken, maar vasten is er niet bij... Dan vertelt Jezus, als antwoord op al hun gemopper, de gelijkenis over de jonge wijn. Een heel actuele gelijkenis, want het is ook een boodschap voor de Gemeente van onze tijd. De Gemeente van Jezus Christus heeft de geweldige opdracht in deze wereld uit te zien naar de beloften die God in vervulling gaat brengen. Maar in plaats van naar morgen te kijken, ziet men vaak vol heimwee terug naar vroeger. De verontrusten willen de tijden der vaderen terug, waarin men zich ijverig schaarde rondom de leer. Anderen willen terug naar de tijd van de eerste Gemeente. Maar God vraagt of we bereid zijn om Gemeente van het laatste uur te zijn! De wereld van nu loopt met een enorme vaart naar het einde, dat overigens volgens de Bijbel, een nieuw begin zal zijn. Niets van het oude zal daar terug te vinden zijn. Alle dingen worden nieuw. De behoudenden onder de Christenen hebben vaak geen visie voor morgen: ‘En niemand die oude wijn gedronken heeft, wil jonge, want hij zegt: de oude is voortreffelijk!’ Ach, wie zou hen ongelijk geven!? De voorstanders van de eerste Gemeente zeggen: ‘Díe was pas voortreffelijk!’ Ach ja, dat is ook wel waar, al moet je die tijd ook niet idealiseren... Maar God zoekt mensen die zó verrukt zijn van wat Hij gaat doen, dat ze geen tijd meer hebben om om te zien.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|