Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:35
|
|
|
HENK710 schreef: | Wij hebben gelukkig onze realiteit en leven niet in sprookjes |
Oke vooruit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:41
|
|
|
Haasjes: een dikke knuf voor het verkrijgen van de sleutel van jullie nieuwe huis gisteren...als het goed is gegaan allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:43
|
|
|
HENK710 schreef: |
Haasjes: een dikke knuf voor het verkrijgen van de sleutel van jullie nieuwe huis gisteren...als het goed is gegaan allemaal |
heel saai maar ik sluit me er bij aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:51
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | heel saai maar ik sluit me er bij aan |
Jij saai Wanneer ga je die kant van jezelf dan laten zien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:56
|
|
|
HENK710 schreef: |
Haasjes: een dikke knuf voor het verkrijgen van de sleutel van jullie nieuwe huis gisteren...als het goed is gegaan allemaal |
Huh ? dat was toch uitgesteld ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:58
|
|
|
HENK710 schreef: | [ Haasjes: een dikke knuf voor het verkrijgen van de sleutel van jullie nieuwe huis gisteren...als het goed is gegaan allemaal |
Lezen henk: 11 januari , zie terugblik op 2009
geef ik bij deze meteen de knuffel van de dag aan de vader van Sas, de reddende engel bij autopech
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:59
|
|
|
2010 is van start gegaan ... zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gehoord ... haha .. au .. het doet bijna nog zeer aan m'n oren die knallen ha ... Maar goed wat ik wil zeggen is: Wens jullie een jaar toe vol liefde, samenzijn, beetje respect en acceptatie naar elkaar toe zou niet verkeerd zijn ... en Gods zegen in 2010 !! Maak er een mooi jaar van
Lieve groeten,
Susannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:00
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Lezen henk: 11 januari , zie terugblik op 2009
geef ik bij deze meteen de knuffel van de dag aan de vader van Sas, de reddende engel bij autopech |
O sorry, die had ik overgeslagen Dan toch alvast een knuffel vooruit voor de sleutel die komen gaat!
En al is hij nu geen lid 124 dan ook meteen voor de sleutel volgende maand!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 1 januari 2010, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:11
|
|
|
adam en eva liggen samen te zonnen opeens vraagt eva: "adam hou je nog n beetje van me?" " tja" zegt adam..." van wie anders?"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | adam en eva liggen samen te zonnen opeens vraagt eva: "adam hou je nog n beetje van me?" " tja" zegt adam..." van wie anders?" |
Hee, DWDD gekeken ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:28
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Geen appelflappen? |
Vergeten te kopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:44
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Ben het jaar begonnen met een mooie dienst n.a.v. Psalm 103, een bemoedigende psalm om het jaar mee in te gaan! De volgende teksten werden er uitgelicht.
NBV 13 Zo liefdevol als een vader is voor zijn kinderen, zo liefdevol is de HEER voor wie hem vrezen. 14 Want hij weet waarvan wij gemaakt zijn, hij vergeet niet dat wij uit stof zijn gevormd.
SV 13 Gelijk zich een vader ontfermt over de kinderen, ontfermt Zich de HEERE over degenen, die Hem vrezen. 14 Want Hij weet, wat maaksel wij zijn, gedachtig zijnde, dat wij stof zijn. |
Hi Marijan,
Wat toevalig. Gisterenavond was ik met een paar vrienden oud en nieuwjaar aan het vieren. We waren zo `t jaar door aan het gaan wat er in ons leven zoal was gebeurd en het nieuwe jaar in gebed op te dragen voor Gods troon en ps 103 voor het komende jaar was daar als eerste. Dit is bemoedigend ga ik delen met ze. Shaloom Lynne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:47
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hee, DWDD gekeken ? |
nee das hartstikke occult joh, kijk ik niet naar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:50
|
|
|
SUSANNAH475 Hee, DWDD gekeken ? PIETER649 nee das hartstikke occult joh, kijk ik niet naar
Klopt Pieter, want de zon draait om de aarde he, dus de aarde staat stil volgens la Bible
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 1 januari 2010, 20:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:52
|
|
|
HENK710 schreef: | SUSANNAH475 Hee, DWDD gekeken ? PIETER649 nee das hartstikke occult joh, kijk ik niet naar
Klopt Pieter, want de zon draait om de aarde he, dus de aarde staat stil volgens la Bible |
pas maar op henk... er was ooit ene galileo... je weet hoe het daarmee afliep...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | pas maar op henk... er was ooit ene galileo... je weet hoe het daarmee afliep... |
Die drinkt nu vast een glaasje wijn in het hiernamaals
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 21:00
|
|
|
HENK710 schreef: | SUSANNAH475 Hee, DWDD gekeken ? PIETER649 nee das hartstikke occult joh, kijk ik niet naar
Klopt Pieter, want de zon draait om de aarde he, dus de aarde staat stil volgens la Bible |
Hee Henk ... interessant wat je daar schrijft ... ik weet nog (toen ik bij mijn ouders woonde ... ) dat ze het daar over hadden ... dat er in de bijbel geschreven staat dat de aarde stil zou staan ... heb hier nooit een antwoord op geweten ... denk zelf wel eens dat God Zich in sommige omstandigheden wil aanpassen aan de mens ... want waren mensen zich in die tijd niet wezenloos geschrokken als ze toen te horen kregen dat de aarde draait ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 1 januari 2010, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 21:04
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hee Henk ... interessant wat je daar schrijft ... ik weet nog (toen ik bij mijn ouders woonde ... ) dat ze het daar over hadden ... dat er in de bijbel geschreven staat dat de aarde stil zou staan ... heb hier nooit een antwoord op geweten ... denk zelf wel eens dat God Zich in sommige omstandigheden wil aanpassen aan de mens ... want waren mensen zich in die tijd niet wezenloos geschrokken als ze toen te horen kregen dat de aarde draait ? |
We weten ondertussen dat de aarde om de zon draait en niet andersom. Wat betreft het tijdsgat waar je nu even naar verwijst, daar schijnt een tijd terug een groep wetenschappers een bewijs voor gevonden te hebben. In hun berekeningen over leeftijd van de aarde en zo, schijnen zij een klein moment van stilstaande tijd gestuit te zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 21:14
|
|
|
ROBERTJAN655 schreef: | Maar voor de oplossing maakt het feitelijk niet eens zoveel uit of moslims geloven in de verkeerde god of in het verkeerde godsbeeld. Als ik de reacties lees is iedereen het daar ook over eens: De moslims zullen Jezus moeten leren kennen zoals hij is en daarmee erkennen dat ze redding door hem nodig hebben.
Pas dan zullen ze rein zijn om met God om te kunnen gaan.
(Edit: tekst beetje helderder opgeschreven) |
Zo is dat Robert, daar ben ik het helemaal mee eens.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op vrijdag 1 januari 2010, 21:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 21:18
|
|
|
ISRAEL987 schreef: | God zegt je mag niet doden ja of nee zeg het maar |
Zo is dat Israel; God in Jezus Christus zegt, dat je niet mag doden en wil dat niet....Hij wil zelfs geen mensen straffen door bijv. vuur van de hemel te laten komen, zoals eens Zijn discipelen voorstelden, omdat bepaalde mensen de |Heer en Zijn discipelen niet wilden ontvangen.
God is pure Liefde en Licht !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 21:23
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Zo is dat Israel; God in Jezus Christus zegt, dat je niet mag doden en wil dat niet....Hij wil zelfs geen mensen straffen door bijv. vuur van de hemel te laten komen, zoals eens Zijn discipelen voorstelden, omdat bepaalde mensen de |Heer en Zijn discipelen niet wilden ontvangen.
God is pure Liefde en Licht ! |
Quote: | Genesis 19:24 liet Jahweh zwavel en vuur van Jahweh uit de hemel regenen over Sodoma en Gomorra. |
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 1 januari 2010, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 21:31
|
|
|
HENK710 schreef: | We weten ondertussen dat de aarde om de zon draait en niet andersom. Wat betreft het tijdsgat waar je nu even naar verwijst, daar schijnt een tijd terug een groep wetenschappers een bewijs voor gevonden te hebben. In hun berekeningen over leeftijd van de aarde en zo, schijnen zij een klein moment van stilstaande tijd gestuit te zijn... |
ow oke ... sorry luitjes .. was ff offtopic ... en dan nu de mopjes weer ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 22:34
|
|
|
Nog even... hoewel de aarde niet draait om de zon, draait tie toch wel om zijn eigen as...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANS528
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 22:38
|
|
|
nu ben ik gelukig getrouwdt met m,n vrouw al 4 maanden via hier,maar zo als julie meschrien lezen aan de aan hef.hebben haar zoontjes van 5 en 8 jaar soms moete met me.de ene keer zeggen ze we houden vanje ,en andere kant gooien ze de kop in de windt.voor namelijk aan tafel en naar bedgaan en zo ...wie heeft er nutigge tips voor me
Laatst aangepast door
|
FRANS528
|
op maandag 4 januari 2010, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 22:57
|
|
|
HENK710 schreef: | |
Ik heb het over Jezus Christus Henk en heb het dus over de God van NU, weet je wel....wij zitten niet meer in het O.T.. Kennelijk ben je een ietsie pietsie in de war. Laten we het maar houden op onze Verlosser en Heiland Jezus Christus, Die gekomen is om mensen te redden en niet om te veroordelen.... Hij alleen heeft ons de Vader kunnen openbaren zoals Hij is, n.l. pure liefde en Licht en Jezus Christus leert nu eenmaal andere dingen....Hij heeft de wet vervuld weet je wel. Hij leert andere dingen dan mensen om zeep te helpen. Nergens lees ik dat Hij zoiets leert, anders hou ik me aanbevolen om daarover een tekst uit het N.T. van je te lezen.
Je bent misschien te veel met de O.T. God bezig vrees ik. We hebben nu de genadetijd van de Here Jezus Christus, Gods Zoon. Daar moeten wij en iedereen het op deze wereld van hebben. Daar moeten we mee bezig zijn. Dat is Gode welgevallig!
Mattheus 5 : 21 Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het volk is gezegd: “Pleeg geen moord. Wie moordt, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.” 22 En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan. 23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 23:15
|
|
|
SIMONKWET418 schreef: | En dit bedoel ik nu ook, wat is vriendschap komt het uit het hart of???? |
Simon,
Uit de reacties die recent hier verschenen zijn, begrijp ik dat de zaak wat anders in elkaar zit dan ik eerst had gedacht. Bovendien zijn er details naar voren gekomen die naar mijn mening niet zo op hun plaats zijn in dit forum, aangezien dit forum openbaar is en iedereen die het forum bezoekt de postings kan lezen. Misschien kan ik je het beste aanraden om naar een deskundige te gaan die veel over vriendschappen weet. Wellicht kan hij/zij je daarin adviezen geven. Aan zo iemand kan je allerlei details zeggen die hier niet op het forum genoemd kunnen worden. Volgens mij kom je daar wel verder mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 23:34
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik stel nergens islam en christendom gelijk! Lees gerust nog eens terug. Ik heb enkel aangegeven dat we wel eens gericht kunnen zijn op dezelfde God. Dat de invulling (dus het mensenwerk) tot totaal verschillende beelden leidt, zegt nog niet dat er werkelijk sprake is van een andere God. Of had Abraham dan toch twee goden? Want dat is de conclusie als je Allah en God werkelijk tot twee verschillende entiteiten maakt. |
Invulling van godsbeelden is mensen werk? Geloof je dan niet dat de Bijbel Gods werk is??
En was Abraham de voorouder van de moslims??? Bij joden is het keurig bijgehouden wat betreft afstamming, maar de periode tussen Abraham en het ontstaan van de islam is zo groot, dat deze claim niet te rechtvaardigen valt. In die tijd waren ook andere volken in die omgeving, niet alleen de afstammelingen van Ismaël. Als God een volk belooft voor haar te zorgen, wie bedoelde Hij dan precies?
De indruk die ik krijg is, dat Mohammed zich deze claim toegeëigend heeft en daarmee zijn eigen religie gesticht heeft. Er is geen belofte voor moslims, wel voor de nakomelingen van Ismaël. En die geldt dus niet voor Kanaänieten, Moabieten, Filistijnen, Perzen, Ptolomeeën, Galaten. Seleucieden, Ammonieten en ga zo maar door. Allemaal volkeren die in dezelfde omgeving woonden.
Ik ken ook wel mensen die claimen Jezus te zijn, maar over het algemeen neem ik dat niet zo serieus. Als moslims kunnen aantonen dat ze allemaal van Ismaël afstammen, zou je kunnen zeggen, dat ze aanspraak kunnen maken op deze claim.
ik blijf bij mijn conclusie, Mohammed heeft zijn eigen god gemaakt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 1 januari 2010, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 01:03
|
|
|
SIMONKWET418 schreef: | Dat gezegde komt ook niet altijd uit hoor Arjan, ik had hier iemand op de site gewoon leren kennen als iemand die nood had. Geen relatie dus maar gewoon iemand die ik wilde helpen om uit die problemen te komen. Het werd een echte vriendschap, ik werd dan ook Pa genoemd en Opa ik ben God nog steeds dankbaar dat ik haar veel heb mogen helpen. Maar toen er voor diegene weer wat licht aan de horizon verscheen was het plotseling klaar, ik werd gewoon gedumpt, en dit kan ik niet van een gelovig iemand verwachten. De nasleep hiervan was nog erger, maar dat hou ik liever voor mij zelf. En dit bedoel ik nu ook, wat is vriendschap komt het uit het hart of???? |
Simon, hoe je de situatie beschrijft komt niet helemaal overeen met de waarheid. Je zet haar neer alsof ze ondankbaar is, ze je gebruikt heeft en aan de kant gezet heeft. In andere bijdragen op het forum heb je het over dezelfde situatie gehad en erkende je dat je een fout gemaakt had en dat ze je niet wilde vergeven. Helaas stond dat op het oude forum, die gegevens zijn verdwenen.
Maar ik vraag me gewoon een aantal dingen af. Waarom kunnen mensen zo moeilijk nee verdragen. De indruk die ik krijg, is dat dit nu al maanden speelt en waarom heb je bij jezelf niet de knop omgedraaid? Heeft dat te maken met gekrenkt zijn? Of waren je verwachtingen anders van deze relatie of je invulling van de relatie. Dat je er niet tegen kan dat ze iets anders wilde dan jij?
Wat ik mis in je verhaal is je zelfreflectie. Je schildert je af als slachtoffer, misschien voel je je ook zo, maar als vriendschap zo verloren gaat heb je zelf vaak ook dingen verkeerd gedaan.
Je strijdt een hopeloze strijd. De vriendschap die je beschreef bestaat niet meer en zal ook niet meer terugkomen. Wordt het dan ook niet eens gewoon tijd de ander los te laten en je er niet zo mee bezig te houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:01
|
|
|
Best moeilijk dit probleem. De kinderen vinden het aanvankelijk super leuk dat er weer een nieuwe 'papa' in het gezin is. Maar tegelijkertijd gaan ze je ook uitproberen. De leuke dingen accepteren ze sowieso. Maar als het op gehoorzamen aankomt, wordt het weer een stuk lastiger.
Als nieuwe opvoedvader heb je twee mogelijkheden. Je laat de dagelijkse opvoeding aan de moeder over, maar je staat wel 100% achter haar en op de achtergrond bespreken jullie alle opvoedmoeilijkheden met elkaar.
Wil je toch een meer actievere rol in de opvoeding spelen, dan zul je toch een soort overwicht op de kinderen moeten krijgen. En duidelijke grenzen handhaven. Gezag en respect als opvoeder krijg je ook niet zomaar cadeau, maar moet je ook verdienen door hoe jij naar de kinderen bent.
Kinderen zullen je blijven uitproberen. Maar als jij consequent bent en blijft en duidelijke grenzen aangeeft en handhaaft, dan weten de kids ook precies wat ze aan jou hebben.
Uiteindelijk zijn ze ook gebaat bij die duidelijkheid. Daarnaast is het natuurlijk goed om met ze te spelen, ze bij bepaalde dingetjes te helpen en aansluiting te zoeken bij hun belevingswereld (iets bouwen, knutselen, hun computerspelletjes, praten over het geloof). Ook voor de kinderen is het wennen aan een nieuwe situatie, hoe blij ze ook met jou zijn!
Hopelijk kun je iets met deze tips! Succes!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:32
|
|
|
Risico op stalken na date via internet Vrouwen die via internet een date afspreken, lopen het risico dat ze tegen een stalker aanlopen.
Stalking via internet neemt snel toe, zegt de Stichting Stop Stalking uit Best. Die stichting krijgt iedere maand honderden meldingen van vrouwen die na een afspraakje via internet worden lastiggevallen.
Een op de vijf meldingen die bij Stop Stalking binnenkomt betreft een geval van internetstalking, zegt directeur Jack Kantelberg van de stichting desgevraagd.
Driekwart van die slachtoffers heeft de dader online leren kennen via bijvoorbeeld een datingsite of een chatroom. De overige 25 procent kende de stalker al via een ontmoeting in de ‘echte wereld’.
Nederland telt 2,5 miljoen alleenstaanden, van wie er naar schatting 300.000 via internet op zoek zijn naar een partner.
„Ik dacht dat ik een aardige jongen had ontmoet”, schrijft een jonge vrouw op het webforum van het meisjestijdschrift Yes. Maar toen ze aangaf hun relatie tot een gewone vriendschap te willen beperken „werd ’ie gek en ging ’ie me stalken. Hij dreigde dingen over mij op internet te zetten”.
Cyberstalking kan verschillende vormen aannemen. Soms vindt het stalken plaats na virtuele contacten, soms na een werkelijke ontmoeting. De stalker kan het slachtoffer bestoken met ongewenste e-mails en sms’jes. De stalker kan ook roddelverhalen en compromitterende foto’s en video’s van het slachtoffer verspreiden op internet. Ook worden vrouwen en meisjes lastiggevallen in chatrooms en via instant messenger-programma’s als MSN en ICQ.
Omdat het op internet eenvoudig is om een andere identiteit aan te nemen en om voortdurend van provider en e-mailadres te wisselen, is het voor het slachtoffer vaak moeilijk te bepalen wie de stalker is.
De Stichting Stop Stalking raadt vrouwen die op internet naar een partner zoeken aan om niet te snel hun adres en telefoonnummer te geven aan hun date. Ook datingsites houden rekening met stalking. „Meer informatie verstrekken kan altijd; verstrekte informatie terugdraaien nooit”, zo valt te lezen als advies op de datingsite van D Date.
Bron: 2006-04-27 16:02 - www.nrc.nl
Sorry voor dit lange stuk, want het is niet mijn gewoonte om veel te knippen en te plakken. Toch kan ik het even niet laten en ach, een goed advies is nooit weg hè. Wie heeft dit, in meer of mindere mate, wel eens meegemaakt? Het valt me in het artikel trouwens op, dat het vooral over vrouwen gaan. Zouden zij kwetsbaarder zijn hierin?
Een paar jaar geleden heb ik een keer gedate met iemand die ik kende via een christelijke datingsite (niet via CM), een aardige man die het snel helemaal zag zitten met me. Bij mij waren twijfels, dus er volgde een tweede date bij mij thuis. Uiteindelijk zag ik het niet zitten, o.a. vanwege zijn zeer behoudende kerkelijke achtergrond. Ik had bijv. kort haar, maar eigenlijk vond hij.... etc. Toen begon de ellende, want daarna ben ik wekenlang bestookt met mailtjes en smsjes. In het begin reageerde ik nog, maar later niet meer. Hij bleef lang volhouden, zodat ik op het punt heb gestaan om mijn mobiele nummer te veranderen. Maar ergens wil je dat niet. Toen hij op een bepaald moment zei dat hij van plan was om op zondag naar mijn kerk te komen, kreeg ik het echt spaans benauwd. Ik heb er kerkdiensten voor vermeden. Ook baalde ik er vreselijk van, dat deze man al m'n adresgegevens had. Gelukkig kwam hij op een bepaald moment zelf tot inzicht en stopte dit, maar ik heb er nog lang last van gehad. Ik heb me lang onveilig gevoeld in m'n eigen huis. Er zijn helaas mensen, die niet kunnen accepteren als je 'nee' zegt. Sinds die tijd ben ik voorzichtig met het uitwisselen van mijn adresgegevens en mobiele nummer. Later merk je gelukkig wel, dat de meeste mensen hier op een goede manier mee omgaan. Ik ga toch vooral op mijn gevoel af, dan kom je meestal niet bedrogen uit. Achteraf vond ik deze man al wel behoorlijk claimend, al had hij ook wel een hele lieve kant. 'k Voelde me ook schuldig richting hem, misschien heb ik teveel verwachtingen gewekt. Aan de andere was ik ook heel boos en had medelijden met hem. Tja....is een leerpunt, het blijkt - gezien dit artikel - dus meer voor te komen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 2 januari 2010, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
|
|