ChristianMatch

Forum

vloek uitspreken
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 15:02

JILL658 schreef:
Een heel goed boek hierover geschreven is Zegen en Vloek door Derk Prins. Knipoog smiley

Thnx Jill Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 15:04

Iedereen een heel gelukkig nieuw jaar !!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 15:10

LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".

Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!

[i]Mooi, in alle eenvoud. Onze behoefte om dingen te laten gebeuren zoals wij dat willen, wat niet persé goed voor ons hoeft te zijn, de werking van het ego dus, maakt het zo moeilijk de controle los te laten.
Het staat er heel mooi maar leef het maar eens. Toch iedere keer opnieuw beginnen, dat mag.
Naar boven

Auteur Bericht
JEROP467

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 16:32

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en Gods liefde en zegen toe gewenst.

Ineke
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 16:50

MARIO216 schreef:
Het is daarom best triest dat sommigen de weg naar de kerk kwijt zullen raken in die duisternis en helemaal verdwalen en afwijken. Hoe bereik je die mensen dan?? Je kan dan ook mensen verliezen. Moet de kerk zich dan niet ten diepste schamen naar die mensen?? Hoe zit dat dan??

Een moeilijke vraag, waar ik zo 1 2 3 geen antwoord op weet. 'k Denk dat God van iedere christen vraagt om het geloof uit te dragen, maar makkelijk is dat niet. 'k Heb wat moeite met je opmerking, dat de kerk zich ten diepste moet schamen. 'k Begrijp wel wat je bedoelt en kan het er ook wel mee eens zijn, maar vormen wij - als christenen - niet de kerk?
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:04

ROBBEDOES873 schreef:
Als je zo op cm rond kijkt en zeker ook hier in het forum...
Zie je allerhande verschillende profielfoto's...
Waarom heb je nu juist die foto als profielfoto?
Oftewijl wat wil je laten zien met je foto??

Nou... hoe ik eruit zie...
Iemands uiterlijk en (vooral) uitstraling vind ik belangrijk, hoewel ik het innerlijk minstens zo belangrijk vind.
Maar ongeacht of iemands uiterlijk / uitstraling mij nou wel of niet aanspreekt, respect verdient iedereen, op grond van zijn menszijn! (zie topic respect)

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op vrijdag 1 januari 2010, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
MOOGLIE741

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:08

Jezus zijn bediening bestond uit andere te dienen. Heilige liefde = Zelfopofferende liefde !!

Juist wanneer je kwetsbaar bent in je zwakheid is God sterk in jou !! Dit is wat Paulus al zei en dit wil ik graag uitleggen aan je met een voorbeeld uit het Woord. Wanneer ben je kwetsbaar ?? Wanneer ben je nederig ?? Nederigheid is om alles te vertellen aan Jezus of je beste vrienden wat in jou hart zit. Pijn, zonde en verdriet delen met hen is pure nederigheid want je maakt jezelf op zo'n moment erg kwetsbaar en juist dan zal God jou opheffen, zegenen en kracht geven.

Het grootste bewijs van Jezus Zijn kwetsbaarheid kunnen wij lezen in het Woord over het laatste avondmaal. Tijdens het vieren van het laatste avondmaal zei Hij tegen Zijn discipelen (vrienden), dat Hij ontzettend blij was dit met hen te vieren. Ondanks die blijdschap was Hij ook zeer bedroefd en zei: 1 van jullie gaat mij verraden. Stel jezelf eens voor dat je al jaren lang, dag in dag uit met je beste vrienden omgaat en 1 daarvan zal je verraden, verstoten en verlaten !! Je zal zeer bedroefd zijn en wat zou je toch graag getroost willen worden door je andere vrienden toch? Maar wat deden zijn vrienden toen Jezus Zijn hart, Zijn verdriet en pijn met nederigheid deelde ?? Ze gingen discussiëren wie Jezus zou verraden en gingen vingers wijzen naar elkaar. Jezus stond daar bedroefd toe te kijken hoe ze aan het praten waren wie het zou zijn en van het ene onderwerp naar het andere gingen ze plots ineens RUZIE maken over wie dan wel het recht heeft om naast Hem te zitten in het Koninkrijk !!

Jezus had alle reden om boos te worden op Zijn vrienden of om gewoon met een vuist op tafel te slaan. Hij was helemaal alleen en niemand troostte Hem, geen van Zijn vrienden begreep Zijn gebroken hart. Hij was diegene die recht had om gediend en getroost te worden toch ?? Maar wat deed Jezus ??? in plaats van dat Hij boos werd lezen wij dat terwijl Zijn vrienden nog zaten te discussiëren, Hij voor hun voeten neer knielde en hen de voeten ging wassen. Jezus, zo gepijnigd door zijn vrienden ging hen dienen met al Zijn liefde !!! Wat zouden de engelen in de hemel met volle bewondering hebben toegekeken hoe de Levende God met al Zijn heerlijkheid en heiligheid van de troon stapte, naar de aarde ging en in alle zwakheid van een mens, zo krachtig Zijn liefde gaf in het dienen van Zijn volk, door te buigen voor de voeten van hen en ze met Zijn heilige handen te wassen !!

Lieve broeders en zusters, dit is ware ontzag voor Jezus. Als je nog zo onbegrepen voelt door mensen, als ze jou niet kunnen troosten in je verslagenheid, verdriet en pijn, blijf dan met opgeheven hoofd dienen !! Dien God door hen liefde te geven zelfs in al jou zwakheid, je zal zien dat je kracht krijgt van onze lieve Vader !! Weet dat de Heilige Geest jou zal helpen en troosten, echt waar !! Als Hij ziet dat jij andere mensen helpt terwijl jij eigenlijk meer hulp nodig hebt dan zij, zal God bovennatuurlijke dingen gaan doen, en de situatie waar je in zit gaat veranderen. Ook al zijn de muren nog zo hoog, voor God is geen muur te hoog, geen gevangenis deur van gebondenheid te dik en geen vijand te sterk !! Wij prijzen de Almachtige God die onze Vader wilt Zijn en ons Zijn liefde wilt geven rechtstreeks vanuit Sion !!

Dit verlangen wij, in Jezus nooit volprezen naam, Amen !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MOOGLIE741

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:09

God spreekt altijd in het NU. Niet in het heden en ook niet in het verleden. De beloften die in Zijn Woord staan, zeggen altijd iets over het NU. God is vastberaden maar loopt nooit haastig, want Hij draagt de tijd in Zijn hand. Zijn denken is niet tijdgebonden en daarom zullen al Zijn zegeningen voor NU zijn.

Ik wil je vandaag zeggen, het maakt niet uit hoelang je in een bepaalde situatie zit waar je onder lijd, God zal het veranderen en kan het binnen een fractie van een seconde. 1 aanraking van Gods kracht kan je lichaam genezen. 1 aanraking van Zijn genade kan je promotie geven. 1 aanraking van Zijn goedheid kan het probleem oplossen waar je al zo lang mee loopt te vechten. 1 aanraking van de Almachtige God van Israël kan jou leven in een ogenblik veranderen.

Ik moedig je vandaag aan, blijf geloven, blijf staan, blijf hopen. Laat het niet toe dat de duivel je naar beneden probeert te halen met zijn leugens, omdat God achter de schermen voor jou aan het werk is. Jou tijd komt en ik proclameer voor de doorbraak dat onze lieve Vader geeft, in een ogenblik, plotseling nog voor jij het zelf ziet !!

God zegt niet, Ik zal of Ik was, maar Hij zegt IK BEN, NU. Maar waarom doet God in onze ogen vaak morgen pas iets? Soms gaat God met jou een proces in waar je veel sterker uit zal komen, terwijl in Gods ogen het al is volbracht. Of vaak willen en kunnen mensen NU niet luisteren, handelen of gehoorzamen, vandaar dat Hij nog steeds vandaag de dag profeten stuurt die gaan zeggen wat God morgen gaat doen !! Het enige wat je nodig hebt is de verheerlijkte IK BEN. Hij zegt: “IK BEN alles wat je nodig hebt, IK BEN jou vrede, IK BEN jou voldoening, IK BEN jou bevrijding en redding en IK BEN de weg naar overwinning tot Ik wederkom op de wolken van Glorie !! Dan zal jij voor eeuwig met Mij feest vieren omdat IK BEN.”

Vader in de hemel, ik kies om U te vertrouwen. Dat U achter de schermen aan het werk bent voor mij. Ik kies ervoor om te staan in geloof en dat mijn seizoen van doorbraak eraan zit te komen. Vader dat U mij kracht en vrede geeft zodat ik geduldig wacht op U. In Jezus naam, Amen !!
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:38

[quote=MARIO216]Het is daarom best triest dat sommigen de weg naar de kerk kwijt zullen raken in die duisternis en helemaal verdwalen en afwijken. [quote]

Volgens mij heb je het hier over een andere duisternis dan in het citaat bedoeld wordt. Daarin staat duisternis volgens mij voor het onbekende, je weet niet wat je te wachten staat. Terwijl wij mensen, tenminste ik wel, dit juist zó graag wel zouden willen weten, een stukje controle willen hebben over ons leven.
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:44

Met mijn profielfoto probeer ik een indruk te geven van wie ik ben. Ja ik ben natuurlijk meer dan mijn uiterlijk, maar ik ben ook meer dan mijn inhoudt..
Hier op aarde zijn lichaam en ziel sterk verbonden Lachende smiley
hihi tenminste..
Ik probeer een zo realistisch mogelijk beeld te geven van uiterlijk/uitstraling. Een gezicht bij het verhaal. Het is alleen wel erg lastig geschikte foto's te vinden. Vaak sta ik gespannen op foto's.. en tja.. een foto is een indruk, maar in het echt is het toch vaak net iets anders.

Geslijm hou ik echt niet van. Zo mailde iemand mij direct over dat ik een lieve vrouw was.. mijn reactie: dat weet jij helemaal niet. Reactie; nou wel een mooie vrouw. Nou ja daar kan ik helemaal niks mee. Leuk dat je me er leuk vind uitzien, ik vind het veel belangrijker dat je mijn aanwezigheid/persoonlijkheid leuk vind..
Natuurlijk is het fijn om 'mooi' genoemd te worden, maar het is veel waardevoller om dat te horen van iemand die mij ook kent.
Want lichaam en ziel zijn nogal sterk verbonden
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:48

Ha, Ik dacht.. wat heeft iemand hier te zeggen over onze waterschappen?
Oproep tot dichtdraaien hoofdkraan! alleen levend water drinken.. nee grapje, maar ik dacht echt dat dit misschien daarmee te maken had. Vandaar dat ik toch even dit topic ging bekijken.

Het blijkt gewoon een israelisch liedje te zijn.. zonder bewegende beelden.
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:51

Zo, daar kan de Koningin u tegen zeggen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 18:01

BULLDOG524 schreef:
Nou om heel eerlijk te zijn niet Knipoog smiley

Ik begrijp je helemaal... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 18:37

SIMONKWET418 schreef:
Dat is ook zo Mary, maar ik kan niet alles zeggen wat er tussen ons is gebeurd. Ook zal ik haar naam niet noemen, want dan weet ik dat ik
haar echt te schande zet. Nee dat is mijn aard niet, ik vind het gewoon heel erg, ik heb altijd voor haar klaar gestaan, ook financieel.
Maar dit deed ik echt vanuit mijn hart voor haar, en haar kinderen, ze heeft een dochtertje van nu 7 en die hield zoveel van mij het was opa hier en opa daar. Een keer zat ze naast mij op de bank, en toen sloeg ze haar armpje om me heen en zei, opa ik hou zoveel van u, nou toen had ik het even moeilijk.

Maar nu vertel ik iets dat kreeg ik vanmorgen te horen via een mail.
Ik had haar mijn wensen gestuurd via een mail, dus niet voor een contakt, en dat klonk als volgd.

Mijn wensen voor jou en je kinderen zijn
dat 2010 maar een heel gezond, gelukkig en liefdevol jaar mag worden.
Dit wens ik jullie uit het diepst van mijn hart toe.

Ik kreeg als antwoord vanmorgen het volgende.

Simon
Ik wens geen contact zo vaak gezegd....
Bij deze blokkeer ik je en heb je al zo vaak gezegd me niet meer lastig te vallen.
Doe je dit niet schakel ik weer de politie in.

En dit kreeg ik dan vanmorgen op mijn bordje.
Ik zoek geen contakt, gewoon een wens.
Nog niet eens mij dezelfde wens gedaan.
Dit vind ik zo onmenselijk, ik heb er geen woorden voor.
Groetjes Simon

Simon, ik zit nu bijna 3 jaar op CM, vanaf het begin dat ik hier kwam, was jij ook lid.
In die drie jaar heb ik vaker verhalen van jou op dit forum gelezen dat je " zomaar" geblokkeerd werd.
In die drie jaar heb ik ook diverse vrouwen gesproken die met jou contact hadden en wanhopig waren over jouw aandachtstrekkerij.
Vrouwen met spijt als haren op het hoofd dat ze jou in hun prive gehaald hadden door vrijgave van adres, telefoonnummer of msn met mailadres.

Deze vrouw hier heeft het over WEER de politie inschakelen!!! Geschokte, onthutste smiley
Je bent kennelijk nogal hardleers want ze is VAKER duidelijk geweest.
Ik hoop dat andere vrouwen door dit soort berichten, van jouw eigen hand (!) begrijpen dat ze het contact met jou buiten cm beter kunnen vermijden.
De term " weer politie inschakelen" zou voor de redactie van cm ook een hint kunnen zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 18:48

SIMONKWET418 schreef:
ik wil het daarom altijd nog goed oraten.
Voor uitpraten zijn toch altijd twee partijen nodig. Je kunt tot in de eeuwigheid gaan wachten op het gesprek, maar dan beïnvloedt de persoon in kwestie dus tot die tijd je leven. Het is dan wijzer om het hoofdstuk voor jezelf af te sluiten en verder te gaan met de rest van je leven.

Daarbij heeft het zeker geen zin om je steeds af te vragen waar de schuldvraag ligt. Nogmaals, er is iets gebeurd dat duidelijk beide kanten geraakt heeft. Dat zij nu zo. Belangrijkste is er nu zelf mee verder te kunnen leven.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 18:48

JILL658 schreef:
Wat is vriendschap?

Is het delen samen
in vreugd en verdriet
samen oplopen
maar ook loslaten
als de ander
er om vraagt

om de ander
de tijd de ruimte
de vrijheid
te geven
om te komen
waar hij/zij wil komen
zonder twijfels
besluiten kunnen nemen

het kost je wat
dat loslaten
de afstand
het doet pijn
maar voor die ander
heb je dat over
wat de uitkomst
ook zal zijn
dat is echte vriendschap
voor mij
Jill

Jill, mooi en... momenteel heel herkenbaar! Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 18:50

JENNY524 schreef:
Zo, daar kan de Koningin u tegen zeggen!
Doet ze volgens mij ook Knipoog smiley ... zelfs U Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 18:57

JENNY524 schreef:
Ha, Ik dacht.. wat heeft iemand hier te zeggen over onze waterschappen?
Oproep tot dichtdraaien hoofdkraan! alleen levend water drinken.. nee grapje, maar ik dacht echt dat dit misschien daarmee te maken had. Vandaar dat ik toch even dit topic ging bekijken.

Het blijkt gewoon een israelisch liedje te zijn.. zonder bewegende beelden.

Een forum kan verrassend zijn hè.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RUUD210

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 18:58

Spreuken 26:2 Zoals een vogel wegvliegt, zoals een zwaluw wegwiekt,
zo vervliegt een ongegronde vloek.

Bid God om bescherming en verder zou ik me er niet te druk om maken.
Naar boven

Auteur Bericht
RUUD210

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:01

Ofwel Simon: gewoon uit je adresboek schrappen en verder met rust laten. Dat is beter voor iedereen, inclusief de politie.
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:05

God zegt je mag niet doden ja of nee zeg het maar
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:07

Clown smiley

Streep mijn naam maar weg
Uit je boekje met adressen
Veel vijven, nog meer zessen
Nu ik alles open leg
Nu ik alles kan bekennen
Moet jij er nog aan wennen
Dat het waar is wat ik zeg

Blader maar niet meer
In het album met portretten
En vergeeelde droogboeketten
Leg me nu maar neer
Leg me maar terzijde
Als een boek uit vroeger tijden
Want je leest het maar één keer
Blader maar niet meer

Leugens zijn zo prachtig
Zo stil en raadselachtig
Zolang ze nog zichzelf zijn
Zolang je ze gelooft
Laat ze rusten in je hoofd
Want de waarheid doet pas pijn

Blader maar niet meer
In je dagboek en je schriften
Alle potloden en stiften
Schreven nooit iets neer
Dat je nu houvast kan geven
Dat je nu laat overleven
Doe nog één keer wat ik zeg:

(tekst & muziek: Peter Slager)
http://www.youtube.com/watch?v=Cmh52dRAcpU

Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op zaterdag 2 januari 2010, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:13

ISRAEL987 schreef:
God zegt je mag niet doden ja of nee zeg het maar

Een lastige vraag.
Want je kan zeggen dat volgens de tien geboden je niet mag doden.
Maar het volk Israel kreeg wel de opdracht toen ze het beloofde land introkken om de andere volkeren die er woonden uit te roeien.
Dit vind ik eigenlijk zelf ook een moeilijk punt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:17

Laten zien hoe ik er op m'n voordeligst uitzie. Knipoog smiley Een foto is geslaagd, als je in het echt niet tegenvalt. Maar ja, de vraag is of iemand - bijv. een persoon met wie je date - je dat eerlijk zegt. Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley
Wat vinden jullie? Hoe oud mag een foto van iemand zijn? 'k Ben zelf niet gauw tevreden over een foto, waar ik zelf op sta. Het gevolg is dan wel, dat je foto verouderd is.

Ik heb trouwens weinig met een profiel met foto's van mooie Smiley die vol vragen zit auto's, motoren, boten, huizen e.d. Als ik een auto nodig heb, dan zoek ik wel een garage op. Clown smiley
Er worden ook wel eens dieren geplaatst, wat ik wel begrijp. 't Schrikt mij wel een beetje af, omdat ik - hoe lief ze soms ook zijn hoor - niet echt een dierenfreak ben. Je weet dan natuurlijk wel gelijk waar je aan toe bent.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:19

ROBBEDOES873 schreef:
Als je zo op cm rond kijkt en zeker ook hier in het forum...
Zie je allerhande verschillende profielfoto's...
Waarom heb je nu juist die foto als profielfoto?
Oftewijl wat wil je laten zien met je foto??

Leuke foto, Robbedoes! Knipoog smiley 't Is duidelijk wat je ons wilt vertellen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:23

MARIJAN072 schreef:
Leuke foto, Robbedoes! Knipoog smiley 't Is duidelijk wat je ons wilt vertellen.
Clown smiley Tnx ben blij dat de boodschap overkomt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:25

DANIEL777 schreef:
Een lastige vraag.
Want je kan zeggen dat volgens de tien geboden je niet mag doden.
Maar het volk Israel kreeg wel de opdracht toen ze het beloofde land introkken om de andere volkeren die er woonden uit te roeien.
Dit vind ik eigenlijk zelf ook een moeilijk punt.

In het boekTitel: 'Moderne wetenschap in de Bijbel' geeft Ben Hobrink hier een aardig bevredigend antwoord op door te wijzen op het reinigende, hygiënische karakter van deze daad. Dus met doodslag niets te maken...

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 1 januari 2010, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:29

ROBBEDOES873 schreef:
Clown smiley Tnx ben blij dat de boodschap overkomt Knipoog smiley

Er was eens een muisje...

...die pakte mijn kinderen in een bol...

...en toen was er rust en geluk Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gelukkig is het maar een sprookje Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:31

HENK710 schreef:
Er was eens een muisje...

...die pakte mijn kinderen in een bol...

...en toen was er rust en geluk Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gelukkig is het maar een sprookje Clown smiley

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 19:32

ROBBEDOES873 schreef:
Boze smiley
Wij hebben gelukkig onze realiteit en leven niet in sprookjes Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 6194 Volgende
Pagina 85 van 6194