Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 31 december 2009, 21:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | mijn foto is een duidelijk statement tegen dat eeuwige geknuffel en geslijm hiero op het forum |
Dacht dat juist de sint bernhard een hoog knuffelgehalte had
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 31 december 2009, 21:33
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: donderdag 31 december 2009, 21:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik geef idereen maar even geen nieuwsjaarsknuf aangezien ik ziek ben, maar ik wens iedereen een voorspoedig 2010. |
Van harte beterschap Maris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: donderdag 31 december 2009, 21:50
|
|
|
Chris en medewerkers we ns ik een fijne jaarwisseling en voor 2010 veel geluk gezondheid en liefde SIMON
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: donderdag 31 december 2009, 23:41
|
|
|
Een prachtig lied!
Dat is de zegen die je als ouders aan je kinderen geven wil.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: donderdag 31 december 2009, 23:46
|
|
|
Heb ik niks meer aan toe te voegen de woorden zeggen genoeg......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 00:35
|
|
|
JILL658 schreef: | Ik wens een ieder een gezegend , gezond en liefdevol 2010 toe. Dat een ieder hun hartswensen gegeven zullen worden. Shaloom Jill |
Lieve Broeders en zusters in Christus,
Wens jullie allen Gods rijke zegen toe in het nieuwejaar 2010!!!
Hartelijke groet,
Een zuster in Christus,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 01:01
|
|
|
Vanaf hier voor iedereen een gelukkig-nieuwjaars-knuffel... Speciaal voor Aer en Sas, 2009 is niet zo leuk geeindigd...dat 2010 alsnog dat geluk mag brengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 01:24
|
|
|
JILL658 schreef: | Ik wens een ieder een gezegend , gezond en liefdevol 2010 toe. Dat een ieder hun hartswensen gegeven zullen worden. Shaloom Jill |
Dank je en voor jou niet minder , Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 01:35
|
|
|
SIMONKWET418 schreef: | Chris en medewerkers we ns ik een fijne jaarwisseling en voor 2010 veel geluk gezondheid en liefde SIMON |
Daar sluit ik me volledig bij aan Simon. en ook voor jou dezelfde wens.
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 01:35
|
|
|
Ik wens iedereen hier op CM een zeer gelukkig Nieuwjaar toe met Gods onmisbare rijke zegen !
Ook uiteraard aan Chris en zijn medewerkers
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op vrijdag 1 januari 2010, 18:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:39
|
|
|
dank je sola!
Ook ik wil alle cmmers een heel gelukkig , gezond en voorspoedig 2010 toe wensen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:47
|
|
|
Dank je wel sola en Jolan ik sluit mij helemaal bij jullie aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:49
|
|
|
Een knuffel voor Sandra206... het is hier hartstikke leuk geweest met oud en nieuw. Ook Arend ( je weet wel: de antichrist ) was hartstikke gezellig. Tot afsluiting duik ik zometeen Sandra dr bedje in
( wel met mn eigen wettig gehuwde vrouw Annette hoor, Sandra slaapt op de bank )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:50
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Luc 6,28 zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen. 1 Joh 5,18 We weten dat iemand die uit God geboren is niet zondigt. De Zoon, die uit God geboren werd, beschermt hem, zodat het kwaad geen vat op hem heeft
In God in Jezus Christus is er alleen maar licht en kun je niemand vervloeken, want Jezus Christus is gekomen juist om te redden en niet om te veroordelen en mensen in het ongeluk te storten en ellende over iemand op en uit te roepen.
Een dergelijk iemand snapt echt totaal niets van het evangelie en wie God in Jezus Christus is....een dergelijk iemand moet zelf nog tot het licht komen......een dergelijk iemand heeft erg veeeeel gebeden nodig, want hij zij is volkomen verduisterd.
Jezus Christus is echter DE TRIOMPHATER, Hij heeft ALLE MACHTEN EN KRACHTEN aan het kruis overwonnen en alle krachten en machten en alle duisternis overwonnen. Dus hioef je je totaal geen angst te maken voor vervloekingen als je gelooft in Jezus Christus, want je bent in Hem, die alles overwonnen heeft, dus kan iets dergelijks totaal geen vat op je hebben en krijgen.
Ik heb wel een idee Pieter wie die persoon is....daar heb je in het verleden ook al eens last van gehad geloof ik. Hij begrijpt echt niet veel van God.....adviseer hem maar dat hij eens de bijbel moet gaan lezen en zich moet gaan verdiepen in wie God nu eigenlijk wel is....of doe hem een goede bijbelstudie hierover cadeau en wens hem alle goeds toe.
Hij is helaas zeer betreuren, want hij mist een gezegend leven zelf door God in Jezus Christus niet te kennen. Triest hoor.
Alles moet echt wijken voor de Heer hoor. Je kunt de duivel persoonlijk echt wegsturen in Jezus' naam, want die vuile leugenaar en mensen moordenaar is overwonnen en dan moet hij gaan.....en dat zal hij ook doen.
Gods zegen! |
Een heel goed boek hierover geschreven is Zegen en Vloek door Derk Prins.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:52
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Dacht dat juist de sint bernhard een hoog knuffelgehalte had |
klopt... maar als de knuffel geweest is, zit je mooi met n ondergekwijld gezicht en jasje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:53
|
|
|
Grappig zo`n tweede nieuwjaarsboodschap ........... Ik had er ook al eentje opgezet bij van alles wat En natuurlijk wens ik iedereen hun aller hartewensen toe. Maar bovenal de Liefde van de Vader toe. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 05:01
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Geweldige opmerkingen Henk! | ik merk alleen nu dat ik mijn zwakhijd laat zien dat ik nu meer in de woestijn zit help mijn Heer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:08
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik wens iedereen hier op CM een zeer gelukkig Nieuwjaar toe met Gods onmisbare rijke zegen ! |
GOD's onmisbare Zegen voor iedereen in 2010. Ga met HEM dan ga je goed!
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:14
|
|
|
SIMONKWET418 schreef: | Dat gezegde komt ook niet altijd uit hoor Arjan, ik had hier iemand op de site gewoon leren kennen als iemand die nood had. Geen relatie dus maar gewoon iemand die ik wilde helpen om uit die problemen te komen. Het werd een echte vriendschap, ik werd dan ook Pa genoemd en Opa ik ben God nog steeds dankbaar dat ik haar veel heb mogen helpen. Maar toen er voor diegene weer wat licht aan de horizon verscheen was het plotseling klaar, ik werd gewoon gedumpt, en dit kan ik niet van een gelovig iemand verwachten. De nasleep hiervan was nog erger, maar dat hou ik liever voor mij zelf. En dit bedoel ik nu ook, wat is vriendschap komt het uit het hart of???? |
Hoi Simon,
Wat rot voor je zeg. Je mag je teleurgesteld voelen, zeker weten! Maar.......probeer nu maar los te laten en geef je teleurstelling maar aan DIegene die jou nooit zal teleurstellen en HIJ zal voorzien, ook in nieuwe vriendschappen. Sterkte!
Grietels Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | klopt... maar als de knuffel geweest is, zit je mooi met n ondergekwijld gezicht en jasje |
haha smakelijk hoor!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:47
|
|
|
HENK030 schreef: | ik merk alleen nu dat ik mijn zwakhijd laat zien dat ik nu meer in de woestijn zit help mijn Heer |
Ja, kwetsbaarheid en zwakheid kunnen je het gevoel van dolen geven. Het is dan goed om je te blijven richten op jezelf en niet teveel te letten op de reactie van de omgeving. Dit is geregeld een intense strijd, waardoor je soms inderdaad het idee krijgt dat het enkel beroerder lijkt te worden. Bedenk dan dat een helende wond vaak net voor het echte herstel juist weer extra gevoelig wordt. En blijf vooral de positieve dingen koesteren, zoals die woorden van je dochter. Laat die je inspiratie zijn en blijven, zodat je mag merken dat in de woestijn een plek voor jou bereid wordt.
Johannes schreef: | Maar de Vrouw nam de vlucht naar de woestijn, waar ze een plaats heeft, door God haar bereid, om daar te worden gevoed Bron: Openbaring 12:6, Petrus Canisiusvertaling |
Deze tekst gaat in principe over Gods Kerk, Zijn Volk, maar ik denk dat we het ook wel kunnen toepassen op onze persoonlijke levens. Voor mij is het in elk geval al jarenlang een troostvolle tekst die ik terugzie in mijn eigen leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:49
|
|
|
HENK030 schreef: | ik merk alleen nu dat ik mijn zwakhijd laat zien dat ik nu meer in de woestijn zit help mijn Heer |
Wees niet bang want de Vader is met je, Henk. Hij zal jou nooit verlaten. Als jij het niet meer kan en je laat het aan de Vader over dan pas kan Hij zijn werk doen. Maar wij willen zo graag alles zelf doen, waardoor we vaak in Zijn weg lopen. Maar als wij het uit roepen naar Hem dan komt Papa er altijd in. Maar het overgeven aan Hem is dan zo moeilijk stap. Leg het voor Zijn Troon en vraag Vader ga U gang hierin ik doe niets meer. Ik bid je Zijn Wijsheid, Vrede en Rust toe, Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 13:22
|
|
|
'k Ben het jaar begonnen met een mooie dienst n.a.v. Psalm 103, een bemoedigende psalm om het jaar mee in te gaan! De volgende teksten werden er uitgelicht.
NBV 13 Zo liefdevol als een vader is voor zijn kinderen, zo liefdevol is de HEER voor wie hem vrezen. 14 Want hij weet waarvan wij gemaakt zijn, hij vergeet niet dat wij uit stof zijn gevormd.
SV 13 Gelijk zich een vader ontfermt over de kinderen, ontfermt Zich de HEERE over degenen, die Hem vrezen. 14 Want Hij weet, wat maaksel wij zijn, gedachtig zijnde, dat wij stof zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 13:33
|
|
|
JILL658 schreef: | Grappig zo`n tweede nieuwjaarsboodschap ........... Ik had er ook al eentje opgezet bij van alles wat En natuurlijk wens ik iedereen hun aller hartewensen toe. Maar bovenal de Liefde van de Vader toe. Jill |
Je moet het forum goed bijhouden, want de wensen staan overal tussen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 13:55
|
|
|
Dat is ook zo Mary, maar ik kan niet alles zeggen wat er tussen ons is gebeurd. Ook zal ik haar naam niet noemen, want dan weet ik dat ik haar echt te schande zet. Nee dat is mijn aard niet, ik vind het gewoon heel erg, ik heb altijd voor haar klaar gestaan, ook financieel. Maar dit deed ik echt vanuit mijn hart voor haar, en haar kinderen, ze heeft een dochtertje van nu 7 en die hield zoveel van mij het was opa hier en opa daar. Een keer zat ze naast mij op de bank, en toen sloeg ze haar armpje om me heen en zei, opa ik hou zoveel van u, nou toen had ik het even moeilijk.
Maar nu vertel ik iets dat kreeg ik vanmorgen te horen via een mail. Ik had haar mijn wensen gestuurd via een mail, dus niet voor een contakt, en dat klonk als volgd.
Mijn wensen voor jou en je kinderen zijn dat 2010 maar een heel gezond, gelukkig en liefdevol jaar mag worden. Dit wens ik jullie uit het diepst van mijn hart toe.
Ik kreeg als antwoord vanmorgen het volgende.
Simon Ik wens geen contact zo vaak gezegd.... Bij deze blokkeer ik je en heb je al zo vaak gezegd me niet meer lastig te vallen. Doe je dit niet schakel ik weer de politie in.
En dit kreeg ik dan vanmorgen op mijn bordje. Ik zoek geen contakt, gewoon een wens. Nog niet eens mij dezelfde wens gedaan. Dit vind ik zo onmenselijk, ik heb er geen woorden voor. Groetjes Simon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 14:02
|
|
|
SIMONKWET418 schreef: | En dit kreeg ik dan vanmorgen op mijn bordje. Ik zoek geen contakt, gewoon een wens. Nog niet eens mij dezelfde wens gedaan. Dit vind ik zo onmenselijk, ik heb er geen woorden voor. Groetjes Simon |
Beste Simon,
Blijkbaar is er aan beide zijden sprake van emotie. Dat wat geweest is, heeft blijkbaar jullie beiden aangegrepen. En ja, dan komen er soms voor anderen onvoorstelbare reacties. Ik denk dat het dan beter is om werkelijk afstand te nemen, ook wat betreft dergelijke wensen, hoezeer je die ook zult menen. Vriendschap is soms ook afstand nemen!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 1 januari 2010, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 14:14
|
|
|
Het nieuwe jaar is ingeluid wat zal er komen wat zal er gaan
Zijn het bergen of dalen waar wij door heen moeten gaan
De zon die schijnt zo heerlijk zacht strelend de kou die voorbij gaat
Een nieuwe tijd vol met verrassingen vol goede moed er tegen aan te komen daar waar eens de liefde bloeide
Stromen van wensen voor jou oprecht en diep door mensen vol liefde en blijdschap die echte vriendschap die je verdient
De kou trekt op `t leven stroomt daarheen Het gemis in de verte omvat de warmte de zon die scheen
Openheid en eerlijkheid niet bang zijn om te leven te geven te overwinnen de angst van het samen zijn vat moed en durf te leven zoals God het heeft bedoeld
De Liefde bloeit weer diep van binnen er uit breekt als een zonnestraal Voorzichtig gelovend Mijn Hemelse Papa zorgt voor mij en jou
Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op vrijdag 1 januari 2010, 14:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 14:47
|
|
|
1 januari
„Hij gaf u het zondoffer om de ongerechtigheid der vergadering weg te nemen en over hen verzoening te doen.” Lev.10:17b
Lezen: Exodus 28:31-38 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 1 januari Lezen: Exodus 28:31-38
Vertaling 1951
31 Gij zult het opperkleed van de efod geheel van blauwpurper maken. 32 De halsopening zal in het midden ervan zijn: de halsopening zal rondom een rand hebben van weefsel als bij een pantser, opdat het niet scheure. 33 En gij zult op zijn zomen granaatappels in blauwpurper, roodpurper en scharlaken, rondom op zijn zomen, zetten, en gouden belletjes overal daartussen: 34 telkens een gouden belletje en een granaatappel, rondom op de zomen van het opperkleed. 35 Aäron nu zal dit aanhebben, als hij dienst doet, en het geluid ervan zal gehoord worden, wanneer hij in het heiligdom komt voor het aangezicht des HEREN en wanneer hij naar buiten komt, opdat hij niet sterve. 36 Ook zult gij een plaat van louter goud maken en daarop graveren als zegelgraveerwerk: Den HERE heilig. 37 Gij zult haar aan een blauwpurperen snoer bevestigen, en zij zal zich bevinden op de tulband, aan de voorkant van de tulband. 38 Zij zal op het voorhoofd van Aäron zijn, en Aäron zal de schuld dragen, gelegen in de heilige dingen die de Israëlieten heiligen bij al de gaven van hun heilige dingen; ja, zij zal voortdurend op zijn voorhoofd wezen, zodat zij welgevallig zijn vóór het aangezicht des HEREN. De Nieuwe Bijbelvertaling
31 Het bovenkleed dat bij de priesterschort hoort, moet in zijn geheel van blauwpurperen wol gemaakt worden. 32 De halsopening komt in het midden en wordt afgezet met een rand die net zo geweven is als die van een wapenrok, om inscheuren te voorkomen. 33 Op de hele zoom moet je granaatappels van blauwpurperen, roodpurperen en karmozijnrode wol aanbrengen met gouden belletjes ertussen, 34 steeds om en om een gouden belletje en een granaatappel. 35 Aäron moet dit bovenkleed dragen wanneer hij dienst doet. Wanneer hij het heiligdom binnengaat om voor de HEER te verschijnen en wanneer hij weer naar buiten komt, moet het geluid van de belletjes te horen zijn, anders zal hij sterven. 36 Maak een rozet van zuiver goud en graveer daarin, als in een zegel, de woorden “Aan de HEER gewijd”. 37 Bevestig deze voor op de tulband met een koord van blauwpurperen wol. 38 Door de rozet voortdurend op zijn voorhoofd te dragen, neemt Aäron de schuld van de Israëlieten op zich wanneer zij tekortschieten bij het brengen van hun heilige gaven; dan worden deze door de HEER aanvaard.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
God heeft niet aan Aäron en zijn zonen gevraagd of zij er voor voelden om het priesterambt te bekleden; zij werden eenvoudig hiertoe door God aangewezen! In het laatste vers van het bijbelgedeelte van vandaag lezen we dat Aäron wel een heel grote verantwoording moest dragen, die eigenlijk geen mens zou kunnen dragen: hij moest de HERE heilig zijn, om de schuld te dragen die gelegen was in al de offers die de Israëlieten heiligden voor God. Dit woordje dragen houdt gelukkig meer in. Het betekent niet alleen dragen maar ook wegnemen, zoals het vertaald is in Lev.10:17. Maar hierin ligt dan ook iets geweldigs verborgen. Want er is geen schuld weg te nemen, zonder die ook te dragen. Aäron begreep natuurlijk best dat deze taak bovenmenselijk was. Wat moet hij toch van God gehouden hebben en Hem vertrouwd hebben, dat hij zonder aarzelen deze bovenmenselijke taak op zich genomen heeft! Wat doet Aäron ons hier denken aan Jezus, van wie geschreven staat dat Hij al onze zonden niet alleen op Zich genomen heeft, maar ook weggedragen, voor eeuwig weggenomen, door te sterven aan het kruis op Golgota. Noch de priesterdienst van Aäron in het Oude Testament, noch de priesterdienst van Jezus in het Nieuwe Testament is voor het ‘gezonde verstand’ te bevatten. De apostel Paulus zegt hierover onomwonden: „Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is” (1Kor.2:14). Laten we daarom vanaf het begin van dit nieuwe jaar bidden om de leiding van Gods Geest bij het lezen van de Bijbel en bij alles wat in dit dagboekje op ons afkomt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 14:57
|
|
|
Beste Simon,
Ik begrijp uw frustratie wat betreft deze... Maar mijns inziens zou het beter zijn er op het forum verder niet over uit te wijden?! U zegt haar privacy te willen beschermen, maar vervolgens zet u wel allerlei persoonlijke informatie over haar en uw contact neer. Het enige wat u dus idd achterwege houd is een naam, maar de rest van de informatie zou anderen alsnog naar de betreffende persoon kunnen leiden. Daarbij komt dat ook enkel uw kant van het verhaal belicht word... Ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken, maar ik persoonlijk zou hier absoluut niet van gediend zijn!! Lijkt het niet beter om het onderwerp dan gewoon meer algemeen te gaan houden
|
|
Naar boven |
|
|