ChristianMatch

Forum

Terugblik op 2009
Ga naar pagina Vorige 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 13:43

2009 was een mooi jaar.
op 6-4-9 zijn Annette792 en ik getrouwd. Verliefde smiley
materieel heeft alles meegezeten, ondanks de crisis een topjaar gehad. Coole smiley met zonnebril
en ja, ook in dit huis dingen die tegenzaten... maar het mooie zit m daarin dat je door een positieve kijk op het leven zelfs daar de voordelen van in mag en kan zien!! Lachende smiley

wij wensen jullie niet alleen veel goeds voor 2010, maar ook de kracht om het negatieve om te buigen naar het positieve... zwelg niet in je pech of verdriet maar maak het tot gereedschap om op te bouwen!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 13:45

PIETER649 schreef:
2009 was een mooi jaar.
materieel heeft alles meegezeten, ondanks de crisis een topjaar gehad. Coole smiley met zonnebril
en ja, ook in dit huis dingen die tegenzaten... maar het mooie zit m daarin dat je door een positieve kijk op het leven zelfs daar de voordelen van in mag en kan zien!! Lachende smiley

wij wensen jullie niet alleen veel goeds voor 2010, maar ook de kracht om het negatieve om te buigen naar het positieve... zwelg niet in je pech of verdriet maar maak het tot gereedschap om op te bouwen!! Knipoog smiley

wat ben jij ook getrouwd dit jaar Clown smiley
en voor de rest delen wij ook jouw boodschap Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:12

Als de moslims Jezus zouden leren kennen,hoe Hij is,dan moeten ziij Mohammed afzweren. Die zag zichzelf als de door Jezus beloofde trooster.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:18

PIETER649 schreef:
2009 was een mooi jaar.

Bedankt voor deze goede wensen en de wijze raad, Pieter en Annette! Lachende smiley

Wel toevallig zeg, dat jullie op 6-4-9 getrouwd zijn! Smiley die vol vragen zit 0-7-2 gaat mij niet meer lukken. Twijfelende smiley Knipoog smiley Was sowieso een lastige datum geworden. Clown smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 31 december 2009, 14:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:26

MARIJAN072 schreef:
Wat een mooi vooruitzicht is dat hè! Als het aan God ligt, zal Hij er zeker alles aan doen om ons hierbij te helpen. En als wij ons hier voor openstellen, zal ons loon groot zijn. Helaas gaat het wel vaak mis, maar zelfs/juist dan wil Hij ons vergeven. Hij gunt ons uiteindelijk het allerbeste, namelijk een eeuwig en gelukkig leven met Hem!

Het is daarom best triest dat sommigen de weg naar de kerk kwijt zullen raken in die duisternis en helemaal verdwalen en afwijken. Hoe bereik je die mensen dan?? Je kan dan ook mensen verliezen. Moet de kerk zich dan niet ten diepste schamen naar die mensen?? Hoe zit dat dan??
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:36

euhm zat mee gemaakt afgelopen jaar maar volgend jaar is gewoon mijn jaar en anders het jaar er of het jaar daarop of daarop...strekking is ik laat me nie kisten vol goede moed het nieuwe jaar in nieuwe kansen nieuwe ronde
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:39

MARIJAN072 schreef:
'k Heb ze vroeger verslonden, heerlijke boeken. Lachende smiley

Mijn favoriete kinderboek is Pluk van de petteflet, echt goed en leuk geschreven door A.M.G. Schmidt.

Vroeger verslond ik De Kameleon boeken van H. de Roos
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:39

5 pagina's geleuter....
NU tijd voor oliebollen en gillende keukenmeiden!!!

DAHAG Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:41

OLIEBOLLEN, HEEEEEEEL VEEEEEEEL
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:42

Elk jaar met pasen las ik vroeger Krabat Meester van de zwarte molen....
Een geweldig boek....denk het zal wel niet cm waardig zijn Clown smiley maar het is wel een aanrader Knipoog smiley

http://209.85.229.132/search?q=cache:6p4dYOtIcRcJ:nl.wikipedia.org/wiki/Meester_van_de_zwarte_molen+krabat+meester+van+de+zwarte+molen&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op donderdag 31 december 2009, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:44

MARIO216 schreef:

vergeet de poedersuiker niet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:49

Tja wat zal ik zeggen...
2009 was nu niet echt een jaar met veel hoogte punten,
Diepte punten daarintegen meer dan genoeg...
Met andere woorden 2010 kan alleen maar beter worden Clown smiley
Dus we gaan ervoor Lachende smiley
En proberen van 2010 een spetterend jaar te maken om nooit te vergeten Knipoog smiley
Verder wil ik me bij Pieter aansluiten,
dat we allemaal mogen leren om het negatieve om te buigen naar het positieve want hoe negatief ook... je kan er altijd wat van leren...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:56

MARIO216 schreef:

Geen appelflappen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 15:02

HAAS141 schreef:
wat ben jij ook getrouwd dit jaar Clown smiley
en voor de rest delen wij ook jouw boodschap Lachende smiley

We beginnen een beetje te veel samen te delen he Sas,
zo'n beetje tegelijk getrouwd,nu tegelijk zwanger en tegelijk een miskraam Huilende smiley, smiley in tranen .
Ik vond het fijn dingen met je te kunnen delen,dat je mijn getuige was op mn huwelijk,maar ook het verdriet afgelopen week. Dit jaar was een mooi bewijs dat je via deze site echt niet enkel virtuele contacten opdoet waarKoningin Beatrix in haar kerstoespraak voor waarschuwde, maar dat je ook echt oprechte vriendschappen kun sluiten via een site als deze!
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 15:45

ANNETTE792 schreef:
We beginnen een beetje te veel samen te delen he Sas,
zo'n beetje tegelijk getrouwd,nu tegelijk zwanger en tegelijk een miskraam Huilende smiley, smiley in tranen .
Ik vond het fijn dingen met je te kunnen delen,dat je mijn getuige was op mn huwelijk,maar ook het verdriet afgelopen week. Dit jaar was een mooi bewijs dat je via deze site echt niet enkel virtuele contacten opdoet waarKoningin Beatrix in haar kerstoespraak voor waarschuwde, maar dat je ook echt oprechte vriendschappen kun sluiten via een site als deze!

heb idd niet alleen mijn man hier leren kennen ... maar echte vrienden als jullie Kussende smiley en natuurlijk ook andere lieve mensen zoals rellok does 710 en ieder ander die vergeet sorry Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:00

RELLOK036 schreef:
euhm zat mee gemaakt afgelopen jaar maar volgend jaar is gewoon mijn jaar en anders het jaar er of het jaar daarop of daarop...strekking is ik laat me nie kisten vol goede moed het nieuwe jaar in nieuwe kansen nieuwe ronde

Wellicht is ieder jaar wel gewoon jouw jaar...alleen elk jaar op zijn eigen manier Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:10

Als je zo op cm rond kijkt en zeker ook hier in het forum...
Zie je allerhande verschillende profielfoto's...
Waarom heb je nu juist die foto als profielfoto?
Oftewijl wat wil je laten zien met je foto??
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:19

Foto van dit moment wil ik een signaal mee afgeven dat we eens niet zo moeilijk moeten doen over profielen zonder foto of foto's van mensen met een grammetje meer. Want helaas gebeurt het maar al te vaak dat deze mensen meteen vanalles naar hun hoofd geslingerd krijgen... Laten we eens proberen om meer af te gaan op het verhaal in het profiel om iemand te leren kennen en niet zo blindstaren op het uiterlijk vertoon van een foto...al nodigen bepaalde foto's wel uit tot bepaalde gedachten....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:35

ik vind het altijd wel prettig om een euh... strakke foto te zien, je mag best wat reclame maken voor jezelf. Kwijlende smiley

mijn foto is een duidelijk statement tegen dat eeuwige geknuffel en geslijm hiero op het forum Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:36

JILL658 schreef:
Ja Pieter dat bestaat echt iemand vervloeken, maar je kan je zelf ook een vloek op leggen. Door bijvoorbeeld te zeggen
Nee hoor dat kan ik nooit leren enz
Of je hebt een keer een negatief besluit genomen.
Daar word ik nooit beter van.

Je vraagt hoe kan je dat verbreken? In het kort:
Door te erkennen wat je zelf hebt of de ander uitgesproken heeft, over jou.
Daar vergeving voor vragen bij de Vader en de ander te zegenen.
Dan zeg je In de naam van Jezus verbreek ik deze vloek over mij en ik snij mij daarzelf van los. Jezus wilt U mij schoon wassen hiervan door Uw kostbaar bloed, reinig mij.
Beter is als je dat door een ander laat doen.
Dit kan een diepe bevrijding zijn.
Jill

Luc 6,28
zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen.

1 Joh 5,18
We weten dat iemand die uit God geboren is niet zondigt. De Zoon, die uit God geboren werd, beschermt hem, zodat het kwaad geen vat op hem heeft

In God in Jezus Christus is er alleen maar licht en kun je niemand vervloeken, want Jezus Christus is gekomen juist om te redden en niet om te veroordelen en mensen in het ongeluk te storten en ellende over iemand op en uit te roepen.

Een dergelijk iemand snapt echt totaal niets van het evangelie en wie God in Jezus Christus is....een dergelijk iemand moet zelf nog tot het licht komen......een dergelijk iemand heeft erg veeeeel gebeden nodig, want hij zij is volkomen verduisterd.

Jezus Christus is echter DE TRIOMPHATER, Hij heeft ALLE MACHTEN EN KRACHTEN aan het kruis overwonnen en alle krachten en machten en alle duisternis overwonnen. Dus hioef je je totaal geen angst te maken voor vervloekingen als je gelooft in Jezus Christus, want je bent in Hem, die alles overwonnen heeft, dus kan iets dergelijks totaal geen vat op je hebben en krijgen.

Ik heb wel een idee Pieter wie die persoon is....daar heb je in het verleden ook al eens last van gehad geloof ik. Hij begrijpt echt niet veel van God.....adviseer hem maar dat hij eens de bijbel moet gaan lezen en zich moet gaan verdiepen in wie God nu eigenlijk wel is....of doe hem een goede bijbelstudie hierover cadeau en wens hem alle goeds toe.

Hij is helaas zeer betreuren, want hij mist een gezegend leven zelf door God in Jezus Christus niet te kennen. Triest hoor.

Alles moet echt wijken voor de Heer hoor. Je kunt de duivel persoonlijk echt wegsturen in Jezus' naam, want die vuile leugenaar en mensen moordenaar is overwonnen en dan moet hij gaan.....en dat zal hij ook doen.

Gods zegen! Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 31 december 2009, 16:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:47

[quote=CROSSROAD317]
Vet coole getuigenis cross.
Gefeliciteerd.

Grietels Mary
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:48

JILL658 schreef:
Mooi Solafide!!!

Ja De God van Israel is een grote God.
Toen er oorlog was in Israel en Egypte mee kwam strijden ik geloof dat dat was in 1973-74?

Was het zo dat het leger van Israel zo klein was. En de tanks van de Egyptenaren kwamen aangedenderd. En het kleine leger van Israel stond daar tegen over. Op eens toen de strijd begon vluchten de Egyptenaren van hun tanks de woestijn in. De Israellieten wisten niet wat er precies gebeurde en vervolgde en namen de Egyptenaren gevangen. De Joden vroegen aan hun waarom zij gevlucht waren en zij antwoorden.
Dat er zo`n groot leger op hun afkwam, dat zij er bang van werden.
Dat was God`s leger die hun bijstond. Dit was een grote bemoediging voor de Joden, dat God met ze mee strijd met Zijn Leger.
Want er staat geschreven als God met je is wie is er dan tegen je.
Jill

Mooi Jill, zo is dat....net als bij Jericho, want het is nog steeds Dezelfde God. Ha, haaaa.......... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 17:15

Oliebollen eigengemaakte, o.....ga samen met mijn vrienden gourmetten.

Mvg. Henk
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 18:00

MARIJAN072 schreef:
Vandaag eet ik zelfgebakken oliebollen met poedersuiker. Kwijlende smiley Wordt wel oppassen met de kilo's. Geschokte, onthutste smiley

Maarre.....even een vraagje; vinden jullie het echt interessant wat ik (en anderen) op het menu hebben staan? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Nou om heel eerlijk te zijn niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 18:50

www.bijbelsdagboek.nl

30 december

„Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil Mijn Vaders, die in de hemelen is.” Matt.7:21

Lezen: Jakobus 1:19-27 (Ga naar dit bijbelgedeelte)

Bijbelgedeelte bij 30 december
Lezen: Jakobus 1: 19-27

Vertaling 1951

19 Weet (dit) wel, mijn geliefde broeders: ieder mens moet snel zijn om te horen, langzaam om te spreken, langzaam tot toorn; 20 want de toorn van een man brengt geen gerechtigheid voor God voort. 21 Legt dus af alle vuilheid en alle uitwas van boosheid en neemt met zachtmoedigheid het in u geplante woord aan, dat uw zielen kan behouden. 22 En weest daders des woords en niet alleen hoorders: dan zoudt gij uzelf misleiden. 23 Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; 24 want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag. 25 Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtige hoorder, doch als een werkelijk dader, die zal zalig zijn in zijn doen.
26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos. 27 Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.

De Nieuwe Bijbelvertaling

19 Geliefde broeders en zusters, onthoud dit goed: ieder mens moet zich haasten om te luisteren, maar traag zijn om te spreken, traag ook in het kwaad worden. 20 Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is. 21 Wees daarom zachtmoedig en leg alle verdorvenheid en elk denkbaar wangedrag af. En aanvaard zo de boodschap die in u is geplant en die u kan redden. 22 Vergis u niet: alleen horen is niet genoeg, u moet wat u gehoord hebt ook doen. 23 Want wie de boodschap hoort maar er niets mee doet, is net als iemand die het gezicht waarmee hij is geboren in de spiegel bekijkt: 24 hij ziet zichzelf, maar zodra hij wegloopt is hij vergeten hoe hij eruitzag. 25 Wie zich daarentegen spiegelt in de volmaakte wet die vrijheid brengt, en dat blijft doen, niet als iemand die hoort en vergeet, maar als iemand die ernaar handelt – hem valt geluk ten deel, juist om wat hij doet. 26 Wie meent dat hij God dient, terwijl hij zijn tong niet kan beteugelen, zit op een dwaalspoor, en heel zijn godsdienst is vergeefse moeite. 27 Voor God, de Vader, is alleen dit reine, zuivere godsdienst: weduwen en wezen bijstaan in hun nood, en je in acht nemen voor de wereld en onberispelijk blijven.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wie zegt dat Jakobus een man van de wet is, heeft gelijk, maar dan van de volmaakte wet, die der vrijheid (:25).
Wij leven in de eindtijd, een tijd van grote misleiding. Over de gehele wereld is sprake van vervolging, oorlog en rampen. Ook al heeft het de schijn dat het op het ogenblik wel meevalt in Europa, toch is er sprake van verdrukking en misleiding. Jezus heeft gezegd dat bij de voleinding van de tijd der genade, vlak voor Zijn wederkomst, de wetsverachting steeds meer zal toenemen en dat daardoor de liefde van de meesten zal verkillen (Matt.24:12). Jezus spreekt van wetsverachting omdat de mensen aan de buitenkant wel rechtvaardig lijken, maar van binnen geheel anders zijn (Matt.23:28).
Gods wet is meer dan de tien geboden. Gods wet is zelfs meer dan de hele Bijbel! Gods volmaakte wet is de uitdrukking van Zijn Heilige wil!
Wie God liefheeft, verlangt er naar Zijn wil te doen en hunkert er daarom naar om Zijn wil te verstaan. Niet om erover te redeneren, maar vanuit een bereidheid om alles wat Hij zegt ook te doen. Niet in eigen kracht, maar vanuit de kracht die Hij geeft als we in gehoorzaamheid met en voor Hem onderweg gaan!
Wie Hem niet van harte liefheeft, kent deze hunkering niet. Gods Wet wordt hem tot een last, hooguit interessant om over te filosoferen! God walgt van deze holle vaten vol schoonklinkende woorden!
Niet de bijbelkennis, die we ons langs verstandelijke weg verwerven, maar slechts dat Woord dat God Zelf in onze harten plant, kan onze zielen behouden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 18:51

OVERDENKING

Een tekst van David uit Psalm 69:31: "Ik zal Gods Naam prijzen met gezang, en Hem met dankzegging grootmaken.“

David zei: “Ik zal … Hem met dankzegging grootmaken”. Maar hoe kan een mens God “groot” maken?

De woorden “groot maken” kunnen op twee verschillende manieren worden uitgelegd:

1) Het kan betekenen: iets dat klein of onbelangrijk is groter laten lijken dan het in werkelijkheid is. Zoals met een microscoop.

2) Het kan ook betekenen: iets dat klein of onbelangrijk lijkt net zo groot laten zijn als het in werkelijkheid is. Zoals met een telescoop waarmee je het heelal afspeurt.

Er zijn dus twee soorten van ‘grootmaken’: microscopisch grootmaken en telescopisch grootmaken.

Het eerste maakt iets kleins groter dan het in werkelijkheid is. De andere kan alleen maar een indruk proberen te geven van iets dat in werkelijk al heel groot is.

Dus als David zegt: “Ik zal Hem grootmaken”, dan bedoelt hij niet: “Ik zal proberen om een kleine God groter te laten lijken dan dat Hij in werkelijkheid is”. Hij bedoelt: “Ik zal een grote God beginnen te
prijzen en te danken zodat Hij door mij heen net zo groot gaat lijken als Hij in werkelijk is“.

Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 31 december 2009, 18:52
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 18:54

www.bijbelsdagboek.nl

31 december

„Niemand, die de hand aan de ploeg slaat en ziet naar hetgeen achter hem ligt, is geschikt voor het Koninkrijk Gods.” Luc.9:62

Lezen: Deuteronomium 1:6-8 en 19-33 (Ga naar dit bijbelgedeelte)

Bijbelgedeelte bij 31 december
Lezen: Deuteronomium 1: 6-8 en 19-33

Vertaling 1951

6 De HERE, onze God, heeft tot ons bij Horeb gesproken: gij zijt lang genoeg bij deze berg gebleven; 7 begeeft u op weg, breekt op, trekt naar het gebergte der Amorieten en naar al hun naburen, in de Vlakte, op het Gebergte, in de Laagte, in het Zuiderland en aan de zeekust, – het land der Kanaänieten, en de Libanon tot aan de grote rivier, de Eufraat. 8 Zie, Ik heb dat land tot uw beschikking gesteld; trekt er binnen en neemt bezit van het land, waarvan de HERE aan uw vaderen, Abraham, Isaak en Jakob, gezworen heeft, dat Hij het hun en hun nakroost geven zou.
19 Toen braken wij van Horeb op en gingen heel die grote en vreselijke woestijn door, die gij gezien hebt, in de richting van het gebergte der Amorieten, zoals de HERE, onze God, ons geboden had; en wij kwamen in Kades-Barnea. 20 Toen zeide ik tot u: gij zijt gekomen tot het gebergte der Amorieten, dat de HERE, onze God, ons geven zal. 21 Zie, de HERE, uw God, heeft het land tot uw beschikking gesteld, trek op, neem het in bezit, zoals de HERE, de God uwer vaderen, tot u gesproken heeft; vrees niet en wees niet verschrikt. 22 Toen naderdet gij allen tot mij en zeidet: laten wij enige mannen vooruit zenden om voor ons het land te verkennen en ons in te lichten omtrent de weg waarlangs wij moeten optrekken, en over de steden die wij zullen bereiken.
23 Dit nu was goed in mijn ogen. Dus koos ik uit u twaalf mannen, voor elke stam één; 24 zij begaven zich op weg, trokken het gebergte in, kwamen tot aan het dal Eskol en verkenden dit. 25 Ook namen zij vruchten van het land mee en brachten ons die; tevens brachten zij ons verslag uit en zeiden: Het land dat de HERE, onze God, ons geven zal, is goed. 26 Maar gij wildet niet optrekken en waart weerspannig tegen het bevel van de HERE, uw God; 27 gij mordet in uw tenten en zeidet: omdat de HERE ons haat, heeft Hij ons uit het land Egypte geleid om ons te brengen in de macht van de Amorieten en ons te verdelgen. 28 Waarheen trekken wij op? Onze broeders hebben ons het hart doen smelten met de tijding: de mensen zijn groter en langer dan wij, de steden zijn groot en hemelhoog versterkt, en ook hebben wij daar Enakieten gezien. 29 Ik zeide wel tot u: Beeft niet, vreest niet voor hen. 30 De HERE, uw God, die voor u uit gaat, Hij zal voor u strijden in overeenstemming met alles wat Hij voor uw ogen met u gedaan heeft in Egypte 31 en in de woestijn, waar gij hebt gezien, hoe de HERE, uw God, u droeg, zoals een man zijn kind draagt, op heel de weg die gij gegaan zijt, totdat gij op deze plaats gekomen zijt. 32 Doch ondanks dit woord geloofdet gij niet in de HERE, uw God, 33 die voor u uit ging op de weg om voor u een plaats te zoeken, waar gij u kondt legeren: des nachts in een vuur om u te doen zien op de weg waarlangs gij moest gaan, en des daags in een wolk.

De Nieuwe Bijbelvertaling

6 De HEER, onze God, heeft bij de Horeb tegen ons gezegd: ‘Jullie zijn nu lang genoeg bij deze berg gebleven. 7 Breek het kamp op en trek naar het bergland van de Amorieten en naar het gebied van de naburige volken: de Jordaanvallei, het bergland, het heuvelland, de Negev en de kuststrook – de gebieden van de Kanaänieten – en de Libanon tot aan de grote rivier de Eufraat. 8 Heel dat gebied schenk ik jullie. Trek het binnen en neem het in bezit, want dat is het land dat de HEER jullie voorouders Abraham, Isaak en Jakob en hun nageslacht onder ede heeft beloofd.’
19 Vanaf de Horeb zijn we dwars door die grote, verschrikkelijke woestijn getrokken, die u nog lang zal heugen, naar het bergland van de Amorieten, zoals de HEER, onze God, ons had opgedragen. Ten slotte kwamen we bij Kades-Barnea. 20 Toen zei ik tegen u: ‘U bent nu het bergland van de Amorieten genaderd, dat de HEER, onze God, ons zal geven. 21 Hij is het die u dat gebied schenkt. Welnu, trek verder en neem het in bezit, want zo heeft de HEER, de God van uw voorouders, het bepaald. Wees niet bang en laat u door niets ontmoedigen.’ 22 Toen bent u allemaal bij me gekomen en u zei: ‘We willen mannen vooruitsturen om het land te verkennen. Dan kunnen zij ons verslag uitbrengen en ons vertellen welke route we moeten nemen en langs welke steden we komen.’ 23 Ik vond dat een goed voorstel en koos twaalf mannen uit, één per stam. 24 Zij zijn erop uitgegaan, het bergland in getrokken en uiteindelijk in het Eskoldal aangekomen. Na verkenning van het dal 25 plukten ze daar vruchten, namen die mee en deden ons verslag. ‘Het is prachtig,’ vertelden ze, ‘dat land dat de HEER, onze God, ons zal geven!’
26 Maar u wilde niet verder trekken en verzette u tegen het bevel van de HEER, uw God. 27 U zat in uw tenten te klagen: ‘De HEER moet ons wel haten! Hij heeft ons alleen maar uit Egypte weggehaald om ons uit te leveren aan de Amorieten en om ons te laten uitroeien. 28 Waar gaan we eigenlijk heen? De moed is ons in de schoenen gezonken toen onze verkenners vertelden dat de mensen daar sterker en langer zijn dan wij, dat ze in grote steden met hemelhoge versterkingen wonen en dat er zelfs reuzen leven.’ 29 Toen heb ik u geantwoord: ‘Er is geen enkele reden om bang voor hen te zijn. 30 De HEER, uw God, die voor u uit gaat, zal immers voor u strijden. U hebt toch gezien hoe hij het in Egypte voor u opnam, 31 en ook in de woestijn, waar u ervaren hebt dat de HEER, uw God, u gedragen heeft zoals een vader zijn kind draagt, de hele weg die u gegaan bent tot uw aankomst hier.’ 32 Desondanks vertrouwde u niet op de HEER, uw God, 33 hoewel hij u voorging op uw weg om een plaats voor u te zoeken waar u uw kamp kon opslaan, en u ’s nachts met een vuur en overdag met een wolk de weg wees die u moest gaan.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Vandaag is het dan de laatste dag van het jaar. De avond plegen we in familiekring, meestal gezellig met oliebollen of appelflappen, door te brengen. We hebben dan allemaal de neiging om terug te kijken op de gebeurtenissen van het afgelopen jaar. De dag kan zo emotioneel geladen zijn, dat de oudejaarsavondviering voor velen iets weerzinwekkends heeft. Ondanks alle goede voornemens voelen we ons op nieuwjaarsmorgen leeg en hebben we een geestelijke kater. Waarom gaat dat vaak zo?
Jezus zegt, dat we niet achterom mogen kijken.
Iemand die ploegt, moet, wil hij rechte voren trekken, vooruit kijken naar het verste punt. Doet hij dit niet en kijkt hij achterom, dan trekt hij gegarandeerd scheve voren en mist zijn doel. Zo is het ook in het Koninkrijk van God.
Als God ons een opdracht geeft, moeten we niet steeds achterom kijken, naar dingen die voorbij zijn, dan zijn we onbruikbaar. En Mozes dan? Hij keek toch ook achterom?! Zeker! Maar Mozes was met hart en ziel aan Zijn God gewijd.
Als we in zo’n gezindheid achterom zien om in alles wat we meemaakten Zijn Hand te herkennen en daarom Hem de eer te geven en Zijn grootheid te roemen, dan belooft het een gezegende en zinvolle jaarwisseling te worden.
God herinnert Zijn volk aan de vreselijke woestijnperiode, maar ook aan de uitredding die Hij gaf en aan Zijn belofte dat Hij voor hen strijden zal.
In dit geloof kunnen wij het nieuwe jaar vol goede moed tegemoet gaan omdat Hij ons zegt: „Vrees niet en wees niet verschrikt”.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 18:58

ROBBEDOES873 schreef:
Elk jaar met pasen las ik vroeger Krabat Meester van de zwarte molen....
Een geweldig boek....denk het zal wel niet cm waardig zijn Clown smiley maar het is wel een aanrader Knipoog smiley

http://209.85.229.132/search?q=cache:6p4dYOtIcRcJ:nl.wikipedia.org/wiki/Meester_van_de_zwarte_molen+krabat+meester+van+de+zwarte+molen&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Tja als ze Harrie al occult vinden, dan is dat boek zeker occult ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 20:07

RENSKE067 schreef:
dikke knuffel voor carien, grace en ssb
Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Een dikke knuffel terug aan Renske. Kussende smiley

doei doei. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 21:11

CROSSROAD317 schreef:
Tja als ze Harrie al occult vinden, dan is dat boek zeker occult ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Harry heb ik nooit gelezen Clown smiley Wel alle delen gezien met zoon lief Knipoog smiley maar was niet echt mijn ding Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 ... 6194 Volgende
Pagina 83 van 6194