Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 21:52
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een heeeeeel belangrijke vraag!
Waar blijft het water dat door het gaatje onderin de koelkast wegloopt???? |
Moet je eens goed kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 21:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een heeeeeel belangrijke vraag!
Waar blijft het water dat door het gaatje onderin de koelkast wegloopt???? |
Ik heb het ff opgezocht want ik was er ook wel ineens benieuwd naar, en het water schijnt te verdampen door de motor van de koelkast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 21:57
|
|
|
ANNA415 schreef: | Moet je eens goed kijken |
Ja als je het niet schoonmaakt hoopt het zich op onder de groentela(heb ik eens horen vertellen uche uche )maar daarna?
Misschien loopt het wel naar de kabouters die onder de vloer wonen en 's nachts stiekem mijn huis poetsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 21:58
|
|
|
Ziehier het volledige stukje waarin beschreven staat waar het water uit de koelkast blijft.
Als je de deur van de koelkast open doet ,dan kijk je tegen de achterwand aan. Deze achterwand wordt tijdens het koelen koud,er komt een laagje ijs op,om de temperatuur te bereiken. Op een gegeven moment dooit dit weer omdat de thermostaat de koelkast uitschakeld. Dit koude ijs gaat dooien ,en komt in een gootje dat het water afvoerd naar een bakje wat boven de motor zit. Dit water zal verdampen door de warmte van de motor.
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op woensdag 26 juni 2013, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:03
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja als je het niet schoonmaakt hoopt het zich op onder de groentela(heb ik eens horen vertellen uche uche )maar daarna?
Misschien loopt het wel naar de kabouters die onder de vloer wonen en 's nachts stiekem mijn huis poetsen |
Waarom doen ze dat bij jou wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:09
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik heb het ff opgezocht want ik was er ook wel ineens benieuwd naar, en het water schijnt te verdampen door de motor van de koelkast
|
Gelukkig........ik kan vannacht rustig slapen!(terwijl de kabouters schoonmaken)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:24
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gelukkig........ik kan vannacht rustig slapen!(terwijl de kabouters schoonmaken) |
Was het maar zo'n feest
Geef mij ook een dozijn kabouters, eentje voor de was, de strijk, ramen lappen enz enz
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:17
|
|
|
Achterkant van de koelkast zit een slangetje , aangesloten op water aatje, onder in koelkast zit een soort bak loopt het water in en daar Doen de kaboutertjes hun mutsjes wassen
Als wij slapen hè.... En soms zit er zo,n mutsje verstopt in de slang en dan Loopt het water via groente la eronder en
Moet ik met rietje in het gaatje dat mutsje eruit zuigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:25
|
|
|
PETRA373 schreef: | Achterkant van de koelkast zit een slangetje , aangesloten op water aatje, onder in koelkast zit een soort bak loopt het water in en daar Doen de kaboutertjes hun mutsjes wassen
Als wij slapen hè.... En soms zit er zo,n mutsje verstopt in de slang en dan Loopt het water via groente la eronder en
Moet ik met rietje in het gaatje dat mutsje eruit zuigen |
Hahaha zie het al voor me Verder alles goed in het kabouterhuisje Petra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:32
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Hahaha zie het al voor me Verder alles goed in het kabouterhuisje Petra |
Ze zitten te mopperen, ik laat ga slapen, dan hebben Ze minder tijd van nacht om mutsjes te wassen en alle andere dingen die ze doen... Zoals me stofzuigers slang als glijbaan gebruiken ... Tja kaboutertjes.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:46
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ze zitten te mopperen, ik laat ga slapen, dan hebben Ze minder tijd van nacht om mutsjes te wassen en alle andere dingen die ze doen... Zoals me stofzuigers slang als glijbaan gebruiken ... Tja kaboutertjes..... |
Hahaha ik lig hier in een deuk, hoe verzin je het
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 00:50
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ze zitten te mopperen, ik laat ga slapen, dan hebben Ze minder tijd van nacht om mutsjes te wassen en alle andere dingen die ze doen... Zoals me stofzuigers slang als glijbaan gebruiken ... Tja kaboutertjes..... |
Oh joh, als je ze nou eens plechtig beloofd dat je dan de volgende dag lekker gaat uitslapen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 18:32
|
|
|
KLUS667 schreef: | Als de dag 24 uur duurt, hoe lang duurt de nacht dan? |
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN542
|
op donderdag 27 juni 2013, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 18:54
|
|
|
KLUS667 schreef: Als de dag 24 uur duurt, hoe lang duurt de nacht dan?
Ehhh...48 uur?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 21:47
|
|
|
KLUS667 schreef: | Als de dag 24 uur duurt, hoe lang duurt de nacht dan? |
De nacht duurt doorgaans zo'n 8 uur, tegenover de dag van 16 uur, totaal 24 uur in een etmaal..... Als de dag dus 4 uur extra langer zou duren dan gebruikelijk, zou de nacht dan 12 uur gaan duren. Enkel: het is niet mogelijk om een etmaal langer dan 24 uur te laten duren, dus duurt die dag 24 uur, blijft er geen nacht meer over.
(Volgens mij lezen we daarover een belofte in Openbaringen..... , maar hoe dat werkelijk zal zijn, gelet op fotosyntheseprocessen etc? We zullen het zien!)
Kortom: het is maar goed dat dag én nacht geschapen zijn, tot die tijd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 21:53
|
|
|
Weet je wat je moet doen? Je stofzuigerslang insmeren met boter! Echt doen hoor!! Kan je lachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:49
|
|
|
KLUS667 schreef: | Weet je wat je moet doen? Je stofzuigerslang insmeren met boter! Echt doen hoor!! Kan je lachen |
Heb jouw wel door kabouter klus... Jij woont vlak bij mij en dan jij natuurlijk tadaaaaa door me stofzuigers Slang, als of ik al niet genoeg aan gewone kaboutertjes heb, geen zin in plop gedoe in me huis. Die blijven maar lekker in plopsaland. Vol is vol..... Zo nooit niet gedacht ik nog es rassistische neigingen zou krijgen Toch de hele nacht luisteren na kabouter plop liedjes, Er zijn grenzen,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 23:24
|
|
|
PETRA373 schreef: | Heb jouw wel door kabouter klus... Jij woont vlak bij mij en dan jij natuurlijk tadaaaaa door me stofzuigers Slang, als of ik al niet genoeg aan gewone kaboutertjes heb, geen zin in plop gedoe in me huis. Die blijven maar lekker in plopsaland. Vol is vol..... Zo nooit niet gedacht ik nog es rassistische neigingen zou krijgen Toch de hele nacht luisteren na kabouter plop liedjes, Er zijn grenzen, |
http://www.youtube.com/watch?v=gUgzxtg7iRY&list=PLB6AED3C976A71461
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 23:53
|
|
|
Zout in de suikerpot, lache
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 09:03
|
|
|
Ik vraag me vandaag af, serieus, ex vergeven... zover me dat lukt..... zit er iedere week mee effe op de bank als hij met twee kinderen effe wat gaat doen Maar eh samen mee in de auto naar iets van kinderen kijken... ik merk dat ik mezelf tegen kom, er grenzen zijn. het voelt als of ik dan een toneelspel speel weer, net als toen ik getrouwd was, voor de buitenwereld een toneelspel, happy paar, binnen de muur, brak hij me af vergeven en door gaan, maar met grenzen..thuis kan ik effe buiten sigretje roken of effe boven wasje aan doen of zo maar samen met hem ind e auto na iets van kinderen school.waar hij zich effe dan als de geweldigge vader gedraagt, kan het niet, tenminste niet op dit moment, iets in me hart roept , voel me kwetsbaar bij hem in de auto, teveel herinneringen. proberen te vergeven en doorgaan als of er niks gebuerd is, in belang van kinderen, ontdek dat ik dit stukje niet kan. toch nog gevoelens waar ik mee box, ben kwetsbaar bij hem ind e auto, kan niet de auto uit vluchten als hij ineens minder doet. heb tegen kids gezegd, voel me niet lekker. andere ex geen probleem mee, samen iets doen na school voor je kind ofzo, maar met deze wel. misschien herkenbaar voor sommiggen? worstel er best mee effe voor hij gaat, nieuwe dure kleertjes, zich opfokken over crisis, terwijl hij genoeg heeft, eh iedereen zwijgt maar hoe wij ooit bijna niks te eten hadden dankzij hem, aanhoren hoe hij zegt weg met alle marokanen etc. maar niet tegen in gaan, voor de goede vrede. is nu eenmaal een gefrustreerde exjunk, en dan aanzien hoe hij effe geweldigge ouder speelt, met zijn 79 cent alie per jaar voor 7 kinderen.... terwijl hij zwart genoeg geld verdiend, met opzet om onder alie uit t e komen kon het niet, en zoals gewoonlijk moet ik weer na het kruis bij jezus, help me vergeven, boosheid, onrecht komt omhoog. en wil me niet meer kwetsbaar opstellen met hem in een auto. soms is het moeilijk.... heb gekozen voor me eigen grens, me kinderen er niet mee belast, gezegd voel me niet lekker.
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op vrijdag 28 juni 2013, 09:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 09:31
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik vraag me vandaag af, serieus, ex vergeven... zover me dat lukt..... zit er iedere week mee effe op de bank als hij met twee kinderen effe wat gaat doen Maar eh samen mee in de auto naar iets van kinderen kijken... ik merk dat ik mezelf tegen kom, er grenzen zijn. het voelt als of ik dan een toneelspel speel weer, net als toen ik getrouwd was, voor de buitenwereld een toneelspel, happy paar, binnen de muur, brak hij me af vergeven en door gaan, maar met grenzen..thuis kan ik effe buiten sigretje roken of effe boven wasje aan doen of zo maar samen met hem ind e auto na iets van kinderen school.waar hij zich effe dan als de geweldigge vader gedraagt, kan het niet, tenminste niet op dit moment, iets in me hart roept , voel me kwetsbaar bij hem in de auto, teveel herinneringen. proberen te vergeven en doorgaan als of er niks gebuerd is, in belang van kinderen, ontdek dat ik dit stukje niet kan. toch nog gevoelens waar ik mee box, ben kwetsbaar bij hem ind e auto, kan niet de auto uit vluchten als hij ineens minder doet. heb tegen kids gezegd, voel me niet lekker. andere ex geen probleem mee, samen iets doen na school voor je kind ofzo, maar met deze wel. misschien herkenbaar voor sommiggen? worstel er best mee effe voor hij gaat, nieuwe dure kleertjes, zich opfokken over crisis, terwijl hij genoeg heeft, eh iedereen zwijgt maar hoe wij ooit bijna niks te eten hadden dankzij hem, aanhoren hoe hij zegt weg met alle marokanen etc. maar niet tegen in gaan, voor de goede vrede. is nu eenmaal een gefrustreerde exjunk, en dan aanzien hoe hij effe geweldigge ouder speelt, met zijn 79 cent alie per jaar voor 7 kinderen.... terwijl hij zwart genoeg geld verdiend, met opzet om onder alie uit t e komen kon het niet, en zoals gewoonlijk moet ik weer na het kruis bij jezus, help me vergeven, boosheid, onrecht komt omhoog. en wil me niet meer kwetsbaar opstellen met hem in een auto. soms is het moeilijk.... heb gekozen voor me eigen grens, me kinderen er niet mee belast, gezegd voel me niet lekker. |
Voor alles is het beste om eerst voor jezelf te zorgen en je grenzen te stellen. Dat is uiteindelijk beter voor jouzelf en je kinderen en uiteindelijk ook naar je ex een duidelijk standpunt. En je hebt gelijk, het is naar de buitenwereld dan misschien okay en een mooi beeld maar jij voelt je er niet goed onder. Laat het dan maar heel duidelijk zijn hoe moeilijk ook. Leven vanuit waarachtigheid is niet altijd helder hoe dat moet omdat je vaak met zoveel partijen rekening wil houden, en dat is dan meestal ook vanuit het oogpunt voor het belang van je kids. Maar soms is dat een valkuil... omdat je er zelf zo moe van wordt alle touwtjes bij elkaar te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 09:39
|
|
|
dankje Jol. ik ga es opruimen hier en de dingen een plek in me hart proberen te geven. Dat vroeg ik me af, moet ik voor d e kinderen me groot houden, me gevoelens negeren??? Zoals ik meestal doe?, maar kon het niet, of liever gezegd wou het echt niet, koos voor me zelf een keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 09:42
|
|
|
PETRA373 schreef: | dankje Jol. ik ga es opruimen hier en de dingen een plek in me hart proberen te geven. Dat vroeg ik me af, moet ik voor d e kinderen me groot houden, me gevoelens negeren??? Zoals ik meestal doe?, maar kon het niet, of liever gezegd wou het echt niet, koos voor me zelf een keer. |
Helemaal Top! Kies vanuit je hart en wees waarachtig. Daar hebben je kids het meeste aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 10:42
|
|
|
PETRA373 schreef: | dankje Jol. ik ga es opruimen hier en de dingen een plek in me hart proberen te geven. Dat vroeg ik me af, moet ik voor d e kinderen me groot houden, me gevoelens negeren??? Zoals ik meestal doe?, maar kon het niet, of liever gezegd wou het echt niet, koos voor me zelf een keer. |
Ga nooit je eigen gevoel voorbij Petra, blijf dicht bij jezelf, vergeven is goed, maar met hem in de auto zitten, dichtbij zijn aura, in zijn energieveld, dat is moeilijk, misschien teveel gebeurt ook. Maar doe geen dingen die druisen tegen je eigen gevoelens en pijn in. Als je het je kinderen uitlegt, ik weet niet hoe oud ze zijn, dan hebben ze begrip voor je, ze hebben jou pijn en verdriet toch ook gezien? Laat kinderen met de vader meegaan en gun ze mooie momenten met hun vader, en vaar zelf je eigen koers. Sterkte!
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 28 juni 2013, 10:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 12:10
|
|
|
@Petra,
Ik zelf zou (ook) de grenzen behouden.
Jullie zijn gescheiden en net als met allemensen die zijn gescheiden, wat ik dan zie, de vader komt de kinderen halen en brengen, hooguit even kort gedag zeggen bij de voordeur.
Ja, en hoe ik over verg. denk weet je..
Vergeven: indien berouw, ergens in Lucas....en ook vergeven is van harte omgaan met, net als God ons vergeeft....zonder berouw vergeeft God ons niet..
Dit zeg ik niet omdat ik gelijk wil..
Heb zelf ervaren hoe het is(negatieve gevolgen voor je geest zeg maar), 'moeten vergeven' als je eigenlijk hartstikke kwaad bent...
Maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn...
Sterkte!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 28 juni 2013, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 12:11
|
|
|
mogen z e ook mamalou, die willen..... en ja kinderen kennen me, en ik ken ze ook, weet dat sommigge met vragen op me af komen hierover. komt goed
vergeven is makkelijker als je iemand niet meer hoeft te zien en er geen onrecht doorgaat. ma ja, doe me best....ook om ondanks vergeven , me eigen grenzen te bewaken....en beste te doen in belang van kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 12:16
|
|
|
SHANITA130 schreef: | @Petra,
Ik zelf zou (ook) de grenzen behouden.
Jullie zijn gescheiden en net als met allemensen die zijn gescheiden, wat ik dan zie, de vader komt de kinderen halen en brengen, hooguit even kort gedag zeggen bij de voordeur.
Ja, en hoe ik over verg. denk weet je..
Vergeven: indien berouw, ergens in Lucas....
Sterkte! |
kinderen willen niet na hem toe in zijn huis, dus laat ik hem hier binnen, twee willen er mee, en de rest zit er soms effe bij, maar gaat niet met hem mee. Dus die grens bij voordeur, is bij mij niet, dan zien sommigge hun vader nooit meer. nu laat ik hem binnen en kunne ze zelf kiezen, effe erbij of niet. en dat trek ik wel, soms denk ik , ga ik maar effe sigretje roken... ha ha
vergeven indien berouw... moeilijk onderwerp shanita.....vergaf stefanus niet de mensen terwijl ze hem stenigden????? ha ha kunnen we wel weer es een topic over startten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 12:31
|
|
|
PETRA373 schreef: | kinderen willen niet na hem toe in zijn huis, dus laat ik hem hier binnen, twee willen er mee, en de rest zit er soms effe bij, maar gaat niet met hem mee. Dus die grens bij voordeur, is bij mij niet, dan zien sommigge hun vader nooit meer. nu laat ik hem binnen en kunne ze zelf kiezen, effe erbij of niet. en dat trek ik wel, soms denk ik , ga ik maar effe sigretje roken... ha ha
vergeven indien berouw... moeilijk onderwerp shanita.....vergaf stefanus niet de mensen terwijl ze hem stenigden????? ha ha kunnen we wel weer es een topic over startten.... |
Vergeven als er zoveel onrecht is aangedaan is heel moeilijk, ik heb het ook met ex, vergeven heb ik gedaan, door de jaren heen, maar hij heeft zoveel kapot gemaakt, maar gelukkig zie ik hem nooit meer, misschien is vergeven daarom makkelijker geweest voor me. Jij word nog met hem geconfronteerd...... Jaa Stefanus inderdaad, mooi voorbeeld..... Wat is wijsheid? God om wijsheid en steun vragen en verlichting als het weleens moeilijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 12:32
|
|
|
PETRA373 schreef: | kinderen willen niet na hem toe in zijn huis, dus laat ik hem hier binnen, twee willen er mee, en de rest zit er soms effe bij, maar gaat niet met hem mee. Dus die grens bij voordeur, is bij mij niet, dan zien sommigge hun vader nooit meer. nu laat ik hem binnen en kunne ze zelf kiezen, effe erbij of niet. en dat trek ik wel, soms denk ik , ga ik maar effe sigretje roken... ha ha
vergeven indien berouw... moeilijk onderwerp shanita.....vergaf stefanus niet de mensen terwijl ze hem stenigden????? ha ha kunnen we wel weer es een topic over startten.... | Ja, gaat ook bij iedereen anders, bij de een komt de ex even binnen...Ik denk gewoon, gewoon doen, er zijn ook vaders die lousie echtgenoten zijn, maar wel weer goed voor kinderen zijn... 2 Willen er mee, Ja, kijken wat hun willen...
Anderen willen niet mee...
Elk kind is anders.....
De een kijkt er doorheen, of heeft dingen vergeven, oid(wat gaat er in een kinderhart om?) bijvoorbeeld, de ander neemt dingen nog steeds kwalijk, ten dele?, en wil daarom niet mee.
Je laat ze kiezen en je ex, zie je dan ook maar een uur oid, en geen hele dag, lekker laten zo, denk ik.
En vergeven, is volgens mij van Harte, ...ja, dus als je er al mee moet worstelen?...
Mijn mening he?
-- Kan wel wezen, maar staat idd ook in Lucas: vergeven indien berouw. Als opdracht.
En dat staat daar niet voor niets...
De reden dát ik me zo boos maakte eerst hier bij topic 'vergeving', was, de schade die het doet, dat moeten vergeven, en dat nota bene terwijl het niet in de bijbel staat, ja Stefanus kan hebben vergeven, maar er staat niet, dus daarom moet jullie ook iedereen vergeven, ook al heeft degene geen berouw...
Helemaal onbijbels, ma ja, mijn mening, dus...
Dan heb ik nu al 2 topics die ik kan starten, afijn, toch geen tijd nu
Moet nu werken, kan hooguit ff snel tussendoor iets posten.
Later wel weer, over enkele weken. maanden...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 23 augustus 2013, 02:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |