ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:52

YES356 schreef:
YES356 schreef:
Dit is mijn enige reactie die ik geef:

Ik voel me erg en diep tellergesteld over naar ik mag aannemen mijn mede christenen Herman en Beun als ik het lees wat jullie schrijven en aan oordelen hebben over mij. Dat is niet aan mij .om daar op te reargeren en te beoordelen of dit kan of niet maar meer aan Petra de redactie ! en ik heb jullie reactie gemeld als niet ok. En is er nog Een die ook een oordeel heeft en daar het volste recht toe heeft Omdat Hij onze Maker is.daar al En weet wat Hij van ons kan verwachten. Dus een oordeel heb ik niet. Wel mn vraagtekens hoe jullie er als jullie zelf nu terug lezen en je zelf de vraag stelt. Wat zou God hier nu van vinden? En kan je als je dit doet met een ander dadelijk een oproep doen voor de gebedsroom en daar in voorgaan? Dat is ook niet aan mij. Maar aan Hem Gods zegen.

Dus, jij hebt bakzeil gehaald voor Petra van de redactie? Grote jonguh hoor... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:00

HERMAN968 schreef:
Je valt in herhaling You 're the centre ?i Lachende smiley Lachende smiley

ik denk dat er twee andere heren stralend middelpunt proberen te zijn. Dit lijkt meer op uitsluiten en pesten wat jullie doen, en ik hoop dat hier een beleid op toe te passen is vanuit CM. Man-onwaardig heren. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:04

JOL252 schreef:
ik denk dat er twee andere heren stralend middelpunt proberen te zijn. Dit lijkt meer op uitsluiten en pesten wat jullie doen, en ik hoop dat hier een beleid op toe te passen is vanuit CM. Man-onwaardig heren. Boze smiley

Nee, we helpen YES weer op het goede spoor, meer niet... Althans, dat zijn onze gouden intenties Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 20 juni 2012, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:09

JOL252 schreef:

[i]Ik denk dat je echt interpreteert. De vraag is niet "Sex voor het huwelijk, yes", maar waarin verschilt een Christen met dit thema met iemand die niet-christen is. En wat bedoeld God met de smalle weg ? Probeer het positief te bekijken anders gaan we helemaal de mist in
[/i]
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:11

HERMAN968 schreef:
[i]Ik denk dat je echt interpreteert. De vraag is niet "Sex voor het huwelijk, yes", maar waarin verschilt een Christen met dit thema met iemand die niet-christen is. En wat bedoeld God met de smalle weg ? Probeer het positief te bekijken anders gaan we helemaal de mist in [/i]

Juist Herman! Now we are talking dude!
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:16

Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond
en de heren gaan maar door
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:20

XABIA794 schreef:
Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond
en de heren gaan maar door

Wat bedoel je? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:26

BEUN656 schreef:
Juist Herman! Now we are talking dude!

Waarin verschilt een Christen van een niet Christen? in dit opzicht in ieder geval, dat we mogen genieten van hetgeen God ons gegeven heeft. Ik kan nergens lezen dat we moeten wachten tot binnen het huwelijk, en dan pas mogen genieten van. WE DIENEN onze NAASTE lief te hebben als onszelf, waaruit we mogen zien, dat God ons gemaakt heeft zoals we gemaakt zijn. Niet als een stel vrome huichelaars, die alles bewaren tot binnen het huwelijk. Hoeveel is er inmiddels niet BINNEN het huwelijk aan leed en verdriet, doordat mensen met een trouwboekje zwaaien, en vinden dat "ze wel even mogen"?
We dienen waardevol met onze partner om te gaan, dat vraagt ons God, ook met Zijn tempel, ons lichaam. In mijn beleving is dat lichaam niet om te verkopen, maar ook niet om te delen met jan en alleman. En dat dit binnen het huwelijk, waarin twee mensen zich aan elkaar verbonden hebben, het mooiste tot zijn recht komt, dat is een gegeven, maar wil niet zeggen dat we of maar snel moeten trouwen om het maar te kunnen doen, of ons zelf moeten pijnigen tot het zover is. Ik geloof dat als we waardevol met het leven omgaan, in het besef, dat het "De Tempel is van de Heilige Geest", we daar ook zorgvuldig mee omgaan, zowel voor als tijdens het huwelijk.

Als je van elkaar af kan blijven voor het huwelijk, zeker na een relatie te hebben gehad, zit er iets niet helemaal goed. En zo is een mens geschapen, en wat kan het mooi zijn, dat te ervaren, en wat komt Gods grootheid hier mooi in uit. Let daar is op graag. En ik hoop, dat ik het weer snel, als gave van God, mag ervaren.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 20 juni 2012, 23:33
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:32

WILLEM618 schreef:
Ik kan nergens lezen dat we moeten wachten tot binnen het huwelijk, en dan pas mogen genieten van.

In de Bijbel niet? In dat geval glij je volledig uit de bocht vriend! Want juist in de Bijbel staat dat geslachtsgemeenschap voor binnen het huwelijk is.

Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 20 juni 2012, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:37

BEUN656 schreef:
In de Bijbel niet? In dat geval glij je volledig uit de bocht vriend! Want juist in de Bijbel staat dat geslachtsgemeenschap voor binnen het huwelijk is.

Mag ik dan TEKST en UITLEG van u vriend?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:43

HERMAN968 schreef:
Je valt in herhaling You 're the centre ?i Lachende smiley Lachende smiley

IIIII
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:44

BEUN656 schreef:
Nee, we helpen YES weer op het goede spoor, meer niet... Althans, dat zijn onze gouden intenties Knipoog smiley

Jullie begrijpen yes woorden verkeerd, veroordelen hem daarop.
Maken dezelfde fout als die ik vandaag bij iemand op het forum maakte, woorden verkeerd begrijpen en veroordelen. Jammer
Jammer dat mijn fout jullie ook niet tot nadenken zet over hoe woorden lezen en niet te snel oordelen.
Ik hoop dat jullie yes woorden beter begrijpen in de toekomst.
En we hoeven elkaar niet aardig te vinden,maar wel lief te hebben,(zoals maaten luther king het ooit zomooi verwoorde)misschien dat jullie uit liefde voor je medemens yes met andere ogen kunnen proberen te bekijken.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:46

HANNAH810 schreef:
IIIII

Hanna, je dient toch ook de rest van de tekst bij te zette.
Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:46

WILLEM618 schreef:
Mag ik dan TEKST en UITLEG van u vriend?

Hebreeen 13:4
Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.

Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 20 juni 2012, 23:48
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:49

HERMAN968 schreef:
Hanna, je dient toch ook de rest van de tekst bij te zette. Lachende smiley Lachende smiley

Nou, volgens mij doet alleen nog maar de IIIIIII bij haar. De rest van haar toetsenbord is vastgeslagen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:53

PETRA411 schreef:
Jullie begrijpen yes woorden verkeerd, veroordelen hem daarop.
Maken dezelfde fout als die ik vandaag bij iemand op het forum maakte, woorden verkeerd begrijpen en veroordelen. Jammer
Jammer dat mijn fout jullie ook niet tot nadenken zet over hoe woorden lezen en niet te snel oordelen.
Ik hoop dat jullie yes woorden beter begrijpen in de toekomst.
En we hoeven elkaar niet aardig te vinden,maar wel lief te hebben,(zoals maaten luther king het ooit zomooi verwoorde)misschien dat jullie uit liefde voor je medemens yes met andere ogen kunnen proberen te bekijken.

Mooi gesproken.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:54

BEUN656 schreef:
Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.

En waar zie jij in deze tekst de link met seks voor het huwelijk?

" Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen"

De vertaling maakt niet uit,de betekenis is hetzelfde
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:54

YES356 schreef:
Dit is mijn enige reactie die ik geef:

Ik voel me erg en diep tellergesteld over naar ik mag aannemen mijn mede christenen Herman en Beun als ik het lees wat jullie schrijven en aan oordelen hebben over mij. Dat is niet aan mij .om daar op te reargeren en te beoordelen of dit kan of niet maar meer aan Petra de redactie ! en ik heb jullie reactie daar al gemeld als niet ok. En is er nog Een die ook een oordeel heeft en daar het volste recht toe heeft Omdat Hij onze Maker is. En weet wat Hij van ons kan verwachten. Dus een oordeel heb ik niet. Wel mn vraagtekens hoe jullie er als jullie zelf nu terug lezen en je zelf de vraag stelt. Wat zou God hier nu van vinden? En kan je als je dit doet met een ander dadelijk een oproep doen voor de gebedsroom en daar in voorgaan? Dat is ook niet aan mij. Maar aan Hem Gods zegen.

Van wie is het?

Er leefde ooit een wijze nederige vrouw. Regelmatig kwamen er jongeren bij haar om gezellig bij elkaar te zijn. Op een dag kwam een hoogmoedige jongere bij het huis van de vrouw aan. Hij was vast besloten de eerste te zijn die de vrouw met woorden kon verslaan. Behalve sterk, was de jongere ook sluw en wist hij iedere zwakheid van zijn tegenstander uit te buiten. Hij had de gewoon...te om te wachten tot die als eerste in de aanval zou gaan om te zien waar haar zwakheden lagen en sloeg dan met genadeloze kracht en snelheid toe. Niemand had het in een gevecht lang tegen hem uitgehouden.
Tegen het advies van zijn vrienden in accepteerde de vrouw datook hij in hun midden was. Toen de jongere een meningsverschil kreeg met de vrouw, begon de jongere de vrouw uit te schelden en grove beledigingen naar haar hoofd te slingeren.
Hij begon ook letterlijk met spullen te gooien en spuugde haar verschillende keren in het gezicht. Urenlang bleef hij zo doorrazen. Maar de vrouw reageerde niet. Kalm en bewegingsloos liet zij de storm over zich heen gaan. Toen de jongere zichzelf tenslotte had uitgeput, gaf hij het op. Beschaamd draaide hij zich om en stapte het huis uit. Ontdaan en teleurgesteld over het feit dat zij zich in het openbaar zo vreselijk had laten beledigen en vernederen, kwamen de andere jongere om de vrouw heen staan en vroegen haar: 'Hoe kon u dat nu over u heen laten gaan? Zoiets vernederends! Waarom hebt u dat allemaal over uzelf laten zeggen?'
De vrouw zweeg eerst een tijdje, ondertussen elke jongere diep in de ogen kijkend.
Toen antwoordde zei: 'Als iemand je iets wil geven, maar je neemt het niet aan, VAN WIE IS HET DAN?

dont worry yes.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:55

BEUN656 schreef:

Beste man, lees dat is in het geheel van het gedeelte!!!!

Het gaat er over dat men waardevol met de naaste om dient te gaan.
De broederlijke liefde blijve, wees herbergzaam, gedenkt de gevangenen, en het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt. (even in begrijpelijk nederlands: wees eerlijk binnen het huwelijk, en ga dus niet vreemd.)

Dat zegt dus HELEMAAL niets over het genieten van elkaars lichaam voor het huwelijk.

Volgende tekst graag
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:56

DJES101 schreef:
Van wie is het?

Er leefde ooit een wijze nederige vrouw. Regelmatig kwamen er jongeren bij haar om gezellig bij elkaar te zijn. Op een dag kwam een hoogmoedige jongere bij het huis van de vrouw aan. Hij was vast besloten de eerste te zijn die de vrouw met woorden kon verslaan. Behalve sterk, was de jongere ook sluw en wist hij iedere zwakheid van zijn tegenstander uit te buiten. Hij had de gewoon...te om te wachten tot die als eerste in de aanval zou gaan om te zien waar haar zwakheden lagen en sloeg dan met genadeloze kracht en snelheid toe. Niemand had het in een gevecht lang tegen hem uitgehouden.
Tegen het advies van zijn vrienden in accepteerde de vrouw datook hij in hun midden was. Toen de jongere een meningsverschil kreeg met de vrouw, begon de jongere de vrouw uit te schelden en grove beledigingen naar haar hoofd te slingeren.
Hij begon ook letterlijk met spullen te gooien en spuugde haar verschillende keren in het gezicht. Urenlang bleef hij zo doorrazen. Maar de vrouw reageerde niet. Kalm en bewegingsloos liet zij de storm over zich heen gaan. Toen de jongere zichzelf tenslotte had uitgeput, gaf hij het op. Beschaamd draaide hij zich om en stapte het huis uit. Ontdaan en teleurgesteld over het feit dat zij zich in het openbaar zo vreselijk had laten beledigen en vernederen, kwamen de andere jongere om de vrouw heen staan en vroegen haar: 'Hoe kon u dat nu over u heen laten gaan? Zoiets vernederends! Waarom hebt u dat allemaal over uzelf laten zeggen?'
De vrouw zweeg eerst een tijdje, ondertussen elke jongere diep in de ogen kijkend.
Toen antwoordde zei: 'Als iemand je iets wil geven, maar je neemt het niet aan, VAN WIE IS HET DAN?

dont worry yes.. Knipoog smiley

Mooi storry, en veel waarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:57

prachtige reactie, djes!
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:57

BEUN656 schreef:

Dit vers lees ik in een andere interpretatie...
het HELE stukje gaat over aansporingen
Voor hen die gehuwd zijn moeten ze hun bed inderdaad niet bezoelen door ontucht en overspel...
je kan dit niet duidelijk als argument gebruiken dat dit vers bedoeld wordt als wachten tot het huwelijk
sorry, heb je een betere
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:00

HANNAH810 schreef:
prachtige reactie, djes!

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:04

XABIA794 schreef:
Dit vers lees ik in een andere interpretatie...
het HELE stukje gaat over aansporingen
Voor hen die gehuwd zijn moeten ze hun bed inderdaad niet bezoelen door ontucht en overspel...
je kan dit niet duidelijk als argument gebruiken dat dit vers bedoeld wordt als wachten tot het huwelijk
sorry, heb je een betere

Ok, das jouw interpretatie. Mag...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:07

WILLEM618 schreef:
Beste man, lees dat is in het geheel van het gedeelte!!!!

Het gaat er over dat men waardevol met de naaste om dient te gaan.
De broederlijke liefde blijve, wees herbergzaam, gedenkt de gevangenen, en het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt. (even in begrijpelijk nederlands: wees eerlijk binnen het huwelijk, en ga dus niet vreemd.)

Dat zegt dus HELEMAAL niets over het genieten van elkaars lichaam voor het huwelijk.

Volgende tekst graag

1 Korinthen 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 21 juni 2012, 00:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:07

BEUN656 schreef:
Ok, das jouw interpretatie. Mag...

BEUN656 schreef:
Fijn, mag je zo interpreteren.

Nee Beun, JIJ komt met een stukje tekst, en trekt een gedeelte uit zijn verband. NU niet je er van af maken door ineens voor vrijheid van meningsuiting te zijn, terwijl je continue iedereen neersabelt met je woorden.
Wees manmoedig, en kom met een degelijk onderbouwde reactie. Misschien worden we het nog eens vandaag. Moet bijna een roeping zijn voor je hier serieus op te reageren

Laatst aangepast door
WILLEM618
op donderdag 21 juni 2012, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:08

DJES101 schreef:
Verlegen lachende smiley

Wat mij betreft Djes ik heb per mail gevraagd om met YES van gedachten te wisselen maar hij wou enkel via forum gaan. Sorry ik heb mijn best gedaan.
Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:10

HERMAN968 schreef:
Wat mij betreft Djes ik heb per mail gevraagd om met YES van gedachten te wisselen maar hij wou enkel via forum gaan. Sorry ik heb mijn best gedaan. Verlegen lachende smiley

Met open vizier strijden Herman
Iemand in het openbaar aanvallen, en dat prive je keutel intrekken is niet eerlijk.
Kom dan ook met een degelijke onderbouwing.

Je zou prive kunnen gaan met beun, om je reactie te bespreken alvorens je hem hier plaatst. misschien een tip. Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
WILLEM618
op donderdag 21 juni 2012, 00:13
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:13

WILLEM618 schreef:
Met open vizier strijden Herman
Iemand in het openbaar aanvallen, en dat prive je keutel intrekken is niet eerlijk.
Kom dan ook met een degelijke onderbouwing.

Je zou prive kunnen gaan met beun, om je reactie te bespreken alvorens je hem hier plaatst. misschien een tip. Twijfelende smiley

Willem, dit vindt ik niet fraai.
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:15

WILLEM618 schreef:
Nee Beun, JIJ komt met een stukje tekst, en trekt een gedeelte uit zijn verband. NU niet je er van af maken door ineens voor vrijheid van meningsuiting te zijn, terwijl je continue iedereen neersabelt met je woorden.
Wees manmoedig, en kom met een degelijk onderbouwde reactie. Misschien worden we het nog eens vandaag. Moet bijna een roeping zijn voor je hier serieus op te reageren

Goed, komtie:
1 Korinthen 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 21 juni 2012, 00:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 ... 97 Volgende
Pagina 81 van 97