Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: maandag 5 april 2010, 18:05
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Waarom ga je zelf dan niet de politiek in Dan komt het vast allemaal goed, ahum... |
ik ben niet geschikt voor politicus. ik heb nu eenmaal vaak gelijk en heb geen zin om al die ongelovigen doelloos toe te spreken. de wereld is net cm, ook hier is iedereen stijfhartig en koppig als een muilezel. (ik zal geen namen noemen )
daarnaast wil ik nog n poosje hier op aarde rondhuppelen en niet zoals Pim Fortuyn voortijdig afscheid nemen.
afscheid neem ik wel van jullie, want mn proefabo verloopt vandaag en ik heb geen reden gevonden mijn verblijf hier te verlengen. adios
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 5 april 2010, 18:33
|
|
|
RINGO975 schreef: | ik ben niet geschikt voor politicus. ik heb nu eenmaal vaak gelijk en heb geen zin om al die ongelovigen doelloos toe te spreken. de wereld is net cm, ook hier is iedereen stijfhartig en koppig als een muilezel. (ik zal geen namen noemen )
daarnaast wil ik nog n poosje hier op aarde rondhuppelen en niet zoals Pim Fortuyn voortijdig afscheid nemen.
afscheid neem ik wel van jullie, want mn proefabo verloopt vandaag en ik heb geen reden gevonden mijn verblijf hier te verlengen. adios |
Dan is het misschien wel beter, om te gaan. Ik wens je alle goeds toe, Ringo!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 5 april 2010, 22:56
|
|
|
Ik zag net een documentaire op Nederland 1 over het gezinsdrama in Zoetermeer. Hoe GESTOORD kan een iemand (de vader) dan zijn! Ik zal dit nooit begrijpen, maar kan en wil dit ook niet. En maar 20 jaar gevangenisstraf en tbs Hoe kan dit? Ik begrijp dit niet! Daar zou de politiek iets aan moeten doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:06
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik zag net een documentaire op Nederland 1 over het gezinsdrama in Zoetermeer. Hoe GESTOORD kan een iemand (de vader) dan zijn! Ik zal dit nooit begrijpen, maar kan en wil dit ook niet. En maar 20 jaar gevangenisstraf en tbs Hoe kan dit? Ik begrijp dit niet! Daar zou de politiek iets aan moeten doen! |
Er gebeuren helaas wel meer acties door gestoorde mensen, door de krant en internet lezen we er veel vaker over dan de mensen 100 jaar geleden.
Overigens een opmerkelijk nieuwtje dat ik zojuist op internet las: Sinds de invoering van de euthanasiewet in 2001 is het aantal euthanasieverzoeken NIET toegenomen! (dat komt met name door de zorgvuldigheidseisen in de wet) Dus waar velen in 2001 bang voor waren, nl. dat de euthanasiewet tot een explosie van het aantal euthanasieverzoeken zou leiden, is niet gebeurd......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:09
|
|
|
duurt lang he nog verkiezingen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 12:54
|
|
|
RELLOK036 schreef: | duurt lang he nog verkiezingen..... |
Duurt zo lang niet meer Rel 9 juni mogen we weer naar de stembus.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 8 april 2010, 13:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:13
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Duurt zo lang niet meer Rel 9 juni mogen we weer naar de stembus. |
Zou voor Rell ook een stuk sneller gaan als zijn kalender op de juiste datum zou staan (Maar goed, ik ben zelf ook niet zo goed met kalenders en dagen, vergat zelfs mijn trouwdag 6-2-9)
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 8 april 2010, 14:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 15:28
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zou voor Rell ook een stuk sneller gaan als zijn kalender op de juiste datum zou staan (Maar goed, ik ben zelf ook niet zo goed met kalenders en dagen, vergat zelfs mijn trouwdag 6-2-9) |
6 februari van het jaar negen AD? Dan ben je al heel lang getrouwd (geweest)!
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op donderdag 8 april 2010, 15:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | 6 februari van het jaar negen AD? Dan ben je al heel lang getrouwd (geweest)! |
ok, speciaal voor jou, 6 februari 2009 zou ik trouwen, maar helaas, ik vergat iets maar wist niet wat ..... Tot ik mijn trouwpak in de kamer zag hangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 00:23
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Duurt zo lang niet meer Rel 9 juni mogen we weer naar de stembus. | tis net april.... lente is net begonnen.. de maand mei zit er nog tussen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 00:47
|
|
|
dom dom dom, crosser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 10:25
|
|
|
Politieke stelling van deze dag:
Nòg een kabinet o.l.v. Balkenende is een ramp voor ons land.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op vrijdag 9 april 2010, 10:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 11:41
|
|
|
WILMA729 schreef: | dom dom dom, crosser |
Als ik nu mijn bericht lees, dan had dat beter vorig jaar zo kunnen zijn, was ik een dag te vroeg geweest .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 13:26
|
|
|
RELLOK036 schreef: | tis net april.... lente is net begonnen.. de maand mei zit er nog tussen... |
Ja.... idd nog 2 maandjes, maar daar zitten we zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 10:28
|
|
|
Het kabinet gaat maatregelen nemen om de SGP zo ver te krijgen dat de partij haar kandidatenlijsten openstelt voor vrouwen. De SGP overweegt tegen het arrest van de Hoge Raad beroep in te stellen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
http://www.refdag.nl/artikel/1471480/Staat+komt+in+actie+tegen+SGP.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 10:46
|
|
|
Ik snap eigenlijk niet waar mensen, die geen banden met het SGP hebben, zich mee bemoeien. Bijna alle SGP-vrouwen accepteren dit standpunt, dus waar maken anderen dan zo druk om? Er zijn genoeg andere partijen, waar je als vrouw terecht kunt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 11:28
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik snap eigenlijk niet waar mensen, die geen banden met het SGP hebben, zich mee bemoeien. Bijna alle SGP-vrouwen accepteren dit standpunt, dus waar maken anderen dan zo druk om? Er zijn genoeg andere partijen, waar je als vrouw terecht kunt. |
Dit vind ik nu eens een goede reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 11:59
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit vind ik nu eens een goede reactie |
En dat van een vrouw, die zichzelf best wel geëmancipeerd vindt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 12:27
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En dat van een vrouw, die zichzelf best wel geëmancipeerd vindt. |
Wij kunnen nog eens praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:01
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik snap eigenlijk niet waar mensen, die geen banden met het SGP hebben, zich mee bemoeien. Bijna alle SGP-vrouwen accepteren dit standpunt, dus waar maken anderen dan zo druk om? Er zijn genoeg andere partijen, waar je als vrouw terecht kunt. |
Ik vraag me af, waarom de SGP hier zo star aan vasthoudt, na een eeuw lang van vrouwelijke staatshoofden, kamerleden, ministers en vrouwelijke burgemeesters. Ik vind het bijna een Taliban-achtig standpunt. De baarden ontbreken nog bij de SGP-mannen.
Imre, die vindt dat SGP-mannen niet principieel zijn, maar bang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:33
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik vraag me af, waarom de SGP hier zo star aan vasthoudt, na een eeuw lang van vrouwelijke staatshoofden, kamerleden, ministers en vrouwelijke burgemeesters. Ik vind het bijna een Taliban-achtig standpunt. De baarden ontbreken nog bij de SGP-mannen.
Imre, die vindt dat SGP-mannen niet principieel zijn, maar bang. |
Bang voor wat, dat ze een pak slaag krijgen ofzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:50
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik vraag me af, waarom de SGP hier zo star aan vasthoudt, na een eeuw lang van vrouwelijke staatshoofden, kamerleden, ministers en vrouwelijke burgemeesters. Ik vind het bijna een Taliban-achtig standpunt. De baarden ontbreken nog bij de SGP-mannen.
Imre, die vindt dat SGP-mannen niet principieel zijn, maar bang. |
Quote: | Eerst werken en dan pas spelen | . Als je net heb gezegd dat je nu pas op gang bent gekomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 14:28
|
|
|
MARIO216 schreef: | . Als je net heb gezegd dat je nu pas op gang bent gekomen. |
Dit is werk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 14:28
|
|
|
MARIO216 schreef: | Bang voor wat, dat ze een pak slaag krijgen ofzo |
Bang voor vrouwen die ook in de politiek de broek aan hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:22
|
|
|
IMRE695 schreef: | Bang voor vrouwen die ook in de politiek de broek aan hebben. |
Dus ook geen respect voor mensen zoals Dhr. Bas van der Vlies die wel integer is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:31
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dus ook geen respect voor mensen zoals Dhr. Bas van der Vlies die wel integer is |
Ik zeg niet dat SGP-politici niet integer zijn. Maar als er een vrouw en een man gaan solliciteren en de vrouw is de meest geschikte kandidaat, dan zeg je toch ook niet, de man MOET het worden, want dat is zo verordineerd. Ik weet wel: bijbels gezien wordt er gesproken van verschillen tussen man en vrouw en hebben ze ieder een eigen taak en werkkring. Maar in de praktijk is dat een verdwijnend fenomeen. Het had ook meer de sociaal-economische gevolgen van de industriële revolutie te maken, dan met religie, dat vrouwen vooral in de rol van huismoeder werden gedrongen. De meeste SGP vrouwen werken net zo hard mee, zo niet harder (huishouden + part-time baan). Het gaat dan toch niet aan, dat een politieke vereniging, die mee wil participeren aan de Nederlandse democratie, kan zeggen: maar deze democratische spelregels gelden niet voor vrouwen. Als je dan principieel wil zijn, hef de SGP dan op en begin een ideële stichting met dit doel. Politiek is ook voor vrouwen. Sterker nog: hun bijdrage is essentieel voor een gezonde democratie. Ook reformatorische vrouwen hebben daarin (volgens mij) een taak.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zaterdag 10 april 2010, 17:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:53
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik zeg niet dat SGP-politici niet integer zijn. Maar als er een vrouw en een man gaan solliciteren en de vrouw is de meest geschikte kandidaat, dan zeg je toch ook niet, de man MOET het worden, want dat is zo verordineerd. Ik weet wel: bijbels gezien wordt er gesproken van verschillen tussen man en vrouw en hebben ze ieder een eigen taak en werkkring. Maar in de praktijk is dat een verdwijnend fenomeen. Het had ook meer de sociaal-economische gevolgen van de industriële revolutie te maken, dan met religie, dat vrouwen vooral in de rol van huismoeder werden gedrongen. De meeste SGP vrouwen werken net zo hard mee, zo niet harder (huishouden + part-time baan). Het gaat dan toch niet aan, dat een politieke vereniging, die mee wil participeren aan de Nederlandse democratie, kan zeggen: maar deze democratische spelregels gelden niet voor vrouwen. Als je dan principieel wil zijn, hef de SGP dan op en begin een ideële stichting met dit doel. Politiek is ook voor vrouwen. Sterker nog: hun bijdrage is essentieel voor een gezonde democratie. Ook reformatorische vrouwen hebben daarin (volgens mij) een taak. |
De vrijheid van godsdienst is ook een groot goed. Zij willen dat met een politieke partij tentoonstellen. En dat is volgens mij een punt. De rechter wil hiermee een vrijheid (van godsdienst beleving) opheffen. Wie zegt dat vrouwen hiermee het moeilijk hebben. Wilders is naar mijn meing erger met zijn grote mond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 18:22
|
|
|
MARIO216 schreef: | De vrijheid van godsdienst is ook een groot goed. Zij willen dat met een politieke partij tentoonstellen. En dat is volgens mij een punt. De rechter wil hiermee een vrijheid (van godsdienst beleving) opheffen. Wie zegt dat vrouwen hiermee het moeilijk hebben. Wilders is naar mijn meing erger met zijn grote mond. |
Helemaal mee eens, Mario!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 18:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | Bang voor vrouwen die ook in de politiek de broek aan hebben. |
Ik geloof ook dat jij een hekel hebt aan tradities. Als het om standpunten verdedigen gaat heb ik daar soms heel veel respect voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 19:41
|
|
|
Helemaal met je eens! Het is niet verplicht om lid te worden van de SGP dus ik neem ook aan dat je het standpunt accepteert als je lid wordt.......
|
|
Naar boven |
|
|