Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 20:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het blijft jammer dat jullie niet inzien dat de opdracht van Jezus juist gaat om je naaste lief te hebben. Ik geloof niet dat Jezus erbij zegt: doe maar eerst je best jezelf lief te hebben. Het is jammer dat jullie ten eerste jezelf centraal stellen en de ander op de tweede plaats zetten. Ik stop maar met argumenteren, het heeft klaarblijkelijk geen zin... |
sorry chat... waar doel je eigenlijk op??? lijkt steeds dat je niet open kan staan voor anderen hun mening, ben jij de enige met de volle waarheid en wijsheid? confrontatie met jezelf is net als doel dat je tot de ontdekking komt hoe je zelf in de spiegel kijkt... dat jij er nu weer eens een egoncentrisch gegeven van maakt, ik stel mezelf helemaal niet centraal hierdoor. liefde is een breed gegeven, dat alleen door God zelf kan ingevuld worden. En het begint bij het besef dat God je zelf heeft ontworpen, en dat mag je best leren accepteren. dit kan je als een getuigenis gebruiken naar deze gebroken wereld. het gaat hier echt helemaal niet over het punt om een egocentrische liefde te ontwikkelen. dat maak jij er weer van. het heeft idd geen zin om te argumenteren op teksten die je blijkbaar zelf niet juist inschat waar ze over gaan.
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op woensdag 9 maart 2011, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het blijft jammer dat jullie niet inzien dat de opdracht van Jezus juist gaat om je naaste lief te hebben. Ik geloof niet dat Jezus erbij zegt: doe maar eerst je best jezelf lief te hebben. Het is jammer dat jullie ten eerste jezelf centraal stellen en de ander op de tweede plaats zetten. Ik stop maar met argumenteren, het heeft klaarblijkelijk geen zin... |
In de Bijbel staat niet dat we eerst aan onszelf moeten denken, maar er staat wel degelijk dat we onszelf wèl mogen liefhebben :
Romeinen 13:8-10 (NBG vertaling) .............Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. De liefde.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:22
|
|
|
MAR907 schreef: | Ben jij voor Lisa een "all in the game"..... |
Mag ik ff weten hoe dit precies is bedoeld????? Ik vind het namelijk helemaal niet prettig als iemand de indruk wekt dat wie dan ook voor mij een "all in the game" voor mij zou zijn.
Ik hou niet van spelletjes spelen, tenzij het gaat om gewone spelletjes, aan tafel, met mijn kids.. dat is uiteraard erg gezellig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 00:00
|
|
|
LISA610 schreef: | Mag ik ff weten hoe dit precies is bedoeld????? Ik vind het namelijk helemaal niet prettig als iemand de indruk wekt dat wie dan ook voor mij een "all in the game" voor mij zou zijn.
Ik hou niet van spelletjes spelen, tenzij het gaat om gewone spelletjes, aan tafel, met mijn kids.. dat is uiteraard erg gezellig. |
mar is van slag lisa ziet het verschil blijkbaar niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 17:48
|
|
|
LEONARD480 schreef: | mar is van slag lisa ziet het verschil blijkbaar niet meer |
Komt vast door zijn vertrek van CM, denken jullie niet Maar een beetje mild naar kijken dus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 19:15
|
|
|
LISA610 schreef: | Belanden we hier nu in een discussie over naastenliefde? Is het dan niet beter om die discussie in een apart topic (of een reeds bestaand topic) te voeren en hier weer verder te gaan met waar we op afknappen bij een man of vrouw? |
Dat topic was er Lisa, net nadat ik een reactie heb geplaatst daar is het weggehaald... niet vanwege mij vermoed ik, maar ik denk vanwege een ex-CM-er die de hele nacht bezig is geweest met niet erg zinvolle bijdrages... waarom dat topic is verwijderd toen is mij een raadsel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:00
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Dat topic was er Lisa, net nadat ik een reactie heb geplaatst daar is het weggehaald... niet vanwege mij vermoed ik, maar ik denk vanwege een ex-CM-er die de hele nacht bezig is geweest met niet erg zinvolle bijdrages... waarom dat topic is verwijderd toen is mij een raadsel... |
We kunnen het natuurlijk dat topic opnieuw aanbieden toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:00
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Dat topic was er Lisa, net nadat ik een reactie heb geplaatst daar is het weggehaald... niet vanwege mij vermoed ik, maar ik denk vanwege een ex-CM-er die de hele nacht bezig is geweest met niet erg zinvolle bijdrages... waarom dat topic is verwijderd toen is mij een raadsel... |
We kunnen het natuurlijk ...dat topic opnieuw aanbieden... toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:32
|
|
|
BEUN656 schreef: | BORING SUBJECT! |
Als je dat vind, dan hoef je natuurlijk niet persé te reageren he.. laat dat dan gewoon over aan de mensen die het niet boring vinden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:13
|
|
|
LISA610 schreef: | Als je dat vind, dan hoef je natuurlijk niet persé te reageren he.. laat dat dan gewoon over aan de mensen die het niet boring vinden.. |
Ach Lisa heeft vaak te maken met de overgang
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:23
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ach Lisa heeft vaak te maken met de overgang |
Kan zijn maar ik knap er wel een beetje op af... maar goed... dan zijn we nu dus wel weer on topic he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:28
|
|
|
XABIA794 schreef: | sorry chat... waar doel je eigenlijk op??? lijkt steeds dat je niet open kan staan voor anderen hun mening, ben jij de enige met de volle waarheid en wijsheid? confrontatie met jezelf is net als doel dat je tot de ontdekking komt hoe je zelf in de spiegel kijkt... dat jij er nu weer eens een egoncentrisch gegeven van maakt, ik stel mezelf helemaal niet centraal hierdoor. liefde is een breed gegeven, dat alleen door God zelf kan ingevuld worden. En het begint bij het besef dat God je zelf heeft ontworpen, en dat mag je best leren accepteren. dit kan je als een getuigenis gebruiken naar deze gebroken wereld. het gaat hier echt helemaal niet over het punt om een egocentrische liefde te ontwikkelen. dat maak jij er weer van. het heeft idd geen zin om te argumenteren op teksten die je blijkbaar zelf niet juist inschat waar ze over gaan. |
Ik wil echt niet zeggen dat ik de volledige waarheid bezit, maar ik vind wel dat mensen misbruik maken van een tekst. In plaats van dat men de naaste liefheeft,, zoals de Bijbel het bedoelt, gaat het nu werken als excuus om ze niet lief te hebben. Immers, omdat ik niet van mezelf hou, hoef ik ook niet van mn naaste te houden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 18:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik wil echt niet zeggen dat ik de volledige waarheid bezit, maar ik vind wel dat mensen misbruik maken van een tekst. In plaats van dat men de naaste liefheeft,, zoals de Bijbel het bedoelt, gaat het nu werken als excuus om ze niet lief te hebben. Immers, omdat ik niet van mezelf hou, hoef ik ook niet van mn naaste te houden... |
weeral zo een reactie waar ik niets mee kan, lijkt wel dat deze vlaming een andere taal spreekt? waarom verdraai je altijd de tekst en ga je de schrijver dan verwijten met een totale andere interpretatie? jezelf leren accepteren waaronder liefhebben is geen excuus om de ander niet lief te hebben als ik bijvoorbeeld alpha in de gevangenis geef, kan ik met hen "onvoorwaardelijk" liefhebbend praten, omdat ik heb leren accepteren dat God zelf me ook liefheeft "onvoorwaardelijk" Hij heeft me zo lief gehad dat Hij Zijn Zoon gaf voor me. Zijn genade kan je niet te volle vatten als je Zijn schepping (incl jezelf) niet leert zien als uniek...
liefhebben van een ander heb je ook Hem voor nodig, uit Zijn liefde voor jou vat je pas hoe je een ander kan liefhebben... zoniet wordt het een egocentrische liefde. vergeving werkt dus ook zo. Je kan een ander niet vergeven als je niet vat wat vergeving voor jezelf heeft betekent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:33
|
|
|
XABIA794 schreef: | weeral zo een reactie waar ik niets mee kan, lijkt wel dat deze vlaming een andere taal spreekt? waarom verdraai je altijd de tekst en ga je de schrijver dan verwijten met een totale andere interpretatie? jezelf leren accepteren waaronder liefhebben is geen excuus om de ander niet lief te hebben als ik bijvoorbeeld alpha in de gevangenis geef, kan ik met hen "onvoorwaardelijk" liefhebbend praten, omdat ik heb leren accepteren dat God zelf me ook liefheeft "onvoorwaardelijk" Hij heeft me zo lief gehad dat Hij Zijn Zoon gaf voor me. Zijn genade kan je niet te volle vatten als je Zijn schepping (incl jezelf) niet leert zien als uniek...
liefhebben van een ander heb je ook Hem voor nodig, uit Zijn liefde voor jou vat je pas hoe je een ander kan liefhebben... zoniet wordt het een egocentrische liefde. vergeving werkt dus ook zo. Je kan een ander niet vergeven als je niet vat wat vergeving voor jezelf heeft betekent. |
Heel duidelijk gezegd Xabia enne..waar knappen we ook alweer op af bij een man/vrouw? Als je telkens maar weer niets kan met zijn/haar reacties.. of moeten we misschien beter luisteren naar elkaar? tussen de regels door proberen te lezen?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 12 maart 2011, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik wil echt niet zeggen dat ik de volledige waarheid bezit, maar ik vind wel dat mensen misbruik maken van een tekst. In plaats van dat men de naaste liefheeft,, zoals de Bijbel het bedoelt, gaat het nu werken als excuus om ze niet lief te hebben. Immers, omdat ik niet van mezelf hou, hoef ik ook niet van mn naaste te houden... |
Nergens heb je mij dit horen zeggen Chat. Ik had het over balans... weet je nog ?
Stel je een weegschaal voor... normaal gesproken aan de ene kant een pond zout, aan de andere kant een pond suiker... dezelfde hoeveelheid waardoor de weegschaal in balans blijft. Stel je nu eens i.p.v. die pond zout aan de ene kant, jezelf voor, en i.pv. die pond suiker aan de andere kant de ander voor... zo bedoel ik die balans... volgens mij is het de bedoeling dat je zowel jezelf liefhebt als de ander. Het 1 niet zonder het ander, ook al begint het wel meestal met jezelf liefhebben, waardoor je ook in staat bent een ander lief te hebben.
Als je jezelf liefhebt is het niet de bedoeling dat je dan blijft stilstaan... er staat immers ook "heb je naaste lief als jezelf", dan is ook die weegschaal niet in balans en dat is wel het (uiteindelijke) doel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het ook andersom gebeurt... dat je zozeer op een ander gericht kunt zijn dat je voorbij gaat aan jezelf... ook zo heeft God het m.i. niet bedoeld. Daarom zeg ik nogmaals: Hou 'm in balans
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 20:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:45
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Nergens heb je mij dit horen zeggen Chat. Ik had het over balans... weet je nog ?
Stel je een weegschaal voor... normaal gesproken aan de ene kant een pond zout, aan de andere kant een pond suiker... dezelfde hoeveelheid waardoor de weegschaal in balans blijft. Stel je nu eens i.p.v. die pond zout aan de ene kant, jezelf voor, en i.pv. die pond suiker aan de andere kant de ander voor... zo bedoel ik die balans... volgens mij is het de bedoeling dat je zowel jezelf liefhebt als de ander. Het 1 niet zonder het ander, ook al begint het wel meestal met jezelf liefhebben, waardoor je ook in staat bent een ander lief te hebben.
Als je jezelf liefhebt is het niet de bedoeling dat je dan blijft stilstaan... dan is ook die weegschaal niet in balans en dat is wel het (uiteindelijke) doel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het ook andersom gebeurt... dat je zozeer op een ander gericht kunt zijn dat je voorbij gaat aan jezelf... ook zo heeft God het m.i. niet bedoeld. Daarom zeg ik nogmaals: Hou 'm in balans |
Juist met die balans ben ik het oneens. Je hoeft niet in balans te zijn om een ander lief te hebben. Het is een gebod, zonder voorwaarde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Juist met die balans ben ik het oneens. Je hoeft niet in balans te zijn om een ander lief te hebben. Het is een gebod, zonder voorwaarde... |
Je bedoelt zonder voorwaarde betreft de ander ?
In jouw uitspraken mis ik echter de balans, ik ben van mening dat je je op een ander richt, zonder rekening te houden met wat er nog meer staat in dat gebod... namelijk "Heb je naaste lief als jezelf" Dat laatste staat er niet voor niks.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:59
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Je bedoelt zonder voorwaarde betreft de ander ?
In jouw uitspraken mis ik echter de balans, ik ben van mening dat je je op een ander richt, zonder rekening te houden met wat er nog meer staat in dat gebod... namelijk "Heb je naaste lief als jezelf" Dat laatste staat er niet voor niks. | Gaan we de discussie opnieuw voeren, dan wordt het wel erg lang. Jij leest in die toevoeging een voorwaarde, ik lees in die toevoeging een voorbeeld...Ik ga uit van de vanzelfsprekendheid van het houden van jezelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gaan we de discussie opnieuw voeren, dan wordt het wel erg lang. Jij leest in die toevoeging een voorwaarde, ik lees in die toevoeging een voorbeeld...Ik ga uit van de vanzelfsprekendheid van het houden van jezelf... |
hoezo voorwaarde ?
Ik wilde nog reageren omdat ik in jouw bijdrages vaak dingen lees die ik niet heb beweerd, maar wat jij er blijkbaar uithaalt... Ik zal de wijste zijn en erover ophouden... het ging hier immers over het topic "waar knap jij op af"...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JLIN990
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:29
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Ik knap af op macho's en flirters, op mannen die onbeschofte taal spreken, die direct te familiair willen zijn, op mannen die zich niet verzorgen en op een snor........ |
@Marylien: Wat is er mis met een snor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:30
|
|
|
JLIN990 schreef: | @Marylien: Wat is er mis met een snor? |
op zich niks, maar voor mij is het absoluut niet aantrekkelijk! met alle respect voor de mannen met snor !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JLIN990
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:36
|
|
|
Ok, jij vind het niet aantrekkelijk, dat mag natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:37
|
|
|
Op vrouwen die beweren een gewone vriendschap te willen opbouwen me dan willen zien na 4 chat en 3 mails of ik bij hen wel pas om zo een eventuele relatie te stichten...
Heb ik al enkele malen meegemaakt de afgelopen weken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Op vrouwen die beweren een gewone vriendschap te willen opbouwen me dan willen zien na 4 chat en 3 mails of ik bij hen wel pas om zo een eventuele relatie te stichten...
Heb ik al enkele malen meegemaakt de afgelopen weken. |
Dan ben je wel populair hier Frank.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan ben je wel populair hier Frank....... |
populair??? tja, als ik dan eens gemaild wordt dan krijg ik ofwel een hele godsdienstige rimram te horen die kant noch wal raakt of ik moet me onderwerpen aan een ontmoeting 200 km verderop voor een keuring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:22
|
|
|
FRANKT627 schreef: | populair??? tja, als ik dan eens gemaild wordt dan krijg ik ofwel een hele godsdienstige rimram te horen die kant noch wal raakt of ik moet me onderwerpen aan een ontmoeting 200 km verderop voor een keuring. |
Me onderwerpen??????? dat klinkt wel erg......... , i zou dan halverwege afspreken Frank.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:46
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Op vrouwen die beweren een gewone vriendschap te willen opbouwen me dan willen zien na 4 chat en 3 mails of ik bij hen wel pas om zo een eventuele relatie te stichten...
Heb ik al enkele malen meegemaakt de afgelopen weken. |
Betekent dat dit wel kans van slagen heeft als we nog nooit hebben gechat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:05
|
|
|
LISA610 schreef: | Betekent dat dit wel kans van slagen heeft als we nog nooit hebben gechat |
is ook afhankelijk van het aantal kilometers Lisa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:12
|
|
|
MADELIEF469 schreef: | is ook afhankelijk van het aantal kilometers Lisa |
Ze zeggen toch altijd wat je van ver haalt is lekkerder.... nou dan mag je er ook wel een paar km voor over hebben nietwaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:17
|
|
|
LISA610 schreef: | Ze zeggen toch altijd wat je van ver haalt is lekkerder.... nou dan mag je er ook wel een paar km voor over hebben nietwaar |
Ha, dan zitten we in Zeeland dus gebakken. Want dat was toch DE uithoek!
|
|
Naar boven |
|
|