ChristianMatch

Forum

Waarom op zondag naar de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:15

CROSSROAD317 schreef:
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... Smiley met dichtgeplakte mond

MAR907 schreef:
Jij zegt het!!!!

..

denk dat ik die uitspraak geheel voor jouw verantwoording laat .....

Vertel mij dan eens hoe de tekst Joh. 3:16 uitgelegd moet worden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Gelukkig staat hier nergens iets in over het navolgen van de zgn sabbath leer zoals jullie dat willen proclameren.

Is Jezus Christus jouw weg tot zaligheid Mar, of is de sabbath(leer) jouw weg tot zaligheid??

In een eerdere posting, waar je trouwens niet op reageerde, schreef ik al iets over hoe Jezus handelde op de sabbath...... (zoek zelf de posting maar ff op) Kan natuurlijk ook zijn dat je daarop geen passend antwoord had ...... Jezus genas zelfs op de sabbath ...... oei .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:18

De zondag is nog altijd dé dag dat Jezus Christus is opgestaan uit de dood, dus dat ik dan van de baal zou zijn omdat ik juist op die dag naar de kerk ga??

José
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:27

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:32

CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... Smiley met dichtgeplakte mond

..

denk dat ik die uitspraak geheel voor jouw verantwoording laat .....

Vertel mij dan eens hoe de tekst Joh. 3:16 uitgelegd moet worden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Gelukkig staat hier nergens iets in over het navolgen van de zgn sabbath leer zoals jullie dat willen proclameren.

Is Jezus Christus jouw weg tot zaligheid Mar, of is de sabbath(leer) jouw weg tot zaligheid??

In een eerdere posting, waar je trouwens niet op reageerde, schreef ik al iets over hoe Jezus handelde op de sabbath...... (zoek zelf de posting maar ff op) Kan natuurlijk ook zijn dat je daarop geen passend antwoord had ...... Jezus genas zelfs op de sabbath ...... oei .....

Passend antwoord????

2Jn 1:6 En dit is de liefde, dat wij wandelen naar Zijn geboden. Dit is het gebod, gelijk gijlieden van den beginne gehoord hebt, dat gij in hetzelve zoudt wandelen.

Rev 12:17 En de draak vergrimde op de vrouw, en ging heen om krijg te voeren tegen de overigen van haar zaad, die de geboden Gods bewaren, en de getuigenis van Jezus Christus hebben.

Rev 14:12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

Rev 22:14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.

1Jn 5:2 Hieraan kennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben, en Zijn geboden bewaren.

Dat zijn de 10 geboden inclusief sabbat......

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 11:13
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:33

JOSINA022 schreef:
De zondag is nog altijd dé dag dat Jezus Christus is opgestaan uit de dood, dus dat ik dan van de baal zou zijn omdat ik juist op die dag naar de kerk ga??

José
Welliswaar off-topic, maar Jezus is niet eens op zondag opgestaan uit de dood. En dan nog, als het wel zo zou zijn geweest... Hoe kom je erop om op de opstandingsdag de rustdag te houden? Waar kan ik dat terugvinden in de bijbel?

Waarom is het zo moeilijk om Gods heilige sabbath (de zevende dag dus) in ere te houden?
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:34

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:17

Sjonguh, wat een kippenhok hier Verraste, verbaasde smiley

Zelf ga ik ook op Zondag naar de kerk. Waarom? Omdat ik op zaterdagochtend voor een dichte deur sta! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee, alle gekheid op een stokje...de originele sabbath, de dag die God apart zette om als rustdag te gebruiken was gewoon de dag die wij nu als de Zaterdag kennen. Daar kunnen we hoog en laag om springen, maar dat staat als een huis!
Het was die meneer eh...Constantijn (toch, lepeltje?) die deze dag heeft samengevoegd met een heidense feestdag (aanbidden van de zonnegod) en hem daarmee naar de Zondag verplaatst heeft.
Persoonlijk denk ik, dat na het lijden en sterven van Jezus...die wet niet meer zo belangrijk is dat ons behoud afhangt van de dag waarop we rusten, zolang we dat maar doen. Ik rust op Zondag op bijbelse gronden, en laat de zonnegod daarbuiten.
Maar laten we wel eerlijk zijn mensen, de dag waarop het van origine bedoeld was, en de dag waarop wij het doen...zijn niet dezelfde dagen!
Hoe gelukkig zijn we dan met de genade God's...dat Hij in de eerste plaats naar onze harten kijkt! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 10:58

TESSYBEAR731 schreef:

Zelf ga ik ook op Zondag naar de kerk. Waarom? Omdat ik op zaterdagochtend voor een dichte deur sta! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee, alle gekheid op een stokje...de originele sabbath, de dag die God apart zette om als rustdag te gebruiken was gewoon de dag die wij nu als de Zaterdag kennen. Daar kunnen we hoog en laag om springen, maar dat staat als een huis!
Het was die meneer eh...Constantijn (toch, lepeltje?) die deze dag heeft samengevoegd met een heidense feestdag (aanbidden van de zonnegod) en hem daarmee naar de Zondag verplaatst heeft.
Persoonlijk denk ik, dat na het lijden en sterven van Jezus...die wet niet meer zo belangrijk is dat ons behoud afhangt van de dag waarop we rusten, zolang we dat maar doen. Ik rust op Zondag op bijbelse gronden, en laat de zonnegod daarbuiten.
Maar laten we wel eerlijk zijn mensen, de dag waarop het van origine bedoeld was, en de dag waarop wij het doen...zijn niet dezelfde dagen!
Hoe gelukkig zijn we dan met de genade God's...dat Hij in de eerste plaats naar onze harten kijkt! Knipoog smiley

Volgens Wiki was het idd Constatijn... Het is iig door de katholieke kerk ingesteld.

Maar vanwege het lijden en sterven van Jezus is de wet niet zo belangrijk meer... Ik heb mensen dat vaker horen zeggen idd.
'We leven niet meer onder de wet.'
Daarom hoeven we ons dus niet meer aan de wet te houden... kennelijk.

Nu zag ik laatst ergens een coole auto staan... lijkt me best leuk om te hebben. Misschien binnenkort maar effe jatten...
Wie zal daar dan nog moeilijk over doen?

Als ik dat toch eerder had geweten... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:36

TESSYBEAR731 schreef:

Dank je, jij verwoordt het beter dan ik Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:53

LEPELTJE037 schreef:
Volgens Wiki was het idd Constatijn... Het is iig door de katholieke kerk ingesteld.

Maar vanwege het lijden en sterven van Jezus is de wet niet zo belangrijk meer... Ik heb mensen dat vaker horen zeggen idd.
'We leven niet meer onder de wet.'
Daarom hoeven we ons dus niet meer aan de wet te houden... kennelijk.

Nu zag ik laatst ergens een coole auto staan... lijkt me best leuk om te hebben. Misschien binnenkort maar effe jatten...
Wie zal daar dan nog moeilijk over doen?

Als ik dat toch eerder had geweten... Knipoog smiley

En toch Lepeltje, geloof ik...dat als jij willens en wetens die auto zou jatten. Vervolgens wroeging zou krijgen en God om vergeving vraagt, je niet geoordeeld zal worden op het stelen wat je hebt gedaan.
En daarmee bedoel ik niet dat wij, die de zondag als rustdag aanhouden enkel vergeving hoeven te vragen daarvoor...maar wel dat het een staven is van de mening dat God niet naar uiterlijkheden kijkt, maar naar innerlijkheden...
Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat ons behoud niet meer afhangt van het volgen van de wet.
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 13:01

Het is niet alleen dat Jezus opstond op de eerste dag van de week.
Het is ook dat hij zich na zijn dood liet zien op die eerste dagen van de weken.

Marcus 16: 9 Toen hij vroeg op de eerste dag van de week uit de dood was opgestaan, verscheen hij eerst aan Maria uit Magdala, bij wie hij zeven demonen had uitgedreven.

Lucas 24:13 Diezelfde dag gingen twee van de leerlingen op weg naar een dorp dat Emmaüs heet en zestig stadie van Jeruzalem verwijderd ligt. 14 Ze spraken met elkaar over alles wat er was voorgevallen. 15 Terwijl ze zo met elkaar in gesprek waren, kwam Jezus zelf naar hen toe en liep met hen mee,

Johannes 20:19 Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar; ze hadden de deuren afgesloten, omdat ze bang waren voor de Joden. Jezus kwam in hun midden staan en zei: ‘Ik wens jullie vrede!’

26 Een week later waren de leerlingen weer bij elkaar en Tomas was er nu ook bij. Terwijl de deuren gesloten waren, kwam Jezus in hun midden staan. ‘Ik wens jullie vrede!’ zei hij,

Het is duidelijk dat Jezus zich liet vinden juist op die eerste dagen van de week.
Paulus zet dit duidelijk voort in de volgende teksten.

Handelingen 20: 7 Op de eerste dag van de week kwamen we bijeen voor het breken van het brood. Paulus, die van plan was om de volgende dag verder te reizen, hield een toespraak voor de leerlingen die tot midden in de nacht duurde.

1 kor 16: 2 laat ieder van u elke eerste dag van de week naar vermogen iets opzijleggen. Dan hoeft er bij mijn komst geen geld meer te worden ingezameld.

Om even de teksten duidelijk op een rijtje te hebben zonder ze op te zoeken. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LIELIE304
op dinsdag 5 oktober 2010, 13:18
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 13:34

LIELIE304 schreef:
Het is niet alleen dat Jezus opstond op de eerste dag van de week.
Het is ook dat hij zich na zijn dood liet zien op die eerste dagen van de weken.

Marcus 16: 9 Toen hij vroeg op de eerste dag van de week uit de dood was opgestaan, verscheen hij eerst aan Maria uit Magdala, bij wie hij zeven demonen had uitgedreven.

Lucas 24:13 Diezelfde dag gingen twee van de leerlingen op weg naar een dorp dat Emmaüs heet en zestig stadie van Jeruzalem verwijderd ligt. 14 Ze spraken met elkaar over alles wat er was voorgevallen. 15 Terwijl ze zo met elkaar in gesprek waren, kwam Jezus zelf naar hen toe en liep met hen mee,

Johannes 20:19 Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar; ze hadden de deuren afgesloten, omdat ze bang waren voor de Joden. Jezus kwam in hun midden staan en zei: ‘Ik wens jullie vrede!’

26 Een week later waren de leerlingen weer bij elkaar en Tomas was er nu ook bij. Terwijl de deuren gesloten waren, kwam Jezus in hun midden staan. ‘Ik wens jullie vrede!’ zei hij,

Het is duidelijk dat Jezus zich liet vinden juist op die eerste dagen van de week.
Paulus zet dit duidelijk voort in de volgende teksten.

Handelingen 20: 7 Op de eerste dag van de week kwamen we bijeen voor het breken van het brood. Paulus, die van plan was om de volgende dag verder te reizen, hield een toespraak voor de leerlingen die tot midden in de nacht duurde.

1 kor 16: 2 laat ieder van u elke eerste dag van de week naar vermogen iets opzijleggen. Dan hoeft er bij mijn komst geen geld meer te worden ingezameld.

En dat moet aanleiding zijn om ook de eerste dag van de week als rustdag te houden.

[edit: met gebruik van nettere woorden...]
Wat een onzin eerlijk gezegd, vind ik.

God zegende de zevende dag en heiligde die.
Wat heeft Gods heiliging nog voor waarde als deze niet eens in acht wordt gehouden?

Tot nu toe heb ik nog steeds niet een bijbels gegronde reden gelezen, waarom de zondag gehouden wordt in plaats van de geheiligde zevende dag.

Mijn conclusie: Als het er echt op aan komt, willen we niet doen wat God van ons vraagt.

Net als dat alle bijbelse feesten zijn vervangen door heidense feesten.

{edit}

...en dan nog dit...

Openbaringen 12:9
'...en de satan, die de gehele wereld verleidt...'

Het lijkt me geen toeval, dat de eerste dag van week, 'zondag' heet, als je je bedenkt dat satan van oorsprong lichtdrager was... Lucifer genaamd.

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op vrijdag 8 oktober 2010, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 16:25

[offtopic]

Joh.13:31 Toen hij weg was zei Jezus: ‘Nu is de grootheid van de Mensenzoon zichtbaar geworden, en door hem de grootheid van God. 32 Als Gods grootheid door hem zichtbaar geworden is, zal God hem ook in die grootheid laten delen, nu onmiddellijk. 33 Kinderen, ik blijf nog maar een korte tijd bij jullie. Jullie zullen me zoeken, maar wat ik tegen de Joden gezegd heb, zeg ik nu ook tegen jullie: “Waar ik heen ga, daar kunnen jullie niet komen.” 34 Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. 35 Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn.’

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:49
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:14

Vooralsnog zijn het alleen maar teksten dat Jezus ergens was op de eerste dag of dat 'ie iets deed op de eerste dag... Maar waaruit blijkt verder hieruit dat dat tevens de vrijbrief is om de door God geheiligde zevende dag teniet te doen, door dan maar zomaar de eerste dag te houden als rustdag?

Precies... Het staat nergens... nergens is er iets terug te vinden in de bijbel!
Kortom, dat al die teksten, die refereren aan de eerste dag, heeft niks te maken met Gods heilige sabbath op de zevende dag.
En daarmee is ook nooit gezegd dat God zijn sabbath heeft verplaatst naar de eerste dag van de week.

{edit}
Ik zeg niet dat de teksten opzich [edit]onzin zijn, maar de teksten die worden aangehaald, slaan totaal niet op Gods heilige sabbath.
Kom dan ajb met echt heldere teksten, waaruit echt blijkt dat God zelf de sabbath heeft verplaatst naar de eerste dag van de week.
Als dat zo is, dan heb ik idd teveel gezegd... Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op vrijdag 8 oktober 2010, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:16

Ik heb in het begin van de discusie al meer dan eens 2 teksten aangehaald die aangeven dat het houden van de sabbat geen verplichting is voor de gelovigen. Maar daar reageer je niet op.

Het heeft geen zin om met bijbelteksten aan te komen want daar wil je helemaal niet naar luisteren of bij stilstaan. Of iemand (Mar) beweert opeens dat toevallig nou nét alleen deze teksten uit de bijbel niet goed zijn vertaald.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:50
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:34

ZINGA672 schreef:
Ik heb in het begin van de discusie al meer dan eens 2 teksten aangehaald die aangeven dat het houden van de sabbat geen verplichting is voor de gelovigen. Maar daar reageer je niet op.

Het heeft geen zin om met bijbelteksten aan te komen want daar wil je helemaal niet naar luisteren of bij stilstaan. Of iemand (Mar) beweert opeens dat toevallig nou nét alleen deze teksten uit de bijbel niet goed zijn vertaald.

Ok, bij deze een reactie op de teksten die jij hebt aangehaald...:

Koll 2:16 "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat".

Ik heb nooit iemand ge- of veroordeeld omdat 'ie de zondag als rustdag houdt, maar uit deze tekst blijkt niet dat God de sabbath heeft verplaatst naar een andere dag.

Romeinen 14: 5-6 "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."

Ja, ook deze tekst is zo waar als een koe, maar kun je hieruit opmaken dat God de sabbath heeft verplaatst naar een andere dag?
Het is niet mijn verantwoording op welke dag je de rustdag houdt.
God lijkt me daarentegen, vanaf het begin heel helder te zijn geweest welke dag van de week Hij heeft apart gezet als heilige rustdag.

Vooralsnog zijn ook deze teksten geen argumenten om de zondag als rustdag te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:45

[quote=LEPELTJE037]

Ik heb nooit iemand ge- of veroordeeld omdat 'ie de zondag als rustdag houdt, maar uit deze tekst blijkt niet dat God de sabbath heeft verplaatst naar een andere dag.

Volgens mij oordelen jij en Mar wel degelijk als je zegt als je op zondag rustdag houdt je Baal volgt en dat als je op zondag rustdag houdt je door satan verleidt wordt.

Als je zo graag geboden van God wil volgen, volg dan ook het gebod dat zoals Jezus aangeeft het belangrijkste is:
Heb uw naasten lief als uzelf en heb God lief boven alles.
Als je dat doet volg je misschien niet altijd de wet letterlijk, maar probeer je wel de bedoeling van de wet na te leven.
groet Klaproos
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:51

KLAPROOS940 schreef:
Als je zo graag geboden van God wil volgen, volg dan ook het gebod dat zoals Jezus aangeeft het belangrijkste is:
Heb uw naasten lief als uzelf en heb God lief boven alles.
Als je dat doet volg je misschien niet altijd de wet letterlijk, maar probeer je wel de bedoeling van de wet na te leven.
groet Klaproos

Wie zegt dat ik m'n naaste niet liefheb als mezelf?

Hoezo veroordelend? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 07:55

LEPELTJE037 schreef:
Wie zegt dat ik m'n naaste niet liefheb als mezelf?

Hoezo veroordelend? Smiley die vol vragen zit

Geloof zonder meer dat je je naasten lief hebt!
Maar...enige felheid van jouw kant in de discussie is wel zeer goed merkbaar...
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 09:56

LEPELTJE037 schreef:
Ok, bij deze een reactie op de teksten die jij hebt aangehaald...:

[i]Romeinen 14: 5-6 "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."

Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 12:30

ZINGA672 schreef:
Romeinen 14: 5-6 "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."

Ben je er dan ook ten volle van overtuigd dat God jouw de vrijbrief heeft gegeven dat je zomaar Gods heilige sabbat mag verplaatsen naar de eerste dag van de week?

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op woensdag 6 oktober 2010, 12:35
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:27

LEPELTJE037 schreef:

Ben je er dan ook ten volle van overtuigd dat God jouw de vrijbrief heeft gegeven dat je zomaar Gods heilige sabbat mag verplaatsen naar de eerste dag van de week?

En dit klopt dus niet precies wat je zegt Lepeltje.
Andere mensen zien het juist als opdracht en niet als zelf "zomaar verplaatsen".
Met deze reactie stuit je ook weer mensen tegen het been..
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:45

Ik heb nu zo langzamerhand het idee, dat de sabbatsvierders
de zondagsvierders aan het veroordelen zijn.
Laten we hier ajb er mee op houden, we komen geen stukken verder.
Respecteer de zondagsvierders en de sabbatvierders.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:34

LEPELTJE037 schreef:

Lepeltje; ik heb geloof ik in al 6 mails, zo niet meer, geschreven dat ik de sjabbat vier. Ik schrijf je niet eerder weer, totdat jij kunt lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:36

ZINGA672 schreef:
Lepeltje; ik heb geloof ik in al 6 mails, zo niet meer, geschreven dat ik de sjabbat vier. Ik schrijf je niet eerder weer, totdat jij kunt lezen.

Zou er naast oost-indisch doof ook een oost-indisch (lees)blind zijn ?? Smiley die vol vragen zit

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 6 oktober 2010, 23:05
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:50

CROSSROAD317 schreef:
Zou er naast oost-indisch doof ook een oost-indisch (leesblind) zijn ?? Smiley die vol vragen zit

Gevalletje idée fixe Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:16

CROSSROAD317 schreef:
Zou er naast oost-indisch doof ook een oost-indisch (lees)blind zijn ?? Smiley die vol vragen zit

..

Tsja... wellicht wel... Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:16

ZINGA672 schreef:

ZINGA672 schreef:
Ik ga op zaterdag én zondag naar de kerk. Engeltje smiley
Zondag is voor mij zowel rustdag als 1e werkdag. Ik ben 6 dagen in de week van huis dus kan alleen op zondag wat aan mn huishouden doen. Maar ben dan toch wel moe. Dus doe het ook een beetje rustig aan. t Weekend is wat mij betreft nooit lang genoeg.

GrZing!

Ok, ok... Je gaat ook op zaterdag naar de kerk... M'n welgemeende XQ6 dat ik het vergeten was... Ik had het inderdaad al eens gelezen. Gefrustreerde smiley

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je alsnog ook op zondag naar de kerk gaat...
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:25

LIELIE304 schreef:
En dit klopt dus niet precies wat je zegt Lepeltje.
Andere mensen zien het juist als opdracht en niet als zelf "zomaar verplaatsen".
Met deze reactie stuit je ook weer mensen tegen het been..

Een opdracht?
Behoorlijk massale opdracht dan in elk geval.
Ik ben dan wel heeeel benieuwd wie de opdrachtgever is en hoe ook dit bijbels te onderbouwen is...
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:36

ZINGA672 schreef:
Gevalletje idée fixe Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

idée fixe?

http://www.encyclo.nl/begrip/idee%20fixe

Auw Gefrustreerde smiley
Naar boven