Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:09
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Tel alle voor en nadelen Frank en je komt toch weer op IE uit. |
Ik heb ook die indruk. Dan is er ook nog iets anders dat schijnt te werken iets met fire...en nog wat. Zou dat goed en gebruiksvriendelijker zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb ook die indruk. Dan is er ook nog iets anders dat schijnt te werken iets met fire...en nog wat. Zou dat goed en gebruiksvriendelijker zijn? |
de kans op draaideur gedrag met IE is groter. er zijn er meer die na instalatie van chrome geen last meer hebben van draaideur gedoe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de kans op draaideur gedrag met IE is groter. er zijn er meer die na instalatie van chrome geen last meer hebben van draaideur gedoe. |
ja dat draaideur gedoe met IE en de CM site zou wel kunnen kloppen. Zoals het de laatste ging was niet normaal meer. Ik heb ondertussen ook al via Chrome op de CM-site verschillende mailtjes kunnen schrijven zonder dat de letters in slow motion op het scherm kwamen. Op IE lukt het me om 1 mail te schrijven op een normale manier en nadien moest ik CM weer afsluiten omdat ik bij een tweede mail het slow motion gedrag weer had.
Dus: ik laat Chrome maar op de computer en kom ik via Chrome op CM binnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 10:11
|
|
|
Eerlijk gezegd heb ik hier veel nonsens gelezen. Als IE het probleem is, zou elke PC die IE gebruikt er last van hebben. En gezien de reacties lijkt het probleem daar niet te liggen. Chrome zou deze problemen niet hebben? Ook dat is niet waar. Het ligt gewoon aan de manier waarop de browser ingesteld is, of dat nu Fireworks is of IE of in mijn geval Opera. Heb alledrie browsers geprobeerd, en voor de verbinding met CM maakt niks uit welke je gebruikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 15:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de kans op draaideur gedrag met IE is groter. er zijn er meer die na instalatie van chrome geen last meer hebben van draaideur gedoe. |
Begint nu eigenlijk een discussie te worden, die totaal niks aan bij draagt ..gezien de persoonlijke voorkeuren van de verschillende CM leden betreffende browsers. Als een PC of Laptop al zelf niet snel is ...wordt het ook niet veel beter met een andere browser.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 15:26
|
|
|
beste leonard,
ik gaf alleen maar iets aan over het eventuele probleem bij frank. het heeft ook niets met de snelheid te maken.
als het probleem nu bij frank is opgelost door een andere brower dan is dat mooi.
dat jij er nou geen hinder ondervind , ja dat is dan mooi.
mariska
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:10
|
|
|
MARISKA601 schreef: | beste leonard,
ik gaf alleen maar iets aan over het eventuele probleem bij frank. het heeft ook niets met de snelheid te maken.
als het probleem nu bij frank is opgelost door een andere brower dan is dat mooi.
dat jij er nou geen hinder ondervind , ja dat is dan mooi.
mariska |
Zeker Mariska als het probleem simpel op te lossen is ...dan geniet dat de voorkeur. Soms ligt het probleem veel dieper in b.v. het gebruik van ccleaner ...vaak bejubelt over het ganse koninkrijk, maar van de week hoorde ik van een ICT-er dat daardoor veel problemen werden veroorzaakt. Soms haalt ccleaner net datgene weg dat de pc nodig heeft en mist soms een stukje historie. Beter is de computer te laten cleanen door bv mcafee. Maar wat te denken dat een goedkope laptop of computer ...behoorlijk aan het afsterven is. Goedkope componenten gaan vaak minder lang mee en je betaald uiteindelijk ook wat je krijgt. Goedkoop is vaak Duurkoop. Dit geeft ook aan dat op de duur de pc/laptop veel minder snel wordt. Ook teveel warmteontwikkeling eist zijn tol. Intel kon daar in het verleden een patent voor vragen. Dan kan het zelfs gebeuren dat hij uitvalt en je direct een eitje op kan bakken. Dus Mariska kan het probleem bij Frank veel groter zijn dan alleen een keuze voor de browser.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 17:29
|
|
|
Zo, dank zij de hulp van Mariska heb ik de Chrome op punt gesteld. Via de privé chat heeft zij mij stap voor stap door de instellingen geloodst. Haar geduld levert dan een resultaat op dat veel beter is dan met de IE. Ik kan nu weer mailen zonder enige vertragingen van de letters op het scherm.
Dank je wel Maris.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 18:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zo, dank zij de hulp van Mariska heb ik de Chrome op punt gesteld. Via de privé chat heeft zij mij stap voor stap door de instellingen geloodst. Haar geduld levert dan een resultaat op dat veel beter is dan met de IE. Ik kan nu weer mailen zonder enige vertragingen van de letters op het scherm.
Dank je wel Maris. |
Geen dank frank.. een knuffie is wel voldoende
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 18:15
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Zeker Mariska als het probleem simpel op te lossen is ...dan geniet dat de voorkeur. Soms ligt het probleem veel dieper in b.v. het gebruik van ccleaner ...vaak bejubelt over het ganse koninkrijk, maar van de week hoorde ik van een ICT-er dat daardoor veel problemen werden veroorzaakt. Soms haalt ccleaner net datgene weg dat de pc nodig heeft en mist soms een stukje historie. Beter is de computer te laten cleanen door bv mcafee. Maar wat te denken dat een goedkope laptop of computer ...behoorlijk aan het afsterven is. Goedkope componenten gaan vaak minder lang mee en je betaald uiteindelijk ook wat je krijgt. Goedkoop is vaak Duurkoop. Dit geeft ook aan dat op de duur de pc/laptop veel minder snel wordt. Ook teveel warmteontwikkeling eist zijn tol. Intel kon daar in het verleden een patent voor vragen. Dan kan het zelfs gebeuren dat hij uitvalt en je direct een eitje op kan bakken. Dus Mariska kan het probleem bij Frank veel groter zijn dan alleen een keuze voor de browser. |
Ik had die problemen voor dat ik ccleaner had en ik had macafee draaien. Jij doet je voor of je overal iets vanaf weet.
Frank is nu blij met chrome. En vele anderen die chrome gebruiken hebben nu ook minder hinder van dat ze geen draaideur meer zijn op CM, dankzij een andere browser.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 20:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik had die problemen voor dat ik ccleaner had en ik had macafee draaien. Jij doet je voor of je overal iets vanaf weet.
Frank is nu blij met chrome. En vele anderen die chrome gebruiken hebben nu ook minder hinder van dat ze geen draaideur meer zijn op CM, dankzij een andere browser. |
Mariska als IE echt zo slecht zou zijn ..waarom gebruikt de meerderheid van de pc gebruikers dit programma. Je kunt dit niet zomaar vergelijken. Chrome heeft veel minder mogelijkheden en daarom minder zwaar in gebruik....maar of het net zo veilig is??? Of ik overal iets van af weet is jou interpretatie en ja ..heb veel pc's mogen bouwen/instaleren en heb daar veel ervaring mee opgedaan ...of dat nou verkeerd is lijkt me sterk. Trouwens kan me niet voorstellen dat Frank zijn mailprobleem zuiver aan IE zou liggen....is echt te kort door de bocht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:06
|
|
|
nu zijn plots mijn emodingetjes (poppetjes) verdwenen. Als ik chat, privé of in de chatroom, heb ik die emo-poppetjes wel maar als ik een email verstuur zijn ze er niet meer. De poppetjes in de mails van de andere CM-ers zie ik ook niet meer.
Any advice, please?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | nu zijn plots mijn emodingetjes (poppetjes) verdwenen. Als ik chat, privé of in de chatroom, heb ik die emo-poppetjes wel maar als ik een email verstuur zijn ze er niet meer. De poppetjes in de mails van de andere CM-ers zie ik ook niet meer.
Any advice, please? |
Kan zijn Frank dat Chrome en weet eigenlijk wel zeker in een andere programmeertaal is geschreven. Misschien dat daardoor de poppetjes zijn verdwenen. Maar veel ervaring heb ik niet met chrome, want er zijn altijd mensen die van alles willen proberen en later tot de conclusie komen dat het toch niet werkt. Is en blijft de vraag of het de oplossing is voor de problemen. Denk dat een herinstallatie wonderen zal verrichten Frank.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 28 april 2011, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:36
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Kan zijn Frank dat Chrome en weet eigenlijk wel zeker in een andere programmeertaal is geschreven. Misschien dat daardoor de poppetjes zijn verdwenen. Maar veel ervaring heb ik niet met chrome, want er zijn altijd mensen die van alles willen proberen en later tot de conclusie komen dat het toch niet werkt. Is en blijft de vraag of het de oplossing is voor de problemen. Denk dat een herinstallatie wonderen zal verrichten Frank. |
Ja en ook op de IE zijn de poppetjes verdwenen. Ik kan dus nu nog via IE de CM site openen maar ook daar zijn de poppetjes foetsie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 12:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja en ook op de IE zijn de poppetjes verdwenen. Ik kan dus nu nog via IE de CM site openen maar ook daar zijn de poppetjes foetsie. |
Misschien staan er antwoorden onder de helpfunctie van CM
http://www.christianmatch.nl/faq.php
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 13:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja en ook op de IE zijn de poppetjes verdwenen. Ik kan dus nu nog via IE de CM site openen maar ook daar zijn de poppetjes foetsie. |
Frank wanneer waren de poppetjes vertrokken. Emo poppetjes zijn er in vele soorten en maten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 14:00
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Frank wanneer waren de poppetjes vertrokken. Emo poppetjes zijn er in vele soorten en maten |
die zijn verdwenen na het installeren van de de Chrome. Ik heb maar 1 soort poppetjes. Ik denk dat iedereen dezelfde poppetjes heeft op CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 14:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | die zijn verdwenen na het installeren van de de Chrome. Ik heb maar 1 soort poppetjes. Ik denk dat iedereen dezelfde poppetjes heeft op CM |
We moeten het er maar mee doen Frank... met dat ene soortje poppetjes
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 28 april 2011, 14:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 22:34
|
|
|
Leo , of als iemand anders me kan helpen...... Ik heb het volgende probleem met mn pc. Als ik m'n e-mailbox wil afsluiten krijg ik het bericht dat er een foutmelding is en dan met de mededeling : rapport verzenden / niet verzenden. Je kent dat wel denk ik. Klik ik dan op niet verzenden komt er een vakje : documenten worden hersteld door microsoft office word. Dan komt er automatich een groot grijs vlak wat na ca. een halve minuut veranderd in ....een nieuw document maken. Als ik dat wegklik duurt het heel lang voordat het uiteindelijk weg is en dan begint het weer van voor af aan met rapport verzenden/ niet verzenden. Het enigste wat ik kan doen is mn eigen afmelden op de pc en weer opnieuw aanmelden. Heb de pc al diverse keren gescand op virussen etc. maar hij is virusvrij. Wat kan het wezen ? Weet iemand dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 22:49
|
|
|
VISSER278 schreef: | Leo , of als iemand anders me kan helpen...... Ik heb het volgende probleem met mn pc. Als ik m'n e-mailbox wil afsluiten krijg ik het bericht dat er een foutmelding is en dan met de mededeling : rapport verzenden / niet verzenden. Je kent dat wel denk ik. Klik ik dan op niet verzenden komt er een vakje : documenten worden hersteld door microsoft office word. Dan komt er automatich een groot grijs vlak wat na ca. een halve minuut veranderd in ....een nieuw document maken. Als ik dat wegklik duurt het heel lang voordat het uiteindelijk weg is en dan begint het weer van voor af aan met rapport verzenden/ niet verzenden. Het enigste wat ik kan doen is mn eigen afmelden op de pc en weer opnieuw aanmelden. Heb de pc al diverse keren gescand op virussen etc. maar hij is virusvrij. Wat kan het wezen ? Weet iemand dat? |
Gebruik je windows mail of de outlook express?
Gebruik je ook Internet explorer?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 14 juni 2011, 22:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 22:54
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Gebruik je windows mail of de outlook express?
outlook express
Gebruik je ook Internet explorer? |
ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 23:03
|
|
|
op welke vraag zeg je nu 'ja'?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 23:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: | op welke vraag zeg je nu 'ja'? |
Dat zie je toch?
Of ik Windowa Internet Explorer gebruik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 23:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | op welke vraag zeg je nu 'ja'? | hij kan niet kiezen Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 23:21
|
|
|
YELNIN491 schreef: | hij kan niet kiezen Frank |
Nou ja zeg........ Of ik W.I.E. gebruik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 23:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Leo , of als iemand anders me kan helpen...... Ik heb het volgende probleem met mn pc. Als ik m'n e-mailbox wil afsluiten krijg ik het bericht dat er een foutmelding is en dan met de mededeling : rapport verzenden / niet verzenden. Je kent dat wel denk ik. Klik ik dan op niet verzenden komt er een vakje : documenten worden hersteld door microsoft office word. Dan komt er automatich een groot grijs vlak wat na ca. een halve minuut veranderd in ....een nieuw document maken. Als ik dat wegklik duurt het heel lang voordat het uiteindelijk weg is en dan begint het weer van voor af aan met rapport verzenden/ niet verzenden. Het enigste wat ik kan doen is mn eigen afmelden op de pc en weer opnieuw aanmelden. Heb de pc al diverse keren gescand op virussen etc. maar hij is virusvrij. Wat kan het wezen ? Weet iemand dat? |
Hmm Visser een probleem.. Ten eerste is het van belang welk windows versie op je pc staat . Ook de office ? (word) is van belang. Welke code geeft hij aan als foutmelding. Is het probleem al lang aan de gang. Is er iets veranderd qua software aan je pc. Welk mailprogamma Outlook, outlookexpress of windowsmail. Is er ccleaner actief geweest?? Defragmentatie wanneer??
Hoor je wel Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 23:37
|
|
|
Hmm Visser een probleem.. Ten eerste is het van belang welk windows versie op je pc staat . Ook de office ? (word) is van belang. Welke code geeft hij aan als foutmelding. Is het probleem al lang aan de gang. Is er iets veranderd qua software aan je pc. Welk mailprogamma Outlook, outlookexpress of windowsmail. Is er ccleaner actief geweest?? Defragmentatie wanneer??
Hoor je wel Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 12:36
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou ja zeg........ Of ik W.I.E. gebruik |
bedoel je WII??? Dat is toch om te bewegen? Deed ik ook eens met de Decibels (de kinderen van mijn zus) en ik kreeg ferm op mijn donder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 12:38
|
|
|
YELNIN491 schreef: | hij kan niet kiezen Frank |
Inderdaad pr... als je teveel luxe hebt wordt het moeilijk om te kiezen...
als het zijn stoel niet is die het begeeft is de het de computer weer Het is wel een sloeber hoor die Visser...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 17:03
|
|
|
FRANKT627 schreef: | bedoel je WII??? Dat is toch om te bewegen? Deed ik ook eens met de Decibels (de kinderen van mijn zus) en ik kreeg ferm op mijn donder |
W.I.E. wil volgens mij zeggen "Windows Internet Explorer"
|
|
Naar boven |
|
|