ChristianMatch

Forum

terecht?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 12:38

CHATULIEM619 schreef:
. Ik heb eerlijk gezegd dit citaat genomen, omdat het zo goed weerspiegelt wat me dwars zit. Het valt me op, dat als je een uitgesproken mening hebt, je heel snel onder vuur ligt. En dan zijn beschuldigingen niet van de lucht. Ik ben geschrokken van de felle reacties van mensen, vaak gebaseerd op iets wat niet geschreven is. Er hangt een grote sfeer van onderling wantrouwen hier en soms kun je gewoon niet voor je eigen mening uitkomen.
Lukte het vroeger goede discussies los te krijgen, het schijnt nu alleen maar in beschuldigingen te eindigen. Terwijl er geen moeite genomen wordt om na te lezen wat de ander zegt en denkt. Van tevoren wordt al ingevuld wat de ander bedoelt en meestal is dat veel negatiever dan dat het het geval is.
Vragen naar iemands overtuiging wordt uitgelegd als persoonlijke aanval, belangstelling tonen voor iemands noden wordt meteen als bemoeizucht gezien en als je vertelt dat iemand in nood zit, zonder dat je specifieke info geeft wordt dat meteen aangemerkt als roddel.
Waar komt die negativiteit vandaan? Waar is het vertrouwen in elkaar gebleven. Eerlijk gezegd vind ik soms gewoon naar hoe mensen met elkaar omgaan hier. En ik denk dat we ook meer vertrouwen in elkaar mogen hebben.

Dat is ook een beetje de reden waarom ik toch, ook op deze site eens ga ophouden met op het forum reageren. Je kunt namelijk heel snel reageren, zonder dat je het uberhaupt hardop hoeft te zeggen. Bovendien is tekst maar 20% van de boodschap.
Waar ik mij een beetje 'ongerust' over maak is dat er dingen gebeuren, en vervolgens heeft iedereen daar een mening over (ikzelf included) zonder alle feiten te kennen. Uberhaupt zo'n forum openen over of het terecht is of niet... tja het kan, het mag. Op fora kun je heel snel worden betiteld als 'radicaal' (maar dan als niet positief bedoeld, want radicaal is in principe positief: vanuit de wortel) maar in 'reallife' bekend staan als een persoon met een duidelijke en misschien afwijkende mening, maar respect en aandacht voor wat een ander te zeggen heeft.

Wat dit onderwerp betreft: ik was er niet bij, de meeste anderen hier ook niet. Een 3-jarig kind kan ook gewoon wel eens onhoudbaar zijn.. en van slaan gaat het alleen harder krijsen. Het heeft niks met goed of slecht ouderschap te maken. Ik weet niet wat er precies is gebeurd, en hoe de buschauffeur de beslissing heeft genomen. Ik weet niet wat er met het kind aan de hand was, en wat de moeder al dan niet al heeft geprobeerd. En jullie ook niet... tenminste.. alleen misschien wat er hier en daar is geschreven, we weten de achtergrond niet.
Net als met het forumdingetje rond 'het zeilmeisje' Het is niet de vraag of ze wel of niet de wereld over zou moeten mogen varen. De vraag is of wij ons daar mee mogen bemoeien. Zeker op zo'n grote schaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 13:43

RENSKE067 schreef:
thnx trijnie
dikke knuffel terug Kussende smiley

Voor allen op CM een knuffel
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 14:35

http://www.bijbelsdagboek.nl

„Ik, Ik ben het, die uw overtredingen uitdelg om Mijnentwil en Ik gedenk uw zonden niet meer.” Jes.43:25

Lezen: Jesaja 43:1-8 (Ga naar dit bijbelgedeelte)

Bijbelgedeelte bij 29 december
Lezen: Jesaja 43: 1-8

Vertaling 1951

1 Maar nu, zo zegt de HERE, uw Schepper, o Jakob, en uw Formeerder, o Israël: Vrees niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. 2 Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden. 3 Want Ik, de HERE, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser; Ik geef Egypte, Ethiopië en Seba als losgeld in uw plaats. 4 Omdat gij kostbaar zijt in mijn ogen en hooggeschat en Ik u liefheb, geef Ik mensen voor u in de plaats en natiën in ruil voor uw leven. 5 Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. 6 Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en mijn dochters van het einde der aarde, 7 ieder die naar mijn naam genoemd is, en die Ik geschapen heb tot mijn eer, die Ik geformeerd heb, die Ik ook gemaakt heb. 8 Doet het volk uitgaan, dat blind is, al heeft het ook ogen, en dat doof is, al heeft het ook oren.

De Nieuwe Bijbelvertaling

1 Welnu, dit zegt de HEER,
die jou schiep, Jakob, die jou vormde, Israël:
Wees niet bang, want ik zal je vrijkopen,
ik heb je bij je naam geroepen, je bent van mij!
2 Moet je door het water gaan – ik ben bij je;
of door rivieren – je wordt niet meegesleurd.
Moet je door het vuur gaan – het zal je niet verteren,
de vlammen zullen je niet verschroeien.
3 Want ik, de HEER, ben je God,
de Heilige van Israël, je redder.
Voor jou geef ik Egypte als losgeld,
Nubië en Seba ruil ik in tegen jou.
4 Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en ik houd zo veel van je
dat ik de mensheid geef in ruil voor jou,
ja alle volken om jou te behouden.
5 Wees niet bang, want ik ben bij je.
Ik haal je nakomelingen uit het oosten terug,
uit het westen breng ik jullie bijeen.
6 Tegen het noorden zeg ik: Geef hier!
Het zuiden gebied ik: Laat los!
Breng mijn zonen terug van verre,
mijn dochters van de einden der aarde,
7 allen over wie mijn naam is uitgeroepen,
en die ik omwille van mijn majesteit
geschapen heb, gemaakt en gevormd.
8 Laat dit volk naar voren treden,
een blind volk, ook al heeft het ogen,
doof, ook al heeft het oren.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wie denkt dat God de Joden heeft verlaten, die moet maar aandachtig het laatste stukje van het vorige hoofdstuk lezen. Alle rampen die over de Joden zijn uitgestort in voorgaande eeuwen en tot vandaag toe, zijn tuchtigingen van God: „Daarom stortte Hij de grimmigheid van Zijn toorn over hen uit”(42:25). Door alle eeuwen heen zijn er Joden geweest die hieronder hun hoofden gebogen hebben en de tuchtigingen lijdelijk ondergingen, wat hen in de ogen van velen tot lafaards bestempelde! Het militante Israël van vandaag kent geen verootmoediging. Al mogen we in het herstel van de staat Israël een vingerwijzing van God zien, het volle heil wordt niet gebracht door de soldaat, maar door de verootmoediging, in de erkenning dat God Zelf hen terugbrengt in hun land. God Zelf brengt een keer in het lot van Zijn volk. Hij is hun HERE en Schepper. Ook al namen zij Zijn tuchtigingen niet ter harte, waardoor de weg die zij gingen zo vreselijk zwaar werd, Hij zal hen verlossen. Niet omdat zíj zo trouw Zijn Naam hebben aangeroepen, maar omdat Híj hen bij hun naam geroepen heeft!
Grote wonderen gaan er nog gebeuren, groter dan die vaak nu al gebeuren in hun strijd tegen de Arabieren!
Ondanks alle gevaren in het land Israël zal God hen terugroepen naar Zijn land, allen die naar Zijn Naam genoemd zijn: Israël! Zo zien we ze komen, als blinden en doven, als mensen die beweren niet te geloven, maar niet op kunnen tegen het indringende werk van Gods Geest, die iets nieuws in hen zal doen uitspruiten (43:19).
Dan zal de wereld zien hoe Israël, Gods volk, de lof en eer van God zal verkondigen, rijker dan de kerk het door de loop der eeuwen heeft gedaan (43:21)!

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 29 december 2009, 14:37
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 15:33

ROBBEDOES873 schreef:
Een hele dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken,
en
voor iedereen die er 1 wil

Knuffels zijn altijd welkom, dus ik neem er eentje...krijg je er meteen één terug Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 16:46

HENK710 schreef:
Titel: 'Moderne wetenschap in de Bijbel'
Ondertitel: 'De Bijbel is de wetenschap 3500 jaar vooruit'
Schrijver: drs. Ben Hobrink
Onderwerpen: voeding, gezondheid, hygiëne, geslachtsziekten, epidemieën, evolutie

In hetzelfde genre:
"Hoe bestaat het" van Don Batten
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 16:55

Men kan het ons lastig maken,
men kan ons ontdoen van materiele goederen,
van wat uiterlijke bewegingsvrijheid.
Maar wij plegen de grootste roof aan ons.
Wij beroven ons van onze beste krachten door onze verkeerde instelling.
Wij plegen roof op onze ziel door ons achtervolgd, vernederd en verdrukt te voelen, door onze haat.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 17:23

Spinazie-ovenschotel Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 17:53

ANNETTE792 schreef:
Spinazie-ovenschotel Kwijlende smiley

klinkt erg goed!

ik restje hutspot ... aer restje boerenkool ... allebei met rookworst Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 18:36

HAAS141 schreef:
klinkt erg goed!

ik restje hutspot ... aer restje boerenkool ... allebei met rookworst Kwijlende smiley

een rookworst van unox ditmaal mag ik hopen sas??? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 19:35

neem eens de tijd

neem eens de tijd
en toon je bereid
licht om je heen te verspreiden
zeg dan verblijd
dat Jezus je leidt
ook in het laatste der tijden

strooi maar in 't rond
het brood dat je vond
door al je liefde te delen
en laat de wond
die smart'lijk ontstond
door jouw verzorging weer helen

geef toch je trouw
zoveel als eens jou
voor jouw geluk werd gegeven
spreek: ik aanschouw
de rots waar'k op bouw
dan wordt je leven pas leven
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 20:17

HAAS141 schreef:
klinkt erg goed!

Nog bedankt voor dat recept he Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 20:18

RENSKE067 schreef:
Ik ga slapen ik ben moe
Here dek mij lekker toe
met Uw liefde warm en zacht
en bewaar mij deze nacht

Alles leg ik voor U neer
ook mijn stoute dingen Heer
doe mijn zonden weg bij mij
Here Jezus, maak mij vrij

Zorg voor kinderen in nood
geef de arme mensen brood
laat de zieken als het mag
beter worden op een dag

Zorgt U voor ons hele huis
als we buiten zijn of thuis
ja ik bid voor iedereen
sla Uw armen om ons heen

Laat mij weer gezond en fris
opstaan als het morgen is
geef dat ik weer spelen mag
dank U wel voor deze dag

Amen

Mooi he Renske, mijn zoon zingt em ook al een poosje.
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 21:13

moslims zet de tv maar aan dan zie je het moorden dat is de God van hen
en zo is het en zo denk ik er over
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 21:19

http://video.banadir24.com/tag/vitens77?tag=vitens77
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 21:48

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:48
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:25

ISRAEL987 schreef:
moslims zet de tv maar aan dan zie je het moorden dat is de God van hen
en zo is het en zo denk ik er over

nee, die christenen, die hebben hun geloof altijd vreedzaam uitgedragen... ff nadenken voor je zoiets plaatst.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:32

PIETER649 schreef:
nee, die christenen, die hebben hun geloof altijd vreedzaam uitgedragen... ff nadenken voor je zoiets plaatst.

Maar Pieter, dat mag je niet zeggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Want die doen het uit de goede Naam Clown smiley ...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:58

PIETER649 schreef:
Wij hebben als mens geleerd, dat het niet goed is de ander je wil en je geloof op te leggen. Idd. ons verleden als christen is ook niet zo positief.

Maar dat laat onverlet dat de verschillen zo groot zijn, dat je kunt stellen dat ze verschillende personen zijn. En vijanden van elkaar. De Heer der heren tegenover de prins van de duisternis.
Het antwoord zou moeten zijn, dat we in gebed voor ze moeten gaan, zodat ze de ware God leren kennen, die hun hart en verleden kan veranderen. God verandert mensen, dat kunnen mensen niet vanuit zichzelf. We hebben allemaal bevrijding nodig, bevrijding van onze zonden. En dat kan alleen door de verlossing die Jezus biedt.

Islam betekent onderwerping, maar als dat zonder liefde gepaard gaat, is het slavernij. De liefde die ons bindt, is ook de liefde die ons bevrijdt en is de liefde die niet bekend is bij de islam.
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:58

PIETER649 schreef:
aviko-gourmetschotel zeker? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nuuuuuh ... twas duits Huilende smiley, smiley in tranen s ... sjóóónghe wat een kleine rot stukjes Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 23:31

sorry foutje in onderwerpregel
zie ander gedicht mijn weg-jouw weg

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op dinsdag 29 december 2009, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 23:32

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 23:36

INKA401 schreef:
nuuuuuh ... twas duits Huilende smiley, smiley in tranen s ... sjóóónghe wat een kleine rot stukjes Boze smiley
dat heet gourmet vlees inka... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 08:16

Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".

Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 08:42

INKA401 schreef:

bewijs geleverd: het was dus niet Duits want bei uns ist alles grosser und besser Coole smiley met zonnebril
het zal wel twents geweest zijn want die luu praote ook raor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 09:44

Vandaag eet ik zelfgebakken oliebollen met poedersuiker. Kwijlende smiley Wordt wel oppassen met de kilo's. Geschokte, onthutste smiley

Maarre.....even een vraagje; vinden jullie het echt interessant wat ik (en anderen) op het menu hebben staan? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 09:58

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:18
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 10:27

LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".

Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!

Vertel mij wat...soms kan een zaklantaarn zo verleidelijk zijn!!
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 10:50

ANNETTE792 schreef:
Nog bedankt voor dat recept he Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

die schotel Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 10:50

Ik wil hier graag reageren, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik niet het hele verhaal gelezen heb...dus mijn excuses als ik in herhaling val Knipoog smiley

Er word hier gesproken over het verschil tussen moslims en christenen...
En natuurlijk word terecht beweerd dat Allah en God niet dezelfde zijn. Omdat wij mensen hen zo "gemaakt" hebben door de manier waarop we met ons geloof en de bijbel of koran omgaan!
Dat er nogal een verschil is tussen de manier van handelen van een moslim en die van een christen mag dan ook duidelijk zijn, daar ben ik het volledig mee eens...
Maar toch ben ik het niet eens met de bewering dat God en Allah verschillend zouden zijn! In oorsprong stammen de "christenen" af van Izaak, en de "moslims" van Ismael. Beiden zonen van Abraham...Eén van onze aartsvaders!
Christenen (joden) en Moslims (arbabieren) komen dus voort uit dezelfde stam, en hebben in oorsprong ook dezelfde God. Maar in de loop der tijd zijn het de mensen geweest die de "verschillen" duidelijk gemaakt hebben...

En zo zou je je dus af kunnen vragen waar de waarheid werkelijk ligt...
Op internet vond ik dit stukje, ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Ismaël

Zoon van Abraham en Hagar. Wordt in het eerste bijbelboek (Genesis) beschreven. Heeft God het verbond ook met hem gesloten?

Sarai, de hoofdvrouw van Abraham, wil maar niet zwanger worden. Dat lukt Abraham beter bij Hagar, zijn slavin of bijvrouw. Hagar is zo trots op haar zwangerschap dat ze Sarai, haar meesteres, uitlacht. Ze verliest volgens het Bijbelverhaal zelfs ieder respect voor Sarai (Gen.16). Abraham kan niet voorkomen dat Sarai dat niet pikt en Hagar zo fors terugpest dat die de woestijn invlucht. Een engel beveelt haar terug te keren. Hij voorspelt dat zij een zoon zal baren. Ze moet hem Ismaël noemen, “want de Here heeft naar uw ellende gehoord”.

Feiten of fictie? De engel voorspelt ook dat deze zoon “een wilde ezel” van een mens zal zijn. “Zijn hand zal tegen allen zijn en de hand van allen tegen hem”. De typering geldt alleen voor Ismaël. Toch willen sommige (bijbel-) geleerden deze typering opvatten als representatief voor alle Arabische volken. Ze zouden een oorlogszuchtige en ruziezoekende aard hebben. Andere bronnen betogen het tegendeel: de Arabische wereld en de westerse wereld (Europa) zouden in agressie niet voor elkaar onderdoen. Nog weer anderen betogen dat de Arabische en islamitische wereld veel vrediger waren en zijn dan de Westerse (christelijke). Zijn de meningen beoordeelbaar? Wetenschappelijk onderzoek lijkt lastig: veel van het bronnenmateriaal berust of ficties en mythen en niet op feiten.

Ismaël wordt geboren als Abraham 86 jaar oud is (Genesis 16:16). Volgens de Bijbel schenkt Sara, Abrahams eerste vrouw, hem zijn tweede zoon, Izaak, als hij 100 jaar oud is. Izaak zal de stamvader van het volk Israël zal worden.

Omdat Ismaël zijn broer bespot als hij wordt “gespeend”, stuurt Abraham Hagar en Ismaël weg. Ze vluchten de woestijn in. Volgens een islamitische legende komen ze in Mekka aan. Ismaël wordt beschouwd als de stamvader van een aantal noord-Arabische stammen (Gen. 25:12-18). Hij sterft volgens de Bijbel op 137-jarige leeftijd (Gen. 25:17).

Ismaël… of toch Izaak?

Volgens Korangeleerden is in de Bijbel een pijnlijk foutje geslopen: Abraham moest niet Izak maar Ismaël offeren. Volgens Genesis 16:16 kreeg Abraham Ismaël op zijn 86e en Izaak toen hij 100 jaar oud was (21:5). In Genesis 22:2 krijgt Abraham de opdracht zijn ‘enige’ zoon te offeren. Het potentiële slachtoffer moet dus niet Izak maar Ismaël zijn geweest. Islamgeleerden menen dat joden en misschien ook christenen met de tekst geknoeid hebben.

Ook beargumenteren de geleerden aan de hand van bijbelteksten dat Abraham Ismaël net zo liefhad als Izaak en dat het verbond (in ruil voor besnijdenis krijg je een talrijk nageslacht) voor beide zoons gold (Genesis 17:9-11, 20 en 23-26 en 21:18). Omdat Mohammed volgens de islamitische traditie rechtstreeks afstamt van Ismaël herdenken de moslims al eeuwenlang Abrahams geruchtmakende offer. Als het inderdaad Izaak is die geofferd had moeten worden, dan zouden - volgens de Korangeleerden - joden en christenen die gebeurtenis zeker hebben herdacht.

Andere controversiële teksten in dit verband:

Genesis 21:12 Maar God zei tegen hem: ‘Je hoeft je niet bezwaard te voelen vanwege de jongen of je slavin. Alles wat Sara je vraagt moet je doen, want alleen de nakomelingen van Isaak zullen gelden als jouw nageslacht.

Genesis 17:21 Maar mijn verbond zal ik voortzetten met Isaak, de zoon die Sara je volgend jaar omstreeks deze tijd zal baren.’

(teksten overgenomen uit Online Bijbel (NBV)

Bron: www.vecip.com

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 30 december 2009, 10:53
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 10:52

PIETER649 schreef:
een rookworst van unox ditmaal mag ik hopen sas??? Geschokte, onthutste smiley

dit keer van unox ... maar die koriaanse ... Knipoog smiley