ChristianMatch

Forum

vloek uitspreken
Ga naar pagina Vorige 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 18:14

MARISKA601 schreef:
ik weet er eigenlijk ook te weinig van.

wat ik wel weet is dat er in de occulte wereld aan vervloekingen word gedaan.
die vervloekingen mogen eigenlijk niet ongedaan gemaakt worden.
als dat gebeurt dan krijgt degene die de vloek heeft uitgesproken allerlei onheil over zich.
en iemand vervloeken, wat voor nut heeft dat?

We kunen beter mensen zegenen, dan worden we zelf ook gezegend.

Het gebeurt niet alleen in de occulte wereld maris...
Eigenlijk is dit best een goed topic want niemand weet er iets van...
Misschien toch wel eens goed als we ons er in verdiepen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 18:20

Een hele dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken,
en
voor iedereen die er 1 wil
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 18:57

MARISKA601 schreef:
ik weet er eigenlijk ook te weinig van.

wat ik wel weet is dat er in de occulte wereld aan vervloekingen word gedaan.
die vervloekingen mogen eigenlijk niet ongedaan gemaakt worden.
als dat gebeurt dan krijgt degene die de vloek heeft uitgesproken allerlei onheil over zich.
en iemand vervloeken, wat voor nut heeft dat?

We kunen beter mensen zegenen, dan worden we zelf ook gezegend.

nou Maris, dan heb ik nieuws voor je... ik kreeg een vervloeking per mail uit naam van JAWEH God de Vader en Zijn Zoon Jezus Christus.
vervloekingen komen dus ook in ( in dit geval) evangelische kringen voor.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:07

Hé buschauffeur, we gaan je bussie slopen...... enz.

Ja, dat is het afgelopen jaar diverse keren in mijn bus gezongen, tijdens het zogenaamde evenementen-vervoer.
Als dat gebeurt, zing ik net zo hard mee, vanachter het stuur van de te slopen bus.
Dolle pret met z'n allen.

Wat hier gebeurde is iets totaal anders, niet alleen de bus en de chauffeur werden gesloopt, maar ook de passagiers, die betaald hebben en recht hebben op een comfortabele en ongestoorde reis.

Ik heb afgelopen zomer in een situatie verkeerd, met ook een gillend en krijsend kind in de bus, die ook nog behoorlijke tikken kreeg van wat naar ik aannam de vader was, dat ik op het punt stond de noodknop in te drukken om contact te zoeken met CVL ( Centrale Verkeers Leiding), zodat zij mee konden luisteren en hulpdiensten, zoals politie in konden schakelen.
Voor de "vader"net op tijd stapte hij uit, anders ben ik bang, hadden jullie over een aktie van mij kunnen discussieren.

Ik sta volledig achter de aktie van mijn collega uit Almere.(Zie dan ook eerdere reakties van medereizigers.)

Eilaas, wil men mij hierop afschieten? Hier zit ik en ik kan niet anders.
Voor het overige: Opbouwende kritiek: Gaarne, weet je niet precies waar je over l....t, ff dimmen met je oordeel. Geschokte, onthutste smiley

([i]Mag ik nu nog blijven ????
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:09

Quote:
ik kreeg een vervloeking per mail uit naam van JAWEH God de Vader en Zijn Zoon Jezus Christus.

Wat een onzin!
Wie denkt de mens wel dat hij/zij is...God zelf misschien?

Ik vind het niet kunnen om in de naam van God een vloek over iemand uit te spreken.

....omdat die persoon God zelf niet is, hij /zij spreekt enkel woorden uit eigenbelang,gekwetstheid, boosheid of arrogantie en niet omdat hij/zij het uit Gods eigen mond gehoord heeft.(ik heb God zelf tenminste nog nooit hardop horen praten)

....omdat God zelf machtig genoeg is om iemand te vervloeken of te zegenen, daar heeft Hij echt geen nietig, eindig mens voor nodig.

Voor mij is een vloek in de naam van God over iemand uitspreken niets minder dan godslastering, vanwege de ontkenning van de almacht van God en het zichzelf stellen in Gods plaats, alsof hij/zij op een lijn staat met Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:35

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:41

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:42

ROBBEDOES873 schreef:
Een hele dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken,
en
voor iedereen die er 1 wil

Thanks Robbe, komt op goede moment.
Ook een knuf terug.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:44

KLAAS252 schreef:

Ja, dat is het afgelopen jaar diverse keren in mijn bus gezongen, tijdens het zogenaamde evenementen-vervoer.
Als dat gebeurt, zing ik net zo hard mee, vanachter het stuur van de te slopen bus.

Wat hier gebeurde is iets totaal anders, niet alleen de bus en de chauffeur werden gesloopt, maar ook de passagiers, die betaald hebben en recht hebben op een comfortabele en ongestoorde reis.

Ik heb afgelopen zomer in een situatie verkeerd, met ook een gillend en krijsend kind in de bus, die ook nog behoorlijke tikken kreeg van wat naar ik aannam de vader was, dat ik op het punt stond de noodknop in te drukken om contact te zoeken met CVL ( Centrale Verkeers Leiding), zodat zij mee konden luisteren en hulpdiensten, zoals politie in konden schakelen.
Voor de "vader"net op tijd stapte hij uit, anders ben ik bang, hadden jullie over een aktie van mij kunnen discussieren.

Ik sta volledig achter de aktie van mijn collega uit Almere.(Zie dan ook eerdere reakties van medereizigers.)

Voor het overige: Opbouwende kritiek: Gaarne, weet je niet precies waar je over l....t, ff dimmen met je oordeel. Geschokte, onthutste smiley

Van mij mag je blijven Klaas!
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:50

Het is nogal wat... een vloek uitspreken over iemand namens God...
Is dat iemand (ver)oordelen en de naam van God gebruiken om het oordeel kracht bij te zetten? Oordelen is aan ons mensen niet besteed! Jezus zegt: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

De mensen hebben Jezus min of meer vervloekt door Hem aan het kruishout te nagelen. Jezus bracht daar in praktijk wat Hij de mensen geleerd had: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen (Mattheus 5:44).
Laten wij Zijn voorbeeld maar volgen...

Verder kwam ik in de brief van Jakobus (hfd. 3) nog een paar mooie verzen tegen:
8 Maar de tong kan geen mens temmen; zij is een onbedwingelijk kwaad, vol van dodelijk venijn.
9 Door haar loven wij God en den Vader, en door haar vervloeken wij de mensen, die naar de gelijkenis van God gemaakt zijn.
10 Uit denzelfden mond komt voort zegening en vervloeking. Dit moet, mijn broeders, alzo niet geschieden.
11 Welt ook een fontein uit een zelfde ader het zoet en het bitter?
12 Kan ook, mijn broeders, een vijgeboom olijven voortbrengen, of een wijnstok vijgen? Alzo kan geen fontein zout en zoet water voortbrengen.
13 Wie is wijs en verstandig onder u? die bewijze uit zijn goeden wandel zijn werken in zachtmoedige wijsheid.

Voor mij wordt het dan duidelijk genoeg...
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 21:12

KLAAS252 schreef:

Jij wel Klaas jij wel Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 21:24

Wouw dat is een mooie tekst en raakt het hart van binnen in!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 21:38

The Miracle of Friendship

There's a miracle called "friendship"
that dwells within the heart,
And you don't know how it happens
or when it gets it's start....

But the happiness it brings you
always gives a special lift,
And you realise that "friendship"
is God's most precious gift!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 21:40

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 22:07

28 december

„Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid.” Gal.6:1a

Lezen: 1 Timoteüs 1:1-11 (Ga naar dit bijbelgedeelte)

Bijbelgedeelte bij 28 december
Lezen: 1 Timoteus 1: 1-11

Vertaling 1951

Paulus, een apostel van Christus Jezus naar de opdracht van God, onze Heiland, en van Christus Jezus, onze hoop, 2 aan Timoteüs, mijn waar kind in het geloof: genade, barmhartigheid en vrede zij u van God, de Vader, en van Christus Jezus, onze Here. 3 Doe, zoals ik u bij mijn reis naar Macedonië aangeraden heb: blijf nog te Efeze, om sommigen te bevelen geen andere leer te brengen, 4 noch zich bezig te houden met fabels en eindeloze geslachtsregisters, die veeleer moeilijkheden ten gevolge hebben dan door God gegeven leiding in het geloof. 5 En het doel van (alle) vermaning is liefde uit een rein hart, uit een goed geweten en een ongeveinsd geloof. 6 Door dit spoor te verlaten zijn sommigen vervallen tot ijdel gepraat; 7 zij willen leraars der wet zijn, zonder ook maar te beseffen wat zij zeggen of waarover zij zo stellig spreken. 8 Wij weten, dat de wet goed is, indien iemand haar wettig toepast, 9 wel wetend, dat de wet niet gesteld is voor de rechtvaardige, maar voor wettelozen en tuchtelozen, voor goddelozen en zondaars, voor onverlaten en onheiligen, voor vadermoorders en moedermoorders en doodslagers, 10 hoereerders, knapenschenders, zielverkopers, leugenaars, meinedigen, en al wat verder ingaat tegen de gezonde leer, 11 in overeenstemming met het evangelie der heerlijkheid van de zalige God, dat mij is toevertrouwd.

De Nieuwe Bijbelvertaling

1 Van Paulus, apostel van Christus Jezus in opdracht van God, onze redder, en van Christus Jezus, onze hoop. 2 Aan Timoteüs, mijn waarachtig kind in het geloof. Genade, barmhartigheid en vrede van God, de Vader, en Christus Jezus, onze Heer! 3 Toen ik naar Macedonië vertrok, heb ik je gevraagd in Efeze te blijven. Je moet voorkomen dat bepaalde mensen daar een afwijkende leer onderwijzen 4 en zich verdiepen in verzinsels en eindeloze geslachtsregisters. Die leiden meer tot speculaties dan tot de vervulling van de taak die God met het geloof gegeven heeft. 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. 6 Sommigen hebben zich daarvan afgewend en zijn vervallen tot zinloos gepraat. 7 Zij willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren. 8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt. 9 We weten ook dat de wet er niet is voor de rechtvaardige, maar voor wie zich aan wet of gezag niet stoort, voor goddelozen en zondaars, die alles wat heilig is verachten en ontwijden, die hun eigen vader of moeder doden, voor moordenaars, 10 ontuchtplegers, knapenschenders, slavenhandelaars, leugenaars en plegers van meineed. De wet is er voor alles wat indruist tegen de heilzame leer, 11 die in overeenstemming is met het evangelie dat mij is toevertrouwd, het evangelie over de majesteit van de gelukzalige God.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

De genade, barmhartigheid en vrede die Paulus Timoteüs toebidt, straalt ons ook tegemoet in dit gedeelte van de brief.
Paulus roept zijn geestelijk kind Timoteüs op om te vermanen. Maar hij vertelt er ook bij in welke gezindheid.
Hiervan kunnen we veel leren!
De Gemeente wordt bedreigd door ijdele praters die graag anderen de wet willen voorschrijven, maar die niet de gezindheid van Christus hebben!
Dat is ook vandaag de dag de grote bedreiging!
Er zijn zoveel mensen die het Evangelie gebruiken om daarmee anderen aan zich te onderwerpen.
Het gezag van het Woord van God wordt dan misbruikt tot bevrediging van eigen geldingsdrang. Dan ontstaan er alleen maar moeilijkheden, strijd en bitterheid en we ervaren geen leiding van God meer in ons geloofsleven. Hoeveel vermaan is er niet, dat alleen ontstaat uit de behoefte om zichzelf te handhaven! Denk maar eens aan een leraar voor een klas, een moeder met haar kinderen en een kerk met haar leden. Gaat het dan in het vermanen om de leerlingen, om de kinderen, om de Gemeenteleden, of om de rust en eer van de leraar, de moeder, de kerk!?
Paulus zegt in vers 5 dat het einddoel van alle vermaning is, dat de liefde weer volkomen beleefd kan worden vanuit een rein hart, uit een goed geweten en een ongeveinsd geloofsvertrouwen! Als we deze gezindheid niet meer hebben, zal het geloof slechts ijdel gepraat zijn, maar waar liefde is, daar is geloofskracht!
Daar komen we weer tot de volle levensontplooiing die Jezus voor ogen had toen Hij uitriep: „Het is volbracht!”
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 22:38

PIETER649 schreef:
aviko-gourmetschotel zeker? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hihi ... heerlijk die humor van jou Pieter ... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 22:39

MARY052 schreef:
Thanks Robbe, komt op goede moment.
Ook een knuf terug.

Ik kan hem iedere dag wel gebruiken
ik weet bijna niet meer wat het is
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 22:44

SIMONKWET418 schreef:
Ik kan hem iedere dag wel gebruiken
ik weet bijna niet meer wat het is

Een Bart Smit in de buurt? intertoys? loop daar maar eens naar binnen en vraag om een knuffel, dan ben je zo weer op de hoogte van de knuffels Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 23:33

LEONARD316 schreef:
If it be your will
That I speak no more
And my voice be still
As it was before
I will speak no more
I shall abide until
I am spoken for
If it be your will

If it be your will
That a voice be true
From this broken hill
I will sing to you
From this broken hill
All your praises they shall ring
If it be your will
To let me sing
From this broken hill
All your praises they shall ring
If it be your will
To let me sing

If it be your will
If there is a choice
Let the rivers fill
Let the hills rejoice
Let your mercy spill
On all these burning hearts in hell
If it be your will
To make us well

And draw us near
And bind us tight
All your children here
In their rags of light
In our rags of light
All dressed to kill
And end this night
If it be your will

If it be your will

Leonard Cohen

Ik ken deze van de 'Lost Dogs' van "Green Room Serenade, Part One"
Mooi nummer.

Hier de song van Leonard Cohen zelf:
Leonard Cohen - If it be your will
Naar boven

Auteur Bericht
POEZELIEN741

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 23:46

HANDEN NAAR DE HEMEL

mijn blik gericht naar de donkerblauwe hemel
sterren brengennog licht

mijn stem waait weg met de wind
het slechte in mij is mee genomen

ik voel me nieuw
en wil hier zijn

mijn weg mag hier niet eindigen

til mij op
en laat mij gaan

loop naast mij
de rest van mijn leven

wijs mij
welke kant ik op met gaan

poezelien****(nichtje.)
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 23:48

Ik ga slapen ik ben moe
Here dek mij lekker toe
met Uw liefde warm en zacht
en bewaar mij deze nacht

Alles leg ik voor U neer
ook mijn stoute dingen Heer
doe mijn zonden weg bij mij
Here Jezus, maak mij vrij

Zorg voor kinderen in nood
geef de arme mensen brood
laat de zieken als het mag
beter worden op een dag

Zorgt U voor ons hele huis
als we buiten zijn of thuis
ja ik bid voor iedereen
sla Uw armen om ons heen

Laat mij weer gezond en fris
opstaan als het morgen is
geef dat ik weer spelen mag
dank U wel voor deze dag

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 23:51

ik geef mijn allerliefste anneke een knuffel ... ze was nog geen half jaar hier op cm, en yess ... nu alweer een maand of acht geloof ik Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 00:01

waaauw ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 00:09

Bedankt, Renske!!!
Naar boven

Auteur Bericht
INEKE155

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 00:28

een heeeeeeeeeeeld dikke knuffel voor die gekke Rel
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 00:28

POEZELIEN741 schreef:
HANDEN NAAR DE HEMEL

mijn blik gericht naar de donkerblauwe hemel
sterren brengennog licht

mijn stem waait weg met de wind
het slechte in mij is mee genomen

ik voel me nieuw
en wil hier zijn

mijn weg mag hier niet eindigen

til mij op
en laat mij gaan

loop naast mij
de rest van mijn leven

wijs mij
welke kant ik op moet gaan

poezelien****(nichtje.)

Hoi Poezelien,

Als aanvulling op dit gedicht, "loop naast mij de rest van mijn leven
wijs mij welke kant ik op moet gaan"

** ** ** ** ** ** ** ** ** **

Ik droomde eens en zie ik liep
Aan 't strand bij lage tij
Ik was daar niet alleen, want
De Heere liep aan mijn zij.
We liepen saam het leven door
En lieten in het zand,
Een spoor van stappen, twee aan twee,
De Heere liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij
En zag mijn levensloop,
In tijden van geluk en vreugd,
Van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek,
Zag ik langs heel de baan,
Daar waar het juist het moeilijkste was,
Maar een paar stappen staan.
Ik zei toen: Heere waarom dan toch?
Juist toen ik U nodig had,
Juist toen ik zelf geen uitkomst zag
Op het zwaarste deel van het pad.
De Heere keek me toen vol liefde aan
En antwoordde op mijn vragen:
Mijn lieve kind, toen het 't moeilijkst was
Toen heb Ik jou gedragen.

Auteur: Mary Stevenson

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 29 december 2009, 00:29
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 08:37

mooie reactie, lies....
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 11:09

INEKE155 schreef:
een heeeeeeeeeeeld dikke knuffel voor die gekke Rel

hoort die nie thuis in de knuffel hoek? maar even goed bedankt ineke mot er van bloze Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 11:40

TRIJNIE671 schreef:
ook een dikke knuffel voor leanne en renske , en voor alle noordelingen Clown smiley nou beter gezegt heel cm Kussende smiley allemaal schatten hier , erg gezellig , kan niet meer zonder cm Knipoog smiley

thnx trijnie
dikke knuffel terug Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 11:41

RENSKE067 schreef:
Ik ga slapen ik ben moe
Here dek mij lekker toe
met Uw liefde warm en zacht
en bewaar mij deze nacht