Auteur |
Bericht |
|
ELISABETH227
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 11:56
|
|
|
RELLOK036 schreef: | linc scores en matches wat zijn da? |
.
Laatst aangepast door
|
ELISABETH227
|
op zondag 27 december 2009, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 12:37
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
ik vraag me echt af hoe de organisatie CM aan een een bepaalde lync score komt. Ik vind zelf persoonlijk dat de lync score niet altijd even goed is uitgerekend door de organisatie van CM. Hoe is dit voor jullie? Wat vinden jullie van de lync score die door de organisatie van CM aan jullie persoonlijk wordt afgegeven?
Groeten van Paulus |
'k Heb eens even een studie gemaakt van m'n lincs en denk dat de volgende dingen veel invloed hebben op de score; leeftijd (bij meer dan 5 jaar verschil, geen linc) regio (hoe dichterbij iemand woont, hoe hoger de score) opleidingsniveau (zelfde niveau, hoge score) kerkgenootschap (zelfde kerkgenootschap of iets dat er op lijkt, hogere score) en zo zullen er nog wel een paar dingen zijn...
Ik kan me voorstellen dat bepaalde dingen, wel mee kunnen spelen. Het is dus niet helemaal uit de lucht gegrepen, want een paar van m'n matches hebben ook een (soms best hoge) linc-score. Natuurlijk zegt het lang niet alles, want dé ware kan heel goed iemand zijn die geen linc-score heeft. Als iemand 6 jaar ouder/jonger is, staat hij/zij al niet in lijst. En zou je met iemand een linc-score van (bijna) 100 hebben, dan kan het wel eens een hele saaie relatie worden. Ben je dan geen kloon van elkaar?
Wat is jullie hoogste linc-score trouwens? Bij mij staat iemand boven aan met 79, 't is wel iemand die ik 'gecamoufleerd' heb. Dus dat geeft ook al iets aan over de waarde die ik er aan hecht. Hoeveel matches hebben jullie?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 27 december 2009, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 12:39
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhhhm waar moet ik mee helpen?? das dan wel handig om te weten... of weet je niet hoe je moet schaatsen? of weet je niet waar eindhoven ligt of Duitsland? offe euhm winter? das een periode wanneer het normaal gesproken in Nederland koud is er ijs op de het water is en soms sneeuw ligt |
Ik bedoel met mn mailtjes beantwoorden....ennu schaatsen kan ik jou wel leren misschien. Ik kreeg al op mijn 6de schaatsles, en iedere week ga ik wel naar de ijsbaan,zou niet goed zijn dat ik het nog niet zou kunnen heh? groetekes uut Broabaant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 13:24
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik bedoel met mn mailtjes beantwoorden....ennu schaatsen kan ik jou wel leren misschien. Ik kreeg al op mijn 6de schaatsles, en iedere week ga ik wel naar de ijsbaan,zou niet goed zijn dat ik het nog niet zou kunnen heh? groetekes uut Broabaant |
das waar ja maar je mailtjes beantwoorden nah euhm ff kijken ik denk gewoon letter voor letter je toetsen indrukken.... enne soms ook ene spatie ertussen en ook soms op enter drukken wil ook helpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 13:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Neen, geen optie voor mijn industrieel complex. Wellicht iets voor jou, kun je internetmiljonair wonen | Ik miljonair? Nee dank je! En internet...leuk om te gebruiken, maar inrichten, daar heb ik geen kaas van gegeten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PREMNATH106
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 13:42
|
|
|
www.myspace.com/premnathgonesh Er staan momenteel 2 nieuwe demo's op.Zeer rustgevende piano muziek.In Januari ga ik de nieuwe cd opnemen in samenwerking met een harpiste en celliste van het Koninklijk Conservatorium Den Haag,groetjes
Premnath Gonesh
Laatst aangepast door
|
PREMNATH106
|
op zondag 27 december 2009, 13:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 13:44
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb eens even een studie gemaakt van m'n lincs en denk dat de volgende dingen veel invloed hebben op de score; leeftijd (bij meer dan 5 jaar verschil, geen linc) regio (hoe dichterbij iemand woont, hoe hoger de score) opleidingsniveau (zelfde niveau, hoge score) kerkgenootschap (zelfde kerkgenootschap of iets dat er op lijkt, hogere score) en zo zullen er nog wel een paar dingen zijn...
Ik kan me voorstellen dat bepaalde dingen, wel mee kunnen spelen. Het is dus niet helemaal uit de lucht gegrepen, want een paar van m'n matches hebben ook een (soms best hoge) linc-score. Natuurlijk zegt het lang niet alles, want dé ware kan heel goed iemand zijn die geen linc-score heeft. Als iemand 6 jaar ouder/jonger is, staat hij/zij al niet in lijst. En zou je met iemand een linc-score van (bijna) 100 hebben, dan kan het wel eens een hele saaie relatie worden. Ben je dan geen kloon van elkaar?
Wat is jullie hoogste linc-score trouwens? Bij mij staat iemand boven aan met 79, 't is wel iemand die ik 'gecamoufleerd' heb. Dus dat geeft ook al iets aan over de waarde die ik er aan hecht. Hoeveel matches hebben jullie? |
Ik heb ook geen idee, maar als aanvullende info voor jouw studie : mijn ervaring : leeftijd : kan kloppen regio: totaal niet van invloed( alle hoeken van het land) opl.niveau: linc: niet van invloed match: lijkt te kloppen kerkgenootschap: voordeel van de twijfel hoogste lic-score : 75 (en lijkt goed ) hoogste linc-score bij matches: 70 Iemand die hier chocola van kan maken ? Ik niet en ik ga dus gewoon op mijn gevoel af.
Succes met je studie, Marijan.
Groetjes, Klaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 14:34
|
|
|
KLAAS252 schreef: | Ik heb ook geen idee, maar als aanvullende info voor jouw studie : mijn ervaring : leeftijd : kan kloppen regio: totaal niet van invloed( alle hoeken van het land) opl.niveau: linc: niet van invloed match: lijkt te kloppen kerkgenootschap: voordeel van de twijfel hoogste lic-score : 75 (en lijkt goed ) hoogste linc-score bij matches: 70 Iemand die hier chocola van kan maken ? Ik niet en ik ga dus gewoon op mijn gevoel af.
Succes met je studie, Marijan.
Groetjes, Klaas |
Leuk, dat je meedenkt en studeert, Klaas! Misschien zou ik me op zondag met andere dingen bezig moeten houden, maar goed. Ik begin met je laatste verstandige opmerking. Ik ga ook vooral op m'n gevoel af. M'n hoogste 6 linc-scores, wonen allemaal in de buurt. Maar daarna een aantal niet, dus dat zal inderdaad niet veel invloed hebben. Het opleidingsniveau is echt wel van invloed, mensen met bijv. VMBO staan bij mij niet in de lijst. Flauw van CM , maar 't is niet anders.
En verder......kan ik er ook niet echt chocola van maken. Laten we ons maar bezighouden met de vlinders en die op ons af laten komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 14:37
|
|
|
RELLOK036 schreef: | das waar ja maar je mailtjes beantwoorden nah euhm ff kijken ik denk gewoon letter voor letter je toetsen indrukken.... enne soms ook ene spatie ertussen en ook soms op enter drukken wil ook helpen |
Okeej..... da wit ik ok wer....bedaankt war
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 14:59
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En verder......kan ik er ook niet echt chocola van maken. Laten we ons maar bezighouden met de vlinders en die op ons af laten komen. |
vindt ik ook, er kwam al een vlinder op mij af
( je moet toch iets doen op een trieste zondag-middag ???)
Klaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:03
|
|
|
KLAAS252 schreef: | vindt ik ook, er kwam al een vlinder op mij af
( je moet toch iets doen op een trieste zondag-middag ???)
Klaas | Is die vlinder niet een beetje al te jong klaas?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:14
|
|
|
ELISABETH227 schreef: | dat is bezigheidstherapie voor de makers van deze prachtige website | goh dat wist ik nog niet na 3 jaar hier rond zwerven... weer wat geleerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:15
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Is die vlinder niet een beetje al te jong klaas? |
Jij hebt geen idee van mijn vlinder Daniel
Misschien vertel ik je later nog ietsjes meer
Klaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:20
|
|
|
KLAAS252 schreef: | Jij hebt geen idee van mijn vlinder Daniel
Misschien vertel ik je later nog ietsjes meer
Klaas |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:22
|
|
|
DANIEL777 schreef: | |
Niet te snel conclusies trekken, Daniël!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:25
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Niet te snel conclusies trekken, Daniël! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:31
|
|
|
Leuk hoor,die lyncscores maar ik ga toch geen 228 profielen bekijken om te zien of de nummertjes kloppen????
Of doe ik nu iets verkeerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:35
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Leuk hoor,die lyncscores maar ik ga toch geen 228 profielen bekijken om te zien of de nummertjes kloppen????
Of doe ik nu iets verkeerd? |
Dat kan iets handiger, Leanne. Je moet kijken onder Zoeken en dan Mijn lincs aanklikken, dan zul je verrassende dingen ontdekken!
Veel plezier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Het is een boodschap om van de minaretten te schreeuwen Dus toch maar meer minaretten? |
Tjonge, op deze manier ga ik het bijna nog met je eens worden! Zou een nieuw topic kunnen worden. Wat vind je van evangelisatie vanaf de minaret?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:40
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik bedoel met mn mailtjes beantwoorden....ennu schaatsen kan ik jou wel leren misschien. Ik kreeg al op mijn 6de schaatsles, en iedere week ga ik wel naar de ijsbaan,zou niet goed zijn dat ik het nog niet zou kunnen heh? groetekes uut Broabaant |
maare euhm schaatsen leren zeg ik geen nee tegen kan ik jouw gitaar leren spelen als je dat wilt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:40
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat kan iets handiger, Leanne. Je moet kijken onder Zoeken en dan Mijn lincs aanklikken, dan zul je verrassende dingen ontdekken!
Veel plezier! |
Doe ik ook,het blijven er ruim 200 hoor Ik moet er maar eens een weekje vrij voor nemen haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:42
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Doe ik ook,het blijven er ruim 200 hoor Ik moet er maar eens een weekje vrij voor nemen haha |
Bovenaan staat de mannen met de hoogste linc-scores, dus de bovenste 20 zijn misschien wel de moeite waard. Daarna wordt de score steeds lager, dus de kans - volgens CM - wordt dan steeds kleiner hè.
Succes! Kan in een kwartiertje!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 27 december 2009, 15:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:43
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Doe ik ook,het blijven er ruim 200 hoor Ik moet er maar eens een weekje vrij voor nemen haha |
Ben jij even populair , Leanne .
Klaas
Laatst aangepast door
|
KLAAS252
|
op zondag 27 december 2009, 15:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:43
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Bovenaan staat de mannen met de hoogste linc-scores, dus de bovenste 20 zijn misschien wel de moeite waard. Daarna wordt de score steeds lager, dus de kans - volgens CM - wordt dan steeds kleiner hè.
Succes! Kan in een kwartiertje! |
Oh makkie,dank u wel!Haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 15:45
|
|
|
KLAAS252 schreef: | Ben jij even populair , Leanne .
Klaas |
Alleen die leeftijdsgrens he,ben ik het niet mee eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 16:02
|
|
|
@ Hannah:
Hannah hier mijn antwoord in de vorm van een citaat van Leanne Payne. Geldt zowel voor mensen die iets aangedaan zijn als evenal mensen, die anderen iets aandoen, die in wezen ook mensen zijn, die iets weer zijn aangedaan door anderen in het verleden. Beiden zullen moeten kunnen vergeven.
DE EERSTE EN FUNDAMENTELE GENEZING
'Ware religie is de vereniging van de Geest van God met de menselijke geest, en dit wordt bewerkt in en door Jezus Christus. 'Maar die zich aan de Here hecht, is één geest (met Hem).' Jezus is de Middelaar tussen God en de mens. Hij openbaart de Vader, verenigt ons met de Vader, en komt met de Vader om bij ons te wonen (Johannes 14:23).'
Oswald Chambers en F.B. Meyer herinneren ons eraan dat de eerste en fundamentele genezing waaruit iedere andere genezing voortkomt de wedergeboorte is. Wanneer Christus eenmaal in ons woont, één met onze geest, kan Zijn leven door onze ziel heen schijnen (dat wil zeggen, door ons denken en ons hart) inclusief onze herinneringen, onze wil, ons gevoel, onze intuïtieve verbeeldende vermogens, en daarboven uit zelfs ons zintuiglijke en fysieke wezen. Als Zijn licht de duistere plaatsen van niet-vergevensgezindheid en verwonding in ons innerlijk ontmoet, kan genezing plaatshebben. Ik zal beginnen met het jezelf niet kunnen aanvaarden, omdat zoveel christenen vandaag op dit punt vastzitten. Wanneer dit struikelblok eenmaal is genomen, kunnen we vergeving schenken en ontvangen vanuit het volwassen gezichtspunt van wie wij in Christus zijn. Jezelf aanvaarden betekent in staat zijn om vanuit je echte centrum te leven, dat wil zeggen vanuit de 'nieuwe mens' of het echte ik in Christus. Het echte centrum is de plaats waar we blijven in Christus. Iemand die daar blijft, 'wandelt in de Geest' en staat niet langer onder de invloed van de oude zondige natuur; hij blijft in eenheid met Degene die hem volmaakt. Zo?n man of vrouw draagt de mantel van Christus' rechtvaardigheid; hij begrijpt zijn rechtvaardiging en zijn ver-een-iging in Christus heel goed en kan zich daarom echt altijd verheugen in het kruis van Christus. Hij of zij weet zonder enige twijfel dat 'er dan nu geen veroordeling [is] voor hen, die in Christus Jezus zijn. Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods' (Romeinen 8:1,2). Er zijn tegenwoordig veel christenen bij wie het onvermogen zichzelf te aanvaarden samengaat met een onnodig en voortdurend gevoel van schaamte en schuld of, zelfs nog ernstiger, een diepe en zelfs pathologische zelfhaat. Vaak zijn deze mensen vanuit disfunctionele gezinnen en situaties tot Christus gekomen, plaatsen waar het kwaad, openlijk of meer subtiel, welig tierde, waardoor ze hun geest en ziel, en vaak ook hun lichaam, verwoestten. Zij zijn beroofd van zelfs de meest fundamentele kindergenoegens, soms zelfs van het ervaren van de kindertijd zelf. De problemen van schaamte en zelfhaat kunnen zo diepgeworteld zijn, dat deze mensen nauwelijks onderwijs of zelfs gebed voor genezing kunnen ontvangen voordat we hen hebben geholpen om deze zelfhaat voor Christus te erkennen. Dan wordt, in Zijn Tegenwoordigheid, de grote stap gezet van het verwerpen van deze haat. Wanneer deze zwakheid van de ziel eenmaal onder ogen wordt gezien en wordt behandeld, zijn deze mensen in staat hun hart te openen en de genezing die zij nodig hebben van God te gaan ontvangen. Daarom zal ik dus (zodat iedereen aan het onderwijs over zelfaanvaarding kan beginnen en de nodige stappen kan zetten om het te bereiken) beginnen met zelfhaat en gebed om het te verwerpen. Het kruis, met zijn vergeving van zonde en zijn overdracht aan ons van het leven van God Zelf door het geplengde bloed van Christus, is de weg tot verwijdering van alledrie de barrières. Het is echt de weg naar alles wat authentiek christelijk is.' Uit een voorwoord van het boek:Herstel van identiteit Door genezend gebed Leanne Payne (www.coconut.nu)
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 9 januari 2010, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 16:27
|
|
|
KLAAS252 schreef: | Laat mij ook een duit in het zakje doen en iets van mijn ervaringen met jullie delen ?
Jaren geleden werd ik door een neef van mij van nogal grove dingen beschuldigd, die onwaar waren. Mijn tante deed daar heftig in mee, uiteraard omdat het haar zoon betrof. Een gegeven moment werd ik erbij bepaald dat ik hier iets aan moest doen. Is het niet zo dat je, voordat je aan het Avondmaal aanzit, bij jezelf terade moet gaan of er iets verkeerd is ? (K'weet zogauw niet waar het staat. ) Sola ? help???)Ik heb toen de telefoon gepakt en mijn tante gebeld,(mijn neef leefde toen niet meer) en haar gevraagd: Als ik iets verkeerd heb gedaan, wilt U mij dat dan vergeven? Reaktie: De hoorn werd erop gegooid. In een periode van een paar weken heb ik dit drie keer gedaan, met hetzelfde resultaat. Ik heb en kon het toen laten rusten.
Mijn tante is een paar maanden geleden overleden en in diezelfde tijd werd bij ons in de gemeente gepreekt over de opdracht aan Jona mbt Nineve. Ik voelde me ineens heel erg betrokken bij Jona; ik was ook al bezig een afdakje onder de bomen te maken en maar eens zien wat God gaat doen met mensen die van vergeving niks wilden weten. Ik moest toen ook een "Jona-klus"doen. Ik heb de schoondochter van mijn tante een brief geschreven in een poging dit hele onverkwikkelijke verhaal eindelijk eens uit de wereld te krijgen. Als reaktie kreeg ik een brief terug met de meest erge verwensingen richting Christenen en God. Ik heb deze brief maar voor een gedeelte gelezen, omdat mij dit veel te ver ging en hem weggelegd, misschien lees ik hem later wel helemaal. Kijk, en nou wilde ik graag een afdakje onder de bomen gaan bouwen en toezien hoe God gaat straffen......
.....fout......
En hou me ten goede, ik ben verre van een heilige, maar ik heb in mijn leven wel geleerd om ook mijn hoofd voor God te buigen. Het enige wat ik kon doen is God bidden om deze mensen genadig te zijn.Dit doe ik nog regelmatig. Meer kan ik er zelf niet aan doen. Het is aan God. Ik heb er zelf intussen vrede mee en kan wat dat betreft met een gerust hart naar het Avondmaal gaan.
Nogmaals, bovenstaande is uitsluitend bedoeld om mijn ervaringen met jullie te delen. Een ieder doe hiermee wat hij/zij goeddunkt.
Gods zegen toegewenst. Klaas |
Sola ? help???)
Hier komtie dan Klaas:
Mattheus 5 :23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.
Sorry, de vraag lees ik nu pas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 17:30
|
|
|
27 december
„Daarom gaat weg uit hun midden, en scheidt u af, spreekt de Here, en houdt niet vast aan het onreine, en Ik zal u aannemen.” 2Kor.6:17,18a
Lezen: 2 Kronieken 19:1-3 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 27 december Lezen: 2 Kronieken 19: 1-3
Vertaling 1951
1 Toen Josafat, de koning van Juda, behouden naar zijn huis te Jeruzalem terugkeerde, 2 ging de ziener Jehu, de zoon van Chanani, hem tegemoet en zeide tot koning Josafat: Moogt gij de goddeloze helpen en bevriend zijn met hen die de HERE haten? Hierom rust er toorn op u van de zijde des HEREN. 3 Toch is er wel iets goeds bij u gevonden, want gij hebt de gewijde palen uit het land weggedaan en uw hart erop gezet God te zoeken.
De Nieuwe Bijbelvertaling
1 Koning Josafat van Juda keerde behouden terug naar Jeruzalem. 2 De ziener Jehu, de zoon van Chanani, ging de koning tegemoet en zei tegen hem: ‘U vond het nodig degenen die de HEER afwijzen te helpen en degenen die hem haten lief te hebben. Daarom hebt u de toorn van de HEER over u afgeroepen. 3 Gelukkig hebt u ook goede dingen gedaan: u hebt het land gezuiverd van Asjerapalen en uw hart op God gericht.’
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Toen Josafat rijkdom en eer in overvloed bezat, verzwagerde hij zich met de koning Achab van het tienstammenrijk Israël; wat een nobel gebaar (18:1)! En Achab is ook dolgelukkig. Enthousiast over dit gebeuren offert hij een vorstelijk offer aan zijn god! Alleen, de god van Achab is niet de levende God, maar de Baäl! De eredienst aan Baäl verschilt ogenschijnlijk maar weinig van die aan de levende God. Toch is er wel degelijk een groot verschil! De levende God is bij de eredienst waar Hij aanbeden wordt Zèlf in het midden, maar bij de aanbidding van de Baäl zijn alleen de aanbidders aanwezig en de aanwezigheid van Baäl wordt slechts verondersteld. Werd het niet tijd dat Israël weer verenigd werd? Ze horen toch bij elkaar, Juda en het tienstammenrijk?! Bovendien, God wil dat wij allen één zijn! Wat gaat koning Josafat ver in zijn ijver voor de eenheid! Samen met Achab trekt hij ten strijde tegen een gemeenschappelijke vijand. Ach, dat kan toch geen kwaad? Voor het goede doel kunnen we toch zeker met iedereen samenwerken?! God heeft Josafat in de strijd niet in de steek gelaten; hij komt behouden uit deze strijd. Maar eenmaal thuisgekomen, komt hij weer te staan voor de levende God, die Zijn boodschapper zendt tot het dwalende hart van Josafat: „Moogt gij de goddeloze helpen en bevriend zijn met hen, die de Here haten?” Maar moeten we dan niet bewogen zijn over degenen, die God niet kennen? Ja zeker! We hebben een boodschap voor deze wereld, maar niet als we ons met hen verzwageren, maar als we komen als betrouwbare gezanten van een liefdevolle, doch heilige God!
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 27 december 2009, 17:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 18:35
|
|
|
Ik ben benieuwd naar iets waar ik weinig verstand van heb. Het uitspreken van een vloek over iemand en het verbreken daarvan. Ik heb het dan over de vloek in Gods naam, bestaat dat eigenlijk? En zo ja, wat houd dat in?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 18:35