ChristianMatch

Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
RICHENEL620

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 01:00

Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PHEBE346

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 02:42

een kleine toevoeging van mij:

God en Allah zijn niet dezelfde!!!!!

daarnaast krijgen veel moslims deze tijd allemaal dezelfde droom,jezus die zich openbaart
dit gebeurt voornamelijk in het buitenland waar de christenen echt onderdrukt worden.
laten we bidden voor de moslims in nederland dat ze deze droom ook mogen krijgen!!

verder komen er door de koran toch moslims tot geloof in Jezus, ze lezen over jezus en worden nieuwschierig wat erover deze man in de bijbel staat.
De persoon jezus maakt toch indruk in de koran.
God kent vele wegen en dit is er een van

mooi toch!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PHEBE346

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 02:48

nog een groot kleinigheidje,

waarom allah niet dezlfde is als onze God

een goede vriendin van me is moslim
ze was een poosje terug zo depri, ze had gezondigd en kon niet meer bidden tot allah
ze moest wachten tot het offer feest om het goed te maken.
zo zielig!!!

dit is een essentieel verschil met onze liefhebbende Vader
allah en God zijn zo enorm verschillend hierin.
hun karakters komen niet overeen dus het kan niet dezelfde God zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK030

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 04:16

SKAYLA241 schreef:
ik ken het gevoel van inka heel goed.
ook ik ben voor 5jaar terug net na het nieuwe jaar,mijn man en vader van mijn kinderen verloren.met deze dagen doet het nog veel pijn dat we iemand missen,niet meer kompleet zijn.en of het nog niet genoeg is,is vorig jaar maart op jonge leeftijd ook mijn schoonzoon en man van mijn dochter en vader van een kleine van toen 5mnd plotseling overleden.
het verdriet en gemis is heel erg met deze dagen.en al is het al langer geleden dit gevoel blijft ook bij de kinderen.maar met Gods steun gaan we verder.
ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een heel gelukkig 2010

ook ik bid voor jou
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 11:00

Een Kerstknuffel voor alle schatten in aarden vaten Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 11:28

HENK710 schreef:
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben... Knipoog smiley

Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.

En hierin ben ik het ook volkomen met je eens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 11:29

Een hele dikke kerstknuffel voor alle CM-ers Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 11:43

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 12:21

HENK710 schreef:
Een Kerstknuffel voor alle schatten in aarden vaten Knipoog smiley Kussende smiley

Jars of clay? leuke band btw maar gullie ook een knuffel is niet perssee een kerst knuffel
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 12:26

Speciaal voor Simonkwet een hele dikke kerstknuffel.
Je bent wel alleen maar er wordt aan je gedacht Knipoog smiley

Gr.Leanne
Naar boven

Auteur Bericht
KERRY828

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 12:27

Merry Christmas and a Happy New Year to you all.

Laatst aangepast door
KERRY828
op vrijdag 25 december 2009, 12:29
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 12:31

MUTSJE418 schreef:
Ik schrijf het niet om zielig te doen, maar wel omdat ik erg nieuwsgierig ben hoe jullie de feestdagen beleven.
Met al die gezelligheid van de feestdagen in december....
Persoonlijk vind ik het de laatste paar jaar wel dubbel:
Iedereen van het gezin weer bij elkaar (dat mankeert er op verjaardagen nog wel es aan) maar op de één of andere manier zijn de broers en zussen met de feestdagen net allemaal een stuk kleffer dan normaal.
Hm... zit je dan in je up.
Nogmaals, ik wil niet zielig overkomen. Ik geniet tijdens deze dagen enorm, van diezelfde lieve broers en zussen, van hun kids en dus mijn tantezeggertjes..... Verliefde smiley
Maar toch...
Benieuwd wat jullie reacties zullen zijn.
Als je alleen maar met kerst schijnheilig bij mekaar komt en de rest van het jaar elkaar links laat laat liggen wat heb je dan aan je familie lijkt me zo
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 13:34

PHEBE346 schreef:
een kleine toevoeging van mij:

daarnaast krijgen veel moslims deze tijd allemaal dezelfde droom,jezus die zich openbaart
dit gebeurt voornamelijk in het buitenland waar de christenen echt onderdrukt worden.
laten we bidden voor de moslims in nederland dat ze deze droom ook mogen krijgen!!

verder komen er door de koran toch moslims tot geloof in Jezus, ze lezen over jezus en worden nieuwschierig wat erover deze man in de bijbel staat.
De persoon jezus maakt toch indruk in de koran.
God kent vele wegen en dit is er een van

mooi toch!!!!

Ctaat Phebe:

Zo is het Phebe. Het is gewoon een zeer walchelijke leugen als je zoiets beweert of je snapt niets van het christelijke geloof, dat kan ook nog.

Want als je Jezus niet hebt, dan kun je ook de Vader niet hebben en ook de Heilige Geest niet, want de Heilige Geest gaat van de Vader uit naar de Zoon en de Zoon stuurt de Heilige Geest naar die mensen, die in Hem geloven. En de Heilige Geest verheerlijkt Christus Jezus en Hij is een Trooster, een Licht en een Kracht voor iedereen die gelooft en de Here Jezus liefheeft en last but not least: de Heilige Geest maakt de gelovige levend......en komt dus in de gelovige wonen en verzegelt die gelovige en ook kan de Heilige Geest door die gelovige werken naar anderen toe

De God van de Christenen is een drieëenheid. Als je daarvajn 1 persoon van die drieëenheid weghaalt, dan is het niet meer de God van de Christenen, want dan kan die drieeenheid totaal niet meer op juiste wijze functioneren. Ze zijn totaal één en die kun je niet in stukjes knippen....absoluut niet!

Ja, ik heb ook van andere zijde van deze dromen gehoord. Geweldig...laten we inderdaad maar bidden voor de Islamieten.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 27 december 2009, 17:00
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 13:46

RICHENEL620 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley

Waarom moet jij huilen?
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 14:06

Dat van Inka en Skayla kan ik helemaal mee inleven.
Het is verschrikkelijk als je je vrouw of man bent verloren.
En dan zeker met deze dagen Kerstmis en Oud en Nieuw zijn dit de meest erge dagen. Met mij is dat ook zo en zeker mijn 2 dochters hebben het ook moeilijk, zij waren toch zo aan hun moeder gehecht.
Ik zit hier nu ook alleen, dat had niet gehoeven want mijn jongste dochter vroeg of ik bij hun kwam. Maar nee ik had er geen zin in, ik ben
vanmorgen naar de kerk geweest, en toen ik thuis kwam wist ik dat ik niet alleen ben. Natuurlijk Inka ook ik heb behoefte aan medeleven en
gelukkig zijn er mensen daar ik dat van krijg, ook hier op deze site.
Jammer zijn er ook die je links laten liggen, die dan niet weten wat ze je aandoen.
Met een oprecht hart wil ik iedereen eenzaam en niet eenzaam fijne en
gezegende kerstdagen en een voorspoedig 2010 toewensen.
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 14:15

HANNAH810 schreef:
ik wilde alle leden van CM een goed kerstfeest wensen,
(en inderdaad; Immanuel, God met ons...betere kerst kun je je niet wensen elizabeth; dank je, en jij ook een goed kerstfeest!!)

Jij ook he meid samen met je kindertjes Gezegende Kerstdagen en een
voorpoedig 2010 toegewenst.
Simon
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 14:29

http://www.bijbelsdagboek.nl

25 december 2009

„Ik dank U, Vader, dat Gij deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, doch aan kinderen geopenbaard.” Matt.11:25a

Lezen: Lucas 2:8-20 (Ga naar dit bijbelgedeelte)

Bijbelgedeelte bij 25 december
Lezen: Lucas 2: 8-20

Vertaling 1951

8 En er waren herders in diezelfde landstreek, die zich ophielden in het veld en des nachts de wacht hielden over hun kudde. 9 En opeens stond een engel des Heren bij hen en de heerlijkheid des Heren omstraalde hen, en zij vreesden met grote vreze. 10 En de engel zeide tot hen: Weest niet bevreesd, want zie, ik verkondig u grote blijdschap, die heel het volk zal ten deel vallen: 11 U is heden de Heiland geboren, namelijk Christus, de Here, in de stad van David. 12 En dit zij u het teken: Gij zult een kind vinden in doeken gewikkeld en liggende in een kribbe. 13 En plotseling was er bij de engel een grote hemelse legermacht, die God loofde, zeggende:
14 Ere zij God in den hoge, en vrede op aarde bij mensen des welbehagens.
15 En het geschiedde, toen de engelen van hen heengevaren waren naar de hemel, dat de herders tot elkander spraken: Laten wij dan naar Betlehem gaan om te zien hetgeen geschied is en ons door de Here is bekendgemaakt. 16 En zij gingen haastig en vonden Maria en Jozef, en het kind liggende in de kribbe. 17 En toen zij het gezien hadden, maakten zij bekend hetgeen tot hen gesproken was over dit kind. 18 En allen, die ervan hoorden, verbaasden zich over hetgeen door de herders tot hen gezegd werd. 19 Doch Maria bewaarde al deze woorden, die overwegende in haar hart. 20 En de herders keerden terug, God lovende en prijzende om alles wat zij hadden gehoord en gezien, gelijk het hun gezegd was.

De Nieuwe Bijbelvertaling

8 Niet ver daarvandaan brachten herders de nacht door in het veld, ze hielden de wacht bij hun kudde. 9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en werden ze omgeven door het stralende licht van de Heer, zodat ze hevig schrokken. 10 De engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, want ik kom jullie goed nieuws brengen, dat het hele volk met grote vreugde zal vervullen: 11 vandaag is in de stad van David voor jullie een redder geboren. Hij is de messias,
de Heer. 12 Dit zal voor jullie het teken zijn: jullie zullen een pasgeboren kind vinden dat in een doek gewikkeld in een voederbak ligt.’ 13 En plotseling voegde zich bij de engel een groot hemels leger dat God prees met de woorden:
14 ‘Eer aan God in de hoogste hemel
en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft.’
15 Toen de engelen waren teruggegaan naar de hemel, zeiden de herders tegen elkaar: ‘Laten we naar Betlehem gaan om met eigen ogen te zien wat er gebeurd is en wat de Heer ons bekend heeft gemaakt.’ 16 Ze gingen meteen op weg, en troffen Maria aan en Jozef en het kind dat in de voederbak lag. 17 Toen ze het kind zagen, vertelden ze wat hun over dat kind was gezegd. 18 Allen die het hoorden stonden verbaasd over wat de herders tegen hen zeiden, 19 maar Maria bewaarde al deze woorden in haar hart en bleef erover nadenken. 20 De herders gingen terug, terwijl ze God loofden en prezen om alles wat ze gehoord en gezien hadden, precies zoals het hun was gezegd.

Wijzen uit het Oosten zijn op reis gegaan toen zij in de sterren lazen dat de Koning der Koningen geboren was. De weg werd hun gewezen vanuit het Oosten naar Jeruzalem. Dat is tenminste iets wat ik begrijpen kan. Wijzen en koningen die horen erbij als er zoiets groots gebeurt!
Maar deze Koning der Koningen werd geboren in een stal, in een haast niet te vinden klein plaatsje op de wereldkaart!
Er is geen engelenkoor verschenen bij de schriftgeleerden in Jeruzalem, die toch zo precies vanuit de Schriften konden vertellen dat de Messias in Betlehem geboren zou worden. De Hogepriester, de priesters en de Levieten in de tempel hebben geen Engel des Heren gezien, die hun verkondigde dat er grote blijdschap kon zijn! Want als er engelen verschenen waren, dan hadden ze erover gedebatteerd of het wel werkelijkheid was of slechts gezichtsbedrog.
Want de Sadduceeën geloofden niet in engelen en de Farizeeën wel. Men had zich in diep gepeins gebogen over het probleem van het verschijnsel, zoals nu ook weer vele meditaties gehouden zullen worden over het Kerstgebeuren. Er wordt weer gemijmerd en er wordt weer geleden in de wurgende eenzaamheid van het uitgeholde Kerstfeest.
Neen, er zullen dit jaar waarschijnlijk geen engelen verschijnen. Tenzij er toch nog eenvoudigen zijn als kinderen, als herders, die niet gaan debatteren en mijmeren over wat verkondigd wordt, maar die gewoon onderweg gaan en verrukt raken over dit teken, dit Kind, en stil, eerbiedig en echt, neerknielen, Hem aanbidden.
Wat mooi dat ook dit jaar weer kinderlijke mensen dankbaar Kerstfeest zullen vieren.

http://www.bijbelsdagboek.nl

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 25 december 2009, 14:31
Naar boven

Auteur Bericht
MUTSJE418

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 15:38

DANIEL777 schreef:
Als je alleen maar met kerst schijnheilig bij mekaar komt en de rest van het jaar elkaar links laat laat liggen wat heb je dan aan je familie lijkt me zo

Gelukkig is dat bij ons niet het geval, Daniël.
We hebben een hechte band en zien elkaar dus regelmatig.
tIs meer wat ik erna schreef... dat ze met kerst net allemaal even wat kleffer zijn, of in hun ogen romantisch samen zitten.
Tot nu toe valt het me nog mee. Het lukt me goed om me te verheugen op het weerzien van hen en mn neefjes en nichtjes Lachende smiley Engeltje smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 16:16

LEANNE226 schreef:
Speciaal voor Simonkwet een hele dikke kerstknuffel.
Je bent wel alleen maar er wordt aan je gedacht Knipoog smiley

Gr.Leanne

Natuurlijk krijg jij van mij ook een dikke knuffel terug, vang hem he
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 17:24

ELISABETH227 schreef:
Ik begrijp de mensen die het alleen zitten met de feestdagen moeilijk vinden wel, als zij gewend waren dingen te ondernemen met hun vroegere partner of familie en dat valt ineens weg. Juist met al die vrije dagen heb je extra tijd om daarover na te denken. En mensen die door omstandigheden hun kinderen niet kunnen zien, dat komt hard aan en dat onderschat ik echt niet. Het kan dan moeilijk zijn om je draai te vinden in je "nieuwe" leven, vooral als je daar niet zelf voor gekozen hebt.
Maar wat let je, als je het vervelend vindt om alleen te zijn, om zelf mensen uit te nodigen? Je hoeft natuurlijk niet te wachten totdat je door anderen wordt uitgenodigd, toch? Of spontaan iemand meevragen om na de kerk even bij jou een bakkie te doen?
Ik hoop dat het voor iedereen toch een goed kerstfeest wordt en dat we allemaal, alleen of niet alleen, de nabijheid van God zullen ondervinden. Want daar was het toch eigenlijk allemaal om bedoelt? Immanuel, God met ons! Als je je rot voelt, vraag Hem om jou te voelen dat Hij bij je is. Hij doet dat echt! Hij houdt van je!!
Veel liefs allemaal, Elisabeth

Toen ik vanmorgen uit de kerk weer thuis binnenstapte, wist ik dat ik toch
niet alleen was Elisabeth. Dat is gewoon zo want dat voel je, ik heb het
dan ook niet slecht naar mijn zin. En natuurlijk kan je heel veel dingen als je alleen zit overdenken, en dan dank je God voor alle dingen.
Ik behoefde eigenlijk niet alleen te zijn, want ik had bij mijn kinderen kunnen komen maar ik had er geen zin in, ik heb me erbij neergelegd.
Kun je mij begrijpen??
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 20:42

Italiaanse chocoladetaart met frambozen
Heerlijk toetje voor de kerst!

Nodig voor 8-10 ps:
175 gram bittere chocolade
175 gram roomboter, zachtgeroerd
175 gram witte basterdsuiker
3 grote eieren, gesplitst
50 gram zelfrijzend bakmeel
1 mespuntje zout
2,5 eetl. gewone kristalsuiker
200-250 gram frambozen
1 dl slagroom
1 dl creme frache
evt. 2 eetl. poedersuiker

Breek de chocolade in stukjes en smelt het au bain marie.
Klop boter en basterdsuiker totdat een lichte en romige massa is verkregen. Klop de gesmolten chocolade, dan de eiderdooiers en dan het bakmeel en het zout erdoor.
Klop in een andere kom de eiwitten stijf. Voeg bij het kloppen 1 eetl. kristalsuiker beetje voor beetje toe. Spatel het chocoladebeslag zo luchtig mogelijk door de eiwitten. Dan het beslag erover in een beboterde taarvorm (24-28 cm).
Zet de vorm in het midden van de tot 180 graden voorverwarmde oven. In 35 min. gaar bakken. Vorm uit de oven nemen en kwartier laten staan. Stort dan de taart op een groot koud bord en laat hem volkomen koud worden.
Klop slagroom en creme fraiche samen met 1,5 eetl. suiker net niet helemaal stijf op, dus dik, maar nog wel vloeibaar.

Snijd de taart in punten. Stuif er eventueel wat poedersuiker over. De frambozen in een schaaltje en de room in een sauskom. Eerst de room erop, dan de frambozen.
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 03:54

hey laiverd , een dikke knuffel aan jou was gezellig vandaag Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 03:58

voor moet het wezen schat Clown smiley je bent een scheet Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 04:02

ook een dikke knuffel voor leanne en renske , en voor alle noordelingen Clown smiley nou beter gezegt heel cm Kussende smiley allemaal schatten hier , erg gezellig , kan niet meer zonder cm Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 04:10

heb heerlijk gegeten of zeg ik het zelf Clown smiley lekkere kippensoep.stokbrood met kruidenboter , rollade met uien en champ .ijs met vruchten en slagroom , was lekker geloof je mij niet vraag maaraan een cmer !!!!! Clown smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 08:57

TRIJNIE671 schreef:
ook een dikke knuffel voor leanne en renske , en voor alle noordelingen Clown smiley nou beter gezegt heel cm Kussende smiley allemaal schatten hier , erg gezellig , kan niet meer zonder cm Knipoog smiley

He Trijnie ook voor jou een super knuffel!
Naar boven

Auteur Bericht
ELISABETH227

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 11:10

SIMONKWET418 schreef:
Toen ik vanmorgen uit de kerk weer thuis binnenstapte, wist ik dat ik toch
niet alleen was Elisabeth. Dat is gewoon zo want dat voel je, ik heb het
dan ook niet slecht naar mijn zin. En natuurlijk kan je heel veel dingen als je alleen zit overdenken, en dan dank je God voor alle dingen.
Ik behoefde eigenlijk niet alleen te zijn, want ik had bij mijn kinderen kunnen komen maar ik had er geen zin in, ik heb me erbij neergelegd.
Kun je mij begrijpen??

Ja ik begrijp je heel goed. Zo'n soort ervaring had ik gisteren thuis ook. Alsof Hij als een warme deken mij helemaal omvatte en vasthield. Geweldig was dat. Het heeft ook alles te maken met onze keuzes om niet in depressie of zelfmedelijden weg te zakken, maar om Hem te danken om wie Hij is. Jezus heeft zich niet 1x gegeven, maar Hij blijft zich geven elke dag opnieuw. Het is fantastisch als je dat ervaart en het maakt dat je jezelf ook aan Hem wilt geven. Maar soms willen wij iets anders (een nieuwe partner of andere menselijke wensen die op zich natuurlijk niet verkeerd zijn) dan wat Hij ons wil geven (Zichzelf). En dan missen wij het. Want alle dingen beginnen vanuit Hem. Ook die eventuele nieuwe partner. Als Hij ons aanraakt, zoals jij ook hebt ondervonden, ervaren we die vrede die alle verstand te boven gaat! Dat gevoel kan niemand anders je geven. Geniet ervan!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 12:05

TRIJNIE671 schreef:
heb heerlijk gegeten of zeg ik het zelf Clown smiley lekkere kippensoep.stokbrood met kruidenboter , rollade met uien en champ .ijs met vruchten en slagroom , was lekker geloof je mij niet vraag maaraan een cmer !!!!! Clown smiley Kussende smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 12:36

Beste CM leden,

waarom is er toch bij christenen onderling in het dagelijks leven doorgaans meer respect dan als het gaat als christenen onder elkaar op de christelijke en Rk forums via het internet!?
Dat is mij bij alle christelijke en Rk forums opgevallen! Allemaal fel en taal die echt niet kan en al helemaal niet als christen!
Waar is het gebod toch gebleven:"Bemin uw naaste als u zelf!

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 14:16

TRIJNIE671 schreef:

Een dikke terug lieve schat!
Ik wist niet dat je hier voor de gezelligheid was,ik dacht voor iets heel anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 ... 6194 Volgende
Pagina 75 van 6194