Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 18:29
|
|
|
INKA401 schreef: | ik vind dit een mooi onderwerp van discussie ... en voorál omdat dit zo dicht bij jezelf komt ... jezelf laten zien ... en moet je maar durven hé ... ik wil hier op reageren, het is iets wat mij hóóg zit en tegelijkertijd komt er iets in mij boven van ... shit inka , stel je niet zo aan ... en dát is nou net wat mij hoog zit ... ik kan nu wel roepen dat ik na het overlijden van mijn vrouw zo druk ben, maar so what ... das mijn probleem toch? ... mag ik dan klagen? nee ik klaag niet ... ik ben dankbaar dat het op dit moment goed gaat ... maar de manier waarop? ...daarvan krijg ik toch wel een héél erg nare bijsmaak hoor ... en uit je niet zomaar naar buiten toch? ... ja voor de buitenwereld heeft inka alles op de rit ... tgaat uuuh super met zijn gezin ... heeft een eigen zaak, administratie maar niet geteld , een leuk huis ... organiseerd leuke feesten, en heeft ook nog een nieuwe lieve vriendin ... nou, wat wil je nog méér ... mooi toch? ... mijn famile denkt nét zo, ... óóó die inka red het wel hoor ... túúúrlijk ...en alwéér krijg ik een náre smaak in mijn mond ... niemand beseft hoe druk ik met alles bent ... grrrr ... alleen mijn huis al met die mooie tuin die ik had .. ja hád ...mijn tuin is het bewijs dat alles in één klap zo anders is geworden ... en gaat elk jaar weer zover van mij af ... en dat stoort mij best hoor ... mijn beestjes rondom mijn huis verzorg ik nog goed... maar jullie moesten eens weten hoeveel ik hoor van, ruim die beesten nou is op ... dit kost je veel te veel energie ... maar wil ik dat? ... nee dus ... vroeger was dit voor mij ontspanning .. nu een moéten ... jullie snap? ik wil hiermee maar zeggen, dat als iemand aan je vraagd van hoe is het met je? ... je zelf toch beter voordoet als je eigenlijk bent ... tenzij ... je het écht aan je allerbeste vriend verteld hoe het nou werkelijk in elkaar steekt ... en dan zeg ik soms dat het eigenlijk helemáál niet gaat ... ik bedoel véél te druk met alles ... of iemand dit snapt intereseert mij niet zoveel... weet zelf wel beter, sorry ... tgaat dus wel goed met inka ... hum hum ... |
Laat je zwakhijd zien zo dat Hij verder kan met je En wil dit zegen dat ik ook gauw zeg hoe gaat het met je .Heb nu geleerd om het anders tezegen .Als ik vraag van hoe gaat het met je kun je vaak aan de gezicht zien van die perzoon hoe het gaat .als ik dat zie dat het wat minder gaat vraag ik hoe gaat het werkelijk met je ,en dan komen ze vaak los en dan kun je voor hun biden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 18:45
|
|
|
(stukje uit ons kerkblad)
Kerstfeest....
In deze tijd zijn er allerlei vieringen en feestelijke bijeenkomsten.Toch wil ik hier ook denken aan hen voor wie het kerstfeest eerder pijn dan vreugde betekent.Immers juist de feestelijkheid van de één kan het gemis van de ander extra sterk doen uitkomen.Van harte hoop en bid ik dat de kern van het kerst, nl dat het Licht van Gods liefde in het duister schijnt, door zal dringen in de meest duistere hoeken van ons hart, en ons allen zal omstralen in het jaar dat voor ons ligt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 19:41
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 19:45
|
|
|
[quote]
ik denk dat je me verkeerd begreep marijan...
Ik doelde op de roeping van die man, dat je als vrouw zijnde je man emotioneel moet steunen, door naar hem te luisteren, hem te adviseren waar nodig, en belangstelling te tonen in zijn ambt. Maar niet... een deel van zijn roeping op je schouders te nemen, het is immers jou roeping niet, maar de zijne. Dus als het kinderwerk daar bij hoort, hoef je dat als vrouw niet op je te nemen vind ik. Enkel als je dat als jouw roeping ziet. Maar naar mijn idee zijn dat twee verschillende dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:00
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | (stukje uit ons kerkblad)
Kerstfeest....
In deze tijd zijn er allerlei vieringen en feestelijke bijeenkomsten.Toch wil ik hier ook denken aan hen voor wie het kerstfeest eerder pijn dan vreugde betekent.Immers juist de feestelijkheid van de één kan het gemis van de ander extra sterk doen uitkomen.Van harte hoop en bid ik dat de kern van het kerst, nl dat het Licht van Gods liefde in het duister schijnt, door zal dringen in de meest duistere hoeken van ons hart, en ons allen zal omstralen in het jaar dat voor ons ligt... |
Zeker in een situatie als die van Inka een sprekend stukje, denk ik. Want naast enerzijds dat stukje gemis is er ook bij hem wel het geluk/de feestelijkheid van zijn nieuwe relatie. Zo mogen licht en donker heel dichtbij elkaar zijn en is het de kunst om het licht sterker te laten worden en het donker te verminderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:06
|
|
|
@Tessybear Het enige dat ik duidelijk probeer te maken, is dat het niet zo eenvoudig is om te zeggen dat KR-werk Gods roeping/plan is, wat dus wel (ook door jou) gebeurt. Mensen kunnen ook andere roepingen hebben/ervaren, waardoor ze KR-werk voorbij laten gaan. Daar is dus niets mis mee in mijn ogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:15
|
|
|
Even om het helder te houden, maar er is hier een Marijan met een i en een Marjan zonder i. En we zijn beiden ook nog 40.
Ik ben al een poosje afgehaakt in de deze discussie en volg 'm lezend.
Groetjes, Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me op, dat een opmerking op de chatbox door iedereen meteen negatief geïnterpreteerd wordt. (...) Vaak vult men al voor de ander in wat men denkt en krijg je ruzie die heel gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door beter naar elkaar te luisteren. |
Kan wellicht ook liggen aan de wijze waarop dingen gezegd worden. Je woordkeus etc is niet altijd even handig gekozen, waardoor je blijkbaar dingen zegt/lijkt te zeggen die je niet bedoelt. Het ligt niet altijd enkel en alleen aan het gehoor.
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben het met de mensen eens die zeggen, dat gehandicapten heel vaak puur omgaan met muziek en dat we wat dat betreft heel veel van ze kunnen leren. Het optreden wat me zelf het meest voor ogen staat in dit geval, is die keer dat we voor gehandicapten moesten spelen, dat ze zelf mee gingen doen. En inderdaad daar straalde heel wat van af. | Blij dat je die vreugde nu wel met ons deelt.
CHATULIEM619 schreef: | Waar ik moeite mee heb, is dat ik het idee heb dat ze gebruikt worden. | Je hebt dus moeite met jouw idee dat...Zodoende al meermalen gevraagd of je dit ook al werkelijk aan de mensen zelf gevraagd hebt...Want kijk bijvoorveeld naar de reactie van Ariënne, dan hoor je het tegendeel. Conclusies op basis van een eigen idee zijn niet echt handig, lijkt me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:21
|
|
|
Oh, grote wijze nietsverhullende limbo relloko... ik heb ene vraag:
zal er ooit een tijd komen dat uw zwager niet bij iedere discussie mee gaat kleppen als een berggeit met barenswee??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | Oh, grote wijze nietsverhullende limbo relloko... ik heb ene vraag:
zal er ooit een tijd komen dat uw zwager niet bij iedere discussie mee gaat kleppen als een berggeit met barenswee?? | Gelukkig is er dan nog altijd een Pruus om het te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:26
|
|
|
HENK710 schreef: | Gelukkig is er dan nog altijd een Pruus om het te doen |
kijk... dat bedoel ik nou... overal duwtie zn neus in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | kijk... dat bedoel ik nou... overal duwtie zn neus in... |
...en blijft die van jou toch vele malen groter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:29
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Duus dee ken net, hab iek ff geluuk zag dat bee Einhoven in de buart woan. Get altee minse die galuuk habn. |
was dat voor een gebrabbel? je bedoeld? dusse Det kin net, hub ich ff geluk zeg, det ich bej Eindhoven in de buurt woan. Hees altied miense die geluk hubbe. Vertaling: Dat kan net, heb ik even geluk zeg, dat ik bij Eindhoven in de buurt woon. Je hebt altij mensen die geluk hebben. dat bedoel je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:29
|
|
|
HENK710 schreef: | ...en blijft die van jou toch vele malen groter |
nee, das mn buik en portemonnee... het ging over jouw neus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | kijk... dat bedoel ik nou... overal duwtie zn neus in... | Overal? zijn neus in???? Bah......moet er niet aan denken zeg... ben ik net aan het poepen duwt ie zijn neus erin.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | Oh, grote wijze nietsverhullende limbo relloko... ik heb ene vraag:
zal er ooit een tijd komen dat uw zwager niet bij iedere discussie mee gaat kleppen als een berggeit met barenswee?? |
dank voor uw vraag o grote 649.... A ik wist nie da men swaag zwanger was da ten eerste ten 2e nah hij bemoeit zich met veel dingen idd misschien een brede intresse? zou het anders ok nie wete... solly
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, das mn buik en portemonnee... het ging over jouw neus | Jouw neus gebruik je als buik? Vandaar!!! En nog al dat geld erin....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:41
|
|
|
RELLOK036 schreef: | was dat voor een gebrabbel? je bedoeld? dusse Det kin net, hub ich ff geluk zeg, det ich bej Eindhoven in de buurt woan. Hees altied miense die geluk hubbe. Vertaling: Dat kan net, heb ik even geluk zeg, dat ik bij Eindhoven in de buurt woon. Je hebt altij mensen die geluk hebben. dat bedoel je? |
Agerrum ge kennet aol een bietske vertoalen, goei men, knap van oew Lekt ean bietske op oew toaltje warru? grutekes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:52
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Agerrum ge kennet aol een bietske vertoalen, goei men, knap van oew Lekt ean bietske op oew toaltje warru? grutekes | zal ich doöen now mos dich det oach nog goan doön he wal goöd lease danne hajwah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:53
|
|
|
weet je het zelf wel bull? das wel handig als je het zelf weet he...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:08
|
|
|
MARIO216 schreef: | Waarom sta jij om CM?? |
Blijkbaar niet voor de speeddate, Mario. Er zijn mensen die hier voor andere dingen komen: [*]gewoon rustig zien wat er op je pad komt; [*]gewoon mensen ontmoeten... Het hoeft niet allemaal zo gehaast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:25
|
|
|
Quote: | Even om het helder te houden, maar er is hier een Marijan met een i en een Marjan zonder i. En we zijn beiden ook nog 40.
Ik ben al een poosje afgehaakt in de deze discussie en volg 'm lezend.
Groetjes, Marijan |
oeps...sorry marIJan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja.. maar maj Boszhart had geen vent thuis die liep te zeuren dat ze dat niet mocht doen |
Hm, Pieter, de Majoor heeft tijdens haar leven aangegeven dat ze gevoelens voor vrouwen had, dus die man zou er waarschijnlijk ook niet gekomen zijn.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:42
|
|
|
HENK710 schreef: | @Tessybear Het enige dat ik duidelijk probeer te maken, is dat het niet zo eenvoudig is om te zeggen dat KR-werk Gods roeping/plan is, wat dus wel (ook door jou) gebeurt. Mensen kunnen ook andere roepingen hebben/ervaren, waardoor ze KR-werk voorbij laten gaan. Daar is dus niets mis mee in mijn ogen. |
Omdat er al gesproken was over kr-werk heb ik dat als voorbeeld aangehaald, Henk...ik geloof dat ik toch juist benadrukt heb dat je roeping overal kan liggen! Dus ook op de voetbalclub, en in de kroeg en Ja, ook in je gezin... Een ieder weet voor zichzelf tenslotte het beste waar die roeping wel of niet ligt, de discussie ging er dan ook over wat te doen als de ander hier niet achter wil staan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:45
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Een ieder weet voor zichzelf tenslotte het beste waar die roeping wel of niet ligt, de discussie ging er dan ook over wat te doen als de ander hier niet achter wil staan... |
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben...
Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:47
|
|
|
Aan iedereen :
Fijne en gezegende Kerst toegewenst en een zeer gelukkig , gezond en gezegend Nieuwjaar !
Solafide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:49
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 22:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | jij ook Sola | \
Thx Maris, insgelijks !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 22:56
|
|
|
'k Wens iedereen op CM gezegende Kerstdagen en een goed 2010 toe!
De bloei begon in Bethlehem een roos in knop zo zag ik Hem het kruis heeft niet de bloei gestuit maar juist de toekomst aangeduid van volle bloei die komen moet en alle pijn vergeten doet.
Groetjes, Marijan
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 25 december 2009, 14:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 23:25
|
|
|
ik wilde alle leden van CM een goed kerstfeest wensen, (en inderdaad; Immanuel, God met ons...betere kerst kun je je niet wensen elizabeth; dank je, en jij ook een goed kerstfeest!!)
|
|
Naar boven |
|
|