Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 19:54
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja, kan, maar in sommige gevallen moest de harembaas er toch nog ff aan te pas komen om er wat van te maken anders was het met die schijnbaar nog leukere man ook niks geworden |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 19:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dus; als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...
dat is wat ik zei, pieter, en wat ik in t voorgaande bericht verder uitleg; wat is daar draaierig aan? (overigens ben je de eerste die me draaierig vind, ook wel eens leuk...) |
[i]Nou, Hannah, je hebt de gemoederen weer aardig bezig gehouden. Ik denk dat het de verantwoordelijkheid is van de partners samen of de man het kerkewerk gaat doen of niet. Je kunt het als vrouw steunen omdat God boven alles gaat en de kerk dienen God dienen is, ook al is hij dan weer een avond niet beschikbaar voor zijn gezin. Je kunt er ook samen goed over praten, wat de voor- en nadelen zijn, of er wel genoeg andere avonden vrij zijn om te rusten en het gezin aandacht te geven. Wat daar uit komt zal het beste zijn voor het gezin en daar zal God wel vrede mee hebben. Ik denk niet dat het goed is om God als een schaakstuk te gebruiken maar wel is het goed om je eigen verantwoordelijkheid te dragen, ook en juist in een relatie/huwelijk. Ik heb zelf tweemaal het verzoek om in de kerkeraad toe te treden geweigerd omdat ik voor mijn gevoel al meer dan genoeg deed voor de kerk en er voor mijn zoon wilde zijn, dat voelde als de beste beslissing die ik kon nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:02
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | aangepast !! |
werkt nog niet hoor, wel intrigerende titel, want dat voel ik ook regelmatig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:06
|
|
|
ALMERE (ANP) - Een chauffeur van een bus van Connexxion heeft dinsdagmiddag in Almere een meisje van drie jaar oud met haar moeder de bus uitgezet omdat het kind hard krijste. Het vervoersbedrijf bevestigde woensdag een bericht hierover van de NOS.
Connexxion heeft de chauffeur geschorst hangende een onderzoek. ,,We vinden het onacceptabel als dit zonder verdere aanleiding is gebeurd\'\', aldus een woordvoerster. De busbestuurder moet zijn kant van het verhaal nog doen.
Een bezorgde reiziger had het busbedrijf gewaarschuwd. De vrouw en het kind moesten de bus verlaten op de laatste halte voor station Almere Buiten. Volgens de getuige zei de chauffeur dat de vrouw haar kind beter moest opvoeden.
Onbekend is wie beide passagiers zijn. De vrouw heeft zich voor zover de woordvoerster weet nog niet gemeld met een klacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:11
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dus; als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...
dat is wat ik zei, pieter, en wat ik in t voorgaande bericht verder uitleg; wat is daar draaierig aan? (overigens ben je de eerste die me draaierig vind, ook wel eens leuk...) |
en ik ben van mening dat als iemand een roeping van God heeft, zijn of haar partner zich daarnaar te voegen heeft. ik zie daarbij het ambt van kerkeraadslid wel als roeping maar schoolbestuur niet. trouwens.. wie bepaald of er teveel tijd in gaat zitten, jij beschrijft het objectief, ik denk dat dat subjectief is. als iemand 2 uur bezig is op een avond, is dat niet de heeeeeeele avond, hoewel er zat mutsen zijn die dat wel als de hele avond zullen betitelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:12
|
|
|
Ik den inderdaad dat het wat te stellig is om te zeggen dat als een vrouw er niet achter staat het Gods wil is dat de man dan geen KR-werk doet. Wel denk ik, en dat lijkt me toch de voornaamste boodschap uit het stukje van Hannah, dat een man goed moet bedenken hoe KR-werk in het totaalplaatje van zijn rollen (oa werknemer, vader, echtgenoot) past. Dan kan het soms betekenen dat het beter is om nee te zeggen, zonder dat dit betekent dat die man zijn gezin boven God stelt. Dit is net als de opmerking van Hannah over Gods wil iets te scherp gesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:16
|
|
|
En terecht, die vrouw dient zich te schamen. Een buschauffeur hoeft sigarettenrook niet te pikken in zijn bus, dus waarom wel dat irritante gejengel? dat een vrouw baren kan wil nog niet zeggen dat ze opvoeden kan, dat blijkt wel weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik zie daarbij het ambt van kerkeraadslid wel als roeping maar schoolbestuur niet |
Wanneer is iets een roeping? Zou schoolbestuur daar werkelijk niet bij kunnen horen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:19
|
|
|
HENK030 schreef: | had vandaag mijn kleine meid aan de telefoon ze zij papa ik hou meer van jou dan jij van mijn dit doet zo goed | Zo zie je maar weer. Liefde verdwijnt niet zomaar! Koester dit moment! En blijf vooral onthouden dat ze van je houdt! Ga daarmee verder op je levenspad!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:22
|
|
|
MARY052 schreef: | ja misschien wel Bull, maar aan de andere kant zijn wij wel geschapen voor relatie's............
Groet Mary |
Relatie betekent meer dan enkel die ene m/v-relatie. Relatie blijft ook ruimte voor jezelf betekenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:26
|
|
|
PIETER649 schreef: | En terecht, die vrouw dient zich te schamen. Een buschauffeur hoeft sigarettenrook niet te pikken in zijn bus, dus waarom wel dat irritante gejengel? dat een vrouw baren kan wil nog niet zeggen dat ze opvoeden kan, dat blijkt wel weer. |
Jij durft iets te zeggen. Jij had, naar dat ik weet, je beloofd je te zullen inhouden. Dus je biedt je excuus maar weer aan. Hennepen is nog niet weg of je begint al weer. Van mij kun je ook tegengas verwachten. Nu je getrouwd ben kun je beter aandacht geven aan je vrouw en je kinderen dan hier op de site de forums te verzieken
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 23 december 2009, 21:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:30
|
|
|
Gewoon even op reageren klikken en dan de http selecteren en met rechtermuisknop kopiëren om dan in internetadresbalk te plakken...
...of zie hieronder Mieke/Jenny:
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 23 december 2009, 20:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:35
|
|
|
HENK710 schreef: | Wanneer is iets een roeping? Zou schoolbestuur daar werkelijk niet bij kunnen horen? |
Lijkt me van wel idd Henk, tenslotte kan het werk God's overal plaatsvinden, dus ook in het schoolbestuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:35
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Kan iedereen tegenwoordig zijn eigen hoekje beginnen op CM, Arjan
Of zijn Rell en jij gewoon een uitzondering? Zo ja, dan moet ik denk ik toch een ander plekje gaan vinden om te vertellen dat ik weer terug ben | Begin je toch gewoon je eigen hoek(bank)je als je zo graag ook uitzondering wilt zijn? Maar ook zonder ben je gewoon uniek hoor
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 23 december 2009, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:37
|
|
|
Quote: | en ik ben van mening dat als iemand een roeping van God heeft, zijn of haar partner zich daarnaar te voegen heeft. ik zie daarbij het ambt van kerkeraadslid wel als roeping maar schoolbestuur niet. |
God liefhebben boven alles, en je naaste (ook je gezin dus) als jezelf. Dit houd voor mij in dat je als vrouw zijnde, niet anders kunt dan je man steunen om God te dienen, en Hem op de eerste plaats te zetten.
Daarbij mag wel even gelet worden op de motieven van de man om kerkenraadslid te worden, maar als deze motieven zuiver zijn, heeft hij zijn roeping maar te volgen. En zijn vrouw(of ze wil of niet)heeft daarin ook direct de roeping om haar man te steunen in zijn ambtelijk werk.
Wat is er beter dan samen God dienen? Daar rust toch alleen maar zegen op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:37
|
|
|
MARIO216 schreef: | Rel.
Ik had een vraag. Mag het zeilmeisje nu wel of niet alleen de wereld rond zeilen?? |
Als haar ouders haar daar genoeg voor toegerust achten....
Sorry Rel, maar onderwerp trok me toch even
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 23 december 2009, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:40
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Lijkt me van wel idd Henk, tenslotte kan het werk God's overal plaatsvinden, dus ook in het schoolbestuur |
En als de vrouw nu die roeping heeft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:41
|
|
|
Quote: | En als de vrouw nu die roeping heeft.... |
off topic....open een nieuwe voordat we de weg kwijt zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:43
|
|
|
HENK710 schreef: | En als de vrouw nu die roeping heeft.... |
Zoals ik in mijn eerdere reactie al zei; het werkt twee kanten op... Zowel de man als de vrouw horen de Here hun God lief te hebben boven alles en zodoende Zijn werk voorop te stellen...
Kort door de bocht gezegd; (en ja, ik snap echt wel dat het in de praktijk lang zo makkelijk niet is)...Wanneer man of vrouw voor de keuze komt te staan tussen Roeping en Gezin...er eigenlijk gezegd word voor die roeping te kiezen...en wanneer dat nodig is alle andere dingen er voor op te offeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:44
|
|
|
JOLAN931 schreef: | off topic....open een nieuwe voordat we de weg kwijt zijn |
Huh Man en vrouw, hoe zit dat nou? Dat is waar het over gaat. Nu komt er een casus voorbij waarin de vrouw geroepen wordt om in het schoolbestuur te zitten. Hoe zit het dan met de verhoudingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:56
|
|
|
Ik heb vanavond erwtensoep gegeten bij m'n ouders, gemaakt door m'n vader en m'n broer. M'n broer en z'n 2 dochtertjes (1 en 3) waren er dus ook. M'n 3-jarige nichtje riep voor het eten een paar keer 'ik vind erwtensoep vies!'. Ze zag er hoorbaar tegenop. Maar nadat we haar gepusht hebben om toch wat hapjes te proberen, begon ze toch te eten en riep ineens 'compliment voor de kok!'.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 23 december 2009, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | En terecht, die vrouw dient zich te schamen. Een buschauffeur hoeft sigarettenrook niet te pikken in zijn bus, dus waarom wel dat irritante gejengel? dat een vrouw baren kan wil nog niet zeggen dat ze opvoeden kan, dat blijkt wel weer. |
waar slaat dit nu weer op? waarom moet die vrouw zich schamen? Omdat haar kind huilt? en dat baren versus opvoeden? hoe stom! Ja sorry hoor maar hier maak ik me boos over. Mijn oudste zoon, nu inmiddels 17, heeft het eerste jaar van zijn leven de longen uit zijn lijfje gehuild. zelfs in het ziekenhuis, waarin hij terecht kwam omdat 't niet normaal meer was, werden ze er knetter van....'t bleek een koemelk-allergie te zijn.... En weet je? Op een dag stond ik met mijn zoon nog in de kinderwagen bij de bushalte te wachten...hij huilde toen eens NIET (pffft...wat een opluchting) maar weet je wat de buschauffeur zei, toen ik de kinderwagen niet snel genoeg in de bus kreeg? "Je gaat maar lopen", en hij reed zó voor mijn neus weg...! Of was dat misschien dezelfde buschauffeur....in zijn jonge jaren...met een enorme aversie tegen moeder met baby's? Gunst....wie moet zich nu schamen?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:15
|
|
|
SIMONKWET418 schreef: | Mary daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik ben ook alleen met die dagen, en zie er echt tegenop. |
Dat kan ik me voorstellen dat je er dan tegen op zie. Is er bij jou in de kerk niets te doen, geen samenkomst met eten of zo? Misschien dat je zelf iemand uit kan nodigen. Het zijn maar wat ideeen, Simon. Ik bid dat er toch iemand komt of dat je bij iemand uitgenodigd wordt. Veel sterkte, Simon. Durf eigenlijk niet te zeggen Merry Christmas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:17
|
|
|
By the way...wat ik nog vergat te zeggen? mijn zoon is een zeer welopgevoede, vriendelijke jongeman geworden. En huilen? kan ie gelukkig nog steeds! Ik ben er tróts op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:35
|
|
|
SIMONKWET418 schreef: | Mary daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik ben ook alleen met die dagen, en zie er echt tegenop. |
Hoop dat je toch iets kunt bedenken Simon......... Maar gelukkig: ondanks het feit dat je je misschien alleen voelt......je bent het nooit!!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:42
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | waar slaat dit nu weer op? waarom moet die vrouw zich schamen? Omdat haar kind huilt? en dat baren versus opvoeden? hoe stom! Ja sorry hoor maar hier maak ik me boos over.
|
Wat voor maatschappij wil je dan hebben? Dat kinderen en tieners ongeremd (kunnen) krijsen en schreeuwen? Dat automobilisten hun radio zo keihard hebben aanstaan dat dat een straat verder te horen is?
Misschien moeten bussen een extra voorziening krijgen zodat de chauffeur zichzelf kan beschermen tegen een overmaat aan geluiden. (b.v. een doorzichtige schuifwand direkt achter de chauffeursstoel) Dan kunnen de passagiers ongeremd schreeuwen zonder dat de chauffeur wordt afgeleid van zijn toch wel zeer verantwoordelijke taak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:59
|
|
|
van mij en anneke een dikke knuffel voor annet , jwww ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:00
|
|
|
Natuurlijk is er geestelijk niks op tegen om de vrouw in het schoolbestuur te laten plaats nemen.
Ik blijf bij het principe dat er verschil tussen man en vrouw is. En we zijn zo langzamerhand bezig dat weg te vagen in de maatschappij. Moeten de traditionele rollen dan blijven bestaan? Dat denk ik ook niet.
Vooral omdat ik denk dat men er niet gelukkiger op geworden is. Zelfontplooien, individualisme staat lijnrecht op zelfopoffering en trouw. Een relatie zou moeten bestaan uit de behoefte de ander tot zijn recht te laten komen. We draaien het vaak om. Wat kan ik uit mijn relatie halen? En: als ik de ander zijn zin geef, wat gebeurt er dan? Luisteren naar elkaar en elkaar de ruimte geven, daar draait het om. Vertrouwen, en de ander niet laten vallen als het eens mis gaat, sleutelwoorden voor een relatie.
Als de relatie onderling goed is, zal de partner naar de wil van de Heer luisteren en niet zijn/haar eigen motieven daarboven stellen. Dat is echter wel een voorwaarde om tot een juiste beslissing te komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:03
|
|
|
Hoe een reactie met komische ondertoon toch zo verkeerd kan worden opgepakt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:05