Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:01
|
|
|
Wat heb ik voor het laatst gekocht? Uhmmmm .... o ja , een overlevingspakket.
En morgen NIET vergeten om filterzakjes mee te nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:01
|
|
|
Patatje met en frikadel speciaal. (of hoort dat dan weer op een ander topic?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:05
|
|
|
ANNA415 schreef: | Patatje met en frikadel speciaal. (of hoort dat dan weer op een ander topic?) |
Tsja, dat hangt er dan vanaf..... Als je hem opgegeten hebt, hoort ie bij het topic: Wat heb jij vandaag gegeten Als ie niet te eten was, hoort ie bij het topic: Het slechtste moment van vandaag Als ie heerlijk was, hoort ie bij het topic: Het mooiste moment van vandaag Als je er nu nog over aan het nadenken bent, hoort ie bij het topic:Dit vraag ik me af vandaag Als ie .............................ehm........ heb je inmiddels zelf een keuze kunnen maken?
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 29 oktober 2012, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:16
|
|
|
ANNA415 schreef: | Patatje met en frikadel speciaal. (of hoort dat dan weer op een ander topic?) |
Van harte gefeliciteerd met het feit dat bij jullie de snackbar op maandag open is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:22
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tsja, dat hangt er dan vanaf..... Als je hem opgegeten hebt, hoort ie bij het topic: Wat heb jij vandaag gegeten Als ie niet te eten was, hoort ie bij het topic: Het slechtste moment van vandaag Als ie heerlijk was, hoort ie bij het topic: Het mooiste moment van vandaag Als je er nu nog over aan het nadenken bent, hoort ie bij het topic:Dit vraag ik me af vandaag Als ie .............................ehm........ heb je inmiddels zelf een keuze kunnen maken? |
Als ik het zo lees kan ik bijna het hele forum gaan volschrijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:23
|
|
|
VISSER278 schreef: | Van harte gefeliciteerd met het feit dat bij jullie de snackbar op maandag open is. |
Super he, de andere snackbarren, shoarmatenten, bamiboeren zijn gesloten, maar er is er eentje open. En ik had al zolang geen patatje meer gehad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 22:42
|
|
|
ANNA415 schreef: | Super he, de andere snackbarren, shoarmatenten, bamiboeren zijn gesloten, maar er is er eentje open. En ik had al zolang geen patatje meer gehad |
Wat is lang? Een week geleden? Of al 4 dagen geleden...bahhh Nederlandse friet, zo duur en zo slecht én veel te weinig vergeleken met Belgische friet. Maarja, wie wilt nu veel slechte Nederlandse friet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 09:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat is lang? Een week geleden? Of al 4 dagen geleden...bahhh Nederlandse friet, zo duur en zo slecht én veel te weinig vergeleken met Belgische friet. Maarja, wie wilt nu veel slechte Nederlandse friet? |
ja er gaat niets boven zelfgemaakte friet van een goed aardappel. Daar kan de belgische friet echt niet tegen op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja er gaat niets boven zelfgemaakte friet van een goed aardappel. Daar kan de belgische friet echt niet tegen op |
Die aardappel zal wel uit België komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:07
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Die aardappel zal wel uit België komen... |
Zeeuwse aardappelen zijn over het algemeen ook goed. Maar inderdaad moet je ze dan wel zelf frituren. Heb hier nog maar weinig goede patatzaken ontdekt. Kom er ook haast nooit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:22
|
|
|
MAMY994 schreef: | Zeeuwse aardappelen zijn over het algemeen ook goed. Maar inderdaad moet je ze dan wel zelf frituren. Heb hier nog maar weinig goede patatzaken ontdekt. Kom er ook haast nooit |
Ik mag dan een Belg zijn maar ik ben zeker geen frietfan. Ik heb zelfs geen frietenbakker of hoe heet dat ding. Een keer of 5 of 6 per jaar ga ik wel eens een frietje halen.
Om dan toch ontopic te blijven: vorige week heb ik nog een frietje gekocht. De eksters waren er ook blij mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik mag dan een Belg zijn maar ik ben zeker geen frietfan. Ik heb zelfs geen frietenbakker of hoe heet dat ding. Een keer of 5 of 6 per jaar ga ik wel eens een frietje halen.
Om dan toch ontopic te blijven: vorige week heb ik nog een frietje gekocht. De eksters waren er ook blij mee. |
Waren dat Belgische of Nederlandse....eksters???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:33
|
|
|
MAMY994 schreef: | Zeeuwse aardappelen zijn over het algemeen ook goed. Maar inderdaad moet je ze dan wel zelf frituren. Heb hier nog maar weinig goede patatzaken ontdekt. Kom er ook haast nooit |
Ja zeeuwse aardappels natuurlijk en ik vind ze uit de oven in de schil in stukjes met olijfolie grof zeezout en rozemarijn het allerlekkerst En ben niet de enige hier kan er bijna niet genoeg maken
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 31 oktober 2012, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:43
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja zeeuwse aardappels natuurlijk en ik vind ze uit de oven in de schil in stukjes met olijfolie grof zeezout en rozemarijn het allerlekkerst En ben niet de enige hier kan er bijna niet genoeg maken |
Lijkt me erg lekker Doet me een beetje denken aan een streekgerecht uit de Hoekse Waard. Seuters. Traditioneel moet je dat op een petroleumstelletje doen. Maar ik heb me laten vertellen dat het ook wel in de oven gaat. Maar is héééél veel werk. Je moet zo maar eventjes er een uur of drie-vier voor uittrekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 10:54
|
|
|
MAMY994 schreef: | Lijkt me erg lekker Doet me een beetje denken aan een streekgerecht uit de Hoekse Waard. Seuters. Traditioneel moet je dat op een petroleumstelletje doen. Maar ik heb me laten vertellen dat het ook wel in de oven gaat. Maar is héééél veel werk. Je moet zo maar eventjes er een uur of drie-vier voor uittrekken. |
nou die van mij hoeven max 3 kwartier in de oven hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 11:13
|
|
|
MAMY994 schreef: | Waren dat Belgische of Nederlandse....eksters??? |
Het waren Nederlandse eksters want de friet kregen ze gratis van een Belg en de Nederlandse eksters brachten hun familie mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 15:55
|
|
|
Als wij frites eten...maken we ze altijd zelf!!! Toen de kinderen nog thuis waren...was dat een hele berg aardappels schillen... Maar dat hadden ze er graag voor over... Als ik eerlijk ben...vind ik de eigengemaakte friet ook het lekkerst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 21:15
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het waren Nederlandse eksters want de friet kregen ze gratis van een Belg en de Nederlandse eksters brachten hun familie mee... |
Ja, sorry ze kunnen er ook niets aan doen. Zelfs de vogels weten dat we hier streng moeten bezuinigen. Straks komen wij bij jou bedelen om een paar frietjes. Zou alvast meer een aantal Belgische friettenten achter in je tuin zetten. Je weet maar nooit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 21:45
|
|
|
MAMY994 schreef: | Lijkt me erg lekker Doet me een beetje denken aan een streekgerecht uit de Hoekse Waard. Seuters. Traditioneel moet je dat op een petroleumstelletje doen. Maar ik heb me laten vertellen dat het ook wel in de oven gaat. Maar is héééél veel werk. Je moet zo maar eventjes er een uur of drie-vier voor uittrekken. |
Seuters komen uit s'Gravendeel, 1 van de Hoeksche Waardse dorpen, in de overige dorpen zijn ze ook niet zo bekend. Zo heb ik 24 jaar in Strijen gewoont en nog nooit een seuter gezien of gegeten. Het is ook de bijnaam voor mensen uit s'Gravendeel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 22:03
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Seuters komen uit s'Gravendeel, 1 van de Hoeksche Waardse dorpen, in de overige dorpen zijn ze ook niet zo bekend. Zo heb ik 24 jaar in Strijen gewoont en nog nooit een seuter gezien of gegeten. Het is ook de bijnaam voor mensen uit s'Gravendeel. |
Klopt helemaal. Jammer dat je ze nog nooit gegeten hebt! Eigenlijk zitten we nu in een verkeerde topic, maar toch... Nu ja, ben zelf ook een paar jaar een Seuter geweest. En een van m'n kinderen met z'n gezin woont er nu ook weer. Het gerecht werd af en toe door een oude buurvrouw van me gemaakt. Moest dan voor haar naar de winkel voor hele kleine krielaardappeltjes, reuzel, roomboter. Het is heel bewerkelijk want je moet heel regelmatig roeren. Als ze gaar zijn worden ze bestrooit met zout en ietsje peper. Het is echt een delicatesse. En anders dan je zult vermoeden, helemaal niet zo erg vet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 21:11
|
|
|
appelflappen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 22:04
|
|
|
Nog 1 extra golfplaat...Voor het afdak...wat er half afgemaakt bij staat...
Tja...in de regen is het niet zulk leuk werk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 22:16
|
|
|
2 pakjes zware shag 2 pakjes vloei (rooie rizzla) 1 pak kano´s 1 zakje rindarotsjes ( voor annie want die is ziek en dus zielug) 2 pretpeuken voor bij de film vanavond
paste allemaal in 1 klein tasje.... bescheiden he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 22:25
|
|
|
Wat bescheiden....?? Dat kleine tassie of die boodschappen???
Voor mij geen shag meer...ook al is het vreselijk moeilijk!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 23:02
|
|
|
Een boek, want ik was met de trein en had mn boek vergeten. En das nou juist zo leuk aan reizen met de trein: lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 23:05
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Een boek, want ik was met de trein en had mn boek vergeten. En das nou juist zo leuk aan reizen met de trein: lezen |
Idd, als de trein niet te vol zit Welk boek, by the way?? (of by train, in dit geval)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 23:25
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Idd, als de trein niet te vol zit Welk boek, by the way?? (of by train, in dit geval) |
Gestolen onschuld van Corban Addison. Als het moet lees ik hem staande, maar lezen zal ik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 07:19
|
|
|
Pizza
(en nee hoort niet in topic over eten, want ik heb net droge worst op en geen pizza)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 09:52