ChristianMatch

Forum

Voetbalpraat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 17:46

MARISKA601 schreef:
Ze laten vast savonds de wedstrijd wel in zijn geheel zien, voor wie niet kon kijken. Clown smiley

Als de uitslag bekend is, vind ik het wat minder interessant. Het spel zegt me namelijk niet zo heel veel. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:48

MARISKA601 schreef:
Ze laten vast savonds de wedstrijd wel in zijn geheel zien, voor wie niet kon kijken. Clown smiley
Dit is typisch een antwoord van iemand die niet begrijpt waar het om draait in de sport. Het gaat niet om de uitslag, maar om het spel. Daarom moet je als echte sportliefhebber het moment op zichzelf meebeleven, dat is de essentie van sport. Je moet erbij zijn als Kuyt scoort, ook al is het midden in de nacht.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:50

CHATULIEM619 schreef:
Dit is typisch een antwoord van iemand die niet begrijpt waar het om draait in de sport. Het gaat niet om de uitslag, maar om het spel. Daarom moet je als echte sportliefhebber het moment op zichzelf meebeleven, dat is de essentie van sport. Je moet erbij zijn als Kuyt scoort, ook al is het midden in de nacht.

Al juichen we dan natuurlijk iets minder hard Clown smiley

Tenminste...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 18:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:02

CHATULIEM619 schreef:

Als een echte sportliefhebber niet kan kijken i.v.m. het werk dat voorgaat, kijk je volgens mij wel 's avonds. Dan gaat het je toch ook om het spel? Als de wedstrijd 's nachts is heb je de keus om je bed uit te gaan, maar je kunt je toch niet ziek melden op het werk omdat er voetbal is? Omdat het er bij mij vooral omgaat of Nederland wint of niet, heeft 's avonds kijken geen zin. Lijkt me alleen maar saai. Dus volgens mij is het andersom, Chat. Ik vind het wel een hele zinnige opmerking van Mariska. Knipoog smiley Het gaat alleen voor mij, geen echte voetballiefhebber, niet op.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:41

Ik vind het geen straf om naar het spel te kijken, hoewel het voor mij geen hoge prioriteit heeft. Ik kijk alleen maar mee, zeg maar...
Wat ik wel verschrikkelijk vind, is dat tot nu toe elke oefenwedstrijd in mijn straat duidelijk aangekondigd werd door wat manvolk dat roffelend op pannen (al dan niet met pollepels), toeterend en zingend door de straat liep... En geloof me, het was niet slechts jongvolk, maar notabene ook 60plus....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:48

CHATULIEM619 schreef:

Dat heet bij mij voetbalverslaving.
En ik vind het schandalig als men ziektedagen opneemt om thuis een potje voetbal te kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:48

Voetbal gaat over niets. Even ontsnap je aan het ingewikkelde leven van alledag naar een wereld met simpele spelregels die voor iedereen te begrijpen zijn, en een helder schema van goed en fout. Juist omdat voetbal nergens over gaat, kun je er al je emoties zonder gevaar in kwijt.' Ik voel wel voor die stelling: voetbal gaat over niets. Wel blijf je met de vraag zitten hoe je door met niets bezig te zijn toch zo buitensporig veel kunt verdienen. Maar ik begrijp wel meer niet. Misschien zit de wereld wel zo in elkaar dat je heel veel verdient door met niks bezig te zijn en heel weinig als je je met zinnige dingen bezig houdt. Het zou een ondersteuning zijn van de stelling dat de werkelijke dingen in het leven niets met geld te maken hebben.

Dit stukje vond ik mijn mailbox vandaag. De schrijver ben ik dus niet, al kan ik het stukje wel ondertekenen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:03

LIESBETH326 schreef:
Voetbal gaat over niets. Even ontsnap je aan het ingewikkelde leven van alledag naar een wereld met simpele spelregels die voor iedereen te begrijpen zijn, en een helder schema van goed en fout. Juist omdat voetbal nergens over gaat, kun je er al je emoties zonder gevaar in kwijt.' Ik voel wel voor die stelling: voetbal gaat over niets. Wel blijf je met de vraag zitten hoe je door met niets bezig te zijn toch zo buitensporig veel kunt verdienen. Maar ik begrijp wel meer niet. Misschien zit de wereld wel zo in elkaar dat je heel veel verdient door met niks bezig te zijn en heel weinig als je je met zinnige dingen bezig houdt. Het zou een ondersteuning zijn van de stelling dat de werkelijke dingen in het leven niets met geld te maken hebben.

Dit stukje vond ik mijn mailbox vandaag. De schrijver ben ik dus niet, al kan ik het stukje wel ondertekenen... Knipoog smiley

Voetbal gaat over niets.... Boze smiley . Het is soms wel knap al iemand een goeie dribbel heeft ofzo. Oke het is vermaak dat ben ik met je eens, maar een wereldtitel voor Nederland Verliefde smiley . Ik zou wel opblijven als de finale 's nachts zou zijn. Mijn baas begrijpt me wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 07:37

gisteren leuke wk start.... 4-0 tegen de aussies Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 08:37

Overloper Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 09:29

IK HAAT

Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 14 juni 2010, 09:33
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 09:47

PIETER649 schreef:

Toch beetje Duitsland-Nederland met Verbeek aan het roer...
...oranje krijgt meer en meer een zwart randje (zie Nederland-Japan) Clown smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 14 juni 2010, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 15:30

Tweeeeeeeeeeeee-nuuuuuuuuuuuuuuuulll

Vooral die eerste was fantastisch! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 17:06

TESSYBEAR731 schreef:
Tweeeeeeeeeeeee-nuuuuuuuuuuuuuuuulll

Vooral die eerste was fantastisch! Clown smiley

eigenlijk gewoon 1-1 dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
zonder geluk vaart niemand wel.
en ff realistisch... nederland heeft veul geluk nodig Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 17:09

PIETER649 schreef:

Eigenlijk best een domme sport, hebben ze de bal en trappen ze hem weg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt maar ik heb ook even gekeken hoor Knipoog smiley

Laatst aangepast door
EVA685
op maandag 14 juni 2010, 17:10
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:26

EVA685 schreef:
Eigenlijk best een domme sport, hebben ze de bal en trappen ze hem weg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt maar ik heb ook even gekeken hoor Knipoog smiley

Weet je wat nog gekker is?
Lukt het ze eindelijk om die bal dan eens richting het net te trappen...staat er zo'n lapzwans die em tegen houd! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SANDRA206

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:16

PIETER649 schreef:

....das tactiek, wij bouwen rustig op Engeltje smiley
wij weten inmiddels van een eerder wk dat knallend beginnen, zoals jullie eerste wedstrijd nu bijvoorbeeld een goed voorbeeld is, de favoriet zijn en de verwachte winnaar, vaak tot niks leidt
hardlopers zijn..... Duiveltje smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:29

SANDRA206 schreef:
wij weten inmiddels van een eerder wk dat knallend beginnen, zoals jullie eerste wedstrijd nu bijvoorbeeld een goed voorbeeld is, de favoriet zijn en de verwachte winnaar, vaak tot niks leidt

Wat ik wel jammer vond is dat ze zulke korte pauzes hebben tussen 1e en 2e helft... ik zat het net tegen mezelf te zeggen hahaha... en ja hoor, doelpunt voor oranje... Lachende smiley met blinkend witte tanden maar ja, voor mij was 't nog pauze, dus heb die maar gezien in de H (herhaling)... Clown smiley
2e doelpunt (weer voor oranje) wel live gezien... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:33

SANDRA206 schreef:

bla bla bla Sandra Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
enne... hoevaak zijn jullie al wereldkampioen voetbal geweest dan?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SANDRA206

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:54

PIETER649 schreef:
bla bla bla Sandra Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
enne... hoevaak zijn jullie al wereldkampioen voetbal geweest dan?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

...dat zeg ik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wij bouwen t NU rustig op

...zon wedstrijd Australie lijkt meer dan dat t is toch,
daar ben je t wel mee eens lijkt me? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:05

en ff realistisch... nederland heeft veul geluk nodig Duiveltje smiley[/quote]

Nouuuuuuuuuu, ze kunnen het gewoon.
Weet je nog die wedstrijden nederland-ghana , en nederland - hongarije.
Zulke uitslagen komen er ook nog , zaterdag tegen japan en volgende week tegen kameroen. let maar op.
Ben benieuwd naar duitsland tegen ghana, gelijkspel hooguit??? Boze smiley
en servie , nou uuuuuh , denk dat ze dan wel naar huis kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 09:08

LIESBETH326 schreef:

Ten eerste, wie bepaalt wat niets is? Kijk eens in musea, hoeveel geld wordt er niet voor een paar likjes verf uitgegeven? En toch zou ik de Nachtwacht niet willen missen.
Met een denigrerende houding naar anderen, die het wel belangrijk vinden zul je het denk ik nooit begrijpen. Het is nl. het moderne oergevoel van de mens om zichzelf te kunnen bewijzen, prestatie te kunnen leveren en zich te kunnen vergelijken ten opzichte van anderen.
Een alternatief is, dat we weer met z'n allen oorlog gaan voeren. Zit je daar dan op te wachten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 01:15

CHATULIEM619 schreef:
Ten eerste, wie bepaalt wat niets is? Kijk eens in musea, hoeveel geld wordt er niet voor een paar likjes verf uitgegeven? En toch zou ik de Nachtwacht niet willen missen.
Met een denigrerende houding naar anderen, die het wel belangrijk vinden zul je het denk ik nooit begrijpen. Het is nl. het moderne oergevoel van de mens om zichzelf te kunnen bewijzen, prestatie te kunnen leveren en zich te kunnen vergelijken ten opzichte van anderen.
Een alternatief is, dat we weer met z'n allen oorlog gaan voeren. Zit je daar dan op te wachten.

wat een rare reactie.... Twijfelende smiley
ik ben het helemaal met je eens hoor liesbeth, het gaat over helemaal niets!!

al is het soms stiekum wel leuk om ff te volgen
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 02:48

JOLAN931 schreef:
wat een rare reactie.... Twijfelende smiley
ik ben het helemaal met je eens hoor liesbeth, het gaat over helemaal niets!!

al is het soms stiekum wel leuk om ff te volgen

tja maar goed die rare reacties kun je van chat verwachten he
ik zou raar opkijken als ie eens normaal zou reageren Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 09:47

CHATULIEM619 schreef:

Voetbal of geen voetbal, de oorlogen op de wereld gaan gewoon door.
Ik heb meer bewondering voor een land dat de vrede weet te bewaren,
de mensenrechten niet schendt,dan een land dat wereldkampioen voetbal geworden is.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 12:57

MARISKA601 schreef:
Voetbal of geen voetbal, de oorlogen op de wereld gaan gewoon door.
Ik heb meer bewondering voor een land dat de vrede weet te bewaren,
de mensenrechten niet schendt,dan een land dat wereldkampioen voetbal geworden is.

Zou het statistisch gezien ook makkelijker zijn om wereldkampioen voetbal te worden dan om geen oorlog te voeren Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 17:04

CHATULIEM619 schreef:

Chat, ik denk dat je hier een denkfout maakt... Knipoog smiley
De stelling 'voetbal gaat over niets' wordt hier niet neergezet met de betekenis van 'onzin, dus afschaffen die sport!' Integendeel, juist omdat voetbal over niets gaat, heeft het (spel) een grote waarde. Daar doe ik niets aan af.
Ik heb wel bezwaar tegen de sportverdwazing (haast afgodisch) waarmee dit spel gepaard gaat... dat vind ik echt buiten proporties.

Lees het stukje wat luchtiger Chat; er is geen sprake van een denigrerende houding.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 15:29

PIETER649 schreef:

En toen kwamen de Serven....... Smiley met dichtgeplakte mond

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:32

LEANNE226 schreef:

jij bent een heeeeeel stuk ouder dan ik Leanne ( Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Duiveltje smiley )
dus jij kunt je wellicht ene Joop Zoetemelk nog wel herinneren.
die had een heel wijze uitspraak in iedere julimaand, tijdens de Tour de France,

De tour duurt nog lang en de alpen moeten nog komen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:57

LEANNE226 schreef:

heerlijk wat heb ik vanmiddag genoten toen ik t hoorde.... Kwijlende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 14 Volgende
Pagina 8 van 14