Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 01:21
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nah er zijn er ene paar die vallen over anders mans opvattingen..... en blijven ook het opzoeken... ben dat eerlijk gezegd een beetje erge veel beu...maar je hebt idd gelijk hoor dat we het niet met elkaar eens hoeven te zijn, maar dat is nu ook juist mijn punt men laat elkaar daarin juist niet in elkaars waarde....... joe snap? wijzend naar bv boehda topic en te toeelrant topic... als kleine voorbeelden... een discussie is goed en mooi maar laat elkaar dan in iemands waarde, je kan iemand wel wijzen op bv fouten of een eventuele verkeerde ziens wijze (wie zegt wie gelijk heeft?) maar je kan het ook op een milde manier dien ipv met termen smijten ofzo. ALs ik kijk naar hoe Jezus te werk ging tegen de farizeërs dan was het niet met kracht termen maar met zacht woorden. We zijn met zen alle christenen hier laten we dan elkaar ook zo behandelen. Lijkt me wel iets beter. is maar een gedachte van me. Oke het lijkt een onbegonne werk strijd of wat dan ook | Allereerst vind ik Rel dat je de zaak overtrekt. Dat sommige mensen zich persoonlijk aangevallen voelen heeft voor een groot gedeelte ook met die persoon zelf te maken. Mijn mening is dat we eens een keer andermans mening moeten durven weerleggen als ze tegen Gods Woord ingaan. De laatste tijd lijkt het alsof je nergens meer voor uit mag komen, dan word je meteen afgeschilderd als iemand die moeilijk doet. Ik heb er geen zin meer in mijn mond te houden als ik zie hoe sommige mensen met God en Zijn Woord omgaan. En ik weet dat het een stuk lastiger is voor mensen om daar mee om te gaan, maar ik vind wel dat het eens een keer moet. Maar mensen in hun waarde laten, ok, hun meningen mogen we best wel bestrijden als ze tegen God en Zijn woord ingaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 02:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst vind ik Rel dat je de zaak overtrekt. Dat sommige mensen zich persoonlijk aangevallen voelen heeft voor een groot gedeelte ook met die persoon zelf te maken. Mijn mening is dat we eens een keer andermans mening moeten durven weerleggen als ze tegen Gods Woord ingaan. De laatste tijd lijkt het alsof je nergens meer voor uit mag komen, dan word je meteen afgeschilderd als iemand die moeilijk doet. Ik heb er geen zin meer in mijn mond te houden als ik zie hoe sommige mensen met God en Zijn Woord omgaan. En ik weet dat het een stuk lastiger is voor mensen om daar mee om te gaan, maar ik vind wel dat het eens een keer moet. Maar mensen in hun waarde laten, ok, hun meningen mogen we best wel bestrijden als ze tegen God en Zijn woord ingaan. |
tja chat ik vind jou idd vaak een moeilijk figuur als iemand een opmerking naar jou maakt voel jij je gelijk aangevallen en als jij het naar een ander doet moeten we dat maar accepteren je mag wel eens sorry leren zeggen chat! ik heb je in de chat al een paar keer aangesproken op hetgeen je zegt maar daar wals je gewoon overheen je schijnt het normaal te vinden om een suggestieve opmerking te plaatsen waar een ander die hetzelfe deed bij jou een ban voor kreeg maar goed dat is jouw eigen verantwoording maar bijbels vind ik jou gedrag absoluut niet
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op donderdag 29 april 2010, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 07:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst vind ik Rel dat je de zaak overtrekt. Dat sommige mensen zich persoonlijk aangevallen voelen heeft voor een groot gedeelte ook met die persoon zelf te maken. Mijn mening is dat we eens een keer andermans mening moeten durven weerleggen als ze tegen Gods Woord ingaan. De laatste tijd lijkt het alsof je nergens meer voor uit mag komen, dan word je meteen afgeschilderd als iemand die moeilijk doet. Ik heb er geen zin meer in mijn mond te houden als ik zie hoe sommige mensen met God en Zijn Woord omgaan. En ik weet dat het een stuk lastiger is voor mensen om daar mee om te gaan, maar ik vind wel dat het eens een keer moet. Maar mensen in hun waarde laten, ok, hun meningen mogen we best wel bestrijden als ze tegen God en Zijn woord ingaan. | wie zegt dat ik het over jouw heb chat das 1 en 2 wie zegt dat jouw visie de ware visie is op dingen? 3 In het geval boehda topic heeft de startster zelf meerdere malen aan gegeven er geen te willen hebben.. sterker nog ze foei lelijk vind.... maar ze werd wel afgeschilderd alsof ze er 1 wilde hebben... ik denk dan ergens klopt er iets niet .. .wat weet ik veel maar klopppen doet het niet.... 4 je mag mijn reactie overtrokken vinden waarom niet. 5 binnen kort ben je ook van mij af (laatste puntje is eeb grapje btw) voor het geval men daar wee rover valt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:24
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:36
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:41
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 14:19
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 17:23
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 17:34
|
|
|
Tjonge, wat wordt er veel tussen de regels doorgelezen. Echt vermoeiend zeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:03
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:07
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:10
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:11
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb 2 weken vakantie, nog beter! |
OOO dan zeeën van tijd om bij te tanken van hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:13
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:13
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:14
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:14
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:05
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:48
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:48
|
|
|
We gaan weer lekker off-topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 01:21
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 10:01
|
|
|
Respecteer de mening van een ander, en ga niet direct zeggen dat het onbijbels is of dat men tegen Gods woord ingaat. Een ieder interpreteerd de bijbel weer anders. Accepteer de dingen zoals ze zijn. Accepteer de mensen zoals ze zijn. Wees niet hoogmoedig, door te denken dat je alles beter weet. Dit kan tot irritaties leiden.
Hoogmoed komt voor de val (Spreuken 16:18)
Omgordt u allen jegens elkander met nederigheid, want God wederstaat de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade. (1Petrus 5:5)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:03
|
|
|
Weet je waar we iets aan zouden moeten veranderen? Niet meer met meerdere mensen (een groepje) kritiek spuien richting 1 persoon. De een valt de ander bij, valt me steeds meer op. Je leert kinderen al '2 tegen 1, dat is gemeen'. En als het goed is, zijn we hier met allemaal volwassenen. Jammer, dat dit op CM gebeurt. Lijkt mij een verbeterpunt voor bepaalde personen hier. Sowieso vind ik dat je zulke dingen privé of via de mail moet bespreken, de forum-lezers kunnen hier niks mee en het bederft de sfeer.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 30 april 2010, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 14:18
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Weet je waar we iets aan zouden moeten veranderen? Niet meer met meerdere mensen (een groepje) kritiek spuien richting 1 persoon. De een valt de ander bij, valt me steeds meer op. Je leert kinderen al '2 tegen 1, dat is gemeen'. En als het goed is, zijn we hier met allemaal volwassenen. Jammer, dat dit op CM gebeurt. Lijkt mij een verbeterpunt voor bepaalde personen hier. Sowieso vind ik dat je zulke dingen privé of via de mail moet bespreken, de forum-lezers kunnen hier niks mee en het bederft de sfeer. |
Mag ik even reageren?? In alle eerlijkheid dan?
Ben hier nu een week of 3 aan het rondkijken.......is gewoon niet anders dan welke andere site dan ook!
Men gunt elkaar het licht in de ogen niet, men spreekt elkaar naar de mond, men durft niet te reageren, de monden worden gesnoerd,etc . etc.
En die enkeling die echt vanuit zijn of haar hart durft te reageren???
Die laat men niet in zijn of haar waarde.
Zijn er hier dan geen christenen? Zijn er hier dan zo weinig mensen die het eerste en belangrijkste gebod hoog in hun vaandel hebben staan?
Heb je naaste lief als jezelve, maar GOD boven alles?
Ik lees vooral op het forum......maar soms schaam ik me. Dat mijn medemens die ander zo tekort doet!
Lieve medemens, lieve mede christen......denk even heel diep na vóór je reageren ga !
Laatst aangepast door
|
HERMIENA254
|
op vrijdag 30 april 2010, 14:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 14:37
|
|
|
[offtopic en persoonlijke aanval]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:18
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 17:05
|
|
|
wat we ook kunnen doen, is niet meer fel op elkaar reageren als iemand zijn mening hier neerzet. die mening totaal negeren. er zit niet voor niks een knopje links, deze reactie is niet okee. ook in de catbox is het mogelijk om niet meer te reageren op ongenuanceerde opmerkingen, maar dit meteen te melden bij de redactie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 18:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat we ook kunnen doen, is niet meer fel op elkaar reageren als iemand zijn mening hier neerzet. die mening totaal negeren. er zit niet voor niks een knopje links, deze reactie is niet okee. ook in de catbox is het mogelijk om niet meer te reageren op ongenuanceerde opmerkingen, maar dit meteen te melden bij de redactie. |
maris, het is niet mijn stijl om dingen meteen te melden bij de redactie ik spreek iemand er liever rechtstreeks op aan vind ik wel zo eerlijk als het echt te erg wordt kun je altijd de redactie nog mailen
[edit: dat melden aan de redactie is inderdaad wat je moet doen renske, niet het op het forum kwakken]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 17:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |