Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:08
|
|
|
Eigenlijk heeft Balkenende het doemdenken weer geherintroduceerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:10
|
|
|
wat vinden jullie van het idee om de eigen bijdrage zorgkosten te verhogen en bij het bezoek aan de huisarts 5 euro op tafel te leggen?
dit levert de schatkist aardig wat geld op.
ik zelf vind het een slecht idee om de eigenbijdrage drastisch te verhogen. het is voor mensen die van een laag inkomen moeten rondkomen, onmogelijk om nog meer eigenbijdrage te betalen. ik ben meer voor het idee dat mensen premie betalen naar draagkracht.
ik ben toe aan een nieuwe bril/lenzen.. dat betaal ik van mijn vakantiegeld, daar niet alles vergoed word door de zorgverzekeraar. waarvoor betaal ik premie?
ik draag geen bril/lenzen voor luxe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat vinden jullie van het idee om de eigen bijdrage zorgkosten te verhogen en bij het bezoek aan de huisarts 5 euro op tafel te leggen?
ik zelf vind het een slecht idee om de eigenbijdrage drastisch te verhogen. het is voor mensen die van een laag inkomen moeten rondkomen, onmogelijk om nog meer eigenbijdrage te betalen. ik ben meer voor het idee dat mensen premie betalen naar draagkracht.
ik ben toe aan een nieuwe bril/lenzen.. dat betaal ik van mijn vakantiegeld, daar niet alles vergoed word door de zorgverzekeraar. waarvoor betaal ik premie?
ik draag geen bril/lenzen voor luxe. |
Tja, je kunt ook een bril met multi-focale glazen nemen. Heb je geen lenzen meer nodig, tenzij die medisch noodzakelijk zijn. Verder zou ik er voor zijn om het ogen laseren in het het pakket te doen, want dan ben je er in 1 keer van af, van bijziendheid althans.
Ook is premie geen inleggeld, dat je automatisch terugkrijgt. De premies dekken maar een fractie van de werkelijke zorgkosten. Sommige mensen maken niet of nauwelijks gebruik van zorg. En anderen weer (heel) veel. Het is gebaseerd op het solidariteits-principe.
Maar ik begrijp je zorg wel, hoor Mariska. Niemand wil dat er bezuinigd wordt op zijn of haar gezondheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 13:41
|
|
|
ARJAN007 schreef: | @ Ringo, Ik vind dat je niet op deze manier mag reageren op Solafide. Wat zij schreef is nl. een normale reactie. Ik vind typeringen als "communistisch" en "je hebt niets te zoeken in deze discussie" onaanvaardbaar. Als je het niet eens bent met Solafide, dan zijn er andere manieren om haar duidelijk te maken dat ze het - volgens jou - niet bij het rechte eind heeft.
Goed, nu even over de inhoud: Het verwijt naar de politiek toe vind ik niet helemaal terecht. Kijk maar naar de USA, hoe moeilijk het dáár is om regels aan de banken op te leggen. Onder het motto: "Alles moet kunnen en alles moet mogen" zijn bepaalde regels juist in eerdere jaren afgeschaft. Het blijkt uiterst lastig te zijn om die regels opnieuw in te voeren.
In ons land is het mogelijk om regels te maken waardoor het excessieve bonussenbeleid in het bedrijfsleven goed aan banden wordt gelegd. Wie gaat er dan protesteren? Juist..... het bedrijfsleven, sámen met VVD, PVV en CDA.
Wat betreft de aanpak van het begrotingstekort: Juist door dit jaar níet te bezuinigen is de economie niet keihard achteruitgekacheld. Dat lijkt slap, maar is juist een teken van sterkte. Als de regering van het begin van de crisis aan het bezuinigen was gegaan, dan was de ellende niet te overzien geweest. Dit heeft de regering herhaaldelijk gezegd, maar blijkbaar wil het niet tot iedereen doordringen, hoe vaak de regering het ook zegt. Nu moet er wel bezuinigd worden, want het begrotingstekort loopt wel snel op. 't Is alleen zo jammer dat de economie niet opgekrabbeld is, dus ik ben benieuwd of de economie de bezuinigingen kan trekken. Overigens is het niet zo dat het bezuinigen op ambtenaren alleen maar voordelig is. Ontslagen ambtenaren betekent gewoon méér werklozen en dus meer klanten voor WW of de sociale dienst. Er komen ook minder belastingen binnen. Bovendien komt er minder geld in de economie terecht, met als gevolg minder BTW-opbrengsten, etc.
Jammer dat de PVV en de VVD zich zo makkelijk rijk rekenen........ Snijden in het ambtenarenbestand is het makkelijkste wat de politiek kan doen. Ambtenaren kunnen toch niets terug zeggen, ze zijn weerloos.... Wie het totaalplaatje ziet, ziet dat het uiteindelijk minder oplevert, dan men in eerste instantie had gedacht..... |
Ach Arjan, Solafide begon met mij te vertellen dat ik op moest houden met een rekensom. Met hoofdletters nog wel. Daarmee verbood zij mij mijn inbreng in deze discussie. Is dat wel normaal dan? Op jouw inbreng wil ik graag de nuancering aanbrengen dat jij VVD en PVV op 1 lijn zet. Dat is niet correct, de PVV is economisch gezien veel linkser dan jij denkt, zelfs zoveel linkser dat zelfs solafide en jij zich er bijna thuis zouden moeten voelen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:51
|
|
|
INEZ910 schreef: En als de procedures sneller zouden gaan zouden de mensen eerder naar school kunnen voor Nederlands les, eerder kunnen werken om hun eigen brood te verdienen, eerder uit die uitzichtloze ellende van een asielzoekerscentrum kunnen .. Hoeveel kostbare mensenjaren zou dat niet opleveren??
RINGO975 schrijft: Ik weet niet of jij begrijpt wat "uitgeprocedeerd" betekend, daarom een kleine uitleg:
Iemand die uitgeprocedeerd is, heeft in ons rechtstelsel ALLE mogelijkheden gehad om te bewijzen dat hij aan de eisen voldoet die deze staat steld om toegelaten te worden. En dat een onafhankelijk rechter besloten heeft dat hij hier NIET aan voldoet. Deze persoon dient dus ons land te verlaten en niet bijvoorbeeld in de illegaliteit onder te duiken. Bijkomend nadeel van dat generaal pardon is dat er (valse?) hoop gewekt word bij nieuwkomers. Ga maar naar nederland, daar zijn ze toch gek.
Dat procedures vaak te lang lopen, ben ik direct met je eens. Terechte asielzoekers worden onnodig lang in onzekerheid gehouden en inderdaad geremd in hun ontwikkeling als nieuwe nederlander. Gelukszoekers word te lang een vette worst voorgehouden terwijl ze allang weer in hun land van oorsprong aan de toekomst van hun land hadden kunnen werken.
INEZ910: Het is minder simpel dan het lijkt . Er zijn mensen die wel terug willen omdat ze uitgeprocedeerd zijn maar niet kunnen. Ze verdwijnen dan in de illegaliteit. Voor de Nederlandse wet bestaan ze niet meer, inclusief ouders met jonge kinderen . Gelukkig is dat uiteindelijk 25000 mensen bespaard gebleven. En de dicussie: echte asielzoeker en gelukszoeker?? Wij, in ons rijk land, kennen ook armoede maar anders dan in sommige andere delen van de wereld. Ik begrijp het als iemand probeert naar het westen te komen om geld te verdienen voor de familie ergens in Afrika of Azië of... Net als ik begrijp dat je probeert uit een oorlogssituatie te komen.. Wat mij betreft kun je het niet zo zwart wit stellen dus.
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op vrijdag 2 april 2010, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:00
|
|
|
IMRE695 schreef: | Eigenlijk heeft Balkenende het doemdenken weer geherintroduceerd. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:10
|
|
|
MARISKA601 schreef: | gisteren zijn er rapporten binnen gekomen in denhaag. rapporten waarin staat waar den haag op kan bezuinigen.
ik zou van jullie willen weten waarop den haag best kan bezuinigen.
ik zelf zeg.. hypotheekrenteaftrek. ontwikkeling van de jsf. minder geld naar ontwikkelingshulp. |
Nog minder naar ontwikkelingshulp?? Nog meer ikke ikke ikke?? Nee hoor, als je het hebt over naastenliefde hoort de zorg voor je naaste ver weg er ook bij lijkt mij... Kritisch kijken naar hoe dat geld besteed wordt: best .
Bezuinigingen: hypotheekrenteaftrek.. voor de duurdere huizen/hogere inkomens, natuurlijk!! Voor de huurtoeslag geldt dat ook al tenslotte, iemand met een hoog inkomen heeft geen recht op huurtoeslag. Bij alles geldt mijns inziens: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen over een paar jaar ruim 2000 euro collegeld zouden moeten betalen , er zijn ook mensen voor wie dat geen probleem is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat vinden jullie van het idee om de eigen bijdrage zorgkosten te verhogen en bij het bezoek aan de huisarts 5 euro op tafel te leggen?
In je vorige bijdrage vond je de hypotheekrenteaftrek, de jsf en ontwikkelingshulp ook goede bezuinigingsdoelen. Je kiest dus voor bezuinigingen die jou persoonlijk geen zeer doen. Wel begrijpelijk, maar niet sociaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:30
|
|
|
Tja.....ik ben nooit ziek,kom zelden bij de huisarts,1x per jaar 3 minuten naar de tandarts,ik heb geen bril,geen medicijnen etc maar klagen doe ik niet want ik ben gelukkig gezond en we moeten toch samen de lasten opbrengen!
Ik ben voor vermindering van de hypotheekaftrek alhoewel ik zelf ook een hypotheek heb......
Nog een optie:afschaffing koningshuis(of zeg ik nu iets heeeeeel fouts)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 17:16
|
|
|
Inez910 schreef: Nog minder naar ontwikkelingshulp?? Nog meer ikke ikke ikke?? Nee hoor, als je het hebt over naastenliefde hoort de zorg voor je naaste ver weg er ook bij lijkt mij... Kritisch kijken naar hoe dat geld besteed wordt: best .
Gezien de forse teruggang van de inkomsten van de staat, en de pijnlijke ingrepen die de hele samenleving gaan raken, lijkt het me niet meer dan logisch dat het budget voor ontwikkelingshulp flink wordt verkleind. En dat kan ook best, want we hoeven echt geen geld te geven aan regeringen die zichzelf verrijken. Het is voor ons land juridisch niet of nauwelijks mogelijk om armoedeprojecten te steunen zonder toestemming van de regering van dat land. Dus het is heel eenvoudig: wil de regering van zo'n land niet meewerken om de armoede te bestrijden, dan kan de geldkraan naar dat land heel eenvoudig dicht. Dan blijft ontwikkelingshulp over voor díe landen die wel willen meewerken. Zo wordt ons geld nuttig besteed en de armen hebben er tenminste nog wat aan.
Inez910 schreef: Bezuinigingen: hypotheekrenteaftrek.. voor de duurdere huizen/hogere inkomens, natuurlijk!! Voor de huurtoeslag geldt dat ook al tenslotte, iemand met een hoog inkomen heeft geen recht op huurtoeslag. Bij alles geldt mijns inziens: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
De hoeveelheid noodzakelijke bezuinigingen is nogal groot. Ik denk dat het niet gaat lukken om iedereen buiten schot te laten. Sterkste schouders die de zwaarste lasten dragen: prima. Maar ik denk niet dat dat voldoende zal zijn, want de recessie duurt nu al langer dan wenselijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 05:47
|
|
|
IMRE695 schreef: | Solafide, we gaan vandaag bijbelteksten opzoeken over hoe een christen met geld om moet gaan. Bezit is namelijk verantwoordelijkheid; ook voor je naaste. |
Lijkt me een goed idee Imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 05:52
|
|
|
RINGO975 schreef: | In je vorige bijdrage vond je de hypotheekrenteaftrek, de jsf en ontwikkelingshulp ook goede bezuinigingsdoelen. Je kiest dus voor bezuinigingen die jou persoonlijk geen zeer doen. Wel begrijpelijk, maar niet sociaal |
Dat doe jij toch precies hetzelfde Ringo? En het woord sociaal in jouw mond....????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 05:58
|
|
|
RINGO975 schreef: | Ach Arjan, Solafide begon met mij te vertellen dat ik op moest houden met een rekensom. Met hoofdletters nog wel. Daarmee verbood zij mij mijn inbreng in deze discussie. Is dat wel normaal dan? Op jouw inbreng wil ik graag de nuancering aanbrengen dat jij VVD en PVV op 1 lijn zet. Dat is niet correct, de PVV is economisch gezien veel linkser dan jij denkt, zelfs zoveel linkser dat zelfs solafide en jij zich er bijna thuis zouden moeten voelen! |
Dan heb je me niet begrepen Ringo.......
Solafide wil, dat jij je eens bezint op hoe het gekomen is, dat we NU in de ellende zitten. Aan wie hebben we dat aemaal te danken? Juist ja....aan die MAMMONAANBIDDERS ! Maar kennelijk wil je dat allemaal onder het tapijt vegen. Probeer eens de waarheid onder ogen te zien en ga hier niet iets zitten te verdringen en af te wentelen op anderen.....dat is wat ik heb beoogd ...........
Je bent selectief blind (voor bepaalde mensen en de zeer laakbare dingen die ze doen....).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 06:40
|
|
|
RINGO975 schreef: | ja leuk teksten opzoeken om elkaar (uiteraard in broederlijke liefde) mee om de oren te slaan en je eigen gelijk te bewijzen.... goh, wat zijn we toch een goed christen als we met dat doel onze bijbel openen... farizeejersch
@ Solafide Dat jij alle schuld van de kredietcrisis in de schoenen schuift van wat bankiers en weigerd om naar het schuldaandeel van politiek bestuurders te kijken, geeft aan dat ik in een vorige bijdrage nog meer gelijk had dan ik dacht. Je bent echt zo communistisch als ik veronderstelde. Als jij daarnaast niet gediend bent van eenvoudige rekensommetjes, terwijl het over rekensommetjes gaat, houd in dat jij in deze discussie niets te zoeken hebt. Je kwekt wat in het rond, maar als iemand met een jou onwelvallig antwoord komt, ga je snateren. Het is niet verplicht om overal op te reageren in dit forum, hou het bij dingen waar je verstand van hebt, homo en sexvoorhethuwelijk onderwerpen en laat de rest aan wijzeren over |
Zei je niet ergens iets over Farizeeers en liefdevolle broederliefde....?
De blauwgekleurde quote van jou kan er anders ook wat van hoor.......Erg liefdevol kan ik het helaas niet vinden...het spijt me....
Ga de bijbel eens lezen....en vooral DATGENE WAT JEZUS HEEFT GEZEGD IN HET NIEUWE TESTAMENT OVER DE ARMEN EN DE RIJKEN. Over wie het meest in het offerblok gedaan had....de rijken, die VEEL GAVEN van hun rijkdom of die arme weduwe, dieWEINIG gaf in verhouding tot de rijken, maar wel ALLLES WAT ZE HAD in het offerblok had gedaan... Het was die arme weduwe die VOOR GOD het MEEST er in gedaan had. ZO KIJKT DE HEER OP DATGENE, WAT WIJ DOEN VOOR HEM.....DAT IS DUS ZIJN VISIE lees het maar eens na in de bijbel...... Ga eens wat wijsheid opdoen.....tenminste als je ogen daar niet te veel voor dichtgeplakt zitten met bankbiljetten en VVD propagandapamfletten/broschures. Smeer eens wat ogenzalf op je ogen, die je bij de Heer kunt kopen opdat je ogen open zullen gaan om Zijn woorden te kunnen zien en horen......
Om door jou als communist te worden uitgescholden klinkt mij overigens eerder als een compliment in mijn oren dan wat anders. Je kunt het kennelijk ook niet helpen......Sommige mensen zijn nu eenmaal ZIENDE BLIND EN HORENDE DOOF.......
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 3 april 2010, 06:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 06:59
|
|
|
INEZ910 schreef: | Nog minder naar ontwikkelingshulp?? Nog meer ikke ikke ikke?? Nee hoor, als je het hebt over naastenliefde hoort de zorg voor je naaste ver weg er ook bij lijkt mij... Kritisch kijken naar hoe dat geld besteed wordt: best .
Bezuinigingen: hypotheekrenteaftrek.. voor de duurdere huizen/hogere inkomens, natuurlijk!! Voor de huurtoeslag geldt dat ook al tenslotte, iemand met een hoog inkomen heeft geen recht op huurtoeslag. Bij alles geldt mijns inziens: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen over een paar jaar ruim 2000 euro collegeld zouden moeten betalen , er zijn ook mensen voor wie dat geen probleem is... |
Ben het volkomen met je eens Inez........
Maar inderdaad, ze zouden eens beter moeten controleren of het geld in de ontwikkelingshulp wel op de goede pek komt. Want de MAMMONAANBIDDERS/AASGIEREN, die over lijken gaan, stoppen het weer in hun zak en dat is voor mij absoluut niet te verteren....
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 3 april 2010, 07:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:05
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | [/color] Om door jou als communist te worden uitgescholden klinkt mij overigens eerder als een compliment in mijn oren dan wat anders. Je kunt het kennelijk ook niet helpen......Sommige mensen zijn nu eenmaal ZIENDE BLIND EN HORENDE DOOF....... |
Sja.... moet het gesprek nu over de inhoud gaan of over de manier waarop jij en Ringo met elkaar communiceren?
Ik zou het nu toch liever over de inhoud hebben, en met name een gesprek over de vraag waarop bezuinigd moet worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:07
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ben het volkomen met je eens Inez........
Maar inderdaad, ze zouden eens beter moeten controleren of het geld in de ontwikkelingshulp wel op de goede pek komt. Want de MAMMONAANBIDDERS/AASGIEREN, die over lijken gaan, stoppen het weer in hun zak en dat is voor mij absoluut niet te verteren.... |
Diezelfde mammon-aanbidders hebben anders wel gezorgd voor flinke belastingafdrachten en een stimulering van de economie. (niet omdat ze zo graag veel belastingen willen betalen, maar gewoon omdat hoge inkomens meer belasting betalen) Ja, je kan ervoor kiezen dat mensen nooit meer de mammon aanbidden, maar keerzijde is dan wel, dat de economie flink terugzakt. Dankzij die mammon-aanbidders kunnen belangrijke voorzieningen worden betaald....... zou jij die voorzieningen willen missen, solafide?
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op zaterdag 3 april 2010, 08:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:13
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Diezelfde mammon-aanbidders hebben anders wel gezorgd voor flinke belastingafdrachten en een stimulering van de economie. (niet omdat ze zo graag veel belastingen willen betalen, maar gewoon omdat hoge inkomens meer belasting betalen) Ja, je kan ervoor kiezen dat mensen nooit meer de mammon aanbidden, maar keerzijde is dan wel, dat de economie flink terugzakt. Dankzij die mammon-aanbidders kunnen belangrijke voorzieningen worden betaald....... zou jij die voorzieningen willen missen, solafide? |
Dus jou kan het niet schelen, dat het geld voor ontwikkelingshulp niet op de goede plek terechtkomt dan? Dan kun je dat veeel beter afschaffen, want dan heeft het totaal geen zin om iets aan ontwikkelingshulp te doen.
Diegenen, waarvoor het is, die krijgen het gewoon niet. O absurde wereld.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:19
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Sja.... moet het gesprek nu over de inhoud gaan of over de manier waarop jij en Ringo met elkaar communiceren?
Ik zou het nu toch liever over de inhoud hebben, en met name een gesprek over de vraag waarop bezuinigd moet worden. |
In mijn reactie stond er meer Arjan, wat voor deze discussie zeer relevant is m.i........
Laat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Ik heb de vrijmoedigheid om te zeggen, dat dit naar Gods wil is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:39
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dan heb je me niet begrepen Ringo.......
Solafide wil, dat jij je eens bezint op hoe het gekomen is, dat we NU in de ellende zitten. Aan wie hebben we dat aemaal te danken? Juist ja....aan die MAMMONAANBIDDERS ! Maar kennelijk wil je dat allemaal onder het tapijt vegen. Probeer eens de waarheid onder ogen te zien en ga hier niet iets zitten te verdringen en af te wentelen op anderen.....dat is wat ik heb beoogd ...........
Je bent selectief blind (voor bepaalde mensen en de zeer laakbare dingen die ze doen....). |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:42
|
|
|
solafide schreef; Ga de bijbel eens lezen....en vooral DATGENE WAT JEZUS HEEFT GEZEGD IN HET NIEUWE TESTAMENT OVER DE ARMEN EN DE RIJKEN. Over wie het meest in het offerblok gedaan had....de rijken, die VEEL GAVEN van hun rijkdom of die arme weduwe, dieWEINIG gaf in verhouding tot de rijken, maar wel ALLLES WAT ZE HAD in het offerblok had gedaan... Het was die arme weduwe die VOOR GOD het MEEST er in gedaan had. ZO KIJKT DE HEER OP DATGENE, WAT WIJ DOEN VOOR HEM.....DAT IS DUS ZIJN VISIE lees het maar eens na in de bijbel...... Ga eens wat wijsheid opdoen.....tenminste als je ogen daar niet te veel voor dichtgeplakt zitten met bankbiljetten en VVD propagandapamfletten/broschures. Smeer eens wat ogenzalf op je ogen, die je bij de Heer kunt kopen opdat je ogen open zullen gaan om Zijn woorden te kunnen zien en horen......
Om door jou als communist te worden uitgescholden klinkt mij overigens eerder als een compliment in mijn oren dan wat anders. Je kunt het kennelijk ook niet helpen......Sommige mensen zijn nu eenmaal ZIENDE BLIND EN HORENDE DOOF.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:56
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dus jou kan het niet schelen, dat het geld voor ontwikkelingshulp niet op de goede plek terechtkomt dan? Dan kun je dat veeel beter afschaffen, want dan heeft het totaal geen zin om iets aan ontwikkelingshulp te doen.
Diegenen, waarvoor het is, die krijgen het gewoon niet. O absurde wereld....... |
Wie zegt dat dat het mij niet kan schelen? Juist wel! Maar onze regering kan nu eenmaal niet als regering zijnde de regering van ontwikkelingslanden passeren. Onze regering kan niet zomaar zonder toestemming van de ontwikkelingslanden opbouw-projecten financieren. Dat gaat gewoon niet. Als het nl. wél had gekund, dan was het geld rechtsstreeks naar de armen gegaan. Maar wat heb je eraan, om ontwikkelingshulp te geven aan landen die het voornamelijk in eigen regeringszakken steken? Dan kan je beter investeren in landen die wél willen zorgen voor de allerarmsten.
Het zou heel goed zijn om regimes die alleen de eigen zakken vullen, de gevolgen te laten voelen van het zakken vullen. Het moet maar eens afgelopen zijn met de zelfverrijking van die regeringen. Er is onderzoek verricht naar de besteding van de ontwikkelingshulp. Daaruit kwamen schokkende conclusies. Dus het is niet zómaar wat ik hier allemaal schrijf........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 10:16
|
|
|
Ik geloof ook dat de rijken er voor de armen zijn en de armen voor de rijken. En plaats daar maat het woord rentmeesterschap in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 15:22
|
|
|
INEZ910 schreef: | Nog minder naar ontwikkelingshulp?? Nog meer ikke ikke ikke?? Nee hoor, als je het hebt over naastenliefde hoort de zorg voor je naaste ver weg er ook bij lijkt mij... Kritisch kijken naar hoe dat geld besteed wordt: best . |
Hier sluit ik me helemaal bij aan, Inez. Ik begrijp niet dat iemand het zelfs maar durft te noemen, om te bezuinigen op ontwikkelingshulp. Ik zou me echt schamen. Helaas komt niet al het geld op de goede plek terecht, maar ontslaat je dat van de plicht om je medemens te steunen? Dan moeten we kijken en daar desnoods extra geld in te steken, hoe dit beter kan! En natuurlijk moet je proberen het geld op een zo effectief mogelijke manier te besteden. Maar dat geldt ook voor het geld dat besteed wordt aan ons land.
Want wordt er in ons land geen geld verspild Natuurlijk willen we allemaal de allerbeste gezondheidszorg, maar moeten we de gemiddelde leeftijd hier oprekken naar 100? Dat kost gigantisch veel en er is ook een grens aan. Er zijn ontwikkelingslanden waar de kindersterfte heel hoog en de gemiddelde leeftijd 40 jaar is, dan heb je het wel over iets anders.
Als ik kijk naar de sector (onderwijs) waar ik in werk, dan kan daar ook wel bezuinigd worden. Natuurlijk is ‘goed onderwijs bieden’ de toekomst van het land, maar er kan in ieder geval kritisch gekeken worden waar het geld in geïnvesteerd wordt. De vraag is wel of we de hoge kosten (niet altijd zinvol besteed, denk ik), nog terug kunnen draaien. Dat zal in de zorg niet anders zijn, vermoed ik. Een voorbeeld: Ongeveer 20 jaar geleden waren kinderen gewend om rekensommetjes in goedkope rekenschriftjes te maken. Tegenwoordig moeten het werkboekjes zijn, het liefst met veel gekleurde plaatjes, om ze gemotiveerd te houden. Dit verbruiksmateriaal kost jaarlijks heel veel geld. Ook worden er overal digi-borden aangeschaft, waar ik overigens wel enthousiast over ben, maar waar lang niet alle leraren de mogelijkheden uithalen. Dit kost duizenden euro’s per jaar per school(tje)! Natuurlijk maken deze dingen het wel leuker voor kinderen, maar zijn ze inmiddels niet te verwend? Hun werk later zal ook niet altijd leuk zijn, toch? Een goedkoop kinderfeestje thuis kan ook bijna niet meer, want dat is wel heel saai. Als leraar moet je soms entertainer zijn, om de kinderen iets te leren. En als een potlood – op een lompe manier - stuk gaat, dan koop je toch gewoon een nieuwe! Zo wordt er gedacht door een aantal kinderen, maar helaas ook wel door (m.n. jongere) collega’s. Ik denk dat het bij veel mensen thuis, mezelf incluis, ook zo gaat. En dan heb ik het nog niet gehad over de personeelskosten. Ik denk aan de vrouwen die, naast het gewone zwangerschapsverlof, ook nog een lange tijd ouderschapsverlof op kunnen nemen. Ook mannen nemen dit steeds vaker op, waardoor zowel man als vrouw – als ze meerdere kinderen op rij krijgen – vele jaren minder kunnen werken en toch betaald krijgen. Deze regeling, waar ik ook wel hele goede kanten in zie, geldt denk ik voor iedereen in overheidsdienst. Het is wel puur luxe, waar heel veel geld naar toe gaat. En dan zeuren we over verspilling van geld dat naar ontwikkelingslanden gaat. Ik denk dat er dan nog genoeg andere dingen zijn, waar op bezuinigd kan worden. Bezuinigen vindt iedereen prima, als het maar niet uit eigen portemonnee hoeft te komen. Volgens mij kunnen we nog genoeg consuminderen en hoeft dit niet te gaan ten koste van ontwikkelingshulp.
Marijan, die haar werk nog steeds met veel plezier doet en blij is dat ze geen politicus is
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 3 april 2010, 15:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 17:49
|
|
|
Waarom niet op ontwikkelingshulp bezuinigen? Waarom niet op onderwijs bezuinigen? Waarom niet op ............ of juist ............ bezuinigen?
Het antwoord is niet te geven, althans, niet zodanig dat iedereen zich er in kan vinden. Iedereen wil bezuinigen, snapt ook dat het nodig is, maar niemand wenst de dupe te zijn.
De afgelopen jaren is er een partijdictatuur opgestaan waarbij een selectief groepje mensen via patijen de boel controleerd. Vooral de PVDA heeft hieraan meegedaan. De hoeveelheid bestuurders van pvda huize is gewoon beangstigend. Het feit dat partijlidmaatschap belangrijker blijkt dan deskundigheid is nog enger. Hoe er opgetreden word naar nieuwkomers die een gevaar voor dit etablissement zijn, is ook duidelijk. Pim werd vermoord en Geert is de volgende.
Maarja, de bankiers de schuld geven is makkelijker dan onder ogen zien dat de politieke onbenullen dit land in de houdgreep hebben, schijnbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:01
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als ik kijk naar de sector (onderwijs) waar ik in werk, dan kan daar ook wel bezuinigd worden. Natuurlijk is ‘goed onderwijs bieden’ de toekomst van het land, maar er kan in ieder geval kritisch gekeken worden waar het geld in geïnvesteerd wordt.
Marijan, die haar werk nog steeds met veel plezier doet en blij is dat ze geen politicus is |
Bezuinigen op onderwijs? Dat zou ik liever niet doen! Wel kan wat mij betreft een kleine verschuiving van de uitgaven plaatsvinden. Inderdaad, wat jij zelf ook noemt: een versobering van overdreven luxe.
Volgens mij hebben bepaalde ouders een traumatische ervaring overgehouden van de schoolschriftjes waarin ze vroeger hebben moeten schrijven. (en ook van ander gebrek aan luxe.) En dus willen ze dat hun eigen kinderen in de watten worden gelegd. Het is echt niet zo dat kinderen van tegenwoordig sneller of beter leren dan de mensen die 40 jaar geleden als kind op school zaten. Het is dus goed om te bezuinigen op overbodige zaken. Zo kan het geld gaan naar die taken op school die ècht noodzakelijk zijn maar waar nu geen geld voor is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 22:00
|
|
|
JESAJA 58 : 1 Roep luidkeels, zonder je in te houden, verhef je stem als een ramshoorn. Maak aan mijn volk zijn misdaden bekend, aan het volk van Jakob zijn zonden. 2 Zeker, ze zoeken mij dag aan dag, vol verlangen om te ontdekken wat ik wil, zoals een vreemd volk dat rechtvaardig leeft en het recht van zijn goden niet verzaakt. En ze vragen naar mijn rechtvaardige voorschriften en verlangen naar Gods nabijheid. 3 ‘Waarom ziet u niet dat wij vasten, en merkt u niet op dat wij ons onthouden?’ Omdat jullie op je vastendagen nog handeldrijven en jullie arbeiders afbeulen, 4 omdat jullie onder het vasten strijden en ruziën en vol vuur met elkaar op de vuist gaan. Als je op die manier vast, wordt je stem niet gehoord in de hemel. 5 Zou dat het vasten zijn dat ik verkies? Is dat een dag van onthouding: dat iemand het hoofd buigt als een riet en zich met een rouwkleed neerlegt in het stof? Noemen jullie dat soms vasten, is dat een dag die de HEER behaagt?
6 Is dit niet het vasten dat ik verkies: misdadige ketenen losmaken, de banden van het juk ontbinden, de verdrukten bevrijden, en ieder juk breken? 7 Is het niet: je brood delen met de hongerige, onderdak bieden aan armen zonder huis, iemand kleden die naakt rondloopt, je bekommeren om je medemensen? 8 Dan breekt je licht door als de dageraad, je zult voorspoedig herstellen. Je gerechtigheid gaat voor je uit, de majesteit van de HEER vormt je achterhoede. 9 Dan geeft de HEER antwoord als je roept; als je om hulp schreeuwt, zegt hij: ‘Hier ben ik.’ Wanneer je het juk van de onderdrukking uitbant, de beschuldigende vinger en de kwaadsprekerij, 10 wanneer je de hongerige schenkt wat je zelf nodig hebt en de verdrukte gul onthaalt, dan zal je licht in het donker schijnen, je duisternis wordt als het licht van het middaguur. 11 De HEER zal je voortdurend leiden, hij zal je verkwikken in dorre streken, hij maakt je botten sterk en krachtig. Je zult zijn als een goed bevloeide tuin, als een bron waarvan het water nooit opdroogt. 12 Je eigen mensen zullen weer opbouwen wat al eeuwenlang verwoest ligt; fundamenten, door vroegere generaties gelegd, zullen weer worden hersteld. Dan zal men je noemen ‘Hersteller van muren’, ‘Herbouwer van straten’.
13 Wanneer je je voeten rust gunt op sabbat en geen handel drijft op mijn heilige dag, wanneer je de sabbat als een dag van vreugde ziet, de dag van de HEER als een heilige dag, wanneer je hem in ere houdt door niet je gang te gaan, geen handel te drijven of zaken te bespreken, 14 dan vind je vreugde in de HEER. Ik zal je laten rijden over de hoogten van de aarde en je laten genieten van het land dat ik je voorvader Jakob in bezit heb gegeven. De HEER heeft gesproken!
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:01
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Bezuinigen op onderwijs? Dat zou ik liever niet doen! Wel kan wat mij betreft een kleine verschuiving van de uitgaven plaatsvinden. Inderdaad, wat jij zelf ook noemt: een versobering van overdreven luxe.
Volgens mij hebben bepaalde ouders een traumatische ervaring overgehouden van de schoolschriftjes waarin ze vroeger hebben moeten schrijven. (en ook van ander gebrek aan luxe.) En dus willen ze dat hun eigen kinderen in de watten worden gelegd. Het is echt niet zo dat kinderen van tegenwoordig sneller of beter leren dan de mensen die 40 jaar geleden als kind op school zaten. Het is dus goed om te bezuinigen op overbodige zaken. Zo kan het geld gaan naar die taken op school die ècht noodzakelijk zijn maar waar nu geen geld voor is. |
Dat ben ik met je eens, Arjan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:03
|
|
|
RINGO975 schreef: | Waarom niet op ontwikkelingshulp bezuinigen? Waarom niet op onderwijs bezuinigen? Waarom niet op ............ of juist ............ bezuinigen?
Het antwoord is niet te geven, althans, niet zodanig dat iedereen zich er in kan vinden. Iedereen wil bezuinigen, snapt ook dat het nodig is, maar niemand wenst de dupe te zijn.
De afgelopen jaren is er een partijdictatuur opgestaan waarbij een selectief groepje mensen via patijen de boel controleerd. Vooral de PVDA heeft hieraan meegedaan. De hoeveelheid bestuurders van pvda huize is gewoon beangstigend. Het feit dat partijlidmaatschap belangrijker blijkt dan deskundigheid is nog enger. Hoe er opgetreden word naar nieuwkomers die een gevaar voor dit etablissement zijn, is ook duidelijk. Pim werd vermoord en Geert is de volgende.
Maarja, de bankiers de schuld geven is makkelijker dan onder ogen zien dat de politieke onbenullen dit land in de houdgreep hebben, schijnbaar. |
Waarom ga je zelf dan niet de politiek in Dan komt het vast allemaal goed, ahum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:31
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Wie zegt dat dat het mij niet kan schelen? Juist wel! Maar onze regering kan nu eenmaal niet als regering zijnde de regering van ontwikkelingslanden passeren. Onze regering kan niet zomaar zonder toestemming van de ontwikkelingslanden opbouw-projecten financieren. Dat gaat gewoon niet. Als het nl. wél had gekund, dan was het geld rechtsstreeks naar de armen gegaan. Maar wat heb je eraan, om ontwikkelingshulp te geven aan landen die het voornamelijk in eigen regeringszakken steken? Dan kan je beter investeren in landen die wél willen zorgen voor de allerarmsten.
Het zou heel goed zijn om regimes die alleen de eigen zakken vullen, de gevolgen te laten voelen van het zakken vullen. Het moet maar eens afgelopen zijn met de zelfverrijking van die regeringen. Er is onderzoek verricht naar de besteding van de ontwikkelingshulp. Daaruit kwamen schokkende conclusies. Dus het is niet zómaar wat ik hier allemaal schrijf........ |
Er zal dus hoe dan ook IETS moeten gebeuren. Dan maar flink voor bidden dus......... en inderdaad, die landen die er een potje van maken.....moeten het op de één of andere wijze voelen en daaruit (willen) leren. Daar moet dan maar eens heel erg goed en serieus over nagedacht worden, hoe dat het beste kan worden aangepakt.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|