ChristianMatch

Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 16:14

-...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 22 maart 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 09:20

THOMAS968 schreef:
-...

over t algemeen vind ik je bijdragen interessant om te lezen, thomas
al denk ik niet altijd volgens dezelfde lijnen,
deze keer vind ik echter dat je wel erg kort reageert, hoor,
en je boodschap is me niet geheel duidelijk!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:00

THOMAS968 schreef:
-...

geschreven door Thomas die ditmaal wel heel erg kort van stof is?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:04

THOMAS968 schreef:
...

Geschreven door Thomas die ditmaal inziet dat zwijgen goud kan zijn Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 23 maart 2010, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:10

HENK710 schreef:
Geschreven door Thomas die ditmaal inziet dat zwijgen goud kan zijn Knipoog smiley

Thomas, 164 bijdragen
Henk 753 bijdragen

Eh, hoezo zwijgen is goud?

Thomas die vindt dat Henk zijn mond moet houden, helemaal als hij, zoals nu, toch gelijk heeft Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 23 maart 2010, 21:24
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:44

WILLEMIJN232 schreef:
Op de bijdrage van Chat, je hebt gelijk het staat er wat onhandig!

Willemijn

Is ok, Willemijn, ik vroeg het me alleen af. Het kon zijn dat je mijn laatste alinea niet goed had gelezen, of zo. Dat had ik je dan alsnog wat willen toelichten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 11:19

Gisteren twee documentaires gezien. Allereerst ds Vos. Als jongen van 12 jaar werd hij misbruikt door een vriend. Dat misbruik veranderde in liefde en sexuele voorkeur. Hij was opgegroeid in een streng gereformeerd milieu en toen zijn ouders er achter kwamen werd hij zwaar veroordeeld. Hij mocht geen contact meer hebben met zijn vriend, maar in zijn hart bleef hij ermee bezig. Hij trouwde weliswaar, maar na verloop van tijd kwam hij in een crisis terecht. Hij kon het beest in zijn leven niet temmen. Het zat er altijd en hij wist zich er geen raad mee. Toen nam hij de stap het beest los te laten, scheidde van zijn vrouw en ging het ruige leven in om zijn vrijheid te vieren. Werd journalist, supporter van Ajax en was jaren niet meer met zijn bediening bezig. Totdat het verlangen zijn roeping op te pakken te groot werd en hij weer verlangde op de kansel te staan. Nu is hij ds in de kerk in Ossendrecht. Het beest heeft hij niet verslagen, hij heeft ermee leren leven. De schuld legt hij niet bij het beest in zijn leven, maar bij zijn godsbeeld, datgene wat hem geleerd is. Het schuldgevoel wat hem aangepraat is, was niet goed. Mensen hadden hem moeten accepteren hoe hij is.
Is dat de weg die wij moeten gaan, is mijn vraag. Moeten we maar accepteren dat er geen overwinning is over sommige monsters in ons leven. Moeten we accepteren dat sommige mensen veroordeeld zijn te leven met hun trauma's?
Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven? En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 6 april 2010, 11:21
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 11:49

CHATULIEM619 schreef:
Gisteren twee documentaires gezien. Allereerst ds Vos. Als jongen van 12 jaar werd hij misbruikt door een vriend. Dat misbruik veranderde in liefde en sexuele voorkeur. Hij was opgegroeid in een streng gereformeerd milieu en toen zijn ouders er achter kwamen werd hij zwaar veroordeeld. Hij mocht geen contact meer hebben met zijn vriend, maar in zijn hart bleef hij ermee bezig. Hij trouwde weliswaar, maar na verloop van tijd kwam hij in een crisis terecht. Hij kon het beest in zijn leven niet temmen. Het zat er altijd en hij wist zich er geen raad mee. Toen nam hij de stap het beest los te laten, scheidde van zijn vrouw en ging het ruige leven in om zijn vrijheid te vieren. Werd journalist, supporter van Ajax en was jaren niet meer met zijn bediening bezig. Totdat het verlangen zijn roeping op te pakken te groot werd en hij weer verlangde op de kansel te staan. Nu is hij ds in de kerk in Ossendrecht. Het beest heeft hij niet verslagen, hij heeft ermee leren leven. De schuld legt hij niet bij het beest in zijn leven, maar bij zijn godsbeeld, datgene wat hem geleerd is. Het schuldgevoel wat hem aangepraat is, was niet goed. Mensen hadden hem moeten accepteren hoe hij is.
Is dat de weg die wij moeten gaan, is mijn vraag. Moeten we maar accepteren dat er geen overwinning is over sommige monsters in ons leven. Moeten we accepteren dat sommige mensen veroordeeld zijn te leven met hun trauma's?
Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven? En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen?

In die kerk waarin ds.Vos opgroeide geloofd men dat homoseksualitiet een ziekte is waarvan men kan genezen.
Vaak worden ze verstoten door hun familie uit schaamte.
Citaat uit een intervieuw:

Aan die loopbaan kwam midden jaren tachtig een einde. Zijn ’vlucht in vroomheid’ – „bij Jezus lag de oplossing, had ik geleerd” – had hem niet verlost van zijn homoseksualiteit, therapie evenmin: psychoanalyse had hem juist geholpen zijn ’homo-zelf’ te accepteren. Vos praat liever niet meer over zijn coming-out. „Dat is allemaal al zolang geleden.”"

En toen, in 1997, kreeg ik een openbaring. Ik reed in de auto naar huis, na een bezoek aan mijn ernstig zieke zus. Een ultiem geluksgevoel overweldigde me; in plaats van terneergeslagen voelde ik me opeens euforisch.”

Vos heeft met die bijzondere ervaring destijds niets kunnen doen. „Het was een inzicht, heel fundamenteel, maar niet zoals een verstandelijke aha-erlebnis. Dit had met de grond van mijn bestaan te maken, noem het een ziele-inzicht. Dat inzicht bleef wel, maar op een of andere manier kon ik het nog niet vertalen. Ik durfde me er niet aan over te geven, uit angst een kwezel te worden of bij de VPRO weg te moeten. Ik durfde me weer niet te verbinden.

Daar ben ik misschien nu, tien jaar later, pas aan toe. Ik ben nu die bevrijde homo, maar juist ook door het gelóóf die bevrijde homo, omdat ik aanvaard ben als zodanig. En dan bedoel ik een geloof dat vrij baan geeft aan de vrije geest die met zijn vrije verstand ook de dingen mag aangaan en onderzoeken. Dat is een kritisch geloof, dat mensen overeind zet, uit hun lethargie haalt en bevrijdt om zelfstandig te kunnen nadenken. In tegenstelling tot de godsdienstige mens die gebonden is, in onderdrukking leeft, in een angstland. Geloof zoals ik dat bedoel, bevrijdt juist daarvan.

volledig verslag:
http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/article2090292.ece/God_kwam__me_mijn_strot_uit.html

Chat , waarom gebruik jij de term demonen?
Zie jij homoseksualiteit als iets demonisch?
In mijn ogen is ds Vos bevrijd.. bevrijd van zijn zonden.
ds. Vos ziet zichzelf ook als bevrijd.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 6 april 2010, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 20:12

CHATULIEM619 schreef:
Is dat de weg die wij moeten gaan, is mijn vraag. Moeten we maar accepteren dat er geen overwinning is over sommige monsters in ons leven.

Ik denk dat we idd moeten accepteren dat we helaas met sommige monsters in ons leven moeten leven, wat voor monsters het dan ook zijn

CHATULIEM619 schreef:
Moeten we accepteren dat sommige mensen veroordeeld zijn te leven met hun trauma's?

Ik denk het woord trauma zegt het al... Ja we moeten idd accepteren dat sommige mensen veroordeeld zijn om te leven met hun trauma's, sommige trauma's blijven helaas en ja we kunnen dan niet anders dan het accepteren. Want ik denk dat wanneer we het niet accepteren we de mens achter het trauma ook niet accepteren

CHATULIEM619 schreef:
Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven?

Ik denk dat bevrijding wil zeggen dat men er juist mee om leert gaan, dat men er idd mee leert leven... Dus er MEE leert leven en niet meer het leven laat BEHEERSEN door het trauma(demonen) vind ik een beetje een zwaar woord

CHATULIEM619 schreef:
En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen?

Ik vind dat niemand met of zonder trauma het recht heeft een ander te beschadigen, dus NEE dit hoeven we niet te accepteren.

Ik hoop dat mijn reactie een beetje duidelijk is overgekomen, vind het altijd er moeilijk om het goed te verwoorden.

Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op dinsdag 6 april 2010, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 20:19

Ik had het niet beter kunnen verwoorden Doeshi Kussende smiley
(op de even mondeling doorgegeven grammaticale wijziging na Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:03

HANNAH810 schreef:
ik denk dat je t zo kunt zien mar;
alle geboden zijn even belangrijk; als je één gebod overtreedt, tast dat net zoveel van Gods eer aan, als dat je ze allemaal overtreedt.
vanuit God gezien, is het dus om t even of je een koekje bietst bij de bakker, of dat je de juwelierszaak leeghaalt.
(mocht je t overwegen; de juwelierszaak levert meer euro's op.... Clown smiley)

in diezelfde lijn zie ik de twee geboden waar jij je vraag bij stelt;
alle geboden zijn gelijk(in waarde)
maar niet in belangrijkheid.
ik denk dan aan de bijbeltekst; wie vader of moeder, (.........) liefheeft BOVEN Mij, is Mij niet waardig.
dus wanneer de twee geboden strijden met elkaar, in bepaalde situaties,
dan heeft de liefde voor God prioriteit.

t is nog best lastig uit te leggen, als je dit duidelijk op wilt schrijven;
misschien is er nog iemand, die dit leest; die ofwel een andere mening is toegedaan, ofwel duidelijker kan verwoorden?
(sola, jij kunt soms duidelijk uit de hoek komen.....iets voor jou?)

of is t je duidelijk nu, mar?

Hannah, het is voor mij duidelijk geworden wat je bedoelde en kan daar ook mee instemmen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOY050

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:47

CHATULIEM619 schreef:
en dat staat vooraan in de kerk dat moet leren mensen in vrijheid te leven?????? Moeilijk hoor. Nee niet accepteren maar er wat aan doen! ik ben bevrijd van heleboel dingen en het is echte vrijheid. Wat ik nu ervaar is heerlijk Ik kan groeien om een compleet mens te worden. zonder al die rotzooi uit mijn verleden en gaan LEVEN dat wil ik zelf ook graag. Groetjes Joy
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:53

JOY050 schreef:
en dat staat vooraan in de kerk dat moet leren mensen in vrijheid te leven??????

Het blijven gewoon mensen zoals jij en ik. En dat leren aan andere mensen, is dat ook niet gewoon een taak voor ons allemaal?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:43

MARISKA601 schreef:
Chat , waarom gebruik jij de term demonen?
Zie jij homoseksualiteit als iets demonisch?
In mijn ogen is ds Vos bevrijd.. bevrijd van zijn zonden.
ds. Vos ziet zichzelf ook als bevrijd.
Is bevrijding hetzelfde als acceptatie? Ik denk het dus niet. Hij is bevrijd van de schuldgevoelens, maar zoals hij zelf zei; kon hij niet tegen het beest op wat in hem was. hij erkent ook dat toen hij eenmaal uit de kast kwam, hij als een beest geleefd heeft.
Of dat nu demonisch is naar de letterlijke zin van het woord, weet ik niet. Maar hij vertelt wel dat hij volledig gegrepen was door zijn begeertes. Het overweldigde hem en hij kon het niet langer meer onderdrukken. Trek zelf maar je conclusies.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:47

CHATULIEM619 schreef:
Is bevrijding hetzelfde als acceptatie? Ik denk het dus niet. Hij is bevrijd van de schuldgevoelens, maar zoals hij zelf zei; kon hij niet tegen het beest op wat in hem was. hij erkent ook dat toen hij eenmaal uit de kast kwam, hij als een beest geleefd heeft.
Of dat nu demonisch is naar de letterlijke zin van het woord, weet ik niet. Maar hij vertelt wel dat hij volledig gegrepen was door zijn begeertes. Het overweldigde hem en hij kon het niet langer meer onderdrukken. Trek zelf maar je conclusies.

Menigeen gebruikt de term het beest in mij, als ze zich te buiten willen gaan.
Dieren denken niet na, die volgen hun instinct.
Ik denk dat ds Vos dat bedoeld heeft.
En niet dat hij door een demoon was bezeten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:56

MARISKA601 schreef:
Menigeen gebruikt de term het beest in mij, als ze zich te buiten willen gaan.
Dieren denken niet na, die volgen hun instinct.
Ik denk dat ds Vos dat bedoeld heeft.
En niet dat hij door een demoon was bezeten.
Ik heb ook niet gezegd dat hij door demonen was bezeten. Maar wel, dat zijn zgn. bevrijding gepaard ging met beestachtig leven. En dat ik dat geen bevrijding kan noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:07

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb ook niet gezegd dat hij door demonen was bezeten. Maar wel, dat zijn zgn. bevrijding gepaard ging met beestachtig leven. En dat ik dat geen bevrijding kan noemen.

Ik zie bij hem iets van bekering in.en daar is hij in de loop der tijd mee bezig geweest.
Hij heeft zijn homofiele geaardheid geaccepteerd.
En dat gaf bij hem een gevoel van bevrijding.
Hij voelde ik mag een homo zijn.
Dat haal ik uit het hele stuk wat ik eerder geciteerd heb.
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 01:03

Wat is het plan van de Schepper?

Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Moeten we ons niet eerst afvragen wat het plan van de Schepper is voor onszelf?
Wanneer wij voldoen aan Zijn plan???

Voordat we gaan bedenken wat het plan was/is voor die ander, voor "dat "wat op de preekstoel staat, voor die man/vrouw waar we naar kijken Smiley die vol vragen zit
Ik vind het woord "dat"wel erg denigrerend overkomen eerlijk gezegd.

Ik vind het moeilijk om zomaar in het hart van de ander te kunnen zien, en daarnaar te oordelen.

We maken allemaal fouten, zijn allemaal mensen met onze beprekingen en fouten.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 02:07

Ik had het niet beter kunnen verwoorden Doeshi Kussende smiley
(op de even mondeling doorgegeven grammaticale wijziging na Knipoog smiley )

Jammer Henk, ook al geef je een Kussende smiley en een Knipoog smiley en zul je het goed bedoelen, vind dat je de opmerking van je Doeshi op deze manier geen goed doet. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 7 april 2010, 02:19
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 12:03

[quote=CHATULIEM619]

Chat, ik kan me jouw vraag goed voorstellen en ik denk die vraag ook te begrijpen. Ze zijn er...'de monsters in ons leven', de trauma's...dát feit moet je volgens mij accepteren. Maar! Is het daarmee dan klaar? Mijn inziens dus niet want daarmee zou ik God's macht vermenselijken en verkleinen. Ik kán dus niet zeggen: "het is zo...en het BLIJFT zo". God kan immers álles? Niets is te moeilijk of te groot voor Hem! Begrijpen kunnen we het vaak niet, denk ik...waarom de één genezen wordt van ziekte of 'monsters'...en de ánder niet. Is de één dan 'geloviger' dan de ander? Acceptatie zit 'm denk ik in het feit dat je toegeeft dát het zo is, dat wij het niet begrijpen, dat wij de antwoorden niet hebben....maar je mag zéker blijven geloven dat álles mogelijk is door Hem!
Ik denk ook dat Ds. Vos dát wil zeggen: "ik heb de antwoorden niet...maar ik ben zoals ik ben en ik voel me geaccepteerd".

Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:18

vroeg paulus ook niet ergens in zijn brieven om verlossing van iets wat hem kwelde? maar niet gebeurde... hij zegt er later op dat ie blij is dat het niet gebeurde want anders zou hij hoogmoedig worden...
Dan ken ik nog ene Joni Mitchel als tiener sprong zijn in ondiep water en brak haar nek... ze bad en bad dat God haar mocht genzen van haar gebroken nek....God deed het niet later zei ze dat ze blij was dat haar nek gebroken was anders kon ze God niet dienen en mensen bereiken en aanraken zoals ze nu deed...
God laat dus soms lijkt het wel niks van zich horen of doet niet wat je ziet als kwelling of demoon of last of wat dan ook maar heeft een ander doel voor ogen wat wij op dat moment niet zien....
Als ik kijk naar mijn eigen leven kan ik kijken naar bv de scheiding van me ouders.... of de dood van me broer... God kon het voorkomen zeer zeker maar deed het niet.... waarom? Ik zou het niet weten, wel weet ik dat het me oa (zijn ook andere dingen gebeurd) gevormd heeft tot de persoon die ik nu ben. en ik ben blij zoals ik nu ben... dus ik kan zeggen ja God geneest maar soms niet zoals wij dat willen of graag zien
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:32

CHATULIEM619 schreef:

Hee Chat, weet je nou zelf geen antwoord op de vragen die je hier stelt ?
Enne ... andere beschadigen is nooit goed he' ... wat je dan ook meegemaakt hebt, dat mag nooit een excuus zijn.
Ik heb ook wel een trauma meegemaakt... dat blijft je bij, alleen is het gezond om ervoor te zorgen dat je je leven daardoor niet laat beheersen.
Het trauma krijgt mij er niet meer onder... maar heeft wel gevolgen gehad voor wie ik vandaag ben.
Ik geloof dat een trauma voort kan komen uit de verkeerde keuzes van mensen en dat God liefde is en helemaal niet wil dat mensen ergens een trauma aan over houden.
God is liefde... dat is ook de weg naar herstel... naar bevrijding... Gods liefde kan juist ook zichtbaar zijn in mensen... mensen die bereidt zijn er voor iemand te zijn, of alleen maar te luisteren... dat kan iemand helpen in zijn of haar proces om gehoord te worden... zijn of haar verhaal kwijt te kunnen... denk dat het daar meestal mee begint.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:02

CHATULIEM619 schreef:

Ik vraag mij af hoe serieus ik Ds. Vos daarin moet nemen of hij werkelijk bevrijd wil worden. Als hij zich daarvan bewust was geweest stond hij niet op de kansel.
De tegenstander van God wil niets liever om het ware geloof uit deze wereld te drijven. Dus beginnend in de 'kerk'. Want dat houd hem toch tegen?

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 7 april 2010, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:16

SUSANNAH475 schreef:
Hee Chat, weet je nou zelf geen antwoord op de vragen die je hier stelt ?
Enne ... andere beschadigen is nooit goed he' ... wat je dan ook meegemaakt hebt, dat mag nooit een excuus zijn.
Ik heb ook wel een trauma meegemaakt... dat blijft je bij, alleen is het gezond om ervoor te zorgen dat je je leven daardoor niet laat beheersen.
Het trauma krijgt mij er niet meer onder... maar heeft wel gevolgen gehad voor wie ik vandaag ben.
Ik geloof dat een trauma voort kan komen uit de verkeerde keuzes van mensen en dat God liefde is en helemaal niet wil dat mensen ergens een trauma aan over houden.
God is liefde... dat is ook de weg naar herstel... naar bevrijding... Gods liefde kan juist ook zichtbaar zijn in mensen... mensen die bereidt zijn er voor iemand te zijn, of alleen maar te luisteren... dat kan iemand helpen in zijn of haar proces om gehoord te worden... zijn of haar verhaal kwijt te kunnen... denk dat het daar meestal mee begint.
Ik geloof in volledige bevrijding van geest ziel en lichaam. god kan mensen genezen van hun pijn, zonde en verleden. Dat is voor mij de basis van mijn verkondiging.
Ik ben het met ds Vos eens, dat zijn godsbeeld verkeerd was. Een bestraffende God, die alleen met op onze zonde wijst, is ook niet mijn God. Mijn God is nl, mijn Vader, Zijn liefde is groter dan mijn zonden. En Zijn genezing is groter dan mijn verwondingen. Ik geloof dat God trauma's weg kan nemen, maar dat gebeurt vaak met een strijd. Ook heeft het te maken met vergeving, en vaak ook met bevrijding. Kortom het is een weg die de mens gaat met God. soms gaat deze genezing met sprongen, soms geleidelijk, maar in je relatie met God zul je uiteindelijk een stuk bevrijding ervaren.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:11

Bevrijding !

De Grootste God is Abraham's Vader,
elke and' re godheid is een smader.
Hij schiep het heelal zo prachtig met Kracht,
al wat je ziet is door Hem voortgebracht !

Bomen, dieren en die vele mensen,
Hij staat te luisteren naar hun wensen,
Die wil Hij schenken zeker en gewis,
als er geen ongehoorzaamheid meer is.

Als je ook bereidt bent Hem te geven,
je hart en zinnen, je eigen leven.
Dan pas gaat Zijn Wereld voor je open,
Hij laat dan satan, een blauwtje lopen !

Met deze hulp dan, aan jouw gegeven
Koers je naar bevrijding en 'n heerlijk leven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:19

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof in volledige bevrijding van geest ziel en lichaam. god kan mensen genezen van hun pijn, zonde en verleden. Dat is voor mij de basis van mijn verkondiging.
Ik ben het met ds Vos eens, dat zijn godsbeeld verkeerd was. Een bestraffende God, die alleen met op onze zonde wijst, is ook niet mijn God. Mijn God is nl, mijn Vader, Zijn liefde is groter dan mijn zonden. En Zijn genezing is groter dan mijn verwondingen. Ik geloof dat God trauma's weg kan nemen, maar dat gebeurt vaak met een strijd. Ook heeft het te maken met vergeving, en vaak ook met bevrijding. Kortom het is een weg die de mens gaat met God. soms gaat deze genezing met sprongen, soms geleidelijk, maar in je relatie met God zul je uiteindelijk een stuk bevrijding ervaren.

Ik geloof pas dat je na je dood echt volledig ben je bevrijd van alles.
In het dagelijks leven is het , hoe gaan wij met de trauma's om?
Wat doen we ermee.
Het ene trauma is het andere niet.
Uit mijn ervaring zeg ik:

Leer het te accepteren dat die dingen gebeurt zijn.
Zonder acceptatie kom je niet verder.

De vraag rijst wel, waarom heeft God het laten gebeuren?
Wat is de bedoeling ervan?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:25

MARISKA601 schreef:

Waarom God overal de schuld van geven Smiley die vol vragen zit Daar wordt ik verdrietig van.
Hij heeft juist Zijn Zoon daarvoor opgegeven!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:28

MARISKA601 schreef:
Leer het te accepteren dat die dingen gebeurt zijn.
Zonder acceptatie kom je niet verder.

Als je je richt op acceptatie van het gebeurde, ga je al niet meer zozeer die waaromvraag benadrukken. Acceptatie heeft iets in zich van het willen leren van het gebeurde, waardoor je als het ware al een soort antwoord krijgt op de waaromvraag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:30

MAR907 schreef:
Waarom God overal de schuld van geven Smiley die vol vragen zit Daar wordt ik verdrietig van.
Hij heeft juist Zijn Zoon daarvoor opgegeven!!!

Ik kan boos worden op zulke reacties.

Heb jij zelf nooit die vragen?
Waarom liet God dat en dat allemaal toe?

Waarom laat God het toe dat mijn moeder verder dementeerd?

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 7 april 2010, 20:35
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:38

MARISKA601 schreef:
Ik kan boos worden op zulke reacties.

Heb jij zelf nooit die vragen?
Waarom liet God dat en dat allemaal toe?

Waarom laat God het toe dat mijn moeder verder dementeerd?

Ook dit is een situatie die je moet leren accepteren, ondanks alle moeiten die ermee gepaard gaan. Het kan in elk geval, om even mijn opmerking in de vorige reactie te volgen, jou doen beseffen dat mensen elkaar soms echt hard nodig hebben, wat toch ook een van de scheppingsdoelen van de mens is. Tegelijk doet het je mogelijk beseffen dat het mensenleven aan afbraak onderhevig is geworden en dat we echt afhankelijk zijn van God voor verzekering van onze Toekomst Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 15 Volgende
Pagina 8 van 15