Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 09:01
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.
Ik was ook erg blij enkele mensen voor de eerste maal te mogen ontmoeten. Mensen met wie je wel geregeld contact hebt via mail of chat. Of die je leest op het forum. Natuurlijk zag ik ook leden die hier, voor mij althans, op de site een 'stille rol' vertolken maar die des te levendig waren op de pn. Het was dus erg gezellig en voor herhaling vatbaar.
Mars heeft gelukkig mijn fototoestelletje kunnen afregelen zodat ik geen overbelichting meer had nadien. Helaas had ik al enkele foto's in overbelichte toestand en die zijn onbruikbaar. Mars was niet de enige die me hielp want ook Tink was hulpvaardig. Heel deskundig heeft ze mijn veter geknoopt. Toch dacht ik enige wrevel bij haar te hebben opgemerkt want ze trok mijn veter zo strak aan dat mijn oksel er pijn van deden. Thuis heb ik nog zeker een kwartier geworsteld met die knoop van haar. Even zag het er zelfs uit dat ik mijn rechterschoen moest aan houden tijdens het slapen.
De BBQ's ruikte heerlijk en dat zorgde voor enkele omstaanders...die zich wilde verwarmen. Op bepaalde momenten had je ook haast een gasmaker nodig want een hevige rook ontwikkelde zich waardoor waarschijnlijk de vliegtuigen vebod kregen om boven de hei te vliegen. Onder het commando van Tink moest ik zelfs een ge-BBQ-de kippebout opeten. Het was trouwens de eerste keer dat ik wat van de BBQ at. Het ruikt niet alleen lekker maar het smaakt ook nog eens heerlijk. Op ander culinairgebied viel zeker niet te klagen. Visser trakteerde ons op die heerlijke Zeeuwse bolussen, ze plakken nog steeds tegen mijn darmen, Thirza had weer van die lekkere zelf gebakken cake. Mieke had haar bietensla, er waren ook dinges met kruidenkaas wat heel lekker was, fruit was er ook in overvloed...nou ja, eigelijk was er geen gebrek aan maagvullende zaken.
In tegenstelling met de vorige pn-bezoeken verliep de terugweg vlekkeloos. Voordien zag ik alle uithoeken van het land vooraleer ik thuis aankwam. Gisteren bood Visser me aan om hem te volgen wat me uiteindelijk slechts een terugreis opleverde van anderhalfuur rijden. Visser, de Zeeuwse Shumacher, vergat wel eens, denk ik, dat hij een volger had. Ik wilde de Nederlandse staat immers niet verrijken door boetes te betalen en bleef daarom wel eens een eind achter. Enfin, ik ben heelhuids thuis geraakt na een heerlijke dag in Ede.
Voila, dit was in het kort een impressie van de picknick. |
Haha, smeuig relaas, geweldig! Ik hoop dat ik de volgende keer erbij kan zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 10:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.
Ik was ook erg blij enkele mensen voor de eerste maal te mogen ontmoeten. Mensen met wie je wel geregeld contact hebt via mail of chat. Of die je leest op het forum. Natuurlijk zag ik ook leden die hier, voor mij althans, op de site een 'stille rol' vertolken maar die des te levendig waren op de pn. Het was dus erg gezellig en voor herhaling vatbaar.
Mars heeft gelukkig mijn fototoestelletje kunnen afregelen zodat ik geen overbelichting meer had nadien. Helaas had ik al enkele foto's in overbelichte toestand en die zijn onbruikbaar. Mars was niet de enige die me hielp want ook Tink was hulpvaardig. Heel deskundig heeft ze mijn veter geknoopt. Toch dacht ik enige wrevel bij haar te hebben opgemerkt want ze trok mijn veter zo strak aan dat mijn oksel er pijn van deden. Thuis heb ik nog zeker een kwartier geworsteld met die knoop van haar. Even zag het er zelfs uit dat ik mijn rechterschoen moest aan houden tijdens het slapen.
De BBQ's ruikte heerlijk en dat zorgde voor enkele omstaanders...die zich wilde verwarmen. Op bepaalde momenten had je ook haast een gasmaker nodig want een hevige rook ontwikkelde zich waardoor waarschijnlijk de vliegtuigen vebod kregen om boven de hei te vliegen. Onder het commando van Tink moest ik zelfs een ge-BBQ-de kippebout opeten. Het was trouwens de eerste keer dat ik wat van de BBQ at. Het ruikt niet alleen lekker maar het smaakt ook nog eens heerlijk. Op ander culinairgebied viel zeker niet te klagen. Visser trakteerde ons op die heerlijke Zeeuwse bolussen, ze plakken nog steeds tegen mijn darmen, Thirza had weer van die lekkere zelf gebakken cake. Mieke had haar bietensla, er waren ook dinges met kruidenkaas wat heel lekker was, fruit was er ook in overvloed...nou ja, eigelijk was er geen gebrek aan maagvullende zaken.
In tegenstelling met de vorige pn-bezoeken verliep de terugweg vlekkeloos. Voordien zag ik alle uithoeken van het land vooraleer ik thuis aankwam. Gisteren bood Visser me aan om hem te volgen wat me uiteindelijk slechts een terugreis opleverde van anderhalfuur rijden. Visser, de Zeeuwse Shumacher, vergat wel eens, denk ik, dat hij een volger had. Ik wilde de Nederlandse staat immers niet verrijken door boetes te betalen en bleef daarom wel eens een eind achter. Enfin, ik ben heelhuids thuis geraakt na een heerlijke dag in Ede.
Nou, daar valt niet veel meer aan toe te voegen. Visser vond het ook weer een geslaagde dag. Gelukkig is het heel de dag droog gebleven. Temp. was iets aan de lage kant maar wat geeft dat. Daar kan je je op kleden denk ik maar zo. Terugreis duurde alleen een stuk langer, want ja, er was ene Brabander die een leidsman nodig had op Bea's wegen. Ik mezelf keurig aan de snelheid gehouden maar regelmatig was ie uit mn vizier ontsnapt. En visser had ook geen zin om de staatskas te spekken wegens het ophouden van het overige verkeer. Daarom maar even een plasstop onderweg gemaakt bij een tankstation en gekeken of er de beruchte Belse auto voorbij kwam snorren. Maar nee hoor , niks . De moed opgegeven en toen maar als een speer huiswaarts , die brabander wist toch wel de weg als ie eenmaal Breda had zien staan. (zegt hij)
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 31 juli 2011, 10:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 21:43
|
|
|
Je bent heel goed in fantaseren Frank... en wat dat rijden betreft... tja een Belg neemt een andere weg bij links dan een Nederlander... verschillen houd je toch...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 11:33
|
|
|
Goeie columschrijver Frank!!!
(en ze mogen iets verder gaan in hun fantasie...dat houd het levendig)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 12:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Goeie columschrijver Frank!!!
(en ze mogen iets verder gaan in hun fantasie...dat houd het levendig) |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 1 augustus 2011, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 12:03
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Je bent heel goed in fantaseren Frank... en wat dat rijden betreft... tja een Belg neemt een andere weg bij links dan een Nederlander... verschillen houd je toch... |
Nou zeg, iedereen kan zich toch eens een beetje vergissen... pffff, ik ga toch maar kippe houen...dat was trouwens jouw advies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 12:11
|
|
|
Zijn er nog mensen die foto's hebben genomen tijdens de picknick? Misschien kunnen we die dan ook in het pn-fotoboek plaatsen?
Alvast bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 12:35
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik weet echt niet wat Sus bedoelde hoor met die fantasie. Het relaas is gebaseerd op waar gebeurde feiten.
Neen hoor, dat bovenste stukje ivm de boodschappen en strijk was maar een plaagje. We hebben wel bolletjes (ik wist niet wat was) gekocht bij de AH. Ondertussen (en dit is geen plaagje) kon ik bij de bliepmiep eens informeren of ze Sus kende én of Sus zich wel netjes gedroeg in de winkel. Alles leek in orde te zijn. Sus is een voorbeeldige klant. |
hoezo sociale controle
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 14:14
|
|
|
YELNIN491 schreef: | hoezo sociale controle |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 1 augustus 2011, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 15:18
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik weet echt niet wat Sus bedoelde hoor met die fantasie. Het relaas is gebaseerd op waar gebeurde feiten.
Neen hoor, dat bovenste stukje ivm de boodschappen en strijk was maar een plaagje. We hebben wel bolletjes (ik wist niet wat dat was) gekocht bij de AH. Ondertussen (en dit is geen plaagje) kon ik bij de bliepmiep eens informeren of ze Sus kende én of Sus zich wel netjes gedroeg in de winkel. Alles leek in orde te zijn. Sus is een voorbeeldige klant. |
Frank, en weer verdraai je de feiten, dacht het op een leuke manier op te lossen, maar zo maak je geen vriendjes met me...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BAS917
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 16:33
|
|
|
Neen hoor, dat bovenste stukje ivm de boodschappen en strijk was maar een plaagje. We hebben wel bolletjes (ik wist niet wat dat was) gekocht bij de AH. Ondertussen (en dit is geen plaagje) kon ik bij de bliepmiep eens informeren of ze Sus kende én of Sus zich wel netjes gedroeg in de winkel. Alles leek in orde te zijn. Sus is een voorbeeldige klant. |
Hallo Frankt, Ik kan me best voorstellen dat je een humoristisch verhaaltje schrijft met enige overdrijving na de BBQ. Wat ik jammer vind is dat je het woord bliepmiep gebruikt, dat vind ik nogal denigrerend. Zeg dan gewoon caissière. Groeten, Bas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 16:54
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Goeie columschrijver Frank!!!
(en ze mogen iets verder gaan in hun fantasie...dat houd het levendig) |
Dank je wel, Zeeland Tja, en verder hangt het van wie het leest natuurlijk...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 1 augustus 2011, 16:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 17:18
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dank je wel, Zeeland Tja, en verder hangt het van wie het leest natuurlijk... |
HAHA...IK...dat zag je..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 18:58
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | HAHA...IK...dat zag je.. |
en........ Ik.... genoten van je verhaal, eg wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 21:41
|
|
|
Voel jij je nou zo gevleid dat je er geen woorden meer voor had?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:07
|
|
|
VISSER278 schreef: | Voel jij je nou zo gevleid dat je er geen woorden meer voor had? |
woordeloos noemen ze dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:10
|
|
|
YELNIN491 schreef: | woordeloos noemen ze dat |
beter bekend als 'sprakeloos'...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:14
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | beter bekend als 'sprakeloos'... |
zit toch ietsie pietsie verschil in hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 18:06
|
|
|
Ik zou bijna een topic willen openen met de tekst... "Hee Hannah, krijgen we nog een picknick van 't jaar...?"
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 7 augustus 2011, 18:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 18:48
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik zou bijna een topic willen openen met de tekst... "Hee Hannah, krijgen we nog een picknick van 't jaar...?" |
haha, ja tuurlijk hoor suus!!
(hallo zeg!! ik ben nog druk met bijkomen van alle indrukken van de vorige picknick, hoor! )
roep eens een datum, suus?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 19:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha, ja tuurlijk hoor suus!!
(hallo zeg!! ik ben nog druk met bijkomen van alle indrukken van de vorige picknick, hoor! )
Die datum lezen we wel maar of we van jouw 'indrukken' iets te weten komen is nog maar de vraag...
roep eens een datum, suus? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 21:32
|
|
|
Sorry, ik ben suus dan wel niet, maar je hebt de keus uit 4 Hannah. Als je in sept. wilt natuurlijk.
3....10...17...en 24 sept. Dat moet toch te doen zijn he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 21:38
|
|
|
Misschien kom ik ook wel weer. Maar de eerste zaterdag van sept. kan ik niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 21:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sorry, ik ben suus dan wel niet, maar je hebt de keus uit 4 Hannah. Als je in sept. wilt natuurlijk.
3....10...17...en 24 sept. Dat moet toch te doen zijn he? |
17 september market garden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 21:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | 17 september market garden |
Is dat net zo iets als koninginnedag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 22:07
|
|
|
VISSER278 schreef: | Is dat net zo iets als koninginnedag? |
eh nee...
de slag om arnhem vond daar plaats in 1944. er is die dag een kranslegging bij het monument. er zullen parachute sprongen plaatsvinden. een kleine vliegtuig show.
voor geinteresserden is er in oosterbeek het airborne museum, je kan daar de airborne wandelroute daarlopen, en die word daar de eerste zaterdag van september gelopen.
je kan dan kiezen uit 10 km,15, 25 en 40 km.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 22:08
|
|
|
*hannah wacht nog even meer suggesties af; maar had zelf tweede helft september in haar hoofd........*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 22:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | *hannah wacht nog even meer suggesties af; maar had zelf tweede helft september in haar hoofd........* |
de 17e is behoorlijk 2e helft september, hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 22:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Die datum lezen we wel maar of we van jouw 'indrukken' iets te weten komen is nog maar de vraag...
|
nou; t wás indrukwekkend hoor frank; rondvliegende worstjes.........sate-sausjes (ehhh.........kuch..!!) om het over de happende honden, en masserende handen nog maar niet te hebben! mijn zus (die opeens weer in de hoogste boom zat) is er ook nog confuus van!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 augustus 2011, 00:24
|
|
|
Als het maar niet de 10e september is, da's de enige datum denk ik dat ik niet zou kunnen...
|
|
Naar boven |
|
|